Sari la conținut

Uleiul Yacco?


Postări Recomandate

Ce parere aveti despre MVX COMPETITION 4T 15W50? Ati folosit? Mi se pare mie sau nu are clasificare API? Daca nu mi s-a parut, de ce nu are?

Ce parere aveti despre uleiurile Yacco in general?

 

Pe de alta parte, explicati-mi va rog care e mai exact faza cu clasificarea API. Chiar trebuie respectata?

Si-ar mai fi o chestie. Merita cu adevarat banul dat in plus pentru un ulei sintetic fata de unul semi-sintetic?

 

Multam :ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 128
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ce parere aveti despre MVX COMPETITION 4T 15W50? Ati folosit? Mi se pare mie sau nu are clasificare API? Daca nu mi s-a parut, de ce nu are?

Ce parere aveti despre uleiurile Yacco in general?

 

Pe de alta parte, explicati-mi va rog care e mai exact faza cu clasificarea API. Chiar trebuie respectata?

Si-ar mai fi o chestie. Merita cu adevarat banul dat in plus pentru un ulei sintetic fata de unul semi-sintetic?

 

Multam :ok:

 

Yacco este un ulei care respecta API SJ si JASO MA. Nu e o "clasificare" ci sunt niste norme care trebuiesc respectate de uleiul in cauza.

Eu personal am fost intotdeauna satisfacut de Yacco MVX500 4T. L-am folosit la Honda VT, Suzuki DR, Yamaha XTZ. E un ulei bine echilibrat la un pret foarte ok. Altu' n-am folosit de la ei. Competitionul e varful de gama.

Cat despre ulei sintetic / ulei semi-sintetic... depinde foarte foarte mult la ce vrei sa il folosesti.

Editat de Lupu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.yacco-lub.ro/mvx-competition-4t-15w50.html

 

In tabelul din poza 2 nu are nici o omologare. In graficul urmator, din poza 3, apare cu omologare API SL si JASO MA.

Eu folosesc MVX 1000 4T la EXC si MVX 500 4T la Tenere. Anul asta vreau sa experimentez MVX 1000 4T si la Tenere.

Cu uleiurile Yacoo e o chestie ciudata, in general. Mie mi se pare ca motoretele mele se simt cel mai bine cu Yacco, mai bine decat cu Motul sau Motorex. Cu toate astea Yacoo e cel mai ieftin ulei de pe piata, aproape la jumate de pret. Ciudat...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apare cu omologare API SL si JASO MA.

Da corect, API SL este. E cea mai "inalta".

 

Cu uleiurile Yacoo e o chestie ciudata, in general. Mie mi se pare ca motoretele mele se simt cel mai bine cu Yacco, mai bine decat cu Motul sau Motorex. Cu toate astea Yacoo e cel mai ieftin ulei de pe piata, aproape la jumate de pret. Ciudat...

Exact! Are un pret nemaipomenit pentru ce "ofera".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da corect, API SL este. E cea mai "inalta".

 

 

Exact! Are un pret nemaipomenit pentru ce "ofera".

 

 

Si mie imi face impresia ca motoarele se simt mai bine unse cu Yacco decat cu repsol sau motul....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce parere aveti despre MVX COMPETITION 4T 15W50? Ati folosit? Mi se pare mie sau nu are clasificare API? Daca nu mi s-a parut, de ce nu are?

Ce parere aveti despre uleiurile Yacco in general?

 

Pe de alta parte, explicati-mi va rog care e mai exact faza cu clasificarea API. Chiar trebuie respectata?

Si-ar mai fi o chestie. Merita cu adevarat banul dat in plus pentru un ulei sintetic fata de unul semi-sintetic?

 

Multam :ok:

Eu am folosit mult timp MVX Competition la un KTM 640 Adventure. Am facut comparatie cu ulei Motorex si ulei OMV. Motorexul devenea destul de repede foarte fluid iar pe OMV il manca destul de mult de la un schimb la altul.

 

Acum folosesc la Husaberg, MVX 1000 10w50 si sunt foarte multumit. Nu patineaza ambreiajul, nu il mananca motorul.

Vis-a-vis de pret nu stiu de ce considera colegi de mai sus ca este ieftin. 1L de ulei cu pretul de 50-60 lei nu este un ulei ieftin si din cate stiu eu este comparabil cu alte marci la pret.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te grabi cu SM-ul. Ca o comparatie SG-ul are o cantitate dubla de compusi pe baza de zinc si fosfor responsabili cu "antiuzura".

Deci, lucrul potrivit la locul potrivit.

SG-ul este bun la motoare de generatie noua.

 

 

am facut precizarea ca, "cea mai inalta " clasificare API este SM, nu SL. NU am spus nimic despre compusi si aditivi :).

Nu stiu unde ai vazut ca ma "grabesc". Diseara o sa ma grabesc la o bere...oi da-o si eu pe ulei :)). :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va intreb mai la obiect, adica in cazul meu.

In cartea mobrei mele zice sa folosesc ulei cu clasificarea de la SF pana la SH, deci ar mai intra la socoteala si SG-ul.

post-3463-0-39769200-1329469280_thumb.jpg

Acum pendulez intre Motul 300V Factory Line care are clasificare SG si Yacco MVX COMPETITION care cica ar avea clasificare SL dar pe bidon nu scrie nimic despre asta.

Din lista data de Ahile, cica SL-ul ar trebui sa fie mai "proaspat", dar fabricantul mobrei mele zice sa pun d-ala mai "vechi", adica SG.

Deci eu cu cine votez :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am facut precizarea ca, "cea mai inalta " clasificare API este SM, nu SL. NU am spus nimic despre compusi si aditivi :).

Nu stiu unde ai vazut ca ma "grabesc". Diseara o sa ma grabesc la o bere...oi da-o si eu pe ulei :)). :grinbandit:

:crack: :cheers:

 

Hai sa va intreb mai la obiect, adica in cazul meu.

In cartea mobrei mele zice sa folosesc ulei cu clasificarea de la SF pana la SH, deci ar mai intra la socoteala si SG-ul.

post-3463-0-39769200-1329469280_thumb.jpg

Acum pendulez intre Motul 300V Factory Line care are clasificare SG si Yacco MVX COMPETITION care cica ar avea clasificare SL dar pe bidon nu scrie nimic despre asta.

Din lista data de Ahile, cica SL-ul ar trebui sa fie mai "proaspat", dar fabricantul mobrei mele zice sa pun d-ala mai "vechi", adica SG.

Deci eu cu cine votez

cu SG-ul sau SL-ul. Atat. Altceva va unge mobra dar o va uza mai rapid. YACCO este SL, asa spune producatorul.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va intreb mai la obiect, adica in cazul meu.

In cartea mobrei mele zice sa folosesc ulei cu clasificarea de la SF pana la SH, deci ar mai intra la socoteala si SG-ul.

post-3463-0-39769200-1329469280_thumb.jpg

Acum pendulez intre Motul 300V Factory Line care are clasificare SG si Yacco MVX COMPETITION care cica ar avea clasificare SL dar pe bidon nu scrie nimic despre asta.

Din lista data de Ahile, cica SL-ul ar trebui sa fie mai "proaspat", dar fabricantul mobrei mele zice sa pun d-ala mai "vechi", adica SG.

Deci eu cu cine votez :scratch:

 

 

Din lista data de mine, cea mai noua clasificare este SM.

Eu bag ulei pe principiul mancarimii de veverita.

 

Daca nu ma mananca veverita si folosesc motorul la naveta si plimbari, l-am simtit ca se simte bine cu Motul 5100 15w50

Daca ma mananca veverita si ma duc la vreo treaba hardcore cu gume de SM sau la vreun raid...bag un motul 7100 20w50.

...exista si neplanificate care grabesc schimbul de ulei

 

La 2-3 schimburi bag solutia de curatare motor de la Motul.

 

P.s: daca zice-n carte ca aia-i trebuie, aia ii bag. Mie imi cere "Recommended Engine Oil: Honda 4-stroke oil or equivalent motor oil. API service classification: SE, SF or SG Viscosity or higher." Acu daca japonezii aia trotilati cu sake, care au facut asa minunatie de motor, fac recomandarea asta, cine sunt eu sa ii contrazic?? Sake to the people!!

 

 

p.p.s: @ Ketemeu: Ce te razi mah, ce te razi? Te oftici? alcy.gif :lool: :grinbandit:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te grabi cu SM-ul. Ca o comparatie SG-ul are o cantitate dubla de compusi pe baza de zinc si fosfor responsabili cu "antiuzura".

Deci, lucrul potrivit la locul potrivit.

SM-ul este bun la motoare de generatie noua.

ERATA: SM in loc de SG

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicati-mi si mie va rog mai in amanunt cum simtiti voi asa bine uleiul din motor??????

Intreb si eu asa de curiozitate..

Nu simti tu, ca esti incepator. Un biker adevarat viseaza noaptea cum se depun moleculele de ulei pe piesele in miscare din motor. Pentru incepatori, se face asa:

Se gusta putin, dupa fiecare iesire. Daca iti raman dintii negrii si aluneca bine pe gat, este bun. Daca nu pateaza suficient de tare, nu e bun.

 

In cazul tau, la 2T, trebuie sa simti uleiul din cutie, in felul urmator: Bagi in treapta de mers inapoi si eliberezi brusc ambreajul.Daca face tronc-tronc, este bun. Daca nu ai marche arierre, nu ai cum sa verifici.

Cu uleiul de amestec se face gargara, dar asta-i alta poveste.... :crack:

 

Scuze, dar imi este greu sa ma abtin in ultima perioada cand citesc toate discutiile astea despre clasele de omologare ale uleiului, concentratii de antigel si alte chestii tehnice.

Ori sunt eu prea nepriceput, ori imi place sa simplific lucrurile, folosind produsele recomandate in cartea motocicletei, si in restul timpului ma dau cu motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu simti tu, ca esti incepator. Un biker adevarat viseaza noaptea cum se depun moleculele de ulei pe piesele in miscare din motor. Pentru incepatori, se face asa:

Se gusta putin, dupa fiecare iesire. Daca iti raman dintii negrii si aluneca bine pe gat, este bun. Daca nu pateaza suficient de tare, nu e bun.

 

In cazul tau, la 2T, trebuie sa simti uleiul din cutie, in felul urmator: Bagi in treapta de mers inapoi si eliberezi brusc ambreajul.Daca face tronc-tronc, este bun. Daca nu ai marche arierre, nu ai cum sa verifici.

Cu uleiul de amestec se face gargara, dar asta-i alta poveste.... :crack:

 

Scuze, dar imi este greu sa ma abtin in ultima perioada cand citesc toate discutiile astea despre clasele de omologare ale uleiului, concentratii de antigel si alte chestii tehnice.

Ori sunt eu prea nepriceput, ori imi place sa simplific lucrurile, folosind produsele recomandate in cartea motocicletei, si in restul timpului ma dau cu motorul.

 

 

:)) in afara de intrat mai usor sau mai greu in viteze....nu simt nimic =))

 

P.s: se mai simte in urina de la pauza de copacel. Fluiditate, jet alea-alea!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa va intreb mai la obiect, adica in cazul meu.

In cartea mobrei mele zice sa folosesc ulei cu clasificarea de la SF pana la SH, deci ar mai intra la socoteala si SG-ul.

post-3463-0-39769200-1329469280_thumb.jpg

Acum pendulez intre Motul 300V Factory Line care are clasificare SG si Yacco MVX COMPETITION care cica ar avea clasificare SL dar pe bidon nu scrie nimic despre asta.

Din lista data de Ahile, cica SL-ul ar trebui sa fie mai "proaspat", dar fabricantul mobrei mele zice sa pun d-ala mai "vechi", adica SG.

Deci eu cu cine votez :scratch:

 

Legat de MOTUL 300V Factory Line. Citeam in descrierea uleiului pe site la MOTUL ca ar avea ceea ce se numeste in limbaj popular Extremely High HTHS viscosity. Ok, so...WTF is that? Am aflat apoi ca vine de la High-Temperature High-Shear si ca, cu cat indicele asta e mai mare (in cazul MOTUL 15W50 ar fi 5.33) cu atat uleiul este mai rezistent la forje maxime. Adica i se rupe mai greu filmu' rolleyes.gif Nu stiu care ar fi HTHS la Yacco dar merita aflat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Legat de MOTUL 300V Factory Line. Citeam in descrierea uleiului pe site la MOTUL ca ar avea ceea ce se numeste in limbaj popular Extremely High HTHS viscosity. Ok, so...WTF is that? Am aflat apoi ca vine de la High-Temperature High-Shear si ca, cu cat indicele asta e mai mare (in cazul MOTUL 15W50 ar fi 5.33) cu atat uleiul este mai rezistent la forje maxime. Adica i se rupe mai greu filmu' rolleyes.gif Nu stiu care ar fi HTHS la Yacco dar merita aflat.

 

 

...bine, dar hai sa ramanem cu picioarele in scarite...

 

Depinde si de motor.

de exemplu, nu poti compara fortele ce actioneaza intr-un motor cu copresie de fabrica 10:1 cu unul care iese cu 12.8:1. Sau un big-bore cu un 250 de enduro.

La 10:1-ul meu, prefer sa bag un semi, care corespunde specificatiilor cerute de producator si sa schimb la termen/mai devreme. La 12.8:1 (exc-f 250/2012), e alta treaba. Pentru cultura generala, este f bun topicul, aflam lucruri noi, dar practic, e mai bine sa respectam ce a spus ingineru' care a proiectat instrumentul sugator de bani, datator de placere si aducator de scandal cu muierea.

:)) Ce am observat: sinteticul extremal de la motul e bun de papat...il suge ca o rusoaica, care a dat de vodka premium. Semi: in limitele normale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu toate astea Yacoo e cel mai ieftin ulei de pe piata, aproape la jumate de pret. Ciudat...

 

Yacco nu este chiar la jumatate de pret dar este ceva mai ieftin fiindca este importat si distribuit de o singura firma. Lipsind intermediarii este normal ca pretul sa fie undeva ma jos.

Nu stiu cati importatori are Motul dar in mod sigur are foarte multi distribuitori si se simte la pret ca si la Repsol.

Motorex-ul are de asemenea mai putini intermediari si de asemenea se simte la pret.

 

Desigur Yacco este mai greu de procurat dar cu un internet necenzurat de ACTA nu e imposibil.

Din informatiile pe care le am eu MVX Competition se pipi pe Motulul ala scump. Evident ca fiind varf de gama se simte si la pret.

 

EU folosesc Yacco MVX 500 semi-sintetic la Transalp. Nu pot sa spun ca merge motorul fenomenal fiindca nu prea abuzez de el. Practic merge ca si cu un alt ulei.

 

Ca sa iti dai seama daca un ulei e bun trebuie sa tragi de motor ca nebunu. Dar daca stii ca tragi de motor nici nu bagi un ulei mediocru bagi ceva mai scump.

 

Oricum chiar e miso oferta celor de la Yacco. Imi place fiindca au o gama variata de uleiuri si le aduc pe toate nu numai 3 tipuri.

In 2 ani de cand folosec Yacco nu am auzit pe absolut nimeni sa se planga de el.

 

:)) in afara de intrat mai usor sau mai greu in viteze....nu simt nimic =))

 

Ai dreptate la faza cu intratul mai greu in viteza dar poti sa faci un test.

Baga un ulei moto extrem prost si vezi cum se simte. In cazul meu a fost Castrol. In 7 km am crezut ca mi se dezintegreaza motorul si nu mai avea putere sa urce nici o bordura. Am crezut ca l-am facut praf. Zornaia ca toti dracii, tacanea, vibra. Atat am apucat sa merg cu el 7 km de la service pana acasa.

Am schimbat uleiul acolo pe bordura. Am bagat un ulei bun si si-a revenit gloaba.

 

Asa ca din experienta uleiurile au urmatoarele categorii:

- Extrem de prost

- Prost

- Bun

- Foarte bun.

 

Nu va luati dupa pret fiindca eu am dat pe Castrol-ul ala destul de mult.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yacco nu este chiar la jumatate de pret dar este ceva mai ieftin fiindca este importat si distribuit de o singura firma. Lipsind intermediarii este normal ca pretul sa fie undeva ma jos.

Nu stiu cati importatori are Motul dar in mod sigur are foarte multi distribuitori si se simte la pret ca si la Repsol.

Motorex-ul are de asemenea mai putini intermediari si de asemenea se simte la pret.

 

Desigur Yacco este mai greu de procurat dar cu un internet necenzurat de ACTA nu e imposibil.

Din informatiile pe care le am eu MVX Competition se pipi pe Motulul ala scump. Evident ca fiind varf de gama se simte si la pret.

 

EU folosesc Yacco MVX 500 semi-sintetic la Transalp. Nu pot sa spun ca merge motorul fenomenal fiindca nu prea abuzez de el. Practic merge ca si cu un alt ulei.

 

Ca sa iti dai seama daca un ulei e bun trebuie sa tragi de motor ca nebunu. Dar daca stii ca tragi de motor nici nu bagi un ulei mediocru bagi ceva mai scump.

 

Oricum chiar e miso oferta celor de la Yacco. Imi place fiindca au o gama variata de uleiuri si le aduc pe toate nu numai 3 tipuri.

In 2 ani de cand folosec Yacco nu am auzit pe absolut nimeni sa se planga de el.

 

 

 

Ai dreptate la faza cu intratul mai greu in viteza dar poti sa faci un test.

Baga un ulei moto extrem prost si vezi cum se simte. In cazul meu a fost Castrol. In 7 km am crezut ca mi se dezintegreaza motorul si nu mai avea putere sa urce nici o bordura. Am crezut ca l-am facut praf. Zornaia ca toti dracii, tacanea, vibra. Atat am apucat sa merg cu el 7 km de la service pana acasa.

Am schimbat uleiul acolo pe bordura. Am bagat un ulei bun si si-a revenit gloaba.

 

Asa ca din experienta uleiurile au urmatoarele categorii:

- Extrem de prost

- Prost

- Bun

- Foarte bun.

 

Nu va luati dupa pret fiindca eu am dat pe Castrol-ul ala destul de mult.

Am auzit si eu pe cineva plangandu-se de Castrol,probabil numai e ce a fost,mai demult se zicea ca era the best....asa ziceau "batranii"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...