Darkthor Postat Martie 26, 2012 Share Postat Martie 26, 2012 (editat) Seara buna tuturor. Am o problema...ciudata,sa zicem asa. Am un gsx 400 din '87 (stiu,e vechi cat mine), si in mers la drum lung uneori ma trezesc ca mi se diminueaza subit luminile de bord, inclusiv faza lunga. Dupa o vreme ,scurta-lunga (variaza),isi revin. Simptomul,sa zic asa...e ca si cand merge subit pe baterie si nu s-ar mai incarca de la alternator.Socuri in drum sau mici hartoape rezolva problema uneori. Bateria nu are cum sa fie,e noua..nici 4 luni nu are,si iarna asta am stat cu descarcat-incarcatul o data la o luna,luna de luna. Cred ca are alternatorul ceva,pt ca subit in timpul mersului sa iti diminueze luminile de bord nu ar avea de la ce... Daca v-ati intalnit cu astfel de probleme,poate imi spuneti daca e indicat sa imi bag eu degetele prin ea,sau poate stiti vreun service mai de..oameni(a se citi studenti) saraci. Editat Martie 26, 2012 de Darkthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bulgy_05 Postat Martie 26, 2012 Share Postat Martie 26, 2012 (editat) Verifica prima data mufele(toate ce tin de lumina si incarcare) si bornele . Faptul ca iti face probleme doar un timp apoi isi revine zic eu ca e un contact imperfect.dak nus contactele cel mai sigur releul de incarcare. ALternatorul (impropriu spus asa) e de fapt un dinam cu magnet permanent (volanta la majoritatea motocicletelor) la care nu se duce colector, carbuni (pt ca nu are asa ceva). practic nu se strica. alte sfaturila 0747680549 constantin. poate te mai pot ajuta cu ceva Editat Martie 26, 2012 de bulgy_05 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Martie 27, 2012 Share Postat Martie 27, 2012 porneste de la firele ce ies din alternator si cu un spray de contacte desfa si curata toate mufele pana la baterie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Martie 27, 2012 Share Postat Martie 27, 2012 ai un contact imperfect sau eu am am gasit la mine firul de plus intepat si imi dadea la masa pe cadru.era lipit de cadru. verifica mufele si toate firele sa nu fie unul intepet,decojit sau eu stiu mai ce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Martie 27, 2012 Share Postat Martie 27, 2012 practic nu se strica. Ba practic se strica. Se strica izolatia bobinelor si da curent la masa. Se strica (intrerup) bobinele insele. Se strica (demagnetizeaza), rar, dar posibil, rotorul. Cel mai des insa, se strica/oxideaza mufele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ozzy Postat Martie 27, 2012 Share Postat Martie 27, 2012 Daca am inteles bine restul instalatiei nu are nici o problema. Adica singura problema este lumina din bord. Daca este asa e destul de simplu. TOATE elementele din bord au firele de masa legate de un singur fir. Adica se unesc toate cu o clema metalica la un singur fir. Desfa izolatia de la bord in jos si o sa gasesti acea clema oxidata si ruginita. O elimini, legi firele intr-un mod mai inteligent si ai rezolvat problema. Am patit si eu asa tot la un bandit de 400. Intai a clipit lumina in bord apoi au murit pe rand toate becurile si in cele din urma turometrul. Daca motocicleta are si alte nereguli cand clipesc becurile din bord atunci ai probleme cu incarcarea. Pentru orice eventualitate masoara si tu incarcarea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fesu' Postat Martie 28, 2012 Share Postat Martie 28, 2012 Ba practic se strica. Se strica izolatia bobinelor si da curent la masa. Se strica (intrerup) bobinele insele. Se strica (demagnetizeaza), rar, dar posibil, rotorul. Cel mai des insa, se strica/oxideaza mufele. se si ard, la fel de practic. din cauza releelor proaste, clasice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Darkthor Postat Martie 29, 2012 Autor Share Postat Martie 29, 2012 (editat) Am mers cu ea la un amic,si dupa niste masuratori, mi-a zis ca de incarcat,incarca ~12 v,cat ar trebui...ramane posibilitatea unui contact imperfect sau chiar masa.o sa verific in zilele care urmeaza circuitul firelor.cat de turatii...imi scad exact cand imi diminueaza luminile de bord+ faza scurta Reactioneaza...ca si cand incerci sa pornesti un diesel cu o benzinara,cine stie. si asa,la o batranioara din 87..nu prea am cum sa ii cer. Editat Martie 29, 2012 de Darkthor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 (editat) Daca incarca ~12V inseamna ca de incarcat de fapt nu incarca - trebuie sa fie minim 13.2. Valorile exacte minim si maxim le gasesti in manual. Editat Martie 29, 2012 de ottoMan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hannspree Postat Martie 29, 2012 Share Postat Martie 29, 2012 Am mers cu ea la un amic,si dupa niste masuratori, mi-a zis ca de incarcat,incarca ~12 v,cat ar trebui...ramane posibilitatea unui contact imperfect sau chiar masa.o sa verific in zilele care urmeaza circuitul firelor.cat de turatii...imi scad exact cand imi diminueaza luminile de bord+ faza scurta Reactioneaza...ca si cand incerci sa pornesti un diesel cu o benzinara,cine stie. si asa,la o batranioara din 87..nu prea am cum sa ii cer. 12 v nu e bun , zi la prietenul tau sa verifice si daca nu dau cumva la masa cele 3 fire ce ies din alternator . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
extremeseby Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 Decupleaza releul din mufe, porneste motocicleta si verifica tensiunea alternativa tot intre 2 din cele 3 fire de la alternator. La relanti ar trebui sa fie pe la 17-20v. Turata urca pe la 50-70 volti. Daca ai valori aproximative cu cele de aici inseamna ca ti-e ok alternatorul. Poti trece apoi la verificarea diodelor din releu cu un multimetru. Ai 6 diode (3 conduc de la fiecare fir de alternator spre plus, si 3 conduc de la minus la fiecare fir de la alternator). O dioda strapunsa da simptome de subincarcare a bateriei. O dioda in scurt iti supraincarca bateria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Aprilie 6, 2012 Share Postat Aprilie 6, 2012 Nu cunosc modelul dar daca are "releu" regulator clasic adica in aceasi carcasa sunt si diodele si partea de limitare a tensiunii de incarcare , nu prea se pot verifica diodele cum trebuie, sau mai bine zis ele pot fi ok si problema sa fie din partea de reglare mai exact unu sau mai multi tiristori in scurt, care s-ar putea sa nu iasa la masuratoare. In unele manuale de service se gaseste un tabel cu niste masuratori(cu multimetrul pus pe ohm-metru sau pe functia de verificat diode) care se pot face blocului punte redresoare-regulator, dar se mentioneaza clar ca pot iesi OK toate masuratorile si totusi respectivul ansamblu sa fie defect. Dar exista si sansa ca una din masuratori sa nu iasa cum trebuie si atunci stii clar ca e defect. Dupa descrierea problemei in cazul de fata cel mai probabil releul-regulator e defect si functioneaza cu intermitenta, sau e vreun contact imperfect pe undeva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Aprilie 7, 2012 Share Postat Aprilie 7, 2012 Incarcarea e buba GS -urilor din perioada aia. Poate fi releul, statorul sau bateria. Daca nu e bateria, intr-un final va fi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.