Seb Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 (editat) Salutare. Problema pe scurt sta cam asa : am o Honda CB 500 din 94 , a stat toata iarna in curte (total ne-indicat, stiu), iar acum nu reusesc sa o pornesc. Bateria este full, am incarcat-o pe redresor. Cand incerc sa o pornesc da la automat, dar nimic, invarte degeaba, ca si cum nu as avea benzina (am minim 3 litri in rezervor). Mi s-a recomdatat sa incerc sa-i pun eu benzia prin furtunul de la rezervor sa intre direct in carbuatoare, problema e ca furtunul e mai jos decat carburatoarele...iar cum lichidul nu curge in sus, asta reprezinta o problema (nici nu-l pot trage in sus, nu este loc, cu toate ca am dat jos rezervorul) A mai patit cineva, aveti ceva idei, sfaturi ? Multam Editat Martie 31, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
R6 lover Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 toarna benzina direct in carburator si curata furtunul de alimentare .. in timp mizeria din benzina se lasa la baza rezervorului si e posibil sa iti fi tras mizerie spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mony Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 Ai intrerupt cumva motorul de la butonul rosu ? (maneta din dreapta) ? Pune si scoate de vreo 2-3 ori si cricul lateral, poate a oxidat contactul... Gandeste-te in general la lucruri simple, nu te complica. Pune de vreo cateva ori si contactul... ideea este ca prin unire in mod repetat, e posibil ca vreun contact putin oxidat sa isi dea drumul si sa functioneze. Scanteie da ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 fi antent asa: benzina ce sta mai multa vreme intr-un recipient de aluminiu isi pierde proprietatile, cum carburatoarele sunt de aluminiu... TA RAAAA REZOLVARE: 1 varianta eleganta ce ceva cunostinte de mecanica: golesti paharele carburatoarelor slabinr suruburile de drenaj. 2 varianta taraneasca: culci motoreta pe o parte si lasi robinetul de benzina deschis, astfel benzina din rezervor se va scurge in carburatoare si apoi afara pe preaplin (ai niste furtunase acolo jos) in ambele cazuri trebuie sa ARUNCI benzina cea veche din rezervor si sa pui benzina proaspata ai de dat o bere Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tibi_c Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 verifica sa nu se fi inecat. scoate o bujie si vei daca ii uda... si vorbeste si frumos cu ea, ca poate ii doar suparata ca ai lasat-o pe afara Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ema_mann Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 nu prea are treaba benzina doar dupa o iarna.. vezi ca eu pateam la suzuki gs 500 asta, si era din cauza ca era motorul inclinat si nu tragea brnzina care ers prea putina in rezervor.. daca nu e asta, dar oricum ar tr verificat oricum, precum a zis si un alt coleg mai sus, bujiile sa fie umede, mai ales ca ai tot incercat si I-ai dat la demaror.. scoate-le, verifica-le.. ar tr sa ai si un robinet la benzina pe circuit, ala care e cu on, rezerva si mai e o pozitie pe direct, sa bage benzina direct in carburator fara sa mai faca nu stiu ce circuit in mod normal, incearca sa gasesti si robinetu ala, fiind stata e posibil si sa traga aer.. dupa ce porneste vezi sa nu uiti robinetul ala pe acea pozitie, trece-l inapoi pe on.. pune mai multa benzina.. nu e asa statuta aia care o ai ca sa isi piarda proprietatile... ar tr sa o ia asa, spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
quintrixman Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 Scoti bujiile si le verifici, le cureti, le usuci si le pui la loc. Dai la automat cu robinetul pe ON / RES si FARA SHOC. Miroase esapamentul...daca miroase a benzina e clar ca a fost innecata. Tragi shocul si dai la automat, apoi daca porneste o lasi sa mearga o perioada...5 min. Varianta 2 Daca nu miroase esapamentul a benzina... Pui robinetul pe PRI si cu shocul tras dai la automat. Trebuie sa porneasca, dar daca nici asa nu porneste intri in detalii cu catburatoarele si traseul de alimentare. Dc ai filtru de benzina baga ochiul si pe acolo. Nu arunca benzina ca e scumpa... Dar e foarte posibil sa ai apa in ea. Afara face condens...mai ales ca a stat cu rezervorul gol. In cazul asta trebuie golite carburatoarele+rezervor si pui "benzina proaspata" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 ... si vorbeste si frumos cu ea, ca poate ii doar suparata ca ai lasat-o pe afara la mine functioneaza cu injuraturi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Martie 31, 2012 Share Postat Martie 31, 2012 Salutare. Problema pe scurt sta cam asa : am o Honda CB 500 din 94 , a stat toata iarna in curte (total ne-indicat, stiu), iar acum nu reusesc sa o pornesc. Bateria este full, am incarcat-o pe redresor. Cand incerc sa o pornesc da la automat, dar nimic, invarte degeaba, ca si cum nu as avea benzina (am minim 3 litri in rezervor). Mi s-a recomdatat sa incerc sa-i pun eu benzia prin furtunul de la rezervor sa intre direct in carbuatoare, problema e ca furtunul e mai jos decat carburatoarele...iar cum lichidul nu curge in sus, asta reprezinta o problema (nici nu-l pot trage in sus, nu este loc, cu toate ca am dat jos rezervorul) A mai patit cineva, aveti ceva idei, sfaturi ? Multam Dreneaza carburatoarele(cel mai de jos surub orizontal de pe fircare varburator), daca zici ca ai putina benzina in rezervor mai completeaza cu 5 litri proaspeti, macar 98. Scoate bujiile si curatale cu o torta sau macar pe aragaz. Da-i curent de la masina(dar cum a pornit scoate cablurile) si da-i la demaror, la inceput fara soc apoi treptat trage socul. Daca faci toate astea e imposibil sa nu porneasca, aceleasi sfaturi le-am dat altui cb-ist si i-a pornit ok dupaia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
COObra Postat Aprilie 1, 2012 Share Postat Aprilie 1, 2012 si cel mami important, dupa ce o pornesti, posteaza si aici rezolvarea. 1 la mana sa ramana si pentru altii, 2 la mana sa nu mai tot bage baietii astia din top rezolvari si tu sa fi deja la plimbare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 1, 2012 Autor Share Postat Aprilie 1, 2012 (editat) Dragi colegi, multumesc de raspunsuri. @R6Lover : am incercat sa torn benzina direct, dar in mod ciudat carburatoarele sunt mai sus decat furtunul, iar benzina in sus nu curge si vad ca nici principiul vaselor comunicante nu vrea sa functioneze. Voi incerca azi cu o seringa, in ideea ca reusesc sa creez vacuum si practic imping benzina pana in carburator (mare minune daca mie imi iese asta @stulewa , Thunderbyte : va multumesc pentru idee, o sa incerc sa drenez carburatoarele (numa de-as gasi surubul ala). O sa scot si bujiile daca fac rost de o cheie pentru bujii pentru ca pe a mea am pierdut-o. P.S. : nu ma lasa sufletul sa culc motoreta pe o parte @quintrixman: nu are motoreta mea pozitia PRI, ca ar fi fost mult mai usor atunci. ce n-am inteles totusi este daca ar trebui sa folosesc shocul cand fac toate manevrele astea de resuscitare (ma gandesc sa n-o inec daca il tin tras) cam intr-o ora-doua ma duc la motoreta si pe seara va spun rezultatul. inca o data multam de sfaturi Editat Aprilie 1, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 1, 2012 Share Postat Aprilie 1, 2012 Dragi colegi, multumesc de raspunsuri. @R6Lover : am incercat sa torn benzina direct, dar in mod ciudat carburatoarele sunt mai sus decat furtunul, iar benzina in sus nu curge si vad ca nici principiul vaselor comunicante nu vrea sa functioneze. Voi incerca azi cu o seringa, in ideea ca reusesc sa creez vacuum si practic imping benzina pana in carburator (mare minune daca mie imi iese asta @stulewa , Thunderbyte : va multumesc pentru idee, o sa incerc sa drenez carburatoarele (numa de-as gasi surubul ala). O sa scot si bujiile daca fac rost de o cheie pentru bujii pentru ca pe a mea am pierdut-o. P.S. : nu ma lasa sufletul sa culc motoreta pe o parte @quintrixman: nu are motoreta mea pozitia PRI, ca ar fi fost mult mai usor atunci. ce n-am inteles totusi este daca ar trebui sa folosesc shocul cand fac toate manevrele astea de resuscitare (ma gandesc sa n-o inec daca il tin tras) cam intr-o ora-doua ma duc la motoreta si pe seara va spun rezultatul. inca o data multam de sfaturi Gooooooooggggggllllleeeeee .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 3, 2012 Autor Share Postat Aprilie 3, 2012 (editat) Gooooooooggggggllllleeeeee .... merciiiiiiii LE : Am revenit Oricat mi-as fi dorit sa revin cu o solutie minune la astfel de probleme pentru a ii ajuta si pe altii... nu este cazul. de pornit a pornit, problema e ca tot impinsa a pornit (desi in mod normal stiu ca o impingi doar cand nu ai baterie, iar a mea era full) i-am scos bujiile, una avea benzina pe ea. le-am pus pe foc, le-am sters, le-am pus pe metal cu fisa in capat si dadeau scanbteie. dadeam la cheie, tot in gol invartea. am golit carburatoarele, am dat la cheie de 3-4 ori, am dat sa le golesc iar si surpriza...a curs iar benzina din ele, deci benzina ajungea in carurator. chiar nu inteleg ce avea de nu pornea. curent avea, scanteie de la bujii dadea, benzina in carburator ajungea, ulei (putin) avea... e foarte ciudat. Am pornit-o impinsa cu a 2-a, am mers cu ea 10 min s-o incalezsc si s-o curat bine. la 15 minute dupa ce am oprit-o i-am dat cheie si a luat-o din prima. sper sa porneasca si maine tot din cheie, ca altfel o iau de la capat. Va multumesc de sfaturi, cred totusi ca a ajutat golirea carburatoarelor si incalizrea bujiilor, poate altfel n-o lua nici impinsa. Editat Aprilie 3, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Aprilie 3, 2012 Share Postat Aprilie 3, 2012 (editat) deci de la tine era vorba: scanteieste,benzineste dar nu porneste! ma bucur ca ai rezolvat Editat Aprilie 3, 2012 de gabriel03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Atti the Hun Postat Aprilie 4, 2012 Share Postat Aprilie 4, 2012 Stai linistit ca or sa isi dea drumul din moment ce ai mers cu el deja 10 minute.Asa ca si o invatatura,iarna viitoare sa o pui la hibernat mai pregatita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 8, 2012 Autor Share Postat Aprilie 8, 2012 (editat) Pe principiul orice minune tine doar 3 zile...am revenit :| Deci am reusit weekendul trecut sa o pornesc impinsa, am mers cu ea ceva timp seara aia, miercuri a pornit la a 2-a cheie, in schimb ieri cand am venit fericit sa-i schimb uleiul nu a mai pornit nici impinsa, nici cu curent direct de la masina, nimic nimic. Din moment ce am epuizat toate variantele si mi-am folosit toate cunostintele mele de mecanica (nu prea multe, recunosc) , ar fi cazul sa las pe cineva care se pricepe. Si chiar s-a oferit un priten sa ma ajute, singura problema ar fi ca trebuie cumva sa o duc la el la service. Ma poate ajuta cineva sa o transport din Dorobanti in Berceni ? contra cost desigur, caci nimic nu mai e gratis azi LE : totusi, inainte de a recurge la transportul motoretei peste mari si tari, mai am o intrebare : sa zicem ca bateria mea e proasta (nu stiu cati ani are), sa zicem ca nu mai are zeama in ea, n-ar fi trebuit totusi sa porneasca oricum in momentul in care am conectat-o direct la bateria de masina cu cabluri de curent ? (am verificat, dacdea curent de la masina). bateria are curent, e abia scoasa de pe redresor, dar ma gandesc ca poate n-o avea destul. Cat despre bujii, le-am verificat si dadeau scanteie, nu stiu daca merita sa cumpar altele doar ca sa incerc si poate nu merge nici cu unele noi. Editat Aprilie 8, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Aprilie 8, 2012 Share Postat Aprilie 8, 2012 Cat despre bujii, le-am verificat si dadeau scanteie, nu stiu daca merita sa cumpar altele doar ca sa incerc si poate nu merge nici cu unele noi. Pui problema gresit. Schimbi bujii si merge, ai gasit solutia. Schimbi bujii si nu merge, o problema eliminata si o investitie facuta in bunul mers/intretinerea pe viitor a motorului tau. Ca fapt divers, bujii de 6-7k km si nu puuteam sa pornesc motoreta. Bujie de maxim 2k km si la fel, nu pornea. In ambele cazuri s-a rezolvat problema de pornire cu bujii noi. Astea cu uscatul la flacara, periatul cu peria cu sarma, etc, eu nu prea am incredere in ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 8, 2012 Autor Share Postat Aprilie 8, 2012 (editat) Pui problema gresit. Schimbi bujii si merge, ai gasit solutia. Schimbi bujii si nu merge, o problema eliminata si o investitie facuta in bunul mers/intretinerea pe viitor a motorului tau. Ca fapt divers, bujii de 6-7k km si nu puuteam sa pornesc motoreta. Bujie de maxim 2k km si la fel, nu pornea. In ambele cazuri s-a rezolvat problema de pornire cu bujii noi. Astea cu uscatul la flacara, periatul cu peria cu sarma, etc, eu nu prea am incredere in ele. Chiar ma uit pe net de 10 minute de bujii. m-am decis sa incerc asta ca o ultima solutie, si voi incerca tot cu curent de la masina in caz ca bateria nu o sa coopereze. Merci de sfat, ai dreptate, este o investitie (sa vedem daca voi lua iridium sau nu ) Editat Aprilie 8, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Aprilie 8, 2012 Share Postat Aprilie 8, 2012 poate o ineci la pornire. am avut si eu cb 500 si se ineca destul de usor. incearca sa o pornesti fara soc, daca e mai cald afara. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 8, 2012 Autor Share Postat Aprilie 8, 2012 poate o ineci la pornire. am avut si eu cb 500 si se ineca destul de usor. incearca sa o pornesti fara soc, daca e mai cald afara. m-am gandit si eu la asta, dar abia dupa ce am incercat s-o pornesc de vreo 10 de ori cu socul tras la maxim aproape (nu stiu ce a fost in capul meu) Daca e innecata e de ajuns s-o las cateva zile, sau trebuie sa scurg carburatoarele ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
riderontornadoes Postat Aprilie 8, 2012 Share Postat Aprilie 8, 2012 m-am gandit si eu la asta, dar abia dupa ce am incercat s-o pornesc de vreo 10 de ori cu socul tras la maxim aproape (nu stiu ce a fost in capul meu) Daca e innecata e de ajuns s-o las cateva zile, sau trebuie sa scurg carburatoarele ? daca e cald afara, o lasi cel putin o zi. daca nu e, mai bine ii usuci bujiile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 8, 2012 Autor Share Postat Aprilie 8, 2012 daca e cald afara, o lasi cel putin o zi. daca nu e, mai bine ii usuci bujiile. Merci, am sa-i schimb bujiile ca sa fiu sigur. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Aprilie 8, 2012 Share Postat Aprilie 8, 2012 Pai nu se inneaca carburatoarele, nu trebuie sa le golesti. Cand era frig afara porneam motocicleta cu socul tras la MAXIM si pornea la sfert, cum s-ar zice. Nu cred ca are rost sa gasesti o pozitie sucita, rasucita a socului pentru a o porni. Maxim si atat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Seb Postat Aprilie 8, 2012 Autor Share Postat Aprilie 8, 2012 (editat) Pai nu se inneaca carburatoarele, nu trebuie sa le golesti. Cand era frig afara porneam motocicleta cu socul tras la MAXIM si pornea la sfert, cum s-ar zice. Nu cred ca are rost sa gasesti o pozitie sucita, rasucita a socului pentru a o porni. Maxim si atat. Nu se inneaca ? Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep destul de bine, dar din cate stiu, in momentul in care trag si de maneta si trag si socul in timp ce incerc sa o pornesc exista riscul de a alimenta carburatoarele cu prea multa benzina. Oricum o sa scot maine bujiile sa vad ce-i acolo, daca sunt ude sau ceva. Editat Aprilie 8, 2012 de Seb Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Aprilie 8, 2012 Share Postat Aprilie 8, 2012 Daca vrei sa-ti arzi bujiile poti sa o faci la aragaz sau daca ai lampa portabila cu rezerva din aia mica cu gaz poti sa o folosesti. Dai cu flacara pe electrod si cand incepe sa arda benzina formeaza flacara portocalie (cea a gazului e albastra) si te opresti din ars cand revine la albastru. Le lasi sa se raceasca. Ai grija cum tii bujia, o pui intr-o teava de gard, intr-o cheie de buzii ceva, numai sa nu te frigi. Daca nu ai lampa se gaseste la carrefour : 20 de ron la oferta, prin decembrie era -rezerva de gaz 5 ron Si daca vrei te poti juca cu ea de-a aruncatorul de flacari, iti zic eu sigur ) Insa daca nu ai lampa nu merita sa o cumperi acum, mai bine dai banii pe bujii direct. Poti sa cumperi si altceva in afara de NGK si Desno. Un baiat si-a comandat la un magazin de piese auto bujii BOSCH pentru FZR, la jumatate de pret fata de celelalte marci amintite. Cat despre innecat, daca ai pompa de spritz se inneaca daca tragi de gaz si fara sa fie pornit motorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.