Sari la conținut

Probleme pornire CB 500


Seb
 Share

Postări Recomandate

m-am gandit si eu la asta, dar abia dupa ce am incercat s-o pornesc de vreo 10 de ori cu socul tras la maxim aproape (nu stiu ce a fost in capul meu)

 

Daca e innecata e de ajuns s-o las cateva zile, sau trebuie sa scurg carburatoarele ?

 

Dupa ce ai pornit-o presupun ca nu ti-a trecut prin cap sa dai pe un peco sa pui niste benzina 98 sau 100 in ea ca sa mai ameliorezi cifra octanica scazuta a celei din rezervor, caz in care benzina veche combinata cu bujiile proaspat innecate face ca motorul sa nu porneasca din nou.

 

Cumpara 5L de benzina 100, pune-o in rezervor, dreneaza carburatoarele, curata bujiile iar(mai mult ca sigur sunt innecate), apoi da-i cheie. Nu te astepta sa porneasca din prima, dureaza un pic pana se umplu iar carburatoarele cu benzina(caneaua de la rezervor nu deschide decat atunci cand motorul merge sau macar se invarte, e vacuumatica), daca vrei sa grabesti procesul de umplere inainte sa dai la demaror scoate furtunul de vacuum de pe partea stanga a motorului(iese din caneaua de benzina si intra in motor in fata carburatorului de pe cilindrul 1) si pur si simplu trage aer din el pentru 30 de secunde.

Dupa ce a pornit iesi cu ea si mergi un pic mai turat ca de obicei, macar vreo jumatate de ora, cat sa ajunga bujiile sa se curete.

 

Nu se inneaca ? Trebuie sa recunosc ca nu ma pricep destul de bine, dar din cate stiu, in momentul in care trag si de maneta si trag si socul in timp ce incerc sa o pornesc exista riscul de a alimenta carburatoarele cu prea multa benzina. Oricum o sa scot maine bujiile sa vad ce-i acolo, daca sunt ude sau ceva.

Nu carburatoarele le amimentezi cu prea multa benzina, carburatoarele dau benzina si alimentezi motorul cu prea multa benzina.

 

Daca vrei sa-ti arzi bujiile poti sa o faci la aragaz sau daca ai lampa portabila cu rezerva din aia mica cu gaz poti sa o folosesti. Dai cu flacara pe electrod si cand incepe sa arda benzina formeaza flacara portocalie (cea a gazului e albastra) si te opresti din ars cand revine la albastru. Le lasi sa se raceasca. Ai grija cum tii bujia, o pui intr-o teava de gard, intr-o cheie de buzii ceva, numai sa nu te frigi.

 

 

Daca nu ai lampa se gaseste la carrefour : 20 de ron la oferta, prin decembrie era

-rezerva de gaz 5 ron

 

Si daca vrei te poti juca cu ea de-a aruncatorul de flacari, iti zic eu sigur :))

 

Insa daca nu ai lampa nu merita sa o cumperi acum, mai bine dai banii pe bujii direct.

Poti sa cumperi si altceva in afara de NGK si Desno. Un baiat si-a comandat la un magazin de piese auto bujii BOSCH pentru FZR, la jumatate de pret fata de celelalte marci amintite.

 

Cat despre innecat, daca ai pompa de spritz se inneaca daca tragi de gaz si fara sa fie pornit motorul.

 

Nu are pompa de spritz domnu 35% inginer ... in general doar motoarele monocilindrice sau cu un singur carburator pentru mai multi cilindri au asa ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 55
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dupa ce ai pornit-o presupun ca nu ti-a trecut prin cap sa dai pe un peco sa pui niste benzina 98 sau 100 in ea ca sa mai ameliorezi cifra octanica scazuta a celei din rezervor, caz in care benzina veche combinata cu bujiile proaspat innecate face ca motorul sa nu porneasca din nou.

 

Cumpara 5L de benzina 100, pune-o in rezervor, dreneaza carburatoarele, curata bujiile iar(mai mult ca sigur sunt innecate), apoi da-i cheie. Nu te astepta sa porneasca din prima, dureaza un pic pana se umplu iar carburatoarele cu benzina(caneaua de la rezervor nu deschide decat atunci cand motorul merge sau macar se invarte, e vacuumatica), daca vrei sa grabesti procesul de umplere inainte sa dai la demaror scoate furtunul de vacuum de pe partea stanga a motorului(iese din caneaua de benzina si intra in motor in fata carburatorului de pe cilindrul 1) si pur si simplu trage aer din el pentru 30 de secunde.

Dupa ce a pornit iesi cu ea si mergi un pic mai turat ca de obicei, macar vreo jumatate de ora, cat sa ajunga bujiile sa se curete.

 

 

Nu carburatoarele le amimentezi cu prea multa benzina, carburatoarele dau benzina si alimentezi motorul cu prea multa benzina.

 

 

 

Nu are pompa de spritz domnu 35% inginer ... in general doar motoarele monocilindrice sau cu un singur carburator pentru mai multi cilindri au asa ceva.

 

Thunderbyte... ca de obicei explici foarte clar, merci :) voi incerca si cu benzina noua, voi trage si aer pe furtunul de vacuum inainte sa dau la cheie, dar voi cumpara si bujii noi. Si daca nici asa nu va porni, something is seriously wrong.

 

@skvj : intr-adevar e ciudat, doar bujii NGK am gasit pentru motorul meu, desi imi vine greu sa cred ca exista un singur brand. Despre bujiile moto BOSCH nu stiu mare lucru, daca or fi bune sau nu (cele de masina stiu ca sunt bune), dar oricum nu gasesc.

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa mai deschid un topic nou, mai ales ca motorul e la fel, problema e similara...

 

Aveti idee de ce dimineata, prima oara cand o pornesc, cu soc tras si toate cele, o ia mai greu? Dau la cheie de vreo 2-3 ori pana s-o ia. Am mai observat ca are legatura cu inclinarea motorului: daca e pe cricul central nu o ia, daca o inclin cel lateral, o ia. Ce-ar putea fi? Un gunoi pe fundul rezervorului? Vreun furtunas infundat? Vreun carburator de curatat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Thunderbyte... ca de obicei explici foarte clar, merci :) voi incerca si cu benzina noua, voi trage si aer pe furtunul de vacuum inainte sa dau la cheie, dar voi cumpara si bujii noi. Si daca nici asa nu va porni, something is seriously wrong.

 

@skvj : intr-adevar e ciudat, doar bujii NGK am gasit pentru motorul meu, desi imi vine greu sa cred ca exista un singur brand. Despre bujiile moto BOSCH nu stiu mare lucru, daca or fi bune sau nu (cele de masina stiu ca sunt bune), dar oricum nu gasesc.

 

Nu schimba bujii aiurea. Ti-a explicat Stulewa din prima ce trebuia sa faci, era treaba de 10min si nu mai trebuiau 7mil de postari aiurea.

Prima data nu a pornit pt ca aveai benzina statuta nu in rezervor ci in carburatoare.

Regula de baza, cand nu ai mai pornit 1000 de ani, golesti carburatoarele de la surubelul de drenaj (de aia e si facut) le umpli cu benzina din rezervor si gata. Apoi cu mici variatiuni ale socului reusesti sa pornesti. Daca se uda bujiile, le scoti le sufli (cu gura) si le pui la loc. NU E NEVOIE de aragaz si alte prostii.

Regula de aur a pornitului dupa 1000 de ani, NU TE ATINGI DE ACCELERATIE. Doar SOC si buton.

 

Orlando, pune benzina noua si curata bujiile. Adica scoate-le, inspecteaza-le si curata zona electrodului central, intre el si partea ceramica, cu ceva ff ascutit, gen un capat de surubelnita mica-mica dreapta. Fara perie de sarma, scoate cenusa din gaura electrodului central.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu vreau sa mai deschid un topic nou, mai ales ca motorul e la fel, problema e similara...

 

Aveti idee de ce dimineata, prima oara cand o pornesc, cu soc tras si toate cele, o ia mai greu? Dau la cheie de vreo 2-3 ori pana s-o ia. Am mai observat ca are legatura cu inclinarea motorului: daca e pe cricul central nu o ia, daca o inclin cel lateral, o ia. Ce-ar putea fi? Un gunoi pe fundul rezervorului? Vreun furtunas infundat? Vreun carburator de curatat?

 

verifica nivelul in camere si cu ocazia asta cureti si carburile, binenteles o sincronizare nu are ce sa strice.

 

verifica si robinetul

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu schimba bujii aiurea. Ti-a explicat Stulewa din prima ce trebuia sa faci, era treaba de 10min si nu mai trebuiau 7mil de postari aiurea.

Prima data nu a pornit pt ca aveai benzina statuta nu in rezervor ci in carburatoare.

Regula de baza, cand nu ai mai pornit 1000 de ani, golesti carburatoarele de la surubelul de drenaj (de aia e si facut) le umpli cu benzina din rezervor si gata. Apoi cu mici variatiuni ale socului reusesti sa pornesti. Daca se uda bujiile, le scoti le sufli (cu gura) si le pui la loc. NU E NEVOIE de aragaz si alte prostii.

Regula de aur a pornitului dupa 1000 de ani, NU TE ATINGI DE ACCELERATIE. Doar SOC si buton.

 

Orlando, pune benzina noua si curata bujiile. Adica scoate-le, inspecteaza-le si curata zona electrodului central, intre el si partea ceramica, cu ceva ff ascutit, gen un capat de surubelnita mica-mica dreapta. Fara perie de sarma, scoate cenusa din gaura electrodului central.

 

Stiu ca mi-a explicat :) faza e ca asta am si facut acum o sapt dupa ce mi-a zis el. Am scos bujiile, una din ele avea putin benzina pe ea asa ca am uscat-o si am sters-o. Dupa care am drenat carburatoarele, iar dupa aceea am inceput sa-i dau la cheie (nu mai stiu daca era socul tras dar sigur am accelerat). Problema e ca tot nu pornea. Asa ca am pornit-o impinsa. De aceea ma gandeam acum ca poate sunt bujiile prea duse ca sa mai faca aprinderea si de aceea nu o ia nici impinsa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut si eu prin faza asta chiar recent, tot cu un CB 500. Pornea in final insa cu mari chinuri si nervi. Daca statea cateva zile nepornita iarasi incepea show-ul. Pana la urma s-au schimbat bujiile, filtrul de aer, curatat si sincronizat carburatoarele. Acum porneste ca un vis, indiferent cat a stat nepornita, socul tras la maxim prima oara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am trecut si eu prin faza asta chiar recent, tot cu un CB 500. Pornea in final insa cu mari chinuri si nervi. Daca statea cateva zile nepornita iarasi incepea show-ul. Pana la urma s-au schimbat bujiile, filtrul de aer, curatat si sincronizat carburatoarele. Acum porneste ca un vis, indiferent cat a stat nepornita, socul tras la maxim prima oara.

Ma bucur sa aud ca esti multumit de treaba facuta :mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu ca mi-a explicat :) faza e ca asta am si facut acum o sapt dupa ce mi-a zis el. Am scos bujiile, una din ele avea putin benzina pe ea asa ca am uscat-o si am sters-o. Dupa care am drenat carburatoarele, iar dupa aceea am inceput sa-i dau la cheie (nu mai stiu daca era socul tras dar sigur am accelerat). Problema e ca tot nu pornea. Asa ca am pornit-o impinsa. De aceea ma gandeam acum ca poate sunt bujiile prea duse ca sa mai faca aprinderea si de aceea nu o ia nici impinsa.

Socul tras maxim si nu atingi acceleratia. Numai asa dimineata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit cu o solutie (sugerata intr-adevar si de unii dintre voi :) ), dupa cum am promis la inceputul topicului.

 

Am fost frumos ieri in vitan la Adi (motorex), am luat un filtru de aer, 2 bujii si-am pornit spre casa (apropo, il recomand. preturi bune, baiat de treaba, tot de la el am luat si uleiul)

 

Am ajuns acasa, am schimbat filtrul in 2 minute, am schimbat bujiile in 5 minute (am pus cr8eh9 in loc de cr9eh9), am conectat bateria direct la masina pt ca era moarta (eu o omorasem :) ) si a luat-o de la a 3-a cheie. De fericire m-am plimbat iar vreo 20 de min cu ea fara asigurare (tot ma tin sa-i fac asigurarea si tot n-am apucat)

 

am atasat si o poza cu filtrul ,cred ca era parte din problema pentru ca din cate stiu eu,nu asa trebuie sa arate un fuiltru de aer. la bujii n-am facut poze, ideea e ca mai aveau piatra, dar erau negre, probabil au stat prea mult in benzina\ulei.

 

O sa incerc maine sa pornesc iar motorul, nu stiu daca am apucat sa incarc destul bateria in cele 20 min cat am mers cu el (mi-e teama ca tot de la masina o pornesc)

 

Inca o data, multumesc pentru sugestii. Macar am resuit sa o pornesc si sa-i schimb uleiul, acuma daca or mai fi si alte probleme de sincronizat carburatoarele sau ceva de genul asta (pt ca tot porneste greu la rece) astea le voi rezolva eu usor usor.

post-39348-0-42968300-1334409923_thumb.jpg

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in alea 20 de minute ai reusit sa ajungi de cateva ori la 9-10 mii de ture??

 

du motocicleta la un atelier sa-ti curete si sincronizeze carburatoarele, problema de acolo vine , bujiile sunt intotdeauna victima carburatiei proaste(printre altele) si foarte rar cauza proastei functionari a motorului

 

 

l.e. "ture" in sarcina.. adica mergand pe mobra, in nici un caz pe loc !

Editat de bec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in alea 20 de minute ai reusit sa ajungi de cateva ori la 9-10 mii de ture??

 

du motocicleta la un atelier sa-ti curete si sincronizeze carburatoarele, problema de acolo vine , bujiile sunt intotdeauna victima carburatiei proaste(printre altele) si foarte rar cauza proastei functionari a motorului

 

 

l.e. "ture" in sarcina.. adica mergand pe mobra, in nici un caz pe loc !

 

am mers foarte turat cu ea, tocmai in ideea de a incarca bateria, o sa vad maine cat de mult a ajutat. In caz ca porneste greu din nou, macar ma lamuresc daca e de la baterie sau de la carb.

 

Daca nu, exact cum ai zis si tu, curatat + sincronizat carburatoare. Apropo, se ocupa cineva cu asta ? contracost, evident.

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut, din nou :) se pare ca sezonul asta sunt urmarit de neplaceri. acum am o problema electrica. mi-am cumparat deja 3 releee de incarcare (adica am aruncat banii pe geam) , si degeaba, tot nu-mi incarca bateria. cand pun contactul, inainte sa dau la cheie indica 11,7V iar la relanti indica 12,3V. doar pe la 3500 de ture incarca cu 13,1-13,3V

 

acuma ma gandesc ca ar fi 2 variante : ori e bateria, ori e electromotorul.

 

Are cineva cateva minute la dispozitie si buna-vointa sa vin la el sa pun bateria lui pe moto meu ? sa stiu daca iau alta, sa nu mai arunc banii degeaba si pe asta :)

 

Multam :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea are treaba benzina doar dupa o iarna.. vezi ca eu pateam la suzuki gs 500 asta, si era din cauza ca era motorul inclinat si nu tragea brnzina care ers prea putina in rezervor.. daca nu e asta, dar oricum ar tr verificat oricum, precum a zis si un alt coleg mai sus, bujiile sa fie umede, mai ales ca ai tot incercat si I-ai dat la demaror.. scoate-le, verifica-le.. ar tr sa ai si un robinet la benzina pe circuit, ala care e cu on, rezerva si mai e o pozitie pe direct, sa bage benzina direct in carburator fara sa mai faca nu stiu ce circuit in mod normal, incearca sa gasesti si robinetu ala, fiind stata e posibil si sa traga aer.. dupa ce porneste vezi sa nu uiti robinetul ala pe acea pozitie, trece-l inapoi pe on.. pune mai multa benzina.. nu e asa statuta aia care o ai ca sa isi piarda proprietatile... ar tr sa o ia asa, spor!

 

 

 

 

te inseli...benzina peste iarna e de aruncat la flori...am pornit cel putin 3 motoare asa...care au stat cu benzina peste iarna nu porneau nici s ale batzi...pus benzina proaspata :la prima cheie....

 

suzuki is renumite la prajit relee de incarcare...eu cred ca bobinele din alternator is "batrane"...trebuie sa iti indice macar 14 V incarcarea...masurata pe baterie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, din nou :) se pare ca sezonul asta sunt urmarit de neplaceri. acum am o problema electrica. mi-am cumparat deja 3 releee de incarcare (adica am aruncat banii pe geam) , si degeaba, tot nu-mi incarca bateria. cand pun contactul, inainte sa dau la cheie indica 11,7V iar la relanti indica 12,3V. doar pe la 3500 de ture incarca cu 13,1-13,3V

 

acuma ma gandesc ca ar fi 2 variante : ori e bateria, ori e electromotorul.

 

Are cineva cateva minute la dispozitie si buna-vointa sa vin la el sa pun bateria lui pe moto meu ? sa stiu daca iau alta, sa nu mai arunc banii degeaba si pe asta :)

 

Multam :cheers:

 

La 5000 de ture cu cat incarca (cu farul aprins)

Eu as miza mai degraba pe contact imperfect. Schimba siguranta aia principala de 30 de amperi, verificat si da cu spray de contacte la mufa de la generatorul de curent(3 fire galbene ) la mufa de la releu si la mufa de la releul de pornire.

 

te inseli...benzina peste iarna e de aruncat la flori...am pornit cel putin 3 motoare asa...care au stat cu benzina peste iarna nu porneau nici s ale batzi...pus benzina proaspata :la prima cheie....

 

suzuki is renumite la prajit relee de incarcare...eu cred ca bobinele din alternator is "batrane"...trebuie sa iti indice macar 14 V incarcarea...masurata pe baterie...

 

Alea nu imbatranesc, fie merge fie nu ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 5000 de ture cu cat incarca (cu farul aprins)

Eu as miza mai degraba pe contact imperfect. Schimba siguranta aia principala de 30 de amperi, verificat si da cu spray de contacte la mufa de la generatorul de curent(3 fire galbene ) la mufa de la releu si la mufa de la releul de pornire.

 

 

 

Alea nu imbatranesc, fie merge fie nu ...

 

Am sa incerc sa vad si la 5000 de ture cu cat incarca.

eu tind sa cred ca e bateria pe duca, si nu alternatorul. pentru ca daca stau la stop la relanti, in momentul in care accelerrez se aprind mai tare luminile de bord + farul lumineaza mult mai puternic.

 

nasol e ca nu stiu care-i buba, macar sa stiu in ce sa bag bani.

 

LE : am incercat acum, la 5000 de ture sta la 14V, probl e ca eu incerc sa nu merg cu ea asa turata (stiu,merg cam subturat de felul meu :) ) .. oricum la 14V stiu ca incarca, ceea ce nu stiu este daca imi incarca si la relanti cu 12,8V (doar daca am farul stins, ca altfel scade la 12,1V, iar acolo stiu sigur sigur ca nu incarca)

 

Ceea ce am uitat sa mentionez este ca am incercat sa pun bateria pe redresor azi, dar in 10-12 minute imi arata deja ca este incarcata si nu mai baga curent..deci este si aici clar o probl.

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati ani are bateria?

Tre sa aiba un cod stantzat pe ea, care iti da informatii despre acest lucru. Daca nu are niciun fel de cod, sau nu-ti dai seama de el, du-o la un atelier care se ocupa cu asa ceva si zi-le s-o masoare cu un capacitmetru.O sa stii exact daca mai e buna de ceva sau nu.

Incarcarea tre sa fie peste 13.8 V indiferent cum ai becurile sau turatia. Daca nu este, atunci e de "sapat"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cati ani are bateria?

Tre sa aiba un cod stantzat pe ea, care iti da informatii despre acest lucru. Daca nu are niciun fel de cod, sau nu-ti dai seama de el, du-o la un atelier care se ocupa cu asa ceva si zi-le s-o masoare cu un capacitmetru.O sa stii exact daca mai e buna de ceva sau nu.

Incarcarea tre sa fie peste 13.8 V indiferent cum ai becurile sau turatia. Daca nu este, atunci e de "sapat"...

 

Sincer nu stiu cati ani are bateria, era deja pe motor anul trecut cand l-am luat. am sa ma uit de acel cod.

Oricum daca zici ca trebuie sa ma peste 13,8V...chiar si la relanti cu farul aprins, e clar ca am o problema mare pe undeva.

Ori reusesc sa testez cu o alta baterie, ori o duc p-asta la doctor.

 

Merci de raspuns :cheers:

Editat de Seb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul iti incarca, faza cu intensitatea luminoasa e elocventa.

Veirfica bateria, tind sa cred ca e sulfatata/scurtcircuitata.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, din nou :) se pare ca sezonul asta sunt urmarit de neplaceri. acum am o problema electrica. mi-am cumparat deja 3 releee de incarcare (adica am aruncat banii pe geam) , si degeaba, tot nu-mi incarca bateria. cand pun contactul, inainte sa dau la cheie indica 11,7V iar la relanti indica 12,3V. doar pe la 3500 de ture incarca cu 13,1-13,3V

 

acuma ma gandesc ca ar fi 2 variante : ori e bateria, ori e electromotorul.

 

Are cineva cateva minute la dispozitie si buna-vointa sa vin la el sa pun bateria lui pe moto meu ? sa stiu daca iau alta, sa nu mai arunc banii degeaba si pe asta :)

 

Multam :cheers:

Pai daca pui relee de ATV sau chinezarii cum vrei sa mearga?

/index.php?/topic/677187-cumpar-releu-incarcare-honda-cb-500/

Nu-ti recomand un releu honda original ca o sa coste cat china, da nici la 50 de lei(cat dai atata face)

Daca bateria masurata are sa zicem sub 12.3 inseamna ca nu mai tine curent si trebuie alta. A mea scoasa de pe redresor are 12.8.

Daca vrei sa faci teste sau ceva pot veni cu bacteria mea intr-o seara facem schimb si dam o tura amandoi sa vedem ce se intampla.

Am multimetru si masuram in toate turatiile.

Releul meu era mai pervers cand se incingea nu mai baga curent si prin oras impingeam la motor in draci, a durat putin pana l-am prins.

Inca ceva masurarea nu se face la relanti ci la 5000 de ture si daca are intre 13-15,5 incarca bine (am citat din manualu de la hornet), cred ca la tine nu e mare diferenta.

Editat de danny_nt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...