Jump to content

Recommended Posts

salut!

 

acelasi lucru l-am patit si eu la H Varadero si am gasit senzorul la un service Daewoo din intamplare.

La Cielo se arde destul de des pompa de benzina care are si aceasta piesa in ansamblul ei. Nu trebuie decat sa o dezlipesti de pe pompa de cielo si sa o lipesti (eventual cu fludor, eu am prins-o cu un colier) pe suportul tau.

Daca mai punem la calcul ca pompa de la Cielo e arsa = 0 lei poti sa faci aceasta reparatie gratis!

 

post-54788-0-76248500-1335389073_thumb.jpg

 

nu imi mergea senzorul de benzina, l-am demontat, i-am desfacut dracovenia aia din capat sa vad ce e in ea

 

 

de unde pot cumpara acum alta? sau macar cum se numeste piesa aia din capat?

Link to post
Share on other sites

Senzorul ala e defapt un termistor inseriat cu becul indicator. Prin el trece tot timpul un curent dar fiind scufundat in benzina se raceste si rezistenta lui ramane destul de mare cat sa nu se aprinda becul. In momentul in care nivelul de benzina scade si termistorul ramane in aer acesta se incalzeste , rezistenta lui scade si becul se aprinde.

 

Eu n-am incercat inca dar am citit pe alte forumuri unde au incercat altii si se pare ca pentru bec de 1,2W merge foarte bine un termistor de 400ohm. Problema e ca nu e o valoare standard dar un termistor de 400ohm se obtine usor prin polizarea/pilirea unuia de 100ohm. Unii spun ca merge OK si cu termistor de 470ohm care e standard.

 

Chiar daca recuperati un termistor deasta de la alt utilaj important e sa fi fost gandit pentru un bec indicator de aceeasi putere cu cel de pe motorul pe care-l montati pt ca altfel nu va functiona cum trebuie. (ramane becul un pic aprins sau se aprinde cu intarziere mare, etc)

Link to post
Share on other sites

Completare la postarea lui Binox, termistorul pe post de senzor de nivel (rezerva) face parte dintr'un divizor de tensiune. Nu cunosc configuratia motorului tau dar undeva in circuit ar trebui sa existe si o rezistenta fixa care, daca este arsa, poate creea probleme de indicatie.

 

 

Ride SAfe!

Link to post
Share on other sites

Completare la postarea lui Binox, termistorul pe post de senzor de nivel (rezerva) face parte dintr'un divizor de tensiune. Nu cunosc configuratia motorului tau dar undeva in circuit ar trebui sa existe si o rezistenta fixa care, daca este arsa, poate creea probleme de indicatie.

Ride SAfe!

Nu neaparat, cel putin eu n-am intalnit pana acum, si nici prin scheme nu am vazut(asta nu inseamna ca nu exista). Presupun ca te gandesti la un divizor de tensiune a carui "iesire" este citita de un comparator. Varianta asta e des intalnit in alte situatii dar pe moto eu n-am intalnit-o pana acum. La moto (care au bec de rezerva) noaptea mai ales se si vede cum atunci cand esti cu benzina la limita rezervei becul se aprinde treptat ca intensitate pe masura ce se incalzeste termistorul inseriat cu becul.(se aprinde destul de repede dar noaptea deobicei e sesizabil fenomenul)

Link to post
Share on other sites

La motorul meu este cu divizor si probabil comparator in CDI iar comanda becului este separata. Insa in cazul de fata ai dreptate, am aruncat un ochi pe schema de TCat si intr'adevar becul de alarma este inseriat direct cu termistorul.

 

Ride Safe!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salut delete636 ai rezolvat problema cu termistorul? spune-mi si mie ca nu stiu ce sa fac, sa caut o pompa benzina de cielo, arsa, sau sa caut unul identic. Oare yamaha R6 nu are aceasta sonda? stie cineva?

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Am gasite pe un site termistori de mai jos dar nu stiu care e cel mai bun, nu prea ma intereseaza de cati W e becul

 

  1. Termistor NTC 100K
  2. Termistor NTC 100K 50mW
  3. Termistor NTC 10K
  4. Termistor NTC 47K
  5. Termistor NTC 50K 50mW

La 1 si 2 spune ca sunt pentru măsurare temperatură, ma gandesc ca sunt buni si pentu ce vrem noi ca au rezistenta variabila sau poate gresesc :wink:

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Eu am facut "reparatia" la VFR dupa ce am ramas fara benzina in drum tot asteptand sa se aprinda becul despre care stiam ca merge. :unsure:

Am gasit termistor de 100 ohmi si de 460 ohmi, am cumparat de ambele. L-am pilit pe cel de 100 pana a ajuns in jur de 300 ohmi si l-am pus in locul celui distrus.

Functioneaza, dar, fiind un pic mai mic ca valoare decat cel original, becul tinde sa ramana fff putin aprins tot timpul dar se vede numai cand e bezna. Cand nivelul de benzina scade sub pozitia capsulei becul se aprinde destul de luminos. Sunt multumit de rezultat, n-am mai stat sa bibilesc sa-l fac mai precis decat e. Oricum am si indicator de nivel care merge binisor.

 

O poza de cand l-am desfacut pe al meu:

 

319865_206559252800357_199199203_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Am făcut și eu această operațiune de câteva ori. GRIJĂ că riști să strici termistoru la lipire. Chiar dacă este în capsulă se încinge foarte tare și... îl arzi până să îl montezi pe rezervor.

Eu am luat sondă de Tico nouă cu 48ron și mi-am făcut treaba cu ea.

Link to post
Share on other sites

Cel mai bun pt ce?

 

 

Pentru indicator nivel benzina. Nu stiu care din ele e bun sa aprinda un bec ca nu scrie cati ohm au, stiu electronica dar mai am mult de invatat :rusinica:

Link to post
Share on other sites

Pai a mai scris mai om o data, trebuie sa fie de 300ohmi. Pe piata in magazinele gen "dioda" de piese electronice se gasesc de 100ohmi si urmatorul mai mare este de 460ohmi. Costa foarte putin, mai putin de 1 leu bucata sau pana in 2 lei.. si au dimensiunea cat sa incapa in capsula aia.

Cel mai greu este sa mesteresti capsula incat sa nu o strici nu gasitul termistorului.

 

Nu mai cauta pe net, mergi intr-un magazin de piese si intreaba: "buna ziua, termistori de 100 ohmi aveti?" - Asta daca vrei neaparat sa-l mesteresti pe al tau. Insa, cum zicea Binox (că si eu tot de la el am aflat cand l-am mersterit pe al meu) cel de 100 e prea mic iar cel de 460 e prea mare. Trebuie pilit cel de 100 ca sa-i cresti rezistivitatea. (prin micsorarea sectiunii materialului din care e facut creste rezistivitatea electrica)

Link to post
Share on other sites
Pentru indicator nivel benzina. Nu stiu care din ele e bun sa aprinda un bec ca nu scrie cati ohm au, stiu electronica dar mai am mult de invatat :rusinica:

Chiar in titlul linkurilor pe care le-ai postat tu scrie valoarea termistorilor respectivi. Litera "k" arata cati kilo-ohmi are fiecare termistor. Din aia pe care i-ai pus tu nu e nici unul bun, toti avand rezistenta prea mare, de ordinul kilo-ohmilor.

Uite de aici de ex poti cumpara online: http://www.conexelectronic.ro/search.php?word=termistor Pe tine te intereseaza cei a caror valoare nu este urmata de litera "k" , respectiv cel cu 100 sau cel cu 470.

Daca cumperi online iti recomand sa cumperi cel putin cate 2 din fiecare si vezi pe care-l potrivesti (pilesti) , asta ca sa nu te trezesti ca ai stricat vreunul sau ca nu se potriveste valoarea, oricum costa mai mult transportul decat termistorii.

Daca esti din Timisoara cum reiese din profilul tau , eu zic sa cauti mai bine, nu-mi vine sa cred ca nu exista magazin de componente electronice acolo....

Link to post
Share on other sites

Stau langa Timisoara si deocamdata nu am drun acolo si nu stiu decat un magazin care am inteles ca e pe langa Iosefin

 

Am uitat sa intreb din ce parte a termistorului trebe polizat, din lateral sau de sus ?

Link to post
Share on other sites

Pai a mai scris mai om o data, trebuie sa fie de 300ohmi. Pe piata in magazinele gen "dioda" de piese electronice se gasesc de 100ohmi si urmatorul mai mare este de 460ohmi. Costa foarte putin, mai putin de 1 leu bucata sau pana in 2 lei.. si au dimensiunea cat sa incapa in capsula aia.

Cel mai greu este sa mesteresti capsula incat sa nu o strici nu gasitul termistorului.

 

Nu mai cauta pe net, mergi intr-un magazin de piese si intreaba: "buna ziua, termistori de 100 ohmi aveti?" - Asta daca vrei neaparat sa-l mesteresti pe al tau. Insa, cum zicea Binox (că si eu tot de la el am aflat cand l-am mersterit pe al meu) cel de 100 e prea mic iar cel de 460 e prea mare. Trebuie pilit cel de 100 ca sa-i cresti rezistivitatea. (prin micsorarea sectiunii materialului din care e facut creste rezistivitatea electrica)

 

 

 

cel de 470 de ohmi e perfect trust me..eu dinala am pus si merje beton...nu pili nimic ia unul de 460 sau 470 si monteaza-l...

Link to post
Share on other sites

Pai deja l-am pus pe ala de 100 pilit, dar cred ca o sa-l schimb ca ma enerveaza ca sta aprins mai mereu. Am si unul de 470 cumparat.

 

Am pus de 470 si e mai bine. Se aprinde becul cam la 1 minut de stat in aer termistorul. Cand e in benzina se stinge. Cu cel de 200 si ceva de ohmi ramanea tot timpul usor aprins.

Link to post
Share on other sites

Eu am gasit unul de 22 Ohm dar nu mergea asa ca l-am spart si am cositorit 2 fire pe o bucatica mica de termistor (una de 200 si ceva de ohm) doar ca becul ramanea putin aprins in rest mergea bine cum il scufundam in apa se stingea aproape de tot un bec de 1.2 W. Dar pana la urma l-am stricat de tot dar mai am unu sa incerc si cu ala pana gasesc unu de cumparat

Edited by Coste
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Am ajuns abia azi la un magazin si am intrebat de termistor de 100 si de 470 si s-au scarpinat in cap; pana la urma am dat comanda de 5 bucati de 100 si 5 de 470, imi ajung in 7 zile ... acum vad defapt ca cel de 470 e numai bun, daca stiam nu mai comandam si de 100 ...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...