Sari la conținut

probleme furca


Postări Recomandate

salutare,

Am probleme cu furca la o yamaha xt 125, care ma inebuneste...

Mai exact pierde ulei pe la semeringurile de la furca, ulei ce ajunge fix pe etrierul de frana fata...

Am schimbat acum o luna semeringurile de la furca cu unele originale , schimbat ulei furca 10w/40...dupa o saptamana de la servisare pierdea ulei si mai mult....asa ca am revenit la service am desfacut furca si am tras concluzia , dupa ce am masurat telescoapele motocicletei ( o yamaha xt 125r , care merge mai mult pe strada decat pe offroad ) am constatat ca diametrul interior al semeringurilor este de 36 mm , iar al telescoapelor este de 35.8 , asa ca am comandat unele mai mici mai exact de 35.5 mm le-am montat am schimbat uleiul iar...si surpriza dupa o saptamana iar curg in draci semeringurile...care ar putea fi problema? am verificat tuburile, telescoapele, nu au zgarieturi sau alte imperfectiuni.

Ce am constat este faptul ca la acest model de furca/ motocicleta nu exista asa zisi cuzineti, ci tot uleiul din furca este tinut acolo doar de semeringurile respective... CARE AR PUTEA FI PROBLEMA? ma gandeam sa incerc sa schimb uleiul cu unul mai vascos si anume un 20w/40...

Ar putea fi prea mult ulei in furca( la service mi s-a pus 280 ml in fiecare..) , desi ea lucreaza aproape 15 cm... Ma inebuneste furca asta pentru ca se tot scurge ulei si se duce incet , dar sigur pe discul de frana si nu vreau sa ma trezesc fara frana...

Nici nu reusesc sa gasesc vreun manual sa vad exact cantitatea de ulei necesara in fiecare telescop...

Daca aveti idei de la ce ar putea fi problema va rog frumos sa-mi spuneti si poate ii dau de cap...

model moto Yamaha xt 125 R an 2008 (s-a mers foarte mult in Bucuresti,asfalt, nu pe offroad ...))

Multumesc anticipat.!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuzinetii au rol in facilitarea frecatii jambelor, nu in a opri uleiul sa curga.

Nu sust specialist in problama dar fara cuzinetii respectivi la un moment dat se uzeaza peretii tubului si datorita jocului capatat ar trebui sa schimbi tot tubul (partea de jos) care e din aluminiu. Sigur nu s-a mai umblat pe la furca?

As mai avea o intrebare ce fel de simeringuri ai folosit? Cei OEM sunt de obicei cu buza dubla, cei aftermarket ii gasesti in majoritatea cazurilor cu buza simpla; unul cu buza simpla daca mai e si de proasta calitate se duce repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuzinetii au rol in facilitarea frecatii jambelor, nu in a opri uleiul sa curga.

Nu sust specialist in problama dar fara cuzinetii respectivi la un moment dat se uzeaza peretii tubului si datorita jocului capatat ar trebui sa schimbi tot tubul (partea de jos) care e din aluminiu. Sigur nu s-a mai umblat pe la furca?

As mai avea o intrebare ce fel de simeringuri ai folosit? Cei OEM sunt de obicei cu buza dubla, cei aftermarket ii gasesti in majoritatea cazurilor cu buza simpla; unul cu buza simpla daca mai e si de proasta calitate se duce repede.

 

ai verificat jambele? sa nu fie strambe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ai verificat jambele? sa nu fie strambe

 

nu sunt strambe!

semeringurile au buza dubla( adica pe ambele fete)

moto a fost noua are 3 ani ( nu s-a servisat niciodata furca )

...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei de furca gasesti numai monograd de ex 10w sau 15w, nicidecum 10w40! :scratch:

 

greseala mea..! da intradevar cel bagat era 10W ..

mecanicu care a executat manopera de schimbare a fost si este un baiat de nota 10+, am asistat la toata operatiunea de schimbare a semeringurilor ...

ma gandesc totusi sa bag ulei mai vascos...pentru ca merg mult pe asfalt si nu am nevoie de o suspensie foarte moale...

 

Am verificat mai amanuntit si am vazut ca uleiul se scurge exact pe partea interioara a semeringurilor adica exact pe tuburile nichelate( culmea este ca acestea nu prezinta vreun defect , si mai ciudat este ca cel din dreapta nu prea 'pisa' ulei fata de cel din stanga unde se afla si frana )

AM FACUT COMANDA DE UN ULEI 20W ... am facut rost de manulul de reparatie (scrie 285 ml ulei / nivel ulei 180 ml)

maine ridic uleiul si urmeaza sa-l schimbam, exact cu seringa nivel precis ca la carte , daca si asa or sa mai curga ii mai iau 1 l de benzina si o facem artificie :)

 

AM SCHIMBAT ULEIUL...AM PUS MOTUL 20W...SUSPENSIA S-A SCHIMBAT SIMTITOR...NU SE MAI APLEACA CA UN MAGAR NARAVAS DE VREA SA TE ARUNCE IN CAP, ATUNCI CAND FRANEZI FATA....

IN MANUALUL DE SERVICE SCRIA 285 ML EU AM PUS 250 ML IN FIECARE TELESCOP....

INTRADEVAR NU EXISTA CUZINETI CI TELESCOAPELE SUNT GHIDATE DIRECT DE JAMBE..SUNT MAI INGUSTE IN PARTEA DE JOS SI STFEL GHIDEAZA TELESCOPUL, SPER SA FI EXPLICAT IN ASA FEL INCAT SA SE-NTELEAGA CE VROIAM SA DESCRIU...

 

CUM SE STRANGE SURUBUL DIN CAPAT DE JOS...PE ACOLO PE UNDE SE SCURGE ULEIUL DIN TELESCOP ?!

 

CE AM SESIZAT SURUBURILE ACELA ERAU DESFACUTE CEL PUTIN CEL DE LA TELESCOPUL CARE PISA ULEI , ERA DESFACUT DESTUL DE MULT ADICA L-AM DESFACUT DIRECT CU MANA FARA IMBUS !!!

 

CUM FAC SA LE STRANG BINE CA SA NU SE DESFACA IAR ?! AM PUS PE CINEVA SA STEA CU FRANA FATA BLOCATA SI APASATA FURCA MULT SI LE-AM STRANS CAT AM PUTUT , DAR EU CRED CA SDE POT STRANGE MAI BINE, DEOARECE ATUNCI CAND AM FOST PRIMA OARA LA SERVICE A TREBUIT COMPRESOR DE AER CA SA PUTEM DESFACE ACELE SURUBURI!

 

Va multumesc de sfaturi !

Editat de crazy_mouse_87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune un blocator de suruburi, loctite/bison. Cred ca mediu e ok. E vreo 20-30 un flacon mic de tot. Eu am mai pus pe la suruburi care erau cu probleme si nu am mai avut surprize, deh moto monocilindru si aialalta v4, deci ambele probleme cu vibratiile.

 

http://www.helmat.ro/media/catalog/product/cache/1/image/11e9416e421d3d751eab9bbe4aeb7ed5/f/i/file_1_18.jpg

http://beeldbank.prepublisher.com/pictures/PP/LNK/0/LNKZ2520.JPG

 

Ai aici un link sa nu crezi ca vorbesc de cine stie ce inginerie :)

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuzinetii au rol in facilitarea frecatii jambelor, nu in a opri uleiul sa curga.

Nu sust specialist in problama dar fara cuzinetii respectivi la un moment dat se uzeaza peretii tubului si datorita jocului capatat ar trebui sa schimbi tot tubul (partea de jos) care e din aluminiu. Sigur nu s-a mai umblat pe la furca?

As mai avea o intrebare ce fel de simeringuri ai folosit? Cei OEM sunt de obicei cu buza dubla, cei aftermarket ii gasesti in majoritatea cazurilor cu buza simpla; unul cu buza simpla daca mai e si de proasta calitate se duce repede.

 

cuzinetii au rol de a face furca sa culiseze drept si corect. cuzinetii se schimba si ei la un timp. eu am avut aceeasi problema , am schimbat de 3 ori semeringurilesi in continuare pierdeam ulei. ultima data am schimbat si cuzinetii si s-a rezolvat problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cuzinetii au rol de a face furca sa culiseze drept si corect. cuzinetii se schimba si ei la un timp. eu am avut aceeasi problema , am schimbat de 3 ori semeringurilesi in continuare pierdeam ulei. ultima data am schimbat si cuzinetii si s-a rezolvat problema

 

vad ca tot mai lasa inele de ulei pe telescop....deci probabil va trebui sa cumpar tuburile de jos, jambele si sa le schimb...

 

vad ca tot mai lasa inele de ulei pe telescop....deci probabil va trebui sa cumpar tuburile de jos, jambele si sa le schimb...probabil o operatiune destul de costisitoare pentru valoarea unui motoras de 125...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudata problema.Cati km are?Am un prieten care a avut un motor identic,tot din 2008,si avea 15000 km cand a vandut-o anul asta si nu a avut probleme din astea.Cauta pe forumuri straine daca s-a confruntat cineva cu asa ceva.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudata problema.Cati km are?Am un prieten care a avut un motor identic,tot din 2008,si avea 15000 km cand a vandut-o anul asta si nu a avut probleme din astea.Cauta pe forumuri straine daca s-a confruntat cineva cu asa ceva.

 

a mea are 24.000 km multi rulati pe asfalt...stiu ca este tare ciudata problema, dar o rezolvare tot trebuie sa aibe...asta e al doilea set de semeringuri pus intr-o luna...si al treilea schimb de ulei...deci undeva tot are o buba.

jambele se ingusteaza pe interior in parteade jos, o portiune de vreo 15 cm...adica cam cat culiseaza furca cand este incarcata sau libera.. daca desfac suruburile de jos din capat, pe unde se scurge uleiul...si las sa culiseze mai mult furca, mai mult de 15 cm...de exemplu daca suspend motocicleta de fata, se vede cum atunci cand depaseseste cei 15 cm parca iese din acel loc ingust de ghidaj si telescoapele raman a fi ghidate doar de semeringuri.. deci probabil spatiul acela din jambe care ghideaza telescoapele s-au uzat , si-au marit diametrul si astfel trebuiesc alte jambe... asta este o banuiala, altceva nustiu ce ar putea fi defect...telescoapele sunt excluse pentru ca nu au urme de lovituri zgarieturi sau alte defecte... cuzineti aceia care ghideaza telescoapele in partea de jos , din cate stiu eu sunt prinse si ies afara adica nu ar avea cum sa iasa telescopul afara dar sa ramana cuzinetii in jambe... ce complicata pare furca asta si totusi e atat de simpla..mai ramane varianta de a mai desface odata furca in service si de a analiza indeaproape fiecare piese in interiorul furcii inclusiv interiorul jambelor. poate avea totusi legatura cu faptul ca suruburile din capatul telescoapelor nu sunt stranse la maxim? adica ele sunt stranse, dar daca strang cu imbus de ele se simte ca nu opune mare rezistenta si se invarte cu usurinta cu piesa care este prinsa in interiorul furcii, se invarte cu totul cand se strange , dar de desfacut se desface usor..

 

MA ENERVEAZA LA CULME MAI ALES CA IN IUNIE VREAU SA AJUNG SI EU PE LA TURA ACEEA SOFT ENDURO :((

Editat de crazy_mouse_87
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Surubul din partea inferioara a tubului exterior trebuie strans la cuplu indicat in manual si trebuie aplicata solutie temporara de sigurantare pe filetul acestuia. El se infileteaza in pistonul jambei si este nevoie de o cheie speciala, lunga, pentru a tine contra in momentul in care il infiletezi. Daca nu ai cheia speciala poti improviza una dintr-un surub care sa se fixeze in piesa in care vine infiletat surubul. Daca strangi surubul insuficient, pistonul o sa aiba joc, iar daca pistonul are joc, o sa aiba joc si tubul interior, acesta fiind blocat in ansamblul piston-tija-arcuri) si automat tot jocul acesta o sa fie preluat de simeringuri. De aici li se trage sfarsitul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fa rost de microfisa (schema grafica) telescoapelor si vezi sigur daca iti lipseste ceva si in ce fel/ordine se monteaza/demonteaza.

Nu, cuzinetii nu au rol de a etansa.

Vezi ca orice telescop dupa ce se monteaza si se pune ulei in el, se amorseaza amortizorul interior, adica inainte de a-i pune capacul trebuie sa misti amortizorul sus-jos pana suge ulei si simti ca incepe sa se miste greu.

Vezi ca toate semeringurile de furca au un sens, se pun intr-un anumit fel, daca le pui invers curg. Partea cu arcul a semeringului se pune mereu spre interior.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am auzit de furca fara cuzineti ... cred ca si Mobra S50 are cuzineti, altfel s-ar misca tubul in jamba. Ma rog ... ciudata treaba.

Parerea lui Belbody de a cauta in manual sau microfishe e cea mai buna. Acolo ai schema explodata a ansamblului tub/jamba cu toate componentele.

Daca nu ai cuzineti ... cred ca e o greseala grava de proiectare, pt ca asta inseamna ca tubul freaca direct in jamba, ceea ce duce la striatii pe suprafata tubului, si eventually la problema pe care o ai, sa curga uleiul din furca, chiar daca simeringurile sunt noi.

 

Deasemenea volumul de ulei ce trebuie pus in furca trebuie luat din carte ... nu pus la ochi. Cred ca aproape 300 ml de ulei in fiecare telescop e mult. Cam aceeasi cantitate, sau mai putin se pune intr-un telescop de 41 mm diametru si 800 mm lungime. Nu cred ca ai asa telescoape mari.

Daca chiar nu gasesti ce volum sa bagi in ele, va trebui sa faci in continuare la ochi, tinand cont ca atunci cand bagi uleiul, telescopul sa fie comprimat mai mult de 15 cm (cursa normala) si arcul inauntru pentru a nu avea probleme de dislocuire lichid cand il bagi. Apoi il extinzi si pui surubul din cap.

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am auzit de furca fara cuzineti ... cred ca si Mobra S50 are cuzineti, altfel s-ar misca tubul in jamba. Ma rog ... ciudata treaba.

Parerea lui Belbody de a cauta in manual sau microfishe e cea mai buna. Acolo ai schema explodata a ansamblului tub/jamba cu toate componentele.

Daca nu ai cuzineti ... cred ca e o greseala grava de proiectare, pt ca asta inseamna ca tubul freaca direct in jamba, ceea ce duce la striatii pe suprafata tubului, si eventually la problema pe care o ai, sa curga uleiul din furca, chiar daca simeringurile sunt noi.

 

Deasemenea volumul de ulei ce trebuie pus in furca trebuie luat din carte ... nu pus la ochi. Cred ca aproape 300 ml de ulei in fiecare telescop e mult. Cam aceeasi cantitate, sau mai putin se pune intr-un telescop de 41 mm diametru si 800 mm lungime. Nu cred ca ai asa telescoape mari.

Daca chiar nu gasesti ce volum sa bagi in ele, va trebui sa faci in continuare la ochi, tinand cont ca atunci cand bagi uleiul, telescopul sa fie comprimat mai mult de 15 cm (cursa normala) si arcul inauntru pentru a nu avea probleme de dislocuire lichid cand il bagi. Apoi il extinzi si pui surubul din cap.

 

cantitatea de ulei am gasit in manual 285 ml

din pacate nu gasesc un manual de reparatie, am gasit imaginea cu furca la yamaha dt 125 la ybr 125, dar nu gasesc si pentru xt 125

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici eu nu am gasit cand am cautat pentru xt 125 2008.Pe net vezi ca sunt pentru 2005-2006 din ce imi aduc aminte.Vezi daca e aceeasi furca ca la modelul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu am auzit de furca fara cuzineti ... cred ca si Mobra S50 are cuzineti, altfel s-ar misca tubul in jamba.

Daca nu ai cuzineti ... cred ca e o greseala grava de proiectare, pt ca asta inseamna ca tubul freaca direct in jamba, ceea ce duce la striatii pe suprafata tubului, si eventually la problema pe care o ai, sa curga uleiul din furca, chiar daca simeringurile sunt noi.

 

 

Cate amortizoare Yamaha ai desfacut/servisat, colegule?

Auzi frate greseala de proiectare!?!??!Nu te-ai gandit sa la dai un e-mail sa -i tragi de urechi pe japonezii aia incompetenti care proiecteaza amortizoare fara cuzineti?

Ia vezi, poate in sfarsit o sa-i determini sa proiecteze si ei un amortizor ca lumea, cu cuzineti!

 

Te-ai gandit ca tubul exterior poate sa aiba insertii de grafit care se comporta precum cuzinetii aia ai tai? Grafitul e unul dintre cele mai bune materiale folosite in tribologie, in aplicatii de frecare uscata si nu numai!

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cate amortizoare Yamaha ai desfacut/servisat, colegule?

Auzi frate greseala de proiectare!?!??!Nu te-ai gandit sa la dai un e-mail sa -i tragi de urechi pe japonezii aia incompetenti care proiecteaza amortizoare fara cuzineti?

Ia vezi, poate in sfarsit o sa-i determini sa proiecteze si ei un amortizor ca lumea, cu cuzineti!

 

 

A vrut sa fie o tenta de sarcasm ... iti dai seama ca o motocicleta din secolul 21, cu atatia zeci de ani in spate de proiectare pe baza aceluiasi model nu ar putea avea asa ceva ...

 

Dar de ... unii sunt mai colerici asa .. ca tine :) Iti sta bine cu casca ai ape cap ... colegule :) Nu stiu de ce am mai vazut poza aia si pe la altii ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sub simering ar trebui sa fie o saiba. vezi sa fie acolo si sa nu fie pusa deasupra. nu de alta, dar s-au vazut cazuri. daca lipseste sau nu e pusa unde trebuie, mergi o zi si adios.

 

cantitatea de ulei am gasit in manual 285 ml

din pacate nu gasesc un manual de reparatie, am gasit imaginea cu furca la yamaha dt 125 la ybr 125, dar nu gasesc si pentru xt 125

http://images.cmsnl.com/img/partslists/yamaha-xt125kc-dual-purpose-1983-front-fork_bigyau1056d-8_f802.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pfff, alooo profesoriii stati jos, nota 4 :D

 

ce se afla in poza de mai sus sub reperul 4,22 ???? UN CUZINET!!!!!

 

E bun tare prietenul tau care iti repara furca dar nu are pistol de impact, scula cu care se strange surubul buclucas ;)

 

 

pentru iubitorii de yamaha: Ia faceti una din FA MAJOR la furca asta ca e mai mult flaut decat amortizor :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sub simering ar trebui sa fie o saiba. vezi sa fie acolo si sa nu fie pusa deasupra. nu de alta, dar s-au vazut cazuri. daca lipseste sau nu e pusa unde trebuie, mergi o zi si adios.

 

 

http://images.cmsnl....056d-8_f802.gif

 

asta e model din 83' ! alta furca !

la xt 125 fie el R sau X din 2005 pana in 2009 au toate acelasi tip de furca deci daca gasesc o microfisa fie pt cele din 2005-2006 este destul de bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.yamaha-mo...2005_MOTORCYCLE)/FRONT_FORK_(XT225TC_- _2005)

 

ia vezi bre, seamana???? dar asta are cuzuneti :)))))

 

stai ca o gasi vericule, ieie acilea:

http://www.yamahasco...USPENSION&uID=0

 

trebuie sa-ti dau o bere... eu am cautat acul in carul cu fan...tu vad ca l-ai gasit mai repede :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...