Sari la conținut

Camshaft Chain Tensioner


Postări Recomandate

A incercat cineva asta sau are cineva vreo parere despre ce face tipul asta?Am acelasi zgomot la un zx-6r 2008 si de la intinzator e sigur.

 

 

Se aude asa:

 

Asta a facut la fel:

 

 

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 52
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

A incercat cineva asta sau are cineva vreo parere despre ce face tipul asta?Am acelasi zgomot la un zx-6r 2008 si de la intinzator e sigur.

 

 

Se aude asa:

 

Asta a facut la fel:

 

 

Singurul lucru pe care il poti face ca sa scapi de acel sunet enervant este sa-ti iei o Honda. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce face omu' e o tiganie. intinzatorul in sine se strica extrem de rar, daca tzacane ai uzuri acolo si trebuie schimbate patinele si lantul 100%. intinzatorul doar verificat pentru orice eventualitate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca metoda asta este de obicei insotita si de o ajustare in concordanta a kilometrajului, pentru a a vea o mobra impecabila si la km putini :)

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Singurul lucru pe care il poti face ca sa scapi de acel sunet enervant este sa-ti iei o Honda. :moto:

oh, the irony. vorbeste un posesor de CBR...

 

ce face omu' e o tiganie. intinzatorul in sine se strica extrem de rar, daca tzacane ai uzuri acolo si trebuie schimbate patinele si lantul 100%. intinzatorul doar verificat pentru orice eventualitate...

la prima vedere asa ai zice, dar gindeste-te ca arcul apasa cu o forta din ce in ce mai mica pe masura ce se destinde.

nu spun ca as face treaba asta, chiar l-am verificat recent pe-al meu si l-am lasat cum e, dar poate e de luat in calcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Forumurile straine sunt pline ca zx-6r-uri care au zgomotul asta chiar si de la cateva mii de km.Nu se duce toata distributia asa repede.Multi isi pun intinzator manual care e vreo 30-40 dolari,dar chestia asta e foarte simpla si nu costa nimic.Acuma nu prea am timp dar o sa incerc in cateva zile daca nu apare ceva care sa ma faca sa nu.

 

Mi-am facut timp o ora si am facut chestia asta.Am desfacut pana s-a auzit un click.Acuma e liniste si pace.Nu se mai aude nimica dubios.Daca imi sare motorul de pe cadrul si o sa mai traiesc,promit sa va anunt.Pana atunci ma bucur de liniste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce face ala cu surubul ala, l-as pune sa inghita inelara aia.. De ce nu foloseste o cheie calumea??

 

Parerea mea e ca de obicei cand ai batai de genul trebuie sa schimbi lantul. Orice giumbusluc cu intinzatorul poate duce la mari probleme. Cat dracu e frate lantul ala, un capat de tara???

Si oricum orice intinzator avanseaza automat, ce face ala acolo e o mare tiganie, dar in fine.. :grinbandit:

 

Schimba lantul de distributie!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e regula sa fie lantul dus cand face zgomot. A mea facea destul de urat, problema clasica la f4i, mai ales primele modele.

In mod normal intinzatorul ala ar trebui sa se ajusteze automat si sa preia jocul. La honda e si mai prost sistemul, un arc care desface un surub si impinge pistonasul intinzatorului catre lant. Teoretic pistonasul nu poate intra inapoi, practic de la vibratii la anumite turatii se misca surubul ala si se slabeste putin in momentul in care arcul se slabeste. Verificat personal uitandu-ma la pozitia surubului. La 3000rpm se invartea in sens invers cam 1/4 ture si incepea sa zdrangane.

Am tensionat arcul si a tacut cateva mii de km. Apoi a facut iar, am schimbat intinzatorul cu unul nou ultima revizie a piesei si s-a facut liniste.

Intinzatorul original nu avea uzura si pozitia lui era una normala, lantul nu era intinis(uzat), doar ca arcul ala de rahat nu mai avea forta necesara. Comparabil cu intinzatorul nou, forta arcului era mai mica chiar si dupa ce l-am strans la maxim.

 

La kawa are alt sistem intinzatorul. Pare ca problema e ca nu iese singur pistonasul ala sa preia jocul lantului. Ori arcul nu impinge destul de tare ori e cumva blocat mecanismul, ori sunt alte uzuri la distributie, caz in care e posibil sa fie putin riscant sa tensionezi si mai tare lantul.

http://www.kawiforums.com/how-tos-faqs/178810-common-questions-long-winded-answers.html

20100214_8457_1024x683.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I agree with you.

Se poate intampla sa fie si intinzatorul, dar sunetul lantului e dat de obicei de uzura lui si "impotenta" intinzatorului de a-l intinde mai mult. Schimbare intinzatorului e doar o prelungire artificiala timpului pana cand lantul trebuie schimbat. La unele modele, de exemplu la Honda Transalp, exista niste marcaje clare sub capacul chiulasei care arata clar cat s-a intins lantul, si o limita peste care nu se mai poate merge.

Nu e asa si la cele 4L sau in discutia de pe acest topic?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca sunt sau nu marcaje. La CBR daca blochezi surubul intinzatorului inainte de a-l scoate poti vedea in ce pozitie a lucrat si iti dai seama daca e sau nu la capat sau aproape de capatul cursei. Operatia asta cu slabitul intinzatorului pana se aude click-ul e cam oarba. Eu as fi scos intinzatorul ala de tot afara sa vad in ce pozitie lucreaza.

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Evident, asa as fi facut si eu.

Oricum, se vede din clip cat de mester e omul dupa cum jumuleste surubul ala cu inelara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calin, cand desfaci un surub, oricare ar fi el, incerci sa-l protejezi cat poti. Folosesti o cheie cat mai buna ca sa nu cumva sa-i slefuiesti marginile incat dupa 2-3 desfaceri/strangeri sa-l aduci de la hexagon la cerc.

E la mintea cocosului, oriunde ai lucra, la masina/moto, motor, exterior, cauti sa nu strici capul surubului.

Ala a pus de 3 ori inelara si deja l-a cojit de l-a luat dracu.

Bine, multe suruburi conform manualului se schimba dupa o singura folosire, dar in practica nu se intampla asa nici in cele mai fitoase service-uri de oriunde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se rupe lantul, asta se intampla. La un moment dat. Sau sare.

Ce nu stiu unii este ca un lant cand se uzeaza incepe sa "urce" pe pinioane pentru ca diferentele dintre zale si dintii pinioanelor cresc. Lantul este intins fortat, pana la urma se urca pe unul din pinioane si face POC. :grinbandit:

In orice manual se specifica clar, ca montezi intinzatorul fix pe bloc apoi il eliberezi si sa avoid under any circumstances sa-l scapi si apoi sa-l fortezi in gaura.

Ce face ala acolo e TIGANIE cu T mare. Indiferent cati o fac, poa sa fie si 3.000.000, tot tiganie e. :cheers:

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine, multe suruburi conform manualului se schimba dupa o singura folosire, dar in practica nu se intampla asa nici in cele mai fitoase service-uri de oriunde.

dupa manual se schimba furtunurile de frina preventiv dupa un nr. de ani si orice garnitura. in practica, singura garnitura la care chiar se observa ca vrea schimbata la mine e cea de la capacul de la supape.

 

si a mea scoate de-o vreme un zgomot metalic dar nu gen bataie ci mai curind un fel de zornait constant (nu puternic, doar ca e se aude mai tare comparativ cu alti Banditi). daca o "ascult" cu surubelnita pe post de stetoscop vine cam din zona lantului (la mine e intre cilindrii 2 si 3, nu in margine). am scos intinzatorul si era iesit 17 dinti din 23 total. se poate banui din poza ca e o oarecare diferenta de forta de impingere intre arc complet destins si tensionat la maxim, deci nu m-as mira ca spre capatul vietii lantului intinzatorul sa nu mai impinga suficient.

 

Se rupe lantul, asta se intampla. La un moment dat. Sau sare.

Ce nu stiu unii este ca un lant cand se uzeaza incepe sa "urce" pe pinioane pentru ca diferentele dintre zale si dintii pinioanelor cresc. Lantul este intins fortat, pana la urma se urca pe unul din pinioane si face POC. :grinbandit:

In orice manual se specifica clar, ca montezi intinzatorul fix pe bloc apoi il eliberezi si sa avoid under any circumstances sa-l scapi si apoi sa-l fortezi in gaura.

Ce face ala acolo e TIGANIE cu T mare. Indiferent cati o fac, poa sa fie si 3.000.000, tot tiganie e. :cheers:

nu te contrazic deloc, e cit se poate de logic ce zici. e si motivul pt. care pe-al meu l-am montat la loc fix cum zice-n manual (corpul ansamblului montat prima data pe motor si surubul mare care impinge arcul la urma).

mi-amintesc chiar de-un topic recent unde cineva povestea ca i-a pocnit distributia la foarte putin timp dupa ce se umblase acolo, in service.

post-24366-0-37864600-1338896339_thumb.jpg

post-24366-0-39610200-1338896344_thumb.jpg

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi ca nu e mare filozofie sa-l schimbi chiar si pe ala... nu e nevoie sa dai motorul in doua, lantul se poate capsa cu un specific "riveting tool" care nu stiu cat de scump e, sincer. In ipoteza ca-l cumperi cu za de inchidere si nu gata inchis, cu deschis si inchis nu merge, e iarasi tiganie :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un specific "riveting tool"

Nituit. Acuma gata, dam citate din manuale. Uite cum moare limba stramoseasca. Limba noastra-i o comoara. Etc. Gen.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

[off]

nu ca ar fi cazul aici, da' limba romana e ramasa-n urma la termenii tehnici, poate si din cauza ca nu mai exista industrie-n tara asta si nu mai e nimeni preocupat s-o aduca la zi. de exemplu, existenta cuvintului vilbrochen in DEX. ma indoiesc ca exista daca nu preluam (copiam) de la "poporul prieten francez" diverse.

zi-i tu cuiva "octet" in loc de "bait", sa vezi cum se uita la tine cu un rinjet gen "saracu' om". am vazut traduceri deampulea si la "How It's Made".

[/off]

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut ca unii leaga cu o sirma lantul nou de cel vechi, ca sa demonteze cit mai putin.

oricum, cind m-oi hotari sa-mi iau alt motor o sa-l dau pe din doua pe asta sa-i fac un rebuild complet. pina una-alta merg asa pina ajunge intinzatoru' la capat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

reisere... daca ai bani, ia unul nou. Daca nu, desfa-l pe cel vechi, intinde putin de arcul ala si pune-l la loc, va mai merge cateva mii de km. Ca operatiune de lucru, cand il pui la loc, ultima data pui surubul cu arc, sa impinga intinzatorul cum trebuie, altfel rupi lantul de distributie.

Cum facea ala in video... e periculos, poate sa rupa lantul, uzeaza patine etc.

Era unul cu Honda mai sus... Honda are aceasta "boala" mai ceva ca oricare alta moto. Si acolo e MULT mai complicat de intins arcul, e un sistem total diferit. Dar merge si ala recalibrat. Si acum il tin minte pe Trancanici cand mi-a zis ca e distributia facuta praf de face asa. Era doar acel amarat de intinzator, am mai facut 10 mii dupa ce l-am recalibrat.

Bafta la stricat! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...