Lupu Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Aseara ma apuc sa schimb uleiul la noul fer. Cand desfac busonul observ cu stupoare si nervozitate ca se desurubeaza numai si numai la cheie, pana la capat. Deja ma gandesc - oh fackin shet asta a fost bagat stramb, baga-mi-as sa imi bag... Dupa ce il dau jos de tot ma uit mai bine la el si nu-mi pare a fi surub de buson ci mai degraba un surub care tine volanta pe axul conic. In fine, las uleiu' sa curga si dupa ce se potoleste incerc sa il bag usor la loc de unde l-am scos dar - ti-ai gasit - intra 2 ganguri si se bloca, iesea numai cu cheia inapoi, cu tot cu bucatele de filet. Caut un buson cu alt pas care intra lejer cu mana dar cand sa pun cheia pe el spre sfarsit - canci - da in gol. Il dau afara cu bucati de aluminiu - spire din filet. Bag de dumnezei, de pomelnice, de vii si morti si arunc cu busonul vechi cat colo. E clar - careva l-a bagat cu japca pe principiul "lasa ma ca o sa se chinuie altu' cu el data viitoare". Ei, ei ce-i de facut? Ce vreau eu sa fac - am un buson de GSXR 1000 (cu magnet in cap ) care foarte putin mai mare in diametru decat fostul "buson". Vreau sa iau un tarod corespunzator sa-i dau filet peste ramasitele aluia vechi si apoi sa-l infig pe-asta. E ok? Are sanse sa tina "lucrarea"? N-am chef sa ma trezesc cu busonul ejectat la 100 si ceva la ora si cu ulei pe roata spate. Ar avea urmari mai mult sau mai putin dezastruoase. Solutia "optima" ar fi sa dau in plm baia jos si sa ma duc cu ea la un meseriash dar - la dreacu s-o ia are cam multe suroabe, garnitura, tre' sa dau galeriile jos, ufff... greu. Orice sfat e binevenit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Eu personal am reusit sa imi stric filetul la baie. Rezolvarea a fost: un fielt nou, mai mare putin si un buson conic. Nu mai am treaba cu garnituri si bine-nteles strang cu simt. Initial strang cat vad ca merge si daca mai curge, mai strang. Magnetul l-am dat jos de pe cel vechi si l-am prins pe cel nou. Spre sa te ajute informatia. P.s. Noul filet l-a facut un domn direct pe motor, nu am scos motorul sau ceva. Maxim se poate lasa pe o parte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Aseara ma apuc sa schimb uleiul la noul fer. Cand desfac busonul observ cu stupoare si nervozitate ca se desurubeaza numai si numai la cheie, pana la capat. Deja ma gandesc - oh fackin shet asta a fost bagat stramb, baga-mi-as sa imi bag... Dupa ce il dau jos de tot ma uit mai bine la el si nu-mi pare a fi surub de buson ci mai degraba un surub care tine volanta pe axul conic. In fine, las uleiu' sa curga si dupa ce se potoleste incerc sa il bag usor la loc de unde l-am scos dar - ti-ai gasit - intra 2 ganguri si se bloca, iesea numai cu cheia inapoi, cu tot cu bucatele de filet. Caut un buson cu alt pas care intra lejer cu mana dar cand sa pun cheia pe el spre sfarsit - canci - da in gol. Il dau afara cu bucati de aluminiu - spire din filet. Bag de dumnezei, de pomelnice, de vii si morti si arunc cu busonul vechi cat colo. E clar - careva l-a bagat cu japca pe principiul "lasa ma ca o sa se chinuie altu' cu el data viitoare". Ei, ei ce-i de facut? Ce vreau eu sa fac - am un buson de GSXR 1000 (cu magnet in cap ) care foarte putin mai mare in diametru decat fostul "buson". Vreau sa iau un tarod corespunzator sa-i dau filet peste ramasitele aluia vechi si apoi sa-l infig pe-asta. E ok? Are sanse sa tina "lucrarea"? N-am chef sa ma trezesc cu busonul ejectat la 100 si ceva la ora si cu ulei pe roata spate. Ar avea urmari mai mult sau mai putin dezastruoase. Solutia "optima" ar fi sa dau in plm baia jos si sa ma duc cu ea la un meseriash dar - la dreacu s-o ia are cam multe suroabe, garnitura, tre' sa dau galeriile jos, ufff... greu. Orice sfat e binevenit! Pentru linistea ta da baia jos si fa operatia ca la "carte". Varianta cu reparatia peste vechiul filet ar putea fi Ok, dar o sa stai cu morcovul dupa tine tot timpul. Cel mai sigur data baia jos, eventual curatata gaura (trecut la urmatoarea cota "convenabila") filet nou + 2-3 busoane custom. Mult succes! PS: transmite niste urari de bine vanzatorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andrei_D Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Daca ai de gand sa tii mobra, da baia jos ca nu e asa greu, cu ocazia asta o si cureti daca o avea mizerie in ea. Daca n-ai chef sa o dai jos, dupa ce dai filet, fa-ti o chestie subtire la 90 de grade, cu care sa aduni spanul din baie (in jurul gaurii). Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raduprint01 Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Daca ai de gand sa tii mobra, da baia jos ca nu e asa greu, cu ocazia asta o si cureti daca o avea mizerie in ea. Daca n-ai chef sa o dai jos, dupa ce dai filet, fa-ti o chestie subtire la 90 de grade, cu care sa aduni spanul din baie (in jurul gaurii). Spor! io zic sa mergi pe la cesar, e priceput in filete, si alte cele il lasi pe el sa-si bata capul, si stii sigur ca iese treaba bine, n-ai stres ca o sa mai scape/curga, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2012 Autor Share Postat Iunie 8, 2012 No bun. Deci diseara ii dau baia jos. Aia e. Better safe than sorry. O sa trec de la M12 cat era la M14 si aia e... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
grex Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 cauta tarod potrivit pt busonul de gsxr. daca este destul material pt noul filet dai bataie linistit, nu se intampla nimic. daca il strangi si nu curge stai linistit ca nu-l vei pierde, nicioata in baie nu o sa ai presiune sa-l arunce afara, poti sa-i dai si 200, presiunea e aceeasi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinachos Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Recomandat este sa dai baia jos si dai un alt filet mai mare, apoi un buson facut pe strung. Atentie insa ca garnitura baii s-ar putea sa nu reziste si va trebui schimbata (eu asa am patit). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 (editat) carene,radiator,galerii jos demontezi baia,si la sudura refiletezi,si montezi la loc cu garn veche gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba. Suzuki este recunoscut ca sufera la filetul de la baie ,problema din constructie.Este drept ca se exagereaza cu strangerea fiind principalul motiv. Cuplu strangere 23 nm ps. nu te juca,or ce scurgere pe roata spate o sa o gasesti,si daca mai esti si pe viraj.... Editat Iunie 8, 2012 de tng Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Se rezolva fara sa demontezi baia de ulei. Pana acum am facut asta la cel putin 20 de motociclete diferite, cu o conditie - "gulerul" pe care e facut filetul interior pe care se infileteaza busonul sa fie "suficient" de gros. Pe pas fin nu e nevoie sa fie majorata/alezata gaura. Cu grija si putina experienta se poate obtine perpendicularitate aproape perfecta doar cu tarodul mai mare. Recomand (dooh!) garnitura noua Despre ce motoreta e vorba? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silvan Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 pai si daca nu scoti baia... nu exista riscul sa ramai cu shpan in baie? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2012 Autor Share Postat Iunie 8, 2012 Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb. Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt ) M12x1.5. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba. Recomand (dooh!) garnitura noua Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 (editat) Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb. Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt ) M12x1.5. fi pus tampitul de la care ai luat-o un prezon de roata ) acolo la plezneala si a muit baia . Se face lejer daca e de la M12x1,5 la M14x1.25 (ca la bujie cu pas mai fin cum ar trebui sa fie toate filetele de busoane), si scapi de tigania aia mica de surup, doar sa fie gulerul suficient de gros, dar probabil ca este.Cat desppre curs, daca-i "ca la Nipru" isi marcheaza doar teritoriul Editat Iunie 8, 2012 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 8, 2012 Autor Share Postat Iunie 8, 2012 Un prieten imi recomanda buson conic care cica isi va face loc "cu japca" si ca "n-ai treaba cu el apoi". WTF is this? Stie cineva mai multe? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Ai citit reply-ul ce l-am scris mai sus, cam al 3-lea post? 2 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 pai si daca nu scoti baia... nu exista riscul sa ramai cu shpan in baie? Nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 (editat) gar.tine ca este din grafit cu silicon nu au treaba. Recomand (dooh!) garnitura noua Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate? UP! Editat Iunie 8, 2012 de Batranu` Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Fara nici o suparare si va rog sa nu o considerati o lipsa de respect: care dintre voi doi are dreptate? Eu vorbeam despre buson nou - mai mare. Geo despre acelasi buson. Fiecare are dreptate,a decvat la metoda aleasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
zîmbesc Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 merci de raspuns Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Este vorba despre un Kawa ZR-7. Baia e "ca la Nipru", are cateva suroabe de jur-imprejur si trebuiesc date galeriile la o parte (cred) ca sa iasa deci n-ar fi o mare filosofie. De garnitura mi-e mai grija in schimb. Doar busonul pe care il am e de GSX-R 1000, M14 cu pas 1.25. La mine pe ZR este (a fost de fapt ) M12x1.5. Am avut si eu motocicleta ca a ta. Se rezolva relativ usor zic eu cu baia pe motocicleta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Iunie 8, 2012 Share Postat Iunie 8, 2012 Un prieten imi recomanda buson conic care cica isi va face loc "cu japca" si ca "n-ai treaba cu el apoi". WTF is this? Stie cineva mai multe? cum dracu' sa fie OK cu filet conic, ce e conducta de gaz?! Se ia se da jos, se majoreaza la fi cat zice strungarul se iau tarozii la rand si aia e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 curata gaura cu un burghiu bun tinand cont de masura lui...faci un calcul simplu ca sa stii exact ce burghiu trebuie sa folosesti pt filetul dorit..de exemplu:daca vrei filet de 10 faci 10x8=80 adika pentru o gaura cu filet de 10mm ai nevoie de gaura la burghiu de 8 daca vrei filet de 12mm faci 12x8=9,6 adika burghiu de 9,6 pentru filet de 12mm(daca faci gaura mai mare risti sa faci un filet slab ..)...indicat cred ca este sa folosesti lere pt masurarea pasului la noul buson ca sa stii exact ce tarod sa folosesti...la ochi e greu s avezi diferentza intre un pas de 1,25 mm si 1,50 mm...eu personal am facut refiletari dinastea la greu.. si toate au tzinut si tzin inca...si daca ai mana nu-ti trebe nici un strungar...spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 (editat) nu inteleg de ce ar trebui sa masoare pasul filetului dinainte, daca majoreaza gaura ar cam trebui sa fie neteda pt. o treaba care sa tina. si banuiesc ca asta e ideea, sa tina, nu sa repare acolo lunar si sa mearga cacao la c.ur ca o sa sara. n-am dat niciodata filet asa de mare cu tarodul, nu stiu daca exista riscul ca unul de 10-12-14 sa se rupa dar trebuie o oarecare tehnica si la filetat. in principiu trebuie sa inaintezi in pasi foarte mici si sa intorci inapoi tarodul ca sa rupi spanul. dupa ce inaintezi maxim o tura, il scoti si-l cureti de span cu o perie. dupa care revii. folosesti si un ulei, face o diferenta considerabila si-n plus tine spanul aglomerat. probabil n-o sa ai ulei special da' merge si unul de motor. ca e important sa tii tarodul perpendicular si sa ai rabdare cred ca e evident. prima spira, maxim primele doua determina drumul mai departe si daca ai luat-o aiurea la inceput nu mai ai ce sa faci. daca dai filet mai mic sau egal cu 8 si nu respecti procedura asta ai sanse maxime sa rupi tarodul. been there, done that. mai exista si-un produs de la Loctite, Form-A-Thread parca-i zicea dar am citit pe forumuri ca nu prea face ce scrie pe cutie. o alta chestie care ma mira e cum reusesc atit de multi sa f.uta filetul ala. am Suzuki (din alea cu probleme), mi-am schimbat doar o data uleiul in service. nici macar nu am schimbat saiba aia pina acum, tot timpul uit sa cumpar una noua inainte de schimb. nici n-am facut smecheria cu inrosit in foc urmat de racire brusca. nici nu string ca disperatu'. guess what? nici macar o picatura n-a curs pina acum. Editat Iunie 9, 2012 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Iunie 9, 2012 Share Postat Iunie 9, 2012 Calin..cand am zis sa masoare pasul filetului ma refeream la pasul filetului de pe busonul pe care vrea sa il monteze acolo caci in functie de acel filet alege tarodul...deci gaura "mama" trebuie sa aiba acelasi pas de filet cu busonul "tata"..altfel nu se infileteaza..indubitabil...probabil s-a inteles gresit... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.