petrica Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) Mobra in discutie a fost a mea acum vre-o 4 ani, am vandut-o, insa anul asta am luat-o inapoi. Cand a fost la mine prima data avea aripa fata originala (adica ,,pe roata"). Cel caruia i-am vandut-o a intrat cu ea intr-un noroi vascos si a reusit sa i-o rupa. A montat una de model SuperMoto (de se prinde sub jugul inferior). Problema cu noroaiele s-au rezolvat cat de cat, insa eu observ ca a aparut alta ! Aripa asta ce sta sus poate influenta racirea motorului pentru ca se afla in dreptul radiatorului ? ... chiar si asa cu gaurile alea dreptunghiulare facute in ea ?!? Inainte mergeam destul in treapta a doua pana sa inceapa sa mearga ventilatorul, iar acum este suficient sa rulez putin sub 50km/h si sa porneasca. Editat Iunie 13, 2012 de petrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marius_vararu Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Pai , avand in vedere poza si cum arata , acea aripa obtureaza fluxul de aer care intra in radiator . Nu l-a blocat complet , dar l-a diminuat si acest lucru conduce la infierbantarea motorului intr-un timp mai scurt , folosit in aceleasi conditii cu aripa originala . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuchsia Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Cel mai simplu scoti de tot aripa pentru teste ca sa izolezi complet problema daca e sau nu din aripa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) Mobra in discutie a fost a mea acum vre-o 4 ani, Scoate radiatorul si spala-l, ca de 4 ani..........io fi si lui. Editat Iunie 13, 2012 de pedros Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Florynn Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Scoate radiatorul si spala-l, ca de 4 ani..........io fi si lui. taie spatele aripii mai scurt si gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Am facut si eu aceeasi miscare pe mobra din dotare. Prima data noroiul, dupa aceea aripa pusa sus si acum am revenit la aripa origiala. Si toate din acelasi motiv. Nu ajungea destul aer la radiator si in teren se vedea diferenta mare. Eu recomand, pentu binele motorului (pentru a lucra la o temperatura cat mai scazuta) sa o lasi pe cea originala si daca e cazul de noroaie grele, ia-ti un cross Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Iunie 13, 2012 Autor Share Postat Iunie 13, 2012 Scoate radiatorul si spala-l, ca de 4 ani..........io fi si lui. Mi-a trecut prin cap si asta ! Cum se spala ? ... bagi furtunul in el si-l lasi sa curga (fara presiune) sau se mai pune vre-o solutie ? Cel mai simplu scoti de tot aripa pentru teste ca sa izolezi complet problema daca e sau nu din aripa. Asta este primul lucru ce o sa-l incerc ! ... este si cel mai simplu, nu ? ..... si daca e cazul de noroaie grele, ia-ti un cross Sa stii ca nu caut in mod special noroiaele (ba chiar le urasc), dar inevitabil ai parte si de asa ceva, altfel pot ramane pe sosea, dar se pierde toata aventura ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 Mi-a trecut prin cap si asta ! Cum se spala ? ... bagi furtunul in el si-l lasi sa curga (fara presiune) sau se mai pune vre-o solutie ? il inmoi bine cu apa de preferinta calda!dupa aia jet de apa (cu pistol din ala de udat curtea)si la final daca e din AL poti incerca o curatare "chimica" exterioara cu o solutie de soda caustica. ATENTIE! produs ft coroziv nu se lasa mai mult de 2-3 minute sa actioneze si dupa ce clatesti din abundenta cu apa neutralizezi de cateva ori cu otet diluat 1/3 dupa care clatesti bine cu apa. spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) Asta este primul lucru ce o sa-l incerc ! ... este si cel mai simplu, nu ? cu siguranta este aripa de vina, iar singura solutie ca sa pastrezi aripa (cred eu) este sa unesti fantele alea 2 cate 2, iar radiatorul sa fie curat si pe exterior. Verifica! si concentratia antigelului, -70 grade nu cred ca-i bine. La mine este la fel, dar problema nu e asa grava pt ca erau mari probleme cu incalzirea, mergea prea rece cu aripa originala verifica si culoarea bujiei Editat Iunie 13, 2012 de yuk Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iunie 13, 2012 Admin Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) Nu te mai complica, schimba motocicleta.. Editat Iunie 13, 2012 de l.u.v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Iunie 13, 2012 Share Postat Iunie 13, 2012 950 smt avea aripa cum ai acum, 990 are jos - or fi concluzionat ca e problem cu racirea... parerea mea ar fi ca aripa stock ridicata un pic mai sus cu ceva sistem improvizat poate merge mai bine, n-o sa tina la noroaie ca asta de o ai acu, dar ar fi ceva... alta varianta ar fi jumi juma... adica, tai aripa de sus unde blocheaza racirea si o tai si pe aia de jos ca sa fie mai mica dar sa nu arunce roata chestii pe radiator, eventual combinat cu ridicare un pic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Iunie 13, 2012 Autor Share Postat Iunie 13, 2012 (editat) Tocmai am venit de la garaj. Am demontat aripa si deflectorul din plastic (protectia) al radiatorului. Ce am gasit ? ... surpriza ! Cam jumatate din suprafata radiatorului (exact pe centru, in spatele aripi) este tencuita cu un amestec de pamant uscat-nisip-vegetale si cateva insecte. Nu puteam sa vad toate astea din cauza deflectorului din plastic, care are paleti asezati in asa fel incat vezi extrem de greu ce se afla in spatele lui. Eram ferm convins ca la spalatorie radiatorul ramane curat ! In fine, am aflat cauza. Ideea este cum scot rahaturile alea din radiator ?!? ... logic ar fi sa dau radiatorul jos si sa ,,suflu" cu un jet de apa din partea opusa fluxului de curent, adica din spre motor spre fata mobrei, nu ? Acum este clar ca aripa ,,pe roata" are avantajul de a proteja mai bine de ce arunca roata, dar e problema cu noroiul care o poate rupe. Cred ca o sa inlocui acel deflector cu altceva ... ceva ca un gratar metalic, mult mai permisibil la curentii de aer. Nu te mai complica, schimba motocicleta.. ... e buna gluma ! Editat Iunie 13, 2012 de petrica Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Iunie 13, 2012 Admin Share Postat Iunie 13, 2012 Petrica, ti-a spus cineva mai sus, pune un furtun cu apa acolo, lasi sa se inmoaie mizeria aia, apoi sufli cu aer la o vulcanizare si pe urma cu jet de apa. Sa nu bagi Karcher-ul de la spalatorie ca o sa-ti indoaie fagurii de aluminiu. Ideal si cel mai bine ar iesi daca dai radiatorul jos, daca nu se da greu, dac nu fa asa si rezolvi problema.. Bafta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Iunie 14, 2012 Autor Share Postat Iunie 14, 2012 Petrica, ti-a spus cineva mai sus, pune un furtun cu apa acolo, lasi sa se inmoaie mizeria aia, apoi sufli cu aer la o vulcanizare si pe urma cu jet de apa. Sa nu bagi Karcher-ul de la spalatorie ca o sa-ti indoaie fagurii de aluminiu. Ideal si cel mai bine ar iesi daca dai radiatorul jos, daca nu se da greu, dac nu fa asa si rezolvi problema.. Bafta. Totul sa rezolvat a'seara ! Fara sa dau radiatorul jos ! Am gasit suficient spatiu sa introduc furtunul cu apa intre radiator si cilindrul din fata. Am dat si cu o solutie de curatare. Nu am avut aer comprimat, in schimb am iesit pe sosea si l-am ,,suflat" putin la aproape 200km/h. ... apoi m-am fatait prin oras ca melcul cu a-2-a. Nici macar ventilatorul nu a mai pornit ! Oricum, un lucru este cert: daca vreau aripa sus, trebuie sa pun mai mult accent pe curatarea radiatorului, pentru ca nisipul ala amestecat cu pamant, de roata a fost aruncat pe radiator. De mare rahat mi se pare deflectorul ala de plastic, ce protejeaza radiatorul ! O asigura el o protectie buna, insa astupa destul de mult radiatorul. O sa incerc sa fac rost de o altfel de protectie mai permisibila ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 15, 2012 Share Postat Iunie 15, 2012 Poti incerca grilaj din acela din care folosesc baietii "jmecheri" care isi tuneaza masinile la gurile de aer. E tesatura destul de deasa si pare destul de permisiva pentru fluxul de aer. Ramane doar problema prinderii pe radiator, dar ma gandesc ca nu e greu de facut un cadru cu cateva urechi de prindere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
petrica Postat Iunie 15, 2012 Autor Share Postat Iunie 15, 2012 Poti incerca grilaj din acela din care folosesc baietii "jmecheri" care isi tuneaza masinile la gurile de aer. E tesatura destul de deasa si pare destul de permisiva pentru fluxul de aer. Ramane doar problema prinderii pe radiator, dar ma gandesc ca nu e greu de facut un cadru cu cateva urechi de prindere. Ha, ha ... am inceput deja ,,sa fac" si apoi ,,sa scriu" ! A'seara mi-am facut un astfel de grilaj de protectie, dintr-o tabla expandata putin ,,mai rara" decat ceea ce se vede in poza atasata ! Se prinde extrem de usor de radiator in locul deflectorului original. M-am uitat la un SuperTenere (vecin de garaj cu mobra mea) si din fabrica are tot o astfel de protectie la radiator. Oricum, de cand am spalat radiatorul si am montat plasa asta nu mi-a mai pornit ventilatorul ... nici macar in oras ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Patrick_M Postat Iunie 15, 2012 Share Postat Iunie 15, 2012 Plus ca "plasa" o poti rascheta si cu un lemn daca e noroi pe ea (asta in padure). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
big_bro Postat Iulie 21, 2012 Share Postat Iulie 21, 2012 cred ca SINGURA problema este de intretinere periodica (curatare). deflectorul original e gandit chiar pentru noroaie. aripioarele sunt orientate sa traga aer din laterale, nu din fata, de unde vin stropii de noroi aruncati de roata. daca il inlocuiesti cu un gratar simplu, nu rezolvi mare lucru, poate doar maresti sansele ca radiatorul sa se umple mai repede de noroi. dupa mine, spala cu un jet de apa radiatorul, grila, dupa fiecare iesire. "tencuiala" aia nu s-a adunat dupa o singura plimbare... (parerea mea) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.