Dan Cata Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Salutare! Am ajuns la un DKW, care dupa parerea mea pare sa fie NZ 350. E intr-o stare deplorabila, plin de rugina, mai ales in zona motorului si a capacului dreapta. De aratat, cam asta e: Ideea e ca as vrea sa il reconditionez, in doua faze: prima data sa il fac functional si cat de cat sigur de mers cu el pe drum, iar in iarna sa rezolv si partea estetica. De ce as avea nevoie de la voi... -in primul rand sa imi confirmati ca intr-adevar e un NZ, capacitatea cilindrica cred ca o pot masura cand o sa ii desfac motorul. -in caz ca ar avea cilindrul crapat, e vreo sansa sa imi dau seama de asta din exterior, sau numai daca il desfac? Recunosc ca experienta mea in mesterit motoare comuniste/clasice e de un 2 din 5, dar am timp, am rabdare si documentatia necesara, asa ca nu are ce merge prost. -ce fel de ulei sa ii pun in cutia de viteze, si cat. -ce e nuca aia care se invarte o data cu maneta de ambreiaj trasa si cum se foloseste? -pe ghidon, are doua manetute, am inteles ca una ar fi socul, iar cealalta ar fi decompresorul. Asta din urma, cum se foloseste? -e vreun secret la scosul suruburilor ruginite, in afara de sprayul magic? -rotile, par sa fie ruginite... mai ales spitele. Gasesc undeva spite pentru roata aia si sa le dau jos, sa vopsesc janta si cromez spitele si apoi sa le pun toate la loc? E ceva secret la reglatul spitelor sau e simplu ca la bicicleta? Partea asta oricum, mai incolo o sa o fac... Cam astea imi vin cum in minte. Pe masura ce inaintez cu lucrarea, o sa va tin la curent cu progresul si eventualele intrebari. In caz ca am postat la sectiunea gresita, rog un mod sa imi mute topicul si sa ma notifice. Thanks, Dan. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
krokodilu Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Salutare! Am ajuns la un DKW, care dupa parerea mea pare sa fie NZ 350. E intr-o stare deplorabila, Mai baga niste poze ca prea seamana cu un ij sovietic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinvlad Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Pai daca am vedea pozele ne-am putea da cu parerea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 24, 2012 Autor Share Postat Iunie 24, 2012 E DKW toata ziua ca are si logo,dar o sa mai fac si poze... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinvlad Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Gata le-am vazut. Este un DKW NZ 250 '38-'41 care ar fi trebuit sa arate asa: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Burg_man Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 (editat) DKW-ul e de 350cc si se pare ca e o varianta civila sper sa nu vb prostii, am si eu unul(pe care ma cam bate gandul sa-l vand) de 250 cu acelasi tip de furca. cine stie sa dea mai multe detalii. Editat Iunie 24, 2012 de Burg_man Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 24, 2012 Autor Share Postat Iunie 24, 2012 Asa e, deci e clar DKW 350. Ceva documentatie gasesc pentru ea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 La origini a fost DKW NZ 350 dar mai ai mult de munca la el pana va arata din nou a DKW NZ. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 24, 2012 Autor Share Postat Iunie 24, 2012 (editat) La origini a fost DKW NZ 350 dar mai ai mult de munca la el pana va arata din nou a DKW NZ. Is ferm convins de asta. Si nu ma astept sa il termin in 1 luna, insa cum am zis, ideea e ca prima data sa il fac functional dpdv al motorului, apoi, daca merita, partea estetica. Ce ma intriga pe mine... Are nevoie de baterie. Instalatia e pe 6V. Inauntru are ceva soi de alternator. Unde e puntea care face din c.a, c.c? Editat Iunie 24, 2012 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Ai dinam, nu alternator. Asta e motivul pentru care nu gasesti puntea redresoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andreizalau Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 asa e are dinam, iar asta produce curent continuu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKWraith Postat Iunie 24, 2012 Share Postat Iunie 24, 2012 Pentru documentatie DKW NZ350 Homepage Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2012 Autor Share Postat August 27, 2012 Ce am facut pana acum - am dat jos motorul de pe cadru, am curatat motorul si cadrul, am schimbat bucsa de la boltul pistonului si le-am pus toate la loc. Rezervorul l-am dat jos si l-am golit si l-am curatat in mare cu ceva pietris rotund... Ma gandeam la o electroliza ca sa scot retul de rugina ramas pe dinauntru - merita? Am pus la incarcat 2 baterii - una de 19Ah si una de 12Ah. Ma gandesc ca cu alea as face treaba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 Ce am facut pana acum - am dat jos motorul de pe cadru, am curatat motorul si cadrul, am schimbat bucsa de la boltul pistonului si le-am pus toate la loc. Rezervorul l-am dat jos si l-am golit si l-am curatat in mare cu ceva pietris rotund... Ma gandeam la o electroliza ca sa scot retul de rugina ramas pe dinauntru - merita? Am pus la incarcat 2 baterii - una de 19Ah si una de 12Ah. Ma gandesc ca cu alea as face treaba... Dan-e ia sistematic treaba incearca sa rezolvi in etape -acte -motor functional (asta insemna sa il desfaci complet nu doar bucsa de la biela ) -apoi cadru (sablare , pregatire , piese mici si mari ) Ps poti sa incerci sa le faci toate in ordine inversa daca vrei sa mergi prima data la rar no spor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2012 Autor Share Postat August 27, 2012 Pai asta vreau sa fac: - sa il vad ca scoate fum - sa il desfac, sablez, vopsesc - gume noi, frane noi, lant nou - inmatriculat - cu asta nu ar trebui sa fie o problema. Si ca sa il pornesc, am nevoie sa curat prima data rezervorul pe dinauntru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cicloburu Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 Ca să-l pornești n-ai nevoie de rezervor, ci doar de o sticlă cu furtun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2012 Autor Share Postat August 27, 2012 Corect, dar oricum tre sa il curat pe dinauntru ala... Ce ma mai intriga... Mi s-a zis ca motorul functiona cand l-o pus deoparte. Nu s-a mai folosit pentru ca nu mai avea frane si sarea lantul. Acuma... cutia de viteze nu o fost desfacuta, doar cilindrul scos. Daca o pun in orice treapta de viteza si dau la pedala sau invart de axu ala din magnetou, se invarte si pinionul mic pe care sta lantul. Ce ma framanta e ca pot invarti pinionul ala si cu mana, si nu pare sa opuna foarte multe rezistenta, adica ca si cum ar merge aproape in gol. E normal asa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 (editat) ...Inauntru are ceva soi de alternator. Unde e puntea care face din c.a, c.c? Fara poze nu se pot face decat presupuneri... al tau pare a fii un NZ 350 civil(sau ce a mai ramas din el). Multe componente se potriveau de la IJ-ul 350 sau 49(motor, cutie, etc). Original nu are alternator(nu se descoperise dioda la vremea aceea), ci dinam pe 6V(specific la DKW 350 si 500 prin marimea rotorului care se comporta ca o volanta in completarea masei inertiale a ambielajului) si care genereaza cc. Succes in restaurare, o sa iasa o mandrete de motor! Editat August 27, 2012 de cristi 57 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 motorul ala ruginit e de DKW militar, cadrul spate modificat e inspiratie dupa Ij 49 - telescoapele spate par chiar de Ij 49. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 27, 2012 Autor Share Postat August 27, 2012 Promit ca urmatorul up-date o sa fie cu poze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 27, 2012 Share Postat August 27, 2012 Telescoapele spate sunt de la ceva MZ RT sau MZ/IFA BK, furca si aripa fata de IJ 56 (1962/1963) sau IJ Jupiter 2, suportul pe care se aseaza saua spate este de IJ 49, ghidonul de IJ 56, motorul este NZ 350 nicidecum NZ 350-1, cadrul pare rupt si sudat grosolan in partea din fata. Sper sa poti posta mai multe poze, mai detaliate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 29, 2012 Autor Share Postat August 29, 2012 Aseara, a venit @Dracones si a legat firele asa de mult pana ce o pornit Cateva poze... Is facute cu telefonul in graba. O singura problema de ordin mecanic mai am acum, cred ca am mai zis de ea... Chiar daca motorul e in viteza, oricare din ele, tot pot invarti relativ usor cu degetele de pinionul pe care sta lantul catre roata spate, adica nu pare sa fie "in viteza". Ce as putea face? Am inteles ca ar fi placile de la ambreiaj lipite intre ele, din cauza ca o stat mult timp fara sa fie folosita motocicleta, da ulei are in ea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 29, 2012 Share Postat August 29, 2012 Nu e de la placile de ambreiaj ci de la uzura capacului cutiei de viteze in locul in care se aseaza rulmentul de pe priza ce antreneaza pinionul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat August 29, 2012 Autor Share Postat August 29, 2012 Ok, si ce e de facut? Nu am desfacut inca acolo... Se face ceva bucsa sau ce e? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat August 30, 2012 Share Postat August 30, 2012 Ori faci o saiba din tabla de aluminiu, ori incarci (sudura) cu aluminiu si apoi mergi la freza si rectifici. In poza de mai jos ti-am incercuit cota ce trebuie s-o ai acolo unde ti-am zis ca e uzura............dar mai ai pana acolo. Mai pune poze pe parcursul demontarii, mai detaliate. Succes ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.