Jump to content

schimbare lant


Recommended Posts

Vreau sa-mi schimb lantul. Am cumparat lantul + cele 2 pinione necesare dar am o problema cu schimbarea pinionului fata. Am cumparat doar pinonul fara piesa aia care il tine pe ax. Cind sa-l montez am observat ca nu se potriveste piesa cu noul pinion. Se vede in atasament diferenta dintre piesa montata pe pinionul vechi si pe cel nou.

Ca marime pinioanele si distanta dintre cele 2 gauri sint identice. Pinionul nou intra usor pe ax doar ca atunci cind incerc sa-l blochez cu piesa aia mai mica nu se mai potrivesc gaurile. Daca il intorc la 180 grade se potrivesc gaurile dar nu se mai blocheaza ca dintii se suprapun.

1.E defect pinionul pe care l-am cumparat?

2.Am sanse sa gasesc o piesa care sa se potriveasca cu acest pinion?

3. Pinionul vechi are pe el niste garnituri. Chiar daca le-as demonta, pe cel nou nu am gaurile respective pe care sa le montez. Au un rol important sau merge si fara ele?

 

Detalii in poze:

post-23713-0-58030800-1342641311_thumb.jpg

post-23713-0-26991000-1342641320_thumb.jpg

post-23713-0-35313400-1342641331_thumb.jpg

 

Merci.

Link to comment
Share on other sites

incearca si pe parteea cealalta a pinionului. De multe ori, la asamblari de felul asta, gaurile se fac putin dezaliniate ca sa se potriveasca doar intr-o singura combinatie

Link to comment
Share on other sites

Poti lejer sa ovalizezi cu pila gaurile cat sa iti intre si sa iti blocheze pe pinionul nou ... ciudat ce ai patit tu acolo.

 

incearca si pe parteea cealalta a pinionului. De multe ori, la asamblari de felul asta, gaurile se fac putin dezaliniate ca sa se potriveasca doar intr-o singura combinatie

La el distanta dintre gauri e mai mica la pinionul nou decat la cel vechi.

Link to comment
Share on other sites

Si eu cred ca cel mai probabil nu e pinionul de care ai nevoie. Sistemul de prindere n-ar fi neaparat o problema, insa nu sunt concentrice cele 2 pinioane, (nou si vechi). Si asta nu e de bine deloc pentru transmisie. Nu forta nimic, cauta inca odata cataloage la cei care au asa ceva si verifica din nou. Cu pinionu asta nu te joci !

 

Sfatul meu !

 

 

Link to comment
Share on other sites

Se poate si sa fii cumparat pinionul gresit dar macar sa aflu ce am gresit si cum sa cer unul bun. Am cerut pinion(aftermarket) pentru motorul meu si stiam doar ca trebuie sa aibe 13 dinti. Abia cind l-am desfacut pe cel vechi am vazut ca nu se potriveste desi pinioanele cind le suprapun par a fi la fel. La montaj piesa aia mica are 2 pozitii. Una in care blocheaza pinionul asa cum se observa in poza cu pinionul vechi si una in care dintii ei sint aliniati cu dintii din interiorul pinionului. La mine la pinionul nou nu pot sa prind suruburile decit cind dintii piesei mici sint aliniati cu dintii din interiorul pinionului ceea ce nu ma ajuta cu nimic.

Link to comment
Share on other sites

Poti lejer sa ovalizezi cu pila gaurile cat sa iti intre si sa iti blocheze pe pinionul nou ... ciudat ce ai patit tu acolo.

 

 

La el distanta dintre gauri e mai mica la pinionul nou decat la cel vechi.

las-o dreacu' de pila! gaurile nu sunt dezaxate intamplator, este o "siguranta ati-prost"... macar de-i spunea-i sa dea alte gauri si sa le faca filet :rusinica:

Edited by yuk
Link to comment
Share on other sites

Sa fac gauri si filet pare cea mai ieftina si rapida solutie. Probabil e si cea mai sigura ca n-as da mai multi bani pe un pinion original. Dar daca tot sint "chei" diferite n-ar fi normal sa se vinda impreuna cu pinionul?

Din pacate pe siteul firmei producatoare nu apare asa ceva.

http://www.esjot.com/en/sprockets-and-chains/motorcycle.html?modell=40670

 

Sa fac gauri si filet pare cea mai ieftina si rapida solutie. Probabil e si cea mai sigura ca n-as da mai multi bani pe un pinion original. Dar daca tot sint "chei" diferite n-ar fi normal sa se vinda impreuna cu pinionul?

Din pacate pe siteul firmei producatoare nu apare asa ceva.

http://www.esjot.com/en/sprockets-and-chains/motorcycle.html?modell=40670

Se pare ca in pinion nu e chiar asa ieftin sa faci gauri si mai ales filet asa ca pica solutia asta.

 

Am fost la magazin si se pare ca nu exista cheie/siguranta separat de vanzare. Am comandat si alta varianta de pinion care la prima vedere dupa schema pare sa fie potrivit cu cel original.

 

Asta il am deja de la esjot:

post-23713-0-90198800-1342695664_thumb.jpg

 

Asta l-am comandat de la JT si sper sa ajunga simbata:

post-23713-0-10164500-1342696490_thumb.jpg

 

Diferenta intre ele e marcata cu verde. Distanta de la centrul pinionului la cele de 2 gauri e diferita adica 17 si 19 mm. In dreptul gaurii de la 17 eu am acum spatiu pe interior dar ar trebui sa am dinte asa cum e la JT pe schema. Oricum ambele sint din catalog pentru motorul meu asa ca atentie pe viitor.

Link to comment
Share on other sites

Eu am impresia ca nu e deloc pinionul care trebuie!! :crack:

Pun pariu ca nu intra pe ax, asa cum se vede in poze.

 

Cred ca si-a dat si el seama ca gaurile de montare a saibei de blocare nu sunt simetrice, cand l-a dat jos pe ala vechi.

 

Poti lejer sa ovalizezi cu pila gaurile cat sa iti intre si sa iti blocheze pe pinionul nou ... ciudat ce ai patit tu acolo.

 

 

La el distanta dintre gauri e mai mica la pinionul nou decat la cel vechi.

 

La tine la service poate se face asa ceva :crack:

Costele, gaurile alea AU FILET, in ele se insurubeaza surubelele alea doua care tin saiba de blocare, ce sa ovalizeze la ele.

 

Se vede din avion in prima poza ca sunt doua pinioane de dimensiuni diferite, pur si simplu i-au adus altceva.

 

e honda, la ce te asteptai? :|

 

Ne e vorba de Honda, e vorba ca asa e cand cumperi ieftinaciuni de doi lei cand te imbarliga cei din magazine.

Pinioanele sunt ori JT ori Sunstar!

 

Pentru initiator, vezi ca saiba se poate comanda la Honda, nu costa foarte mult. E in jur de 7-8 euro. Dar a ta arata foarte bine. Eu am patit la transalp sa fie aia uzata foarte rau si am cumandat-o la honda si a venit in 2-3 zile, am dat putin pe ea. Dar, repet, nu e cazul la tine, aia a ta arata foarte bine, a mea era pur si simplu varza. :cheers:

Link to comment
Share on other sites

Eu am impresia ca nu e deloc pinionul care trebuie!! :crack:

Pun pariu ca nu intra pe ax, asa cum se vede in poze.

 

Cred ca si-a dat si el seama ca gaurile de montare a saibei de blocare nu sunt simetrice, cand l-a dat jos pe ala vechi.

 

Se vede din avion in prima poza ca sunt doua pinioane de dimensiuni diferite, pur si simplu i-au adus altceva.

Normal ca mi-am dat seama abia cind le-am dat jos ca altfel nu luam pinionul de la inceput. Oricum daca le suprapun n-ai zice ca n-ar fi bun deci si daca as fi mers cu cel vechi in magazin nu cred ca-mi dadeam seama mai ales ca e prima incercare de acest fel. Singura diferenta e la dintii interiori comparat cu gaurile alea adica iti dai seama doar cand vezi ca nu se blocheaza pe ax. Te asigur ca intra pe ax. N-are rost sa-ti iau banii degeaba pe pariu. Eventual iti fac o alta poza. :wink: In pozele pe care le-am facut am suprapus gaurile saibei cu ale pinionului sa se vada ca se potrivesc dar dintii interiori nu se suprapun la fel.

 

 

La tine la service poate se face asa ceva :crack:

Costele, gaurile alea AU FILET, in ele se insurubeaza surubelele alea doua care tin saiba de blocare, ce sa ovalizeze la ele.

Poate Thunderbyte s-a referit la largirea gaurilor de pe saiba si atunci are sens dar nu apelez la varianta asta.

 

 

 

Ne e vorba de Honda, e vorba ca asa e cand cumperi ieftinaciuni de doi lei cand te imbarliga cei din magazine.

Pinioanele sunt ori JT ori Sunstar!

 

Pentru initiator, vezi ca saiba se poate comanda la Honda, nu costa foarte mult. E in jur de 7-8 euro. Dar a ta arata foarte bine. Eu am patit la transalp sa fie aia uzata foarte rau si am cumandat-o la honda si a venit in 2-3 zile, am dat putin pe ea. Dar, repet, nu e cazul la tine, aia a ta arata foarte bine, a mea era pur si simplu varza. :cheers:

La acelasi magazin mi-a cautat azi in catalogul de JT dar atunci cind am luat kitul cu lant s-a uitat la esjot. Astia fiind nemti, "experienta de 85 de ani", mai ieftini decit altii ce sa zic: il iau. Am un motor de 250cmc amariti cu care merg la lucru si uneori ies din oras nu mai mult de 200km. Nu vad de ce as da 30 de euro pe un pinion original ca sa fiu sigur ca se potriveste. Acum am avut ghinion dar din povestea asta poate mai au si altii ceva de invatat chiar si aia care fac chestia asta in fiecare zi. Saiba aia degeaba o iau de la Honda ca aia originala o am si eu acum si nu se potriveste cu noul pinion. Daca tu ai vazut si altele care aratau mai rau chiar n-am de ce sa o schimb. Astept JTul. E cam la acelasi pret cu esjot. Sper sa nu fie tot de 2 lei. :cheers:

Link to comment
Share on other sites

las-o dreacu' de pila! gaurile nu sunt dezaxate intamplator, este o "siguranta ati-prost"... macar de-i spunea-i sa dea alte gauri si sa le faca filet :rusinica:

 

Dezaxarea ar fi ramas la locul ei, cu scopul de a bloca pinionul cum a fost si proiectata, la el distantele intre gauri erau diferite, de ce m-as fi legat de dezaxare ? :huh:

 

La tine la service poate se face asa ceva :crack:

Costele, gaurile alea AU FILET, in ele se insurubeaza surubelele alea doua care tin saiba de blocare, ce sa ovalizeze la ele.

 

Se vede din avion in prima poza ca sunt doua pinioane de dimensiuni diferite, pur si simplu i-au adus altceva.

 

Hai sa aruncam cu ca.cat parca-s maimutza si acum am coborat din copac, e mai simplu sa arunci decat sa gandesti un pic logic, ca tu nu ai face asa ceva sau ca ai face-o altfel nu inseamna ca nu e bine; daca a-ti fi gandit un pic logic va dadea-ti seama la ce m-am referit. Adevaru e mai belbody ca noi, la "mine" ma service, suntem inca romani drept urmare dupa mintea ta => ca facem "romanisme"; ma asteptam la mai mult de la tine ... :disappointed: macar daca citeai a scris negru pe alb ca in catalog sunt identice, automat ii vine pe ax deci nu-s chiar dimensiuni diferite. Ce vezi tu din avion nu e bine ...

 

Poate Thunderbyte s-a referit la largirea gaurilor de pe saiba si atunci are sens dar nu apelez la varianta asta.

Bine ca macar tu te-ai prins despre ce vorbesc ... ca restu ...

Edited by ThunderByte
Link to comment
Share on other sites

Da bai Thunderbyte, scuze, mi-am dat seama ulterior ca era vorba de gaurile din saiba, dar era prea tarziu si n-am mai putut edita si oricum trebuia sa plec. Scuze. Oricum pinionul cumparat e idiot cu gaurile date aiurea.

Nu te-am facut maimutza, nu te supara. Dar ma enerveaza cand i se dau cuiva sfaturi de-astea cu carpeli cand sfatul corect dat era: mergi si schimba-l, nu e ceea ce trebuie, e proiectat gresit. De ce sa strici piesa OEM, adica saiba, pentru o porcarie de pinion gresit in catalogul celor de la esjot? Nu? Normal e sa mergi sa-l schimbi, orice magazin care se respecta cand ii arati piesele ca nu se potrivesc o sa-ti ia inapoi porcaria si o sa ti-o schimbe.

Ma ierti te rog ca mi-am schimbat putin parerile aici in lumea semi-civilizata. :cheers:

Oricum, daca largeai gaurile in saiba era un romanism, asta sa fie clar. :grinbandit:

 

@mip0s - JT sunt ff OK. De ailalati nu am auzit in viata mea, si daca n-am auzit io e clar ca-s naspa. :grinbandit: Glumesc, evident, dar JT sunt chiar bune.

Te cred ca ala se potriveste pe ax, in poze mi s-a parut cu gaura (cea cu dinti) mai mica.

Alt sfat, dupa montaj o sa vezi ca pinionul are un mic joc pe ax, nu te apuca sa-i faci vreo inventie sa stea fix ca n-o sa stea nicicum, asa tre sa fie, nu se strica nimic. :friends:

Edited by Belbody
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...