chopperman Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Am facut 3500 de kilometri pana in sudul Greciei si inapoi si am constatat ca imi cam scade nivelul de ulei pe zi ce trece. Motocicleta am pregatit-o inainte de plecare cu filtre de aer schimbate, ulei si filtru schimbate, i-am facut si compresia si s-a incadrat in limitele din manual. Am folosit Motul 5100 10W40, temperatura la care am mers a fost destul de mare (a se citi arsita), cred ca undeva la 45 de grade. Am completat in total cam 500 de ml de ulei. In filtrul de aer am gasit cam 5ml de ulei. Am constatat in timpul excursiei ca imi porneste de doua ori mai des ventilatorul, chiar si dimineata pe racoare (stau eu cu fata la soare). Nu m-am ingrijorat foarte tare pentru ca m-am gandit ca dovedeste ca lucreaza termocupla si la min si la max. Pornirile dese ale ventilatorului pot fi puse pe seama faptului ca am pus in fata un toolbox si impiedica oarecum fluxul de aer catre radiator? A mai avut cineva experienta asta? Pe unde mai poate "scapa" uleiul? Simeringurile de la supape? Cam pe aici imi pornea ventilatorul cel mai des Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 500ml la 3500km e mizilic... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
0ctav Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 nu ti-a papat prea mult!! oricum ai avut un ulei destul de subtire...pe caldurile alea din grecia puteai sa alegi o vascozitate mai mare...15w50..zic eu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Ulei prea subtire. Totusi nu trebuia sa il consume. Trebuie verificat motorul Ai mai patit pana acum? Supraincalzire - ai verificat cat antigel mai este in vasul de expansiune? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Thunderlight Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 In Grecia, unele drumuri sunt line, dar cu toate astea au panta, motorul simte chiar si asa, chiar daca tu nu ai realizat lucrul asta, fiind panta, motorul trage, se incalzeste si mai repede, cat despre ulei, nu stiu ce sa spun, las oamenii mai experimentati sa-si dea cu parerea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Septembrie 20, 2012 Autor Share Postat Septembrie 20, 2012 Ulei prea subtire. Totusi nu trebuia sa il consume. Trebuie verificat motorul Ai mai patit pana acum? Supraincalzire - ai verificat cat antigel mai este in vasul de expansiune? Da am mai patit dar nu am completat atat de mult. Atunci am dat vina pe filtrele de aer infundate pentru ca am gasit ulei mai mult in airbox. Antigelul l-am schimbat inainte sa plec si l-am verificat in vreo doua dimineti si era ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Pai daca tot ai decis sa faci drum in Grecia nu crezi si motorul trebuia sa beneficieze de un ulei mai performant de cat cel mai slab ulei de la motul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Septembrie 20, 2012 Autor Share Postat Septembrie 20, 2012 Pai daca tot ai decis sa faci drum in Grecia nu crezi si motorul trebuia sa beneficieze de un ulei mai performant de cat cel mai slab ulei de la motul? Recomanda-mi ceva te rog. Sincer, eu traiam cu impresia ca este un ulei bun. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marcone Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 (editat) http://vstromania.ro/forum/8-mecanica/4867-motorul-de-vstrom-se-repara-sau-se-schimba- Se pare ca 5100 10w40 nu rezista la temperaturi mari, baga mai gros vara gen 15w50 sau incearca ceva sintetic. Editat Septembrie 20, 2012 de marcone Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 (editat) Da am mai patit dar nu am completat atat de mult. Atunci am dat vina pe filtrele de aer infundate pentru ca am gasit ulei mai mult in airbox. Antigelul l-am schimbat inainte sa plec si l-am verificat in vreo doua dimineti si era ok. Cred ca uleiul din mtorul tau a mers mult prea incins. Chiar daca apa a ramas la 100 de grade, uleiul cred ca s-a dus spre 120. La temperatura aia vaporizeaza mai rapid daca e subtire. Incearca pe viitor un full sintetic mai gros. 15W 50 pentru temperaturile la care a functionat motorasul tau, cred ca facea treaba mult mai buna. Daca ai compresie buna, s-ar putea sa iti consume pe la semeringurile de supape. Daca te mai duci vara in Grecia, n-ar strica sa pui si niste bujii mai "reci". Editat Septembrie 20, 2012 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
emylyo Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Pentru v de choper stiu ca e indicat 15w50( sau 20w50).Motul face 5100 care e slabut si 300v care e topul.Eu unul folosesc calea de mijloc acum 7100 care este doar 10w40 si 10w60.Pt mine era prea gros 60,dar cred ca la tine ar fii ok.A mancat ulei din cauza temperaturii ridicate si a subtierii uleiului in acel regim.Motocicleta daca e mai veche mai imbatranesc si simeringurile la supape.Oricum Motulul este un ulei pe care motoarele il cam ciupesc.Si mie la schimb completez cateva sute de grame,dar nu fac o tragedie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Recomanda-mi ceva te rog. Sincer, eu traiam cu impresia ca este un ulei bun. http://www.motonetro.ro/magazin-online/uleiuri-v-twin-bidon-1-quart-946ml-bel-ray/#good_detail=23423 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi-v Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Salut, si eu am marauder din '98 si cam tot asa mi-a mancat. Eu folosesc Motul 7100 10w40. Bagasem candva motul 7100 20w50 dar m-am gandit ca fiind mai intr-o zona de munte nu prea merge. Si in cartea lui de service scrie clar 10w40, asa ca am mers pe varianta asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 20, 2012 Share Postat Septembrie 20, 2012 Salut, si eu am marauder din '98 si cam tot asa mi-a mancat. Eu folosesc Motul 7100 10w40. Bagasem candva motul 7100 20w50 dar m-am gandit ca fiind mai intr-o zona de munte nu prea merge. Si in cartea lui de service scrie clar 10w40, asa ca am mers pe varianta asta. In manualul de service este o diagrama de vascozitati. Nu doar 10W 40 se poate pune. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Septembrie 21, 2012 Autor Share Postat Septembrie 21, 2012 Nu am inteles niciodata diagrama aia facuta in functie de temperatura ambianta. Toate uleiurile din diagrama merg la peste 40 de grade doar minimele difera. Am sa schimb marca si vascozitatea. Dar la vara. Acum deja i-am pus acelasi ulei. Cu ocazia asta vad daca mai ciupeste din el in urmatorii 1000 de kilometri la temperaturi mai mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 21, 2012 Share Postat Septembrie 21, 2012 am si eu o motocicleta si am observat ca daca ii pun ulei 3 litrii in cateva mii de km trebuie sa completez..oare e normal acest comportament?...nu ar trebuii sa creasca nivelul de ulei...?..hai sa ne c.aka.m in beci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chopperman Postat Septembrie 22, 2012 Autor Share Postat Septembrie 22, 2012 Pe unde mai poate "scapa" uleiul? Simeringurile de la supape? Cam asta era intrebarea adresata. Cat despre beci eu am doua. Conteaza in care fac treaba aia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 am si eu o motocicleta si am observat ca daca ii pun ulei 3 litrii in cateva mii de km trebuie sa completez..oare e normal acest comportament?...nu ar trebuii sa creasca nivelul de ulei...?..hai sa ne c.aka.m in beci... incearca sa fii cuviincios! e doar un sfat ,cat despre unde defechezi tu cred ca nu intereseaza pe nimeni. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 incearca sa fii cuviincios! e doar un sfat ,cat despre unde defechezi tu cred ca nu intereseaza pe nimeni. lasa ma ca nu stii tu fiecare ce aspirartie are...)poate imi gasesc vreun coleg..) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 Nu am inteles niciodata diagrama aia facuta in functie de temperatura ambianta. Toate uleiurile din diagrama merg la peste 40 de grade doar minimele difera. Am sa schimb marca si vascozitatea. Dar la vara. Acum deja i-am pus acelasi ulei. Cu ocazia asta vad daca mai ciupeste din el in urmatorii 1000 de kilometri la temperaturi mai mici. Daca verifici indicii de vascozitate ai sa vezi ca sunt difernte destul de mari..ce ne intereseaza pe noi toti este ca uleiul sa fie mai subtire la temperaturi scazute si sa-si pastreze cat mai mult din vascozitate la temperaturi mari.Astfel un ulei full sintetic va avea un index de vascozitate mai mare decat unul semisintetic iar unul semisintetic mai mare decat unul mineral.Pt cei care folosesc mobra doar vara este foarte simplu..pt ceilalti, printre care ma numar si eu, care merg tot timpul anului, ideal ar fi sa puna iarna un ulei mai subtire(gen 10w40;10w50) iar vara unul mai gros (depinde de motor) gen 15w40-15w50. Si ca sa vorbim pe date concrete, uite aici ceva diferente intre indicii de vascozitate: 10W50 elf excellium (semi) 166 motul (sintetic) 186 15W50 aral- 125 motul 5100-149 elf-150 mobil 1-151 motul300v- 161 motul300v 15w60-183 cu mentiunea ca acestea au fost cateva exemple vis a vis de faptul ca cineva spunea ca nu conteaza ce ulei bagi, nu recomadari de a folosi un anumit tip de ulei.Ca si regula generala un ulei full sintetic asigura o protectie mai buna asigurand o ungere mai buna la pornire si la rece precum si la temperaturi inalte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moto.fashion Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 motul un ulei de toata jena.daca vrei sa ramai pe aceeasi trasa,incearca ipone.eu am gasit greu dar am gasit royal purple,stiu de la un inginer de la honda de el,sincer face toti banii.nu fac reclama atentie,am pus la suzuki gsx-r 750,in mod clar mare diferenta la pornire rece,cald,etc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
b374 Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 Ca si regula generala un ulei full sintetic asigura o protectie mai buna asigurand o ungere mai buna la pornire si la rece precum si la temperaturi inalte. Ma insel eu sau un full syntetic intr-un V sau mono mai vechi/uzat inseamna si consum de ulei mai mare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Septembrie 22, 2012 Share Postat Septembrie 22, 2012 (editat) Ma insel eu sau un full syntetic intr-un V sau mono mai vechi/uzat inseamna si consum de ulei mai mare? nu,nu te inseli,este posibil dar nu este regula generala, depinde cat de uzat este motorul..unii spun ca cel sintetic intr-un motor uzat, prin efectul detergent, ar spala depunerile din motor si ar crea astfel probleme ajungand sa fie ars si de aici consumul mai mare.Se mai spune ca intr-un motor uzat sa se foloseasca un ulei mai gros.Oricum ceea ce am sa experimentez eu in iarna asta, va fi sa pun in BMW un ulei 15W50 sintetic/semisinteic si nu unul 20w50 mineral cum am folosit pana acum si o sa pot face o comparatie.Avantajul meu, pt ca am ambreiaj uscat si motorul are cam aceeasi plaja de turatii ca la masina, este ca pot folosi si ulei de masina care este mai ieftin. motul un ulei de toata jena.daca vrei sa ramai pe aceeasi trasa,incearca ipone.eu am gasit greu dar am gasit royal purple,stiu de la un inginer de la honda de el,sincer face toti banii.nu fac reclama atentie,am pus la suzuki gsx-r 750,in mod clar mare diferenta la pornire rece,cald,etc Daca citeai mai atent si nu printre randuri, observai ca nu am recomandat un ulei anume..ca din intamplare motul are cel mai mare indice de vascozitate, asta este,ne place sau ne ne place.Parerea ta despre motul este parerea ta dar nu are nimic in comun cu realitatea.Diferenta la pornirea la rece o face vascozitatea uleiului la rece.Inginerul de la honda este inginer si nu mecanic asa ca am mai mare incredere intr-un mecanic care a desfacut un motor decat in 100 de ingineri.De ipone n-am auzit..numai de iphone ...Incearca pe viitor un full sintetic mai gros. 15W 50 pentru temperaturile la care a functionat motorasul tau, cred ca facea treaba mult mai buna... perfect de acord. Editat Septembrie 22, 2012 de rob_debruce Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bica Postat Septembrie 23, 2012 Share Postat Septembrie 23, 2012 si lista aia cu vascozitatile e la rece sau la cald? fara sa dai ambele vascozitati e fix irelevanta... si mai conteaza si cati km sta in grad uleiul... ca altfel poti pune floriol.. 2 minute merge garantat lol...adica ala care proiecteaza motoare, le modifica si perfectioneaza,intelege cu adevarat toate procesele de fabricatie si fortele care actioneaza intr-un motor stie mai putin decat unul care schimba si el o piesa pe bajbaite mai stii?)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rob_debruce Postat Septembrie 23, 2012 Share Postat Septembrie 23, 2012 si lista aia cu vascozitatile e la rece sau la cald? fara sa dai ambele vascozitati e fix irelevanta... si mai conteaza si cati km sta in grad uleiul... ca altfel poti pune floriol.. 2 minute merge garantat lol...adica ala care proiecteaza motoare, le modifica si perfectioneaza,intelege cu adevarat toate procesele de fabricatie si fortele care actioneaza intr-un motor stie mai putin decat unul care schimba si el o piesa pe bajbaite .. te rog sa mai te uiti o data.Aia sunt indici de vascozitate -masurarea schimbarii de vascozitate, adica cat de mult se modifica vascozitatea la rece si la cald.Nu am dat vascozitatea la rece si la cald pt fiecare in parte am afisat numai indexul de vascozitate fiind mai relevant.Cam greu sa afli cati km sta in acelasi grad motorul..dar este clar ca un ulei cu un index mare de vascozitate va rezista mai mult decat unul cu un grad mic. Ala care proiecteaza motoare nu are nici o treaba cu cel care desface zilnic zeci de motoare..el sta la birou iar celalt pune mana pe fier..evident nu generalizez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.