Sari la conținut

problema electrica pornire


Macke
 Share

Postări Recomandate

Fratilor, am o problema si nu-i dau de cap. Lucrurile stau cam asa:

1. motorul nu porneste in sensul ca atunci cand dau la demaror releul tacane;

2. daca reusesc sa pornesc motorul, merge brici atat timp cat nu-l opresc. daca-l opresc, poate fi pornit doar impins :)

 

detalii

1. am baterie;

2. releul e bun;

3. demarorul e bun;

4. nu am fire puse la masa/intrerupte;

 

1. bateria am verificat-o, atat tensiunea cat si la pornire pus tensiometrul pe ea, nu scade sub 10 V. revin un pic cu ceva detalii din seara asta;

2. releul este masurat. am strapat releul, nu se schimba nimic, comportamentul e asemanator, nu se invarte electromotorul;

3. demarorul a fost dat jos, nu sunt spire in scurt, am curatat colectoarele, am carbuni; "rotita" care antreneaza ambreiajul de pornire (cum so numi el, in engleza ii spun starter-clutch) se invarte conform manualului intr-o singura directie;

am pus electromotorul DIRECT pe baterie si invarte si chiar invarte cu putere; am pus elctromotorul pe baterie prin releu, releul cupleaza si invarte la fel;

4. verificat firele de la electromotor, sunt bune. am curatat firul de masa care se prinde pe motor.

 

in seara asta urmatoarele verificari:

a. pus contact, dat la demaror, porneste / invarte; dau de 3-4 ori .. cam la a 5-cea pornire incepe ce am mentionat mai sus: pacane releul si-atat;

b. pus bateria masinii pe bateria motorului; identic...a pornit 1 data dupa care s-a comportat ca la pct. a;

c. pus alternativ doar plusul bateriei masinii la firele de la motor si minusul pe minusul bateriei si invers, minusul la fire si plusul la plusul bateriei pentru a vedea .. nu ma intrebati ce dar nu s-a schimbat nimic;

d. am pus bateria masinii direct pe firele de la motor, fara a mai lega si bateria motorului. identic!

e. in momentele cand am pornit masina am facut o verificare cu care nu eram eu foarte lamurit. acum cateva saptamani incarcarea era undeva un pic peste 15V, lucru care mi s-a parut si mie mult. eh, in seara asta si de cateva zile de cand masor incarcarea, la 2-3000 rpm am 18V. acum sper sa intelegeti de ce atata tevatura cu bornele bateriei, ba pe una, ba pe alta si cu alta baterie. bateria masinii e exclus sa fie proasta, am pornit motor diesel de 1.8 cu ea in seara asta!

 

ce-am mai constatat... am pus firele motorului direct la bateria masinii. masurat: 14.4 v (motorul masinii era pornit). oprit motorul .. 12.8 v. dau la automat la motocicleta. da sa invarta, face 1/18 ture :crack: adica infim si TRAGE TOT CURENTUL DIN BATERIE..adica ramane cu 0V :blink: :baldy:

dupa ce iau contactul bateria revine la 12.8v si dieselul porneste!

 

eliminand orice cauza mecanica (motor blocat, ambreiaj pornire bun) raman la electrica. cineva sau ceva fura curent la greu ...

 

idei va rog ...

 

 

PS:

1. nu vreau sa aud bateria e dusa, nu vreau sa aud demaror dus. dupa cum am precizat mai sus au fost verificate, eventual am pus si alta baterie si nimic nu s-a schimbat!

2. vreun scurt nu defineste problema, pana la urma acel scurt trebuie definit astfel incat sa "ramana" doar la pornire, pentru ca ulterior nu se intampla nimic. nu am fire topite, nu am fire incalzite, nu se incalzeste electromotorul, nici firele care duc la baterie (bateria se incalzeste un pic, e logic la 18v incarcare :wink: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 120
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

fratilor, problema asta e stiuta. am trecut peste. nu explica de ce nu porneste. stiu, bateria e ca si fututa, ca na, boul (eu) trebuie sa si plateasca...asta e.

 

firul a fost verificat fizic, masurat si pornit electromotorul cu el direct pe baterie si prin releul de pornire direct pe baterie. e ok. NU se incalzeste!

 

ca sa fie lamurita problema asta: masa electromotorului pusa pe masa bateriei de pe motor, prinsa si stransa cu surub! firul de la electromotor pus pe plusul bateriei...invarte!! TARE! Apoi la masa bateriei am cuplat si minusul bateriei si plusul l-am trecut prin releu, contact, buton, invarte electromotorul! la fel de tare!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fratilor, am o problema si nu-i dau de cap. Lucrurile stau cam asa:

1. motorul nu porneste in sensul ca atunci cand dau la demaror releul tacane;

2. daca reusesc sa pornesc motorul, merge brici atat timp cat nu-l opresc. daca-l opresc, poate fi pornit doar impins :)

 

detalii

1. am baterie;

2. releul e bun;

3. demarorul e bun;

4. nu am fire puse la masa/intrerupte;

 

1. bateria am verificat-o, atat tensiunea cat si la pornire pus tensiometrul pe ea, nu scade sub 10 V. revin un pic cu ceva detalii din seara asta;

2. releul este masurat. am strapat releul, nu se schimba nimic, comportamentul e asemanator, nu se invarte electromotorul;

3. demarorul a fost dat jos, nu sunt spire in scurt, am curatat colectoarele, am carbuni; "rotita" care antreneaza ambreiajul de pornire (cum so numi el, in engleza ii spun starter-clutch) se invarte conform manualului intr-o singura directie;

am pus electromotorul DIRECT pe baterie si invarte si chiar invarte cu putere; am pus elctromotorul pe baterie prin releu, releul cupleaza si invarte la fel;

4. verificat firele de la electromotor, sunt bune. am curatat firul de masa care se prinde pe motor.

 

in seara asta urmatoarele verificari:

a. pus contact, dat la demaror, porneste / invarte; dau de 3-4 ori .. cam la a 5-cea pornire incepe ce am mentionat mai sus: pacane releul si-atat;

b. pus bateria masinii pe bateria motorului; identic...a pornit 1 data dupa care s-a comportat ca la pct. a;

c. pus alternativ doar plusul bateriei masinii la firele de la motor si minusul pe minusul bateriei si invers, minusul la fire si plusul la plusul bateriei pentru a vedea .. nu ma intrebati ce dar nu s-a schimbat nimic;

d. am pus bateria masinii direct pe firele de la motor, fara a mai lega si bateria motorului. identic!

e. in momentele cand am pornit masina am facut o verificare cu care nu eram eu foarte lamurit. acum cateva saptamani incarcarea era undeva un pic peste 15V, lucru care mi s-a parut si mie mult. eh, in seara asta si de cateva zile de cand masor incarcarea, la 2-3000 rpm am 18V. acum sper sa intelegeti de ce atata tevatura cu bornele bateriei, ba pe una, ba pe alta si cu alta baterie. bateria masinii e exclus sa fie proasta, am pornit motor diesel de 1.8 cu ea in seara asta!

 

ce-am mai constatat... am pus firele motorului direct la bateria masinii. masurat: 14.4 v (motorul masinii era pornit). oprit motorul .. 12.8 v. dau la automat la motocicleta. da sa invarta, face 1/18 ture :crack: adica infim si TRAGE TOT CURENTUL DIN BATERIE..adica ramane cu 0V :blink: :baldy:

dupa ce iau contactul bateria revine la 12.8v si dieselul porneste!

 

eliminand orice cauza mecanica (motor blocat, ambreiaj pornire bun) raman la electrica. cineva sau ceva fura curent la greu ...

 

idei va rog ...

 

 

PS:

1. nu vreau sa aud bateria e dusa, nu vreau sa aud demaror dus. dupa cum am precizat mai sus au fost verificate, eventual am pus si alta baterie si nimic nu s-a schimbat!

2. vreun scurt nu defineste problema, pana la urma acel scurt trebuie definit astfel incat sa "ramana" doar la pornire, pentru ca ulterior nu se intampla nimic. nu am fire topite, nu am fire incalzite, nu se incalzeste electromotorul, nici firele care duc la baterie (bateria se incalzeste un pic, e logic la 18v incarcare :wink: )

 

 

Prietene Schimba Releul de incarcare(max 14,8 pana in 15 incarca) 18 e ff mult,sar putea sa.ti bubuie bateria si sa.ti arda becurile si mai pe urma topirii de fire.Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Undeva in testele tale sigur ai gresit ceva. Cel mai ciudat mi se pare chestia asta:

oprit motorul .. 12.8 v. dau la automat la motocicleta. da sa invarta, face 1/18 ture adica infim si TRAGE TOT CURENTUL DIN BATERIE..adica ramane cu 0V

dupa ce iau contactul bateria revine la 12.8v si dieselul porneste!

O baterie OK de masina poate debita un curent foarte mare, daca tu ai masurat corect 0V la bornele acumulatorului in timp ce actionai electromotorul motocicletei inseamna ca prin circuit treceau cateva sute de amperi ceea ce ar fi dus intr-un timp foarte scurt la degajari puternice de caldura ce s-ar fi lasat cu fum, cabluri topite, chiar foc. Inclin sa cred ca nu ai masurat corect.

 

Excluzand acest comportament ciudat eu as miza pe electromotor. E posibil ca rotorul sa aiba probleme (spire intrerupte, placutele colectorului uzate, sau poate doar carbunii)si sa porneasca doar in anumite pozitii. Asta ar explica faptul ca uneori functioneaza. In manualele de service deobicei se explica modalitatea de testare a rotorului ( cu multimetrul sau cu o baterie si o lampa cu bec)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Excluzand acest comportament ciudat eu as miza pe electromotor. E posibil ca rotorul sa aiba probleme (spire intrerupte, placutele colectorului uzate, sau poate doar carbunii)si sa porneasca doar in anumite pozitii. Asta ar explica faptul ca uneori functioneaza. In manualele de service deobicei se explica modalitatea de testare a rotorului ( cu multimetrul sau cu o baterie si o lampa cu bec)

 

Electromotorul l-am exclus din teste dupa ce l-am dus la electrician auto, testat, desfacut, masurat, retestat. Cand spun desfacut si testat, am pus multimetrul pe el in toate pozitiile. Nu exclud sa se fi dus ceva, dar totusi ar fi chiar pur ghinion ca din 10 teste (cu aprox) sa fie ratat 1 si chiar ala sa fie edificator. :unsure:

 

Cat priveste acel test, te rog sa ma crezi ca si eu am ramas la fel de perplex. Azi revine electricianul auto pentru alte teste.

 

PS: eu am o teorie cu privire la ce s-ar putea intampla, insa vreau sa vad daca cumva ajungem la acelasi lucru, ca daca lansez teoria si este probabila, ne vom concentra doar asupra ei ...

 

uite aici un filmulet interesant poate te ajuta cu ceva

 

merci, e bun filmul! verificarea la solenoid am facut-o la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Make, it's a long shot ... dar o zic ...

Am citi cam pe diagonala ca mi-e rau si bolesc in pat.

 

Deci .... Luand in considerare ca ai ajuns la 0 V si 1/x ture, adica infim ... as miza pe un scurt in butonul de starter de la manson. Posibil sa fie agatat, smuls, si sa faca si contact la electromotor si cu semighidonul.

Zic asta, ca parca am citit ca ai bypasat butonul si mrge. Scuze daca nu am citit bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bypass-ul la buton merge si nu merge. adica are momente cand prinde altele cand nu, dar regula generala e ca la inceput prinde, si dupa 4-5 porniri NU.

 

in seara asta am facut iarasi incercari. prima data, pe bateria motorului, nimic. doar pacaneala releului. am pus firele de la bateria masinii, a pornit de 2 ori. am scos firele de la bateria masinii. a pornit de 2-3 ori si direct de la bateria motorului. ulterior nu a mai pornit deloc, nici de pe bateria masinii nici de pe cea a motorului.

 

ce-am mai constatat... firul de masa, cel care se prinde de blocul motor prin surub, cel curatat zilele trecute, se incalzeste...destul de binisor, adica punand degetele pe el se simte caldut.

inca ceva...pe langa releul de pornire care pacane, mai este un releu care pacane, mult mai incet. releu cu 4 intrari/iesiri, intra 6 fire. si daca scot acest releu, luminile si semnalizarile merg, deci nu e cel de lumini.

 

PS: pornirile si incercarile nereusite de pornire au fost facute atat de la buton cat si pe direct, dar mai ales pe direct cand releul dadea semnal ca nu poate porni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O problema asemanatoare am avut si eu cu GSX600F. La actionarea butonului, facea tac si atat. Nu invartea electromotorul. Am desfacut electromotorul, crezand ca sunt consumate periile(carbunii). Erau buni (si sunt 4 buc). Prin urmare am testat cu un alt releu de pornire. Ala era vinovatul - probabil unele contacte din el erau oxidate.

 

Testeaza si tu cu un alt releu de pornire.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

surpriza la mine e ca daca initial porneste cu releul lui, dupa 3-4 porniri nu mai vrea. am si bypass-at releul si degeaba ...

 

mai sap. sunt aproape convins ca cineva fura curent tare, la sensul cel mai propriu.

 

merci de sugestie, releul l-am considerat ca suspect de la inceput, insa nu am probe clare ca el ar fi, in conditiile sus-mentionate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice ar fi acel 'ceva' care poate fura tot curentul pe care-l poate furniza un acumulator auto in stare buna, s-ar incalzi foarte tare si foarte repede si ar fi usor de detectat.

Daca as fi in locul tau as proceda asa:

- as alimenta direct electromotorul(montat la locul lui pe motocicleta) dintr-un acumulator auto de care sunt sigur ca e bun, eventual folosind un set de clesti de pornire ca sa elimin si cablurile de pe motocicleta din ecuatie

- as repeta experimentul pana cand nu mai porneste , iar atunci cand electromotorul e alimentat dar nu misca as masura cu atentie tensiunea pe acumulator; daca tensiunea e mare gen 12,xxV atunci clar electromotorul e de vina(rotor ars partial, placute colectoare uzate, sau carbuni uzati, arcuri slabe la carbuni etc)

- daca tensiunea in schimb e mult mai mica, probabil nici nu vei apuca sa o masori pt ca ceva va incepe sa scoata fum, cel mai probabil electromotorul; in acest caz inseamna ca e o problema mecanica, ceva blocheaza electromotorul,probabil ambreiajul de pornire

Daca in configuratia asta totul functioneaza ok de fiecare data, problema e in alta parte, adica la cablurile care alimenteaza electromotorul . Un cablu poate arata ok la inspectia vizuala dar sa aiba conductorul rupt in interior, am intalnit situatia asta, e drept e mai putin probabil sa se intample la un cablu gros, dar nu poti sti niciodata....

 

Un lucru foarte important este sa fii foarte atent atunci cand realizezi legaturile, sa te asiguri ca sunt facute ferm pentru ca la curenti asa mari conteaza foarte mult si te poti pacali foarte usor. La fel si in cazul masuratorilor, trebuie sa te asiguri ca sondele aparatului au contact bun in punctele de masura . ( insist cu chestia asta pentru ca plumbul de la bornele acumulatorului si aluminiul cadrului motocicletei oxideaza foarte repede, iar oxidul ala nu conduce prea bine curentul, deaia trebuie zgariat un pic cu varful sondei ca sa te asiguri de un contact bun; poate tu stii deja chestiile astea dar sunt sigur ca multi nu le stiu...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice ar fi acel 'ceva' care poate fura tot curentul pe care-l poate furniza un acumulator auto in stare buna, s-ar incalzi foarte tare si foarte repede si ar fi usor de detectat.

 

Exceptie face alternatorul ... ala doar daca il desfaci poti sa iti dai seama daca el e hotul :)

 

PS: mersi de sfaturi, vedem ce putem aplica deseara!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar ca sa se intample asta ar insemna ca tot acel curent sa treaca prin releul de incarcare, si asta se poate intampla doar daca cel putin 2 diode din releu (si nu oricare 2) sunt in scurt. Un asemenea curent trecut prin releu l-ar incinge imdeiat, ar scoate fum si flacari. (eu am patit doar cu fum dar stiu pe cineva caruia i-a luat foc topindu-i o bucata de carena, si asta doar cu acumulatorul de pe moto nu cu unu auto).

Presupunand prin absurd ca releul nu ar fumega, infasurarea din alternator prin care ar trece un asemenea curent s-ar praji repede si apoi n-ar mai fura curent, ar merge electromotorul doar ca nu ai mai avea incarcare.

Tu spuneai ca incarcare aveai, doar ca era prea mare, asta inseamna ca diodele din releu sunt ok,la fel si alternatorul, problema releului fiind tiristorii sau circuitul lor de comanda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macke, nu stiu daca ajuta la ceva da' is 100% de-acord cu ce scrie binox. 1, e imposibil ca ceva sa fure atit de mult curent incit electromotorul sa nu se urneasca. 2, absolut sigur ai gresit ceva la vreun test pt. ca altfel o dam inspre voodoo si nu cred ca-i cazul. daca nu refaci testele n-ai cum sa primesti sfaturi relevante. chiar n-am ce sa adaug la ce s-a spus, refa testele + ce a zis binox.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai...asta incerc sa fac, dar astept un electrician auto. Indiferent ca am mai pus mana pe una alta, in domeniul electrica-auto sunt un pic afon..notiuni chiar daca am, in afara de lucruri de bun simt nu stiu.

Am inteles ce-a spus Binox, sau in cea mai mare parte am inteles. Ramane sa refac testele. Ma tot gandesc sa imi iau camera cu mine, nu de alta, dar poate filmez vreo fantoma prin preajma :lol:

 

Merci mult amandorura! :friends:

 

domnilor, treaba sta in felul urmator: in seara asta am iesit la motor, am incercat sa pornesc motorul si nu porneste. am reusit sa fac 3 filme pe care le pun mai jos. curiozitatea maxima este acel clic/clanc pana la careceva ramane cuplat si fura curent...cred.

 

poate aveti voi o explicatie.

 

 

PS: sper sa reusesc zilele viitoare sa pornesc normal motorul, asa cum face de obicei ... si sa va arata ca in aceeasi setare de 3-4 ori vrea, dupa care nu mai vrea!

 

 

 

LE: farurile la mine sunt automate, nu se decupleaza (nici cu releul dat jos :) )

 

si ultimul film

 

(aici deja se intunecase si nu puteam sa mai fac foarte multe)
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate am vazut eu in primul film releul de pornire pare ca nu functioneaza cum trebuie, dar nu sunt sigur, se reflecta lumina din ecranul multimetrului si e greu de urmarit in plus nu stiu exact momentul cand apesi pe buton si cat il tii apasat. Ce mi-a sarit prima data in ochi ar fi firele alea din zona bateriei si releului de pornire, mie mi se par mult mai subtiri decat ar trebui sa fie. Au fost cumva schimbate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu, deloc. (adica fire schimbate) inainte de testul filmat, facut test de releu. el cupleaza, se aude. ma ingrijoreaza acea ciudatenie...adica ramane 12v si ... o perioada ..se aude un clic de releu (pare) si apoi scade la 0 v. ce alt releu face asa???

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Macke, din filmul ala nu se intelege mai nimic, e foarte greu de urmarit tensiunea pe voltmetru. nu stiu daca mai stii cum erau firele la Bandit, dar au vreo 5 mm grosime (ma refer doar la cupru). si mie-mi par subtiri dar e prea intunecat sa-ti dai seama. nu pricep de ce nu faci ce zice binox, adica sa tragi cu niste fire de pornire (clesti) direct de la baterie (de masina, care stii ca e buna) la demaror. ca sa te lamuresti daca e ok demarorul. daca ajunge 0V la demaror e clar releul, exact ce e nu poate sti nimeni. daca e 100% aclansat cind masori 0V, e clar ca trebuie schimbat.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am tras omule in filmul 3. na, e filmat cu telefonul, data viitoare iau camera. problema este vremea/soarele. am ajunsla 6 si afara..s-a intunecat relativ repejor.

 

ps: data viitoare (adica sambata, cred) trag fire direct de la baterie externa, ca in film 3, baterie de diesel.

 

 

ma mai ingrijoreaza acel consum major de la 12.7 la 12.1..nu inteleg ce trage asa mult. doar la diesel scade asa mult cand pun contactul .... :scratch:

 

firele le masor, au 5-6 mm in grosime, nu e schimbat nimic. si sunt groase si tari, adica nu le indoi asa...sa spui ca e ceva aiure acolo ...

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...