Sari la conținut

Soft Enduro


zigzag
 Share

Postări Recomandate

Bravo voua ca la varstele care le aveti aveti curajul sa iesiti si sa va dati asa. Din curiozitate acum ati mers cu mobrele pe roti din bucuresti sau platforma a fost sfanta? Din punctul meu de vedere nu tre sa fi endurist adevarat sa iesi sa te distrezi cu prietenii prin padure si in nici un caz nu cred ca conteaza mobra care o ai daca exista macar o mana in plus acolo sa te ajute sa o scoti din namoale/zapada si orice ar mai iesi in cale. BV voua. and mai iesiti asa frumos dati-mi un semn ca cine stie poate va insotesc si eu cu krong. Bineinteles daca ne primiti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 789
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

sti care e ideea....

tot timpul vad mosnegii care zic: ehe sa fi avut eu la varsta ta ce ai tu acuma....

si ma gandesc la " bosorogii" nostri de pe forum care nu inteleg ca la anu nu vor fi mai tineri si nici mai sanatosi (ba din contra daca trag de fiarele alea) si ca ar trebui sa se poata bucura mai mult de ceea ce le place.

Ei zic ca le place ceea ce fac ei acum si e foarte foarte adevarat si bine. Eu zic doar ca daca ar avea ceva mai usor le-ar placea si mai mult, si mai mult timp de acum incolo. E un sfat si nu un adevar universal.

Eu cand m-am apucat de activitatea astea cu motocicleta am avut o revelatie, am gasit ceva superb si eram convins ca e tot ce imi trebuie. Dupa multe discutii cu amicii mei din domeniu si vazand ca de multe ori ei se descurca mai usor, am schimbat mobra cu una mai usoara, si iar am avut o revelatie.

Doar ca trasul de un husaber 450 2009 la deal si ridicatul lui plin de noroi si in general toata munca voluntara depusa atunci acum inseamna dureri de spate. Era mai bine daca incepeam cu 2t, asa incat incerc sa dau mai departe din experienta mea.

Sa ne vedem pe poteca...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ridicatul din noroi, pantele/vaile extra super, glodul pe unde si tractoarelor le e greu, obstacolele apocaliptice reprezinta 1% din nr total de km parcursi anual de unii de p-aci. filozofia mea (care poate coincide cu a altor amatori de soft enduro) e sa gasesc traseul cel mai usor pt a ma plimba prin peisaje cat mai faine. plimbandu-ma prin aceste peisaje, imi place sa pot ridica ochiu sa ma uit in stanga si-n dreapta cat de fain e si nu sa calculez fiecare cm parcurs sau sa ma uit cat am prins la ora. unde nu se poate, las motoru si pun opinca la treaba. din cei 1 % din km mai sus amintiti, 0.5% sunt km cand am evaluat gresit traseul iar ceilalti 0,5 % e cand n-am de ales. pt mine mersul pan glod si paraie doar pt a merge hard si a-mi imbunatati performantele e un non sens adica cam la fel de non sens ca si pt ceilalti. trebuie inteles ca nici macar gumele de cross nu intra in calcul pt ca-s multi km de sosea si pt ca si pe sosea e super. fara sosea ma pis pe el munte si invers. e un fel de triatlon cu aceeasi jucarie. ce rost au cele 30-40 kg in minus daca tehnic chiar nu se poate fara costuri exorbitante?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in fapt e simplu si amuzant.

Cu o motocicleta grea gandesti mult pe unde sa o iei si uneori cand dai de greu (neprevazut in ciuda pregatirii minutioase a traseului) te mermelesti aiurea.

Cu o motocicleta usoara poti merge prin acelas loc cu una grea iar cand bivolul gafaie din cauza a 5m de noroi tu treci fara stres.

In conditiile unui traseu exact la fel (chiar si pe sosea) mereu voi alege motocicleta mai usoara cu o ciclistica superioara si cu un raport CP/kg avantajos.

In conditii de soft enduro un 4t merge 400 -500 h doar cu schimb de ulei. Deci costurile sunt aceleasi.

Tot bagati acolo costuri exorbitante dar doar din basme si nu din experienta.

Ce nu intelegeti este ca nimeni nu vrea sa va indrume spre hard enduro, ci sa va explice cum un traseu de soft enduro poate fi adevarat soft (adica sa nu mai existe chinul tragerii de 160kg de fier). Prin aceleasi locuri veti fi mult mai releaxati cu mult mai mult fun.

Daca stiti cumva de Enisala Moto Adventure... e un concept de ture f. soft. Un prieten (50 ani) mergea acolo cu un BMW 1200 GS zicand ca daca e f soft merge... Toate bune si frumoase pana cand pe un drum de camp prafuit cu sleauri a inceput sa ploua. S-a lasat cu amenda mare. A doua tura era pe o motoreta adecvata 4t si de atunci a mai facut multe ture si mereu imi spune ce misto e sa nu se mai chinuieasca nici cand e f usor. + ca acum poate incerca si portiuni pe care inainte nu s-ar fi incumetat.

 

Genul de atiutudine tipic roamaneasca conservatoare : Romania e cea mai frumoasa tara; nu te du sa vezi lumea daca nu ti-ai vazut toata tara; eu stiu cel mai bine ce-mi trebuie. E o gandire suficienta.

Va doresc multe iesiri frumoase asa cum vi le doriti

Editat de stilgar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea: vrei hard enduro, iti iei hard enduro: vrei touring, iti iei touring. Pentru ca nu e nici o placere sa ridici 160kg din noroi, dar nu e nici o placere sa ai fata instabila la viteze mari pe o mobra de 110kg, sau sa te tii de ghidon cu toata forta ca sa nu te sufle primul tir pe langa care treci.

De-aia un DR350 - DRZ400 e o motocicleta pentru incepatori, toti o iau cu gandul ca e struto-camila perfecta ca sa mergi si pe strada, si ca sa treci si printr-un noroi. Dupa un an pe ea, vrei din ce in ce mai mult, si-ti iei un had-enduro chiar fara sa te mai impinga de la spate forumistii.

Si, apropos de "las ca ma descurc si cu asta", eu m-am chinuit un an jumate cu o husqvarna TE610 pe circuitul de motocross. Si eram multumit ca ajung la circuit (80 km dus-intors) tot pe ea, cu cauciucuri cramponate. Atunci mi se parea normal, acum mi se pare ca ma aberam grav.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai coane asds ca ce zici tu acolo e complet diferit fata de un soft enduro. Nu prea ai cum sa faci motocross cu o motocicleta din categoria TE610 nici daca te chinui si ai skilul necesar exact cum nici cu crosul nu poti face hard enduro pt ca sunt 2 motociclete diferite cu setari si nu numai, foarte diferite.

Cum vad eu desi sunt incepator, soft enduro inseamna ceva genul poteca viteza, unde poti vedea cum zice si adiy in stanga si in dreapta peisaje si poate o saritura peste un trunchi de copac, o trecere peste un parau si chestii din astea soft. Adica eu personal pt treaba asta sunt multumit de drz si totodata stiu ca poate si mai mult de atat nu doar soft. In schimb nu o sa ma bag niciodata la urcari de 80grade sau namol de 1m cum zice stilgar pt ca stiu ca daca fac asta mai mult ma chinui si pe mine nu numai motocicleta care nu este conceputa pt astfel de lucruri.

Dupa ce am stat si m-am gandit in legatura cu vanzarea motocicletei am ales sa o pastrez macar sa vad ce poate ca mi se parea aiurea sa vand o motoreta fara sa vad ce poate doar ca majoritatea pe aici zic ca DRZ-ul nu e bun pt hard enduro. Dupa ce o sa ma obisnuiesc cu ea atunci abia pot spune exact ceea ce vreau si deabea de acolo o sa actionez in consecinta adica daca tin sau dau mobra sa trec la ceva hard.

Pana una alta anul asta am de gand sa ma dau la maxim cu ea (depinde cum imi permite si timpul) si abia la sf anului trag o linie (nu de coca) si pun in balanta totul ca sa vad unde merg mai departe. Asa ca momentan desi toata lumea mi-a zis la un mom sa o dau prefer sa o tin pt ca are un program de mentenanta foarte ok, fiabilitatea este arhicunoscuta la ea si pt un soft enduro este extraordinar de buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu doar am dat exemplu de aberatie grava, intamplata mie. In rest, cred ca am spus cam acelasi lucru: incepator nehotarat in ce directie se indreapta = DRZ. Dupa un an-doi, hard-enduro sau renuntat la off-road.

 

Apropos, prin 2007 - 2008 ma aberam si cu Transalpul prin noroaie. Poza e elocventa.

post-14539-0-01724400-1358494502_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o gandire suficienta.

---

In primul rand, multumim pentru aprecieri.

In al 2-lea, sa stii ca am inteles cu totii opinia ta de la bun inceput. Nu trebuie sa repeti aceeasi idee la infinit.

E un sfat si nu un adevar universal.

---

Si-n ultimul rand, multumim pentru sugestii, ca sfaturi n-am cerut.

-----------------

 

Si cu asta, sper sa revenim cu poze din plimbarile noastre peisagistice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asds , eu cred ca varianta cu renuntat la endureala in cazul meu este mai greu pt ca nu sunt un incepator in ale motociclismului si motoreta nu am luat-o pe considerente de bani cum fac multi aici si prin asta nu vreau sa jignesc pe nimeni pt ca fiecare isi ia motocicleta dupa posibilitati si de acolo incep sa creasca. Eu am trecut prin motociclete de prin 2001 cand prima motoreta a fost un Kawasaki ZX9R din 99 asa ca pot sa zic ca am mers si cu alea de viteza dar dintre amandoua eu oricand o sa prefer un enduro pt ca poti merge cu ea cand vrei si unde vrei. Eu am observat ca imi place sa ma duc pe unde nu poti ajunge cu o sportiva si sa vad peisaje pe care nici o persoana pe sportiva nu o sa le vada. In alte cuvinte imi place grav endureala :)Fie ea soft cum este acum fie ea hard daca voi vrea. DRZ-ul nu este extraordinar de greu... adica eu la 105kg il ridic fara probleme si cred ca o voi putea face de fiecare data cand v-a fi nevoie pt ca nu sunt la concurs. Daca am obosit stau 20-30 pe bara la o bere/suc si pe urma continui pt ca nu ma bate nimeni la popou sa ajung in anume timp unde vreau. Oricum ideea in mare era ca trecand prin cele 2 stadii vitezana si enduro o sa aleg oricand enduro. Chiar daca raman la poteca viteza sau daca trec la hard. Este un stil foarte misto si care te antreneaza mai mult decat statul pe vitezana si dandu-i blana inte semafoare.

 

P.S. - nu inteleg de unde atata inversunare pe stilgar...fiecare merge cum vrea si cum poate...

Editat de alecs_1000rr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.motorcycl...sm/viewall.html

 

 

 

cam asta intelegeam eu prin "costuri exorbitante" si e doar un exemplu, ca bani de schimbat piston chiar se gasesc

cand oi putea face 25 000 km pe an 2-3 ani la rand -cum deja s-a intamplat cam in fiecare an decand mi-am luat motor- schimband doar uleiul cu motor de 100 de kile care costa pana-n 15 000 o sa-mi scot palaria pana atunci merg pe motor de "incepator" chiar daca-s unii care se uita ca la urs

Editat de adiy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

spinarea e a voastra distractia e a tuturor.

si cum era vorba aia?! calul moare de rum lung si prostul de grija altora.

 

Daca ai impresia ca dau sfaturi din prostia mea nemasurata..... mergi in continuare pe drumul tau.

Succesuri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ady , nu mi-o lua in nume de rau dar nu am prea inteles nimic din ce ai zis tu ca nu prea ai semne de punctuatie... nu imi pot da seama cand se termina propozitia si cand incepe alta. Poti sa fi mai explicit un pic te rog?

 

Stilgar, eu inca nu inteleg de ce te agiti tu in privinta motorului mai usor...fiecare merge cum stie si cum poate fie ca are o motocicleta de 160kg fie ca are de 100. Distractie poti gasi cu ambele fara sa fie nici o problema. Am mai zis ca DRZ-ul nu o fi el o motocicleta potenta in hard enduro dar nu poti face cu ea doar soft...eu zic ca este o motocicleta medium dar care poate urca o treapta mica mai sus spre hard. NICIODATA nu poate ajunge la treapta de HARD ENDURO. Dar pe mine ma distreaza, mai ales ca nu o folosesc la capacitate maxima. De ce sa dau banii pe un hard enduro cand eu nici soft enduro nu stiu. Intr-o oarecare masura ma gandeam la un mom ca ar fi bine sa imi iau o motocicleta hard endura sa stiu ca nu imi mai bat capul cu ea multi ani.Adica invat pe ea, fac tehnica pe ea si etc.. pana ajung sa fac hard fara sa mai schimb alte motorete. Dar acum stau si ma intreb...daca nu imi place hard enduro si imi place poteca viteza...in cazul asta nu am dat niste bai aiurea pe un enduro pur sange???

Editat de alecs_1000rr
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce am stat si m-am gandit in legatura cu vanzarea motocicletei am ales sa o pastrez macar sa vad ce poate ca mi se parea aiurea sa vand o motoreta fara sa vad ce poate doar ca majoritatea pe aici zic ca DRZ-ul nu e bun pt hard enduro. Dupa ce o sa ma obisnuiesc cu ea atunci abia pot spune exact ceea ce vreau si deabea de acolo o sa actionez in consecinta adica daca tin sau dau mobra sa trec la ceva hard.

---

Din punctul meu de vedere, ai luat o decizie corecta. Si eu as fi facut la fel.

 

 

Cand mai iesiti asa frumos dati-mi un semn ca cine stie poate va insotesc si eu ...

---

Stai sa vina primavara. ;)

 

Succesuri

---

 

Multumesc. Si tie la fel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

De acord cu cei care spun ca e bine cu o motocicleta cat mai usoara pe coclau.Eu m-am chinuit cativa ani (si inca ma chinui) cu un f650 care are 191 kg. Ideea e ca indiferent daca traseul e greu sau usor daca am culcat-o odata o ridic si plec mai departe,daca o mai culc inca odata o ridic cu greu ,fac o pauza de 10 min sa-mi revina suflul si plec mai departe.Daca o culc si a treia oara acolo moare ca nu mai pot sa o ridic. Si atunci...

E clar ca vreau una mai usoara,e clar ca mi-ar placea sa aiba 100 de kg dar trebuie sa ma gandesc ca nu am muntele in spatele casei,ca pentru o excursie de 2 zile trebuie sa car si bagaje si atunci solutia optima (pentru mine ) e clasicul DR-Z .E cu 57 de kg mai usor decat cea cu care m-am obisnuit si pot ajunge decent de la Bucuresti pana la coclau. In concluzie.....

Exista motoare diverse pentru situatii diverse si fiecare isi cumpara ce crede ca i se potriveste mai bine.Fiecare va tine cont de ce vrea sa faca pana la urma si ce buget aloca pentru asta indiferent de ce sfaturi primeste de la prieteni sau amici.

Parerea mea :cheers:

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau poti sa-ti imbunatatesti conditia fizica. Eu acum 3-4 ani am avut hemipareza pe piciorul drept. Au fost cateva luni de cosmar cand apucam sa dorm maxim jumatate de ora pana sa-mi intind putin piciorul si sa trezesc in dureri. In fine, am fost la un nene care mi-a aranjat vertebrele si mi-a zis ca fara sa slebesc si mai ales fara sa fac miscare o sa ajung la cutit si nici asta nu e o solutie. Asa ca m-am apucat de bicicleta si mi-am schimbat locul de munca. De la stat la birou am inceput sa stau in picioare 12 ore pe zi, sau chiar mai mult. Acum car si marfa uneori pe scari greutati de zeci de kilograme, urc cu bicicleta pe unde nu puteam nici cu piciorul. Motoreta mea de 220 de kile fara plin mi se pare acum mult mai usor de ridicat. Culmea e ca spatele ma doare foarte rar si crizele dureaza foarte putin.

Cu alte cuvinte, mersul pe coclau fara conditie fizica nu se-mpaca. (Despres zicea ca inainte de Dakarul de anul asta a stat mai mult pe bicicleta decat pe motocicleta)

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adevar graiesti,conditia fizica e necesara dar mai mult pt cei care participa la competitii. Eu imi permit sa ma opresc daca am obosit, dar ei nu. Cyril Despres e din alt film ;)

Editat de Enduristul
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parca titlul era soft enduro nu dakar.

de la sfatul de a avea motociclete cat mai usoare la sa ai o conditie fizica cat mai buna...

Hai sa facem un cantonament de 2 saptamani pt a putea face soft enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu personal prefer in momentul asta drz-ul fara nici o problema... mi se pare extraordinar de fiabila cu o mentenanta foarte ok. Am vazut pe cineva cu un drz400s ca al meu facand lucruri neobisnuite cu ea :) Iar pt soft enduro spre medium si poate foarte foarte putin hard eu zi ca face fata...

http://img.photobucket.com/albums/v322/Yostfmx/DCP_2772Good4.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v322/Yostfmx/DCP_3105.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v322/Yostfmx/MotoX/DCP_1993.jpg

 

De putut se poate... vointa sa existe :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

apropo de conditia fizica....imi aduc aminte cand mi-am cumparat primul motor (drz) eram intr-unul din momentele de varf ca si conditie fizica. mergeam la sala (puteam ridica motocicleta cu ambele roti de pe sol) si alergam intr 5 si 10 km in fiecare dimineata in armata fara nicio problema. am plecat spre ciucas si trebuia sa urc pe o albie de rau plina cu bolovani. terenul foarte accidentat. in 50 de metri eram rupt/terminat/mort de oboseala. acelasi traseu l-am facut 2 ani mai tarziu si mi s-a parut ridicol de usor(tot pe dr-z) in conditiile in care nu mai mersesem la sala decand mi-am luat motorul (preferam sa ma plimb) si antrenamentele in armata se rarisera cu muult. in concluzie conditia fizica e foarte importanta dar mult mai importanta e tehnica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si 100% daca ne referim la sex...

 

Tari pozele cu drz-ul "a la" x-games, dar ce rost are? E ca si cum ai cara mariale de costructii de la bricostore cu un bentley.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...