Sari la conținut

Low idle / nearly stalling


danysan2002
 Share

Postări Recomandate

Salutare! Am Âşi eu o problemă cu quannonul meu Âşi cum nu Âştiu deloc mecanică, cer sfaturi pe aici.

 

Ieri după ce am fost la o plimbare (mereu înainte să plec las motorul să se încălzească), am luat o pauză de vreo 10-15 minute, iar când am pornit-o iar, mi-a urcat în idle până la 4000 rpm (singura dată când mi-a făcut aÂşa, de obicei se încălzeÂşte la 3000) Âşi a stat acolo un minut cred, până a scăzut. Mă pun pe ea să plec, când să-mi pun casca, văd că-mi moare motorul, fără să fi făcut nimic. Pornesc iar, urcă rpm-ul pe la 1500 (cât stă ea în idle normal) Âşi imediat începe să scadă încet Âşi-mi moare iar. I-am dat gaz ca să nu mai pice, am plecat Âşi n-am avut probleme pe drum.

 

Astăzi de dimineată după ce am încălzit motorul, nu a mai murit, însă nici nu mai avea acel idle constant, cum avea acum câteva zile. Se vedea că scade pe la 1000, creÂştea aproape de 2000, iar scădea Âşi tot aÂşa.. Am plecat, merg nițel, să opresc la semafor, trag ambreiaju pentru downshift Âşi frână Âşi mă trezesc că-mi moare motorul în mers... Când am plecat pe la 12 de la liceu n-am mai avut probleme, am văzut că tot variază puțin idle rpmu', însă am încercat pe drum să văd dacă mai moare când trag ambreiajul, n-au mai fost probleme, dar tot scade destul de mult Âşi ai senzația că e aproape de stall.

 

Am cătutat pe net Âşi am găsit mai multe chestii posibile:

pentru idle am înțeles că e un Âşurubel pentru ajustare pe la carburator, posibil să fie impurități sau ceva suspect în benzină (deÂşi am plinul făcut de mai mult de o săptămână Âşi abia acum mi se întâmplă), am înțeles că Âşi carburatorul ar putea avea mizerie sau ceva în el.

 

http://forums.penny-arcade.com/discussion/124442/motorcycle-stalls-at-idle

 

Ceva idei?

 

Mulțumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu are cablu de soc. E automat. Ala e posibil sa fi avut vreo ezitare sau ceva. Daca nu a fost ala vinovat, uita-te la surubelul ala de reglat relantiul (gasesti poze in manual sigur, parca bagam mana dreapta sa il reglez eu, dar nu mai stiu exact pozitia lui, oricum e pe carburator) sau la cablul de acceleratie (dar asta e cu bataie lunga).

 

Incearca sa reglezi relatiul cum zicea in carte: nu mai tin minte nici aici valoarea...1400/ +/-50 sa fi fost? Si relantiul se regleaza la cald.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ori socul ori ambreiajul.

 

Cel mai probabil socul daca sunt variatii asa mari de rpm la rece/cald. Mai urmareste'o 3-4 zile ca de obicei se "dezmorteste" :cheers:

Editat de hardKnot
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@GoodKat, are carburator.

 

@Kollar idle = inactiv/nefolosit, nu Âştiu exact cuvânt în română pentru el, însă e atunci când nu dai gaz, porneÂşti motorul Âşi-l laÂşi pe neutru Âşi stă la un anumit rpm. nearly stalling = aproape de a-ți muri motorul.

 

@hardknot, variații mari nu sunt, aÂşa a fost mereu, se încălzeÂşte pe la 3k Âşi după stă pe la 1600-1700. Erau variații între 1000-2000, văd că acum nu mai face nimic.

Editat de danysan2002
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Kollar idle = inactiv/nefolosit, nu Âştiu exact cuvânt în română pentru el, însă e atunci când nu dai gaz, porneÂşti motorul Âşi-l laÂşi pe neutru Âşi stă la un anumit rpm. nearly stalling = aproape de a-ți muri motorul.

 

 

Cuvantul este, probabil, ralanti.

(Inteleg ca nu esti roman...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e pe carburator, insa nu are manetuta de soc. Carburatorul e ceva mai...special. Am impresia ca ar avea si un soi de tps sau ceva in genul si motorasul asta de soc separat. Daca ne pune Dani o poza din manualul de service se clarifica treburile :)

 

@Dani, nu e cazul sa iti faci probleme. Urmareste-l in timp si vezi cum se comporta.

 

@Pisica, ai pm :)

 

@kollar: lasa-l bre si tu sa respire :) E la primul motor, e mai mic ca majoritatea dintre noi, are timp sa invete.

Editat de banzay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia Âşi înțelege ce vrei, fiecare cum poate. :)

 

 

Acu... degeaba te ofruschezi ca o fata mare. Io chiar ma gandeam ca esti ceva altceva decat pui de dac... Daca ai completa si tu pe la profil sa stim si noi cati anisori ai, de cand mobresti si altele, ne-am prinde mai repede ce si cum.

Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are 13.600, însă probabil a murit din cauza frigului... A fost foarte frig de dimineață, a stat el la 3000, însău cred că n-a stat suficient (nu Âştiu de ce) Âşi când a coborât la 1600 nu a fost suficient de cald Âşi murea. Am ieÂşit azi cu el la plimbare Âşi n-a mai avut probleme, nu a mai variat nici relantiu', statea prin 1600-1700.

 

Iar mi.a murit in dimineata asta... Am lasat.o sa se incalzeasca si a inceput.iar sa se chinuie sa nu moara pe la1.000 rpm, am plecat inainte sa moara, insa iar mi.a murit o data pe drum cand am tras ambreiajul... Singura explicatie ar fi ca nu se incalzeste motorul, daca cand e mai cald afara merge fara probleme. De ce nu se incalzeste suficient atunci? :/

 

O folosesc zilnic dimineata si nu prea pot sa merg asa cu ea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai probleme la acel shoc electric.A ramas pe pozitia deschis.Tu pornesti bine la rece pentru ca ai amestec bogat,dar in timp ce se incalzeste daca el nu se inchide, atunci amestecul v-a deveni din ce in ce mai bogat pana o sa se opreasca motorul.

Fac pariu ca teava de la esapament este neagra. ;)

Editat de tng
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema sigur e alta si nu ca nu se incalzeste motorul . Motorul se incalzeste si dupa 1 min ( daca pui mana pe el o sa vezi ) iar daca vrei sa pleci cu el fierbinte il lasi 5 min la relanti cu toate astea .. aerul rece nu ii face bine :) . Pentru linistea ta cauta un mecanic sa arunce o privire la motorul tau .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema sigur e alta si nu ca nu se incalzeste motorul . Motorul se incalzeste si dupa 1 min ( daca pui mana pe el o sa vezi ) iar daca vrei sa pleci cu el fierbinte il lasi 5 min la relanti cu toate astea .. aerul rece nu ii face bine :) . Pentru linistea ta cauta un mecanic sa arunce o privire la motorul tau .

Poate ne faci si noua o demonstratie cum se incalzeste motorul intr-un minut la 98 grade, temperatura medie de functionare a unui MAS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mai citesti odata postul meu o sa poti vedea si faptul ca am precizat timpul de 5 min pt a fi "fierbinte" . Cand am spus de incalzit nu m-am referit la temperatura care ai mentionat-o tu . Oricum de parca sta cineva sa ajunga motorul la 98 de grade inainte de a pleca de pe loc .. doar in cazuri izolate se intampla asta .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O să caut un mecanic să văd ce rezolv. Schimbul de ulei sâmbăta trecută ar fi vreun factor?

 

Legat de Âşocul ăla, din ce am înțeles, rolul lui e să reducă cât aer intră în amestec, rămânând mai multă benzină, motorul stă pe la 3000 rpm. După ce se încălzeÂşte, se deschide Âşocul Âşi lasă mai mult aer să intre în amestec Âşi se ajunge la idle-ul ăla de 1600. Dacă aerul ăla care intră e rece, nu asta e cauza pentru care moare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...