Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

eu am vazut un transalp fara carenele fata

nu o sa arate nicum ca BAJA aia

pt ca aia asa a fost din fabrica, la transalp ti se vede expus radiatorul, nu e o solutie

trebuie sa iti pui eventual niste carene de CRF adaptate sa maschezi radiatorul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 353
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Plus ca TA e bicilindru si va suferi in offroad din cauza asta.... Nu are cuplu jos.

TA va ramane de touring, cu sau fara carene, cu sau fara 2 faruri.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plus ca TA e bicilindru si va suferi in offroad din cauza asta.... Nu are cuplu jos.

TA va ramane de touring, cu sau fara carene, cu sau fara 2 faruri.....

 

Asta de unde e? Unde are V2 cuplul?

Poti tura Transalpul (si Africana ta, dealtfel) de la 2000 de ture in sus linistit, cuplul e prezent si trage bine, poti parcurge portiuni intregi in teren in treapta a doua, jongland doar din acceleratie.

Poti face asta cu un monocilindru care sub 3000 de ture scutura lantul ca naiba? Si care peste 5000 de ture vibreaza de te rupe si se plafoneaza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti face asta cu un monocilindru care sub 3000 de ture scutura lantul ca naiba? Si care peste 5000 de ture vibreaza de te rupe si se plafoneaza?

 

Da, poti.

 

V2 poate ca are un mic avantaj in ceea ce priveste cuplul la turatii joase fata de un bicilindru in linie, dar orice monocilindru il bate de departe. Gandeste-te numai la diferenta de greutate a volantei arborelui cotit la un monocilindru si la un bicilindru. Volanta de sub biela, nu cea reprezentata de rotorul generatorului de curent. Si mai gandeste-te la explozia amestecului in 600cc fata de doua explozii, cate una in 300cc, cum e la TA. A nu se confunda elasticitatea unui motor (plaja mare de turatii in care poate rula) cu cuplul la turatii mici.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta de unde e? Unde are V2 cuplul?

Poti tura Transalpul (si Africana ta, dealtfel) de la 2000 de ture in sus linistit, cuplul e prezent si trage bine, poti parcurge portiuni intregi in teren in treapta a doua, jongland doar din acceleratie.

Poti face asta cu un monocilindru care sub 3000 de ture scutura lantul ca naiba? Si care peste 5000 de ture vibreaza de te rupe si se plafoneaza?

cu monocilindrul poti merge la viteze foarte mici fara sa freci ambreajul , deasemenea aceeasi anvelopa care pe bicilindru se uzeaza in 10 mii km , pe monoclindru se uzeaza in 6 mii km , numai din cauza cuplului mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 months later...

Mai am putin de lucru la ea:

» Post actualizat in 24 Apr 2016 18:59

.

 

 

De la mine se vede că de abia te-ai apucat.

Scoate topcase-ul ăla de pe ea, e incompatibil cu brazda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

De benzina.

Am vazut-o live,e ok asa!:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 2 months later...
Vizitator _Raul_

Asemeni lui Cristache, sunt in aceeasi dilema.
In cazul meu capacitatea in cmc trebuie sa fie intre 300 si 450.
Sub 300 este prea mica la greutatea si inaltimea mea iar peste 450 este inutila. Ca sa nu zic peste 400.
Vreau motor pentru mers de la macadam in sus (enduro clasic, hard enduro, dar nu extrem hard - Romaniacs/2T gen) si de la 100 de km in sus pe zi. 500+ si 600+ nici nu intra in discutie din cauza manevrabilitatii scazute, la pachet cu puterea si greutatea in exces.

Cautarile, documentatul pe net la fac constant de cel putin un sezon dar ce a pus recent benzina pe foc a fost, acum cateva zile, un DR350 SE din 98, 21k km, tipla tipla, gasit la vecini, pe malul Balatonului. Ma incanta maxim ideea un motor ca (si) nou, f. fiabil, cu robustete dovedita, cutia cu 6 trepte, e-start-ul si printre cele mai bune suspensii montate pe 350, fiind printre ultimele modele.
In caz ca va tenteaza pe vreunul, motocicleta in discutie este aici:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/suzuki/suzuki_dr_350_se-10864771
M-am decis pentru SE dupa ce am rasfoit un pic istoricul de aici:
http://www.suzuki-dr350.com/suzukidr350/historyofthesuzukidr350/historyofthesuzukidr350.htm

Insa, mi-am dat seama ca, dupa maxim 1 sezon impreuna cu SE-ul, o sa vreau mai multa putere, mai putina greutate si, fara dubii, supensii mult mai bune. Si a aparut intrebarea: - De ce sa cheltui 2200 euro, sa ii dau de pamant, ca sa incerc sa ii recuperez, partial doar, peste 1 an?
Am avut XT de 350 de care m-am plictisit f. repede. Stiu ca nu este asa de bun ca 350 SE-ul, dar nici radical diferita.

Drz E a iesit si el din ecuatie din aceleasi motive. Avantaje putin notabile fata de 350, pentru un pret cu minim 1000 euro mai mare. Cel putin asta rezulta din postarile celor de pe advrider care le-au avut pe ambele sau aveau una si au testat-o si pe cealalta. Radiator - plusuri si minusuri, 5 trepte - nuu / f*** nuuu, duce mai multe ture fiind racita pe apa - avantaj pe sosea, adica acolo unde nu intentionez sa o folosesc mai deloc, etc.

WR 250 R-ul, care devine o alegere din ce in ce mai deasa printre cunoscutii (cunoscutilor) mei, nu ma atrage din cauza cilindreei, puterii, greutatii, turatiilor la care functioneaza (din ce vad pe YT si citesc pe net) si a faptului ca nu are stilul acela de tractor morocanos, care trage greu, de jos din ture.
Mersul fain in ture inalte nu mi-a placut nici la XT-ul de 350. Mergea bine cand biciuiam acceleratia. Nu am o problema cu asta, sunt fan mers turat vs. alternativa, dar nu avea nici ea comportamentul de camion 6x6 la deal. Poate daca intram in configuratia lant/pinion/foaie as fi schimbat ceva, dar am vandut-o inainte sa ma apuc de experimente.
Iar despre capacitatea mica vs volumul meu am mai scris deja :).

CRF450X-ul este faina, dar, in multele luni de cautari, nu am gasit ever una care sa ma impresioneze. Toate sunt trase bine la varsta lor.

WR450F-ul imi place la nebunie. Am inceput off-road-ul pe Yamaha si s-a lipit de mine brandul asta, dar nu m-au incantat cele 5 viteze si suspensiile mai slabe pentru un pret (cam) egal cu cel al concurentei portocalii, care sta mai bine ca si dotari.

Oricat m-as codi, incercand sa evit elementul "pret", ajung la 350-urile moderne, mai precis la EXC F-ul 350 ajung.
Sunt f multi pe advrider care vad ca au pus pe ea ceea ce ii lipseste pentru ture de minim 2 zile, maxim 2 saptamani, si anume alta sa, rezervor mai mare, un Giant Loop Coyote pe spate si cam gata. Se mai poate o baterie Li, etc.
Advrider este plin de topicuri pe tema asta. Puneti in google o cautare dupa site:advrider.com ktm 350 si va veti convinge.
Mai exista si Husqy de 350.
Filmuletul acesta mi-a placut mult de tot si cred ca i-am dat replay macar de 2-3 ori:



Du nou, just seyin` ;)!



» Post actualizat in 02 Dec 2016 14:23

Am uitat sa mentionez iar perioada scurta de edit nu ma ajuta:

- pentru mine motor cu carenaj este "no, no". La ce vreau eu carena mai mult incurca si ma enerveaza cand vine vorba de schimbat becuri, strans cabluri desfacute, etc. Farul de plastic montat cu gume pe telescoape mi se pare mult mai practic. Chiar daca nu sunt deloc fan de mers noaptea in off, un far enduro cred ca poate fi rapid schimbat cu multe variante cu led, proiectoare, etc.

- WR450F-ul despre care vorbeam = ultimele modele, maxim 5 ani vechime. Mare minus la ele este si faptul ca nu sunt inmatriculabile din start. Un plus f. mare, zic eu, pentru 350/europene.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar CRF450X, WR450F, EXC350F, Husky FE350 sunt de competitie, ready to race, cu schimb de ulei la ore de functionare. Se da lumea cu ele (si castiga) curse gen Romaniacs, Erzberg, Hell's Gates, Six Days, etc

PS. Mai e si Sherco.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Am fost spectator la Romaniacs în 2009, cred. Nu îmi aduc aminte sa fi văzut, în concurs, vreuna din motocicletele enumerate de tine. Omoloagele lor din acea perioada, bineînțeles. Sau poate erau, dar veneau prea din spate. Majoritatea parcului rece era 2T, culorile dominante fiind portocaliul și rosul_GasGas.

Eu unul nu am o problema cu schimbatul uleiului la ora. Nu voi merge 100% în regim de competiție și cred ca pot schimba uleiul la intervale de hobby. Eu vreau sa duc motocicleta cu remorca în, sa zicem, zona Cazanelor Dunării și acolo sa încep sa croșetez zeci de km pe zi. Care sa însemne și 15-20 de km intre sate, pe macadam, dar și un motor capabil sa urce pante dubioase pline de nămol după ploaie. Cu alte cuvinte un motor pe care sa ma pot baza chiar dacă în 5% din situații. Și cu suspensii și greutate care sa însemne fun, nu doar parcurs. Vezi traseele enduro de la EnduRoMania sau cele din Harta Cicloturistica a munților Banatului. Enduro normal (nici soft, dar nici extrem) combinat cu obiective turistice în mediu rural sau natural.

Pe de alta parte, dacă as fi serios în legătură cu participarea mea la la o competiție enduro un 4T ar fi ultimul lucru pe care as cheltui bani.

 

Pe AdvRider este un tip care a făcut 2 săptămâni în Maroc și 3000 de km cu Exc 350F.

O groaza de lume îl recomanda ca cel mai bun înlocuitor celor care vor mai mult decât dual sporturile de 250-350-400-xxx care nu mai au nici un fun factor pentru ei. Ma gândesc ca nu sunt chiar toți în eroare.

Pe de alta parte, situația mea de acasă, este compatibila cu orice dar numai cu ieșit cu motorul mai mult de, prin absurd, doua zile. Pe șoselele de la nou nu mai spun cata placere sau ce as mai avea de văzut.

» Post actualizat in 02 Dec 2016 18:29

Am schimbat uleiul și gumele per week-end la Tenere. Și 2 lanțuri pe sezon. Asa ca...

Și deja nu mai cred ci sunt aproape sigur ca RFS-urile (racing 4 stroke) actuale au devenit cat se poate de fiabile și pot fi duse multi km în regim de hobby. Nu 200 de km pe sosea zilnic, fiindcă nu cred ca duc treptele înalte din cutie asa ceva. Nu ca ar fi fost concepute pentru asa ceva sau ca cineva le-ar lua pentru asa ceva.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.redbullromaniacs.com/for-competitors/competitors-profile/?rid=7908

 

Mobrele astea de competitie nu au probleme la mersul cu ele pe strada dar faci repede alea 15-20 de ore de mers si uleiul tot trebuie schimbat, chiar daca zici ca ai mers in regim de plimbare.

 

Sau poti sa-ti iei un 300 2T: inmatriculabil, 52HP, 102kg la gol iar cu o carburatie bine facuta consuma mai putina benzina decat un 4T. Atata doar ca trebuie sa mergi cu sticluta cu ulei la tine, ca pe vremuri cu CZ-ul :) Juma de litru la 3 plinuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Dpmdv, enduro-ul 2T este un utilaj super eficient, cu un scop f. bine definit - sport. Fie ca vb de sport for fun sau de castigat curse.
2t il vad ca un motor pentru mers preponderent enduro si mai sus de atat (hard, extrem, etc).

Sa mergi cu un 2T la enduro-turism cu etape de legatura de 30-40 de km pe macadam imi pare o alegere neinspirata.
Sa cumperi un 2T si sa incepi sa te inscrii la scoli de enduro si in curse la clasa hobby, mi se pare f normal, dar nu este stilul meu.

Zona mea este enduro-turismul.
Eu o iau peste campii cu directia Barateaz TM, ca sa vad daca din conacul lui Lajos Capdebo de Baraczhaza chiar au mai ramas anexele. Pe net am pierdut ore bune si am gasit numai informatii controversate.
Sau merg peste campii pana la Bulgarus TM sa vad cu ochii mei cimitirul locuitorilor germani din sat ce au pierit in primul razboi mondial. Cimitir plin de cruci de fier pe monumentele funerare, care insa nu a fost sters din istorie de tovarasii cu o ura fatala pentru tot ce insemna armata germana, indiferent de perioada.
Ar mai fi pe lista monumentul gloriosilor soldati sovietici de langa gara din Varias, pichetele de graniceri parasite din zona Jimboliei, buncarele parasite de la Sacalaz din perioada paranoiei cu invazia sarba, ruinele industriei interbelice si/sau comuniste din judetul Timis.
La trackurile astea lucrez acum, daca tot este iarna.
Desi cele de mai sus sunt cam toate in campie, Timisul are si zona inalta dincolo de Lugoj. Iar Carasul ramane unul din locurile mele de suflet, unde as putea face linistit un concediu de 2 saptamani, exclusiv in munti, cu motorul.
Daca in campie orice dual-sport "mai merge", pana cand te fura peisajul,dai musai gaz in a treia si realizezi ca nu te tin suspensiile, in munti nu mai e asa simplu.
Drumul militar de la Borlova la Muntele Mic mi-a scos dual-sportul din cap.
La fel traseul de la cab. Cuntu la vf. Tarcu.
Sau o tura de noiembrie, singur, in Poiana Rusca, unde incercam sa tin culmea Brainul Mare, intr-o tentativa de ajuns la cabana Capriorul peste "munti". Mi-am lasat o cizma in clei, incercand sa scot Tenerele.
Pentru mine cam asta inseamna enduro-turism. O iesire fara un obiectiv interesant mi se pare fara noima.
Pentru asta caut un motor dedicat.
Sa ajung sa gasesc cu el in Poiana Rusca statuia "Cap de dac", Monumentul Turistului (1914), , sa reusesc odata s-odata sa fac o tura paralela cu calea ferata Anina-Oravita.
Genul asta de iesiri.
Si pentru ele nu am ce face cu un 2t.

As usual, just seien` ;)!

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar CRF450X, WR450F, EXC350F, Husky FE350 sunt de competitie, ready to race, cu schimb de ulei la ore de functionare. Se da lumea cu ele (si castiga) curse gen Romaniacs, Erzberg, Hell's Gates, Six Days, etc

PS. Mai e si Sherco.

 

wrf-urile... or fi daca le uncork... dar stock vezi ca vin cu revizii la 1800 mile sau 3000km in regim hobby.

» Post actualizat in 03 Dec 2016 23:59

Asemeni lui Cristache, sunt in aceeasi dilema.

In cazul meu capacitatea in cmc trebuie sa fie intre 300 si 450.

 

corect. desi, ar mai fi ceva mai sus pt aia de vor sa se miste repede (si drept, ca autobuzul :))

 

WR 250 R-ul, care devine o alegere din ce in ce mai deasa printre cunoscutii (cunoscutilor) mei, nu ma atrage din cauza cilindreei, puterii, greutatii, turatiilor la care functioneaza (din ce vad pe YT si citesc pe net) si a faptului ca nu are stilul acela de tractor morocanos, care trage greu, de jos din ture.

 

daca iti place / vrei sa-i dai - nu prea ai la ce o data ce ai iesit din zona ei de confort. care e destul de jos pt trasee care includ si asfalt. bicicleta e ok, cu turatul te obisnuiesti - dar cu limita mai greu.

 

WR450F-ul imi place la nebunie. Am inceput off-road-ul pe Yamaha si s-a lipit de mine brandul asta, dar nu m-au incantat cele 5 viteze si suspensiile mai slabe pentru un pret (cam) egal cu cel al concurentei portocalii, care sta mai bine ca si dotari.

[...]

- WR450F-ul despre care vorbeam = ultimele modele, maxim 5 ani vechime. Mare minus la ele este si faptul ca nu sunt inmatriculabile din start. Un plus f. mare, zic eu, pentru 350/europene.

 

far au, semnale au - unde si care ani fail?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

far au, semnale au - unde si care ani fail?

 

Eu de la linkul de mai jos am inceput, usor-usor, documentarea:

http://www.motociclete.com.ro/motociclete/motocross-enduro/yamaha-wr450f-2016.html

Dupa ce am vazut poza fara semnale, am citit pretul, 5 trepte iar ulterior, din alte surse, pareri vs KTM, am scos-o de pe lista.

Am sa mai revin asupra ei si am sa mai citesc.

Editat de DeVazut_TM
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu ma dau cu wrr250 al nevestimii pe hobby in padure si e marfa, daca ai skill merge dupa ktm 2t

am mers si 250 km dus intors pina la munte si 80 km pe virfuri si nu am simtit un disconfort prea amre

ce greutate ai?

daca nu esti prea greu (si prea pretentios) nu ai probleme cu wrr250

acum, ce iti trebuie tie este de fapt un 690 enduro sau hunsqvarna701 (dar sunt alti bani)

si sa stii ca drz400E este foarte de luat in calcul pt ce ai de gind... singurul lucru care nu mi-a placut la ea a fost ca nu avea injectie

 

ei eu am cautat 1 an pe toat forumurile si tot la wrr250 am ajuns ca dual sport

cum am zis mai sunt: 690,701,drz400e, restul sunt povesti ca iei un "exc / wr F" si il faci dualsport

Editat de costinell
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu vad ce avantaj ai avea cu un 4T fata de un 2T la asfalt in categoria mobrelor de competitie (WR, EXC, CRF, etc.). Ambele vibreaza, ambele sunt zgomotoase, etc. Poate doar pt ca 4T e cu 10-15 kg mai greu si esti mai stabil pe sosea. Oricum, daca nu ai de gand sa parasesti drumul forestier, oricat de prost ar fi el, mobrele de 150 kg gen XR, DR, 690, etc. fac gata cu brio.


» Post actualizat in 04 Dec 2016 06:33

Eu de la linkul de mai jos am inceput, usor-usor, documentarea:

http://www.motociclete.com.ro/motociclete/motocross-enduro/yamaha-wr450f-2016.html

 

M-ai dat pe spate. Dintre toate site-urile in care este descris WR-ul, cum naiba l-ai nimerit tocmai p-asta facut cu copy-paste din google translate?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...