Sari la conținut

Motocicleta enduro-adventure si daca se poate si touring


Postări Recomandate

Oilcooler pt un Husa FE??? De ce? La ce foloseste avand in vedere ca mobra are 2 ditamai radiatoarele plus ventilator????

Pentru ca are o cantitate mica de ulei (1 litru si un pic, parca ?!) si daca-l tii mult timp la temperaturi inalte il uzezi destul de repede ... adica isi pierde proprietatile de lubrefiere. Din acest motiv ei iti spun sa il schimbi la 10-15 ore.

In cazul asta, oilcooler-ul il pastreaza o perioada mai mare de timp la temperaturi joase, uleiul se uzeaza in timp mai indelungat ... deci faci schimbul mai rar decat scrie in manual, adica pleci la plimbari mai lungi.

Radiatoarele de racire a apei, raceste indirect uleiul. Mai intai se raceste apa, apoi metalul, apoi uleiul. Oilcooler-ul raceste direct uleiul ... de fapt acest oilcooler este un banal schimbator de caldura !

... si eu ma gandeam sa pun unul la LC8, ca are motorul prea astupat de o gramada de plastic, iar la mers incet merge fara oprire ventilatorul, iar uleiul ..... se face apa. La motorul de 1190, au pus ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 353
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hm, pare logic. Ar mai trebui adaugat ventilator pe oilcooler, pt ca la viteza isi face treaba si apa din radiatoare. La viteze mici si impotmoliri e problema...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu cari inca 2 kg cu tine. Se presupune ca radiator de ulei + ventilator + protectie radiator ulei sa fie mai usoare.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm, pare logic. Ar mai trebui adaugat ventilator pe oilcooler, pt ca la viteza isi face treaba si apa din radiatoare. La viteze mici si impotmoliri e problema...

Teoretic (si practic) caldura se disipa pe aripioare la curgeri de aer destul de mici, incepand cu 5-10km/h, deci pentru o mobra ce nu o tii turata pe loc intr-o groapa cu noroi, acel oilcooler functioneaza perfect.

... bine, nici uleiul ala nu trebuie racit sub temperatura normala de functionare ca apar alte probleme (de vascozitate). Vezi ... la circuitul asta nu ii poti pune termostat ! :D

La Dominator, XT, LC4 rolul de oilcooler este atribuit insasi ..... cadrului, alte DR-uri au radiator (adica oilcooler) separat. Multe mobre de strada (vitezane) au, in afara de radiatoarele de racire apa, au si oilcooler ... VFR-ul are cu siguranta ca am avut eu ! :P

 

... uite, astia si-au pus oilcooler pe LC8: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=265579

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tare !

Cu adevarat mobra adventure ! ..... hmm ... si pe unde poate sa intre cu ea ?!

Pai pe unde vrea el.

 

Oilcooler pt un Husa FE??? De ce? La ce foloseste avand in vedere ca mobra are 2 ditamai radiatoarele plus ventilator????

 

Varianta1 : Dai un fresh si-ti spun !!!

Varianta2 : Nu dai un fresh si citesti topicul de pe ADVRider.

 

Pentru ca are o cantitate mica de ulei (1 litru si un pic, parca ?!) si daca-l tii mult timp la temperaturi inalte il uzezi destul de repede ... adica isi pierde proprietatile de lubrefiere. Din acest motiv ei iti spun sa il schimbi la 10-15 ore.

In cazul asta, oilcooler-ul il pastreaza o perioada mai mare de timp la temperaturi joase, uleiul se uzeaza in timp mai indelungat ... deci faci schimbul mai rar decat scrie in manual, adica pleci la plimbari mai lungi.

Radiatoarele de racire a apei, raceste indirect uleiul. Mai intai se raceste apa, apoi metalul, apoi uleiul. Oilcooler-ul raceste direct uleiul ... de fapt acest oilcooler este un banal schimbator de caldura !

... si eu ma gandeam sa pun unul la LC8, ca are motorul prea astupat de o gramada de plastic, iar la mers incet merge fara oprire ventilatorul, iar uleiul ..... se face apa. La motorul de 1190, au pus ...

 

 

Acum am vazut ca ti-a povestit in parte Petrica .....hmm cred ca nu ma aleg cu fresh-ul :-L :alcy: .

Pe langa racirea uleiului mara majoritate a oilcooler-elor maresc simtitor cantitatea de ulei. In cazul mobrelor ca cea metionata de mine o dubleaza sau chiar mai mult. Oricum baiatul ala care a deschis topicul a mers cu cantitatea de ulei normala 2800 mile adica vre-o 4500 km fara sa distruga uleiul. Ceea ce inseamna ca daca ii pui si un oilcooler ai putea ajunge la niste intervale de service "normale".

 

Avantajul fata de celelalte mobre despre care se discuta in topicul asta este ca pleci de la 110 kg parca ; dezavantajele sunt mai multe: rezervoare greu de gasit si scumpe, "fairing" nu mai zic, pt oilcooler pana unde am ajuns eu cu topicul inca nu exista o solutie clara, si "cushhub" [chiar nu stiu cum ii zice in romana] sau mai bine zis lipsa lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice circuit de racire suplimentar ajuta, bineinteles. Problema la capre transformate in Adventure ar ramane, totusi cantitatea totala mica de ulei si regimul de turatii foarte ridicat. Instalarea unui rezervor suplimentar de ulei cred ca pune probleme destul de serioase. Probabil ar trebui si o pompa de ulei suplimentara. Nu cred ca pompa de ulei stock ar face fata. Instalarea unui mic oilcooler pare a fi un compromis comod. Nu vei mai schimba uleiul la 15 ore de functionare. Il vei schimba la 20 ore.... Sau la 3000km uleiul si la 10000km motorul.

 

PS Poate dau, totusi, un refresh... :D

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice circuit de racire suplimentar ajuta, bineinteles. Problema la capre transformate in Adventure ar ramane, totusi cantitatea totala mica de ulei si regimul de turatii foarte ridicat. Instalarea unui rezervor suplimentar de ulei cred ca pune probleme destul de serioase. Probabil ar trebui si o pompa de ulei suplimentara. Nu cred ca pompa de ulei stock ar face fata. Instalarea unui mic oilcooler pare a fi un compromis comod. Nu vei mai schimba uleiul la 15 ore de functionare. Il vei schimba la 20 ore.... Sau la 3000km uleiul si la 10000km motorul.

 

Daca chiar vrei sa te documentezi, iti sugerez sa incepi cu topicul ala de l-am citat mai sus. Acum esti pus cumva intr-o situatie delicata, intrucat argumentatia ta contravine unor fapte. Uleiul in cantitatea originala a fost schimbat la 4500 km si asta de cel putin 2 ori iar mobra a trecut de mult de cei 10000 km fatidici. A si nu e doar un nebun care a facut chestia asta.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia-ti o capra, ce mai stai... Ca de problema fairing-ului, rezervorului mai mare si seii mai comode o sa te lovesti si la WR 250 R , si DRZ....

Problema de fond, cred, e alta. Pe traseele unde greutatea de peste 200kg a mobrei de adventure te-ar incurca (ex F800, XT660Z, Africa Twin, etc... cu bagaje) ai vrea sa mergi cu o mobra usoara si fara bagaje. Plus ca ai fi dispus sa trantesti mobra fara remuscari. Acest lucru il poti face cu inima usoara doar cu o capra pur-sange. Nu te duci sute de km sa dai cu mobra de pamant, indiferent de categoria mobrei. In modul Adventure, bagi mobra pe trasee pana la limita trantirii ei. Pentru asta sunt suficiente vacile mentionate mai sus. Descoperi un traseu interesant dar tehnic la sute de km de casa: capra, remorca, savurat traseul, intors acasa safe and sound. Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice circuit de racire suplimentar ajuta, bineinteles. Problema la capre transformate in Adventure ar ramane, totusi cantitatea totala mica de ulei si regimul de turatii foarte ridicat. Instalarea unui rezervor suplimentar de ulei cred ca pune probleme destul de serioase. Probabil ar trebui si o pompa de ulei suplimentara. Nu cred ca pompa de ulei stock ar face fata. Instalarea unui mic oilcooler pare a fi un compromis comod. Nu vei mai schimba uleiul la 15 ore de functionare. Il vei schimba la 20 ore.... Sau la 3000km uleiul si la 10000km motorul.

 

PS Poate dau, totusi, un refresh... :D

Exista cate o varianta pentru fiecare mobra: pentru NX, XT, XR, EXC, DR, BMW, RC8, V-Strom ..... si exemplele pot continua ! Un oil cooler nu poate face decat bine, intr-un mediu foarte cald si la viteze mici.

 

Ideea este ca mie mi-ar placea o mobra super usoara cu care sa plec in excursii pe distante mari in afara soselei. Nu sa fac neaparat hard enduro, insa nu de putine ori am dat de locuri imposibile pentru un LC8 si a trebuit ori sa renunt la acel traseu, ori sa ocolesc pe la dracu'n praznic ... locuri pe care le-as fi putut trece mai lesne chiar si cu un XT125R ... mai calare mai impins, dar treceam !

Eu cred ca un adventure pur sange, iese dintr-un motor de ~ 400-450ccm ! Orice vita peste 150-160kg te limiteaza mult ! ... ca sa nu mai zic si de consumul de carburant: una este sa prapadesti 10% in off/road (la mine de ex.) si alta este sa mergi cu 4-5%, tot prin coclauri ! ... e vorba de autonomie si de cantitatea de benzina care o duci cu tine. De exemplu la mobra mea bag ~ 24litri cu care nu am cum sa merg mai mult de 200km pe drumuri de pamant si coclauri, aceeiasi cantitate de banzina dusa intr-un rezervor aftermarket, montat pe un EXC250 (4t) ... sa te tot duca 400-500km.

In concluzie, eu sunt fan-mobra mica pentru adventure ! :)

post-10224-0-71018700-1368682697_thumb.jpg

post-10224-0-34913400-1368682705_thumb.jpg

post-10224-0-37642100-1368682713_thumb.jpg

post-10224-0-46547000-1368682720_thumb.jpg

post-10224-0-57228100-1368682729_thumb.jpg

post-10224-0-24020900-1368682737_thumb.jpg

post-10224-0-74001200-1368682743_thumb.jpg

post-10224-0-04722400-1368682751_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia-ti o capra, ce mai stai... Ca de problema fairing-ului, rezervorului mai mare si seii mai comode o sa te lovesti si la WR 250 R , si DRZ....

Problema de fond, cred, e alta. Pe traseele unde greutatea de peste 200kg a mobrei de adventure te-ar incurca (ex F800, XT660Z, Africa Twin, etc... cu bagaje) ai vrea sa mergi cu o mobra usoara si fara bagaje. Plus ca ai fi dispus sa trantesti mobra fara remuscari. Acest lucru il poti face cu inima usoara doar cu o capra pur-sange. Nu te duci sute de km sa dai cu mobra de pamant, indiferent de categoria mobrei. In modul Adventure, bagi mobra pe trasee pana la limita trantirii ei. Pentru asta sunt suficiente vacile mentionate mai sus. Descoperi un traseu interesant dar tehnic la sute de km de casa: capra, remorca, savurat traseul, intors acasa safe and sound. Parerea mea.

 

Andrei nu-mi iau o capra, decat daca nu o sa am alta solutie. E prea mult de modificat la ea ca, sa scot o mobra de adv din ea. Si stai linistit nu ma duc sute de km, sa dau cu mobra de pamant , imi iese si la doar cativa zeci. :crack:

Varianta cu remorca imi repugna. Chiar am vb acu ceva vreme, cu un tip pe care l-am ajutat cu o remorca, sa-si mute o vaca bolnava dintr-un loc in altul si imi spunea ca a avut capra si remorca[se dadea si pe la concursuri omu'] si niciodata nu a reusit sa iasa din Bucuresti in mai putin de 2 ore. In 2 ore sunt in platoul Bucegilor sau in culmea Baiului. Deci nu , fara remorca si capra.

Cum zice si Petrica mobra mica de adventure. Max 150 kg. Sa vedem ce fac baietii astia de la CCm sa vedem cu ce vine KTM.

Editat de ERU
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai apropiata de descrierea ta este Yamaha WR450R. Cu un rezervor aftermarket, de 15 l, faci o motoreta adventure foarte versatila. Rideri din alte culturi moto, cu traditie, baga trasee la greu cu modelul asta. Vezi aici:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=329337&highlight=Yamaha+250R

Varianta asta ma tenteaza din ce in ce mai mult si pe mine...

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe langa racirea uleiului mara majoritate a oilcooler-elor maresc simtitor cantitatea de ulei. In cazul mobrelor ca cea metionata de mine o dubleaza sau chiar mai mult. Oricum baiatul ala care a deschis topicul a mers cu cantitatea de ulei normala 2800 mile adica vre-o 4500 km fara sa distruga uleiul. Ceea ce inseamna ca daca ii pui si un oilcooler ai putea ajunge la niste intervale de service "normale".

 

Intervalul de service nu presupune numai schimbul uleiului. Jocul la supape de exemplu trebuie verificat / reglat mult mai des la o mobra racing.

 

 

Nu te duci sute de km sa dai cu mobra de pamant, indiferent de categoria mobrei. In modul Adventure, bagi mobra pe trasee pana la limita trantirii ei.

 

Ai rezumat foarte bine. Se mai poate umbla la limita asta prin skill, cauciucuri corespunzatoare, sau mobra foarte ieftina pe care poti sa o trantesti fara sa plangi. Singura problema pe care o vad eu cu o mobra de adv (incaltata cu Tourance-uri sau ceva de genul) e sa te prinda ploaia pe undeva prin padure si sa se inamoleasca poteca pana sa poti iesi.

 

Cum zice si Petrica mobra mica de adventure. Max 150 kg. Sa vedem ce fac baietii astia de la CCm sa vedem cu ce vine KTM.

 

ERU, vad ca te intereseaza o mobra noua, dar ce zici de urmatoarea combinatie: iei un LC4 adv, tatal lor, pe la 2500 - 3000 E. Mai bagi un 2000 de euro sa faci un rebuild si sa mai remediezi din hibele clasice ale modelului (daca are). Si asa o sa ai cea mai adv mobra cu 5000 E.

Bine, mie imi place 800gs-ul ca mobra de adv (mai ales daca il ai deja), si l-as prefera in detrimentul unui LC4. Te-as fi sfatuit sa ii pui niste cauciucuri de scandal si sa te dai la el sa vezi ce poate, dar istorioara cu parbrizul de 500 E mi-a taiat din entuziasm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cea mai apropiata de descrierea ta este Yamaha WR450R. Cu un rezervor aftermarket, de 15 l, faci o motoreta adventure foarte versatila. Rideri din alte culturi moto, cu traditie, baga trasee la greu cu modelul asta. Vezi aici:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=329337&highlight=Yamaha+250R

Varianta asta ma tenteaza din ce in ce mai mult si pe mine...

 

Of bata-te sa te bata mi-ai dat palpitatii. Am crezut ca au scos astia de la Yama WR450R. Pai daca imi ies toate cum m-am gandit eu la iarna imi iau un WRR.

Dar mai intai vreau sa ma mai dau odata pe a lui B374.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iei un LC4 adv, tatal lor, pe la 2500 - 3000 E. Mai bagi un 2000 de euro sa faci un rebuild si sa mai remediezi din hibele clasice ale modelului (daca are). Si asa o sa ai cea mai adv mobra cu 5000 E.

 

KTM 620/640 LC4 Adventure este cel mai aproape de adevar cand vrei rezervor mare (28l) si carenaj de raliu pe o mobra usoara.

620-ul cel putin are furca aia de 50mm cu 280mm cursa full reglabila cu care s-a alergat la dakar ani la rand 330mm cursa pe spate de numa de drag sa intrii prin hartoape.

+ putere destula, si posibilitate de pasager + bagaje, revizii normale. etc

restul de enduroaice necesita ceva mai multa munca si sigur la kg vor atarna mai mult

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ERU, vad ca te intereseaza o mobra noua, dar ce zici de urmatoarea combinatie: iei un LC4 adv, tatal lor, pe la 2500 - 3000 E. Mai bagi un 2000 de euro sa faci un rebuild si sa mai remediezi din hibele clasice ale modelului (daca are). Si asa o sa ai cea mai adv mobra cu 5000 E.

Bine, mie imi place 800gs-ul ca mobra de adv (mai ales daca il ai deja), si l-as prefera in detrimentul unui LC4. Te-as fi sfatuit sa ii pui niste cauciucuri de scandal si sa te dai la el sa vezi ce poate, dar istorioara cu parbrizul de 500 E mi-a taiat din entuziasm.

 

 

Mi-a placut rau LC4 Adv. Din pacate nu au scos si un 690 Adv. Recunosc ca nu prea imi plac mobrele cu carburatie. In alta ordine de idei LC4 cam vibreaza. Au optat pt cai mai multi si vibratii mai mari.

Pai acu e incaltata cu Karoo, spatele e terminat cum se poate vedea intr-o poza mai sus si i-am luat deja E09 Dakar pt spate si T 63 si pt fata desi fata mai duce un pic. Mai de scandal decat astea nu prea stiu. Poate pt fata sa gasesc ceva dar spatele e pe 150x17x70. Si stai linistit nu vreau sa vand 800-le tocmai ii inlocuiesc telescoapele de la furca cu unele mult mai performante.

La faza cu parbrizul trebuie sa mentionez ca e unul after market.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Of bata-te sa te bata mi-ai dat palpitatii. Am crezut ca au scos astia de la Yama WR450R. Pai daca imi ies toate cum m-am gandit eu la iarna imi iau un WRR.

Dar mai intai vreau sa ma mai dau odata pe a lui B374.

Offf.. scuzeee!!!! Asa e intampla daca ma apuc sa scriu pana nu ma trezesc de-a binelea. Este vorba de WR250R, despre care am citit numi lucruri bune. Si, da, sunt de acord cu tine: daca Yamaha ar scoate modelul de 450, ar da lovitura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 9 months later...

Pt. pretentiosi:

 

022014-2014-ktm-450-rally-replica-02.jpg

 

022014-2014-ktm-450-rally-replica-01-633

 

022014-2014-ktm-450-rally-replica-03-212

 

022014-2014-ktm-450-rally-replica-04-628

 

For those seeking the next level in rally competition the 2014 KTM 450 RALLY Replica bike is available to purchase for EUR24,000 (Plus VAT) and can be ordered through your local KTM dealer

 

http://www.ktm.com/news-events/news/all/details/ktms-rally-replica-bike-available-to-order-1.html#.Uwc4vPl5OSp

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24k si nici macar nu are oglinzi? :crack:

 

 

Ce se vede acolo sub motor in prima poza? rezervoru ala mic de plastic alb

 

Nu-ti trebuie oglinzi pt ca nu vine nimic din spate.

 

 

S-ar putea sa fie bidonul de apa obligatoriu in calatoriile prin desert.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista cate o varianta pentru fiecare mobra: pentru NX, XT, XR, EXC, DR, BMW, RC8, V-Strom ..... si exemplele pot continua ! Un oil cooler nu poate face decat bine, intr-un mediu foarte cald si la viteze mici.

 

Ideea este ca mie mi-ar placea o mobra super usoara cu care sa plec in excursii pe distante mari in afara soselei. Nu sa fac neaparat hard enduro, insa nu de putine ori am dat de locuri imposibile pentru un LC8 si a trebuit ori sa renunt la acel traseu, ori sa ocolesc pe la dracu'n praznic ... locuri pe care le-as fi putut trece mai lesne chiar si cu un XT125R ... mai calare mai impins, dar treceam !

Eu cred ca un adventure pur sange, iese dintr-un motor de ~ 400-450ccm ! Orice vita peste 150-160kg te limiteaza mult ! ... ca sa nu mai zic si de consumul de carburant: una este sa prapadesti 10% in off/road (la mine de ex.) si alta este sa mergi cu 4-5%, tot prin coclauri ! ... e vorba de autonomie si de cantitatea de benzina care o duci cu tine. De exemplu la mobra mea bag ~ 24litri cu care nu am cum sa merg mai mult de 200km pe drumuri de pamant si coclauri, aceeiasi cantitate de banzina dusa intr-un rezervor aftermarket, montat pe un EXC250 (4t) ... sa te tot duca 400-500km.

In concluzie, eu sunt fan-mobra mica pentru adventure ! :)

 

Mda, chestia cu consumul imi sta pe cap constant la orice iesire cu 990. Noroc că nu e țara atât de mare. Mi-am mai pierdut și fuel friendu. Cand despre greutate - era să mă fac ieri de cacao (că de râs m-a facut oricum) pe o pantă cu noroi în Popești Leordeni. Am ezitat s-a oprit și mai pleacă de pe loc......și tot incercând să nu dau spin prea tare se oprea și după vreo 3 chestii d-astea n-a mai avut curent. Dar am reusit să n-o scap! M-a ajutat cineva să o imping pâna sus unde după zece minute a pornit (cu siguranța de la far scoasa bineînțeles).

Cât despre răcitul uleiului m-am intrebat tot timpul cat de izolatoare e vopseaua aia de pe rezervor. Cred ca niște nervuri sau lamele pe suprafață ar fi ajutat la răcire. Cred că este destul de complicat cu oil cooler separat. Al doilea ventilator mi se pare mai abordabil. Interesantă era soluția de la 950 Rally al lui Meoni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Pana la urma, exista vreo motocicleta de 200-350 cmc, sub 130 kg si cu suspensii lungi? Scrambler sau enduro, ceva simplu si fiabil,gen Yamaha XT 225 Serow sau XT 250 (care nu stiu de ce nu sunt de gasit in Europa) ? Ceva cu care sa poti iesi duminica o ora doua pe un teren usor, dar sa poti si merge la o plimbare pe asfalt 100-200 km?

In nici un caz nu as vrea peste 350 cmc si peste 130 kg, deci variantele XT 600/660, Dominator, DR 600 etc pica.

Iar XT 350 si DR 350 sunt batrane si obosite deja...altfel are fi perfecte.

Si neaparat japoneze, nu KTM , nu Husqvarna, nu Hyosung , Lifan etc.

post-10515-0-00966300-1441874499_thumb.jpg

post-10515-0-62328100-1441874525_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...