Sari la conținut

Postări Recomandate

Spray-ul de curatat frane nu e bun sa curete interiorul etrierului. Carevasazica! Nu curata lichidul de frana contaminat sau nou Nu dizolva, nu-s miscibile.

Etrierii de motocicleta, aproape toti, nu au burdufe. La masini da, exista.

 

 

Nu am pus aproape niciodata saibe noi cand am schimbat furtunuri sau lichid de frana.

Bonus! cand aerisesti pompa de frana fata la "n" modele, strangi-desfaci de cel putin 10 ori. Ce ne facem daca am schimba saibele la fiecare strangere? :D

 

 

 

Singura, sau aproape singura vaselina care se poate pune acolo pentru oarecare rezultate (chiar da rezultate uneori), este o vaselina mai speciala, nu siliconica.

 

 

 

 

Doooh ... trebuia tu sa deturnezi ideea un pic si sa-ti arati veleitatile in materie de servisare :) (ceea ce nu e rau daca ar fi macar adevarat)

Tu faci aerisire pe la furtune? ... e bine de stiut ... poate n-ai invatat de siringa de 250 ml si furtun pus in aerisitoare ... n-ai decat, fa aerisire pe la furtune si distribuitoare, da' macar nu mai scrie pe forum, ca cine stie ... se afla ca lichidul de frana ataca vopseaua :) E inevitabil sa nu-ti pice pe jamba, pe aripa fata, pe pompa de frana, etc ...

 

Nu e musai sa pui saibe noi, asta da ... doar ca e mult mai safe. Atunci cand sunt montate saibele noi si stranse, ele iau forma si "se muleaza" pe diversele imperfectiuni ale materialului pompei, banjoului sau etrierului. Cand le desfaci si le pui la loc, 100% nu le mai pui exact in aceiasi pozitie, si atunci ai niste deformari ale saibei care pot produce mai tarziu scurgeri. Eu am patit asa, si nu am putut sa strang mai mult pentru ca se putea sparge surubul-cupla sau banjoul, sau etrierul ... si am schimbat saiba, si gata. Cat plm e o saiba de 10mm de aluminiu? 0.3 bani ?

 

In ceea ce priveste vaselina ... ce inseamna o vaselina "mai speciala" ? Stii diferenta dintre o vaselina siliconata si una minerala ?

 

In fine ... noi doi mereu pornim cu stangul un dialog in ceea ce priveste servisarea. Poate e mai bine sa tac ... oricum n-am serivce sa-mi fac reclama

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

vezi sa nu spargi burdufele de la mec de culisare

 

Mie lucrul asta imi este suficient ca sa imi dau seama despre cate si cum stii despre frane.

 

Pana acum am incercat sa vorbesc doar la subiect.

Sper ca n-ai inteles gresit sau, daca ai inteles gresit, sa intelegi bine la adoua incercare.

 

Tu faci aerisire pe la furtune?

 

Da-mi voie sa explic:

Pompele de frana care nu sunt prevazute cu aerisitor (in general au aerisitor pompele radiale produse in ultimii 5-6 ani), se aerisesc si ele pe la surubul care tine furtunul in pompa.

Spune-mi daca e ceva gresit in operatiunea asta.

 

Nu e musai sa pui saibe noi, asta da ... doar ca e mult mai safe.

Statistic, nici macar o saiba din cele cateva sute pe care le-am dat jos si pus la loc, n-a scapat lichid de frana. Nici macar aer :D

De ce sa o schimb?

 

Stii diferenta dintre o vaselina siliconata si una minerala ?

 

Siliconata sau siliconica?

 

In fine ... noi doi mereu pornim cu stangul un dialog in ceea ce priveste servisarea.

 

Observa ca ma straduiesc sa fac sa inteleaga si pe cei mai "complicati" asa... din fire ;)

Daca nu stiu/nu ma pricep, recunosc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ceea ce priveste vaselina ... ce inseamna o vaselina "mai speciala" ?

 

Asta e un mic secret.

 

Bonus! cand aerisesti pompa de frana fata la "n" modele, strangi-desfaci de cel putin 10 ori. Ce ne facem daca am schimba saibele la fiecare strangere? :D

Asta era o gluma :D

razi.jpg

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Razi tu manca-mi-ai ca tu esti o gluma ... :crack:

 

1. Burdufele alea care zici tu sunt doar la masina ... la etrierii culizanti:

 

a) ce e la pozitia (8) ?

0051.png

 

B) ce e la pozitiile 49006A si 49006 ?

RBrakephoto.jpg

 

c) Ce e la pozitia 6 ?

REAR_DISC_BRAKE-CALIPER.png

 

d) Ce e la pozitia 15 si 16?

Microfiche-Teardown-Picture-Rear-Brake-Caliper-Honda-2005-XR650R-AC-B-Motorcycle-600x299.png

 

Acum razi tu .. mancami-ai ...

 

2. Pompele de frana 98% din cele stock nu au aerisitor ... siringa o folosesti sa faci vid printr-un aerisitor de etrier sa intre lichidul in conducte ... mai mecanicule.

 

3. Statistic ... faci ce vrei, ma doare in pwla :) Dar ia in considerare ca o 10 shaibe de-ala costa 10 bani ... adica 0,10 RON in pwla mea ...

 

4. whatever ... nus- expert in alifii ...

 

5. nu trebuie sa te straduiesti deloc ... te las in pace.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil problema este de la canalele etrierului in care se aseaza garniturile de etansare. Acolo in timp de la apa (ploaie , spalat etc) se depune un oxid ( piatra, calcar?) din cauza caruia garniturile nu se mai aseaza cum trebuie si strang prea tare pe piston ingreunandu-i revenirea. De multe ori stratul ala e asa de uniform depus in cat daca nu esti atent nu-l observi. Pentru curatare trebuie racait cu grija canalul ala. ( s-ar putea sa mearga mult mai usor cu un detartrant pt wc-uri dar n-am incercat). Daca s-a mers mult timp asa e posibil sa trebuiasca schimbate si garniturile de etansare.

 

Etrierii de motocicleta, aproape toti, nu au burdufe. La masini da, exista.

Din ce am vazut eu pana acum cam toti etrierii cu pistonase pe o singura parte (parca etrieri flotanti le zice) au un fel de burduf de cauciuc peste bolturile pe care culiseaza. Acolo normal se pune vasilina siliconica. ( cel putin prin manualele de honda asa am vazut).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te-ai ofticat si te-ai ofticat uşor fraiere :D

Carevasăzică! Nu pricepi poanta.

Da, burdufe, corect. Scuzaţi, nu ştiam la ce te referi. Dar cum vine asta, sa se strice? Eu n-am gasit unul dar nici măcar unul ciupit nici măcar la cea mai sinistră rapandula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai da-o la intors acuma ... si nu mai scrie cu diacritice in pwla mea ca vad numa ampersanti.

Tu oricum nu faci poante, doar le dai la intors si zici ca afost poanta ... pentru ca nu citesti cum trebuie, pt ca esti repezit ... ca prost nu esti, doar ai bashini de superioritate.

 

Se ciupesc pentru ca meltenii le scot cu surubelnitza ... hai pa ... siliconatule :D

Editat de nervOptik
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:crack: ... dupa cum decurge discutia si cum iti dai in petec, mai multe ca tine ...

Coae, gata ... serios, ca n-am timp ca tine sa stau sa ma fwt in poponeata pe forum cu toti mesereasii ... cauta pe youtube ca trebuie sa fie tone de material ... stii engleza?

scrie acolo in dreptunghiul ala care are desenat o lupa pe el .. "how to bleed brakes with vacuum" sau ceva in genul ... plm, roaga pe cineva sa te ajute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce am vazut eu pana acum cam toti etrierii cu pistonase pe o singura parte (parca etrieri flotanti le zice) au un fel de burduf de cauciuc peste bolturile pe care culiseaza. Acolo normal se pune vasilina siliconica. ( cel putin prin manualele de honda asa am vazut).

 

Cesar se referea initial la burduful de praf de pe pistonul etrierului. Ala exista la masini si la motociclete nu. Etrierii de masina au o singura garnitura de etansare si una de praf care face corp comun cu un burduf care acopera toata zona de lucru a pistonasului si e prinsa intr-un canal in pistonas. Asa ceva nu exista la moto, la moto sunt 2 garnituri, una de etansare si una de praf.

 

On topic:

Lil debul, eu as miza pe pompa, dar nu strica sa desfaci si etrierul. Pistonasul nu trebuie sa intre greu inapoi da nici usor. Forta de impingere inapoi nu trebuie sa fie prea mare cat trebuie sa fie constanta. Adica tii apasat pe el si astepti sa intre incetisor, cu viteza n-o sa intre niciodata.

 

Restu':

-revenirea pistonasului se datoreaza mare parte garniturii de etansare cat si excentricitatii discului.

-revenirea pistonasului este imposibila daca lichidul nu revine la loc in rezervor, mai exact daca pistonasul pompei de frana nu se retrage complet dupa ce este apasat.

-garniturile de reparare a etrierului sau pompei se vand LA SET, niciodata n-o sa poti cumpara numai garniturile de praf separate de cele de etansare. Oricum tre sa fii masochist sa scoti pistonasul si sa nu le schimbi pe toate.

-spalarea pistonasului si spalarea interioara se face numai cu lichid de frana si APA!

- aerisirea se face pe unde vrei, numai aerisire sa fie;

- saibele de cupru de la banjo-uri nu se schimba la fiecare desfacere;

- cu vaselina speciala de etriere (tre sa reziste la temp) se ung tijele culisante ale etrierului, (sau cum se cheama) - tijele pe care culiseaza etrierul flotant. (ghiduri, ghizi, plm, imi scapa termenul acum) - si alea daca sunt blocate pot duce la uzarea placutelor numai pe o parte sau chiar la blocare.

 

Lil debul - overhaull inseamna reparatie generala, in cazul unui etrier: schimbarea tuturor pieselor demontabile cu unele noi: pistonas, garnituri, aerisitor, ghiduri (tijele de care povesteam mai sus)

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

scrie acolo in dreptunghiul ala care are desenat o lupa pe el .. "how to bleed brakes with vacuum" sau ceva in genul ... plm, roaga pe cineva sa te ajute.

 

Daca tu reusesti sa scoti aer de sus de la pompa, cu siringa, de jos de la etrieri, eu iti dau cadou motocicleta mea. Daca nu reusesti, iti dau un mar sau mai bine o banana :D

 

Se ciupesc pentru ca meltenii le scot cu surubelnitza ... hai pa ... siliconatule

 

Da, m-am gandit la burudfuri de praf pentru piston. Cred ca am mai zis o data scuzati, ca m-am gandit la altceva. Si iti zici si din ce motiv.: cauciucurile alea cad singure, nu trebuie date afara cu nici o scula. Adica trebuie doar luate de pe bolt, spalate si date cu vaselina la interior.

Nu pot sa cred sau sa-mi imaginez ca tu ai vazut vreun idiot, sau cunosti vreun caz de idiot care le-a scos cu surubelnita.

 

In continuare nu pot sa inteleg de ce te oftici si tare si repede :D

Stai doar, numai si exclusiv intre femei la ciclu? :D

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai asa.... sa inteleg ca nu vrei sa castigi o motocicleta, doar tragand putin lichid de frana cu siringa? Vaaai! :D

Coae ... cand te opresti? serios acuma ... e prea mult offtopic. Am sa-ti demonstrez. deocamdat am timp liber doar in uichenduri si mi-l petrec cu familia ... dar daca tii neaaprat sa-mi dai 954-le tau, imi fac timp ...

Retine siringa de 250 ml ... ok ? ca sa nu avem discutii ca nu am zis asa sau ca bla-bla ...

 

Acum ..putem sa ne oprim aici ? daca vrei continuam pe privat, da' serios, n-ar rost sa ne umple Lil frigideru cu carnitza ... mai ales ca eu nu mai mananc decat vita de cateva luni ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

-garniturile de reparare a etrierului sau pompei se vand LA SET, niciodata n-o sa poti cumpara numai garniturile de praf separate de cele de etansare. Oricum tre sa fii masochist sa scoti pistonasul si sa nu le schimbi pe toate.

 

Doar din US poti comanda inelele de praf separat. In Europa cam toate se vand la set, ceea ce este si scump si frustrant. Inelele de etansare la lichid nu le-am gasit niciodata deteriorate.

 

Coae ... cand te opresti? serios acuma ... e prea mult offtopic. Am sa-ti demonstrez. deocamdat am timp liber doar in uichenduri si mi-l petrec cu familia ... dar daca tii neaaprat sa-mi dai 954-le tau, imi fac timp ...

Retine siringa de 250 ml ... ok ? ca sa nu avem discutii ca nu am zis asa sau ca bla-bla ...

 

Acum ..putem sa ne oprim aici ? daca vrei continuam pe privat, da' serios, n-ar rost sa ne umple Lil frigideru cu carnitza ... mai ales ca eu nu mai mananc decat vita de cateva luni ...

 

Numai scuze si pretexte ai in tine 3,14zdo :D

Offtopic de ce? Este vorba despre frane, despre aerisit, despre tras cu o pompa de vid. Corect sau incorect?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa te-ai multumit cu marul/banana, ca nu te costa deloc timp ;)

 

Boss baross - intr-o singura situatie nu bagi aer in pompa si anume: daca nu dai afara tot lichidul de frana din instalatie, si anume, il primenesti pe ala vechi. Adica operatiunea de schimb de lichid de frana, nu se face tocmai in totalitate corect. Cand scurgi tot lichidul de frana din instalatie, ajunge aer in pompa si aia (pompa) se poate aerisi doar pe sus. Altfel nu vad motivul pentru care se construiesc mai nou, pompe cu aerisitor (carevasazica sus).

Cred ca se poate "aerisi" si pe jos, dar undeva... in cosmos fara gravitatie :D unde nu prea se duce nimeni pe motoreta. Uneori e atat de greu sa "conving" aerul sa iasa pe sus (in special pompele cu corp turnat cu tot cu rezervor de lichid), daramite sa-l mai vrajesc sa iasa si pe jos... Aia da, ar fi o realizare.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) esti prost ... punct.

Nu-ti explic de ce ... mai invata fizica lichidelor cand e vorba de vase capilare si sectiunea lor in functie de densitatea lichidului.

Deja ma plictisesti ... "boss baross".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba... eu zic sa ai grija unde te mai scapi cu aerisitul pompei de frana pe jos, pe la etrieri, ca afla americanii si te rapesc aia fratzica, pt inventia asta :D Si dupa aia... s-a terminat cu timpul petrecut in familie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cesar se referea initial la burduful de praf de pe pistonul etrierului.

Eu m-am prins la ce s-a gandit el, si s-a gandit asa pt ca nu a citit atent textul lui nerv care a fost destul de clar.

 

Daca tu reusesti sa scoti aer de sus de la pompa, cu siringa, de jos de la etrieri, eu iti dau cadou motocicleta mea. Daca nu reusesti, iti dau un mar sau mai bine o banana :D

Vezi ca iar te grabesti si nu te gandesti la toate posibilitatile si poate ramai fara moto, asta daca esti om serios :)

 

Eu nu inteleg de ce faceti circul asta aici cand ati fi putut discuta civilizat. Daca va cunoasteti si/sau sunteti prieteni si asta-i modul vostru de a va "alinta" nu inteleg de nu faceti asta pe privat?

Mie cel putin nu mi se pare o idee buna de marketing genul asta de discutie, chiar dimpotriva.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalpul meu din 91 avea aerisitor la pompa la frana fata. Si era o mare binecuvantare, o bula scoteai pe acolo si intepenea maneta.

Legat de garniturile de etansare, desfa etrieri de masina si-o sa gasesti uzati.

Si la moto, chiar daca par ca etanseaza perfect.. dupa o vreme isi pierd din elasticitate.

Si cum ziceam, o parte din mecanismul de revenire al pistonasului e dat de acea garnitura. La fiecare franare cand pistonasul iese din etrier 1mm sau mai putin, cam jumatate din distanta aia e data de deformarea garniturii spre exterior. Jumatate e alunecarea etrierului prin ea. Revenirea garniturii la forma initiala trage pistonasul inapoi.

Gasisem un PDF misto despre proiectarea garniturilor de etansare la etrieri si exact lucrul asta era calculat. Si garnitura in sectiune nu e patrata sau dreptunghiulara, este usor trapezoidala exact pt a facilita treaba asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...