Sari la conținut

Postări Recomandate

Nu ai de ce sa iti faci griji. Treaba e in felul urmator: in axul de la cutie, ai o gaura, in care intra o tija de metal. Tija asta de metal, e actionata de parghia de la cutie care la randul ei e actionata de cablu de ambreiaj. In momentul in care tu tragi ambreiajul, actionezi tija aia de pe cutie care e prins cablu de la ambreiaj de ea, care tija la randul ei actioneaza tija lunga din axul cutiei de care iti ziceam mai devreme, care la celalalt capat sta proptitita pe "diaphragm spring plate", adica placa aia cu lamele care opune rezistenta cand tragi ambreiajul.

 

In timp, tija aia isi face joc si se invarte sau se bate de una alta pe acolo. In moemtul in care tu tragi ambreiajul, pe tija aia e presiune mecanica care o tine in loc si nu mai suna :)

 

Asa ca... cata vreme nu ai bucati de metal mari pe surubu de la scurgere de la cutie cand schimbi uleiu, meri cu motoru linistit. Cand ii schimbi ambreiajul cae uzat, schimbi si tija aia care nu costa o caruta de bani, comparativ cu pretul unui kit de ambreiaj complet :)

 

A, si vezi sa ai tot timpul jocu la maneta de ambreiaj reglat corect. Asta inseamna ca o sa schimbi ambreiajul ala peste muuuulta vreme/

 

Altceva :

 

Racire pe aer:

 

DSC_8177_varm.jpg

 

1070269646_NAzNy-XL.jpg

 

Nu e mobra mea, doar am luat poza de pe un alt forum : )

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Dan Cata : e de preferat sa nu stai pe loc cu motorul pornit si mai ales cu socul tras...adica turat ca asa se intampla

 

Pe calduri ff mari, prin Bucuresti - unde traficul e o nebunie nu am patit asa ceva... deci racirea a functionat cum trebuie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai da, nici turat, nici la relanti. Nici RT, nici GS, nici un boxer. Te urci, dai cheie si ai plecat. Pana ce e motoru rece nu trec de 3000 rpm, apoi cand ajunge la 5 linii pe bord temperatura ii poti da :alcy: Partea faina la RT ii ca ii poti bloca aerul la radiatoru de ulei din clapete. LA GS trebuia sa ii pun un plastic in fata radiatorului pe timp de iarna.

 

Dan.

Mesaj completat

Ca tot nu muncim miercuri, ma gandeam sa imi fac mod-ul cu releu la ABS ca sa nu mai dea eroare la pornire. Bateria mi-e buna desi are cel putin 3 ani (scrie pe ea ca sa nu o pui pe motor mai tarziu de 07/2007- BMW EXIDE)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are cineva schema electrica de k1200rs ? Am luat de pe ebay manere incalzite si comutatorul de pornire si nu stiu cum se fac conexiunile.Se pare ca mai este un cablu de legatura .In manualul meu nu este nimic despre conexiuni, numai pozitionarea cablurilor o arata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma tem ca nu am schema la k12rs, dar daca iti iei manere OEM, alea vin cu mufa, si nu prea poti sa conectezi altundeva nici mufa de la manere si nici aia de la buton :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Manerele sunt oem la fel si butonul de pornire.Numai ca pe realoem.com mai da un cablaj auxiliar pe care nu l-am comandat.Nr. 6 pe poza asta.Acum nu stiu pana nu desfac daca mobra-l are cablajul ala sau nu.Probabil o sa aflu cand o sa le montez :alcy:

post-36587-1291037926_thumb.png

Editat de varugica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-ar putea sa te complici daca vrei sa folosesti instalatia electrica a mobrei pentru manere incalzite. :laugh:

 

Pe langa manere, buton iti trebuie sa ai in fusebox o siguranta pentru manere si un releu pentru manere. Asa ca eu in locu tau as face in felul urmator:

 

Cat inca ai manerele nemontate, vezi care fire fac ce. Parca is cu doua pozitii de incalzire, aia ar insemna cate un fir pentru fiecare din cele doua infrasurari si un fir de masa sau chiar doua. Iei la fel butonul si il incerci sa vezi pe ce pozitie ce face. Apoi cumperi frumos un releu de 30A din piata care costa 7 ron, si iti faci tu instalatia electrica la manere montand butonul in bord in pozitia initiala si la releu ii gasesti un loc unde sa nu ajunga umezeala.

 

Eu zic ca e mai bine asa decat sa implici instalatia mobrei, nu de alta dar daca nu ai schema in fata, nu stii care fire fac ce si risti sa f uti muuuult mai multe pe motorul ala.

 

Dan.

Mesaj completat

Partea buna la toate astea e ca le poti testa pe banc, pana ce nu le montezi inca pe motor :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca tot nu muncim miercuri, ma gandeam sa imi fac mod-ul cu releu la ABS ca sa nu mai dea eroare la pornire. Bateria mi-e buna desi are cel putin 3 ani (scrie pe ea ca sa nu o pui pe motor mai tarziu de 07/2007- BMW EXIDE)

 

Numa' nu te astepta sa ai ABS. Fara cloncanit la plecare ai sa blochezi roata in franare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce tu nu stii e ca daca fac mod-ul cu releul, pun contactu si se aprinde becu de jos din bord. Dupa care dau la automat si mobra porneste, iar becurile din bord incep sa palpaie concomitent. Dupa care plec de pe loc, se aude clanku si iaca am si ABS. Daca is -20 de grade si motoru porneste, am si ABS :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Care parte din 'Fara cloncanit la plecare ai sa blochezi roata in franare.' nu o intelegi?

Aia in care tu nu intelegi ca nu o sa existe fara cloncanit :alcy:

 

Fara cloncanit e acuma cand e frig si se aprind pe rand becurile. Dupa aia o sa se aprinda concomitent amandoua si o sa existe cloncatinuri cate plecari de pe loc :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta n-are nicio legatura. Referinta e cloncanitul.Contrazi-ma!

N-am cum. Cloncanit = ai ABS, is de accord. Dar intelegi ca daca fac treaba asta, o sa am cloncanit de fiecare data, indiferent de starea bateriei? :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea e ca vorbiti de acelasi lucru dar va exprimati diferit :alcy:

 

@Dan : anulezi (protectia bateriei banuiesc) de a nu pleca ABS -ul dk nu ai suficienti amp la baterie, nu?

Da, dar tine de tensiune :laugh: Cand se stinge becul de incarcare din bord incepe ABS-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, dar tine de tensiune :alcy: Cand se stinge becul de incarcare din bord incepe ABS-ul.

 

 

 

 

Domnilor va urez multa bafta si eu vreau sa scap de aceasta problema la primavara chiar este enervanta sa pleci de pe loc fara abs sa astepti putin sa-si revina bateria dupa pornire sa opresti motorul si apoi sa-l repornesti..............Sigur voi fii unul dintre clientii dar intreb si eu asa.....nu se poate face un sunt direct de la borna bateriei la alimentarea releului sa nu se mai piarda pe circuite acei V/A si sa scapam de problema asta .......curios este ca la mine cate odata nu imi face probleme la prima pornire la rece normal cu socul tras.. se comporta normal dar dupa ce opresc si dupa 30/40 min pauza cad pornesc cate odata iar face mai pe romaneste este pe toane cand vrea vrea cand nu nu asta este sper s-o rezolv si eu la primavara .

Multa bafta .

vik 55.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domnilor va urez multa bafta si eu vreau sa scap de aceasta problema la primavara chiar este enervanta sa pleci de pe loc fara abs sa astepti putin sa-si revina bateria dupa pornire sa opresti motorul si apoi sa-l repornesti..............Sigur voi fii unul dintre clientii dar intreb si eu asa.....nu se poate face un sunt direct de la borna bateriei la alimentarea releului sa nu se mai piarda pe circuite acei V/A si sa scapam de problema asta .......curios este ca la mine cate odata nu imi face probleme la prima pornire la rece normal cu socul tras.. se comporta normal dar dupa ce opresc si dupa 30/40 min pauza cad pornesc cate odata iar face mai pe romaneste este pe toane cand vrea vrea cand nu nu asta este sper s-o rezolv si eu la primavara .

Multa bafta .

vik 55.

Atentie mare,cum vorbeam si cu Dan Cata mai devreme,io privesc problema mai high level decat el. El poate (pentru ca se pricepe) sa coboare low level si sa fie sigur ca ABS primeste 13V + tone de amperi o data ce motorul a plecat. De aia zic,daca nu va pricepeti,luati ca referinta cloncanitul la plecare (in caz ca aveti 11XX). Bateria nu-si revine,ci pur si simplu se incarca suportand la plecare mai multi consumatori instantaneu. Eu am rezolvat problema cu Oddisey care sunt capabile de peste 2200 Amps pentru 5 secunde la primul puls (cam de 3 ori mai mari decat bateriile stock). Cand afara erau sub 5 grade,n-am avut nicio problema la plecare cu ABS-ul. Problema este ca in Ro,Oddissey sunt cam scumpe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:alcy:

 

Dar nu e nici un hi sau low level :D Treaba e foarte simpla. Daca la un moemnt dat, tensiunea la bornele bateriei scade sub pragul la care ABS da eroare si nu mai functioneaza nu mai ai ABS si gata. Chiar daca auzi clankul ala. Pragul ala e dat de becul din bord de la incarcare. Daca e vara si cald si bateria e buna, pui contactul si becu de la incarcare se aprinde. Martorii ABS din bord se aprind concomitent si tu pornesti mobra, becul din bord se stinge si ABS se initializeaza corect.

 

Daca e frig, bateria e slabita, cand dai la automat, tensiunea la baterie scade sub pragul ala la care ABS da eroare si nu se initializeaza.

 

MOD-ul cu releul fix asta face, adica te asigura ca ABS se initializeaza si functioneaza doar cand martorul de incarcare din bord s-a stins. Moment in care tu ai deja peste 13V si ABS merge normal. Deci practic legi alimentarea ABS cu tensiune direct comandata de marotul ala din bord. Ai putea la fel de bine sa pui un simplu intrerupator care sa iti inchida circuitul si ABS sa mearga numai dupa ce ai pornit motocicleta si ai incarcarea suficienta. Dar de ala poti sa uiti sa il apesi, sau poti sa uiti sa il dezactivezi dupa ce ai oprit motorul. De aia e mai eleganta metoda cu releu pentru ca cu ala nu ai grija sa il pornesti/opresti ca pe un intrerupator.

 

Odata instalat releul, poti ramane fara ABS doar daca:

 

*se arde alternatorul - niciodata :laugh:

*se rupe cureaua la alternator, mai mergi pe baterie cat mai mergi, dar cand se termina si aia nici motoru nu mai merge daramite ABS, din nou, niciodata nu se intampla :blbl: ; in cel mai rau caz, cureaua se rupe pe jumatate din circumferinta si te poate aduce acasa cu incarcare buna si ABS si mai bun;

*se arde releul de incarcare - niciodata :P

Editat de Dan Cata
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca auzi clankul ala.

Ai sa mori tu? Adica daca aud clank-ul de init pot sa nu am ABS. Haidam ca o dam in diverse,pune-ti releul, io rezolv cu un Oddissey. O sa-ti mearga tie probabil, mie sigur imi merge. Toata lumea fericita.

Mesaj completat

Odata instalat releul, poti ramane fara ABS doar daca:

 

*se arde alternatorul - niciodata :alcy:

*se rupe cureaua la alternator, mai mergi pe baterie cat mai mergi, dar cand se termina si aia nici motoru nu mai merge daramite ABS, din nou, niciodata nu se intampla :laugh: ; in cel mai rau caz, cureaua se rupe pe jumatate din circumferinta si te poate aduce acasa cu incarcare buna si ABS si mai bun;

*se arde releul de incarcare - niciodata :blbl:

 

Nu poti RAMANE fara ABS, poti PLECA fara ABS. ABS-ul de pe 11XX nu dispare el in mers ca mama lui Lenin. Inca o data : click-clack,iacata cum ai ABS. De asta nu ai cum sa scapi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cat punem pariu ca daca pleci d epe loc si auzi clanku, ai ABS si iti scade incarcarea la 10V ramai fara ABS? :laugh:

 

Promit sa nu mai postez pe tema asta. Nu am de ce sa conving pe nimeni. :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe cat punem pariu ca daca pleci d epe loc si auzi clanku, ai ABS si iti scade incarcarea la 10V ramai fara ABS? :alcy:

Daca-mi scade tensiunea sub 10V nu-mi cade doar ABS-ul. ABS-ul ar fi ultima mea grija la 10 volti. Si apropos, voltajul threeshold la ABS 11XX pana la ABS II inclusiv este de 8 volti.

 

Warning: This modification is NOT recommended by any official BMW authority. Modifying your ABS function is serious stuff and should NOT be attempted if you are not comfortable with cutting into your wiring harness. If you do not follow the instructions you can destroy your ABS Control Unit. You are fully responsible for any modification you make to your motorcycle. It worked for me, I have no knowledge or assurance it will work for you.

 

My bet is on Oddissey. Bine, io chiar am folosit asa ceva,nu vorbesc din auzite. Insa,cum am zis, fiecare e liber sa faca ce vrea. Asta e un mod ieftin daca stii ce faci. Eu nu l-as face. Bine,nu l-as face eu,pentru ca nu ma pricep.

Mesaj completat

Hai ca mi-e somn.Vorbim maine.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai sa mori tu? Adica daca aud clank-ul de init pot sa nu am ABS. Haidam ca o dam in diverse,pune-ti releul, io rezolv cu un Oddissey. O sa-ti mearga tie probabil, mie sigur imi merge. Toata lumea fericita.

Mesaj completat

 

 

Nu poti RAMANE fara ABS, poti PLECA fara ABS. ABS-ul de pe 11XX nu dispare el in mers ca mama lui Lenin. Inca o data : click-clack,iacata cum ai ABS. De asta nu ai cum sa scapi.

 

 

ABS-ul poate disparea in mers DAR in anumite conditii : daca ai cititorul de la roata stricat !

Mesaj completat

si mai dispare atunci cand nu-ti incarca suficient ...adica esti sub pragul de care zice Dan Cata !

Mesaj completat

Daca-mi scade tensiunea sub 10V nu-mi cade doar ABS-ul. ABS-ul ar fi ultima mea grija la 10 volti. Si apropos, voltajul threeshold la ABS 11XX pana la ABS II inclusiv este de 8 volti.

 

 

 

My bet is on Oddissey. Bine, io chiar am folosit asa ceva,nu vorbesc din auzite. Insa,cum am zis, fiecare e liber sa faca ce vrea. Asta e un mod ieftin daca stii ce faci. Eu nu l-as face. Bine,nu l-as face eu,pentru ca nu ma pricep.

Mesaj completat

Hai ca mi-e somn.Vorbim maine.

 

 

Nu va fie cu suparare...:alcy:)) e bine ca discutati si argumentati... asa invatam si noi cate ceva despre BMW-urile noastre :laugh:)

Editat de D_F_Star
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu va fie cu suparare...:alcy:)) e bine ca discutati si argumentati... asa invatam si noi cate ceva despre BMW-urile noastre :laugh:)

 

Pai de la mine nu mai ai ce sa inveti. Mi-am dat 1150-ul :blbl: . Stai geana pe ce zice Dan Cata pentru ca el traieste zi de zi cu o masina din asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...