Sari la conținut

Postări Recomandate

Ok mersi Dane... firele nu se pot pune invers avand acel jack tip auto/moto dupa cate mai stiu si eu plusul este pe axul central si minusul pe lateral la fel ca orce jack de la masina ex detectorul radar etc .

Multam inca odata .

*Am cautat inainte sa intreb in dex si nu am gasit nimic despre acest canbus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 9,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Admin

N-ai cautat bine :grinbandit:

Incearca "despre can-bus" pe google..

Exista in continuare relee si sigurante, nu se exclud..

Astea noi, datorita complexitatii au multe calculatoare.

Can Bus este un fel de retea care leaga toata aceasta electronica, simplificand citirea datelor.

Deasemenea simplifica toate cablajele electrice, practic nu mai ai nevoie de ditamai bratul de fire pentru a lega toata aceasta retea electronica:

Ai mai jos exemplificarea pe larg a denumirii, luata de pe net.

Chiar daca se refera la auto, este general valabila oriunde:

 

"Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere că tehnicile obiÂşnuite de cablare, cu distanțe lungi, nu mai pot face față acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintă un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în producția de autovehicule. CAN-Data Bus asigură un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum Âşi echipamentele de comandă Âşi asigură prelucrarea informațiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandă, cu posibilitatea de controlare corespunzătoare a actuatorilor. Suplimentar față de reducerea distanțelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela că, în cazul defectării unei componente, sistemul continuă să funcționeze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defecțiuni totale. ÂŞi vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunătățirea siguranței Âşi a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupătorul de curent fără fir utilizat la modelul Golf. Prin acest întrerupător, conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandă alimentează farurile cu energia necesară. În acest mod pot fi realizate funcții precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor Âşi de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS propulsor transmite, printre altele, semnalele unității de comandă a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze Âşi a unității ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigură transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în funcție de viteza de deplasare"

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-ai cautat bine :grinbandit:

Incearca "despre can-bus" pe google..

Exista in continuare relee si sigurante, nu se exclud..

Astea noi, datorita complexitatii au multe calculatoare.

Can Bus este un fel de retea care leaga toata aceasta electronica, simplificand citirea datelor.

Deasemenea simplifica toate cablajele electrice, practic nu mai ai nevoie de ditamai bratul de fire pentru a lega toata aceasta retea electronica:

Ai mai jos exemplificarea pe larg a denumirii, luata de pe net.

Chiar daca se refera la auto, este general valabila oriunde:

 

"Componentele electronice ale unui autovehicul sunt tot mai numeroase. Având în vedere că tehnicile obiÂşnuite de cablare, cu distanțe lungi, nu mai pot face față acestui transfer de date, este utilizat CAN Data Bus. Termenul Controller Area Network (CAN) reprezintă un sistem BUS în serie, conceput pentru utilizarea în producția de autovehicule. CAN-Data Bus asigură un transfer digital de date între senzori, actuatori, precum Âşi echipamentele de comandă Âşi asigură prelucrarea informațiilor unui senzor cu ajutorul mai multor echipamente de comandă, cu posibilitatea de controlare corespunzătoare a actuatorilor. Suplimentar față de reducerea distanțelor de cablare, un avantaj special oferit de CAN este acela că, în cazul defectării unei componente, sistemul continuă să funcționeze, fiind redus semnificativ în acest mod riscul unei defecțiuni totale. ÂŞi vechile sistemele electrice sunt controlate tot mai frecvent prin intermediul CAN-Data Bus, ceea ce contribuie la îmbunătățirea siguranței Âşi a confortului. Un exemplu este reprezentat de întrerupătorul de curent fără fir utilizat la modelul Golf. Prin acest întrerupător, conducătorul auto nu trebuie decât să selecteze modul de iluminare dorit, iar sistemul de comandă alimentează farurile cu energia necesară. În acest mod pot fi realizate funcții precum „Coming home”. Ca urmare a ratei diferite de repetare a semnalelor Âşi de volumul de date generat, sistemele CAN-BUS sunt clasificate în trei categorii: CAN-BUS propulsor transmite, printre altele, semnalele unității de comandă a motorului, a controlului adaptiv al cutiei de viteze Âşi a unității ABS/ESP. CAN-BUS confort are un rol decisivi de exemplu pentru controlarea echipamentului de climatizare, iar CAN-BUS Infotainment asigură transferarea semnalelor radioului din autovehicul cu adaptarea volumului în funcție de viteza de deplasare"

:laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@luigi: multumesc pentru explicatiile detaliate de la telefon.

Mai am totusi o intrebare: daca e sa conectez direct incarcatorul la baterie, fara sa scot cablurile de pe ea, nu risc nimic? Manualul spune explicit sa deconectez cablurile... :scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bafta si sa te intorci sanatos..sa ne anunti ce ti-ai luat.

PS:Vad ca anuntul nu mai figureaza in baza de date pe mobile.de, asta inseamna ca s-a dat:tie sau altcuiva :rolleyes:

 

Mulțumesc!

Se pare că s-a dat... MIE!!!

E superbă! Exact așa cum era descrisă în anunț. ba poate chiar mai bine!

Pe de altă parte, dealerul, un neamț la vreo 40 de ani, e de o seriozitate deosebită. Îl recomand tuturor celor ce vor să-și aducă motocicletă din Germania.

Se află foarte aproape de Salzburg, la vreo 40 km. Abia ce intri în Germania, într-un orășel destul de mic și izolat, Trostberg. Are și un român angajat, un sibian, care poate fi de mare ajutor pentru traducere, cum ne-a fost și nouă.

Mi-a dat cadou o anvelopă față, second, de prin 2005, parcă. Să fie prea veche, oare, și să nu mai fie destul de aderentă?

Apoi tot el a suit-o și a legat-o pe remorca noastră, cu chingi de la el, tot cadou. A avut răbdare să ne arate și alte motociclete, chiar să mai facă și câte-o glumă. Am plecat tare mulțumiți de acolo.

Motocicleta e din 2003, are mânere încălzite, alarmă, proiectoare, radio (pe care nu am reușit să-l fac să se audă), valizele laterale și spate, toate originale BMW, verificarea abia făcută, valabilă 2013. O să fac ceva poze când voi avea timp, să le postez aici.

Vă rog să-mi dați ceva sfaturi de întreținere, utilizare corectă și altele pe care sigur nu le cunosc și voi fi bucuros să învăț de la oricine.

Dacă are cineva un manual de utilizare, manual de service și alte materiale ce mi-ar fi utile, vă rog să-mi trimiteți. Eu le-am primit pe toate, dar sunt în germană și nu pricep decât din poze câte ceva.

Din păcate nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie. Știți unde se poate face? Cheia are cip, sau imobilizatorul ține doar de acea telecomandă? Am găsit să fac o copie simplă, fără cip, la noi în Buzău, marca Silca, cu 25 de lei, dar nu știu dacă e sigur așa.

Mulțumesc tuturor celor ce mi-au răspuns la întrebări înainte, fiindu-mi de mare folos!

 

Cu respect,

Florin

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare ca Citroen o inceput cu asta, prin anii 70. La fel si cu suspensia aia cu balonul. Vezi tu, daca esti in Franta, farurle lumineaza si dupa colt. Ca in Matrix :laugh:

eu ma refeream la moto BMW ca fiind primul moto cu Adaptive Headlight :friends:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@luigi: multumesc pentru explicatiile detaliate de la telefon.

Mai am totusi o intrebare: daca e sa conectez direct incarcatorul la baterie, fara sa scot cablurile de pe ea, nu risc nimic? Manualul spune explicit sa deconectez cablurile... :scratch:

Adi, ia-te dupa manual..

Chiar daca pierzi din memoria calculatorului intervalul de schimburi consumabile verifici daca bateria ta este buna si tine curent, ceea ce este mai important.

Oricum iarna nu mai mergi cu mobra, la primavara mergi la service si-ti seteaza aia din tester datele tale de schimburi.

 

Mulțumesc!

Se pare că s-a dat... MIE!!!

Am banuit :rolleyes: .

S-o stapanesti sanatos!

Asa cum spuneam, atata timp cit are TUV-ul facut pina in 2013 stii ca ai o mobra perfecta din toate punctele de vedere.

-Nu te bucura prea tare la guma aia SH din 2005, este veche, probabil tare si sigur expirata.

Uita-te ce DOT are cea pe spate, cum arata si eventual ia-ti la primavara un set de gume ade varate, ai sa vezi diferenta.

Referitor la intretinere:

-Ti-as recomanda serios sa-i schimbi acum lichidul de frana si ambreiaj.

Problema la tine este ca avind iABS, frana cu pompa electrica(integral, adica franezi cu fata ea franeaza si cu spatele)procedura de schimbare a lichidului de frana este complicat, cere pricepere si scule si nu poti sa-l faci decit la reprezentanta.

-Din 10.000 in 10.000 km reglajul tachetilor si balansul injectiei.

In rest, apa, paie si bataie.

PS:Pentru manual il poti descarca de aici, dar nu este complet.

http://www.manualedereparatie.info/categorii/bmw.html

Iti recomand sa cumperi manualul de pe ebay.de.

Succes.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie. Știți unde se poate face? Cheia are cip, sau imobilizatorul ține doar de acea telecomandă? Am găsit să fac o copie simplă, fără cip, la noi în Buzău, marca Silca, cu 25 de lei, dar nu știu dacă e sigur așa.

Cheia nu are niciun cip, poti face orice cheie.

BMW nu sunt asa avansati ca Honda, care umbla cu HISS-u' dupa ea :grinbandit:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din păcate nu mi-a dat decât o cheie și o telecomandă, deci cred că ar trebui să mai fac câte o copie.

A mea a venit la fel cu o cheie si o telecomanda. Te uiti frumos ce alarma este si comanzi pe ebay o telecomanda noua (iti trimit aia si procedura pentru invatarea ei),pentru ca daca pierzi singura telecomanda este foarte nasol(trebuie schimbata alarma).Cheia o poti face la orice key center.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei acum d-le EXPERT pot sa spun ca ai zbarcito.........B M W -ul R 1200 rt 2009 are cod la cheie .

Se intampla si la case mai mari .

Vik55.

 

Multiplicarea chei nu se poate face decat la BMW Bavaria si costa cam 250 ron ducandu-te cu toate actele originale ale mobrei,dureaza cam 2 sap in Germania .

Cina risca sa faca la coltul strazi la cei care stiu sa sparga codurile /cipurile risca sa f....te cititorul din butucl chei.

 

*sorry cheii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

M-am referit strict la cazul asta:

Motocicleta e din 2003

 

Ei acum d-le EXPERT pot sa spun ca ai zbarcito.........B M W -ul R 1200 rt 2009 are cod la cheie .

Se intampla si la case mai mari .

Vik55.

..Nu stiu de ce cred ca la mine te referi :peace:

Ma gindesc ca nu este asa greu sa citesti atent, altfel decit cu ochelarii de distanta, ceea ce s-a scris..

Cu adevarat trist este ca invatam ironia inaintea gramaticii.. :wink:

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa te bucuri de ea.. :friends:

Lustruita putin va arata ca noua.

Vopseste-i capacele cutiilor si al topcase-ului in culoarea mobrei si va arata si mai bine.

Pina la urma merge cass-ul?

 

Mulțumesc!

Mă gândeam Âşi eu că va arăta mai bine cu capacele acelea vopsite. Voi încerca să mai fac ceva îmbunătățiri estetice pe la ea.

Casetofonul merge perfect, era setat FADER-ul pe difuzoarele spate, dar nu are...

Nu Âştiu ce să fie pe grupul spate... nu prea am avut timp să o examinez. Sper să nu fie ceva grav.

Marți dimineață o duc la RAR în Buzău. Deja am făcut celelalte acte: traduceri, legalizări, taxă certificat. Mâine merg la primărie Âşi apoi mai rămâne (sper) doar asigurarea Âşi declarația notarială că nu are număr de înmatriculare, pentru că am adus-o pe remorcă. Mi se pare o prostie asta, oricum, dar aÂşa trebuie să fie la noi.

E cineva din Buzău sau împrejurimi care poate să o vadă Âşi să-mi mai spună una-alta despre starea ei?

P.S. A avut un singur proprietar în Germania, născut în 1957. Eu cred că e de bine, nu?

Ar mai fi ceva: pe dreapta, pe lângă cardan coboară 3 furtunaÂşe negre. E normal să fie acolo?

Stie cineva dacă se poate să folosesc la înmatriculare numărul pe care îl pe MZ, fără să-l radiez, pentru a-l putea vinde apoi fără probleme?

Editat de proffroad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Este foarte bine ca a avut unul singur.

Oricum, genul asta de motor nu si-l cumpara decit cineva responsabil cu o anumita varsta.

Furtunasele alea sunt supraplinuri, lasa-le acolo.

Nu poti folosi numarul de la alta mobra neinmatriculata.

Nu cunosc pe nimeni in Buzau, dar lasa un numar de telefon aici sau pe privat, cine stie cand ajung prin zona..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

B 'Seara!

Dane intrebam si eu vreo 5 pagini mai inainte cam cat costa investitia vis a vis de cresterea presiunii la injectie si daca se amelioreaza problema surgingului odata cu asta. La fel intreba si Andreigras. Inca astept raspuns, doar nu ai fi avand vreo suparare... Mai ales ca inca te astept in Bucovina anul asta dupa cum ai spus!

Poate de Anul Nou :friends:

 

De proaspatul 1150 aclimatizat ce sa zic, sunt gelos. Oricum felicitari Proffroad!

Editat de TeDy 'M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este foarte bine ca a avut unul singur.

Oricum, genul asta de motor nu si-l cumpara decit cineva responsabil cu o anumita varsta.

Furtunasele alea sunt supraplinuri, lasa-le acolo.

Nu poti folosi numarul de la alta mobra neinmatriculata.

Nu cunosc pe nimeni in Buzau, dar lasa un numar de telefon aici sau pe privat, cine stie cand ajung prin zona..

 

zero Âşapte patru trei unu doi doi cinci doi nouă.

MZ-ul nu este neînmatriculat, este chiar în regulă Âşi funcționează, de aceea nu aÂş vrea să-l radiez, poate o să-l vând. O mai fi cineva care vrea o astfel de motocicletă, fiind din 1961, în stare bună, cu toate originale. A fost a unui unchi de-al meu, Âşi m-am cam chinuit să-i fac acte cu număr nou, preferențial, aÂşa că nu aÂş risca să îl pierd. Cred că iau număr nou pentru BMW.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Am pe stoc ultima generatie de becuri cu led pt.semnalizare si pozitie/frana(pe spate).

Cele de pozitie/frana sunt realmente senzationale, sunt mult mai vizibile si puternice decit becurile clasice.

Multiled, constructie si finisare foarte buna, cu lupa in cap atat pentru pozitie cit si pentru frana.

Ceea ce este extrem de important, raspunsul la apasarea franei este instant, fara "moliciunea" becului clasic.

Eu unul nu credeam ca vor fi atat de performante, am mai avut de toate, dar astea sunt super!

Costa 65 lei bucata, dar isi merita banii cu prisosinta.

Ma refer mai ales la 1100/1150, unde lampa stop este mica si destul de prost vizibila, dar si la celelalte modele.

PS:Proffroad, pune si tu o poza cu MZ-ul tau, s-ar putea sa am pe cineva interesat.

Are si atas?

Citi techini te gandesti sa ceri?

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...