Sari la conținut

Filmulete & materiale educative


arunescu
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 824
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Propun ca la fiecare capitol sa existe discutii, comentarii pe tema lor, completari. Cine are ceva de intrebat sau crede ca nu intelege deasemenea sa puna intrebari si cei mai priceputi sa le raspunda.

 

Incep eu cu o completare la mersul in grup observata de mai multe ori pe soselele patriei. Sa zicem ca deja stapiniti mersul in zig-zag, aveti un leader si un inchzator al grupului. Dar grupul merge cu o viteza mica fata de traficul din acea zona.

Daca sunteti pe un drum cu 2 benzi gen DN1,Giurgiu, nu mai acaparati banda a doua cu un grup de bikeri care merge cu 70-80km/h. Daca viteza grupului e mica incercati sa folositi cat mai mult banda 1. Soferii devin nervosi daca nu va dati la o parte si mergeti in grup incet pe banda 2, apoi incep manevre periculoase de depasire prin dreapta, de intercalare intre motociclete si altele.

 

In momentul in care vin masini mai tare din spate inchizatorul trebuie sa schimbe banda, tot asa cei din fata isi verifica oglinzile si vad ca inchizatorul a schimbat banda si de ce, astfel grupul schimba banda de circulatie unul cate unul in functie de cat de repede se prind de situatie.

Leaderul nu are cum sa vada mai mult de 2-3 motociclete ce se intampla in spate, mergeti in asa fel incat sa aveti rider-ul din spatele vostru in oglinda retrovizoare, asta se poate face prin pastrarea unei bune distante intre motociclete si prin ajustarea oglinzilor.

Fiecare sa stie pe cine are in spate, daca a disparut din oglinzi mai mult timp si e ultimul in coloana il asteptati,daca nu vine inseamna ca s-a intamplat ceva si va intoarceti dupa el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sal.

Da este bun si un trainig teoretic pt deplasarea in grup ,eu am incercat sa inprim o viteza de deplasare adecvata pt toate motorizarile prezente in grup ,unii s-au conformat alti nu , asa este in general, pe unde m-am deplast avand in vedere confuzia care se produce in mintea " dusmanului " [ motorul si costumatia ] nu au fost probleme , da mai trebuie putin lucrat la acest cap dar in primul rand trebuie format GRUPUL sau gasca cum se spunea pe vremea mea .Eu am facut in tineretele mele si putin MOTOCROS asa era definita pasiunea pt motoare pt cei care vroiau mai mult decat mersul la plimbare cu motorul si daca pot sa ajut cu ceva va stau la dispozitie cu placere ...............

Un om de bine .......... :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar te rog, m-ar bucura daca multi dintre incepatori ar pune intrebari legate de diverse aspecte vazute in aceste filmulete:echipament,pilotaj,situatii periculoase,etc.

 

http://www.slowride....ndul-tinerilor/

 

Multora le place mersul in grupuri, mai mici, mai mari, mai rapide, mai lente. Un filmuletz foarte bun despre mersul in grup mai jos:

 

http://www.youtube.com/watch?v=erpkyD7SMfw

 

Lucruri de luat in seama la mersul in grup,ideal:

 

- Planificare - Alegerea traseului si a punctelor de regrupare pe care sa le cunoasca toata lumea, ideal in film chiar si o harta distribuita fiecaruia cu traseul si numarul de telefon cel putin al "organizatorului" plimbarii; telefon mobil functional cu baterie incarcata;impartirea pe grupuri de motociclete in functie de nivelul de abilitati - ideal grupuri de maxim 5-7 motociclete; planificarea punctelor de realimentare in functie autonomia minima a grupului si respectarea lor de catre toti participantii pentru a nu opri de 100 de ori pentru benzina (cea mai frecventa bataie de cap la grupurile de la noi!).

 

- Pilotajul - Nu se invata la iesirile in grup la plimbare, normal ar fi ca fiecare sa fie deja obisnuit cu utilajul din dotare, sa poate mentine un anumit ritm de deplasare, sa poate face franari de urgenta, sa stie dinamica deplasarii in grup. Fiecare trebuie sa-si evalueze forma fizica (nu se recomanda plecari dupa betii si nedormit la un drum de 500km pe curbele patriei, ca exemplu!), sa ia in calcul lucruri care ii pot afecta dinamica motocicletei gen bagaje sau pasager si sa se adapteze la acestea.

 

- Starea tehnica a motocicletei - Este foarte importanta verificare periodica a motocicletei, la fel cum se prezinta in filmul de mai sus, verificati lumini,semnale,frane,si placute de frane, atentie foarte mare la cauciucuri si presiune corecta in cauciucuri, daca se poate reglarea suspensiilor pentru stilul de mers si pentru incarcare (bagaje,pasager);

 

- Echipament - Cu cat mai mult cu atat mai bine, cel putin casca omologata, jacheta cu protectii,manusi, pantaloni rezistenti la abraziune, ghete moto. Echipament de ploaie la voi preferabil.

 

- Stabilirea de semnale intre rideri - La fel cum se exemplifica si in filmuletz toata lumea ar trebui sa stie cand se opreste pentru benzina, cand se incetineste, cand se accelereaza ritmul si celelalte semnale generale. Oprirea in caz de neprevazut sa se faca pe cat se poate in mod ordonat si fara nerespectarea regulilor de circulatie (nu taiem toate benzile si ne oprim in mijlocul primei benzi pentru ca am auzit ca s-a intamplat ceva!), pe cat posibil se scot motocicletele in afara partii carosabile sau la marginea benzii, in sir indian pentru permite deplasarea pe langa ele.

 

- Circulatia in grup - formatie in zig-zag sau intr-o singura coloana - se exemplifica foarte bine in filmuletz cand si cum e bine sa pastrati formatie in zig-zag si cand intr-o singura coloana. Viteze mai mici, spatii mai mici intre motociclete, se ruleaza pe urmele rotilor masinilor din fata, in filmuletz se sfatuieste sa se mentina regula celor "2 secunde" pentru cei care sunt pe acceasi treime de banda si regula de "o secunda" fata de riderul din fata care circula pe cealalta treime de banda; vedeti si comentariul de mai sus privind circulatia cu un grup lent care poate enerva soferii si care tind sa depaseasca sau se intercaleze in grupul de motociclete;

Daca grupul este prea mare si se desparte in mai multe grupuri sau cativa rideri raman in urma sa nu forteze regulile de circulatie si limitele proprii pentru a recupera imediat si a ajunge din urma grupul; in ultima instanta daca se pierd se vor regrupa la urmatorul punct stabilit pe traseu sau in caz de urgenta se va suna organizatorul pe numarul stabilit;

Editat de Niko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la abordare curbelor...citind forumul asta plin de chestii folositoare si in acelasi timp plin de idiotenii nu am reusit sa ajung la o concluzie privitor la genunchi. Este vital ca intr-o curba abordata cu o viteza mai mare sa scoti genunchiul in afara sau el este folosit doar pentru mers sportiv pentru echilibrarea prin sprijin??

 

Scoaterea genunchiului in afara este foarte mult legata de pozitia pe motocicleta si de stilul de mers pe care ai de gand sa-l abordezi.

Sa zicem ca mergi intr-un stil total relaxat si viteza ta este mica, nu iti pune probleme de ajustare pe curbe, esti la plimbare. Nu este necesara scoaterea genunchiului, vei arata chiar funny.

Daca ritmul devine mai accelerat eu folosesc o pozitie intermediara in care scot jumatate de fund de pe sa, genunchiul incepe sa iasa in directia curbei, trunchiul se apleaca si el dar nu exagerat, capul tinde sa se aplece usor in directia oglinzii. Genunchiul nu e scos decat pentru mutarea greutatii si schimbarea pozitie, nu in intentia de atinge cu el pe jos. Avantajul acestei pozitii iti da un mai bun control al motocicletei pe curba, mai ales daca se intampla ceva neprevazut si va trebui sa iei o decizie, sa o inclini mai mult, stabilitatea ta e mai buna.

 

Trebuie sa plec, scriu mai pe seara si varianta racing, nerecomandata pe strada. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scoaterea genunchiului in afara este foarte mult legata de pozitia pe motocicleta si de stilul de mers pe care ai de gand sa-l abordezi.

Sa zicem ca mergi intr-un stil total relaxat si viteza ta este mica, nu iti pune probleme de ajustare pe curbe, esti la plimbare. Nu este necesara scoaterea genunchiului, vei arata chiar funny.

 

Daca ritmul devine mai accelerat eu folosesc o pozitie intermediara in care scot jumatate de fund de pe sa, genunchiul incepe sa iasa in directia curbei, trunchiul se apleaca si el dar nu exagerat, capul tinde sa se aplece usor in directia oglinzii. Genunchiul nu e scos decat pentru mutarea greutatii si schimbarea pozitie, nu in intentia de atinge cu el pe jos. Avantajul acestei pozitii iti da un mai bun control al motocicletei pe curba, mai ales daca se intampla ceva neprevazut si va trebui sa iei o decizie, sa o inclini mai mult, stabilitatea ta e mai buna. Greutatea sta atat pe piciorul din interiorul virajului (pe varf pentru ca la o inclinare puternica daca e cazul sa nu se atinga asfaltul cu cizma) dar si agatat de genunchiul din exteriorul virajului. Este pozitia C din fisierul atasat dar cu genunchiul usor scos in afara.

 

Pozitia "hanging off", agatat de motocicleta este pozitia prin care se obtine cea mai mare inclinare si cel mai bun control dar implica multa miscare pe motocicleta si nu se justifica decat la mersul tare pe circuit. Greutatea sta tot mai mult in piciorul agatat in exteriorul virajului, dar si pe varful celui din interior, mainile sunt relaxate, capul este "la oglinda".

Genunchiul are mai mult rol de distantier pentru a controla inclinarea si a sti la ce nivel de inclinare s-a ajuns.

 

La motocicletele moderne si mai ales la cauciucurile moderne este acum posibil un stil si mai agresiv, in care genunchiul ajunge sa fie pliat si se poate atinge cu cotul, fundul este plasat mai in spate, trunchiul este mai aplecat peste rezervor, capul ajunge mai jos de nivelul oglinzii.

Am pus doua poze in care se vad pozitii de racing agresiv, modern, si un racing mai clasic, pilotii sunt piloti romani care au chiar conturi pe aici pe forum si se afla pe circuitul Serres,Grecia.

 

Uitasem de cel mai important aspect al luarii virajelor si anume PRIVIREA este cea mai importanta, indiferente de stilul si pozitia pe motor: drept,mediu,racing!Te duci acolo unde te uiti!

post-7144-0-21335700-1353533550_thumb.jpg

post-7144-0-89580600-1353534383_thumb.jpg

post-7144-0-28408700-1353534399_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiindca stai incrucisat ... bustul sta pe loc ... doar fundul il misti.

 

Trebuie sa te apleci cu totul.

 

Cu umarul iesi si apoi si soldul cu poponeata si genunchiul.

 

Cum stai acum la PC ... apleaca-te cu umarul intai apoi de la sine genunchiul merge in afara si mai misti si fundulsi ai pozitia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

inainte de abordarea virajului modific pozitia corpului iesind cu fundul in interior, greutatea o las pe capatul de ghidon din interior, insa nu stiu din ce motiv, pozitia adoptata ma forteaza sa imping cu genunchiul inspre motor, nicidecum sa il scot in exterior.

 

Sprinjini greutatea corpului de rezervor cu piciorul (coapsa, genunchi) de pe exteriorul virajului. Asa vei avea libertatea sa scoti genunchiul de la interior mai mult in afara. Pentru asta, te poate ajuta forma rezervorului si o pereche de tank grips.

Foarte important: sa indrepti pieptul si umerii spre viraj. Recomand sa te concentrezi pe acest aspect la inceput si nu pe mutatul posteriorului stanga dreapta si scosul genunchiului. Ai sa constati ce te va ajuta sa obosesti mai putin, sa ai bratele mai relaxate pe comenzi si sa mentii stabila motocicleta in viraje.

 

Am pus doua poze in care se vad pozitii de racing agresiv, modern, si un racing mai clasic, pilotii sunt piloti romani care au chiar conturi pe aici pe forum si se afla pe circuitul Serres,Grecia.

Pozele sunt de la Hungaro

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca orice lucru dus la extrem este un exemplu irelevant,zic eu. Unde ai nevoie de asa curbe la viteza atat de mica si asa o manevrabilitate rapida?Printre masini?Unde ai tu de gand sa faci astfel de inclinari?

Cu motoare modificate cu ghidon de superbike, uneori scoase carenele ca ating cu ele pe jos, sunt tare curios daca isi tin mobrele pe incalzitoare sau dau o tura d-asta de incalzire inainte de a se inclina in halul ala! Ai vazut si de cate ori cad pana ajung la performanta asta?

 

O pozitie buna pe viraj iti permite ajustarea trasei daca se intampla ceva imprevizibil care la o viteza mai mare nu se mai poate face din ghidon ca nenea asta din poligon!!!!! Se obtine deasemenea un grad de inclinare mai mic la aceeasi viteza pe viraj, motocicleta sta mai dreapta, nu era vorba de dat cauciucul la capat.

 

Niciodata in 7 sezoane nu am avut nevoie de atata manevrabilitate la viteza mica!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...