Sari la conținut

Primul Enduro/ SM


Gixu.
 Share

Postări Recomandate

Salutare, de aprox o luna ma bantuie un gand care, cel mai probabil, va lua forma la inceputul anului viitor.

 

Acum 3 ani am dat o tura cu un G650 xmoto si m-am indragostit instant de clasa SM. Intre timp am apucat sa dau cateva ture in P Neamt atat cu un G 450 x si cu un Exc 450 iar asta n-a facut altceva decat sa ma faca sa-mi doresc si mai mult un Sm pursange cu care sa poti iesi ocazional pe aratura.

 

Avand in vedere ca aici (Germania) nu ai voie cu capra in padure, motorul va fi folosit exclusiv ca funbike, cel mai probabil 80% pe asfalt. Initial m-am uitat la un DRZ 400 S, datorita liniei si faptului ca are renumele de mobra care tine cu casa, dar dupa ce am vb in familie, mai ca mi-a ramas gandul la suratele "exotice".

 

Merita sa imi complic existenta cu un DRZ, sau merita mai mult un Exc, o Husa, un Wr, o Husqvarna, cu roti atat de Sm cat si de enduro?

 

Ma gandesc ca pentru inceput nu e cazu sa ma complic cu o capra scumpa, asa ca bugetul va fi de maxim 2500 eu.

 

Multumesc anticipat pt sfaturi, idei, indrumari folositoare. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti complici existenta cu DRZ pentru ca asa fac toti incepatorii sau nou-venitii in contact cu fenomenul enduro. In loc sa se uite cu ce se dau altii, casca gura pe forumuri pline de bikeri inchipuiti, si isi imbogatesc bagajul de cunostinte cu idei ca:

Moto Ktm sunt cele mai stricacioase posibil, te costa minim 20 mil intretinerea dupa fiecare iesire;

250.4T este super puturos si nu pleaca din loc decat impins;

Cea mai buna moto de enduro este Dr-Drz, care nu necesita intretinere, merge racheta, uleiul nu se schimba niciodata, doar se completeaza de paste si de craciun cu untdelemn de la bunica, suspensia e pe viata, fara intretinere.

Dupa ce dati banii pe un asemenea magar, in maxim doua luni umpleti forumul si bike shop-ul cu vanzari/ schimburi cu Ktm/ Yamaha/Husaberg...minim motor 450...

Daca totusi se gaseste vreun zevzec sa faca schimbul, in alte doua luni apar fiarele super potente la vanzare sau schimb cu 250.4T sau 125/200 . 2T.

Asa trece timpul, asa apar accidentari, asa nu invatati niciodata sa mergeti corect cu motocicleta.

Am mai uitat varianta cu motorul de cross cumparat pt enduro, (ca e mai ieftin si e tot aia), dupa care un sezon complet de modificari sa fie moto de enduro, ca doar japonezii aia sau austriecii sunt prosti, si nu stiu ca motoarele astea de cross sunt ideale la enduro...

Asa trece timpul asa se cheltuiesc banii( si asa putini la majoritatea dintre noi) asa se transforma placerea in chin.

PS: aia cu motorul de cross am luat-o si eu!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

same shit here si la cati bani am bagat nu ma doare inima sa il mai vand ... in rest m-am ras de m-am spart de ce ai scris si iti dau dreptate aproape la tot ... totusi sa stii ca nu toti vrem sa urcam pe stanci cu motorul, sunt multe multe locuri unde te descurci cu un DRZ, conteaza foarte mult si conditia fizica si experienta.

Editat de Suzuki_RM_125
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e nici un rider cu experienta si conditie fizica buna care sa se dea cu DR. Toti posesorii de asemenea utilaje sunt castraveti, care vorba cuiva de pe aici, cheltuiesc lunar pentru sportul asta doar pretul abonamentului la net. Si lauda DR-ul doar ca sa il poata vinde.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti complici existenta cu DRZ pentru ca asa fac toti incepatorii sau nou-venitii in contact cu fenomenul enduro. In loc sa se uite cu ce se dau altii, casca gura pe forumuri pline de bikeri inchipuiti, si isi imbogatesc bagajul de cunostinte cu idei ca: Moto Ktm sunt cele mai stricacioase posibil, te costa minim 20 mil intretinerea dupa fiecare iesire; 250.4T este super puturos si nu pleaca din loc decat impins; Cea mai buna moto de enduro este Dr-Drz, care nu necesita intretinere, merge racheta, uleiul nu se schimba niciodata, doar se completeaza de paste si de craciun cu untdelemn de la bunica, suspensia e pe viata, fara intretinere. Dupa ce dati banii pe un asemenea magar, in maxim doua luni umpleti forumul si bike shop-ul cu vanzari/ schimburi cu Ktm/ Yamaha/Husaberg...minim motor 450... Daca totusi se gaseste vreun zevzec sa faca schimbul, in alte doua luni apar fiarele super potente la vanzare sau schimb cu 250.4T sau 125/200 . 2T. Asa trece timpul, asa apar accidentari, asa nu invatati niciodata sa mergeti corect cu motocicleta. Am mai uitat varianta cu motorul de cross cumparat pt enduro, (ca e mai ieftin si e tot aia), dupa care un sezon complet de modificari sa fie moto de enduro, ca doar japonezii aia sau austriecii sunt prosti, si nu stiu ca motoarele astea de cross sunt ideale la enduro... Asa trece timpul asa se cheltuiesc banii( si asa putini la majoritatea dintre noi) asa se transforma placerea in chin. PS: aia cu motorul de cross am luat-o si eu!

eu am luat-o pe aia cu DRZ-ul

nu cred ca e cineva pe aici sa nu fi luat macar una din ele :)

 

Iti complici existenta cu DRZ pentru ca asa fac toti incepatorii sau nou-venitii in contact cu fenomenul enduro. In loc sa se uite cu ce se dau altii, casca gura pe forumuri pline de bikeri inchipuiti, si isi imbogatesc bagajul de cunostinte cu idei ca: Moto Ktm sunt cele mai stricacioase posibil, te costa minim 20 mil intretinerea dupa fiecare iesire; 250.4T este super puturos si nu pleaca din loc decat impins; Cea mai buna moto de enduro este Dr-Drz, care nu necesita intretinere, merge racheta, uleiul nu se schimba niciodata, doar se completeaza de paste si de craciun cu untdelemn de la bunica, suspensia e pe viata, fara intretinere. Dupa ce dati banii pe un asemenea magar, in maxim doua luni umpleti forumul si bike shop-ul cu vanzari/ schimburi cu Ktm/ Yamaha/Husaberg...minim motor 450... Daca totusi se gaseste vreun zevzec sa faca schimbul, in alte doua luni apar fiarele super potente la vanzare sau schimb cu 250.4T sau 125/200 . 2T. Asa trece timpul, asa apar accidentari, asa nu invatati niciodata sa mergeti corect cu motocicleta. Am mai uitat varianta cu motorul de cross cumparat pt enduro, (ca e mai ieftin si e tot aia), dupa care un sezon complet de modificari sa fie moto de enduro, ca doar japonezii aia sau austriecii sunt prosti, si nu stiu ca motoarele astea de cross sunt ideale la enduro... Asa trece timpul asa se cheltuiesc banii( si asa putini la majoritatea dintre noi) asa se transforma placerea in chin. PS: aia cu motorul de cross am luat-o si eu!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu mi-am luat-o cu XT. Dupa prima carena sparta in offroad am achizitionat direct un EXC 400. Partea buna e ca am pastrat XT-ul (XTZ mai precis). Sunt din categorii destul de diferite ca sa-si justifice amandoua prezenta in ograda. Desi, acum ma gandesc la un 200 2T sau 250 4T.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci ajungem la vorba mea!

Eu am luat prima data un SXF 250, o racheta de motocicleta, care mi-a rupt mainile 2 luni, + o pereche de cizme noi rupte de la pedala.

A urmat un EXC 250.4T din 2004, cu vreo maxim 20 cai, pe care am inceput sa invat.

Am luat apoi o Yamaha WR250F din 2008, o motocicleta super!!!!! Am crezut ca mi-a ramas mica si am luat un KTM 400 EXC din 2009.

A FOST O PARERE PROASTA!!!!!!!!

E de vanzare, imi iau iar YAMAHA WR250F.

Dau KTM-ul unuia mai pregatit(macar in capul lui).

Deci, decat sa dati o sacosa de bani pe DR-uri indestructibile, mai bine mi-i dati mie pe un KTM 400 EXC in stare f buna, si inmatriculat!!!(am vazut ca asta conteaza mult la calaretii pe net)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Nu am avut pana acum mobra de enduro si vreau sa cumpar una.Vreau doar ceva cu motor 4t...

Vreau sa merg pe camp,dealuri si pe malul unui rau ..ocazional.Daca e inmatriculata cu atat mai bine

In urma cu 2 ani a fost cat pe ce sa cumpar un EXC 300 2t.Am cautat pe net informatii si m-am linistit...

Mie personal imi place drz ul,daca il cumpar si nu ma descurc cu el...asta nu stiu,ramane de vazut.Pentru inceput as vrea o mobra de anduro cat mai ieftina si intr-o stare mecanica buna....stiu ca suna ciudat dar ma gandesc si la ce urmeaza pe plan economic

Sunt multe aspecte la care ma gandesc pentru achizitia unei mobre pe care sa o incalec o data pe luna si nu stiu daca merita sa dau 2500-3000e pe un enduro cu care o sa merg de 10 ori pe an

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am luat-o cu big bore, power tata 525exc rules... DOAR LA RALLY!!! uite cum am ajuns la 125 2t dupa o lunga experienta race... succese cu dr-ul, vezi ca ai muuult fier de taiat ca sa o usurezi :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti complici existenta cu DRZ pentru ca asa fac toti incepatorii sau nou-venitii in contact cu fenomenul enduro. In loc sa se uite cu ce se dau altii, casca gura pe forumuri pline de bikeri inchipuiti, si isi imbogatesc bagajul de cunostinte cu idei ca: Moto Ktm sunt cele mai stricacioase posibil, te costa minim 20 mil intretinerea dupa fiecare iesire; 250.4T este super puturos si nu pleaca din loc decat impins; Cea mai buna moto de enduro este Dr-Drz, care nu necesita intretinere, merge racheta, uleiul nu se schimba niciodata, doar se completeaza de paste si de craciun cu untdelemn de la bunica, suspensia e pe viata, fara intretinere. Dupa ce dati banii pe un asemenea magar, in maxim doua luni umpleti forumul si bike shop-ul cu vanzari/ schimburi cu Ktm/ Yamaha/Husaberg...minim motor 450... Daca totusi se gaseste vreun zevzec sa faca schimbul, in alte doua luni apar fiarele super potente la vanzare sau schimb cu 250.4T sau 125/200 . 2T. Asa trece timpul, asa apar accidentari, asa nu invatati niciodata sa mergeti corect cu motocicleta. Am mai uitat varianta cu motorul de cross cumparat pt enduro, (ca e mai ieftin si e tot aia), dupa care un sezon complet de modificari sa fie moto de enduro, ca doar japonezii aia sau austriecii sunt prosti, si nu stiu ca motoarele astea de cross sunt ideale la enduro... Asa trece timpul asa se cheltuiesc banii( si asa putini la majoritatea dintre noi) asa se transforma placerea in chin. PS: aia cu motorul de cross am luat-o si eu!

facebook-like-button-big.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si cu veferica ce faci? :(

 

 

Nu-l dau, ramane ca mobra principala.

 

Suzuki DRZ mi-a placut d.p.d.v al felului cum arata (varianta SM originala) dar avand in vedere faptul ca o iau exclusiv ca pe un moft, vreau sa-mi cumpar ceva cu care sa ma dau de fun, care sa-mi reaprinda zambetul pe moaca dupa o zi naspa la spital. Vreau sa ma dau pe o roata, sa fac stoppie si slide-uri fara sa ma gandesc la simeringuri,, carene si rulmenti. :)

 

O idee in mare am, avand in vedere ca un membru al familiei se da de 3 ani cu enduro prin padurile din Neamt, si a putut sa-mi spuna, in mare, de ce ii place atat de mult EXC-ul, dupa ce a avut DRZ si G 450.

 

Am scris aici si nu la coltul SM pentru ca multa lume are Enduro pe care mai pune ocazional si setul de gume de strada, iar dincolo lipseste cu desavarsire interesul. Desi "teoretic" nu am voie cu mobra in padure, asta nu inseamna ca nu vreau sa las portita de a face asta deschisa.

 

Din ce am vazut eu pe la noi, sunt sanse mari sa ajung pe un EXC. Cu toate astea, ma interesez si de o Husa sau o Husqvarna.

 

Ce caut eu este un motor cat mai simplu, f usor,decent la capitolul rezistenta, cu cai suficienti cat sa te faca sa uiti de ce ai plecat de acasa.

 

Inca astept sa-mi spuna si mie cineva ce e cu Husa su Husqvarna, ce merita si ce nu, dar mai ales, de ce? Multumesc anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DRZ o fi mai fiabil decat EXC, WR, Husa, Husky, GasGas, etc, dar astea sunt muuuult mai rezistente decat DRZ.

Foarte bine ca pastrezi VFR-ul dar intra tot la capitolul moft. Orice motocicleta e un moft. Ca sa aiba vreo utilitate trebuie sa aiba 4 roate pe asfalt si acoperis.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

in germania e voie pe o roata? e voie sa te dai pe strada cu tobe "open"? e voie cu powerslide? am dubii. pentru fun factor nu e destul drz? cam ce sa iei bun in 2500 euro, cand un set de gume cred ca bate 300 e?

vrei circuit? performanta? te duci frumos la un curs de sm, intrebi, te uiti la lume, poate si probezi, dupa care tragi concluzii.

chiar toti stiti sa va dati doar pe cr500 sm?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Boon, ca sa mai degajam ceata. Nu ma dau de ieri si nu vreau circuit.

 

Un DRZ este aproape aceiasi bani cu un Exc sau un Husaberg, poate mai scump.

 

Cr500 sm? Un vis cam scump, nu?

 

Da, vreau mai mult de 39 cai pentru ca ma cunosc destul de bine si stiu ce sa-i cer unei mobre.

 

M-am plimbat cu G450 si KTM exc 450.

 

M-am "opintit" la Ktm datorita faptului ca e cat se poata de simpla, fun si daca se intampla sa o tavalesti sau alte minuni, gasesti piesele rapid si la un pret decent.

 

Apropo, am zis 2500 si am considerat un pret ok dupa ce am rasfoit o perioada bikeshop-ul si am facut o medie neluand in calcul rotile de sm.

 

Vis a vis de plimbarile prin padure, am descoperit ca exista parcuri inchise, propietate privata unde poti exersa. Nici vorba de luxul de la noi, unde padurea e deschisa pentru oricine, aproape oriunde.

 

Sper ca ti-am raspuns la cateva intrebari. Sincer, as aprecia daca cineva ar raspunde obiectiv si ar inceta cu mistourile gratuite.

 

E mai simplu sa mi se explice obiectiv, de ce una si de ce nu cealalta. Oricum , intre timp sper sa fi lamurit lucrurile multumita lui Jumba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...