Sari la conținut

Releul de incarcare se supraincalzeste.


Postări Recomandate

Na bun, dupa problemele de nepornire, i-am schimbat bujiile, curatat carburatorul si a pornit in sfarsit.

Pe releul de incarcare pot praji un ou cu siguranta. Din cate am inteles e o problema comuna la Honda.

Ce e de facut?

Ma gandeam la o carpeala temporara, am un cooler de pe un Phenom II, daca l-as atasa cumva de releu, l-ar raci?

 

Ma tot intreb, ce pana mea ar mai putea ceda la ea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na bun, dupa problemele de nepornire, i-am schimbat bujiile, curatat carburatorul si a pornit in sfarsit.

Pe releul de incarcare pot praji un ou cu siguranta. Din cate am inteles e o problema comuna la Honda.

Ce e de facut?

Ma gandeam la o carpeala temporara, am un cooler de pe un Phenom II, daca l-as atasa cumva de releu, l-ar raci?

 

Ma tot intreb, ce pana mea ar mai putea ceda la ea?

 

Mmm ai pornit motorul in garaj ? Zic pentru ca na.. e normal sa se incalzeasca releul destul de mult aunci cand o pornesti mhh 15+ minute in garaj si nu mergi cu ea... vezi daca iti face la fel dupa ce dai o tura.

Stiu ca la a mea domnisoara cand o porneam in garaj releul era fierbintel dar in oras nu se incinge asa tare :stuck:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi daca iti incarca (voltmetru) pe loc - la rece, cu farul aprins, la aprox 4-5 mii de ture, sa ai ~14V. de asemenea vezi cat incarca si dupa ce s-a incalzit. Daca nu.. naspa.

 

Este bine cunoscut ca releele honda sunt praf, si primele semne de lesineala le dau la cald. Fara sa fii vreun expert iti dai seama ca e de la releu daca, la cald cand pleci de pe loc cu farul aprins eventual electroventilatorul da suturi sau chiar moare. Deja daca nici nu mai porneste dupa, poti sa te gandesti la unu nou.

 

good luck!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vezi daca iti incarca (voltmetru) pe loc - la rece, cu farul aprins, la aprox 4-5 mii de ture, sa ai ~14V. de asemenea vezi cat incarca si dupa ce s-a incalzit. Daca nu.. naspa.

 

Este bine cunoscut ca releele honda sunt praf, si primele semne de lesineala le dau la cald. Fara sa fii vreun expert iti dai seama ca e de la releu daca, la cald cand pleci de pe loc cu farul aprins eventual electroventilatorul da suturi sau chiar moare. Deja daca nici nu mai porneste dupa, poti sa te gandesti la unu nou.

 

good luck!

Unde gasesc unu nou? Am cautat dar nu gasesc pe nicaieri. Mai exact este modelul SH633-12.

L.E.: Dupa niste diggin', am observat ca exista SH693-12, care cica este varianta imbunatatita a lui SH633-12.

Editat de nutreĂž
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde gasesc unu nou? Am cautat dar nu gasesc pe nicaieri. Mai exact este modelul SH633-12

 

Vezi ca modelul de la F3 e acelasi cu cel de pe f2/f4/fireblade 919, in diverse versiuni (cu radiator/turnat) dar aceleasi mufe.

Eu spre ex am schimbat la un f4 acu 2 ani cu unu de 919.

Gasesti la dezmembrari, preturi de la 150lei in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unde gasesc unu nou? Am cautat dar nu gasesc pe nicaieri. Mai exact este modelul SH633-12.

L.E.: Dupa niste diggin', am observat ca exista SH693-12, care cica este varianta imbunatatita a lui SH633-12.

 

Eu mi-am luat de pe ebay.

Iar partea cu mutatul lui in codita si pus cooler n-a fost cea mai buna idee din partea mea.

L-am pus la loc si acu merge foarte bine.

Grija mare ca sunt foarte multe chinezisme pe piata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai vazut pe un CBR600F un cooler atasat la releu. Cred ca daca ii pui un cooler pe eject (sa dea aerul catre exterior) nu ar mai trebui sa fie probleme. O alta varianta ar fi sa-l repozitionezi undeva unde se raceste mai repede. Sfatul meu e sa gasesti o alternativa de durata, ca daca incepi sa schimbi relee ca pe filtre de ulei e cam aiurea si nu stiu daca se merita. Noroc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schema de principiu a unui regulator moto - daca ai timp/chef/te pricepi, iti faci releul singur, intr-o carcasa/radiator mai mare. Vezi ca in schema diodele de minus sunt desenate gresit. Corect toate diodele (cele 6 din dreapta) trebuie sa aiba varfurile in sus. SCR-urile sunt tiristorii de care spunea cineva mai sus. Poti sa faci aceeasi schema inlocuind tiristorii cu tranzistori MOSFET, care au rezistenta interna mai mica. Oricum, problema cu incalzirea ramane valabila, circuitul se bazeaza pe punerea la masa a surplusului de curent generat de alternatorul cu magnet permanent. O schema cu regulator de tensiune in PulseWitdhModulation rezolva teoretic problema incalzirii, dar scade fiabilitatea sistemului - PWM inseamna micro-controller, sensibil la parazitii de pe o motocicleta. Deocamdata iti recomand sa tii mereu farul aprins - cand il stingi nu "menajezi" releul, ci il fortezi sa puna si mai mult curent la masa.

Regulator_moto.pdf

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:mexicanwave: daca citeam post-uri din astea mai in toamna, nu-mi mai luam Honda :) sunt de parere ca unele lucruri au fost puse prost/slab intentionat, sa te care-n service din cand in cand. Ex: sistemul Choke al VTR-ului iti lasa impresia ca a fost proiectat de o persoana fara pic de cunostinte tehnice, dar asta e, pe unde te mai pricepi' ti le faci tu nitel mai bine (noroc de toti cei care am inceput de la comuniste :) ) si astfel ma intorc la impresia mea de om nebun: nu se mai fac dom'ne motociclete cum se faceau odata...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stai sa vezi intinzatoarele de lant de distributie de la vtr ce mizerii sunt... am un amic care si-a omorat un motor din cauza lor. ma rog, de fapt a lui ca i-am spus ca nu-l mai tin mult dar nu m-a crezut. citez "honda-i honda ma, nu se strica precum iju' " mnah, nu s-a stricat precum iju', ci mai rau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aci cam toti recomanda intinzatoare manuale. Eu sunt in dilema daca sa le fac la strung sau sa le cumpar (sistemul pare f simplu). ca IJ-u' nu se strica pe lumea asta decat Mobra :crack: nici in poze nu mai vreau sa vad mizeria aia de motor

stai sa vezi intinzatoarele de lant de distributie de la vtr ce mizerii sunt... am un amic care si-a omorat un motor din cauza lor. ma rog, de fapt a lui ca i-am spus ca nu-l mai tin mult dar nu m-a crezut. citez "honda-i honda ma, nu se strica precum iju' " mnah, nu s-a stricat precum iju', ci mai rau...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fa-le la strung si freza, nu e mare smecherie. problema e sa inveti sa le intinzi corect ca altfel iar o dai in veselii! :)

 

da-i un ochi si pe aici, ca sa nu denaturam topicul cu releul de incarcare

 

/index.php?/topic/126250-vtr-1000-f/page-20

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e normal sa se incalzeasca. daca totusi il schimbi nu-ti cumpara o mizerie pe scr, adica shxxx, ci unul pe mosfet, adica fhxxx

 

 

Nu intelege nimeni nimic din ce spui. Eu chiar cunosc foarte bine problema, ceilalti care nu au tangenta cu electronica vor ignora complet mesajul. Eu am la R1 2007 regulator cu mosfeturi, practic sta rece. Am inlocuit un reg de la GSXR 600 2008 cu un rel identic de la R1 2007 , temp s-a redus la jumatate. Dupaia, am cercetat si eu pe google, sa-mi dau seama de ce merg asa de reci. Ca fapt divers, la r1 2007 , regulatorul de tens e amplasat in cutia filtrului de aer, acolo e mereu ventilatie, indif daca motoreta se deplaseaza sau sta la semafor. Am mai vazut la unele motorete releul amplasat exact in spatele radiatorului cu antigel, adica, exact unde nu trebuie, tot aerul fierbinte din radiator vine in releu. Mai sint si ingineri pifani care lucreaza la firme de renume.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu intelege nimeni nimic din ce spui. Eu chiar cunosc foarte bine problema, ceilalti care nu au tangenta cu electronica vor ignora complet mesajul. Eu am la R1 2007 regulator cu mosfeturi, practic sta rece. Am inlocuit un reg de la GSXR 600 2008 cu un rel identic de la R1 2007 , temp s-a redus la jumatate. Dupaia, am cercetat si eu pe google, sa-mi dau seama de ce merg asa de reci. Ca fapt divers, la r1 2007 , regulatorul de tens e amplasat in cutia filtrului de aer, acolo e mereu ventilatie, indif daca motoreta se deplaseaza sau sta la semafor. Am mai vazut la unele motorete releul amplasat exact in spatele radiatorului cu antigel, adica, exact unde nu trebuie, tot aerul fierbinte din radiator vine in releu. Mai sint si ingineri pifani care lucreaza la firme de renume.

 

ai dreptate, nu am explicat! dar ai facut-o tu destul de bine! cine are "urechi" o sa-nteleaga! :) despre ingineri nu cred ca-s "pifani" mai ales ca e vorba de o chestia banala pentru ei. dar producatorii scot bani gramada din piesele de schimb. chiar daca nu-s facute de ei dar sunt vandute prin retelele lor marcate "oem". :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probleme cu incarcarea am patit si eu astazi. In mers am observat in bord ca pierdeam tensiune la baterie, de la 5 linii (maxim-normal) cobora la 4, deci ceva era in neregula. Cand stingeam becurile de pozitie isi revenea, incarca normal, 5 linii. Cand aprindeam si faza scurta, semnal,claxon, scadea incarcarea la 3-2 linii,deci ...jale!

Acasa am pus multimetrul si a rezultat:

-cu becul stins, fara consumatori, 13,9-14,2

-cu becul aprins faza scurta 12,9!!!

Problema pare a fi de la stator, ramane de verificat. Intrebarea mea este insa: Cat timp-cati km pot sa mai circul cu incarcarea sub nivel? ziua e ok, sting luminile, ma descurc, le aprind doar cand e politia. Dar daca nu mai incarca deloc???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asta mi se întâmplă şi mie, nu poate să ducă în sarcină, am verificat bobinele şi debitează egal, am măsurat diodele din releu şi sunt toate 6, cred că magneţii rotorului ar fi de vină la mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...