Sari la conținut

ulei motocicleta 10w60


JMoto
 Share

Postări Recomandate

ulei motocicleta 10w60 Motul 7100 ester full sintetic

 

Pus la suzuki Gsr 600 din 2007 injectie

 

e bine sau e rau? nu gasesc nicaieri un tabel cu temperaturi sau chesti de genu. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ulei motocicleta 10w60 Motul 7100 ester full sintetic

 

Pus la suzuki Gsr 600 din 2007 injectie

 

e bine sau e rau? nu gasesc nicaieri un tabel cu temperaturi sau chesti de genu. :(

Eu zic ca e cam mult. Nu mergi cu ea la tropice si nici n-are o uzura prea mare. Uite ce spune aici: http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?sector=2&category=25&subset=1010&modelyear=&vehicle=62237&site=41&region=59&language=7&brand=45

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general vascozitate ceruta la motoare de cross sau hard enduro. Pt motociclete racite pe aer si/sau forjate pe loc, cum e cazul motocicletelor enduro, etc.

"Specific viscosity grade compensate fuel dilution, reduces oil consumption and allow smooth shifting. 10W60 viscosity grade is required by KTM, APRILIA, HUSQVARNA, MOTO GUZZI, MV AGUSTA for some of their engines."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Marmelada :D Acu daca e pus .. e pus, eu merg cu recomandarile producatorului in consecinta, ai atasat tabelul cu vascozitatile recomandate de producator pentru motocicleta ta. 10w60 nu se regaseste in tabel. Suzuki recomanda 10W40 dar daca nu este disponibil...poti alege din tabel.

post-49398-0-71203700-1363680954_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e bine sau e rau?

 

Rau nu e dar nici nu e tocmai bine.

Ce poti sa faci daca tot o servisezi singur:

Da uleiul jos intr-un recipient curat si pune-l la loc in bidonul de ulei.

Pune un 10W 40 sau un 10W 50 de acelasi producator si tip, cu care mergi pana incepe canicula.

Cand incep caldurile de 38+ in bucuresti, pune la loc uleiul asta gros.

 

In octombrie, schimbi din nou la uleiul subtire :)

 

Vascozitatea uleiului se alege cum se alege compozitia la cauciucuri pe circuit: in functie de temperatura ambianta si stilul de mers ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai si 10W40 si 10W60 tot cu 10 incep, deci la rece teoretic au aceeasi viscozitate. Diferenta s-ar face la cald, dar GSR-ul are racire pe apa deci mai mult de un 120-130 grade oricum nu o sa vada, deci ambele se vor comporta identic... zic eu.

Citisem pe undeva o explicatie (nu stiu cit de adevarata o fi) ca un ulei cu ecart mare intre numarul mic si numarul mare este mai bun din pdv al stabilitatii viscozitate vs temperatura dar mai slab din pdv al proprietatii de ungere. Cu alte cuvinte, daca nu ai nevoie de plaje largi de temperatura, (de ex desert unde noaptea ai sub 0 iar ziua peste 45 grade), cel mai bine e sa alegi un ulei cu ecartul cit mai mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E vorba de marmelada calda nu rece :D la rece e la fel ca orice marmelada cu inicativu 10W. Nu stiu daca are sens sa-l tii p'asta cu 60, este prea vascos la cald fata de recomandarile producatorului.. 10W40 zice suzuki, ce-i drept in franceza :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e chiar asa. Vascozitatea la rece a lui 7100 10W-60 Este cu 80% mai mare decat a lui 7100 10W-40 dupa cum se poate vedea din fisele tehnice de mai jos

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/42/7100%204T%2010W-40%20MA2%20(GB).pdf?1316105300

 

http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/41/7100%204T%2010W60_GB.pdf?1290086771

 

Cu alte cuvinte dai motorului un ulei cu o vascozitate la rece mai mare decat a lui 7100 20w50 ceea ce eu zic ca este cam mult pentru un motor nou. http://www.frontier.ro/files/pdf/7100%2020W-50%204T%208364%20(GB).pdf

 

pai si 10W40 si 10W60 tot cu 10 incep, deci la rece teoretic au aceeasi viscozitate. Diferenta s-ar face la cald, dar GSR-ul are racire pe apa deci mai mult de un 120-130 grade oricum nu o sa vada, deci ambele se vor comporta identic... zic eu.

Citisem pe undeva o explicatie (nu stiu cit de adevarata o fi) ca un ulei cu ecart mare intre numarul mic si numarul mare este mai bun din pdv al stabilitatii viscozitate vs temperatura dar mai slab din pdv al proprietatii de ungere. Cu alte cuvinte, daca nu ai nevoie de plaje largi de temperatura, (de ex desert unde noaptea ai sub 0 iar ziua peste 45 grade), cel mai bine e sa alegi un ulei cu ecartul cit mai mic.

 

 

E vorba de marmelada calda nu rece :D la rece e la fel ca orice marmelada cu inicativu 10W. Nu stiu daca are sens sa-l tii p'asta cu 60, este prea vascos la cald fata de recomandarile producatorului.. 10W40 zice suzuki, ce-i drept in franceza :D

Editat de mianmar23
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci motocicleta nu e a mea.. este a unui prieten eu iam zis sa ii puna 10w40 dar a fost la magazin si aia iau zis ca e bun si 10w60 motul, s-a bucurat ca la luat cu 210 lei !

 

Abia iam pus uleiu 2 zile are si 2 km cu el. vedem la drum cum se comporta. sper sa nu strice cva la motor sau la ambreiaj.

 

Si peste toate astea am vrut sa stiu daca este ok cu uleiu asta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiu :P

 

Mai baieti, vedeti ca nu e de gluma cu uleiul sau presiunea de ulei, sau nivelul de ulei.

Anul trecut am schimbat un motor pt ca mai ramasese in el doar cu 200 ml ulei. Motocicleta consuma ulei. Era un SV650, nu ca ar avea vreo importanta dar am mai vazut un topic deschis de un incepator caruia i s-a aprins becul.

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideeea este ca la o motocicleta aproape noua, racire pe lichid, cu jocuri foarte mici si folosita intr-un climat temperat continental cum este la noi in tara si in regim de touring, eu zic ca nu este necesar un ulei 10W-60. Ce rost are ca in asemenea conditii sa-i bagi un ulei cu vascozitati aproape duble atat la rece cat si la cald, fata de ceea ce recomanda producatorul?...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 years later...

DIn cite stiu eu (e posibil sa ma insel) Bardahl sint specializati oarecum pe ulei de motor pentru off-roadere. Daca bidonul are pe el o poza cu o vitezana poti sa pui (daca corespunde cu specificatiile yamaha), daca are poza cu o capra atunci mai bine sa nu pui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, daca Yamaha recomanda clasa asta de viscozitate pentru uleiuri (10w60) atunci poti sa bagi zama in motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...