Constantin Postat Mai 7, 2013 Autor Share Postat Mai 7, 2013 La multi ani! Si sa te vad in sea peste multi ani, la varsta mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Mai 7, 2013 Share Postat Mai 7, 2013 Domnilor colegi, Atentie ADMIN: O mare lipsa care s-a agravat de-a lungul anilor este lipsa unui moderator senior dedicat doar rubricii veteranilor moto. Sper ca sa se inteleaga acest punct de vedere obiectiv si sa se rezolve constructiv. Multumim anticipat! Domnule Năstase, domnilor veterani si/sau seniori Atat eu cât și Kato suntem suficient de copți pentru moderarea acestui topic Și sunt convins ca mai sunt și alți moderatori maturi, capabil sa tempereze eventualele abateri Trebuie doar să raportați abaterea, dar nu vă așteptați să tăiem și să spânzurăm tot ce reclamați Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 8, 2013 Share Postat Mai 8, 2013 Cred ca defapt seniorii nu vor o munca in plus ca moderateur, doar sa li se dea niste raspunsuri atunci cand ele se impun sau se cer direct. De retinut ca unui admin ii mai scapa in a parcurge text integral si e normal sa mai dea branci la cate o exprimare dura, rupand oarecum cursivitatea contextului in topicul respectiv. Este o munca benevola iar volumul de filtrat e destul de semnificativ... Nu postez sa umflu si nici sa desumflu notiunea de admin, poate doar sa le multumesc pentru ca fac o treaba buna la modul rotund, fara a cere remuneratie pentru ea, iar eu obtin informatie fara sa platesc un sfantz. @.. Asadar nu week-and-ul asta urmatorul e intrevederea, asa-i? Poate trece oricine pe doo roti sa va salute acolo la Curtea de Arges? Cu respectul cuvenit, va salut! Si una de demult ca tare faina-i: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 8, 2013 Share Postat Mai 8, 2013 Hai ca ai luat-o pe aratura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 8, 2013 Share Postat Mai 8, 2013 Bine ca te-ai fotografiat calare pe motocicleta ca altfel ziceam ca esti gunoier.De unde naiba-ti vin ideile astea nastrusnice.Te mai aude fun sonat din pulitie si o generalizeaza.Cand o fi obligatorie promit ca nu ma mai sui pe motocicleta. Cred ca esti ud pana la coor de sudoare.Niculeeee,trezeste-te.Motociclismul inseamna li-ber-ta-te.D-aia umblu eu numai in pantalonasi si tricou si ghete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 8, 2013 Share Postat Mai 8, 2013 Eu am un combinezon galben lamaie tot asa cu benzi reflectorizante ca licuriciul, dar l-am luat de la SH pentru materialul de buna calitate, cu 15RON, sa ma var cu el la reparatii pe sub masina. Cred ca de ies cu ala-n trafic, in plin soare, se lasa cu tamponari in lant. Sa aibe fo relevantza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 9, 2013 Share Postat Mai 9, 2013 Vezi Nicule?D-aia-mi place de tine.Esti bun si conciliant. In ce priveste replica (nu stiu care din ele) io am crezut ca-mi apartine.Daca a folosit-o si profesorul e clara treaba.E grav.Inseamna ca asa e . Libertate!Unitate! Etc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 9, 2013 Share Postat Mai 9, 2013 Gluma-i gluma, joaca-i joaca. Se spune ca atunci cand incetezi sa te joci in sensul bun, adica sa ai interes pentru ceva si sa il sucesti pe toate partile pana-i afli tainele si ascunzisurile, creierul pleaca pe panta descendenta. Asadar sa nu fim rautaciosi, e foarte bine ca nenea inca mai vrea sa iasa la joaca desi e de baza in 55. Daca trebuie vin si eu cu ala galben la intrevedere, dar imi acord libertatea de a circula cu el in cutie si sa-l scot doar pe terenul de joaca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 9, 2013 Share Postat Mai 9, 2013 Nu-mi luati intrebarea in nume de rau: Cum se numeste producatorul acelor casti, credeti prin prisma experientei dvs. ca sunt viabile la caz de ceva? Intreb pentru ca tre sa-mi refac echipamentul... Multzam! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 (editat) Articol preluat din revista "Univers Moto" Casca - element cultural si social Purtarea castii este o masura de securitate si obligatorie prin lege. Pe de alta parte, casca reprezinta mult mai mult decat protectia celei mai importante parti a corpului nostru.IDENTITATE. Cei care poarta casca nu pot fi recunoscuti, ei isi pierd chipul, se scufunda in anonimat. Un anonimat care elibereaza. Elibereaza de o barbie dubla, de pungile de sub ochi, de acnee sau de un nas borcanat. Si de faptul ca esti legat de propria identitate: aceea de tatic cuminte, afacerist de succes sau femeie de casa.Constatam, asadar, ca aceasta casca indeplineste un vis stravechi al omului: acela de a se putea ascunde in spatele unei masti, de a-si camufla propriile minusuri, de a-si construi o noua identitate. Sa mentionam numai faptul ca razoinicii popoarelor primitive foloseau (folosesc) masti infricosatoare care aveau (au) menirea de a conferi purtatorilor lor puterea unui leu, a unui tigru sau a unui facocer. In teatrul grec antic se folosea masca pentru ca unul si acelasi actor sa se poata strecura neobservat si nebanuit in pielea mai multor personaje. In timpul carnavalelor (nu numai a celui venetian), decenta si morala sunt uitate in spatele unei masti. Cu totul altfel se petrec lucrurile in cazul motociclistilor, nu mai este nevoie, ca in istorie, de un ritual, de o inscenare sau de o imprejurare sociala de exceptie pentru a purta o masca: din 1976, obligativitatea purtarii castii le confera tuturor pilotilor si pasagerilor unei motociclete libertatea de a trebui sa se mascheze mereu.Si iata ca, “racer” fiind, avand pe cap copia castii campionului - cu Soarele si Luna pe carcasa - Walther Rothfuss se transforma, deodata, in Valentino Rossi. Un altul, “streetfighter”, Georg Reiter sa spunem, cu o casca Roof sau Simpson pe cap, vopsita corespunzator, cu fata ascunsa dupa viziera neagra, se transforma, in doi timpi si trei miscari, intr-un Ghost Rider. Carui impatimit al motocicletei de turism nu i se deschid orizonturi noi cu o casca articulata purtata pe crestet? Sau, costumat in “crosser”, purtand o casca cu cozoroc, legata de barbie, si ochelari - cat de repede se transforma anonimul in cineva. Sa nu mai vorbim de camuflarea in Easy Rider, avand o semicasca sau un “braincap” pe scafarlie (ca sa te tii, cat de cat, de lege si sa te simti, in acelasi timp, un proscris) - ce postura de invidiat! Dar nu este rau nici ca motociclist obisnuit, cu o casca oarecare - unde se pot afisa atat de nonsalant pasiunea si libertatea daca nu in saua unei motociclete?COMUNICARE. Casca o complica, fara nici o indoiala. Cu ea pe cap este mai greu sa te faci inteles sau sa intelegi ce spune altul. Cu toate acestea, casca poate fi foarte “guraliva”, poate crea o noua forma de comunicare. Ea transmite mesaje, emite semnale. Omul de stiinta Francis Collins, de exemplu, care, la inceputul anilor ’90, a fost conducatorul proiectului descoperirii genomului uman, a lipit numele genei izolate de el pe casca sa de motociclist si a raspandit astfel omenirii un mesaj cu privire la necesitatea cunoasterii propriei fiinte. De inteles, din pacate, l-au inteles numai specialistii...Mult mai usor sunt de priceput inscrisuri ca: “Isus calatoreste cu mine”, “Franez pentru berici”, “Donator de organe in calatorie”, “Aveti inima pentru copii”. Cu toate ca si ele ofera mult spatiu interpretarilor de orice fel. Dar si castile fara abtibilduri comunica unele lucruri, in functie de cum sunt purtate pe cap sau in mana. Pentru ca semnaleaza apartenenta la un anumit grup. Cine se urca la colt pe bicicleta, cine si-a parcat Volkswagen-ul Golf, cine isi cumpara bilete de autobuz nu poarta casca. Cine poarta casca este motociclist. Ceea ce inseamna, de regula, un ALT OM.Ranjid Singh este si el motociclist. Dar nu poarta casca. I s-a permis de catre Comisia Federala pentru Circulatia Rutiera, in 1986. Cu o casca pe cap, domnul Singh ar fi recunoscut imediat ca motociclist, dar pentru el este mai important sa fie recunoscut ca fiind un credincios al religiei Sikh, deci poarta turban. Peste care, bineinteles, nu se poate pune o casca. “Mi-as trada credinta purtand o casca”, spune el. Ca atare circula purtand un turban pe cap. “Acesta ma va proteja mai bine decat orice casca”. Si surorile religioase au voie sa circule pe motocicleta aparate doar de scufiile lor. In acest caz este suficienta o recunoastere formala a credintei pentru a fi eliberate de povara de a purta o casca. Altfel, este nevoie de o dovada medicala care sa ateste ca pacientul nu are voie sa poarte o protectie pentru ”dovlecel”, din tot felul de motive, mai mult sau mai putin medicale. DETURNAREA DESTINATIEI CASTILOR. Purtarea unei casti ar fi chiar o mare obraznicie in unele imprejurari. Nu fata de purtatorul insusi, ci fata de semeni. De exemplu, la banca. Angajatii bancilor nu sunt foarte bucurosi atunci cand clientii lor se ascund, mascati, in anonimitate. De aceea, politetea cere sa te arati in asemenea situatii, chiar daca doare: “Nu, domnule Rothfuss, nu putem sa va dam un credit pentru achizitionarea unui R1, chiar daca Rossi conduce acum o Yamaha”. La fel de sensibil reactioneaza si proprietarii pompelor de benzina fata de motociclistii care exagereaza cu purtarea obligatorie a unei casti: “ Puteti plati si cu card, pistolul, din pacate, nu-l putem accepta.”Pentru ca aceasta combinatie - motocicleta, casca si pistol - ameninta sa se extinda, autoritatile din Columbia au hotarat de catva timp sa interzica purtarea castii, cel putin pentru o perioada. Dar n-au interzis si portul unui pistol sau conducerea unui motor. Masura de a conduce obligatoriu cu pletele-n vant nu a stopat impuscarea oamenilor din goana motocicletei, dar a oferit cel putin victimelor sansa de a-l recunoaste pe cel care le-a ciuruit. Luptele acestea de strada au adus o faima proasta castilor nu numai in Columbia, ci si in Frankfurt pe Main.Exemplul in care ministrul de externe al Germaniei, Joschka Fischer, a jucat un rol purtator de casca ne arata doua lucruri. In primul rand: comunitatea purtatorilor de casca nu este nici pe departe atat de omogena pe cat s-ar crede. Si nici elementul liant “credinta” atat de puternic. Uneori este chiar el cel care desparte lumea in oameni care au voie sa poarte casca si oameni care nu au voie. Vezi: politisti si demonstranti. Este ceea ce se numeste monopolul violentei. Sau al puterii. In al doilea rand: drepturile si indatoririle civile sunt chestiuni de perspectiva. Se presupune ca Parlamentul federal n-ar fi discutat problema, in urma cu trei ani, daca Fischer ar fi condus in 1976 o motocicleta fara a purta o casca .Asa insa, Wolfgang Bosbach, vicepresedintele fractiunii CDU/CSU l-a interpelat pe ministrul de externe dupa cum urmeaza: “Trecutul dumneavoastra indoielnic, domnule ministru, este azi o data mai mult o tema de discutie, pentru ca nu puteti scapa de acest trecut, in cel mai adevarat sens al cuvantului, ca de niste jeansi vechi sau de o casca de motociclist”. Sa mai spuna cineva ca ministrii nu stiu despre ce vorbesc! Castile moto pot fi aruncate intr-adevar la gunoi...ISTORIE. Istoria castii este mult mai veche decat reglementarea privind depozitarea gunoiului menajer. Chiar daca nu se stie cu exactitate cand a aparut prima casca, se poate totusi presupune: imediat dupa inventia maciucii. Din punctul acesta de vedere, casca nu numai ca a insotit evolutia omului, dar a si favorizat-o. Pentru ca loviturile in moalele capului nu cresc capacitatea de a gandi, ci dimpotriva. Din care cauza nu motociclistul a fost primul care sa se supuna obligativitatii de a purta casca. L-au precedat eroii greci, cohortele romane, vikingii pradatori, cavalerii medievali, cuirasatii prusaci si multi altii care, din motive pur profesionale, trebuiau sa se intalneasca cu alti semeni de-ai lor. Astfel, casca a fost purtata (si este) de pompieri, constructori, jucatorii de fotbal american, pilotii de avioane supersonice si elevii scolii elementare “Brictius” din Schöppingen. Iata o mostra de discurs: “Din grija pentru sanatatea copiilor, consiliul profesoral a hotarat sa instituie obligativitatea purtarii castii pentru elevii biciclisti”.Pentru ca motociclistii erau la inceput mult mai inceti decat elevii scolii elementare “Brictius” de astazi, ei nu purtau casca. Pilotul purta caciula, cascheta sau casca din piele. Din ultima mentionata a derivat prima casca de motociclist, o semisfera din piele, marginita de niste colacei. Unii producatori foloseau in locul pielii carton pe care il captuseau cu pluta sau pasla. In anii ’50, plasticul ajunsese la mare pretuire. Nu doar in gospodarie sau in garderoba. Castile au ajuns sa fie fabricate de producatorul britanic Cromwell, din rasini poliesterice intarite cu fibre de sticla. Firma germana Schuberth a utilizat pentru prima data stiroporul ca element de amortizare. In anii ’60 a aparut pe piata casca cu flancuri trase in jos, copiata dupa castile pilotilor de avioane militare.Cu putina vreme inainte de adoptarea obligativitatii purtarii unei casti de protectie a aparut casca integrala, mai intai ca o modificare a protectiei capului pilotului de automobil, conceputa de producatorul american Bell pentru pilotii curselor de viteza pentru masini din Statele Unite. Castile acestea erau foarte grele si reduceau extrem de mult campul vizual. Ca atare n-au gasit foarte multi adepti. Pentru ca intre timp au inceput sa devina tot mai usoare, mai confortabile si mai sigure, castile integrale s-au impus, in cele din urma, pe piata. Editat Mai 10, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 e foarte frumos articolul despre casti. si interesant, contine cateva detalii inedite (pentru mine). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Nastase Postat Mai 10, 2013 Share Postat Mai 10, 2013 (editat) Printr-un Joint venture UNIVERS MOTO era un fel de MOTORRAD in limba romana. Daca meseriasii de la MOTORRAD, respectiv Motorpresse International ar fi permis pasionatilor de la UNIVERS MOTO sa publice cel putin 50% subiecte romanesti... si conducerea de la Motorpresse Romania ar fi fost interesata de motociclism... nu de manglelala... alta era acum situatia... Si din punct de vedere al educatiei moto! Dar... "evropa" ne vrea prosti... Din fericire: Editat Mai 10, 2013 de Dan Nastase Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 (editat) Frumos scris articolul. Iata si dedicatia mea pt. UE: http://www.youtube.com/watch?v=_wCkESXzqNs Apropo de plimbarica: Editat Mai 11, 2013 de high_dive_eagle Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Enduristul Postat Mai 11, 2013 Share Postat Mai 11, 2013 (editat) Astazi am testat casca cu clapeta comercializata de Crivit la 280 lei. Exceptionala. pacat ca e Made in China,am probat si eu una la Lidl si dupa ce am pus-o si scos-o de vreo 3 ori deja se invartea in cap.Am vazut ca nici nu se mai inchidea bine flipup-ul.Captusala iar un mare minus,ma durea capul de la spuma ca burete ioc. Editat Mai 11, 2013 de Enduristul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 Fara suparare, am vazut-o la raft: Este slab rau produsul, ieftin, prost si fake cu acte in regula ca produs vandabil. Nu tot ce are o garantie prezinta o garantie viabila, este produs adaptat romanilor. Raman cu coaja mea veche si cu sticla zdrentza, macar am baza pe ea ca nu va trebui familia sa-mi reconstruiasca si moaca odata cu imbalsamarea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geloni Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 Draga d-le Nicon, iti doresc mult succes in crearea minunatului grup 55, imi pare rau ca nu pot participa pe 18 la prima si singura intilnire a grupului 55, daca vin la a doua si cei mai tineri, asta va fi singura, dar nici de asta nu sint sigur ca veti fii doar 55, oricum ar fi, nu uita ca ai plecat din motoveterani doar unor altercatii cu simpatizantii acestui grup. Mi-ar parea rau sa se intimple la fel si cu grupul 55, din care sincer mi-ar face placere sa fac parte, dar ma abtin, nu-mi mai plac iluziile si nu mai bag in seama sipatizantii, fie ce-o fi, ramin motociclist , pe banii mei, cind am circul cind nu vad fotografii si suspin. Inca o data iti doresc succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 13, 2013 Share Postat Mai 13, 2013 Femei aduci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Constantin Postat Mai 14, 2013 Autor Share Postat Mai 14, 2013 Nicon a invitat la mancare, bautura si excursie moto pe sufletistii de-o varsta si nu numai! Totul gratis! Si cazarea! Si se asigura si combustibilul pentru seniorii trecuti de o varsta - de catre alti participanti. Se cuvine sa-i multumim. Asteptam si de la altii initiative similare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 (editat) Buna initiativa dom profesor.Urmatoarea intalnire la Ilganii de Jos.Ce zice-ti? Editat Mai 14, 2013 de HondaSan Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Constantin Postat Mai 14, 2013 Autor Share Postat Mai 14, 2013 Vezi ca in planul de actiuni pe 2013 al SENIOR RIDERS am introdus " Coborarea Dunarii cu barcile - responsabil Bunu". La Ilgani in Delta puteti accesa oricand. Pun la dispozitia SENIOR RIDERS terenul 5000 mp intravilan, imprejmuit, pe malul Dunarii - Brat Sf. Gh., apa curenta, closet in curte. Puteti sta 3 luni, cu cortul si mancarea din pescuit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 14, 2013 Share Postat Mai 14, 2013 Hip hip uraaaaa! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Mai 15, 2013 Share Postat Mai 15, 2013 Draga d-le Nicon, iti doresc mult succes in crearea minunatului grup 55, imi pare rau ca nu pot participa pe 18 la prima si singura intilnire a grupului 55, daca vin la a doua si cei mai tineri, asta va fi singura, dar nici de asta nu sint sigur ca veti fii doar 55, oricum ar fi, nu uita ca ai plecat din motoveterani doar unor altercatii cu simpatizantii acestui grup. Mi-ar parea rau sa se intimple la fel si cu grupul 55, din care sincer mi-ar face placere sa fac parte, dar ma abtin, nu-mi mai plac iluziile si nu mai bag in seama sipatizantii, fie ce-o fi, ramin motociclist , pe banii mei, cind am circul cind nu vad fotografii si suspin. Inca o data iti doresc succes. Un raspuns subiectiv, al unui om ce traieste in trecut. Sunteti un batran poasac domule Geloni. Eu voaiam doar sa trec sa salut pe cei ce au reusit sa aibe 55 si-s inca pe doua roti si inca mai umbla cu ele. Am tot respectul pentru ei ca indivizi, nu neaparat ca si club sau ceva de genul asta. Daca deranjez chiar si unul singur dintre participanti renunt la escala cu pricina din traseu, nu ma costa nimic. Sau cine stie, poate vin de capos sa te deranjez pe dumneata, ca sa se termine micii si berea tocmai fiindca pot eu bea si manca mai mult si ti-am luat-o inainte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Mai 15, 2013 Admin Share Postat Mai 15, 2013 Primiti si de-astia mai tinereii? ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Constantin Postat Mai 15, 2013 Autor Share Postat Mai 15, 2013 Traseu: sambata Buc - Curte Arges - Vidraru etc. cca 250 km duminica Curte Arges - Dragoslavele - Rucar - Predeal - Buc., cca 300 km Pt cei din Buc: plecarea sambata 18 mai, de la Petrom Militari, inainte de autostrada, la ora 8,00. Nicon, 3 camere de 2 pt cei din Buc care s-au anuntat deja. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
HondaSan Postat Mai 15, 2013 Share Postat Mai 15, 2013 Luigi,om cu "greutate".La 8 la Petrom? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.