yusuf Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Cand baietii cu ani in spate va spune ca SS nu iarta ascultati de ce va spune, ideea in principal nu este sa nu iti iei , ideea este ca nu iarta deloc , am mers cu destule motoare in viata dar m-am suit pe un ss la final cand mi-am permis sa imi iau modelul care imi place , acum 3 zile unu cu un jeep care statea pe banda 1 a tras in fata mea cu jumate de masina , am tras stanga dar totusi nu a fost suficient sa il evit , si am apasat si mai tare frana fata ca sa nu intru in el , viteza era in jur de 60 la ora , si sa blocat roata fata cu ghidonu spre stanga si mi-a prins picioru stang sub motor ( pagube: carene zgariate , crash pad rupt , capacul alternator fisurat , motoru a fost reparat in mai putin de 1 zi , dar picioru inca este in gips , entorsa glezna + fisura os peronian , costum purtat si ghete ! si tot m-am bulit , sfatu meu este sa aveti intodeauna costum si o viteza in care poti scapa din gips dupa 3 saptamani , asfalt uscat si asta e primu meu botez dupa 3 ani de mers pe motoare si prima luna de mers pe 600cmc ss ) , asfalt uscat si aveti grija de voi pt ca sunteti singuri care pot avea ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Ce cauciuc si ce presiune ai pe roata fata? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
T I M B E R L A N D Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 ABS? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Phoenix78 Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 (editat) Cand baietii cu ani in spate va spune ca SS nu iarta ascultati de ce va spune, ideea in principal nu este sa nu iti iei , ideea este ca nu iarta deloc , am mers cu destule motoare in viata dar m-am suit pe un ss la final cand mi-am permis sa imi iau modelul care imi place , acum 3 zile unu cu un jeep care statea pe banda 1 a tras in fata mea cu jumate de masina , am tras stanga dar totusi nu a fost suficient sa il evit , si am apasat si mai tare frana fata ca sa nu intru in el , viteza era in jur de 60 la ora , si sa blocat roata fata cu ghidonu spre stanga si mi-a prins picioru stang sub motor ( pagube: carene zgariate , crash pad rupt , capacul alternator fisurat , motoru a fost reparat in mai putin de 1 zi , dar picioru inca este in gips , entorsa glezna + fisura os peronian , costum purtat si ghete ! si tot m-am bulit , sfatu meu este sa aveti intodeauna costum si o viteza in care poti scapa din gips dupa 3 saptamani , asfalt uscat si asta e primu meu botez dupa 3 ani de mers pe motoare si prima luna de mers pe 600cmc ss ) , asfalt uscat si aveti grija de voi pt ca sunteti singuri care pot avea ! Nasol amice! Pare rau sa aud ... dar bina ca e doar atat, se putea mult mai rau. La capitolul motocicleta, ce sa zic, chiar daca erai cu o alta.... tot cam pe acolo sau o pateai sau mai rau. Insanatosire grabnica si numai bine!!! Editat Aprilie 2, 2013 de Phoenix78 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yamahana Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Daca "spune baietii" inseamna ca "merge", nu???? Deh, putin timp liber pentru limba romana, nu strica niciodata... Oricum, insanatosire grabnica! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icey Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Intreb si eu, care ar fi fost scenariul in care ar fi existat un mic impact intre tine si jeep la viteza mica (dupa sau in timpul franarii) deoarece ceva asemanator mi s-a intamplat si mie dar eu deja eram in unghiul mort (in accelerare) al unei dacii si a virat peste mine si eu pur si simplu m-am blocat si asteptam sa ma obseve ca am ajuns paralel cu el. Cred ca variantele ar fi fost sa franez sau sa accelerez...viteza era undeva la 30-40km/h. Nu credeam ca ma pot bloca asa asteptand reactia celuilalt care spre norocul meu a fost sa se uite in oglinda mai bine si sa ma observe si sa vireze inapoi pe banda lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Si pina la urma, l-ai atins pe jip-an? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Ce cauciuc si ce presiune ai pe roata fata? iar incepi ? de vina e ca are levierul la schimbator prea scurt....de asta a blocat fata . ce naiba ...a franat omul tarziu si singura solutie a fost sa franeze maxim pe fata. fara abs asta inseamna ca esti pe jos . plus ca probabil incercand sa il evite a si inclinat putin motoreta. (treaba cu levierul era o ironie ) recuperare usoara amice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Old School Rider Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Intreb si eu, care ar fi fost scenariul in care ar fi existat un mic impact intre tine si jeep la viteza mica (dupa sau in timpul franarii) deoarece ceva asemanator mi s-a intamplat si mie dar eu deja eram in unghiul mort (in accelerare) al unei dacii si a virat peste mine si eu pur si simplu m-am blocat si asteptam sa ma obseve ca am ajuns paralel cu el. Cred ca variantele ar fi fost sa franez sau sa accelerez...viteza era undeva la 30-40km/h. Nu credeam ca ma pot bloca asa asteptand reactia celuilalt care spre norocul meu a fost sa se uite in oglinda mai bine si sa ma observe si sa vireze inapoi pe banda lui. Nu mai fa asta niciodata,ia o decizie! Instinctiv macar,in astfel de cazuri in care nu ai timp sa iei o decizie calculata ,instant tragi ambreiajul si o turezi in gol la maxim in acelasi timp ce franezi si claxonezi.De obicei asta le atrage atentia la soferi,si chiar daca nu te vad in oglinda,cand aud motor turat si claxon isi dau seama de pericol si revin imediat pe banda lor.asta cam in 80% din cazuri,vor exista si cele 20% cand poti sa ai un claxon de vapor iar ceilalti soferi se vor bloca si ei ca tine,sau isi vor continua manevra idioata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
icey Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Problema e ca majoritatea incep sa se asigure dupa ce au inceput manevra de trecere pe banda vecina, asa s-a intamplat si acum si dupa ce s-a urcat jumate pe banda m-a observat. Singura reactie cred ca a fost sa las de acc. si sa ma incadrez cat mai pe margine astea facute din instinct. In continuare dupa ce am analizat intamplarea mi-a fost ciuda pe mine ca de ce nu am reactionat si mi-am lasat "viata" in mana unui conservist grabit. Da, urmeaza adaptarea unor tobe sport, atunci sper sa fiu auzit daca nu vazut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Da, urmeaza adaptarea unor tobe sport, atunci sper sa fiu auzit daca nu vazut. NU o zic ca sa te iau in raspar, dar niste tobe, cimpoaie, tambale zgomotoase nu te fac PE TINE sa reactionesi mai rapid si mai bine in situatii de criza. Pe asta ar trebui sa te focus, pentru ca doar pe tine si reflexele tale trebuie sa pui baza mereu. Atat. @yusuf, recuperare rapida, bravo pt echipament! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adsv650s Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Salutare, eu cam sunt pregati tot timpul sa claxonez, cateodata claxonez si daca depasesc , mi-e cam frica in general, cazaturi nu am luat decat 2 de pe loc si una la viteza mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sergiu_Q Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 decat tobe zgomotoase mai bine un claxon calumea http://www.youtube.com/watch?v=ItWBJ69VzW8 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ionutpopoiu Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 ai avu6t crash paduri degeaba:))).si asta la fel ca alti 90 la suta pt ca folosesc suruburi de prindere subdimensionate(sunt mai mult de design).crashpadurile nu au voie sa se indoaie doar sa se toceasca.se prind cu surub gros trata gen prezoanele de chiuloasa nu din aluminiu .asa scapai mult mai usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Sergiu, te contrazic. In situatii limita, nu m-a ajutat deloc claxonul ci franarea eficienta sau schimbarea benzii la timpul potrivit. De exemplu, acum 2-3 saptamani am avut urmatorul sir de evenimente in interval de 20 de minute. Sambata la pranz, rulez pe Iuliu Maniu, ma bag pe prima banda ca era mai libera ( desi nu fac asta decat f rar ) si era cat pe ce sa intru in doi pensionari care parlamentau in dreptul loganului din dotare stationat. Am observat ca nu ma aud, nu ma vad, am inceput sa franez progresiv, claxoane, ambalat toba - NIMIC! Am ciupit frana mai tare, mi-a fugit putin poponeata dar am reusit sa ma opresc pana in ei. Abia atunci m-au vazut si se uitau mirati la mine, de parca eu eram pe trotuarul lor, nu ei pe asflatul soferilor. Apoi, pe Sos. Drumul Taberei, iar ma mananca sa ma bag pe banda 1 si dau, inevitabil, de genul de sofer care vrea sa parcheze brusc, din banda a 2 a ( pe drum cu 3 benzi ). Nu tu semnal, nu tu uitat in oglinda, macar nu a facut manevra in viteza. Iar claxoane, iar franare, iar fuge putin poponeata, iar ma opresc la niciun metru de el. Asa ca imi sustin parerea. Franare eficienta plus prezenta de spirit. Nu neg, e bun si claxonul cand il ai pe unu in fata, mergi incet si el se baga pe banda ta fara semnal, sau cand observi ca un pieton vrea sa traverseze neregulamentar, dar in situatii limita, e cam degeaba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Nu mai fa asta niciodata,ia o decizie! Instinctiv macar,in astfel de cazuri in care nu ai timp sa iei o decizie calculata ,instant tragi ambreiajul si o turezi in gol la maxim in acelasi timp ce franezi si claxonezi.De obicei asta le atrage atentia la soferi,si chiar daca nu te vad in oglinda,cand aud motor turat si claxon isi dau seama de pericol si revin imediat pe banda lor.asta cam in 80% din cazuri,vor exista si cele 20% cand poti sa ai un claxon de vapor iar ceilalti soferi se vor bloca si ei ca tine,sau isi vor continua manevra idioata. de fiecare data cand pleci de-acasa cu motocicleta, ca sa te intorci inapoi, fericit, tot cu motocicleta intreaga, depinde de 2 lucruri. de tine si de ghinion. ghinionul e sub 1‰ de tine depinde indiferent daca circuli in legalitate sau ca nesimtitii cu faza lunga, tobe zgolmotoase si mana-nfipta in claxon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 (editat) iar incepi ? de vina e ca are levierul la schimbator prea scurt....de asta a blocat fata . ce naiba ...a franat omul tarziu si singura solutie a fost sa franeze maxim pe fata. fara abs asta inseamna ca esti pe jos . plus ca probabil incercand sa il evite a si inclinat putin motoreta. (treaba cu levierul era o ironie ) recuperare usoara amice Facem noi doi un concurs , care frineaza pe o distantza mai scurta? Si dupaia mai vorbim. Amesteci mere cu pere, ce treaba are ABS-ul in cazul acesta??? Se poate cumpara, monta un sistem ABS pe motocicleta implicata in acest accident???? Spune-mi unde gasesc sistem ABS la pret pina in 300euro sa mi-l pot monta si eu pe mobra. A doua zi mi-l cumpar, numai sa-mi spui pe bune unde-l gasesc. Sint multi fani ABS, nimeni nu contesta avantajul ABS-ului, dar sint in RO, 90%, poate mai multe, motociclete fara ABS. Ce facem cu ele? Punem pingele uscate, coapte, si cind o comitem, ne sar fanii ABS-ului in cap. In caz ca nu stiai, daca asfaltul nu are nisip, ulei, apa, se poate frina (evident ca nu maxim) si cind esti aplecat la 25-30grd, fara sa pici. Problema e ca nu ai antrenament pt asemenea experienta. Daca cauciucul e aderent, nu aluneci, in cel mai rau caz te dai peste cap. In marea majoritate a cazurilor ca acesta, cauciucul fatza aluneca, si asta din cauza ca are o compozitie mult mai dura, are si presiunea de 2.5Atm, mare. Sa tina 10-15 000km. Economisesti 150euro la cauciuc, si dai 4-500 la mic accident, plus durerile. Editat Aprilie 2, 2013 de JAGI Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Cand baietii cu ani in spate va spune ca SS nu iarta ascultati de ce va spune, ideea in principal nu este sa nu iti iei , ideea este ca nu iarta deloc , am mers cu destule motoare in viata dar m-am suit pe un ss la final cand mi-am permis sa imi iau modelul care imi place , acum 3 zile unu cu un jeep care statea pe banda 1 a tras in fata mea cu jumate de masina , am tras stanga dar totusi nu a fost suficient sa il evit , si am apasat si mai tare frana fata ca sa nu intru in el , viteza era in jur de 60 la ora , si sa blocat roata fata cu ghidonu spre stanga si mi-a prins picioru stang sub motor ( pagube: carene zgariate , crash pad rupt , capacul alternator fisurat , motoru a fost reparat in mai putin de 1 zi , dar picioru inca este in gips , entorsa glezna + fisura os peronian , costum purtat si ghete ! si tot m-am bulit , sfatu meu este sa aveti intodeauna costum si o viteza in care poti scapa din gips dupa 3 saptamani , asfalt uscat si asta e primu meu botez dupa 3 ani de mers pe motoare si prima luna de mers pe 600cmc ss ) , asfalt uscat si aveti grija de voi pt ca sunteti singuri care pot avea ! Asta a fost un semnal. Acum este o foarte buna ocazie pentru a reevalua prioritatile in tot ceea ce insemna mersul pe motocicleta ( mai ales cele SS care performeaza in tot ceea ce fac ). Multa teorie, cursuri practice ( vezi pe cele de la AMKART ), exersari intr-un mediu controlat ( parcari, drumuri parasite ). Frinari, evitari si tot ce te mai poate ajuta in traficul de zi cu zi. Investitia in propia persoana este cea mai valoroasa, durabila si cea care ne poate salva in momentele mai delicate. Succes si multa bafta in continuare. p.s. gindeste-te ca acelasi lucru se putea intimpla la viteza mult mai mare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
biancocelleste Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Yusuf, nu e tata nevoie neaparat sa te duci pe Amckart sau sa exersezi franari si accelerari in parcare la Billa singur de nebun. Iesi cat mai des cu mobra, mergi incet si cu maxima atentie si usor usor o sa inveti singur foarte multe lucruri fara sa cazi sau doamne fereste sa te busesti. Aici cu vremea, pana mea, trebuia sa te fi gandit si tu ca se merge foarte incet, se evita depasirile si alte manevre pe care le poti face pe un asflat uscat. In trafic inveti meserie, nu pe pista sau in parcari Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yusuf Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 (editat) multumesc pentru urarile de insanatosire ! 1 cat naiba costa un ABS )) 2. pe amkart nu merg cazane si idiotii la volan ( daca il prind o sa zbor ca o maimuta prin geamul lui si ii rup picioarele ) 3. presiune , habar nu am , cauciucul stiu ca este din 2009 uzura 30% , si oricum nu ma salva un cauciuc nou ca era murdar pe jos , ce vroiam eu sa punctez dar nici unu dintre voi nu a fost atent: Daca nu aveam 60Km/h si o ardeam in arogante eu am SS si sunt boss. nici nu vreau sa imi imaginez scena I Morala : Mergi incet ca sa ajungi acasa ! Editat Aprilie 2, 2013 de yusuf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Viata in general si cea de motociclist in special ( deoarece la ea ne referim acum ) este alcatuita din alegeri. Tu, din ceea ce pare din punctul 2 `pe amkart nu merg cazane si idiotii la volan ( daca il prind o sa zbor ca o maimuta prin geamul lui si ii rup picioarele`, ai facut-o pe a ta. Nu pot decit sa-ti urez mult succes, bafta si plimbari cit mai placute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
O_Stefan Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 o intrebare retorica: cum pericolul in cazul tau a venit dinspre dreapta, oare tragand stanga de ghidon te indeparteaza de el? sau NU ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yusuf Postat Aprilie 2, 2013 Autor Share Postat Aprilie 2, 2013 te indepartezi corect de spatele masini, dar din moment ce fata masini iti bloca accesul ca sa mergi inainte nu prea mai te indepartezi doar te apropi Ideea cu amkartu nu am zis ca nu este utila , dar nu te invata chiar tot ! pe amkart o sa ma duc garantat si pe selena , dar usor usor , nu sunt genu care ii e frica ca se face de ras daca cade ) prefer sa rada lumea de mine decat sa planga ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
O_Stefan Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 nu stiu de ce, dar ceva imi spune ca te inseli si acel ceva numindu-se countersteering Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Denis_sbz Postat Aprilie 2, 2013 Share Postat Aprilie 2, 2013 Imi cer scuze ca mi-am facut o impresie gresita insa asa ai lasat sa se inteleaga. Amkartul nu ne invata tot, nici nu are cum, insa ne invata foarte multe lucruri folositore. Acel usor - usor tine numai de noi in a-l transforma in mai repejor - repejor p.s. la asta ma refeream cind spuneam ca depinde de noi ce prioritati avem in chestia asta extrem de complicata pe care o numim generic ... motociclism Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.