Sari la conținut

Nivel combustibil


Yaho0o
 Share

Postări Recomandate

Salut,

Am o problema cu afisarea nivelului de combustibil si anume nu imi afiseaza nimic. Cand pun contactul se afiseaza gradatia deci nu este de la display ma gandesc ca sonda are ceva. Care credeti ca este problema si cam care ar fi costul reparatiei new sau SH. Moto este un CBR F4i din 2002 .

Thank you,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut.

 

Din cate stiu F4i nu afiseaza nivelul de combstibil decat pe rezerva.La mine asa este.Cand sunt pe rezerva apar acele gradatii si cu cat consum din rezerva incep sa clipeasca pe rand.Dupa alimentare dureaza cateva minute in mers pana dispar liniutele.

 

Hope this helps :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Semnalul pentru rezerva este dat de un senzor din rezervor care lucreaza pe umezeala data de lichid.

Ce apare pe display este din softul bordului.ca sunt liniute, se aprinde un led..etc.

Acel senzor din rezervor se strica si nu mai da rezistenta necesara conditia pentru ca bordul sa intre in afisarea rezervei....

Un pont... Acel senzor se gaseste la pompele de benzina de la cielo,matiz nubira..etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema.

 

Becul se aprinde cand pun contactul (cum facea si pana acum) deci nu e ars.

La mine (Suzuki RF) motorul are bord semidigital, iar cand se aprinde becul, un display aditional imi contorizeaza nr. de kilometri facuti.

Mentionez ca becul se stinge dupa cativa km buni dupa ce fac plinul (5-10 km).

 

Am incercat sa verific termistorul din rezervor, insa imi ies 3 fire din el, nu 2 cum am citit prin alte posturi, ceea ce m-a facut sa renunt.

Manual cu borul nou nu gasesc, nici schema electrica.

 

Am verificat mufa rezervorului si contactele sunt ok.

Cum pot verifica termistorul? ce valoare trebuie sa aiba, si de ce sunt 3 fire?

 

Bordul (vad ca e similar cu cel de katana):

http://www.ebay.com/itm/2000-SUZUKI-KATANA-GSX600F-600-GAUGES-23-505-MILES-/380558562537

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu unde ai verificat firele, la intrarea in rezervor?

Pai probabil ai si indicator de nivel care de fapt este un potentiometru. - edit - am vazut poza cu bordul de katana si exista indicator de nivel.

 

1 fir e masa, 1 fir e pt termistor, 1 fir e pentru indicatorul de nivel. Masa e comuna pentru ambele, de-aia in loc de 4 ai 3.

Dar termistorul are 2 fire doar. Desfa sistemul din rezervor si o sa intelegi/vezi.

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma confrunt si eu cu aceeasi problema.

 

Becul se aprinde cand pun contactul (cum facea si pana acum) deci nu e ars.

La mine (Suzuki RF) motorul are bord semidigital, iar cand se aprinde becul, un display aditional imi contorizeaza nr. de kilometri facuti.

Mentionez ca becul se stinge dupa cativa km buni dupa ce fac plinul (5-10 km).

 

Am incercat sa verific termistorul din rezervor, insa imi ies 3 fire din el, nu 2 cum am citit prin alte posturi, ceea ce m-a facut sa renunt.

Manual cu borul nou nu gasesc, nici schema electrica.

 

Am verificat mufa rezervorului si contactele sunt ok.

Cum pot verifica termistorul? ce valoare trebuie sa aiba, si de ce sunt 3 fire?

 

Bordul (vad ca e similar cu cel de katana):

http://www.ebay.com/itm/2000-SUZUKI-KATANA-GSX600F-600-GAUGES-23-505-MILES-/380558562537

 

Update:

Poze cu ce am gasit in rezervor:

 

Masurat la rece si fara contact pus au valorile: 1.3kohm si 1.9kohm, iar la cald cu contactul pus 10 minute ~500ohm, respectiv ~100ohm

 

Intrebarea este: Cum functioneaza sistemul asta cu 2 tiristori?!?!

 

P.S. Bordul meu nu are indicator de nivel combustibil, in locul lui este temperatura lichidului de racire.

post-21326-0-13735500-1371373275_thumb.jpg

post-21326-0-93330100-1371373280_thumb.jpg

post-21326-0-02181400-1371373285_thumb.jpg

post-21326-0-42905600-1371373289_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma ajuta nimeni cu problema mea?

Revin cu informatii suplimentare: Rezistenta catre bord, pe ambele fire masurate cu masa comuna este de 3.7kohm.

 

Cred ca o sa schimb primul termistor de jos, cel care nu se incalzeste cu unul de aceeasi valoare cu celalat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai pentru ca batranica mea(gsxr 750 de 19 anisori) nu are senzor de benzina m-am documentat cum sa ii fac eu unul.Principiul e simplu.

Un termistor pus in rezervor pe post de senzor rezerva si inseriat cu un bec.

Cand e scufundat in benzina termistorul e rece, - > becul stins,

cand este deasupra nivelului de benzina termistorul se incalzeste, rezistenta interna ii scade -> se aprinde becul - > yuppy fugi la benzinarie si alimentezi.

Problema apare la variatiile de temperatura, astfel ca daca benzina din rezervor se incinge mai mult atunci si termistorul se incinge -> ii scade rezistenta interna si se aprinde becul de rezerva indicand fals, asta pe langa cazurile in care becul de rezerva palpaie haotic(atunci cand termistorul este "stropit" de benzina)

Pentru rezolvarea belelei de mai sus se folosesc doua termistooare inseriate astfel cel de jos va fi mereu scufundat in benzina si va elimina erorile date de cresterea temperaturii benzinei plus ca elimina si palpaielile haotice.

Mai multe informatii poti gasi aici http://forum.allaboutcircuits.com/showthread.php?t=47707

Este chiar si o schema cu un comparator si doua termistoare ca cele folosite de motorul tau.

Sfatul meu este sa nu modifici valorile termistoarelor daca nu stii ce faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 8 months later...

Am scurcircuitat ca in manual , schimbat termistor si incercat pe gol (pompa afara) si nu s-a intamplat nimic. Indicatorul nu apare, se comporta ca inainte, adica apare pentru cateva secunde cand pun contactul si apoi dispare. Teoretic cand se face scurcirucitul din manual sau cand se pune termistorul ar fi trebuit sa se aprinda indicatorul de rezerva comb. nu?

Alte idei ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

si eu am aceeasi problema cu bordul ,nu imi indica benzina din rezervor ,nu mi se inchid ledurile de la semnale din bord stau tot timpul aprinse doar in bord si ledul de la faza lunga la fel sta aprins in bord

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...