Sari la conținut

xvs1300 vs vtx1300


Maco
 Share

Postări Recomandate

Salutare,

 

Anul asta am luat decizia sa schimb motoreta (deh, batranetile ;) :)) iar cele 2 din titlu imi fac foarte tare cu ochiul. XVS-ul imi place cum arata dar ma sperie transmisia pe curea, la vtx ma incanta cardanul si pozitia de mers care pare mai comoda dar modelul care imi place nu se mai fabrica din 2009 (iar eu as fi dorit sa cumpar ceva fabricat dupa 2010!)

Va rog sa imi impartasiti parerile voastre in ceea ce priveste: fiabilitate, cost intretinere, tinuta de drum, etc. pentru a ma ajuta sa iau o decizie. Sunt invitati sa participe la acest topic atat posesorii de vtx si xvs cat si cei care au scotocit cotloanele netului in cautarea unor raspunsuri la intrebari similare.

 

Multumesc pentru ajutor,

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo doua zile, tocmai ajunsesem acasa si a oprit langa mine un tip cu o vitezoaica galbena, care m-a intrebat daca nu vand motorul. Nu cumva erai tu?

 

Dar sa trecem la kestiune: avantajele VTX-ului le-ai mentionat deja, as mai adauga doar ca e cu un strop superior XVS-ului la capitolul cuplu/putere. Ca dezavantaj, as mentiona ca, la cele 300 kg, ar fi avut nevoie de un al doilea disc de frana pe fata. Fiind insa obisnuit sa franez simultan fata-spate, nu prea se simte. Ca orice motor pe carburatie, are consumul cam mare in oras (8-10 litri la suta). In afara consuma maxim 6 daca mergi cu >120, 5,5 la viteza economica (110km/h). Comparativ, urmasa Honda Fury, cu acelasi motor,dar pe injectie, are o scadere dramatica de putere/cuplu, de circa 25%. Un alt dezavantaj ar fi rotile cu spite, motiv pentru care anvelopa e cu camera, ceea ce face un iad o pana de cauciuc. Dar exista o solutie, stiu pe cineva care le poate transforma in tubeless.

 

Pe la 120-130 in viteza a 5-a are si cuplul maxim, ceea ce face ca depasirile la aceasta viteza sa fie foarte eficace. Costurile de intretinere sunt relativ mici (nu necesita uleiuri scumpe, dat fiind faptul ca nu urca la mai mult de 5000rpm - eu folosesc Motul 5100). Alte costuri nu pot mentiona pentru ca nu s-a stricat nimic niciodata la ea pana la 43.000 km. Dar uite, ca exemplu, am descoperit ca i s-a matuit oglinda de la far si ma costa 250 lei sa schimb farul. Uleiul la cardan se schimba la 30.000 km, intra cam 250 ml iar un litru de ulei costa vreo 30 de lei.

 

Cam astea mi-au venit in cap pana acum, nu ezita sa intrebi daca mai ai nelamuriri. Imi place motorul asta, dar nu sunt vreun fundamentalist care sa nu-i vada si minusurile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vreo doua zile, tocmai ajunsesem acasa si a oprit langa mine un tip cu o vitezoaica galbena, care m-a intrebat daca nu vand motorul. Nu cumva erai tu?

 

Dar sa trecem la kestiune: avantajele VTX-ului le-ai mentionat deja, as mai adauga doar ca e cu un strop superior XVS-ului la capitolul cuplu/putere. Ca dezavantaj, as mentiona ca, la cele 300 kg, ar fi avut nevoie de un al doilea disc de frana pe fata. Fiind insa obisnuit sa franez simultan fata-spate, nu prea se simte. Ca orice motor pe carburatie, are consumul cam mare in oras (8-10 litri la suta). In afara consuma maxim 6 daca mergi cu >120, 5,5 la viteza economica (110km/h). Comparativ, urmasa Honda Fury, cu acelasi motor,dar pe injectie, are o scadere dramatica de putere/cuplu, de circa 25%. Un alt dezavantaj ar fi rotile cu spite, motiv pentru care anvelopa e cu camera, ceea ce face un iad o pana de cauciuc. Dar exista o solutie, stiu pe cineva care le poate transforma in tubeless.

 

Pe la 120-130 in viteza a 5-a are si cuplul maxim, ceea ce face ca depasirile la aceasta viteza sa fie foarte eficace. Costurile de intretinere sunt relativ mici (nu necesita uleiuri scumpe, dat fiind faptul ca nu urca la mai mult de 5000rpm - eu folosesc Motul 5100). Alte costuri nu pot mentiona pentru ca nu s-a stricat nimic niciodata la ea pana la 43.000 km. Dar uite, ca exemplu, am descoperit ca i s-a matuit oglinda de la far si ma costa 250 lei sa schimb farul. Uleiul la cardan se schimba la 30.000 km, intra cam 250 ml iar un litru de ulei costa vreo 30 de lei.

 

Cam astea mi-au venit in cap pana acum, nu ezita sa intrebi daca mai ai nelamuriri. Imi place motorul asta, dar nu sunt vreun fundamentalist care sa nu-i vada si minusurile.

Salut Sorine!

 

Multumesc frumos pentru raspunsul detaliat. Imi pare rau sa te dezamagesc, nu , nu eram eu ala cu "vitezana" galbena :))), am vandut-o pe Suzi de prin Aprilie si a mea era alba ....

Lipsa celui de al doilea disc am sesizat-o si eu dar nu am vrut sa aud parerea cuiva care calareste motoreta asta, nu sa imi dau eu cu parerea! In ceea ce priveste raportul putere/cuplu citisem undeva pe un site ca VTX 2009 (carburatie) ar fi mai slabut si acceleratia raspunde mai greu cand ai nevoie fata de Yamaha dar inteleg de la tine ca lucrurile stau exact invers... Motoreta pe care am gasit-o eu nu e un VTX 1300 S Custom si nu are roti cu spite, sunt jante de aliaj asa ca am scapat de pene :)!

Faptul ca ai facut 43.000 cu ea fara sa ai vreo problema confirma "proverbul": Honda e Honda

La cat mai multi km fericti pe motoreta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XVS-ul imi place cum arata dar ma sperie transmisia pe curea, la vtx ma incanta cardanul

 

...XVS-ul imi place cum arata dar ma sperie transmisia pe curea, la vtx ma incanta cardanul si pozitia de mers care pare mai comoda...

 

Man, cu tot respectul, ce este atat de inspaimantator la curea si incantator la cardan? Iar pozitia pe un cruiser... e practic tot aia, difera doar saua care poate fi mai confortabila sau mai putin. Oricum, ideea ar fi pana la urma sa calaresti cele doua modele care-ti fac cu ochiul, macar cativa km. Pentru ca orice parere este pana la urma subiectiva. Iar diferenta intre cele diua sitsme de transmisie... come on! Amandoua isi fac la fel de bine treaba in orice conditii. Oricum, succes in alegere, indiferent pentru care model vei opta.

Bafta maxima si asfalt uscat!

Editat de dooku
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut eu xvs, venit tot asa de pe ss.

Motor vioi, frane bune, destul de agila pt cat e de mare.

Pt curea nu trebuie sa-ti faci griji, ca nu se strica usor si in plus, nu e nici foarte scumpa, are avantajul de a pune puterea jos mai repede, decat cardanul

Consumul era undeva la 6 litri la suta.

Sfatul meu, este, sa mergi, cu un cruiser ceva mai multi km sa vezi daca iti place. Eu am renuntat rapid dupa ceva drumuri mai lungi. Ma obosea mai tare decat ss-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@peu: interesant ce spui, ca un cruiser e mai obositor decat un ss, e prima data cand aud asta. Asa ca sfatul pe care il dai, sa probeze inainte sa cumpere, e mai mult decat binevenit. Vad ca ai Busa: am mers si eu cateva sute de metri cu Busa unui prieten si imi amortisera mainile. Probabil ca si la tine cu XVS si la mine cu Busa e chestie de tehnica si obisnuinta. Din care amicul @Maco nu are decat de tras invataminte.

Asfalturi uscate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La drum lung pozitia de pe cruiser nu e tocmai ideala, toata greutatea e sustinuta de coloana, nici mainile nici picioarele nu descarca suficient. La sport touring si la SS la viteze mari deja curentul de aer preia o parte din greutate, de aceea la viteze peste 100 devin destul de ok. Cele mai comode sunt cred touringurile mari (Goldwing, PanEuropean, R1200RT, K1600GT/L etc.) sau enduro touringurile mari (Varadero, R1200 GS etc. ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

XVS-ul imi place cum arata dar ma sperie transmisia pe curea, la vtx ma incanta cardanul

 

 

Man, cu tot respectul, ce este atat de inspaimantator la curea si incantator la cardan? Iar pozitia pe un cruiser... e practic tot aia, difera doar saua care poate fi mai confortabila sau mai putin. Oricum, ideea ar fi pana la urma sa calaresti cele doua modele care-ti fac cu ochiul, macar cativa km. Pentru ca orice parere este pana la urma subiectiva. Iar diferenta intre cele diua sitsme de transmisie... come on! Amandoua isi fac la fel de bine treaba in orice conditii. Oricum, succes in alegere, indiferent pentru care model vei opta.

Bafta maxima si asfalt uscat!

Fiabilitatea! E lucru cunoscut ca transmisia pe cardan e mult mai fiabila decat cea pe curea dar, asa cum am invatat de la amicul Peu nu e foarte scumpa o noua curea ceea ce ma bucura pentru ca imi place XVS-ul. Multumesc de urari!

 

Am avut eu xvs, venit tot asa de pe ss.

Motor vioi, frane bune, destul de agila pt cat e de mare.

Pt curea nu trebuie sa-ti faci griji, ca nu se strica usor si in plus, nu e nici foarte scumpa, are avantajul de a pune puterea jos mai repede, decat cardanul

Consumul era undeva la 6 litri la suta.

Sfatul meu, este, sa mergi, cu un cruiser ceva mai multi km sa vezi daca iti place. Eu am renuntat rapid dupa ceva drumuri mai lungi. Ma obosea mai tare decat ss-ul.

 

Multumesc ca m-ai luminat cu privire la transmisia minune, chiar ma ingrijora cureaua aia! Cat despre sugestia de a testa un cruise inainte, ideea e buna dar cam greu de pus in practica... toti amicii mei au SS! Totusi mi se pare bizar ca e mai obositor pe cruiser decat pe SS, imi aduc aminte ac toate turele care depaseau 450 KM pe zi deveneau un chin pe vitezana. Daca mai aveam si pasager era si mai si... E drept ca se aseza mult mai bine pe curbe si puteam sa trag mult mai tare de ea, dar cu timpul pasagerul obosea din cauza pozitiei bine cunoscute cu mainile pe rezervor si sfarseam prin a cara pasagerul in spate (si chiar daca pasagerul era pe principiul poponeata mic tzatze mari talia de viespe, tot ajungeai sa simti fiecare kg in brate!)

 

 

 

Foarte frumoasa dar cam greu de gasit prin Europa asa ceva la banuti putini...:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Durata de exploatare a curelei este de 80 - 90.000 km, conform manualului mobrei mele (Yamaha XV1600). De altfel, o curea este construita din carbon armat cu kevlar, este mult mai ieftin de schimbat decat cardanul (cam 150 - 200$). Deci, pare sa prezinte ceva mai multe avantaje decat cardanul. Sincer, as pune pe primul loc transmisia pe curea, dupa care ar veni cardanul si lantul. Oricum, incearca sa vezi cam cat costa un kit de cardan de schimb...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca idee.. la ltd ul meu am curea ... am facut cam 35000 km cu el dar am schimbat cureaua acum vreo 15000 km si de abia se vede ceva uzura pe marginile ei, catusi de putin pe caneluri/dinti . Cand l-am luat avea curea originala Kawasaki dar eu nu mi-am permis una asa ca am facut comanda la Rombelt de una aftermarket care m-a costat la 1/4 din valoarea celei originale adica aprox 400 lei .

Cei de la Kawasaki garantau pt cureaua lor 40000 km , eu daca fac cu asta 30000 sunt mai mult decat multumit desi cred ca o sa ma depaseasca 40000 asta aftermarket.

 

Ce imi place la curea este lipsa zgomotului, faptul ca nu are nevoie de intretinere ( se spala cand se spala si motorul adica de vreo 2 ori pe an ) si din cate stiu are si cel mai bun raport de transmitere a puterii la roata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De altfel, o curea este construita din carbon armat cu kevlar, este mult mai ieftin de schimbat decat cardanul (cam 150 - 200$).

La motoarele cu cardan, nu cardanul se schimba, ci uleiul din cardan. Ceea ce duce costurile cam la 10 euro la 100.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motoarele cu cardan, nu cardanul se schimba, ci uleiul din cardan. Ceea ce duce costurile cam la 10 euro la 100.000 km.

Presupun ca se referea daca se strica cardanul :) nu ca se schimba anual sau la n km.

 

Uleiul de cardan se schimba odata la 2 ani,cel putin la mobra mea si costa cam 10 euro.

 

Inca un dezavantaj la unele mobre cu cardan, ca sa schimbi roata spate trebuie sa dai cardanul jos. Implica mai multa munca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punct de vedere tehnic, transmisia cardanica prezinta doar doua dezavantaje: o pierdere de putere in angenajul conic(hipoidal) si costuri ridicate regasite in pretul mocicletei. In rest avantaje...

Fiabilitate? Pai de curele sau lanturi rupte am auzit, cardan crapat niciodata... restul sunt doar vorbe.

Transmisia cardanica la un cruiser da o nota compacta si eleganta.

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Maco

Nu te lasa "inspaimantat" de nimic. Incearca sa calaresti ambele modele macar cativa km, ca sa vezi care ti se pare mai potrivit, mai confortabil, etc. Si unul si celalat sunt motoare fiabile, frumoase si iti vor aduce mari satisfactii in momentul in care vei alege unul. Pana la urma e vorba si de gust nu numai de tehnologie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre pozitie:

in 2 ani am schimbat asa: r1 2007, dominator 98, intruder 800 2008, sv 650sa.

 

pe r1 stateam bine, pozitia buna, 500km pe zi fara probl. dar se incingea in oras. si ma incanta ideea de a iesi putin de pe asfalt. asa am luat dominatorul. pozitia ok, pasagera era mult mai incantata, dar la 120 simteam ca se forteaza. am schimbat-o pe un intruder. l-am luat de la deva. peste cateva ore, cand am ajuns la bucuresti l-am pus la vanzare!!! pozitia naspa rau, ma durea spatele ingrozitor. in cateva zile era vandut. am luat sv 650 cu abs. pozitia confortabila. consum mic.

 

concluzia: cel mai bine stateam pe r1. la drum lung ma refer. daca stii sa stai pe ea, practic te odihnesti pe rezervor. cel mai rau am stat pe ciopar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pozitia pe chopper are un dezavantaj ca nu te poti misca deloc. Fundul ramane fix pe intreaga calatorie :) Daca mai ai si comenzi avansate chiar nu ai nici o sansa sa schimbi pozitia. Nu te poti ajuta de scarite ca in cazul touring-ului sau chiar al SS-ului.

 

Eu cel mai mult am mers 200 km fara pauza dar eram deja obosit,iar cel mai mult 600km intr-o zi,dar cu pauze destul de dese iar la destinatie eram ok.

 

Am mers si cu un touring si cu un SS dar nu mi-a placut deloc pozitia , tot chopperul ramane pt mine :) Asa ca depinde de la persoana la persoana cum se acomodeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ahoi, @Sacal am mers pe R1,R6 si Thunderace iar din punctul meu de vedere au minusuri.

@Maco alege cu inima si cumpara cu capul!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un dezavantaj la unele mobre cu cardan, ca sa schimbi roata spate trebuie sa dai cardanul jos. Implica mai multa munca.

VTX-ul nu intra in aceasta categorie,dar e bine de aflat inainte de a cumpara o mobra pe cardan.

 

Referitor la pozitie: la chopperele cu floorboards (talpici), cum sunt si VTX si XVS, pozitia picioarelor se poate varia destul de mult, pana aproape de pozitia pe un naked, daca sprijini varfurile talpilor pe partea din spate a talpicilor. Iar daca pe crash-bars montezi foot-peg-uri, ai asigurata si pozitia ca la o mobra cu comenzi avansate.

Editat de sorinavram
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam aceleasi senzatii ca Sacal am experimentat și eu, numai că am insistat aprox 5000 km, imi plăcea motorul foarte tare,insa nu m-am obisnuit cu pozitia.

Din toate moto deținute, cea mai ok pt mine, cat si pt pasager a fost Fz1s, Busa, este un vis vechi de-al meu care de la o iesire la alta ma incanta tot mai mult, in schimb, pasageră nu o apreciază deloc :).

 

Totuși, daca unul din cele 2 crutiere, iti face cu ochiul, cumpara-ti. Nu iti ascund, ca-mi sta gândul grav, la un nightrod special si cel mai probabil, îl voi cumpara, dar nu pentru iesiri lungi.

Editat de peu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu te uiti la un XVZ 1300?

 

4V .. transmisie cardan ... etc

 

apropo ... cred ca in ceea ce privesc cruiserele ...anul chiar nu conteaza ...vrei ceva dupa 2010 .. parerea mea e ca o sa ai

doar un an frumos in talon ...

 

Repet ... e parerea mea si atat !

 

Numai de bine

Editat de Kosmin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...