Sari la conținut

condus defensiv


fodorfery
 Share

Postări Recomandate

klux, referitor la filmuletul de mai sus...se vede ca nu prea ai experienta PE STRADA, in trafic. Tine minte, atunci cand o masina ruleaza in spatele altei masini la o distanta foarte mica, fii sigur ca va iesi in depasire cu prima ocazie care o are. In situatii de genu', te sfatuiesc ori sa astepti ca cel din fata ta sa depaseasca, ori il depasesti daca iti da indicii ca te-a vazut si te lasa sa-l depasesti (ex: se retrage spre acostament, ori da semnal dreapta pentru putin timp)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 82
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Mersi de sfaturi dar nu-s eu ala, am cautat sideswipe pentru colegul ca nu gasea cuvantul in dictionar. E una din situatiile care poate surprinde orice "cititor" de trafic, clipul e pentru exemplificare a termenului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

klux, referitor la filmuletul de mai sus...se vede ca nu prea ai experienta PE STRADA, in trafic. Tine minte, atunci cand o masina ruleaza in spatele altei masini la o distanta foarte mica, fii sigur ca va iesi in depasire cu prima ocazie care o are. In situatii de genu', te sfatuiesc ori sa astepti ca cel din fata ta sa depaseasca, ori il depasesti daca iti da indicii ca te-a vazut si te lasa sa-l depasesti (ex: se retrage spre acostament, ori da semnal dreapta pentru putin timp)

 

ce misto era sa fi aparaut textul tau fara ce-am taiat eu...

 

altfel mai e cel putin o modalitate de depasire. e suficient sa te astepti si sa ai un plan de rezolvare daca iese. altfel nu prea pot merge sau depasi.

daca e vorba de 2 depasiri pe zi, te inteleg, daca insa e vorba de trafic..,

la ceea ce ai scris, am vazut vehicule care ruleaza foarte aproape una de alta (tail-gating) si care nu se depasesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum putea evita motociclistul din clip iesirea in decor? Ce greseli a facut din panica? Cum il ajuta un curs de siguranta in situatia asta? Chiar is curios sa vad ce raspunsuri primesc, nu, nu e o capcana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmmm, am un deja-vu:

 

 

pai la tine in film se vede clar cum a 2a masina din fata semnalizeaza stanga, deci cel din fata ta era foarte probabil sa se bage in depasire prin dreapta fara sa se asigure, pentru ca nu era oprita coloana!! In general trebuie sa te astepti la situatia asta si ori sa franezi sa il lasi sa se bage, ori cum ai facut tu, sa depasesti mai in lateral sa ai spatiu de evitare + un claxon.

 

La clipul pus de klux insa, nu prea aveai cum sa iti dai seama daca ala se baga in depasire decat daca l-ai vazut in trafic ca merge agresiv si a facut depasiri bruste si inainte.

 

Cea mai buna solutie este sa dai un flash si un claxon la fiecare depasire, dar nah...putini fac asta.

Editat de anonymous
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi se pare ca putea evita din situatia aia. Normal, nu trebuia sa se bage ca era linie continua, soferul mi se pare ca a facut-o deliberat nu din neatentie. In situatia aia punctual ma intereseaza ce putea face motociclistul sa evite, nu mai zic ca a comis si o greseala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la tine in film se vede clar cum a 2a masina din fata semnalizeaza stanga, deci cel din fata ta era foarte probabil sa se bage in depasire prin dreapta fara sa se asigure, pentru ca nu era oprita coloana!! In general trebuie sa te astepti la situatia asta si ori sa franezi sa il lasi sa se bage, ori cum ai facut tu, sa depasesti mai in lateral sa ai spatiu de evitare + un claxon.

 

He he, pai daca ala din fata a semnalizat si s-a incadrat pe banda speciala de virat la stanga, eu am crezut ca si tantalaul din spate va face stanga, ca n-avea rost sa nu profite de banda din dreapta ramasa libera, daca avea de gand sa mearga inainte. Eu asa am apreciat, dar se pare ca nu tot timpul ghicesti intentiile idiotilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din ce am vazut acolo, cred ca foarte usor era sa franeze. din ce deslusesc in kilometraj, depasirea porneste de pe la 70 si se termina pe la 100 (cand o ia in decor). deci reducere de la 100 la 70 cred ca era de ajuns...dar cred ca a fost o combinatie de point fixation (s-a uitat la masina) cu ceva speranta ca il vede ala si ceva disperare ca nu are ce sa-i faca.

alta varianta depinde de cum era aratura pe margine...ar fi putut sa o directioneze el intracolo, dar avea nevoie de aratura cat mai plana si la asta putem doar sa speculam.

pe de alta parte putea sa-l observe si motociclistul pe cel din fata masinii, care s- atras cat mai pe dreapta sa-i faca loc, deci cel cu masina facea tail-gating (na ca nu mai stiu romaneste).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-am bucurat mult când am văzut numele acestui topic. Din păcate, conţinutul său m-a dezamăgit.

 

Chiar nu imi place sa ma cert pe forumuri si pe internet, dar simt nevoia sa intervin.

 

Nu-mi vine sa cred cat de multi au spus ca nu sunt bune cursurile respective pentru ca sunt facute pe circuit. Nimic nu va convine. Daca erau in trafic, erau de cacao, pe circuit nu sunt bune, iar in parcari ati fi spus ca va descurcati si singuri si ca nu trebuie sa va invete nimeni,nu?

 

Daca mergi incet nu inseamna ca mergi preventiv/defensiv. Nu asta e ideea conceptului. De altfel, nici daca mergi tare, nu inseamna ca ai un stil de condus sportiv sau ca esti pilot, corect? O maimuta bine dresata poate sa se tina si ea de ghidon, sa traga de gaz si sa schimbe pana in a 6-a pe un drum drept, nu? Dar nu veti zice de ea ca e pilot, corect? Tocmai de aceea mergi pe circuitul acela, sa inveti ce nu poti exersa pe Cheia, in trafic deschis.

 

Auzi, ca difera conditiile. E normal sa difere, n-ai ce sa-i faci. Ai cum sa asiguri inchiderea curbelor de pe Cheia pret de cateva ore, ca sa exersezi tu curbele cu motocicleta? Nu. Atunci mergi pe circuit, incerci ceva similar, pui genunchiul jos pana-ti termini sliderele si te inveti minte. Mergeti si voi la karting, macar 10-20 minute (adica maxim 80 ron cu kart-urile de incepatori) si sa vedem daca va mai arde dupa aceea sa va grabiti undeva.

 

Romanii s-au nascut invatati, stiu sa faca orice, d-aia merg lucrurile atat de bine la noi. Fiecare curs de acest gen are un rost, nu e bataie de joc. Eu am fost la curs de pilotaj pentru auto si si-a facut banii. Urmeaza sa merg si la cursul de la AMC Kart, trebuie sa imi pot lua liber de la serviciu in zilele respective si e mai complicat in perioada asta. Mergeti intr-o dimineata sa vedeti, macar de la distanta, ce ii invata pe ceilalti. Poate va convingeti ca merita banii cursul respectiv. Sunt, totusi 200 euro. Stiu, de banii aia va luati niste tobe de treziti tot cartierul, ca "loud pipes save lives!", dar degeaba-ti urla toba daca tu nu stii sa franezi.

 

 

P.S. Exista si cursuri mai ieftine. La BMW, cel mai ieftin pachet costa 100 de euro. Merita, mai ales daca esti incepator cu plasticul inca ud/ nu te-ai mai dat de multa vreme. Inveti franarea de urgenta, evitarea de urgenta, sa echilibrezi motorul si cum sa abordezi virajele (in masura in care se poate face asta in parcarea de la Selgros).

 

Daca sunteti mega-zgarciti, exista si clubul ~moto incepatori~, fondat de un instructor moto, care organizeaz atat cursuri teoretice gratuite, cat si plimbari. Participarea gratis, fiecare cu motorul lui, fara figuri de zmeu si gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru auto sint chiar multicele astfel de scoli/cursuri, tinute de oameni seriosi (marea majoritate piloti de competitie). Din pacate sint cam scumpe. Toti cei care au facut cursul si cu care am vorbit mi-au zis insa ca a meritat cu virf si indesat pretul platit.

Eu am fost la curs de pilotaj pentru auto si si-a facut banii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil ca are un rost si cursul ala, dar nu pot sa cred ca iti formezi deprinderi in 10 sedinte. Trebuie multe ore de exercitiu.

Cat de mult te ajuta in trafic e relativ. Ai mai multe sanse sa faci accident mergand tare pentru ca ai facut cursul si te-au invatat acolo sa pui frana si sa eviti decat mergand mai incet si mai atent. Ideea e sa nu intri in situatii periculoase, ca de iesit din ele e mai greu cu toata priceperea si antrenamentul. E bine sa stapanesti motocicleta, dar nu e suficient. Nu cred ca te invata acolo unde sa depasesti si unde nu, la ce sa fii atent in trafic, iar amkartul ala e asa mic incat nu apuci sa mergi destul de tare cat sa capeti experienta si la viteze cu care se merge pe strada destul de des. Pe strada nu se merge doar in primele 2 trepte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur, unele chestii le poti invata doar in timp, pe strada, in practica. Pentru asta iti trebuie niste sange rece si maturitate. Din pacate, nu toata lumea are aceste calitati. Ca sa inveti chestiile astea, cel mai bine te ajuta niste ani de experienta cu masina prin Romania. Aproape nimic nu te poate pregati pentru condusul in Romania.

 

Cat despre cele 10 sedinte, eu cred ca e un inceput bun. Dupa aceea, iti platesti intrarile pe circuit si te dai singur, exersezi pana ramai fara gume, daca vrei neaparat.

 

”Ai mai multe sanse sa faci accident mergand tare pentru ca ai facut cursul si te-au invatat acolo sa pui frana si sa eviti decat mergand mai incet si mai atent.” - aici nu sunt de acord. Dupa ce mergi la un curs de genul, vei conduce mult mai atent pe strada, poate chiar mai incet. Eu asa am facut, atat dupa cursul de pilotaj, cat si dupa cursul moto de la BMW. Ca idee, cu noua motocicleta, merg mai incet pe strada decat mergeam cu prima, desi are cu 50% mai multa putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gresit. Mai incet si mai prudent o sa conduci dupa ce cazi, faci accident, sau esti aproape de tot si scapi ca prin urechile acului si vezi cu ochii tai la ce te expui. Unii nici macar atunci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul se refera la mersul defensiv, adica ce sa faci ca sa nu dai de belele, nu ce sa faci cand dai de belele. Cei care vorbiti de cursuri moto sunteti in afara subiectului, nu ca nu ati avea dreptate in general. Dar totusi, intre unul care merge brici pe motor dar nu stie sa ”citeasca” traficul si unul incepator care e atent si anticipeaza, eu pariez pe cel de-al doilea ca ajunge intreg acasa. Sa iti inchipui ca daca mergi bine pe motor nu iti mai trebuie nimic e o mare greseala. Si tocmai de aia strada nu-i ca circuitul, pentru ca pe strada nu e suficient sa mergi bine. Altceva e mult mai important

Editat de Filosofull
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt sanse sa n-ajunga niciunul din cei doi acasa. Primul ar putea sa moara cu prioritatea in brate, iar al doilea ar putea sa se intalneasca cu ceva ce nu poti anticipa (exista limite la cat poti anticipa, iar soferii din Romania au un talent real la depasirea acestor limite).

 

 

Daca vrea cineva sa vorbeasca despre mersul defensiv, sa mearga la cursurile motoincepatori. Sunt gratis, ii gasiti pe facebook. Au si site-ul lor. Daca va este lene sau programul va este peste mana, uitati-va pe net la filmulete cu accidente. Camere onboard. Veti trage si de acolo fel si fel de invataturi.

Insa, aceste invataturi sunt doar niste insulite pe ocean. Fara experienta care sa le lege, tot te inneci.

Editat de sebaa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Topicul se refera la mersul defensiv, adica ce sa faci ca sa nu dai de belele, nu ce sa faci cand dai de belele. Cei care vorbiti de cursuri moto sunteti in afara subiectului, nu ca nu ati avea dreptate in general. Dar totusi, intre unul care merge brici pe motor dar nu stie sa ”citeasca” traficul si unul incepator care e atent si anticipeaza, eu pariez pe cel de-al doilea ca ajunge intreg acasa. Sa iti inchipui ca daca mergi bine pe motor nu iti mai trebuie nimic e o mare greseala. Si tocmai de aia strada nu-i ca circuitul, pentru ca pe strada nu e suficient sa mergi bine. Altceva e mult mai important

MA bucur ca mai exista oameni care inteleg diferentza dintre a sti ce sa faci intr o situatie de urgentza si a nu intra in situatia de urgentza .....chiar ma bucur bravo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ...

 

Scanarea traficului - mersul preventiv, evitarea situatiilor neplacute tine in primul rind de atitudine. De exemplu: se baga ala in depasire ? - cu siguranta, ia sa ma pregatesc pentru asta, ( vazind roata bracata a unei masini parcate si semnalul pus ) imi intoarce ala in fata ? - evident ca o va face pentru ca nu m-a vazut, ia sa o las mai moale si tot asa. Faptul ca treci intersectia pe verde, ca ai sau nu prioritate ori ca e linie continua ( iar ala nu ar trebui sa o incalce ) neavind nici o relevanta.

 

Ideea de baza este sa abordam motociclismul cu o atitudinea realista ( traim unde traim iar traficul este ceea ce este ) si defensiva, acea de a prevenii si evita neatentia/greselile celorlalti participanti la trafic. A merge pe principiul ca suntem invizibili si foarte vulnerabili.

 

Acum, pentru o scanare cit mai eficienta trebuie o experienta cit mai mare. De exemplu un incepator nu va putea niciodata sa scaneze eficient traficul daca se uita pe bord, cauta maneta de ambreiaj sau nu stie in ce viteza ruleaza, asta fiind si motivul pentru care ei ar trebui sa inceapa pe motociclete dedicate. Ca o paranteza, ( pentru cei mai multi) asta fiind si misterul care sta in spatele nenumaratelor accidente cu consecinte deosebit de grave. Totul derivind dintr-o mentalitate strimba si neproductiva ( la noi e o rusine in a iti recunoaste ca esti incepator si ca trebuie sa inveti ABC-darul ).

 

Un motociclist cu ceva experienta ( care cunoaste ceva trafic si este familiarizat cu agregatul din dotare ) isi va focaliza atentia pe 2-3 masini mai in fata iar veteranii anticipeaza si se pregatesc pentru ceea ce va urma la urmatoarea intersectie. Pentru o aprofundare al acestui subiect va recomand twist of the wrist unde exista un capitol dedicat focalizarii.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ...

 

Scanarea traficului - mersul preventiv, evitarea situatiilor neplacute tine in primul rind de atitudine. De exemplu: se baga ala in depasire ? - cu siguranta, ia sa ma pregatesc pentru asta, ( vazind roata bracata a unei masini parcate si semnalul pus ) imi intoarce ala in fata ? - evident ca o va face pentru ca nu m-a vazut, ia sa o las mai moale si tot asa. Faptul ca treci intersectia pe verde, ca ai sau nu prioritate ori ca e linie continua ( iar ala nu ar trebui sa o incalce ) neavind nici o relevanta.

Cateodata chiar mersul asta prea preventiv de pune in dificultate. Vezi pe unu ca incearca sa forteze intrarea, iei gazul te pregatesti de ce e mai rau. El de fapt te-a vazut, dar fiind vreun nesimtit, te vede ca ai ezitat si atat ii trebuie, se baga in fata ta si te forteaza sa franezi. Cateodata franezi chiar brusc, ca te asteapta, te asteapta si dupa realizeaza ca de fapt masina lui de 2 tone are acceleratie de avion si se baga cu tot cu nesimtirea dupa el...

Alt scenariu, sosea nasoala/uda/alunecoasa etc. Lasi loc cat sa nu ai emotii, fata de cel din fata. ~ loc de o masina si inca un pic. Se baga cate un tampit in fundul aluia din fata, doar ca sa franeze brusc. Daca nu esti atent, se reduce spatiul tau te franare linistita.

 

Personal si mie imi trec zeci de scenarii prin cap, in fiecare zi, si faptul ca am fost paranoic (+ un pic de noroc uneori) m-a facut sa scap din situatii care s-ar fi dovedit foarte dificile, in conditiile in care nici nu sunt vreun as.

Editat de DaSchmutz
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea ...

 

Scanarea traficului - mersul preventiv, evitarea situatiilor neplacute tine in primul rind de atitudine. De exemplu: se baga ala in depasire ? - cu siguranta, ia sa ma pregatesc pentru asta, ( vazind roata bracata a unei masini parcate si semnalul pus ) imi intoarce ala in fata ? - evident ca o va face pentru ca nu m-a vazut, ia sa o las mai moale si tot asa. Faptul ca treci intersectia pe verde, ca ai sau nu prioritate ori ca e linie continua ( iar ala nu ar trebui sa o incalce ) neavind nici o relevanta.

 

Ideea de baza este sa abordam motociclismul cu o atitudinea realista ( traim unde traim iar traficul este ceea ce este ) si defensiva, acea de a prevenii si evita neatentia/greselile celorlalti participanti la trafic. A merge pe principiul ca suntem invizibili si foarte vulnerabili.

 

Acum, pentru o scanare cit mai eficienta trebuie o experienta cit mai mare. De exemplu un incepator nu va putea niciodata sa scaneze eficient traficul daca se uita pe bord, cauta maneta de ambreiaj sau nu stie in ce viteza ruleaza, asta fiind si motivul pentru care ei ar trebui sa inceapa pe motociclete dedicate. Ca o paranteza, ( pentru cei mai multi) asta fiind si misterul care sta in spatele nenumaratelor accidente cu consecinte deosebit de grave. Totul derivind dintr-o mentalitate strimba si neproductiva ( la noi e o rusine in a iti recunoaste ca esti incepator si ca trebuie sa inveti ABC-darul ).

 

Un motociclist cu ceva experienta ( care cunoaste ceva trafic si este familiarizat cu agregatul din dotare ) isi va focaliza atentia pe 2-3 masini mai in fata iar veteranii anticipeaza si se pregatesc pentru ceea ce va urma la urmatoarea intersectie. Pentru o aprofundare al acestui subiect va recomand twist of the wrist unde exista un capitol dedicat focalizarii.

:10:

 

Cateodata chiar mersul asta prea preventiv de pune in dificultate. Vezi pe unu ca incearca sa forteze intrarea, iei gazul te pregatesti de ce e mai rau. El de fapt te-a vazut, dar fiind vreun nesimtit, te vede ca ai ezitat si atat ii trebuie, se baga in fata ta si te forteaza sa franezi. Cateodata franezi chiar brusc, ca te asteapta, te asteapta si dupa realizeaza ca de fapt masina lui de 2 tone are acceleratie de avion si se baga cu tot cu nesimtirea dupa el...

Alt scenariu, sosea nasoala/uda/alunecoasa etc. Lasi loc cat sa nu ai emotii, fata de cel din fata. ~ loc de o masina si inca un pic. Se baga cate un tampit in fundul aluia din fata, doar ca sa franeze brusc. Daca nu esti atent, se reduce spatiul tau te franare linistita.

 

Personal si mie imi trec zeci de scenarii prin cap, in fiecare zi, si faptul ca am fost paranoic (+ un pic de noroc uneori) m-a facut sa scap din situatii care s-ar fi dovedit foarte dificile, in conditiile in care nici nu sunt vreun as.

 

 

 

 

 

''Alt scenariu, sosea nasoala/uda/alunecoasa etc. Lasi loc cat sa nu ai emotii, fata de cel din fata. ~ loc de o masina si inca un pic. Se baga cate un tampit in fundul aluia din fata, doar ca sa franeze brusc. Daca nu esti atent, se reduce spatiul tau te franare linistita. ''

 

regula de baza in conditii normale de trafic ar fi sa aplici regula celor doua secunde adica sa ai un interval intre tine si masina din fatza o distantza de cel putin doua secunde fiindca in conditii ideale si aproape inposibil de realizat viteza ta de reactie va fi de 0.65 secunde ....deci in cazul in care tu rulezi cu viteza de 50 km/h la o distantza de 10 metri in spatele unei masini care franeaza brusc iti va fi inposibil sa te opresti inainte de al lovii fiindca tu la viteza de 50 km/h parcurgi 8.7 metri in timpul de reactie la care se mai adauga distantza de oprire care nu e mica de loc si mai exact 23 de metri asta in conditii de asfalt uscat .........deci sfatul meu e sa ai o pozitie dominanta positiva in trafic iar daca un conducator auto se baga acolo in spatiul tau tu ai pierdut din start ......las o mai in spate acorda ti timp de reactie si nu te lasa influentzat in condus de actiuniile altora TU VEI AVEA DE PIERDUT .sper ca ti a fost de ajutor ce ti am spus

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

regula de baza in conditii normale de trafic ar fi sa aplici regula celor doua secunde adica sa ai un interval intre tine si masina din fatza o distantza de cel putin doua secunde fiindca in conditii ideale si aproape inposibil de realizat viteza ta de reactie va fi de 0.65 secunde ....deci in cazul in care tu rulezi cu viteza de 50 km/h la o distantza de 10 metri in spatele unei masini care franeaza brusc iti va fi inposibil sa te opresti inainte de al lovii fiindca tu la viteza de 50 km/h parcurgi 8.7 metri in timpul de reactie la care se mai adauga distantza de oprire care nu e mica de loc si mai exact 23 de metri asta in conditii de asfalt uscat .........deci sfatul meu e sa ai o pozitie dominanta positiva in trafic iar daca un conducator auto se baga acolo in spatiul tau tu ai pierdut din start ......las o mai in spate acorda ti timp de reactie si nu te lasa influentzat in condus de actiuniile altora TU VEI AVEA DE PIERDUT .sper ca ti a fost de ajutor ce ti am spus

Nu ati inteles ce voiam sa zic. Ma refeream ca spatiul lasat gol e o invitatie pt. unii. Chiar daca incerci sa micsorezi spatiul ala, pana la o limita incat sa iti ofere o oarecare siguranta, tot se va gasi (odata) unul care sa se bage, chiar daca spatiul e f mic si dupa, vazand ca se apropie de cel din fata, urmeaza reactia normala: frana blana, punandu-te pe tine in dificultate. Un cumul de factori 'ajuta': lipsa semnalizare, bruscarea masinii din scurt, etc. dar se poate 'citi' cat de cat daca ai experienta, astfel incat iti refaci distanta de siguranta: cand il vezi ca incepe miscarea, iei gazul, franezi daca e cazul, te uiti peste masina sa vezi ce se intampla in fata, etc. Din fericire pana acum am citit bine traficul, am anticipat sau poate chiar am avut noroc in unele situatii si nu am decat un accident usor la activ (cu auto, cand mi-a intrat un mos pe rosu din dreapta si acolo eu am fost cel care a minimizat efectele) si nici macar o amenda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu desconsider nimic din ce este explicat si argumentat, tu deschizi topic la accidente, fara niciun sens, te superi cand discutia ia o directie pe care nu ai trasat-o clar din start, te apuci sa desconsideri ce zic altii ca apoi sa vii cu o directie total opusa fata de cei pe care tocmai i-ai desconsiderat, gusti un pic din propriul medicament apoi te superi din nou ca jocul tot nu merge cum vrei tu.

 

4 pagini in care doua tabere mai mult sau mai putin se contrazic ca in final sa nu reieasa nimic util. In afara de doua-trei interventii ale unora care au CEVA experienta si pe si in afara circuitului, ai vazut cum au scris, restul e o dezbatere sterila tu avand cel mai mic aport, in opinia mea.

 

Daca ai un dram de experienta in trafic e suficient sa-ti dai seama ca un concept utopic, asta in care tu mergi atat de bine incat n-ajungi in situatii periculoase nu exista in realitate. Indiferent ca tu mergi cel mai corect din lumea asta si tot vei ajunge intr-o situatie periculoasa pentru ca nu tu decizi. Aici vorbim de oameni cu capul pe umeri nu de copii slapari care bat bulevardele si dup-aia joaca matele incurcate cu smurd-ul.

 

Circuitul nu te invata sa nu intri in situatii periculoase, te invata ce sa faci cand ajungi in ele, cu sau fara voia ta. Prin simplul fapt ca ajungi sa cunosti motocicleta in conditii mai rar intalnite, se formeaza automatisme ce te vor ajuta in acele conditii mai rar intalnite si in afara circuitului.

 

Ma intristeaza ca esti mai priceput in a te contrazice fara o baza logica dar la clipul ala nu ai avut nimic de comentat, inca ma intreb care o fi scopul acestui topic. Vrei sa ne predai twist of the wrist sau ne asculti din ea (la materialul scris ma refer)?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...