Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Nu e vorba ca e slab Vettel. Problema e ca e bun manelistul, chit ca multora nu le plac manelele. La fel si cu Verstappen. Era un coleg pe aici cu MaxWax, pilot mort speranta, etc etc. Inteleg ca nu-i e simpatic olandezul, inteleg ca face greseli, dar l-a cam dominat pe Ricci la capitolul viteza ( vezi scorul din calificari ) si are 7 abandonuri, nu toate din vina lui .

 

Si mie mi se pare mai talentat max. Problema e ca in economia unui campionat lung rici e mai cerebral. O fi mai bun manele, dar asta incerc sa subliniez: nu la el e diferenta specifica ci la echipa. Plastic vorbind e cu foarte putin mai rapid decat pilotii concurenti. Repet, nu sunt fanul nimanui din cei amintiti mai sus.

» Post actualizat in 08 Oct 2017 06:26

Depinde care sunt ceilalti piloti ... Alonso, Vettel si Verstappen, hai poate si Ricci. Dar ce facem cu restul ?

» Post actualizat in 08 Oct 2017 06:23

De ce dracu nu baga safety carul ?

» Post actualizat in 08 Oct 2017 06:25

Ti s-a mai parut Mercedes la ani lumina de Ferrari pe Sepang ? ( exceptand defectiunile )

 

Pai despre defectiuni vorbesc. Fiabilitatea face parte din joc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

De ce dracu nu baga safety carul ?

 

Este!!! Virtual.

In manualul politiei rutiere safety car-ul virtual inseamna 'la mica intelegere' ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre ce vorbim aici ? Motorsportul e sport de echipa, nu e atletism. Daca Vettel se simte nedreptatit de materialul de concurs, sa faca bine si sa se transfere la Mercedes. Nu are Wolf vina ca lesina calutul cabrat.

 

Pai parca discutam de piloti aici. In fine...

 

Si exemplul tau de mai sus cu vettel la redbull intareste diferenta intre constructorii care sunt pe val si restul.

Editat de sorinbogdan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba ca e slab Vettel. Problema e ca e bun manelistul, chit ca multora nu le plac manelele. La fel si cu Verstappen.

:agree:

Exact.Nu a zis nimeni ca e slab Vettel.Numai ca sunt piloti superiori lui in lotul actual,si Ham e unul dintre ei in mod clar.Da,stiu,aMG.Dar s-a vazut in mai multe curse anul asta,Ham a afacut mici diferente,in situatii la limita Ham a reusit sa se ridice sus,in timp ce Vettel de obicei a comis-o.Dand vina pe oricine in afara de el.Sunt lucruri mici care iata,impreuna dar si cu neajunsurile echipei au ajuns la situatia de fata.

Deci repet,nici eu nu sunt de parere ca Vettel e un pilot foarte slab,sunt de parere insa ca e un pilot mai slab ca Ham.Chiar daca Ham da,e o manea de sus pana jos.Dar Dani Mocanu de Anglia stie sa conduca.Asta e.Iar dupa cum ai zis si tu,mi se pare ca Vettel a fost umflat maxim de perioada RBR.Si acum in 2017 iata ca nu a reusit sa se ridice desi masina lui,chiar daca da- stricacioasa,totusi a avut performanta necesara pentru a il face un championship contender.

Masina a fost acolo insa el nu a reusit sa o ridice.Astepta sa il ridice masina pe el.Nu a fost cazul anul asta.

 

Da,despre Max numa de bine.Chiar daca nu ii suport mecla aia de copil arogant si prea blond si sunt fan pe viata Ricci,nu am ce zice despre Max,mere prea bine ca sa am vreun argument.Si asta repet,comparabil cu unul din top 3 cei mai rapizi piloti din lotul actual as spune eu.Tre sa te inclini.Va fi campion mondial in viitor in mod sigur.

....Mi-ar placea sa-l vad cu vettel in acelasi material de concurs ca tot vad postari cum ca neamtul e slab.

Ahahaha,pai a fost.Si si-a luat bataie si in culcare si in sculare.Nu cu Ham,dar cu un pilot cotat mai slab ca Ham - Ricciardo.Da replay la sezonul F1 2014.Aceeiasi masina,aceeiasi echipa - RBR.Avantajat clar Vettel care venea dupa decat 4 titluri luate cu ei.Si Ricci noob de la Torro Rosso.

Si l-a batut Ricci tot sezonul si in calificari si in cursa si la puncte si la victorii si la podiumuri si la ce vrei tu.Si Vettel a recunoscut bataia luata fair and square in 2014.

Si ca atare a fugit de la RB - o decizie extreem de inteligenta pentru ca bataile ar fi continuat si deja ar fi fost penibil tu de 4 ori campion mondial efectiv sa fii anihilat de un coleg de echipa care si rade de tine cu gura aia :bounce:

Si s-a dus la Ferrari unde de 2 ani tot plange.Ca nu are una si alta.Anul asta totusi a avut.Si nimic.

Eu cred ca avantajul lui Ham se va mari,nu se va micsora pana la sf campionatului.

 

Urata treaba insa cu Ferrari,sa ai asemenea balbe,auzi bujie,si stiau de ea si au "rezolvat-o" inainte de cursa....acolo e greseala de incepatori.Data trecuta s-a rupt un manifold - aia inseamna o conducta de aer din cf tradus pe romanteste.Astea sunt greseli de Sauber nu de ditai echipa care se bate la campionat.Deci italieni,ce sa zici.Va veni Marchionne ala si va pune iar pwla pe ei,stai sa vezi.

Si cred ca,la cum il intuiesc eu pe Marcionne,va mai face altceva pentru a-l tine pe Vettel in priza : il va aduce pe Ricci la Ferrari.Se va reintregi cuplul de aur sa vedem din nou cine are sange in el.Atunci sa te tii plansete pe radio :crack:

 

Nu am vazut cursa,ca acuma m-am trezit,a fost ceva de capul ei,merita sa o dau jos?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am vazut cursa,ca acuma m-am trezit,a fost ceva de capul ei,merita sa o dau jos?

nu ai ce sa vezi

» Post actualizat in 08 Oct 2017 08:27

Magnussen l-a depasit pe S-uri pe Massa si MaxWax pe Vettel in sicana dupa start, dar poate ca se pune in contul problemei tehnice si nu al talentului olandez, in rest depasiri la DRS si din diferenta de cauciucuri

» Post actualizat in 08 Oct 2017 08:38

Si exemplul tau de mai sus cu vettel la redbull intareste diferenta intre constructorii care sunt pe val si restul.

 

A asa a fost mereu, asa va fi mereu. Diferenta de material a facut legea si pe vremea lui Senna sau mai inainte. Exista o idee romantica cum ca nu domnule, masinile din ziua de azi se conduc ca un playstation ( orice pusti poate, doar sa vrea ) si ca pe vremea lui Senna venea pilotul si facea din rahat bici, IMHO nimic mai neadevarat. Pilotul a contat si atunci cum conteaza si azi, la fel ca si materialul de concurs. Au pus pe Williams Renault suspensia aia activa si au terminat campionatul.

 

" Pilotii de azi sunt slabi , masinile F1 merg singure " - sper sa ajunga unul care zice asta sa dea un tur de pista cu o masina de F1. Ma uitam la clipul pus de Method din masina lui Hamilton. wtf ... 200 - 250 km/h pe S-uri :eek: Nu mai zic cum e pe ploaie, cu atata putere si fara vizibilitate.

» Post actualizat in 08 Oct 2017 08:39

Plastic vorbind e cu foarte putin mai rapid decat pilotii concurenti.

 

"Foarte putinul" ala face diferenta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pfiii,ce chestie...deci o echipa de top cu sanse foarte mari la titlu isi foloseste pilotul nr.2 pentru a-l incomodat pe pilotul de la echipa adversa.Pfoai,nu am mai vazut asa ceva - mai ales la Ferrari nu s-a mai intamplat

 

Păi bun. Deci recunoaștem că Bottas l-a ajutat și îl ajută pe Hamilton sau nu? :) Că parcă erai de părere că Valtteri se bate pentru titlu, astea.

 

Si daca era bun,nu trebuia sa se bata cu Bottas ci trebuia sa fie in fata cu Ham. Scurt.

 

Ei, să nu aruncăm cu pietre aiurea. Probabil că se bătea cu Hamilton (sau câștiga detașat cursa) dacă mașina lui nu decidea sâmbătă că vrea să plece ultima de pe grilă. Așa cred că a progresat destul de bine, nu? De pe 22 pe 4.

 

 

 

Si acum in 2017 iata ca nu a reusit sa se ridice desi masina lui,chiar daca da- stricacioasa,totusi a avut performanta necesara pentru a il face un championship contender.

Masina a fost acolo insa el nu a reusit sa o ridice.Astepta sa il ridice masina pe el.Nu a fost cazul anul asta.

 

Cu toate văicărelile lui și greșala de la Singapore, cred că Vettel a ridicat mai mult mașina roșie decât a ridicat Hamilton mașina argintie :)

 

Si l-a batut Ricci tot sezonul si in calificari si in cursa si la puncte si la victorii si la podiumuri si la ce vrei tu.Si Vettel a recunoscut bataia luata fair and square in 2014.

 

Concluzia după un singur sezon este deci că Ricciardo este un pilot mai bun decât Vettel. După aceeași logică, Alonso, Rosberg și Button sunt toți piloți mai buni decât Hamilton.

 

Nu spun că este așa sau nu, zic doar că logica asta e cam deficitară.

 

Nu e vorba ca e slab Vettel. Problema e ca e bun manelistul

 

Asta crezi că a făcut diferența în 2017? Sau faptul că Mercedes a avut de facto mașina cea mai rapidă, doar că la începutul sezonului nu o puteau exploata eficient - în principal din cauza cauciucurilor? Și faptul că Mercedes a avut un singur pilot candidat la titlu, al doilea fiind infanterie de sacrificiu, alergător de cursă lungă după un nou contract? Din varii motive, Kimi l-a ajutat pe Vettel o singură dată în lupta directă cu Mercedes (la Hungaroring). Valtteri...

 

A dat-o cu bâta-n baltă la Singapore, dar în rest nu prea văd mari bălării din partea lui Vettel în acest sezon. Faza de la Baku nu o pun la socoteală, a fost mult prea tare ^_^

 

În comparație, Hamilton a avut un sezon anost și șters. N-a făcut nimic memorabil. A făcut toată treaba sâmbăta. Duminica a plecat în față sau/și s-a bazat pe locotenent. Nu că ar fi un element revelator, dar și din DOTD reiese același lucru.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta crezi că a făcut diferența în 2017?

 

 

Diferenta a facut-o faptul ca atat Ham, cat si Wolf&Merc si-au vazut de treaba si si-au facut datoria cum trebuie. E motorsport si este sport de echipa ( individual compus e la alta ramura ). Au strans din dinti cand mergeau slab, nu au gafat, Hamilton a facut un sezon anost castigand acolo unde se poate si cu puncte bune unde nu se poate si au avut grija ca cei doi piloti sa nu canibalizeze rezultatele. Eu nu-l vad pe Bottas tratat ca pilot no2, asa cum erau tratati Irvine, Massa sau Barrichelo in era Schumacher, la mult-prea-iubita echipa rosie. Nu uita ca Ham i-a cedat locul lui Bottas , intr-un moment in care punctele pierdute atarnau greu ( nu acum cand situatia este transata decisiv ).

 

Asadar despre ce vorbim ? Kimi nu-l ajuta pe Vettel fiindca nu vrea el si nici nu ar fi putut sa faca mare lucru, cel putin in ultimele curse.

 

Poate ca Vettel este un pilot mai bun ca Hamilton, dar asta nu o sa o aflam niciodata, nu-i vad la aceeasi echipa in viitorul apropiat.

» Post actualizat in 08 Oct 2017 12:57

morala : sa nu-ti iei masina italieneasca

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi bun. Deci recunoaștem că Bottas l-a ajutat și îl ajută pe Hamilton sau nu? Că parcă erai de părere că Valtteri se bate pentru titlu, astea.

Se batea.Atunci,cand am vb,era la bataie pentru victorii de etapa si pozitionat bine in clasament.Acum?E normal sa il ajute.Asta daca lectiile anterioare din F1 ne-au invatat ceva.Asa,daca o ardem romantic ca si Bottas mai are sanse daca mor ailalti sau ceva....

Repet,de-a lungul campionatului au fost mici detalii.Nu imi aduc aminte acum,le-am punctat cand s-au intamplat.Vettel s-a pus tot timpul in situatii dezavantajoase.Ham nu.

Cu toate văicărelile lui și greșala de la Singapore, cred că Vettel a ridicat mai mult mașina roșie decât a ridicat Hamilton mașina argintie

CE?Ce a facut asa mult pentru masina rosie?Nu vad stralucirile neamtzului.Da-mi exemplu de una O ocazie cand a luat o masina putin mai slaba decat a concurentei si a reusit sa castige sau sa se claseze peste adversar.In acest caz adversarul e Ham.Cand?ca nu imi aduc aminte.Eu iti dau o gramada de ex de anul asta cand dani mocanu al f1 a reusit sa intoarca un weekend defavorabil in favoarea lui.La Vettel noapte.Dimpotriva,si in situatiile care ii erau propice - Singapore Baku daca nu ma insel,a reusit sa le intoarca invers,sa faca prostii exact cand sansa era de partea sa.Si atunci?Cine e slab?

Concluzia după un singur sezon este deci că Ricciardo este un pilot mai bun decât Vettel. După aceeași logică, Alonso, Rosberg și Button sunt toți piloți mai buni decât Hamilton.

 

Nu spun că este așa sau nu, zic doar că logica asta e cam deficitară.

Da,eu sunt ferm convins ca Vettel e mai slab decat Ricci.Dupa sezonul 2014 si fuga lui Vettel la Ferrari.Simplu.Cand iti iei bataie cateva curse,ok,pasa proasta,etc.Dar cand tu iei bataie un sezon draq un an itnreg la fiecare cursa si calificari si cursa si podium si victorii ce semne de intrebare mai sunt?nimic.

Ham a luat bataie de la Alonso?Cand?Button?Cand?eu nu imi aduc aminte.Oricum nu am mai vazut o asemenea dominare la nimeni pe masini egale ca in 2014 cuplul Ricci - Vettel.Si trebuie sa ne intrebam un singur lucru : daca Vettel nu fugea la Ferrari in 2015,oare cine ar fi dominat daca ramaneau amandoi la RB?Pe cine pariai? :P

Rosberg in 2016 a fost mai bun ca Ham.Scurt.In restul anilor si-a luat bataie ca la balamuc insa.

În comparație, Hamilton a avut un sezon anost și șters. N-a făcut nimic memorabil.

Judeci gresit.Hamilton a facut un sezon a la Schumacher.

Foarte rapid.facand totul aproape perfect incercand sa isi asigure cat mai multe sanse de victorie si in acelasi timp sa ii lase adversarului cat mai putine.Strategii perfecte,condus perfect.Flawless.E ceea ce facea Schumacher si ce a facut ani la rand.E Schumacher textbook.De ce sa te bati cu un adversar cand il poti invinge fara macar sa il intalnesti daca iti joci cartile cum trebuie?Neamtz.

Vettel s-a zbatut ca pestele pe uscat si chair si cand sansele au fost de partea lui le-a dat cu piciorul.Si atunci?Cine e pilotul mai bbun?

 

Ce incerc eu sa spun aici - nu sunt un fan al manelistului,dar ii recunosc meritele.Intre ei doi,unul si-a exploatat la maxim toate atuurile si toate sansele de care a beneficiat,desi la inceputul campionatului era dat cu a doua sansa,iar celalalt invers,desi avea sanse mari la inceput,nu a stiut sa fructifice ocaziile si le transforme in puncte.

Strategia AMG a fost tot timpul ireprosabila.Pilotul iarasi,a urmat strategia la mm si nu a gresit never.Dincolo,Ferrari in aer ca si strategie,pe deasupra nu stiu sa schimbe o bujie,li se rup conductele de aer,ce sa mai zic..iar pilotul a lasat si el de dorit cand s-a pus greul pe el si ar fi trebuit sa aiba o contributie decisiva,fix atunci a scartzait....

So,deznodamantul e fair zic eu.

La fel si maestul Vettel IV sa nu se mai umfle atat ca mai ales in lumina ultimelor curse se enerveaza ala mare si il aduce pe Ricci la Ferrari din 2019 si atunci vedem din nou care e mai bun :bounce:

Sa vedem atunci ce justifcare mai gaseste...sau poate atunci iar isi ia bataie un an si iar fuge...

 

Si iata ce face Ricci cu telu lui Ham uitat pe podium :

b896417545fcc186a91252d725c05997.jpg

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

(...)

 

Just. Hamilton și mai ales Mercedes (Wolff, Lauda & Co.) au făcut treabă mai bună, de-asta vor lua titlurile și anul ăsta. Dar de aici la "balerina e cel mai bun" e cale lungă. În afară de Singapore, nu văd unde Vettel ar fi putut face mai mult decât a făcut. Și kudos pentru asta. Ferrari nu a pierdut titlurile din cauza smiorcăielilor penibile ale lui Vettel, ci din cauza management-ului mai prost și al problemelor de fiabilitate :)

 

Kimi nu l-a putut ajuta pe Seb mai mult în principiu pentru că a fost cam tot timpul în urma lui. Încă o greșală din partea Ferrari & VET: Kimi e super tare, dar nu avea ce căuta acolo anul acesta. Și cu atât mai puțin la anul.

 

Se batea.Atunci,cand am vb,era la bataie pentru victorii de etapa si pozitionat bine in clasament.Acum?E normal sa il ajute.Asta daca lectiile anterioare din F1 ne-au invatat ceva.Asa,daca o ardem romantic ca si Bottas mai are sanse daca mor ailalti sau ceva....

 

Se bătea pe cuc :) A fost support pentru HAM de la bun început. Vezi Bahrain.

 

CE?

 

Păi... spune tu: ce putea să facă mai mult și n-a făcut? Mie mi-a plăcut maxim duelul lui cu Ricci din China. Sau cum l-a depășit pe Bottas la Barcelona. Sau blocajul la limita regulamentului cu HAM în aceeași cursă. Sau cum a mers cu coloana de direcție strâmbă toată cursa în Ungaria. Sau altele.

 

Și invers: ce curse spectaculoase a făcut #44? Baku? Primă linie Mercedes?! Singapore? Când i-a pus ăl de sus mâna în cap și, plecat de pe 5, s-a trezit pe 1 fără să facă vreo depășire? Sau faptul că i-a rezistat lui Ricciardo cu o problemă mecanică e mare eroism? :)

 

Ham a luat bataie de la Alonso?Cand?Button?Cand?

 

Alonso - 2007. Button 2011.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi... spune tu: ce putea să facă mai mult și n-a făcut? Mie mi-a plăcut maxim duelul lui cu Ricci din China. Sau cum l-a depășit pe Bottas la Barcelona. Sau blocajul la limita regulamentului cu HAM în aceeași cursă. Sau cum a mers cu coloana de direcție strâmbă toată cursa în Ungaria. Sau altele.

 

Și invers: ce curse spectaculoase a făcut #44? Baku? Primă linie Mercedes?! Singapore? Când i-a pus ăl de sus mâna în cap și, plecat de pe 5, s-a trezit pe 1 fără să facă vreo depășire? Sau faptul că i-a rezistat lui Ricciardo cu o problemă mecanică e mare eroism?

Am vb despre greselile lui Vettel atunci cand s-au intamplat.Am memoria scurta ,e ca ram'ul la calc,cand stingi lumina isi da delete :P

Eu imi aduc aminte ca Vettel a facut multe greseli anul asta in multe randuri in timp ce celalalt nu a facut.Ba dimpotriva chiar si cand sortii au fost impotriva lui a stat linistit a jucat la greseala adversarului - care nu s-a lasat mult asteptata - si a izbuttit chiar si pe circuite nefavorabile sa ia puncte multe ba chiar victorii.

Daca tu crezi ca Vettel a fost asa de viteaz iar Ham a dormit in masina aia....ti-am spus,eu nu sunt nici pe departe fan #44 dar deja o dam in rossisme ca maj alora pe celalalt topic : Vettel is god dar nu a avut noroc/echipa/masina.Iar celalalt are super bulan super moto/masina dar nu are talent deloc si pur si simplu ia titluri asa din inertie.E la fel ca Marquez vs Rossi la motogp : ala e prost alalalt e semigod,numa ca ala prost si netalentat tot castiga la titluri.

Vezi,viata reala nu merge asa,astea sunt fanboisme.De obicei cel care castiga titlul e cel mai bun.Am zis de obicei pentru ca au fost niste exceptii de-a lungul timpului in F1.Dar putine.Iar 2017 nu e asa ceva.

Ok,inteleg ca F1 nu e motogp si ca in F1 materialul de concurs/echipa au un cuvant muuuult mai mare de spus decat in motogp,si eram perfect de acord cu tine si daca iti aduci aminte il tot spurcam pe Ham anii trecuti pentru ca atunci era no contest.Atunci puteai spune ca ala dormea in masina ,ba chiar puteai rade de el ca a pierdut un titlu in fata lui....da.Rosberg,bine cu 4 abandomuri mecanice vs 1 dar in fine.

Dar anu asta i'm sorry nu a fost cazul.Vettel-Ferrari au inceput cu o masina castigatoare si si-au batut joc sistematic de ea in timp ce in partea ailalata a fost numa munca si maximizarea fiecarui punctuletz la fiecare cursa.Deci eu zic ca nu are rost sa fim hateri si sa dam cezarului ce e al cezarului.

Sau putem sa purtam tricou cu Vettel IV si sa fim fani.You choose.

Alonso - 2007. Button 2011.

Alonso 2007?Serios?pe langa faptul ca eu chiar mi-am uitat la sezonul ala,compari un noob care a scos capul in f1 cu Alonso?Care tocmai castigase 2 campionate mondiale si il batuse pe "baronul rosu"?Serios?

Oricum am fost intotdeauna ca Alonso e pilot mai bun decat Hamilton dar nu poti sa dai asa un argument.Decat unor copii de se uita pe stats,mie nu.

Button 2011,nu stiu,nu m-am uitat la acel sezon.De cand a inceput Vettel sa castige a prost asa no contest pe barba lui Newey si Bernie sa isi bata joc de sport cu porcariile alea de gume nu m-am mai uitat la F1.Si cred ca de aia s-au schimbat si regulile,ca au fost multi ca mine,cred ca era chiar o mare problema.Deci Button nush,nu mi s-a parut niciodata un mare pilot,desi a fost campion mondial dar datorita double-diff.Cred ca si o maimuta daca o puneai in masina aia iesea campion mondial in 2009.So...nush,nu am vazut sezonul.

A fost tot asa dur dominat Ham de Button in 2011 precum Vettel de Ricci in 2014? :P

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Button 2011,nu stiu,nu m-am uitat la acel sezon.De cand a inceput Vettel sa castige a prost asa no contest pe barba lui Newey si Bernie sa isi bata joc de sport cu porcariile alea de gume nu m-am mai uitat la F1.Si cred ca de aia s-au schimbat si regulile,ca au fost multi ca mine,cred ca era chiar o mare problema.

 

Cand castiga Vettel in prostea e pe barba altora. Cand castiga Lewis, e pe barba lui(talent), e spectacol etc (desi Nico i-a furat un titlu cu acelasi material de concurs, asa molau cum era el). Treaba asta cu X pilot e mai buna ca Y mi se pare ca s-a transformat in "tatal meu il bate pe tatal tau". Cum zicea colegul de mai sus: e sport de echipa. Am subliniat ghinionul pe care l-a avut neamtul anul acesta din care nu poti trage concluzia ca e pilot prost. Faptul ca nu ia titlul e un cumul de factori, logic( o zi ai fost stricat la stomac, o zi ai avut carburatorul infundat, o zi a scapat un tehnician roata pe jos la schimbul de pneuri etc). Dar cel mai important aspect IN ACEST AN este materialul prost de concurs (sau materialul bun al celor de la mercedes).

@Method sa stii ca apreciez postarile tale (mai ales pe cele cu aspect tehnic din care am aflat chitibusarii interesante) dar uneori vrei sa ai dreptate cu orice pret(no offence). :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as zice ca anul asta Ferrari a avut o masina egala cu Mercedes d.p.d.v. al performantei ( oricum, mult mai apropiata ca acum 2-3 ani ), dar si-au luat-o la fiabilitate.

 

Nu pot sa-i simpatizez, sunt echipa rasfatata a campionatului, cea care ia o gramada de bani chiar daca nu face nimic, doar ca sa concureze - la asa buget fac economie la bujii ? :D . AMG a castigat pe munca, nu pe smecherie. Au facut o masina foarte buna si un motor extraordinar. Hamilton nu o fi cel mai bun pilot , dar e acolo, in primii 3-4. Kimi si Bottas sunt cu o clasa mai jos decat el si Vettel, e clar ca exista o ierarhie la echipele astea doua. La Red Bull erau mai echilibrati pilotii , chit ca Ricci a reusit sa termine mai multe curse, iar Verstappen e mai rapid, dar n-a avut noroc.

Editat de bimbominkia
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as zice ca anul asta Ferrari a avut o masina egala cu Mercedes d.p.d.v. al performantei ( oricum, mult mai apropiata ca acum 2-3 ani ), dar si-au luat-o la fiabilitate.

 

Hamilton nu o fi cel mai bun pilot , dar e acolo, in primii 3-4. Kimi si Bottas sunt cu o clasa mai jos decat el si Vettel, e clar ca exista o ierarhie la echipele astea doua. La Red Bull erau mai echilibrati pilotii , chit ca Ricci a reusit sa termine mai multe curse, iar Verstappen e mai rapid, dar n-a avut noroc.

 

:agree:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Păi bun. Deci recunoaștem că Bottas l-a ajutat și îl ajută pe Hamilton sau nu? :) Că parcă erai de părere că Valtteri se bate pentru titlu, astea.

 

Valteri o fi avut niste vise umede cu titlul la un moment dat, dar mi se pare absolut firesc ca , in acest moment, sa nu se mai puna problema cu batalia lui la titlu.

 

In octombrie 2017, Wolf stie cine se bate la titlu pentru AMG, nu se mai pune problema ca "cine-o fi ala ?" Pana si Force India s-au plictisit sa-i lase pe piloti sa se bata si sa piarda puncte si au zis "stop joc". Eu cred ca exagerezi putin cu Bottas pus la punct in prima jumatate a sezonului. Probabil ca a intrat prea brusc in locul lui Nico si nu are tupeul lui MaxWax care ar fi intrat la rupere la Hamilton. Pe de alta parte, iti reamintesc ca Hamilton a cedat locul ala intr-un moment in care situatia ii era nefavorabila ( nu stiu cat de tare s-a bucurat, dar a avut taria sa o faca ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost tot asa dur dominat Ham de Button in 2011 precum Vettel de Ricci in 2014?

 

Decide tu:

 

Button a terminat campionatul pe locul 2 în clasament, cu 270 puncte.

Hamilton a terminat pe locul 5, cu 227 puncte.

 

Nu știu de ce ești Vettel-hater atât de înrăit :) Ok, e smiorcăit. Da, a luat bătaie de la Ricciardo într-un sezon. A generat plictiseală în 2011 și 2013 (în 2010 și 2012 a muncit bine pentru titluri). Dar în rest ce ai să-i reproșezi?

 

Eu as zice ca anul asta Ferrari a avut o masina egala cu Mercedes d.p.d.v. al performantei ( oricum, mult mai apropiata ca acum 2-3 ani ), dar si-au luat-o la fiabilitate.

 

Nu pot sa-i simpatizez, sunt echipa rasfatata a campionatului, cea care ia o gramada de bani chiar daca nu face nimic, doar ca sa concureze - la asa buget fac economie la bujii ? :D . AMG a castigat pe munca, nu pe smecherie. Au facut o masina foarte buna si un motor extraordinar. Hamilton nu o fi cel mai bun pilot , dar e acolo, in primii 3-4. Kimi si Bottas sunt cu o clasa mai jos decat el si Vettel, e clar ca exista o ierarhie la echipele astea doua. La Red Bull erau mai echilibrati pilotii , chit ca Ricci a reusit sa termine mai multe curse, iar Verstappen e mai rapid, dar n-a avut noroc.

 

Just.

 

Eu cred ca exagerezi putin cu Bottas pus la punct in prima jumatate a sezonului. Probabil ca a intrat prea brusc in locul lui Nico si nu are tupeul lui MaxWax care ar fi intrat la rupere la Hamilton. Pe de alta parte, iti reamintesc ca Hamilton a cedat locul ala intr-un moment in care situatia ii era nefavorabila ( nu stiu cat de tare s-a bucurat, dar a avut taria sa o faca ).

 

Un punct pozitiv pentru el, dar tot sunt convins de faptul că Bottas a fost angajat ca locotenent pentru 2017. Și și-a făcut treaba bine - direct și indirect. Poate mă repet, dar nu pot să uit cursa din Bahrain, doar a 3-a etapă a sezonului, când Bottas i-a cedat poziția lui Hamilton în cursă. Atunci nu i-a mai dat-o înapoi. Dacă faci permutări de genul ăsta încă din primele etape, mi se pare destul de clar cum stau lucrurile în echipă.

 

Și nu mi se pare problematic. E clar că Ferrari ar fi făcut la fel cu Kimi dacă ar fi avut ocazia - deși poate nu chiar atât de devreme în sezon. Penibil mi se pare însă faptul că diva #44 se victimizează în media după cursa de la Monaco, cum că "la Mercedes se joacă echitabil, dar la Ferrari este clar că Vettel e pilotul numărul unu". Hai b0$, serios? :/

 

Nostalgia zilei: flashback 2006.

 

DLndKQeXcAABkmZ.jpg

 

Tot un motor Ferrari care și-a dat duhul la Suzuka a decis titlul și atunci :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand castiga Vettel in prostea e pe barba altora. Cand castiga Lewis, e pe barba lui(talent), e spectacol etc (desi Nico i-a furat un titlu cu acelasi material de concurs, asa molau cum era el). Treaba asta cu X pilot e mai buna ca Y mi se pare ca s-a transformat in "tatal meu il bate pe tatal tau". Cum zicea colegul de mai sus: e sport de echipa. Am subliniat ghinionul pe care l-a avut neamtul anul acesta din care nu poti trage concluzia ca e pilot prost. Faptul ca nu ia titlul e un cumul de factori, logic( o zi ai fost stricat la stomac, o zi ai avut carburatorul infundat, o zi a scapat un tehnician roata pe jos la schimbul de pneuri etc). Dar cel mai important aspect IN ACEST AN este materialul prost de concurs (sau materialul bun al celor de la mercedes)

Cand castiga Vettel avea un avantaj tehnic masiv.Se batea de obicei cu colegul de echipa Webber care era in mod clar mai slab dar au mai fost niste episoade "multi 21 Seb,multi 21" remember? :crack:

Vettel a castigat 3 titluri mondiale pe mana maestrului Newey.Oricat de mult il apreciez pe Newey si creatiile sale,nu pot sa aplaud asa ceva.La fel cum,oricat de mult apreciez AMG si split-turbo'ul sau,nu pot aplauda cele 2 titluri 2014 si 2015 ale lui Ham si pot rade si cu cwrul de el ca in 2016 si-a luat bataie de la Rosberg,dar iarasi,si acolo a fost no contest,ca oricum aveau avantaj clar peste restul echipelor.

Deci am mai spus si voi mai spune,si Vettel si Ham au castigat destule titluri pe barba tehnicienilor ONLY.Aportul lor a fost deja neimportant avand in vedere aportul masiv al tehnicii.

Dar in 2017 sunt de parere ca a fost o egalitate sensibila intre AMG si Ferrari,Ok balanta puterii s-a schimbat au fost probleme de fiabilitate la una,(nu atat fiabilitate de fapt,cat nepregatire coresp a mat de concurs,dar in fine),dar Vettel a avut cu ce se bate.Si a dat fail.Simplu.

Nu am spus insa in nici un moment ca Vettel ar fi un pilot slab.Nu de 4 titluri mondiale,si nu cred ca e asa bun precum Ham,dar in nici un caz nu e un pilot slab.E unul din cei mai buni piloti din lot.Dar primadona e peste el.Asta e tot.

 

Eu as zice ca anul asta Ferrari a avut o masina egala cu Mercedes d.p.d.v. al performantei ( oricum, mult mai apropiata ca acum 2-3 ani ), dar si-au luat-o la fiabilitate.

 

Nu pot sa-i simpatizez, sunt echipa rasfatata a campionatului, cea care ia o gramada de bani chiar daca nu face nimic, doar ca sa concureze - la asa buget fac economie la bujii ? . AMG a castigat pe munca, nu pe smecherie. Au facut o masina foarte buna si un motor extraordinar. Hamilton nu o fi cel mai bun pilot , dar e acolo, in primii 3-4. Kimi si Bottas sunt cu o clasa mai jos decat el si Vettel, e clar ca exista o ierarhie la echipele astea doua. La Red Bull erau mai echilibrati pilotii , chit ca Ricci a reusit sa termine mai multe curse, iar Verstappen e mai rapid, dar n-a avut noroc.

:agree:

Ba chiar sa nu uiti ca la inceput cam defilau prin primele curse in fata lui Mercedes,dar de 2 ori miinim imi aduc eu aminte ca au fwtut strategia complet.Odata nu au recunoscut dar a doua oara a zis vulturu ca da,si-au cam facut-o cu mana lor.Deci masina era superioara insa si atunci nu au "muls-o" cum trebuie si punctele au zburat la concurenta.Si acum,inteleg cand sunt probleme de turbo cum a fost la Kimi,turbo care e atat de complicat,e scuzabil,dar faze din astea gen "ne-a crapat o conducta de aer" sau "nu mere o bujie",astea sunt penilbile.Ce sa mai zici,pe mana lor pierd...

Decide tu:

 

Button a terminat campionatul pe locul 2 în clasament, cu 270 puncte.

Hamilton a terminat pe locul 5, cu 227 puncte.

 

Nu știu de ce ești Vettel-hater atât de înrăit Ok, e smiorcăit. Da, a luat bătaie de la Ricciardo într-un sezon. A generat plictiseală în 2011 și 2013 (în 2010 și 2012 a muncit bine pentru titluri). Dar în rest ce ai să-i reproșezi?

Nush,uite chiar o sa ma uit la un rezumat al anului 2011 pentru ca nu cunosc deloc acel sezon.era prea boring probabil :P

Si eu sunt foarte curios cum de Button a mers asa de bine,Button care unde il pui acolo sta.Si Ham care nu prea termina campionate pe 5...dar ma voi uita ca promite a fi interesant.

 

Vettel?E simplu : desi e un pilot foarte bun,ai spus bine,ne-a distrus 4 ani la rand.Nu e ceva ce a fost meritul lui insa.Si toata lumea il ridica.In opinia mea doar campionatul 2010 a fost jucat,in 2012 nu prea.Si a fost singurul la care ma inclin.2012 nu prea.Celelalte au fost Button 2009-style.Si s-a creat o asemenea aura in jurul lui ca in jurul lui Schumacher,el neavand insa calitatile lui Schumacher,dar avand multe din defecte.

Si iata ca in 2014 a venit un neica-nimeni si i-a calcat aura si titlurile in picioare,un lucru pe care zic eu nu ar fi reusit cu Schumacher sau Hamilton sau Alonso sau alti pilot la fel sau mai putin galonati.

Si iata ca veni 2017 si Vettel tot nu a fost in stare sa isi demonstreze abilitatile chiar si cu o masina egala cu a concurentei.

Cu alte cuvinte mi se pare ca Vettel a fost umflat masiv in perioada RB,ne-a aratat Ricci de fapt cat poate Vettel in 2014 si acum iar era pe cale sa fie umflat,iti dai seama daca castiga 5 titluri mondiale comparatii cu Schumacher (repet,nejustificate),dar si acum veni Ham si ne arata iar ca Vettel asta nu e chiar asa pilot pe cat il umfla lumea.

 

Plus ca l-am vazut in anul asta ca a facut si el niste depasiri aprox pe bune (adica fara a avea o masina cu minim 1s/tur mai rapida decat omul pe care il depaseste)...OMFG.Deci PE-NI-BIL.Stangaci,nedeterminat,nesigur pe el...ce sa maiJenant pentru un cvadruplu campion mondial sa nici nu fie in stare sa depaseasca un concurent egal ca si masina,jenant pentu sport in primul rand ca ala are 4 campionate.Si mai jenant ca dupa ce ca nu e in stare sa aiba un duel roata la roata (de castigat nici nu mai vorbesc,el nu e in stare sa poarte duelul),cand vede ca nu poate incepe sa tipe prin radio sa i se faca loc sau ca celalalt concurent nu e fair sau alte asemenea mizerii.Jenant.

Numai,dupa cum am spus colegului - desi nu il suport pentru ca de fiecare data cand i se intmapla ceva nu e vina lui si sa ii penalizeze pe toti (anul trecut in Mexic cred ca fost cel mai penibil moment pe care l-am vazut eu la un pilot de f1),nu am spus ca e un pilot slab.Nu de 4 titluri mondiale,dar nu slab.Mai slab ca primadona insa...

Penibil mi se pare însă faptul că diva #44 se victimizează în media după cursa de la Monaco, cum că "la Mercedes se joacă echitabil, dar la Ferrari este clar că Vettel e pilotul numărul unu". Hai b0$, serios? :/

Da,si mie mi s-a parut penibila faza aia la momentul respectiv.nu e ca si cum Ham nu mananca rahat.si inca cum...

Tot un motor Ferrari care și-a dat duhul la Suzuka a decis titlul și atunci

Eh,nu cred ca anul acesta ca si atunci dealtfel a decis titlul motorul Ferrari defect.

Uita-te la Kimi,cred ca Vettel chiar daca ii mergea bujia,ar fi avut mari probleme cu VErst.Si nu cred ca il mirosea pe Ham.Cred ca ar fi pierdut puncte destule din nou aici chiar daca mergea bine motorul.

Personal sunt de parere ca ei au pierdut campionatul in prima parte atunci cand nu au stiut sa capitalizeze la maxim avantajul pe care l-au avut si s-au pierdut in stiinta cu micile greseli ale lui Vettel si strategii slabe.Daca acolo scoteau 90-100% din potentialul lor plus daca eliminam cele minim 2 greseli mari ale lui Vettel,altfel vorbeam acum,nu?That's my point.

» Post actualizat in 09 Oct 2017 10:23

In alta ordine de idei,cica de la anul pilotii vor avea biometric gloves

gloves-e1507210434372.jpg

 

Va fi interesant ca le vom vedea pulsul in mod clar,sa vezi care au inima in gat si care sunt flat.Eu pariez ca finlandezii vor fi la 80.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In opinia mea doar campionatul 2010 a fost jucat,in 2012 nu prea.Si a fost singurul la care ma inclin.2012 nu prea.

 

De ce nu? Mai ții minte după etapa a 10-a (din 20) ce avantaj avea Alonso în clasament față de Vettel? Erau 44 de puncte, aproape două victorii. Nando avea 3 curse câștigate și 3 podiumuri. Vettel, o singură victorie și două podiumuri. Iar campionatul s-a jucat în ultima cursă, diferența finală fiind de 3 puncte între campion și vice (după o cursă chiar memorabilă a lui Vettel în Brazilia, care era ultimul după primul tur, terminând la final pe locul 6 cu o mașină avariată).

 

Despre ce plictiseală, monotonie sau avantaj tehnic masiv vorbim acolo?

 

Cand castiga Vettel avea un avantaj tehnic masiv.

 

Masiv... ok. Dar era mult mai liberă dezvoltarea decât acum.

 

Se batea de obicei cu colegul de echipa Webber care era in mod clar mai slab dar au mai fost niste episoade "multi 21 Seb,multi 21" remember?

 

Fază la care cred că eroul tău Ayrton ar fi procedat fix la fel :)

 

Personal sunt de parere ca ei au pierdut campionatul in prima parte atunci cand nu au stiut sa capitalizeze la maxim avantajul pe care l-au avut si s-au pierdut in stiinta cu micile greseli ale lui Vettel si strategii slabe.

 

Nu-mi dau seama la ce te referi. Serios. Le luăm pe rând dacă vrei:

 

AUS - Win

CHN - Loc 2 (mică greșală de strategie, dar HAM a fost mai rapid per total)

BHR - Win

RUS - Loc 2 (luptă frumoastă cu Bottas, care a fost clar mai rapid decât toți)

ESP - Loc 2 pe un traseu unde Mercedes au fost clar mai rapizi

MON - Win

CAN - Loc 4 (pentru că aripă față ruptă la start)

AZE - Loc 4 (pentru că șou :D)

AUT - Loc 2 (s-a smiorcăit, dar nu prea avea ce să facă în fața lui Bottas în cursă)

GBR - Loc 7 (pentru că strategie italiană și gume italiene)

HUN - Win

BEL - Loc 2 (Hamilton imbatabil acolo, traseu de mtor)

ITA - Loc 3 (a limitat daunele pe încă un traseu de motor)

 

De la Singapore încoace cred că știm toți ce s-a întâmplat... În retrospect, până la etapa a 14-a nu știu unde putea să facă diferența mai mult decât a făcut-o. Poate în Austria la start, deși cred că Bottas l-ar fi depășit oricum, era mult mai rapid.

 

Zi-mi dacă greșesc.

 

Și un fun-fact: în ultimele 3 curse, McLaren Honda a avut o fiabilitate mai bună decât Ferrari :D

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De ce nu? Mai ții minte după etapa a 10-a (din 20) ce avantaj avea Alonso în clasament față de Vettel? Erau 44 de puncte, aproape două victorii. Nando avea 3 curse câștigate și 3 podiumuri. Vettel, o singură victorie și două podiumuri. Iar campionatul s-a jucat în ultima cursă, diferența finală fiind de 3 puncte între campion și vice (după o cursă chiar memorabilă a lui Vettel în Brazilia, care era ultimul după primul tur, terminând la final pe locul 6 cu o mașină avariată).

 

Despre ce plictiseală, monotonie sau avantaj tehnic masiv vorbim acolo?

Da si dupa aia brusc masina lui Vettel a prins aripi,cred ca a baut RB :P

Si a defilat ca voda prin loboda.Da,ok,a fost disputat si acel campionat insa nu poti spune ca si in 2010 si in 2012 nu a fost el cel cu masina nr.1.

Masiv... ok. Dar era mult mai liberă dezvoltarea decât acum.

Bine ca macar il recunosti insa faptul ca dezvoltarea era libera nu avea nimic de a face,avantajul tehnic s-a mentinut.

Nu il mai avea nimeni pe Newey in echipa,ce sa-i faci.

Si acum nu vezi,le-a cam dat liber la motoare si ei tot nu imbratiseaza split-turbo decat cu forta si pe alocui (Ferrari) si asta la un concept net superior.Ceea ce facea Newey erau insa subtitilitati si bagabontelli care nu erau asa clare ca ce se intampla acum.Mergea fara kers,acele zvonuri de blown diff cu -2.5s/tur si altele si altele.

Nu-mi dau seama la ce te referi. Serios. Le luăm pe rând dacă vrei:

 

AUS - Win

CHN - Loc 2 (mică greșală de strategie, dar HAM a fost mai rapid per total)

BHR - Win

RUS - Loc 2 (luptă frumoastă cu Bottas, care a fost clar mai rapid decât toți)

ESP - Loc 2 pe un traseu unde Mercedes au fost clar mai rapizi

MON - Win

CAN - Loc 4 (pentru că aripă față ruptă la start)

AZE - Loc 4 (pentru că șou )

AUT - Loc 2 (s-a smiorcăit, dar nu prea avea ce să facă în fața lui Bottas în cursă)

GBR - Loc 7 (pentru că strategie italiană și gume italiene)

HUN - Win

BEL - Loc 2 (Hamilton imbatabil acolo, traseu de mtor)

ITA - Loc 3 (a limitat daunele pe încă un traseu de motor)

 

De la Singapore încoace cred că știm toți ce s-a întâmplat... În retrospect, până la etapa a 14-a nu știu unde putea să facă diferența mai mult decât a făcut-o. Poate în Austria la start, deși cred că Bottas l-ar fi depășit oricum, era mult mai rapid.

 

Zi-mi dacă greșesc

Da,daca tot vrei,desi nu aveam chef sa stau sa reiau highlights sa imi aduc aminte,dar na,de dragul discutiei si demolarii mitului Vettel :

CHN - not his fault,ok,echipa prostie mare.

RUS - da,Bottas mai rapid,ok.Dar iarasi start perfect Bottas (pe skill) in timp ce Vettel a scaldat-o la start,tot pe skill.Dar hai sa zicem ca a obtinut maxim din ce putea locul 2.

ESP- nu sunt de acord.Cum poti spune ca AMG au fost mai rapizi cand Vettel a condus 3/4 din cursa?Si l-a muit Ham pe ultima suta ca pe fraieri?Acolo s-a facut o diferenta de piloti -

MON - Nu l-a muit echipa putin pe Kimi?Imi mai aduc eu bine aminte?Ca asa mi se pare ca a luat musiu win aici.

CAN - Loc 4 pentru ca PROST.Prost la start prost in dueluri,Veriga cea mai slaba.go home -

AZE - nu mai zic nimic,ca se stie...

AUT - Bottas i-a dat rusini la start si i-a dat rusine si in cursa.Diferenta clara de pilotaj.scurt -

GBR - Verst i-a dat rusini in duel.lasa strategia ca strategia,dar el facea strategii ca nu putea sa-l depaseasca pe ala si cand a incercat l-a muit copilul de nu s-a vazut.Din nou,diferenta de pilot si e adevarat pe final greseala echipei cu gumele,dar aia insemna un loc 4-5 daca nu gresea echipa -

HUN - dominare clara Ferrari,btw ce cursa buna a facut Ham acolo.

BEL - e foarte interesant cum poti spune ca pe acel traseu da,Ham a fost imbatatbil,dar NU pe accel ci pe franare,pentru ca de n ori musiu Vettel il facea pe aspiratie dar nu reusea sa-l faca pe franare....si asta imediat dupa SC cu cateva tururi inainte de finish -

Deci despre ce superioritate vorbim?Poate superioritate pe franare,da,pe motor nu prea as spune.

Singapore - la gara

ITA - de acord cu tine,acolo deja AMG era in alta liga dupa vacanta.

 

Deci cam nu gresesti dar interpretezi putin subiectiv perfromantele maestrului.Erau multe locuri in care putea fi mult mai bun,in care ar fi putut sa faca o diferenta in bine,dar el a dezamagit si a facut o diferenta in minus.Eu zic ca ar fi putut mai mult in Spania,Canada,Baku,Austra,Uk,Belgia si Singapore.Nu mult pe alocuri,pe alocuri cum e Uk si Candada mai mult.Dar nu prea a reusit sa aduca plusul.el aduce minusuri,pentru ca draq,acuma am realizat cand m-am uitat la acele highlights,bai nene,aproape la fiecare cursa prima linie rosie.Pai?

 

Ca acum il analizaram pe maestrul Vettel de sughite intruna,hai sa il luam si pe celalalt - unde a gresit? :P

 

Fază la care cred că eroul tău Ayrton ar fi procedat fix la fel

Nu i-am reprosat ca nu l-a lasat in vreo 2 ocazii pe Webber sa treaca.Desi Webber l-a lasat pe el in mai multe.Dar nu i-am reprosat,nu e ceva ce i se poate imputa unui pilot de F1.Daca Webber era mai rapid trecea.Scurt.Era doar ceva funny de care mi-am adus aminte multi 21u.Si totodata un reminder ca in acele vremuri pe el il ajungea doar colegul de echipa.Altcineva nimeni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Method, nu spun că ești fan #godbless, dar Vettel-hater ești maxim :D Cred că te-a supărat rău când a dominat cu RBR - deși mi se pare că hegemonia Mercedes a fost mult mai plictisitoare și monotonă. Are neajunsurile lui, dar tu-i pui în cârcă lucruri de care nu este vinovat.

 

Vezi Barcelona: cum a trecut Mercedes-ul pe lângă el? Ca trenul prin gară. Ce anume e pilotaj acolo? Ai să spui "da' de ce l-a prins Hamilton?" Păi că l-a ținut taica Bottas în loc vreo 10 ture, de-aia. Și cu motorul Ferrari e cam greu să depășești un Mercedes pe linia dreaptă aia lungă de la Montmeló.

 

Despre Monaco s-a mai discutat, a fost mai rapid decât Kimi și a câștigat fair.

 

În Canada a fost incident de cursă, îngrămădeală la start. De ce concluzionezi direct pilotaj prost? Echipa trebuia să-l cheme la standuri să schimbe aripa pe perioada SC-ului, el nu vedea în ce stare e din cockpit. N-au făcut-o, iar la restart a cedat de tot. A intrat la standuri, a pierdut timp cu carul, a ieșit pe locul 18. Cursa a terminat-o pe 4... Pilotaj prost?

 

În Austria Bottas a dat rușine tuturor la start, nu doar lui. În rest, circuit stop-n-go, motorul contează mult. Vezi și la MotoGP.

 

În M-B Ferrari a mers slab cu totul, au și recunoscut. Cursa lor cea mai slabă dpdv al performanței. Cam cum a fost Mercedes la Monaco. Fără pană ar fi terminat probabil pe 4. Ce-i drept, a fost singura etapă în care Kimi a fost peste el tot week-end-ul. Deci OK, să-l tragem de urechi puțin aici.

 

La Spa însă analiza ta mi se pare prea superficială pentru nivelul de cunoștințe pe care-l ai. Să spunem că diferența s-a făcut pe frânare. Ce anume-ți permite să frânezi mai târziu în F1 actuală (pentru nu mai suntem în anii '70-'80 să conteze mărimea oolor)? Talentul? Sau o mașină mai echilibrată și mai stabilă pe decelerare? În plus, e adevărat că și Hamilton a jucat-o șiret acolo: știa că este vulnerabil la aspirație pe Kemmel, așa că a lăsat puțin gazul în Eau Rouge, tocmai ca Vettel să-l prindă devreme pe linia dreaptă și să fie nevoit să iasă prematur de la cutie și astfel să profite cât mai puțin de aspirație. Viclean și bine jucat, dar nu e ca și când Vettel ar fi avut ce să facă. Cursa a fost câștigată de Mercedes și Hamilton, nu pierdută de către Vettel și Ferrari :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...