Jump to content

Recommended Posts

Am vazut primele 20 de tururi si am stins tv'ul....primele 3-4 tururi itneresante...in rest...previzibil.

Ham as usual flawless,Verst exemplar aici,Leclerc si el pe acolo,Albon ok,cei de la Mclaren din ce in ce mai bine,Vettel si Bottas dezamagitori.

Am inteles ca Ferrari nu a comunicat cantitatea corecta de benzina,ci cu aproape 5kg mai putin,dar nu au folosit fuel peste limita admisa de 125kg,deci problema a fost doar faptul ca au dat FIA niste date eronate.Nu stiu daca e greseala sau ceva voit,au primit amenda 50k,nu conteaza dupa parerea mea.

E treaba lor pana la urma cat folosesc,atata timp cat nu sar de limita maxima admisa,FIA face probabil niste masuratori sa vada consumul,sau e vorba despre greutatea minima?

 

Ce mi s-a parut de-a dreptul remarcabil anul asta a fost de departe Honda.In 4 ani cu McLaren n-a reusit nici 20% din ce a reusit intr-un an cu RBR.Nu le-as fi dat nici o sansa anul asta,si nu cred ca le-a dat nimeni.

Iata ce inseamna de fapt tehnologia si knowhow'ul,aici se vede realmente ce diferenta este intre cele 3 echipe de varf si restul concurentilor.Cu aceeiasi companie partenera,McLaren nu a reusit nimic in timp ce RBR se bate deja pt locul 2 cu Ferrari.Dupa 1 an.Si eu nu cred ca japonezii au facut ei o magie sa devina asa performanti,nu,diferenta s-a facut la Tehnology Centre la RB probabil...

Acum 2 ore, john17 a spus:

Din păcate pt tagma asta a găoziaristilor și comentatorilor sportivi am crescut în alte vremuri și am avut un exemplu în familie. Taică-meu a comentat cu Țopescu olimpiada de iarnă de la Grenoble în 1968, în '54 participase cu patrula militară (cam ceea ce acum se numește biatlon). Ei bine, Țopescu nu era specialist în sporturi de iarnă, în schimb se documenta temeinic. Acum insa lumea e plină de putinici, în orice domeniu. 

Bine, topicul despre comentatori era în altă parte. 

Btw, a făcut-o wax pe depășire! Cam singura fază din toată cursă. Cu tupeu de golan, dar i-a ieșit de data asta, și cu concursul adversarului care nu a încercat să-l închidă, caz în care nu știu cum s-ar fi încheiat. 

Da,si eu am remarcat ca mai nou comentatorii nostri nu se mai opresc cand se da un live radio ci continua cu barfele lor sau alte prostii.A new low.

 

Verst la cursa asta a fost exemplar.E din ce in ce mai bun,mi-e teama :) ...la fel de arogant si enervant insa,dar asta e alta poveste.Nu trebuie sa imi placa fatza lui,ttrebuie doar sa mearga bine si sa nu mai loveasca lumea.

 

Nu am inteles,ca nu am vazut decat primele 20 de tururi,ce depasire a facut,la cine?

 

Mi-a placut in primele tururi batalia dintre el si cele 2 Ferrari : Leclerc faza scoala - iese mai bine de pe ultimul viraj de pe linia dreapta,no DRS,sta la aspiratie,il depaseste fara probleme.Vine randul lui Vettel - 2 tentative esuate,si gata :crack: Aici s-a vazut diferenta dintre pilotii FErrari.In timp ce unul a profitat din plin de atuurile masinii si a facut totul ca la carte,celalalt...lost in translation. Problema nu e asta,problema e faptul ca pilotul mai slab are 4 campionate la activ...the fuck...

 

Big up pentru Leclerc anul asta - cele mai multe pole'uri (7),si cel putin unul aici mancat si recunoscut de Binotto,punctaj clar superior colegului de echipa...devin fan Ecler :)

Devin fan si Verst,ca a luat locul 3 in ciuda unor ruperi si prostii de-a lungul anului,a fost bine de tot anul asta,din ce in ce mai bun.

Cei 2 de la McLaren foarte buni,Albon o surpriza placuta...ca si piloti F1 e fantastica dupa parerea mea.

 

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am uitat la cursa din motive evidente...ce rost avea? Campionat rezolvat de mult, circuit nespectaculos, Mercedes pe primele 2 locuri...

 

Macar s-a terminat sezonul asta, sezon fara istoric overall...dar cu ceva peaks pe anumite circuite. Acele peaks oricum nu influentau campionatul, dar mai ghidila acolo nevul faniilor F1.

 

Ca si retrospectiva, tin minte un Mercedes imbatabil in primele 5 curse, un Ferrari in cadere libera parca din primul tur parcus in sesiuniile de FP din Australia. Singurul care mai reusea la inceputul sezonului sa-si mai dea niste coate cu Mercedesul (in primele 2-3 ture), era Max....si cam asta a fost tot.

Cea mai penibila faza a fost in Canada cand Vettel a ramas fara victorie. Alte faze penibile il au tot pe Vettel dar si pe Leclerc in primplan. Basically Ferrari s-a facut de cacao Kukuruku din start pana la ultima cursa. Verstappen cu Redbull clar sunt favoritii anul viitor in a detrona sirul de victorii Mercedes. Asta nu inseamna ca vor reusi, dar eu nu cred ca cel putin Ferrari va gasi o formula miraculoasa pentru la anu. 

Mclaren a facut la randui pasi enormi. Team Managerul, fost Team Manager la Porsche echipa LeMans se vede ca stie meserie. Mai are nevoie de cateva chestii si e acolo. Din 2021 trec pe Mercedes, ceea ce va aduce teoretic o crestere de performanta cu sine. 

 

Astept sezonul urmator? Nu prea. Va fi same story cu o cireasa pe tort. Masina din 2021 la care probabil ca toti vor incepe dezvoltarea de pe la mijlocul anului. 

 

 

Acum 11 ore, john17 a spus:

Din păcate pt tagma asta a găoziaristilor și comentatorilor sportivi am crescut în alte vremuri și am avut un exemplu în familie. Taică-meu a comentat cu Țopescu olimpiada de iarnă de la Grenoble în 1968, în '54 participase cu patrula militară (cam ceea ce acum se numește biatlon). Ei bine, Țopescu nu era specialist în sporturi de iarnă, în schimb se documenta temeinic. Acum insa lumea e plină de putinici, în orice domeniu. 

Bine, topicul despre comentatori era în altă parte. 

Btw, a făcut-o wax pe depășire! Cam singura fază din toată cursă. Cu tupeu de golan, dar i-a ieșit de data asta, și cu concursul adversarului care nu a încercat să-l închidă, caz în care nu știu cum s-ar fi încheiat. 

 

Business my friend, totul este un business. Romanul le stie cu TDI-u, automata e ochiu dracului si masina cu motor pe benzina primeste automat Gaz. Asta este majoritatea.

 

Motorsportul in general in Romania a fost blana, cel putin de la revolutie incoace. De ce? Ai nevoie de un impuls. Dupa care actiunea se propaga ca un bulgare de zapada. Am avut un circuit in WTCC (ala in jurul casei poporului), dar l-au lichidat autoritatiile. Avem un producator Auto, nu inteleg de ce nu este prezent mai mult in competiile motorizate. Asa cresti public, cresti interes, vin sponsorii, copii devin mult mai interesati. Etc.

 

Acuma suntem efectiv o mana de oameni care ne uitam la F1. Nu se transmite pe niciun mustcarry (inafara de RTL, unde ma uit eu si inca cativa), iar cei care probabil se uita, putin inteleg. 

Tu ai investi in asa ceva? Ai aduce experti (nici nu is sigur ca is prea multi in RO) pe bani grei sa-ti vorbeasca la cateva mii de oameni? Probabil ca nu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu încurci fiagt cu wtcc... 

puțintică ăla comentează motorsport la 2 posturi, și ma îndoiesc că mok, o face de ani buni și e tot pământ, Florin ion se mai dă și mare pasionat. Plm, poți aduce niște piloți în studio pe gratis, trust me, toți au nevoie de expunere media! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 12 ore, john17 a spus:

Tu încurci fiagt cu wtcc... 

puțintică ăla comentează motorsport la 2 posturi, și ma îndoiesc că mok, o face de ani buni și e tot pământ, Florin ion se mai dă și mare pasionat. Plm, poți aduce niște piloți în studio pe gratis, trust me, toți au nevoie de expunere media! 

 

Ce piloti poti aduce, daca tu nu ai avut veci un pilot de monopost openwheel mai sus de formula renault?

 

Te compari cu restul natiilor, care toti au macar un fost pilot F1 ca si expert, daca nu chiar un campion F1.

Au oameni care se invart in cercuriile alea, ii vezi prin paddock cursa de cursa, is aproape de echipe.

 

Noi pe cine avem? L-am avut pe pinocchio ala de Micky...care macar era Onsite si avea ceva know how despre F1, dar care era o gluma proasta. Sa aduci pe unu din CNR (un Marisca sau un Itu), iara nu aduce plus valoare. 

 

Prin urmare, daca tu ai imparti comentariu F1 in 2...unul legat de cursa efectiva si celelalt legat de informatii tehnice respectiv pilotaj si fizica, noi avem doar cursa efectiva. Partea proasta, cand nu este cursa, incep balivernele.

 

Asta insa nu se schimba degraba. Bucurati-va ca aveti F1. Eu pe UPC nu am avut ani de zile F1, decat pe RTL conditionat de cunostiitele de limba germana. Motogp sa nu vorbim....vreo 10 ani de pauza.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 58 minute, cuki a spus:

Ce piloti poti aduce, daca tu nu ai avut veci un pilot de monopost openwheel mai sus de formula renault?

 

Te compari cu restul natiilor, care toti au macar un fost pilot F1 ca si expert, daca nu chiar un campion F1.

Au oameni care se invart in cercuriile alea, ii vezi prin paddock cursa de cursa, is aproape de echipe.

True.E insa o mica-mare problema in romeinia - murim de foame !...de aia nu exista motorsport.Cand mori de foame nu iti mai arde de sport,pt ca burta e goala...si mai ales de cel mai costisitor sport posibil - sportul cu motor..Pt fotbal iti trebuie o minge si un maidan,pt tenis o minge o racheta si un perete samd.Pt orice sport cu motor (fie pe 2 fie pe 4 roti) iti trebuie circuit in primul rand,material tehnic,echipament,gaz,intretinerea materialului tehnic samd samd.Foarte greu,imposibil in romania de fapt.Asta e explicatia.

Sporturile cu motor sunt apogeul dezvoltarii infrastructurii industriei si pregatirii unei natii...de aceea varfurile in asemenea sporturi sunt Anglia,Germania,Italia,Franta samd.La noi?de unde suflet??Nu putem avea pretentii.

Acum 58 minute, cuki a spus:

Noi pe cine avem? L-am avut pe pinocchio ala de Micky...care macar era Onsite si avea ceva know how despre F1, dar care era o gluma proasta. Sa aduci pe unu din CNR (un Marisca sau un Itu), iara nu aduce plus valoare. 

 

Prin urmare, daca tu ai imparti comentariu F1 in 2...unul legat de cursa efectiva si celelalt legat de informatii tehnice respectiv pilotaj si fizica, noi avem doar cursa efectiva. Partea proasta, cand nu este cursa, incep balivernele.

 

Asta insa nu se schimba degraba. Bucurati-va ca aveti F1. Eu pe UPC nu am avut ani de zile F1, decat pe RTL conditionat de cunostiitele de limba germana. Motogp sa nu vorbim....vreo 10 ani de pauza.

Intradevar nu avem pe nimeni familiar in vreun fel cu F1,dar avem cativa piloti profesionisti,Marica de ex da,care eu spun ca se pot exprima decent si inteleg ce inseamna motorsportul si deci pot avea un comentariu pertinent.Si care,vorba colegului,ar veni doar pt expunere media,chiar fara bani - nu stiu si nu inteleg de ce nu ii aduc permanent.

Un comentator insa nu trebuie sa aiba background intr-un sport,trebuie doar sa se documenteze - sa stie despre ce vorbeste,sa nu bata campii,si sa fie inteligent - sa sesizeze momentele cheie ale unei curse si sa le evidentieze samd.Deci ok,motorsport nu avem,si eu spun ca nici pretentia nu ar trebui sa o avem,dar comentariu de oameni normali am putea avea.

S-a dat bine aici pe forum exemplul lui Topescu - nu stia fiecare sport insa se documenta si era inteligent.

Mai pe scurt un comentariu in care (si asta ma enerveaza teribil cand ma uit la F1 si nu se intampla) - comentatorul sa sesizeze si sa evidentieze momentele unei curse inaintea mea,cel care nu e documentat si priceput decat la nivel de amator/fan.Bai nene,cand eu de pe canapea imi dau seama ca se intampla in cursa niste chestii importante si el,comentatorul nu le gimbeste,trec pe langa el fara sa tresara,si el continua cu plasa de tantari de pe hotelul din Abu-Dhabi,pai avem o problema.

 

DAR,dupa cum bine ai zis,ar trebui sa fim fericiti ca avem F1 in HD cam pe moka,in alte tari nu prea exista asa ceva.

Sa nu uitam experienta motogp - toata lumea injura comentariul din gp care (ca si cel din F1,era de multe ori pe langa subiect),si inca de atunci de ani buni am zis la fel cum zici si tu acuma sa fim fericiti ca avem transmisii din antrenamente pana in quali si cursa in HD...si pana la urma a venit europrostul si a preluat motogp'ul si ne-a aratat ca poate fi muuult mullt mai rau decat la Digi - de multe ori quali nu live ci in reluare seara,curse in SD si presarate cu ff multe momente de publicitate samd.

Am o intrebare insa - cine comenteaza WTCC'ul la europrost?Parca cel care comenta demult si WRC'ul...cum il cheama pe baiatul ala?Ala pare pertinent.Mentionez ca nu ma mai uit demult la wrc deci s-ar puteaa sa fie acelasi...

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, Method a spus:

True.E insa o mica-mare problema in romeinia - murim de foame !...de aia nu exista motorsport.Cand mori de foame nu iti mai arde de sport,pt ca burta e goala...si mai ales de cel mai costisitor sport posibil - sportul cu motor..Pt fotbal iti trebuie o minge si un maidan,pt tenis o minge o racheta si un perete samd.Pt orice sport cu motor (fie pe 2 fie pe 4 roti) iti trebuie circuit in primul rand,material tehnic,echipament,gaz,intretinerea materialului tehnic samd samd.Foarte greu,imposibil in romania de fapt.Asta e explicatia.

Sporturile cu motor sunt apogeul dezvoltarii infrastructurii industriei si pregatirii unei natii...de aceea varfurile in asemenea sporturi sunt Anglia,Germania,Italia,Franta samd.La noi?de unde suflet??Nu putem avea pretentii.

 

Brasilia (muritori de foame), Maroc (muritori de foamen), Africa de Sud (muritori de foame), Thailanda (muritori de foame)...etc. toate au minim 1, daca nu mai multe circuite. Au campionate interne monomarca plus campionate internationale.

Tariile de blocul estic aveau circuite de vreme in care mureau si aia de foame.

La noi...problema este clasa politica si lipsa de viziune. A facut ala circuitul de FiaGT (scuze cu WTCC), si l-au inchis dupa 2 ani pe ceva motive puerile. Defapt ala probabil ca nu a impins bani unde si la cine trebuie. Circuitul ala probabil avea ceva sanse, poate chiar si de F1 sub noua conducere Liberty care se axeaza mult pe circuite stradale.

 

Dacia/Ford etc. puteau fi "obligate" de adminstratie sa construiasca un circuit, in cadrului unui pachet de subventii oferit de stat. Ar fi fost win win. Aia aveau unde sa-si testeze masiniile, noi aveam unde sa ne crestem pasiunea. Incet veneau si competitiile. Dar cum pe majoritatea ii intereseaza consumul, gumele second si instalatiie pe gaz...conducatorii sunt oglinda lor.

 

 

 

 

 

Acum 1 oră, Method a spus:

Intradevar nu avem pe nimeni familiar in vreun fel cu F1,dar avem cativa piloti profesionisti,Marica de ex da,care eu spun ca se pot exprima decent si inteleg ce inseamna motorsportul si deci pot avea un comentariu pertinent.Si care,vorba colegului,ar veni doar pt expunere media,chiar fara bani - nu stiu si nu inteleg de ce nu ii aduc permanent.

Un comentator insa nu trebuie sa aiba background intr-un sport,trebuie doar sa se documenteze - sa stie despre ce vorbeste,sa nu bata campii,si sa fie inteligent - sa sesizeze momentele cheie ale unei curse si sa le evidentieze samd.Deci ok,motorsport nu avem,si eu spun ca nici pretentia nu ar trebui sa o avem,dar comentariu de oameni normali am putea avea.

S-a dat bine aici pe forum exemplul lui Topescu - nu stia fiecare sport insa se documenta si era inteligent.

Mai pe scurt un comentariu in care (si asta ma enerveaza teribil cand ma uit la F1 si nu se intampla) - comentatorul sa sesizeze si sa evidentieze momentele unei curse inaintea mea,cel care nu e documentat si priceput decat la nivel de amator/fan.Bai nene,cand eu de pe canapea imi dau seama ca se intampla in cursa niste chestii importante si el,comentatorul nu le gimbeste,trec pe langa el fara sa tresara,si el continua cu plasa de tantari de pe hotelul din Abu-Dhabi,pai avem o problema.

 

DAR,dupa cum bine ai zis,ar trebui sa fim fericiti ca avem F1 in HD cam pe moka,in alte tari nu prea exista asa ceva.

Sa nu uitam experienta motogp - toata lumea injura comentariul din gp care (ca si cel din F1,era de multe ori pe langa subiect),si inca de atunci de ani buni am zis la fel cum zici si tu acuma sa fim fericiti ca avem transmisii din antrenamente pana in quali si cursa in HD...si pana la urma a venit europrostul si a preluat motogp'ul si ne-a aratat ca poate fi muuult mullt mai rau decat la Digi - de multe ori quali nu live ci in reluare seara,curse in SD si presarate cu ff multe momente de publicitate samd.

Am o intrebare insa - cine comenteaza WTCC'ul la europrost?Parca cel care comenta demult si WRC'ul...cum il cheama pe baiatul ala?Ala pare pertinent.Mentionez ca nu ma mai uit demult la wrc deci s-ar puteaa sa fie acelasi...

 

Nush aici zau. Daca esti bun in pingpong, nu stiu daca poti fi bun si in tennis. 

Greu de spus insa. Clar ca un alde Marisca/Itu/Tempestini etc. ar putea spune ceva pertinent despre F1, dar pana la urma ar vorbi si ei "din afara".

Topescu stia multe, pentru ca cel putin in Romania era prezent in sali si pe stadioane. De mult ori la olimpiade si campionate mondiale era prezent cu lotul romaniei. Nu poti sa compari ceea ce facea Topescu si mijloacele lui, cu ceea ce au astia momentan la indemana.

 

Eu insa cred ca publicul DIGI, care din greseala a ramans pe F1 duminca dupa-masa, apreciaza mai mult panzele de tantari din AbuDhabi, decat orice alt aspect tehnic sau legat de cursa. Nu fac telespectatorii DIGI prosti, si eu ma uit la fotbal si nu inteleg nimica (dar nici nu vreau sa inteleg ca nu ma pasioneaza).

 

 

 

Acum 1 oră, Method a spus:

Am o intrebare insa - cine comenteaza WTCC'ul la europrost?Parca cel care comenta demult si WRC'ul...cum il cheama pe baiatul ala?Ala pare pertinent.Mentionez ca nu ma mai uit demult la wrc deci s-ar puteaa sa fie acelasi...

 Arnold Cobilanschi? Ala comenta WRC, DAKAR, LeMans etc, dar cred ca mai degraba citea de pe foaie rezumatul. Iar LeMans e ca si turul Frantei, 1% cursa, restul povesti.

Noi ne pricepem la povesti :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numa' pețenghea să nu fie, mai "comenta" și ăla raliuri la un moment dat... 🤬

Da, Țopescu era și inteligent și se pregătea pentru ce avea de comentat, ăștia bănuiesc că au atins apogeul și nu mai trebuie să se documenteze, pt că știu. Un fel de ciuci noriși ai comentariilor de motorsport. A fost un an în care digi a transmis din campionatele interne, au avut chiar transmisiune directa de la niște superspeciale de raliu și de la coasta de la Sinaia. Geaba i-am povestit putinicului prin viu grai la Sinaia când cauta poziții pt camere sa nu mai facă greșeală de la o ss (Tulcea parca) când dădeau tot felul de prim planuri elaborate cu o roată sau te miri ce, ca publicul țintă - puțin de altfel, foarte puțin - e mai interesat sa vadă cum trec piloții printr-un viraj, trase, puncte de frânare, chestii din astea și nu imagini "artistice". Merg și alea la un generic, mai dai un super slow, dar nu să-ți arate numa câte o aripă sau o oglindă. 

Din păcate suntem țara "las' că merge și asa" unde tâmplarii lucrează ca mecanici în service-uri auto, iar ziariștii scriu în funcție de ce le pică. 

Circuite? Pai avem deja 2! Iar dacă te duci într-un parc service de raliu și vezi numa' candelabrele din niște anume containere n-o să mai zici că suntem rupți în cwr! Oricum sunt mai multe R5 la start decât Logane + Sandero... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 21 ore, cuki a spus:

Brasilia (muritori de foame), Maroc (muritori de foamen), Africa de Sud (muritori de foame), Thailanda (muritori de foame)...etc. toate au minim 1, daca nu mai multe circuite. Au campionate interne monomarca plus campionate internationale.

Tariile de blocul estic aveau circuite de vreme in care mureau si aia de foame.

La noi...problema este clasa politica si lipsa de viziune. A facut ala circuitul de FiaGT (scuze cu WTCC), si l-au inchis dupa 2 ani pe ceva motive puerile. Defapt ala probabil ca nu a impins bani unde si la cine trebuie. Circuitul ala probabil avea ceva sanse, poate chiar si de F1 sub noua conducere Liberty care se axeaza mult pe circuite stradale.

 

Dacia/Ford etc. puteau fi "obligate" de adminstratie sa construiasca un circuit, in cadrului unui pachet de subventii oferit de stat. Ar fi fost win win. Aia aveau unde sa-si testeze masiniile, noi aveam unde sa ne crestem pasiunea. Incet veneau si competitiile. Dar cum pe majoritatea ii intereseaza consumul, gumele second si instalatiie pe gaz...conducatorii sunt oglinda lor.

PIB Brazilia - 2.056 trilioane USD      PIB Romeinia - 211.8 miliarde USD         Mai e ceva de zis? Intradevar Maroc'ul e o tara desculta si Africa de Sud tot la fel.Nu stiu ce circuite sunt in Maroc insa in Africa de Sud se tinea F1 la Kyalami de hat din anii 70.traditie..

Deja asta e chestie de politica si economie.Comparam o tara iesita din comunism si transformata intr-o piata de desfacere si mana de lucru ieftina pt Germania/UE cu niste tari capitaliste si cu traditie in motorsport.Au traditie in asa ceva si au bogati vechi.Bogatii vechi au pasiuni de gentlemani - adica motor racing. Bogatii nostri new money au ca pasiuni ciolanul de porc.E chestie logica - copiii fac ce vad la parinti - mimica e cea mai buna forma de learning - parintii bogatilor din Africa de Sud (Olanda da?)se dadeau cu masinile in anii 50-60-70,prin urmare bogatii de acum au aceasta pasiune pt ca si-au vazut parintii.Parintii bogatilor de la noi erau la tara si mancau ciolan duminica si beau - prin urmare si astia fac la fel.Pasiuni si traditii diferite.

Tarile din blocul estic aveau intradevar oarecari circuite - Brno?Ok,Cehia e o tara nu avansata,ci aproape la nivelul Germaniei ca si cultura,chiar si mai sus.Ungaria?Budapesta a fost capitala de imperiu...qed.Pentru ei comunismul a fost ceva pasager.Noi?Niste desculti la portile orientului de care trage toata lumea in toate partile.Nu putem avea pretentii.

 

Despre Dacia si Ford...uitam ideea de baza - Dacia si Ford au venit in romeinia pt a face bani facand masini de low end cu mana de lucru cea mai ieftina din UE,nu?...si oarecum specializata (dar nu conteaza pt ca inginerii au conceput aceste linii de productie in care sclavii trebuie sa faca task'uri simple,eliminand astfel nevoia de oameni calificati care ar fi trebuit platiti peste salariul minim).In concluzie aceste firme au scopul de a face productie de masini de duzina si a cheltui cat mai putin posibil pt acea productie,nu motor racing."Teste" face Renault in Franta si Ford in UK/Germania ,au piste desule,nu pe Romania,nu ar avea nici un sens asa ceva.

Suntem naivi daca putem crede ca o enormitate de multinationala cum e Renault si Ford pot fi obligate de stat sa faca ceva,decum sa investeasca sute de milioane intr-un circuit care de fapt nu ar folosi la nimic decat pt niste track dayz.Dimpotriva,asemenea multinationale au intotdeauna parghiile necesare pt a forta/convinge statul pt un "sweetheart deal"...adica mai pe scurt scutiri de impozite.Daca s-a putut in UK cu amazon si apple,clar mere si la noi,deci...iar pe partea ailalta,Dacia plange degeaba de cand a venit ca nu are autostrada din Pitesti la Arad pt a-si cara rablele in UE,cum ar fi acum statul sa vina sa zica "aa,stim ca nu avem infrastructura minima,dar totusi nu faceti si voi un circuit sa se dea fata lui Sechelariu cu masina?" :crack:

Si mai adaug ceva - un circuit e un business ca oricare altul - trebuie sa produca bani - asta inseamna bani din bilete si/sau sponsorizari.Ori ce biletele sulii sa se vanda la noi?Noi romanii nu suntem consumatori de motorport,tocmai datorita traditiei inexistente.Tata ne-a dus la meci pe Ghencea,asa am crescut asa facem,revin la ce am zis mai sus.Iar daca nu sunt oameni nu sunt nici sponsori pt ca ei cauta expunere pt a-si vinde marfa.

Mai e un singur aspect pe care probabil il vei aminti - circuitele sponsorizate de stat.Da,exista,Brno e unul din ele de exemplu,DAR statul sponsorizeaza circuite cu un scop clar - turism.Vine lumea la event cheltuie bani la ei in tara.La noi?Ce lume,ce turism?Unde cu ce sa vina?Pe DN66 pe judetene?Sa stea la pensiuni la oameni acasa?Sa vada ce?Baraganul?Vorba aia,de unde nu e...nici Dumnezeu nu cere.

 

Pe romani ai zis bine ii intereseaza consumul,gumele second si gpl,dar asta e pt ca sunt saraci.Ia sa aiba romanii salariul minim pe economie 1500e ca in Germania sa vezi cu ce masini s-ar da.Asa,la 350e...ce pretentii sa avem?La bani se reduce totul,chiar si cultura si traditia nu exista tot datorita lipsei de bani.

Acum 21 ore, cuki a spus:

Nush aici zau. Daca esti bun in pingpong, nu stiu daca poti fi bun si in tennis. 

Greu de spus insa. Clar ca un alde Marisca/Itu/Tempestini etc. ar putea spune ceva pertinent despre F1, dar pana la urma ar vorbi si ei "din afara".

Topescu stia multe, pentru ca cel putin in Romania era prezent in sali si pe stadioane. De mult ori la olimpiade si campionate mondiale era prezent cu lotul romaniei. Nu poti sa compari ceea ce facea Topescu si mijloacele lui, cu ceea ce au astia momentan la indemana.

Da,normal ca nu ar avea Marisca o parere avizata despre F1,insa are o parere mai mult decat avizata desrpre motorsport.E o mare diferenta.

Despre comentatori,problema nu e ca nu au nimic la indemana,au la indemana o gramada de material de documentare,Topescu iti dai seama ca nu avea la dispozitia biblioteca enorma care e internetul?Omul insa isi facea temele facea research nu stiu,se preocupa.Era inteligent pe deasupra,intelegea si actiona/comenta ca atare.Astia dupa ce ca pot face research de acasa din pat cu un laptop in mana,nici aia nu fac,nu se preocupa deloc,iar pe deasupra nici nu sunt inteligenti,nu inteleg momentele unei curse.S-a zis bine aici,macar sa taca naibii cand e un live radio nici asta nu inteleg.Manelism - imita comentariul,il fac dupa ureche nu dupa note ca sa zic asa :P

 

DA,Cobilanschi era.Mie imi placea baiatul ala.

Ma uit la LeMans de multi ani,acuma in 24 de ore mai tre sa spui si o gluma sa mai zici ceva nu prea ai ce comenta intr-o cursa cae oricum e extrem de tactica,nu?

Acum 11 ore, john17 a spus:

Numa' pețenghea să nu fie, mai "comenta" și ăla raliuri la un moment dat... 🤬

Da, Țopescu era și inteligent și se pregătea pentru ce avea de comentat, ăștia bănuiesc că au atins apogeul și nu mai trebuie să se documenteze, pt că știu. Un fel de ciuci noriși ai comentariilor de motorsport. A fost un an în care digi a transmis din campionatele interne, au avut chiar transmisiune directa de la niște superspeciale de raliu și de la coasta de la Sinaia. Geaba i-am povestit putinicului prin viu grai la Sinaia când cauta poziții pt camere sa nu mai facă greșeală de la o ss (Tulcea parca) când dădeau tot felul de prim planuri elaborate cu o roată sau te miri ce, ca publicul țintă - puțin de altfel, foarte puțin - e mai interesat sa vadă cum trec piloții printr-un viraj, trase, puncte de frânare, chestii din astea și nu imagini "artistice". Merg și alea la un generic, mai dai un super slow, dar nu să-ți arate numa câte o aripă sau o oglindă. 

Din păcate suntem țara "las' că merge și asa" unde tâmplarii lucrează ca mecanici în service-uri auto, iar ziariștii scriu în funcție de ce le pică. 

Circuite? Pai avem deja 2! Iar dacă te duci într-un parc service de raliu și vezi numa' candelabrele din niște anume containere n-o să mai zici că suntem rupți în cwr! Oricum sunt mai multe R5 la start decât Logane + Sandero... 

Problema raman banii si faptul ca nu avem scoli...nici de jurnalistica nici de mecanica nici de nimic.asa ca de unde?

Experienta si traditia inexistente...ei sunt obisnuiti sa faca gro plan cu tribuna si detaliu pe firul de iarba sau pe atacant cand scuipa in san sau cand injura :bounce:...masinile ii iau prin surprindere.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Method iti dau perfecta dreptate, asta este situatia actuala. Cauti o cauza pentru inexistenta motorsportului in Romania, ai gasit-o fara doar si poate. 

 

Dacia si Ford, produc si pentru piata din Romania. O competitie monomarca, cu publicitatea aferenta pe niste circuite (care din pacate nu exista), ar putea fi scanteia. Asta daca romanul se educa, respectiv statul il ajuta sa se educe in conformitate.

 

Vorba lunga, saracia omului. Raliuri avem pentru ca sunt cativa bogatani care isi permit. Nu stiu sa fie vreun pilot cu adevarat profesionist in Ro. Majoritatea vin cu bani de acasa si poate putini o fac pe gratis. 

 

Multi din astia s-ar indrepta spre circuite si competiti monomarca de ex. De ce? este mai putin costisitor, nu ai nevoie de copilot, riscul sa-ti rupi masina in doua in copaci.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt mai mulți piloti de raliu în Ro care trăiesc din asta! 😉 Nu prea ii vad insa dornici sa se dea pe circuit, posibil "costașii" să migreze spre Time attack de la anul, dar mai mult pt că se cam duce de râpă coasta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

As fi curios sa stiu care din pilotii de raliu din tara traiesc din asta? Poate Simone Tempestini... Dar altii? Si aici nu ma refer la pilotii de la Napoca Rally Academy, care au bagat la bani si sudoare pana au pus pe picioara acea echipa.

 

Cat despre competitiile pe circuit, sunt muuult mai vizibile si mai "crutatoare" pentru materialul tehnic, decat raliul. Pana la urma tu trebuie sa cerni talentele, nu sa dai posibiliteata doar alora care au 100k Euro sa participe. Alte plusuri sunt legate de publicitate. Masina trece de 10-20-30 de ori prin fata omului, cadrul televizat este destul. La raliu, 2 secunde si trecuta e. Singura vizibilitate cu adevarat este parcul deschis, unde poti admira masiniile ca la muzeu.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi nu are legatura cu firul discutiei, las asta aici :) 

Ham se pare ca a luat si o tranta. 

 

 

Edited by Zven

Share this post


Link to post
Share on other sites

fain filmuletul, multumim!

 

 

 

PS. stie si pe doo' roti cocalarul....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da,pai majoritatea suntem fani ai ambelor competiti,fFoarte tare ideea Monster.

Bine,nici unul din ei nu sunt straini de sportul celuilalt.Ham se da demult cu moto iar Rossi a probat vreo 2-3 Ferrari F1 mai demult.

Cica Ham ar fi pus-o jos putin dar na,e normal,nimic nasol.

 

M-am amuzat cum se dadea Ham,pozitia desi buna,cand era langa Rossi...batzaia pe curbe ca mine schimbandu-si pozitia :) ...cum se vede diferenta dintre profi si amator - Rossi merea ca pe sine sudat,Ham - "aplecam?nu aplecam acuma?aplecam asa de tare?nu,stai sa o trag putin mai sus...e nici chiar asa" :D ... si sunt convins ca Ham e un rider mai mult decat decent la un trackday.Insa pe M1 si cu Rossi langa el parea unul din noi,un noob.

Probabil franele il lasa rece pe moto,insa in rest totul e mai visceral decat in masina de F1.Nu mai puternic,doar resimtit mai dur.

Bine,normal ca si in partea ailalta sunt convins ca Ham nu are ce discuta cu Rossi la masina,dar pe moto se vede mult mai bine diferenta.

 

Concluzia - fiecare e rege pe sportul sau,insa la moto parca e mai greu ca la automobilism....

 

Si inca o treaba - diferenta de tehnica si resurse :

Ham si-a luat un costum,au venit 2 mecanici i-au pornit motoreta,i-a explicat Rossi in 5min cele 4-5 butoane din bord si da-i bice.

In partea ailalta...seat fitting,am vazut ca au umblat si la suspensie pt el,pana au adus la viata masina si au incalzit-o probabil a durat 2 ore,2 ingineri ii explicau lu ala ce fac butoanele de pe volan,afisajul,cum sa aduca masian la parametri in primele ture,apoi sa schimbe setarile pt mers "normal" samd samd.

Hammond a explicat pe larg experienta lui cu masina de f1...iar Hammond nu e un ageamiu.Complicata treaba.

O intreaga teorie.Vorba lui Lorenzo cand a probat si el tot AMG'ul - e diferenta de tehnica de la cer la pamant,de zeci vs sute de oameni in echipa si de buget de cateva zeci vs cateva sute de mil.

Si cu toate astea,tot moto e mai spectaculos :P

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hamilton s-a prajit de tot - o arde vegan si prin urmare vacile e naspa si a spus ca incearca sa ii convinga pe cei de la Mercedes sa renunte sa mai puna piele in masinile lor.Da bine,da de ce?Si ce sa puna,piele ecologica,alcantara?A se citi plastic?Ce nu intelege el e ca plasticul e mult mai daunator pt pamant decat pielea de vaca.Dar deh...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fix un idivid, care in toti anii lui de viata, probabil ca a aruncat mai mult CO in atmosfera decat un stat de dimensiuni mici in aceasi perioada de timp...se gaseste sa o arda pe veganism, protectia mediul inconjurator si indemnul la reducerea poluarii.

 

Traim intr-o lume ciudata, o lume unde Dicaprio este vazut mare activist de mediu, dar care zboara peste tot cu avionul privat. Asa si Hamilton, care intre timp si-a vandut propriile avioane, dar asta nu inseamna ca azi nu zboar tot cu private jeturi. Ca si comparatie, 1 ora de zbor inseamna undeva la 4000ltr de combustibil ars si aruncat in mediu.

 

Defapt si eu militiez pentru amenajarea de piste de biciclete, transport in comun si alte solutii de transport alternative. Numai bine se elibereaza traficul si pot eu sa merg mai bine cu masina 😎

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Fix un idivid, care in toti anii lui de viata, probabil ca a aruncat mai mult CO in atmosfera decat un stat de dimensiuni mici in aceasi perioada de timp...se gaseste sa o arda pe veganism, protectia mediul inconjurator si indemnul la reducerea poluarii.

Eh,e ca si cum ai spune ca un sofer de autobuz polueaza atmosfera...it's his job.

1 oră în urmă, cuki a spus:

Traim intr-o lume ciudata, o lume unde Dicaprio este vazut mare activist de mediu, dar care zboara peste tot cu avionul privat. Asa si Hamilton, care intre timp si-a vandut propriile avioane, dar asta nu inseamna ca azi nu zboar tot cu private jeturi. Ca si comparatie, 1 ora de zbor inseamna undeva la 4000ltr de combustibil ars si aruncat in mediu.

Da ma,pai lumea isi ia Prius si zice ca si-a efectuat obligatia fata de mediul inconjurator.Numa ca Prius consuma cam cat un Golf normal....deci nu s-a intamplat nimic.

Ce nu intelege nimeni e ca poluarea mediului inconjurator se face de catre marii producatori.De orice.De linguri de furculite de prosoape de you name it.Societatea de consum = o gramada de produse care se consuma rapid si apoi se arunca si apoi se cumpara altele care iar se consuma samd samd.Aceste produse fie ca sunt masini costume pantofi mobila etc se fac in niste enorme fabrici din China (ca e mai ieftina mana de lucru,deci patronul le vinde cu acelasi pret si castiga mai mult) care polueaza ff mult.

Cum poate un om sa stopeze aceste lucruri?Pai Ghandi ne-a invatat,dar nu vrem sa il copiem : simplu - opriti/reduceti consumul.

De orice.

Asta cu vegani plm nu mai piele in masini e o retardare demna de Hamilton - pai alcantara,pielea eco samd cum se fac?Magie?

Alcantara : 68% polyester - 32% polyurethane...adica PLASTIC.Materialul secolului 20/21.Cum se face plasticul?Pai se extrage petrol din golf,proces poluator,se duce cu ditai petrolierul in marea china,iarasi,nu prin magie ci prin motorina,in china se baga in niste rafinarii apoi in ditai fabricile care transforma petrolul in bilute din alea de plastic.Care apoi in alte fabrici se transforma in poliester poliuretan,iarasi,prin procese ff poluante.Apoi in fire care fire se tes samd.Deci cum se reduce poluarea daca elimini pielea???

Dimpotriva,cred ca iesi mai "ieftin" ca si poluare cu pielea.Vacile intradevar emana mult metan,dar vacile oricum se cresc pt carne...sa le arunci pielea inseamna risipa.Pielea de vaca odata scoasa de pe vaca se mai polueaza doar la vopsit.

Solutia eco ar fi sa militeze pt piele natur.Sunt ferm convins ca,tragand linie,folosirea de piele naturala in masini e un procedeu mult mai putin poluant decat alte fibre plastice.Dar ca de obicei,Ham a vorbit fara el.Ar fi trebuit sa se documenteze 5min pe net inainte sa vorbeasca.

1 oră în urmă, cuki a spus:

Defapt si eu militiez pentru amenajarea de piste de biciclete, transport in comun si alte solutii de transport alternative. Numai bine se elibereaza traficul si pot eu sa merg mai bine cu masina 😎

Ai furat-o de la ei pe asta :

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu pricep prea bine la procesul de productie a materialelor, dar si eu sunt de parere ca orice este de origine animala, inseamna defapt material reciclat.

Probabil ca Hamilton se referea la vreo practica, prin care cresteai vaca doar ca sa ii iei pielea cand incepe sezonul de F1. 

Eu in masina personala (acelasi brand ca ustensila de lucru a lui Hamilton), am piele si lemn sintetic. Defapt sunt materiale sintetice care imita pielea si lemnul. Is mai bune? Sigur nu. Probabil, din cauza standardelor de calitate din ultima decada, este greu sa mai inglobezi in productia unei masina de serie mare, elemente "naturale", care vin cu defecte respectiv diferente aferente. La acest lemn sintetic, modelul e ca la parchet...la fel in 1 milion de masini. Daca aveam lemn adevarat, probabil ca fiecare masina avea un model diferit. Se aplica si la piele.

 

1 oră în urmă, Method a spus:

Eh,e ca si cum ai spune ca un sofer de autobuz polueaza atmosfera...it's his job.

 

 

Soferul de autobuz consuma 40litri la suta de kilometri, dar duce 40-50 persoane, care folosind o masina personala ar consuma 400 de litri de comustibil pe acesi distanta.

Prin urmare comparatia nu este prea adevarata

1 oră în urmă, Method a spus:

 

Ai furat-o de la ei pe asta :

 

Am si uitat de reclamele alea de la Top Gear....ahahahaha ce bine am ras...le-am revazut pe toate. Grow up, buy a car :) sau Work harder, buy a car :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, cuki a spus:

Nu pricep prea bine la procesul de productie a materialelor, dar si eu sunt de parere ca orice este de origine animala, inseamna defapt material reciclat.

Probabil ca Hamilton se referea la vreo practica, prin care cresteai vaca doar ca sa ii iei pielea cand incepe sezonul de F1. 

Eu in masina personala (acelasi brand ca ustensila de lucru a lui Hamilton), am piele si lemn sintetic. Defapt sunt materiale sintetice care imita pielea si lemnul. Is mai bune? Sigur nu. Probabil, din cauza standardelor de calitate din ultima decada, este greu sa mai inglobezi in productia unei masina de serie mare, elemente "naturale", care vin cu defecte respectiv diferente aferente. La acest lemn sintetic, modelul e ca la parchet...la fel in 1 milion de masini. Daca aveam lemn adevarat, probabil ca fiecare masina avea un model diferit. Se aplica si la piele.

Ne,ne,nu te lasa pacalit de vrajeala aia de PR.

"Piele si lemn sintetic"= plastic.Plasticul=ieftin (dar foarte poluant....insa asta nu importa)

Lemnul = ff scump,pielea la fel.Metrul patrat de "piele" de plastic (alcantara,piele eco blablabla) probabil e la 1/10 din costul finit al unei piei de vaca.Nu mai zic altele mai fine (de Pagani) - capra,cangur samd.

E un doc cu Bentley in care descriu si arata ce operatii fac pentru un furnir din lemn.Pai te iei cu mainile de cap.Bine,la ei e mai speshial ca il fac din radacina din aia de copac concrescuta pt a avea acele efecte superbe,dar dau un exemplu...una e sa iei lemnul sa il tai la dimens sa il polishezi sa il finisezi (manual ca robotizat nu ai cum),lacuiesti nush cate straturi,ctc sa vedem daca e bine samd...alta e sa torni niste plastic intr-o forma.

Cutting costs....de prin 2005 au luat-o toate multinationalele razna cu asta.Si atunci ce sa zica...care e motivul pt care fac asta?Ca sa le iasa bani mai multi?Doamne fereste,nuuu!....ci pt ca materialele naturale au imperfectiuni :crack:....plasticul e perfect.

Uita-te la masinile dinainte de mijlocul anilor 2000 sa vezi ca toate aveau lemn si piele in productie de serie mare.Mercedes mai ales.Insa normal - de ce sa bagi bani mai multi cand poti baga mai putini?Mai ales ca ai scuza asta prosteasca si aberanta in fapt - o ardem eco.PAi maaaa...de fapt nu o ardeti eco deloc,ba dimpotriva,daunati mediului inconjurator cu plasticul ala...nu mai zic de perioada de absorbire,care la plastic e de 300 de ani iar la piele/lemn e de cateva luni.Mai e ceva de zis?Lacomia e de fapt cauza.

 

Vrajeala asta se aplica si la gear'ul moto - mai nou nu mai gasesti cizme din piele,doar plastic.Tot cu aceeiasi vrajeala - pielea naturala are imperfectiuni,plasticul e perfect.Ba,du-te tu!Da acum cativa ani nu avea?Si s-a plans oare vreun cumparator "ba ce imperfecta e pielea de la cizmele mele...vreau de plastic"?Haida-de.Iar pe partea ailalta daca pielea ar fi fost mai scumpa si plasticul mai ieftin,iti garantez ca toti eram imbracati de sus pana jos in piele.

1 oră în urmă, cuki a spus:

Soferul de autobuz consuma 40litri la suta de kilometri, dar duce 40-50 persoane, care folosind o masina personala ar consuma 400 de litri de comustibil pe acesi distanta.

Prin urmare comparatia nu este prea adevarata

Da,am dat un exemplu gresit cu autobuzul,vroiam insa sa spun ca asta e job'ul lui Ham - a mere tare cu masina.Nu e vorba de consum.Aa,ca merge el cu avion particular in sus si in jos,aia da.Dar consumul lui e mizilic pe langa ce consuma o uzina facand "piele eco".

 

Btw mi-a placut de BMW care au inteles-o corect pe asta cu eco si au facut o masina intradevar eco - i3 : unibody din CF,tapiterie din ceva in? parca,si finisaje din lemn de eucalipt (creste repede?).

Corect - aia e masina eco,nu un monstru de Mertzan de 2tone juma de fer si cu "piele ecologica".

1 oră în urmă, cuki a spus:

Am si uitat de reclamele alea de la Top Gear....ahahahaha ce bine am ras...le-am revazut pe toate. Grow up, buy a car :) sau Work harder, buy a car :) 

Da,si eu sunt de parere ca daca vrei sa fii eco nu tre sa iti iei un calcat de bicicleta penibila care sa iti dea cancer la prostata si sa fii transpirat tot timpul.Nu,ce poti face tu (si prin tu inteleg noi toti) ca furnica,ca om mic e sa identifici si sa sustii companiile intradevar eco,sa le boicotezi pe cele poluatoare si sa incerci sa nu o mai arzi consumator - adica sa ai strictul necesar si sa incerci sa prelungesti durata de viata a obiectelor pe care le cumperi.Repet,Ghandi ne-a aratat cum se face.A si murit pt asta,draq,dar a reusit,e o lectie de tinut minte acolo.

Edited by Method

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce naiba sa dezvolt?Pozitia aceea precum si saua bicicletei iti apasa pe prostata,asta avand efecte din cele mai "misto" - link

De cand s-a inventat motorul cu ardere interna si s-a pus pe bicicleta rezultand motoreta,parerea mea este ca bicicleta a devenit relicva.Aa,pt mers de agrement gen 10-15 min undeva sau pt fun trailing whatever,ok,dar ca mijloc de transport e useless,dupa umila mea parere.Un scuter de 50 sau si mai bine 125 e cel mai bun bet in oras,poluarea fiind minima.Sau daca vrem sa o ardem eco deja trotinetele electrice au luat amploare in orasele Europei avand viteze similare cu ale bicicletei dar fara transpiratie samd.Iar daca vrei sa faci sport,du-te si alearga.Simplu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te-am rugat sa dezvolti pentru ca e prima data cand aud asa ceva: Folosesc bicicleta ca mijloc de transport de 5 ori pe saptamana. Nu mult: 3km dus si 3 intors. De multe ori si in weekend. Se intampla de ceva vreme si citind ce ai scris mi s-au aprins beculetele de alerta.

Dupa ce am parcurs "informatia" prezentata in link, m-am linistit. Ma asteptam la ceva studiu (cu tot cu link la sursa) care sa cuantifice riscul. Eventual o comparatie a incidentei cancerului de prostata intre Romania si o tara unde bicicleta este folosita mai mult (sa spunem Olanda). Cand colo, aflu ca riscul e in aceeasi grupa, incluzand marja de eroare, cu cel de a dezvolta, de la folosirea bicicletei, cancer de tiroida sau, doamne fereste, de col uterin. Sau in aceeasi grupa de risc cu a dezvolta autism de la mercurul din vaccinuri (vezi celebra Olivia) pentru ca, citez din linkul pus de tine: Este adevarat ca nu s-a putut deduce o legatura directa intre ciclism si problemele la prostata sau disfunctiile erectile, insa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma frend,e palpabila treaba.Poti sa o crezi sau nu.Nu ai simtit o oarecare sensibilitate in zona aceea dupa mers indelungat?In fine,fiecare cum si cat stie.Daca ai nevoie de mai multe info,documenteaza-te.

Oricum la 3 km seara si 3km dimineata nu e problema,e ceva de agrement.Dar vezi ca ciclistii profesionisti chiar au probleme.

Divagam masiv deja,nici nu mai stiu de unde am plecat.Era faza (geniala) cu "reclama" celor de la Top Gear.Briliant,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 51 minute, ilarionciobanu a spus:

Te-am rugat sa dezvolti pentru ca e prima data cand aud asa ceva: Folosesc bicicleta ca mijloc de transport de 5 ori pe saptamana. Nu mult: 3km dus si 3 intors. De multe ori si in weekend. Se intampla de ceva vreme si citind ce ai scris mi s-au aprins beculetele de alerta.

Dupa ce am parcurs "informatia" prezentata in link, m-am linistit. Ma asteptam la ceva studiu (cu tot cu link la sursa) care sa cuantifice riscul. Eventual o comparatie a incidentei cancerului de prostata intre Romania si o tara unde bicicleta este folosita mai mult (sa spunem Olanda). Cand colo, aflu ca riscul e in aceeasi grupa, incluzand marja de eroare, cu cel de a dezvolta, de la folosirea bicicletei, cancer de tiroida sau, doamne fereste, de col uterin. Sau in aceeasi grupa de risc cu a dezvolta autism de la mercurul din vaccinuri (vezi celebra Olivia) pentru ca, citez din linkul pus de tine: Este adevarat ca nu s-a putut deduce o legatura directa intre ciclism si problemele la prostata sau disfunctiile erectile, insa...

Vorbeste cu urolog si o sa intelegi ce si cum!Efectele sunt in timp,prostatita,disfuctii erectile si cel mai rau cancer de prostata!La orice problema cu prostata se interzice cu

desavarsire mersul pe bicicleta!Dupa 40 de ani ,incep in mod natural problemele la prostata,spre 50 se acutizeaza,iar dupa 60,Dumnezeu cu mila!

 

Un control la urolog si o ecografie la prostata,vezica.rinichi,e binevenit macar o data pe an!

Si vezi ca mersul cu bicicleta in toxicitatea din oras nu prea e sanatos!In camp deschis,in padure e altceva,in marea de masini din oras nu e prea sanatos!

Bagi in organism toate nenorocirile din aer!In Olanda merge ca sunt multe biciclete si putine masini,Vegetatia e abundenta!In orasele cu putina vegetatie si 

multe masini,e boala curata!Cand mergi prin coloanele nesfarsite de masini,nu-ti faci bine,de fapt iti faci rau!Studiaza si treaba asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai tensiune arteriala mare doctorul iti va "interzice" sa bei vin rosu sau cafea. Da' asta nu inseamna ca nu cumperi cafea sau vin rosu pentru ca o sa-ti dea tensiune arteriala mare. E o veriga lipsa in lantul de cauzalitate. Ar trebui sa fie evidenta pentru mai multa lume.

La fel cum ar trebui sa fie evidenta diferenta dintre un sportiv profesionist (si riscurile asociate cu disciplina practicata) si un cetatean de rand. Sau diferenta dintre utilizare normala si "consum excesiv". Sau diferenta dintre un studiu facut cum trebuie ( si prezentat cu cocluzii si sursa) si un text aruncat pe un blog in care titlul este contrazis cateva randuri mai jos.

Insa Method are dreptate, e suficient cu divagatia, nu are legatura cu F1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...