Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, cuki a spus:

Alonso, figura buna...dueluri bune, dar batran. O fi el pun in calificari, momentan nu duce o cursa 100%. Probabil, cum afirma si el, are nevoie de vreo 5 curse sa-si intre in mana.

Nu inteleg - nu duce o cursa dpdv fizic?M-as mira.

Nu am inteles de ce a abandonat?

Acum 5 ore, cuki a spus:

Revenind la rahatul din final. Hamilton si Bottas au folosit iesirea aia din virajul 4 de +30X ori fara sa fie atentionati odata. Unii spuneau ca oferea un avantaj de 0.2 sec aprox. Nevertheless, Mercedes mergea pe aratura la fiecare trecere prin acel viraj. 

Max si RedBull chiar daca au facut o cursa dpdv strategica proasta, au ajuns sa recupereze 9 secunde in 8 ture, deci clar Max avea aprox 1 sec pe tur in plus fata de Lewis. Ei vine depasirea si iesirea usoara afara din turn 4. Repede primadona s-a plans prin radio, iar castratii de la RedBull l-au pus pe asta sa cedeze pozitia. 

Pentru mine asta a fost cu Bahrein. Max trebuia sa-si faca felu si mearga mai departe, nu trebuia sa cedeze nimica. Daca primea 5 sec si termina in sub 5 secunde fata de Hamilton, puteau contesta, nu e ca si cum nu aveau dovezi de 40 treceri a lui Hamilton pe acolo (ba chiar mai rau). 

Sper ca Max sa-si fi reactivat acuma nebunia aia si miserupismu, anul asta chiar are nevoie pentru ca sigur va fi la nivel cu Mercedesul. Ori fair se vede ca nu poate castiga. 

 

A reprosat echipei pentru ca Lewis facea asta toata cursa...el a facut 1 data

O complici mai mult decat trebuie si ii cauti scuze lui Max unde nu sunt.

Treaba e simpla - nu stiu care cine de cate ori iesea cu ambele roti pe acolo (sunt convins ca daca iesea de mai multe ori Ham cu toate rotile acolo,avea grija Horner sa ii faca o reclamatie),treaba de fapt e super simpla si echipa a procedat 100% corect : depasirea a fost efectuata in afara pistei.

E un fact,era clar vizibil,tot ce vrei.Era clar (indiferent de vaicarelile lui Ham,Verst si oricine altcineva),ca va fi penalizat daca nu cedeaza pozitia.

Echipa i-a spus clar - cedeaza-i pozitia si depaseste-l din nou (cum ai tu 1s/tur asa olandezul zburator).Total fail.A cedat pozitia dar depasirea si secunda pe tur n-au mai venit.

Daca ramanea in fata lui nu se lua nici o decizie in 2 ture jumate cat au mai ramas,iar Ham ar fi avut grija sa stea la sub 5s in fata lui.Ar fi avut fix acelasi deznodamant treaba si cei de la RBR au inteles clar asta :

1.ai depasit prin afara circuitului

2.in 2 tururi jumate nici chiar marele Verst nu poate da +5s josnicului Hamilton.

 

Echipa a facut totul ca la carte :

- i-au creat o sansa de a depasi (tarziu in cursa dar era clara) - nu a fructificat-o ci a umplut-o de sange.

- au vazut greseala si au reactionat perfect - da-i locul inapoi si apoi depaseste-l din nou.Insa aici Wax s-a impiedicat.

Dar desigur nu e vina lui ca a gresit o depasire si apoi  nu a reusit sa  o faca din nou cum trebuie - e vina....

Sa fim seriosi.

 

Degeaba vine cu scuze si da vina pe oricine in afara de el - ocaziile de a se bate/a-l depasi pe Ham vor fi tot timpul exact asa - one shot.Do it.Ai ratat?el castiga tu pierzi,mai incerci peste 2 sapt daca se aliniaza stelele.Nu va putea RBR sa ii dea o masina cum e AMG cu care sa dea ture in jurul competitiei.Dar el cum e mare pilot asa ar fi trebuit sa fructifice aceasta sansa clara de a-l bate pe negreu.

Nu tot asta baiguia ca daca i se da o sansa sa se bata de la egal la egal ca asa si pe dincolo?Pai?

 

Concluzia :

Scor pana acum Hamilton - 1 ; Arogantul - ZERO.

Continuarea peste 3 sapt la Imola....unde nu stiu daca RBR va mai putea sa-i dea o asemenea ocazie.Ca acolo e circuit de forta motor.

Asa e F1 si asa a fost dintotdeauna - au parte de o sansa o ocazie one shot.Iti iese?Esti zeu.Nu-ti iese?Next !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Karma 😀

https://ziare.com/fernando-alonso/stiri-fernando-alonso/probleme-pentru-alonso-in-formula-1-1670394

Adevarul e ca de cind a dat performanta sportiva pe bani omul asta le cheama pe toate la el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 ore, cuki a spus:

Hamilton si Bottas au iesit de cel putin 30 de ori pe acolo...asteptand sa fie atentionati, dar le-a mers bine merci. Horner chiar i-a spus lui Max prin turul 20 ca Mercedesuriile iasa larg in virajul 4 si nu sunt penalizati. Max inca i-a raspuns din Cockpit, "bine ca in calificari iti taia timpul" 

Dupa ce i-a spus Horner lui Max, bineinteles ca inceput si dintosu...dar deja to little to late.

 

Legat de depasire...depasirea a fost inainte de exit (se vede in video de mai jos...LE. l-au banat astia de la F1, poate gasesti altele), Max avea toata masina inainte...faptul ca a iesit de pe pista nu se aseamana deloc cu depasirea din Mexic asupra lui Raikkonen. Nu cred ca existau sanse sa primeasca penalty, dar parca si astia de la RedBull s-au temut de marele "Sir" care repede s-a plans ca un little bitch. Si daca primea primea...asta este. Poate avea sansa sa ajunga la 5 secunde. Daca si cu poate.

Repet...nu conteaza.Faptul ca depaseau limitele circuitului si nu au fost penalizati (nu numai AMG,ci si ceilalti),e alta problema.Insa faptul ca Verst s-a calcat pe el depasind pe acolo si intrand in acest "depasire executata in afara limitelor circuitului" e fix prostia lui.

Mie (si lui Brundle din cate a zis) mi s-a parut ca a castigat track position iesind wide - fortat de Hamilton (de ce dracului i-o fi fost frica si a iesit wide nu stiu,cand trebuia sa stea roata la roata cu el) - chiar acum o zi m-am uitat doc Netflix la Perez vs Albon anul trecut - depasire in exact acelasi punct - Perez pe ext nu a iesit wide deloc si a stat la 5cm de rotile lui Albon n-a clintit - fix de asta - pt a nu fi penalizat ca face depasire in afara limitelor circuitului.

Existau sanse de 100% sa primeasca 5sec penalizare dupa cursa si sa fie retrogradat pe 2,RBR a facut foarte bine ca i-a cerut sa cedeze pozitia.Indiferent ce gangurea Ham prin radio,Totto clar ar fi facut reclamatie iti dai seama nu?Chiar daca nu avea nici o sansa si nu era un caz atat de clar cum a fost asta,Totto tot ar fi facut reclamatie daca exista si cea mai mica sansa pt a-l retrograda pe VErst,doh.

Nu are rost sa-l haterim pe Ham ca se plange,toti se plang ca niste pixde - Ham,Verst,Vettel (omg),chiar si Raikkonen samd,toti urla de mama focului si mai ales daca e vina lor.

 

In concluzie - parerea mea e ca VErst a avut o ocazie si jumate sa castige si a gresit - intimidat de Ham a facut depasirea prin afara circuitului si apoi n-a mai fost in stare s-o mai faca inca odata.Restul e can-can.povesti de-ale lui Verst - care mai nou explica echipei ce trebuie sa faca.

Tupeul baiatului asta ,mai ales cand da cu bata, in balta nu cunoaste limite.

Echipa a procedat 100% corect - i-a dat o ocazie clara la victorie pe care el a irosit-o - apoi a procedat corect facandu-l sa cedeze locul pt ca in 2.5 tururi nu putea pune 5s intre el si Ham nici chiar wonderwax'ul Verst.Pe viitor ar fi cazul daca i se mai da ocazia ca Wax sa execute depasirea cum trebuie.

Pe cat de puternic si totusi bun (chiar daca mult prea agresiv) e in defensiva,pe atat de rudimentar e in atac,mai ales cand se infrunta cu piloti experimentati si nu are masina superioara.Nu are inteligenta deloc in a depasi,nu are elegantza,e dur si atat.Iar cand da de un vulpoi din asta batran,iata ca il face sa se impiedice.Problema e,dupa cum am mai zis,ca impotriva lui AMG/Ham,nu va avea multe ocazii,si orice ocazie irosita nu va face decat sa-i cimenteze calea lui Ham spre un nou titlu mondial.Si pe buna dreptate.

Acum 17 ore, cuki a spus:

L-a batut Vettel de vreo 2 ori cu gume de 3x mai vechi :haha: si Raikonnen.

Culmea ca cu Alonso si-a dat-o fain Vettel...si Raikonnen. A fost la un moment un mic duel in 3 acolo...old boys. 

 

A abandonat tehnic, parca a pierdut frana spate sau incarcarea bateriei...

Nu mi se pare o chestie de imputat lui Alonso.Renault'ul e o masina de cacao,chiar si acum imi staruie in cap cuvintele lui Cyril din documentar "o sa regrete Daniel (Ricciardo) ca a plecat de la noi la McLaren".Mhmm :crack: Daca Raikkonen sau Vettel il bateau cu masina identica cu a lui,atunci da.Asa,e doar business as usual.

Referitor la ce zicea Alonso despre restul pilotilor - nu stiu daca e mai bun decat Ham si astia tineri,bai dar sunt convins ca daca il bagi in aceeiasi masina cu Vettel...pai il bate pe Vettel IV si'n culcare si'n sculare si in dunga si in linie si cum vrei tu.

Marele Vettel IV ne-a aratat iar si iar (din 2014 incoace de cand n-a mai avut la dispozitie material tehnic superior si a avut un coleg de echipa competent) masura capacitatilor sale.Nu mai departe de cursa asta il lovi pe saracul ala fix in fiund ca ultimul noob,tipand desigur ca "de ce si-a schimbat trasa?"....pai vorba lui Brundle - pt ca vine curba,trebuia sa se inscrie pe curba nu?Sau trebuia sa mearga drept pt ca Vettel n-a calculat franrea in spatele lui? :)

Maestrul Vettel pt mine si-a dat cu prisosinta masura capacitatilor sale in noua era turbo.Se poate duce linistit la pensie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

se poate lua cu Raikkonen de manutza pentru a concura la titlul de father of the year. 

 

+1

hahahaha!!

 

 

sau nici macar acolo...., Raikkonen e parca mai simpatic, Vettel e din ce in ce mai antipatic...., deci si acolo ar pierde....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se aplică regula "ce-i permis Cezarului nu-i permis măgarului!". 

Când o fi wax la fel de maaaaaare pilot ca sirul bronzat o să aibă și el voie pe acolo. Apropo, v-am mai spus? Maaaaaaaaaaaaaare pilot sir ăsta, maaaaaaaaaaaaaaare de tot! 

😈

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Method ,ca tot esti fan Senna.Ce crezi ca facea brazilianul in cazul asta?

Cum bine zicea un confrate mai sus,Max sa-si invete lectia si sa-si bage pwla in sfaturile politicali corecte

si sa mearga la bataie.

 

Astia in F1 au devenit pizzde rau,se vaita si se plang la orice rahat.Inteleg sa injure bagamias alea alea.Ca toti au injurat

de la Nuvolari si Fangio pana in zilele noastre.

Mare nenorocire pe competitia asta comunicatiile radio.

Cand l-am vazut pe papagalul ala de Vettel planganduse de ala pe care-l lovise in kur,cu greu am rezistat sa nu schimb canalul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 ore, cuki a spus:

Mah nush...adica daca toti pilotii (inclusiv Max etc.) foloseau acea iesire fara sa fie penalizati...cumva tacit inseamna ca iesirea larga din virajul respectiv face parte din circuit. 

In regulament scrie ceva cu "lasting advantage", dar asta se aplica si daca nu depasesti o alta masina...daca iti creezi un avantaj iesind din track limits, trebuie sa fi depunctat.

 

Nu mi se pare normal ca pentru aceasi parte din circuit, regula sa fie interpretata. Daca ai voie sa iesi de n ori pe acolo, inseamna ca bucata aia face parte din circuit si implicit se poate folosi si daca esti intr-o manevra de depasire. 

 

Nu stiu daca crezi ca are sens ceea ce spun, regula dpmdv era clara. FIA a complicat totul insa in asa masura incat sa creeze controverse inutile. Will Buxton pe canalul lui de youtube cred ca a spuns-o cel mai bine...ori exista o atentionare pentru iesirea din viraj mult inainte, ori depasirea trebuia considerata OK. Faptul ca

Da - toti mergeau pe acolo ilegal ca sa zic asa si FIA a gresit pt ca trebuia sa ii atentioneze.Perfect de acord cu tine - FIA trebuia sa actioneze demult.Si eu sunt f curios ce s-ar fi intamplat daca Max nu ceda locul.Atunci FIA ar fi fost pusa in the hot seat ca sa zic asa - pt ca ar fi trebuit clar sa actioneze cumva - Totto clar ar fi facut plangere.

Nu - Buxton vorbeste el dar FIA nu avea cum sa declare acea depasire legala - daca FIA ar fi considerat depasirea aia ok,inseamna ca ar fi procedat fix impotriva regulamentului scris tot de ei.Nu te poti contrazice pe tine insuti ca si organ legislativ.AMG iti dai seama ca ar fi dus treaba pana la Lausanne si ar fi castigat lejer.Dar clar nu s-ar fi ajuns acolo pt ca 100% FIA ar fi zis ca e executata ilegal si 5s penalizare.

Repet - clar ca prima a fost de vina FIA pt ca nu s-a sesizat cand toti ieseau cu ambele roti afara in acel viraj.Dar Max a gresit  cand a depasit acolo iesind total de pe pista.Si desigur ca a dat vina pe RBR...

Acum 12 ore, adiy32 a spus:

Method ,ca tot esti fan Senna.Ce crezi ca facea brazilianul in cazul asta?

Cum bine zicea un confrate mai sus,Max sa-si invete lectia si sa-si bage pwla in sfaturile politicali corecte

si sa mearga la bataie.

 

Astia in F1 au devenit pizzde rau,se vaita si se plang la orice rahat.Inteleg sa injure bagamias alea alea.Ca toti au injurat

de la Nuvolari si Fangio pana in zilele noastre.

Mare nenorocire pe competitia asta comunicatiile radio.

Cand l-am vazut pe papagalul ala de Vettel planganduse de ala pe care-l lovise in kur,cu greu am rezistat sa nu schimb canalul

Senna probabil l-ar fi depasit unde trebuie nu prin afara circuitului.Lui Senna i-a fost furat un titlu pt faza de la Suzuka din 88 deci as zice ca stia ca nu te poti pune cu regulile si politica.

 

Max sa-si invete lectia si nu sa-si bage pwla ci sa invete sa depaseasca cum trebuie pt ca nu stie (sau nu poate) sa depaseasca din frane sau pe exterior cand are in fata o masina egala sau superioara si marja de performanta e mica.Max mi se pare slab la depasiri,si nici nu e creativ.Ori daca vrei sa depasesti la final de linie dreapta unde depasesc toti guess what?celalalt se asteapta si te va bloca - si mai ales daca esti slab pe frane si nu stii sa faci super franare si dive ca Ricci....iata ca ajungi sa nu poti sa depasesti in 5 ture si se termina cursa :)...sa se uite la depasirile lui Alonso din perioada Ferrari si chiar McLaren daca nu stie si nu e creativ,sa vada acolo creativitate si trase alternative de te doare mintea.Sa ia caietelul si sa noteze ca mai are multe de invatat.

Degeaba esti rapid cand e pista goala daca nu poti face o depasire buna.

Max sa invete sa profite de ocazii.Si sa le execute cum trebuie.Aia sa faca Max.Pt ca ocazii nu vor fi multe.Pe prima a irosit-o.

 

Da probabil toti se plangeau insa nu ii auzeam noi.

Da,de acord cu tine - nici eu nu suport radio comm si sunt de parere ca ar trebui interzise.Nu pt ca ii aud pe aia plangandu-se ci pt ca i se ofera pilotului indicatii extrem de multe in a pilota masina.Ceea ce mi se pare ilegal.

 

Daniel Ricciardo’s McLaren homework revealed in pre-race notes

Foarte interesanta foita si ce il pun pe pilot sa faca sa memoreze etc.

1892d32275d43c0d3772eb5ef703d390?width=6

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Method a spus:

Senna probabil l-ar fi depasit unde trebuie nu prin afara circuitului.Lui Senna i-a fost furat un titlu pt faza de la Suzuka din 88 deci as zice ca stia ca nu te poti pune cu regulile si politica.

 

invers, in 88 a castigat senna chiar daca avea prost mai multe puncte in total fiindca a contat doar cine are mai multe victorii (asta pentru fanii mir de anul trecut)

in 89 la suzuka a incercat senna o depasire a la verstappen (dupa ce prost il avertizase ca nu o sa cedeze la intimidare, dupa ce a stat vreo 45 de tururi in spatele lui prost fara sa poata depasi), nu i-a mers, a fost descalificat (cu motivatie dubioasa, trebuia descalificat pentru altceva) si dupa aia a zis ca o sa-i bata doamne-doamne pe oamenii rai

 

pilot foarte bun cata vreme ignorai interviurile, dar depasea pe unde putea, nu il opreau regulile

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, prafrau a spus:

 

invers, in 88 a castigat senna chiar daca avea prost mai multe puncte in total fiindca a contat doar cine are mai multe victorii (asta pentru fanii mir de anul trecut)

in 89 la suzuka a incercat senna o depasire a la verstappen (dupa ce prost il avertizase ca nu o sa cedeze la intimidare, dupa ce a stat vreo 45 de tururi in spatele lui prost fara sa poata depasi), nu i-a mers, a fost descalificat (cu motivatie dubioasa, trebuia descalificat pentru altceva) si dupa aia a zis ca o sa-i bata doamne-doamne pe oamenii rai

 

pilot foarte bun cata vreme ignorai interviurile, dar depasea pe unde putea, nu il opreau regulile

True,89 a fost.Asta a fost depasirea "a la Verstappen" (min.1.15) :

 

Prost lasat interiorul liber,Senna luat interior,nu a fost vorba nici macat de block-pass pt ca s-ar fi incadrat usor pe trasa.Depasirea mi se pare foarte clean,Prost efectiv a tras peste el desi erau deja roata la roata si ar fi fost aberant sa nu incerce asa o depasire,mai ales ca Prost i-a lasat (unii zic special pt a avea motiv sa il loveasca) interiorul liber.

Daca VErst ar fi facut o depasire in genul asta nu l-ar fi putut condamna nimeni :)...Verst insa....

 

Da,Senaa depasea dur,si de multe ori cu block-pass si o juca mult psihologic la intimidare.

Insa 1.nu mi s-a parut o depasire dura cea din 89,mi se pare chiar eleganta si scoala si 2.in foarte multe cazuri ii iesea.Face mare diferenta intre a face o aroganta si a-ti iesi si a face o aroganta si a da cu oistea-n gard.Iarasi,in cazul VErst....iata ca nu prea ii iese.

Acum 1 oră, cuki a spus:

Aparent, la 1 sec dupa depasire, Massi a fost pe radio la RedBull...Horner nu i-ar fi spus asa de repede sa cedeze pozitia daca nu era atentionat la 1 sec dupa depasire de Massi. 

Intelegi unde este consternarea oameniilor? Adica toata cursa Mercedesul si nu numai isi obtinea avantaj net iesind in afara pistei prin acel viraj, fara ca Mr. Massi sa ii atentioneze catusi de putin, iar in secunda 2 in care Max Pax foloseste "noul Racing Line", este pe Radio la RedBull obligandu-i sa-si puna pilotul la respect.

 

Deci Double Standards, daca nu depasesti ai voie sa o iei pe aratura creeandu-ti un avantaj net toata cursa...dar vezi doamne, daca depasesti folosind aceasi linie pe care ai folosit-o toata cursa, va trebui sa dai pozitia inapoi. 

 

Dar asta este FIA, trebuia din turul 3 sa vina cu steagurile alb negru pentru aia care ieseau...iar cine continua trebuia penalizat. Asa au lasa loc de interpretari, care in situatia unui duel nu pot sa fie decat in defavoarea unuia sau altuia

DA,repet.Este vina FIA ca nu i-a atentionat.

Dar nici Verst nu putea depasi pe acolo.Pt ca una e iesirea pe un viraj cu ambele roti de pe circuit alta e depasirea prin afara ciruitului.Iesi cu rotile de 3 ori te atentioneaza parca asa era - mai iesi odata si nush ce se intampla samd.Depasesti prin afara ciruitului - penalizare direct asa e regulamentul.Gen una e contraventie alta e infractiune :)

Confunzi nu e vorba de double standards - eu imi aduc aminte inca de multe faze in care RBR a fost super pampered in epoca lor de glorie,chiar nu pot sa spun ca e o echipa victimizata.Sa fim seriosi - RB cei oropsiti - sa i-o spuna lu mutu.Si nu e vorba de double standards pt ca AMG nu a depasit prin afara circuitului.Toti mergeau pe acolo la fiecare tur.Una e sa iesi in afara acolo alta e sa depasesti pe acolo.

DA,vina FIA pt ca astfel a creat confuzie - inca de vineri trebuia sa le spuna ca ii penalizeaza si le taie timpii daca ies pe acolo.Insa musiu trebuia sa depaseasca dracului pe undeva legit.

 

Tot batem moneda pe asta cu FIA dar uitam de neglijenta si lipsa de inteligenta a lui Verst.Ne intoarcem la aceeiasi si aceeiasi problema care de fapt e inexistenta - e vina lui Verst ca n-a depasit cum trebuie si tot el va suporta ponoasele.Pt ca ocazii din astea de a te bate de la egal la egal cu AMG sunt rare (sper sa ma insel si sa le aiba la fiecare cursa).Vom veedea.

Cert e ca dupa cum am zis - pana acum in 2021 : Ham - 1 Verst - ZERO.L-a imbarligat #godbless prea elegant.

Aaa,urmatorul in Italia e Imola nu Monza?Am auzit ca next e Italy si am presupus automat Monza.Eh - Imola ar putea sa le dea sanse din nou lui RB si arogantului.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 ore, cuki a spus:

Daca nu reactionau, facea 5 sec Max Pax? Daca nu facea, erau penalizati? Daca erau penalizati, puteau contesta? Puteau fi si restu penalizati post race?

Da - in mod sigur daca nu cedau pozitia si s-ar fi terminat asa Totto ar fi facut contestatie si le-ar fi dat 5s penalizare.Probabil dupa cum zici le-a spus si Massi ca le-o trage indiferent daca Totto depune contestatie sau nu.Aa,da ei puteau contesta penalizarea dar nu vad cum ar fi putut avea castig de cauza.

Acum 18 ore, cuki a spus:

Sunt sigur ca au reactionat asa de repede si din cauza ca erau ferm convinsi ca Max l-ar fi depasit pe Lewis in juma de tur din nou...cum nu a reusit, se simt prostii satului

Pai da...si eu zic la fel.

Insa nu RB ar trebui sa se simta prostul satului,ci ala care s-a calcat pe el si a depasit aiurea si dupa aia nu a mai fost in stare sa mai depaseasca inca odata corect.

Indiferent de ce baiguie Wax pe la reporteri,eu raman la parerea ca echipa a jucat-o exemplar : i-a oferit marelui talent o sansa sanatoasa la a-l depasi pe Ham si a castiga cursa (tarziu in cursa dar hei - sansa a fost clara),iar dupa ce merituosul a dat cu mucii in fasole,echipa a incercat rapid sa dreaga cumva treaba poate la reluare o reuseste talentatul.N-a reusit-o nici la reluare.

Mai mult de atat ce sa faca si ei din pitwall?Trebuia sa isi faca si el partea lui de treaba dar....Max a executat-o foarte slab,imi pare rau.

 

Ce zice Monaghan...si zice corect :

Red Bull chief engineer Paul Monaghan rejected the idea the team was “caught by surprise” by Mercedes' aggressive strategy.

“No, I wouldn’t say we were caught by surprise,If you are seeking an explanation of the race strategy, then yes, we could have stopped Max earlier for the second stop. But then you catch Lewis on older tyres

“Equally, he could have stopped later and had a greater tyre advantage. So our stints were move even and we had a pace advantage at the end. Got passed him once and then couldn’t get close enough again. I don’t know if it slipped away, we more played our cards differently and in the end, by running past the kerb by two metres we’ve had to give the place back and that’s it. The car was capable of being quicker over the race. The disappointment within the garage is palpable, yet we’re disappointed to be only second place.”

“They [Mercedes] are going to have a fight on their hands, as are we, throughout the season. So when one overcomes the disappointment, we have a quick car, we have a motivated pair of drivers and team, and we get another go at Imola. If we win it, this will be forgotten and we’ll review it as history and move on.”

 

Una peste alta e bine ca RB s-a putut apropia.Si sper ca asta sa se intample pe parcursul intregului sezon.Doamne-ajuta.Desi inca nu ii cred in stare sa ii provoace real pt titlu pe AMG.

 

...si printre toate astea l-am uitat pe Checo :

Monaghan said: “Thank goodness for his presence of mind. He’s got no radio comms. We can’t tell him to do the ignition reset, but he did it for us.

“He was brilliant. He didn’t get frustrated, didn’t lose his motivation, he just got on with it, moved up through the field, had a decent race and scored us a load of points from a formation lap when he was parked at the side of the road.”

Perez's issues started an hour before the race as his pit crew was forced to change the energy store and control electronics on the RB16B.Despite this, Monaghan has conceded the team was baffled by the issue that caused the car to shut down but has insisted they will get to the bottom of it and hope to give Perez an easier time at the next race at Imola.

“Before the race there was a small electrical issue,We dealt with that. On the lap to the grid, [there was] no sign of any error but on the formation lap the car started to have difficulties.It’s quite entertaining, the sequence of events. The car has lost all electrical power and Checo has the presence of mind, like your laptop’s gone wrong, switch it off, switch it on again.

“The steering wheel bursts back into life, turns the engine back on, comes back, waits for everyone to form themselves up and starts from the pitlane. As is often the case with intermittent faults, the car then runs faultlessly for the race.We’ve got something to find there [to uncover the issue]. We’ll track it down and arrive in Imola and hopefully give him a smoother ride.”

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aa,nu ca Masi in diverse rau de tot : cica de la Imola nu mai ai voie sa iesi deloc cu toate rotile de pe circuit ca steag negru.Wooow pai nici asa : era regula aia cu 3 greseli penalizare - cica acum nu mai e nici aia.Cum steag negru - si daca un pilot intra prea tare si greseste si iese in exterior ce faci,ii dai steag negru ca a supralicitat si a iesit wide?Aberant.

Masi asta e mai prost ca Whiting,ala macar era apatic,asta trece de la o extrema la alta....

 

"As one of the more classic venues, Imola of course doesn’t have such a big track limits problem compared to the more modern day tracks like Bahrain or Abu Dhabi, but it still wasn’t without its problems last year.

60 lap times were deleting in practice when the FIA decided that the white lines at the edge of the track determined the race track (ridiculous right?!), but following complaints from the drivers they decided to change that for the rest of the weekend and cars could drive on whatever version of Imola they fancied.

The drivers won’t have such luxuries this year though, as the FIA have reverted back to their original way BUT made things even stricter.

Where things get really interesting is that the stewards will now be able to flat-out disqualify a driver if they run four wheels outside the white lines and onto the run-off areas, and worst of all (for the drivers at least) it won’t even be a three-strike system. Drive outside the track to try and gain a bit of extra lap-time and BOOM. BLACK FLAG.

It appears the FIA have learned their lessons from Bahrain too, and just to make things completely black and white, these limits will apply in ALL sessions.That’s right! Even running wide in a Free Practice session could mean disqualification, resulting in a driver not being able to take part for the rest of the weekend.

Whether this means cars will choose to sit in the garage for most of the session is yet to be seen, however a spokesperson from the FIA believed the amount of on track running during Friday ‘would be unaffected’.The new trial may seem very forceful, but the FIA believe it’s a rule that will be better for the sport in the long run.Sounds kinda foolish to us…"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.04.2021 la 0:38, prafrau a spus:

pare zvon, nu gasesc nici macar o a doua sursa

as fi surprins, masi pare complet impotent, vezi stroll la ricci in austria anul trecut

Da sa speram ca e zvon pt ca e aberant ce se spune acolo.Cum dracului daca ratezi o curba iei steag negru?wtf is that?

De aia tot spun eu ca ar fi trebuit sa lase circuitele cum erau cu gravel trap.Intri tare si gresesti - ai rupt aripa suspensia sau te-ai infipt in gravel...sau macar pierzi 10-15s pana iesi de acolo.Asa de aia merg ei fara griji - daca gresesc nu se intampla nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta a fost din putul gandirii.Gravel trap'ul e infailibil.

Nu - au facut treaba aceea cu asfaltul pt a creste spectacolul si pt a ca sa micsoreze numarul de abandonuri datorate greselilor si blocarii in gravel trap - respectiv iesirii comisarilor pe circuit ca sa scoata masina pericol samd.Astea sunt declaratiile lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Method a spus:

Da sa speram ca e zvon pt ca e aberant ce se spune acolo.Cum dracului daca ratezi o curba iei steag negru?wtf is that?

De aia tot spun eu ca ar fi trebuit sa lase circuitele cum erau cu gravel trap.Intri tare si gresesti - ai rupt aripa suspensia sau te-ai infipt in gravel...sau macar pierzi 10-15s pana iesi de acolo.Asa de aia merg ei fara griji - daca gresesc nu se intampla nimic.

 

masinile uneori aduc pietre pe trasa cand se intorc si apoi e nevoie de safety car, fasie de iarba sau o vopsea cu aderenta scazuta daca vrei neaparat sa pui capcane, dar nu prea are sens

solutiile exista deja, nu au fost aplicate cursa trecuta

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te agita asa tare ci inainte citeste ce spune Brawn nu doar titlul...Observi ca nu a zis lucrul pe care il sustii tu nu?Ci cu totul altceva si anume faptul ca nu prea vrea sa aiba masini care fac DNF pt ca sunt blocate in gravel trap....adica ce am zis si eu.Ca el considera ca e o solutie mai buna - probabil e daca privesti din absolut toate punctele de vedere asa cum priveste el,si nu doar al sigurantei.

Tu ai spus ca gravel trap'ul nu te opreste suficient,fata de asfalt,eu te-am contrazis si te contrazic in continuare.Au inceput sa puna asfalt (chiar si in Parabolica ceea ce e deja penibil) pt a "ajuta" spectacolul...oarecum.

Nimeni nu ar fi vrut sa-l vada de ex cursa trecuta pe Verst invartind in gol rotile blocat in gravel trap pt ca s-a excitat si a intrat prea tare in acel viraj 4.De asta se pune asfalt in loc de gravel trap.Dar nu e o solutie superioara dpdv al sigurantei,ci inferioara.

 

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, cuki a spus:

Nisipul nu prea incetineste masina/motocicleta plus ca cauzeaza instabilitate. Spuneai de Parabolica, pai ai vazut ce o zburat Leclerc anul trecut in acel gravel trap? Sa nu vorbim la motociclism cand riderii erau invatiti de nisip ca in masina de spalat

 

sunt de acord ca o masina de f1, cata vreme masina e pe roti (nu ca alonso in australia 2016) si pilotul e constient (nu ca massa in ungaria 2009) va incetini mai bine pe asfalt, si e mai sigur

 

dar la motociclete asta nu se aplica, si dupa accidentul lui salom s-a discutat mult ca modificarile facute circuitelor pentru cursele de f1 sunt periculoase pentru pilotii motogp

mai exact, ei daca ajung in afara pistei sunt deja pe carene/costum, iar pietrisul i-ar incetini mult mai repede decat asfaltul

 

mai e si problema folosirii circuitelor celelalte 362 de zile pe an, cand daca vine un prost cu un bmw pisicuta nu vrea sa dea de capcane pentru piloti f1 care sa-l invarta in parabolica dupa ce a dat 70 de euro pe sesiunea de 25 de min, cumva de inteles

 

e suficient sa-i penalizezi aspru pentru iesiri repetate in afara pistei, si ar fi frumos daca s-ar hotari masi sa faca asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gravel trap din cate stiu eu e cel mai sigur,pt ca efectiv impotmoleste masina in pietris ca intr-o capcana. (nu nisip !...pe nisip zboara intradevar,ricoseaza)

Normal ca o masina de F1 (pe roti) va frana mult mai rapid pe asfalt si va putea relua cursa,ceea ce e benefic pt absolut toata lumea.Problemele apar insa nu cand masina rateaza cu 2-3m franarea si intra prea "hot" pe un viraj,ci cand se intampla accidente gen Alonso Melbourne,Grosjean samd cand masina e total out of control sau e cu rotile in aer samd.Atunci asfaltul nu e bun pt ca aluneca pe el de mai mare ti-e dragul.Gravel trap o incetineste rapid.

Repet - gravel trap e cea mai buna solutie dpdv al sigurantei."Prinde" orice masina in orice fel ar veni ea acolo si nu o lasa sa ajunga in parapeti/tribune.Asfaltul e bun doar atata timp cat ratezi putin o curba dar inca ai capacitatea de franare.

 

Problema e ca aproape orice masina intrata in gravel trap e prinsa acolo si abandoenaza,ori nu vrea nimeni asta - nici pilotii nici sponsorii nici publicul si nici directorii de cursa.Si ca 90% din accidente sunt usoare si nu necesita o masura precum gravel trap.De aceea am zis ca per total asfaltul e mai ok daca privesti din toate punctele de vedere.Insa asfaltul e perfect useless cand masina nu mai e pe roti.

La 07.04.2021 la 17:40, prafrau a spus:

dar la motociclete asta nu se aplica, si dupa accidentul lui salom s-a discutat mult ca modificarile facute circuitelor pentru cursele de f1 sunt periculoase pentru pilotii motogp

mai exact, ei daca ajung in afara pistei sunt deja pe carene/costum, iar pietrisul i-ar incetini mult mai repede decat asfaltul.

:10:

Exact.Accidentul lui Salom a fost de tras invataminte.

Pt motorete nu e ok deloc asfaltul in zonele de esapare.Si nici pt masini out of control.

 

Dupa cum zicea si zaharisitul de Whitting,ei la F1 au vrut sa aduca spectatorii cat mai aproape de masini eliminand pe cat posibil gravel traps (in capatul liniilor drepte de start-finish le-au tinut totusi pt ca acolo e riscul maxim),nu pt ca gravel traps nu ar fi fost cele mai bune dpdv safety ci pt masina de F1 nu are nevoie (in 90% din cazuri) de asa ceva.Si pt ca si daca intra in parapeti,masinile de F1 sunt atat de safe incat pilotul - vezi Grosjean - are impact la 240kmh cu parapetul,masina se rupe in 2 si ia foc si el sare sprintar din ea.Ori pt un pilot de gp asa ceva ar fi fost fatal - vezi accident Katoh la 190 pe Suzuka.De aceea circuitele de F1 nu prea sunt ok pt motogp.

La 07.04.2021 la 17:57, john17 a spus:

Mie mi-ar fi plăcut! 😈

Eu nu ii suport moaca aia ingamfata si smug dar mi-ar fi placut totusi sa stie si mai ales sa faca depasirea la Ham.Ca asa m-am plictisit si de #godbless...

La 07.04.2021 la 18:09, cuki a spus:

Solutia perfecta nu exista...s-a vazut si anul trecut in Bahrein.

E pe baza de trial and error. Fiecare soltuie e atata de buna pana o comite cineva rau, dupa care se reanalizeaza totul.

Da pai Bahrain e ok,insa nu se astepta nimeni sa iasa cineva acolo - e o linie dreapta si atat.Nu au prevazut prostia lui Grosejan ca sa zic asa :)

Racing'ul fiind ceva foarte periculos in care pilotii risca si accidentul prin insasi natura sa e imprevizibil,deci clar nu se poate prevedea chiar tot.

Dar nici sa ai viraje precum Tamburello - de 300kmh pe viraj si zona de esapare 5-6m ca sa aiba publicul senzatie maxima cand trec aia 300 blanao la 5m de ei.Nu e ok sa faci asa compromisuri de dragul spectacolului.

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, cuki a spus:

Daca nu ma crezi, iti recomand sa te uiti la aceasta analiza...destul de pertinenta si facuta de oameni care stiu mai multe de cat mine/tine etc.

 

nu sunt "oameni care stiu mai multe", e chain bear, e un singur om, face video-uri despre f1 pentru fanii nascar si prescolari, exagerezi cu laudele

i-a luat 8 minute sa zica ce s-a tot zis aici, daca masina e pe roti si pilotul constient asfaltul e mai sigur, altfel e complicat

 

mai departe de atat e nevoie de oameni mult mai bine calificati decat baiatul care face animatii pe youtube care sa faca o analiza statistica a accidentelor si modelari ale posibilelor rezultate in functie de suprafata zonei de degajare

la sfarsit rezultatul oricum o sa fie "pai daca punem pietris nu mai termina verstappen nici o cursa si pierdem publicul olandez"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, cuki a spus:

 

eu is genul de tip, care din fotoliu nu o sa comentez performantele marotonistului. 

Eu il urmaresc pe baiatu asta de mult timp, acuma are canalul lui dar inainte muncea pentru autosport uk. Baiatu merge pe la circuite, vorbeste cu oameni din F1 si parca are si ceva pregatire tehnica la baza. 

Daca le sti tu mai bine, foarte bine...doar ca in ziua de azi iti mai trebuie si "credentiale" care sa te sustina, altfel toti suntem experti in toate. 

 

Spui de analiza statistica si modelari...pai fix aia se facu, de au ales asfaltu. Situatiile in care pilotu e inconstient sau cu curu in sus, sunt muult mai rare decat posibilele efecte adverse cauzate de gravel trap (nu franeaza, se da peste cap, se infige, aduce pietre pe pista si ii sar la Grosjean in deget, etc.). 

 

Alt exemplu...techpro barriers. Excelente, pana anul trecut in Turcia la GP2 cand s-a descoperit un potential risc (masina intra sub ele, ia foc si pilotul nu poate iesi). Nu stiu cum si daca au mitigat acest risc. 

 

problema aia cu tecpro e veche, din rusia 2015 cand a raschetat sainz zidul, ca apoi sa piarda franele si directia si sa se duca sanie sub bariera, dar parca venisera cu alte bariere acum cativa ani

 

pana si brawn recunoaste ca asfaltul e o solutie de compromis siguranta/spectacol in link-ul de mai sus, dar mai pun o parere

https://www.autosport.com/f1/news/f1-needs-new-gravel-trap-asphalt-approach-says-gpda-chairman-wurz-4988561/4988561/

 

nu uita ca nu comentezi din fotoliu performantele maratonistilor, si asta chiar a concurat, nu a facut pe miki alexandrescu

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...