Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

Ar fi foarte grav sa fi rămas fără benzina, pt ca 1 la mâna : cum spune și injinerul forumului(metodică) "f1 nu e motogp adică ageamii", ei calculează totul perfect, și 2 la mana : ce ar fi făcut dacă nu ar fi fost acel SC timp de 5-6-7 lapuri in care consumul de combustibil a fost foarte mic comparativ cu full race. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wax plângea că are buba la baterie, bănuiesc că simțea lipsa de putere, și a mai mers nițel. Benzina se termină mai brusc. Plus că există probabilitatea să fie legate toate 3 taurinele să fi avut probleme similare și atunci clar nu lipsa benzinei le-a oprit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

Ferrari sunt mult mai predispuși să se înfunde singuri. Neașteptat este faptul că Ferrari are cel mai puternic motor. Sunt în poziția în care a fost Mercedes de-a lungul ultimelor sezoane: au îndeajuns de mult avantaj pe partea de putere încât sunt capabili să meragă cu mai multă apăsare decât adversarii.

 

Îmbucurător este faptul că a fost o cursă cu spectacol și depășiri. Noul regulament pare să facă ceea ce a promis. Iar DRS-ul oferă un avantaj enorm. Încercările de depășire ale lui Verstappen au venit de nicăieri pe linia dreaptă.

Da clar Ferrari sunt predispusi sa se infunde singuri.Am zis si mai demult - daca sunt aproape ca si performanta,mizez cu ochii inchisi pe RBR - echipa mult mai profi.

Strategiile AMG de multe ori intradevar au fost deficitare.

Mi-a placut outcome'ul cursei sper sa fie tot asa (de la locurile 3-5 pot sa iasa alternativ printesa sau arogantul cu buzele tremurande,i don't care atata timp cat nu sunt pe primele 2 locuri :bounce:). Eh...realist vorbind - RBR e aproape...si mi-e frica sa nu inceapa sa domine,mai ales avand in vedere noua slabiciune a AMG si diletantii de la Ferrari.Ar fi superb insa sa ramana starea de fapt,cu Ferrari castigand curse in mod regulat.

Pacat de McLaren....sunt pe niciunde.Clar echipa asta se va duce la garla.Probleme cu banii si acum probleme majore si cu performanta.Pacat de pilotii aia.

 

Normal ca DRS'ul ofera un avantaj enorm (ceea ce nu e ok dupa parerea mea si deloc in noua linie de spectacol) pt ca aripa DRS a ajuns un monstru,e imensa.

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Wax plângea că are buba la baterie, bănuiesc că simțea lipsa de putere, și a mai mers nițel. Benzina se termină mai brusc. Plus că există probabilitatea să fie legate toate 3 taurinele să fi avut probleme similare și atunci clar nu lipsa benzinei le-a oprit. 

Nu.Dupa cum zicea si colegul - cele 2 RB nu au avut probleme per se cu fiabilitatea (ce bombanea Wax din masina e total neinteresant - i s-a spus pe radio ca nu e ce crede ell si anume bateria),ci pompele de combustibil s-au oprit.Dupa cum s-a spus mai sus - sunt pompe standard de la FIA facute de MM deci nu are sens sa haterim Honda.

La Gasly da are sens ca a fost MGU-K,dar la compania mama nu.

Sa fi calculat ei gresit si sa fi ramas ambele masini fara gaz?Mirarea lumii,nu cred asa ceva,plus ca mai tre sa aiba 1 litru parca pt probe la sfarsit.Nu.Cred ca au trosnit pompele.Foarte interesant e de ce fix la ambele RB?Au fost suprasolicitate?Too much voltage?Ce manevra au vrut sa faca?Deja speculez dar e prea mare coincidenta ca din 22 masini fix la ambele monoposturi RB sa trosneasca.Interesant oricum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, danypop said:

Ar fi foarte grav sa fi rămas fără benzina, pt ca 1 la mâna : cum spune și injinerul forumului(metodică) "f1 nu e motogp adică ageamii", ei calculează totul perfect, și 2 la mana : ce ar fi făcut dacă nu ar fi fost acel SC timp de 5-6-7 lapuri in care consumul de combustibil a fost foarte mic comparativ cu full race. 

 

1 hour ago, Method said:

Sa fi calculat ei gresit si sa fi ramas ambele masini fara gaz?Mirarea lumii,nu cred asa ceva,plus ca mai tre sa aiba 1 litru parca pt probe la sfarsit.Nu.Cred ca au trosnit pompele.Foarte interesant e de ce fix la ambele RB?Au fost suprasolicitate?Too much voltage?Ce manevra au vrut sa faca?Deja speculez dar e prea mare coincidenta ca din 22 masini fix la ambele monoposturi RB sa trosneasca.Interesant oricum.

 

Puțin ciudat într-adevăr, explicația (dacă într-adevăr au rămas fără benzină) ar fi legată de noul combustibil E10 care se comportă diferit față de cel vechi - mai ales când rămâne puțin în rezervor (temperatură, presiune, etc.). Iar Red Bull se pare că nu au făcut nicio simulare de cursă completă în teste pentru a se lovi de eventualele probleme. Mai mult, se pare că au fost ceva bube cu noile pompe, iar unele echipe le-ar fi schimbat în timpul week-end-ului.

 

1 hour ago, Method said:

Pacat de McLaren....sunt pe niciunde.

 

Își vor reveni, baza este bună. La fel ca la Mercedes. Și tot la fel ca la Mercedes, vor avea nevoie de câteva curse cel puțin pentru a-și arăta potențialul.

 

Marile dezamăgiri sunt Williams și mai ales Aston Martin, iar Vettel este în continuare incert pentru Jeddah. De înțeles, după ce a văzut "performanța" echipei în Bahrain. Nici Alpine nu stau prea bine - mai ales în cazul în care Alonso a fost singurul care a mers cu upgrade-ul aerodinamic și a terminat în urma lui Ocon.

 

The suspected reason for the sudden loss of power in the Red Bulls late in the race is fuel cavitation – and, if true, that’s almost certainly a function of the team’s ambitiously compressed programme.

Fuel cavitation tends to occur as the last dregs of fuel are being pumped around near-empty tanks. As can be imaged, the fuel is heavily sloshed around because of the loads being fed into the car and no matter how well-designed the tank’s baffling system, the temperature of the fuel increases when this occurs.

 

At a certain point of temperature the fuel begins vaporise and there will be a vapour lock in the pump, the fuel pressure dives and the pump is briefly pumping fresh air. The sudden load changes as the system pressurises and depressurises (together with the excess heat inside the pump from the vaporising fuel) will tend to damage the pumps and eventually they can no longer feed fuel to the engine.

The E10 fuel introduced this year runs at a higher temperature than the full fossil fuel previously used and so the cavitation threshold has changed. Only those teams with enough preparation time to do full race simulations in testing, including running the tanks almost dry, found this out.

 

Most teams did, but Red Bull – with its more compacted programme and the 11th hour performance upgrades to verify – did not. The list of parts changed overnight at Red Bull after qualifying included fuel tank lifter pumps.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hopaaa, parcă nu mai par așa profesioniști! Deși par când se învârt dooj' de inși cu tot felul de ventilatoare în jurul cotețului. 

Probabil magneti minarelli și-a pus sigla pe ceva pompe chinezești, asta fac ei cel mai bine. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Până nu oferă detalii oficiale sunt doar speculații. Dacă este ceva problemă cu elementele standard sunt sigur că Horner și mai ales Marko vor face mare scandal. Dacă nu se mai aude nimic, cel mai probabil a fost problematic modul în care Red Bull au folosit acele pompe.

 

Așa cum bănuiam, Mercedes va putea aduce update-uri monopostului abia la începutul sezonului european, la Imola (etapa a 4-a, 24 aprilie). Același lucru este cel mai probabil valabil pentru toată lumea.

 

Edit: toată lumea în afară de Ferrari. Îmi aduc aminte că au spus după prima serie de teste de la Barcelona că vor veni cu același monopost pentru teste și cursă în Bahrain și că vor veni cu primul update în Australia. De văzut dacă se concretizează.

 

Analiză tehnică interesantă a lui Mark Hughes. Pe scurt:

  • The wheel coverings regulated to prevent the air being fed through the wheels so as to keep the aerodynamic wake of the cars clean means that cooling the brakes adequately is now more difficult. (...) Verstappen was being told to lift and coast to bring his disc temperatures back under control by as early as lap three.
  • The new 18-inch Pirellis proved no more able to be pushed hard than the old tyres. Although their recovery once too hot was better, they still needed to be driven a long way off the pace to keep those temperatures under control (...) It was a particular problem for those cars, such as the Mercedes, which were afflicted by the porpoising phenomenon. Sakhir is quite a bumpy track and the bumps initiate the aerodynamic oscillation. That puts a lot of heat and extra stress into the tyres.
  • (...) the Red Bull appearing to be longer geared and with ratios (which are set for the season) not quite as well suited to this track’s particular layout. There were a couple of places where Verstappen was caught between the ideal gears – Turns 11 and 14 – allowing Leclerc the advantage of momentum. The Ferrari also had better acceleration out of the corners as it hit the sweet spot of power delivery and gearing, particularly between Turns 2-4 and 4-6. It allowed Ferrari to put a bit of extra wing on the car from Saturday, so while the Red Bull was going significantly quicker by the end of the pit straight – which with the further aid of DRS allowed Verstappen three spectacular runs on Leclerc’s lead on consecutive laps after the first stops – the Ferrari was faster early on the straights.

Se pare că nu doar motorul ci și rapoartele ceva mai scurte i-au ajutat pe Ferrari. Vor fi deci și mai avantajați pe circuite lente gen Monaco sau Singapore, dar vor pierde exponențial pe circuite rapide gen Monza, Spa sau Silverstone.

 

Cam atât de gravă este problema la Mercedes:

 

image.thumb.png.b08b79d77b713b41f686ff6816284508.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, danypop a spus:

 

Oricum, sunt sigur ca în 2-3 curse își revin. 

eu sunt fan Mercedes, dar cam asa isi revine Merkul in sezonul asta cum o sa-si revina si Memeul in MotoGP :)

PS. o sa castige cateva curse, dar atat, nu o sa faca mare branza!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, apriliacluj a spus:

eu sunt fan Mercedes, dar cam asa isi revine Merkul in sezonul asta cum o sa-si revina si Memeul in MotoGP :)

 

Muahahahaha!!! :crack:

Măcar o să fie mai deschis la culoare podiumul. 😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, danypop a spus:

😂😂😂Metodele, ai cuvântul. Asta dacă ți-ai revenit din socul în care ai întrat când ai văzut prima data monopostul merc. 

Oricum, sunt sigur ca în 2-3 curse își revin. Pacat😧

Raman la parerea mea.Masina aia are idei fantastice dpdv inginerie.Faptul ca deocamdata nu pot merge la intregul potential nu inseamna ca nu au unul.

Am mai zis - hai sa nu ne imbatam cu apa rece si sa tragem concluzii categorice dupa 1 cursa.

La Brackley e o echipa imensa care lucreaza acum zi si noapte pt un singur lucru.Si daca problema e doar porpoising'ul,heh,cred ca rezolvarea se va gasi la venirea in Europa.

 

A nu se intelege (repet) ca tin cu Mercedes.Sau cu Hamilton.

Acest dublu podium Ferrari cu abandon RBR si Mercedes a distant 3 luat la bulan a fost mana cereasca din punctul meu de vedere.

Daca s-ar bate pt victorii/campionat Leclerc cu Sainz ar fi....sublim.Iar Verst sa se bata cu Ham pt locul 3 :bounce:

 

Singurul lucru de care ma tem este sa nu schimbam dominatia Merc/Ham pe dominatie RBR/Verst.Ca nu as mai avea rabdare sa ma uit la asa ceva.

 

P.S. : Atitudinea lui Hamilton in urma acestui loc 3 - nota 20.A crescut in ochii tuturor pt asta zic eu.Jos palaria.Cand e bine toti sunt happy,cand e greu atunci se vad insa caracterele puternice.Comparativ,sa analizam atitudinea lui Vinales din motogp la adresa Yamaha anul trecut - sa nu uitam Yamaha fiind motocicleta pe care celalalt pilot din boxa a luat campionatul !!!

La 21.03.2022 la 16:38, PzKpfW a spus:

Până nu oferă detalii oficiale sunt doar speculații. Dacă este ceva problemă cu elementele standard sunt sigur că Horner și mai ales Marko vor face mare scandal. Dacă nu se mai aude nimic, cel mai probabil a fost problematic modul în care Red Bull au folosit acele pompe.

Cred ca,dupa cum zic si analistii,RBR nu a prevazut efectele etanolului asupra plasticului din pompe si/sau evaporarea accentuata si presiunea crescuta din rezervor.M-as mira sa persiste problema.Au pierdut oricum niste puncte masive,dar cred ca la cursa urmatoare nu vor mai avea asemenea probleme.

 

Totto :

“At the moment we are fifth and sixth on the track, and we are trying to recover ground but it is not going to come from one day to the other – we’ll keep pushing."

 “I think we were over-winged today. We had too much drag and that is just because we are lacking parts at the moment. But hopefully we can remedy that, and make progress on the top two’s advantage.We really need to leave no stone unturned on the [power unit] side and look for all performance gains. But the wing was the issue for us today on straightline speed.”

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Method said:

P.S. : Atitudinea lui Hamilton in urma acestui loc 3 - nota 20.A crescut in ochii tuturor pt asta zic eu.Jos palaria.Cand e bine toti sunt happy,cand e greu atunci se vad insa caracterele puternice.Comparativ,sa analizam atitudinea lui Vinales din motogp la adresa Yamaha anul trecut - sa nu uitam Yamaha fiind motocicleta pe care celalalt pilot din boxa a luat campionatul !!!

 

Contextul face tot. Hamilton a fost plăcut surprins de rezultatul final, cu precădere prin dublul abandon al adversarilor direcți de la Red Bull (Ferrari sunt în altă categorie, având în vedere cât de devreme s-au putut concentra pe monopostul actual și avantajul pe care l-au avut pe partea de ore de dezvoltare aerodinamică - cu 10% în plus față de Mercedes și Red Bull). Și, lucru critic, a terminat în fața lui Russell pe care l-a dominat tot week-end-ul. Altfel s-ar fi prezentat probabil dacă lucrurile stăteau invers.

 

McLaren se pare că au o problemă mai mare decât credeam. Pe scurt: monopostul nu are grip.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Method a spus:

Cred ca,dupa cum zic si analistii,RBR nu a prevazut efectele etanolului asupra plasticului din pompe si/sau evaporarea accentuata si presiunea crescuta din rezervor.M-as mira sa persiste problema.Au pierdut oricum niste puncte masive,dar cred ca la cursa urmatoare nu vor mai avea asemenea probleme.

Haidi, bre, metoade, adică injinerii ăia stelari n-au știut că etanolu' nu-i benzină?!? Plm, știau mecanicii din campionatul românesc de raliuri cum e cu bioetanol vs benzină și ce trebuie mânărit (că în primă fază era interzis bioetanolu'), iar marele taur roșu habar n-a avut! Ia zi, marmota ce făcea în timpul ăsta? Era sub influența etanolului oare? 😜

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt toleranțe foarte mici în F1. Se pare că problema a fost într-adevăr legată de modul (diferit) în care se comportă carburantul E10 iar diferitele pompe nu au funcționat corespunzător. Nu au rămas fără benzină. Sursă.

 

Și un articol interesant despre motivul pentru care monoposturile din acest an au mai multă fibră de carbon expusă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, ENEOS a spus:

Haidi, bre, metoade, adică injinerii ăia stelari n-au știut că etanolu' nu-i benzină?!? Plm, știau mecanicii din campionatul românesc de raliuri cum e cu bioetanol vs benzină și ce trebuie mânărit (că în primă fază era interzis bioetanolu'), iar marele taur roșu habar n-a avut! Ia zi, marmota ce făcea în timpul ăsta? Era sub influența etanolului oare? 😜

Nu a zis nimeni ca RB sunt prosti,ba dimpotriva.Vezi ce-a zis colegul mai sus.

Nu noi am ajuns la concluzia asta (care oricum e o teorie,atata vreme cat nu spune RB pe gura care e problema toate sunt doar supozitii),ci Scarbs & Co.Noi doar am preluat ce au zis altii mai destepti.

Intradevar RBR n-a avut timp sa faca in teste un full race simulation si n-a ajuns pe low fuel.Si de asta se speculeaza ca aia ar fi problema.

Sau poate,conform altei teorii,RBR au fortat pompele intr-un fel sau altul peste parametri si le-a luat draq.Aduc aminte ca si acum 4 ani erau senzori de presiune/debit si totusi Ferrari a reusit sa ii fenteze cu mare succes,deci faza cu "nu se poate sa triseze cu debitul ca au senzori" e pt ageamii.Hotul neprins e negustor cinstit,si bravo lor daca pot,inseamna ca sunt mai destepti decat cei de la FIA.

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

Și un articol interesant despre motivul pentru care monoposturile din acest an au mai multă fibră de carbon expusă.

Da...sunt overweight.Si scutesc juma de kg de vopsea.

Pe acelasi sistem pe care RB o arde pe vopsea mata de vreo cativa ani - ca sa nu mai dea cu juma de kil de lac.

Ar fi interesant insa de stiut daca suprafata mata influenteaza cumva frecarea cu aerul spre deosebire de cea lacuita.Probabil efectul e neglijabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Method a spus:

Nu a zis nimeni ca RB sunt prosti

Ba tocmai asta reiese atunci când spui că n-au știut în ce mod se comportă etanolul față de benzină! 

Plm, când simulează pe computer toate alea tu zici că le trebuia simulare de cursă în real life?!? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul Ferrari:

 

image.thumb.png.7c98c30bb9d170825cb4f99dfe0fc37d.png

 

Tot nu mi se pare evident dacă folosesc split-turbo sau nu.

 

Și pentru că erau ceva fani pe aici: Formula 1 plans talks with Netflix to ensure future Drive to Survive series don’t distort the truth too much and deter drivers from wanting to take part.

 

Vettel tot incert pentru cursa din Arabia Saudită. De înțeles.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, ENEOS a spus:

Ba tocmai asta reiese atunci când spui că n-au știut în ce mod se comportă etanolul față de benzină! 

Plm, când simulează pe computer toate alea tu zici că le trebuia simulare de cursă în real life?!? 

Nu spun eu,ca eu nu am fost intre ei cu cheia de 8 sau cu testerul in mana.Spune Scarbs.Repet - sunt supozitii.Nimeni in afara de cei de la RBR din echipa nu stie de fapt de ce au cedat pompele alea.

O logica de clasa a4a ti-ar spune ca orice simulare e bazata pe datele pe care le introduce operatorul.Daca nu au facut real life race simulation degeaba fac ei simulari pe computer,ca nu au prins schema cu etanolul.Si nici nu cred ca i-au tras "colegii" de la AMG sau Ferrari de maneca sa le zica "ba aveti grija cand e gazul pe gata se incinge treaba".

 

Gandeste-te la purpoising - cum i-a lovit pe toti acest fenomen care era cunoscut din anii '80? "I didn't expect".Da pe toti.Unii l-au rezolvat pana la urma altii nu inca.Sunt convins ca toti stiau de el si au luat niste masuri impotriva lui,dar vorba veche din batrani - socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.Una e in cad si alta e pe circuit.Nu poti prezice toate conditiile real life oricati specialisti ai avea.

Acum 1 oră, danypop a spus:

Și mai și repeta într-una ca F1 nu-s amatori ca MotoGP🤤🤤

Da.Si e adevarat.Nu cred ca ti-ai dori nici tu nici eu nici nimeni sa fie in motogp ce e in F1.Pt ca s-a dus spectacolul din gp.Eliminat.

Acum 48 minute, PzKpfW a spus:

Motorul Ferrari:

 

image.thumb.png.7c98c30bb9d170825cb4f99dfe0fc37d.png

 

Tot nu mi se pare evident dacă folosesc split-turbo sau nu.

 

Și pentru că erau ceva fani pe aici: Formula 1 plans talks with Netflix to ensure future Drive to Survive series don’t distort the truth too much and deter drivers from wanting to take part.

Mie mi se pare ca da.Unde se duc acele galerii de aer? :)

 

Mi s-a parut foarte misto ultimul sezon din Drive to survive.Iar Verstappen care era urticat ca el nu mai da interviuri pt ca a picat de baiat rau la faza cu Ricci....pai nu cred ca e toata lumea nebuna si Verst si Horner virgini si neprihaniti.

Sa vedem ce zice Horner pt ca in sezonul 4 n-a picat nici el bine.Si pe buna dreptate as zice.Iar o sa spuna ca s-a denaturat adevarul...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, anumite aspecte nu se pot simula, de-asta au nevoie de teste fizice. Porpoising este imposibil de simulat în CFD și în tunelul de vânt. Aveau cunoștință teoretică despre fenomen, dar nu știau cât de important va fi.

 

8 minutes ago, Method said:

Nu cred ca ti-ai dori nici tu nici eu nici nimeni sa fie in motogp ce e in F1.Pt ca s-a dus spectacolul din gp.Eliminat.

 

MotoGP nu ar ajunge niciodată atât de steril ca F1 pentru că ponderea influenței pilotului este mai mare. Minimul de spectacol a fost atins acum 10-20 de ani, când existau diferențe destul de mari de performanță între prototipuri. Acum diferențele sunt foarte mici și până și echipele private au la dispoziție motociclete recente și competitive. Cred că trăim o "epocă de aur" a MotoGP.

 

11 minutes ago, Method said:

Mie mi se pare ca da.Unde se duc acele galerii de aer? :)

 

Nu știu unde se duc. Nu-mi pot da seama de configurație din poza asta. Cel mai probabil recuperează aer răcit de la compresor și trecut prin intercooler, dar asta ar fi valabil și pentru arhitectura "clasică" a celor de la Ferrari, cu turbina și compresorul în spatele motorului.

 

16 minutes ago, Method said:

Mi s-a parut foarte misto ultimul sezon din Drive to survive.

 

Nu m-am uitat, nu mă uit. Am văzut frânturi care m-au edificat. Un gunoi :) 

Exemplu:

 

 

 

Între timp...

793zyo4svap81.thumb.jpg.e81276e7cce2ebf947fd9fa775e4f738.jpg

 

 

 

image.thumb.png.b3da633e5e238fc270c773dcad7c245c.png

 

Cam toată lumea merge cu mai puțină apăsare la Jeddah. Interesant că până și Aston Martin a venit cu o aripă spate specifică:

 

image.thumb.png.82dd4350f97c21aac93bc2af124aaea8.png

 

Pe când Mercedes pare să fi venit cu aceeași aripă ca în Bahrain, la care au tăiat o parte din flapsul superior.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...