Jump to content

Formula 1


Jorge Lorenzo
 Share

Recommended Posts

3 hours ago, mrjo said:

Intr-un fel e de inteles ce face Netflix, fiind o combinatie de telenovela cu reality, trebuie si ceva samanta de "scandal", nu conteaza ca e ceva artificial. E un serial in primul rand pentru fanii noi/neinitiati, nu pentru cei inraiti.

 

De acord. Problema este că îl fac să pară "documentar", iar mulți novici/privitori ocazionali iau ad literam ce văd acolo.

  

On 03.03.2022 at 20:00, Bulldog46 said:

Cel mai probabil Giovinazzi este inlocuitor pentru rus

 

Au mai intrat pe fir Hülkenberg și Magnussen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 6.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pe surse : Mercedes va veni la teste cu o masina fara sidepods....eh,nu cred ca fara sidepods dar probabil cu niste sidepods infimi....ceea ce cred ca avand in vedere packingul lor extrem,sunt cei mai abilitati sa reuseasca.

Sa vedem daca se adevereste.

Link to comment
Share on other sites

Au deja cea mai "slim" capotă motor, nu cred că au cum s-o facă mai îngustă decât este deja. Doar dacă modifică dimensiunile fizice ale motorului (imposibil). Nici la nivelul dimensiunilor sidepod-urilor nu cred că au ce să mai facă pentru că sunt dependente de mărimea radiatoarelor. Nu ai cum să le reduci dimensiunea fără a risca supraîncălzirea.

 

Mercedes va veni cu un upgrade, clar. Însă cred că va fi vorba mai mult de aero. Vedem mâine.

 

On 07.03.2022 at 1:18, PzKpfW said:

Au mai intrat pe fir Hülkenberg și Magnussen.

 

image.thumb.png.a49574ef6a778da549683b73d997ea89.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 18 ore, PzKpfW a spus:

 Nici la nivelul dimensiunilor sidepod-urilor nu cred că au ce să mai facă pentru că sunt dependente de mărimea radiatoarelor. Nu ai cum să le reduci dimensiunea fără a risca supraîncălzirea.

 

Mercedes va veni cu un upgrade, clar. Însă cred că va fi vorba mai mult de aero. Vedem mâine.

La naiba.Te-au contrazis astia de la Mercedes din nou :crack:

Masina aproape ca nu mai are sidepods.Damn.Ce nu inteleg sau poate nu se vede clar aici - unde e lateral crash structure?Aia era obligatorie si avea niste dimensiuni clar stipulate?

Aripioara aia pe care pune mecanicul mana e lateral crash structure...probabil?

275248499-4702390993204007-9511262819839   275330624-1000868840868129-5986469302469

 

Citat din paddock "The car looks impressive".

Au aparut imagini (mai) edificatoare :

275245915-251953217146305-46931854978163

 

Deci exact precum spuneam,imposibilul s-a intamplat - efectiv no sidepods.

Iar lateral crash structure obligatorie a ramas ca o aripioara de dimensiunile si la pozitia data in regulament.

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Method said:

La naiba.Te-au contrazis astia de la Mercedes din nou

 

M-au contrazis, e drept. Au susprins pe toată lumea. Nu cred că am mai văzut monopost care să arate atât de diferit între sesiunile de teste - trebuie să recunoști că este pentru prima dată când se întâmplă. Fie au modificat efectiv tot sistemul de răcire (puțin probabil), fie monopostul de la primul test a fost efectiv "dummy" (cel mai probabil). Și mai surprinzător este că Mercedes par a avea design-ul cel mai radical de până acum. Ei, care au fost destul de conservatori pe partea asta din 2014 încoace. De văzut dacă design-ul chiar funcționează (și Williams are un concept similar, cu câteva diferențe notabile) și cu ce anume vin restul echipelor. Mai ales Red Bull; Newey a spus că noua evoluție (pe care o vor folosi de mâine) va fi "vizibil diferită".

 

lf220ppk8im81.thumb.jpg.7828787630991c401d3ff279838b2eac.jpg image.thumb.png.f303daeb5fc363bbe5bb607230aea71f.png adglpc7ywhm81.thumb.jpg.eeca7cf2cacd9781136f7fd99d015a57.jpg

 

Din punct de vedere tehnic, priza de aer verticală pentru sidepod-uri nu este ceva nou:

 

image.thumb.png.e2ac6a02f589f522560046936bb406fd.png image.thumb.png.e7cb5a198f5cb2565e42ac01e35ed5e2.png

 

Ceea ce este interesant este modul în care au reușit să "împacheteze" radiatoarele din ele într-un mod foarte compact. Sunt tare curios cum au aranjat radiatoarele - și mai les cât sunt de mari. Sper să reușească cineva să "fure" o poză a monopostului fără capota motor.

 

Cum au reușit să facă sidepod-urile atât de mici? Sunt 3 elemente de răspuns:

  1. Suprafața prizei de aer nu este neapărat mai mică, este doar orientată diferit (puțină iluzie optică):

    6l51n1pi7jm81.thumb.jpg.19ee4c2c6ceb35ceca0c2e3d43c5296c.jpg
     
  2. Au priză de aer și la nivelul anterior al fundului plat:

    image.thumb.png.c2c2d28c0e529b9d27b93cee0038c57d.png image.thumb.png.4b93c25be56aa5d3b58249888b4fbdff.png
     
  3. Se pare că folosesc un lichid de răcire chimic, mai eficient decât "antigelul" normal pe care-l folosesc ceilalți - iar asta se pare că-i deranjează mai ales pe cei de la Red Bull.

 

Alte câteva elemente și informații interesante.

  • Mercedes aero (@ScarbsTech):

image.thumb.png.58495afec8f86b86860f48504b3209a0.png image.thumb.png.372803d0f9886f430f7a81e2cedd61c0.png

  • Poziția (speculată) radiatoarelor la Mercedes

image.thumb.png.cf760f5382469bdcf7c753b9ab860b76.png

 

Dezavantajele sunt greutatea mai mare (radiatoare mai mari) din cauza poziționării mai puțin eficiente în ceea ce privește răcirea, și lungimea ceva mai mare a rezervorului (pentru a compensa spațiul ocupat de radiatoare). Avantajul evident fiind aerodinamic.

  • Crash structures:

image.thumb.png.c9f61d92c58e177bca81f7e565ab4b1f.png
 

  • Se pare că au o problemă cu porpoising (sau "țopăitul" pe românește); soluțiile pe care le-au încercat până acum nu prea funcționează:

 
  • Mercedes pare de asemenea să aibă o secțiune destul de mare în partea superioară din spate a capotei motor (răcire + evacuarea aerului din radiatoare)

image.thumb.png.778541ad491e26d0ba99b7a6bba253e3.png

 

Comparativ, Red Bull RB18

 

image.thumb.png.03038a6072a57794d6bf37a1a05cb6c0.png

 

Aston Martin AMR22 fără capota motor - radiatoare aproape orizontale (dinamica fluidelor at its best pentru a le face să funcționeze)

 

image.thumb.png.8a6aa6c7295a3d30ad50535cd4d3a5b1.png  image.thumb.png.ffe356f2992d017a504451ec0358fcf1.png

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:


6l51n1pi7jm81.thumb.jpg.19ee4c2c6ceb35ceca0c2e3d43c5296c.jpg

 

pare mult mai voluminoasa in partea de sus

au castigat clar la coeficient aerodinamic si incarcarea diffuserului, dar au ridicat centrul de greutate si au modificat incarcarea aripii spate

poate o sa fie un an interesant, cu solutii atat de diferite s-ar putea sa avem diferente mari de la o cursa la alta

Link to comment
Share on other sites

Sunt convins ca per total e un câștig acolo.

Ce vedem noi e....zero.

 

Soluția e f hardcore și e clar ca are avantaje.

Și e și mai clar ca doar ei au packingul necesar pt a o folosi.

M.as mira sa poată fi imitati....cel puțin nu asa de extrem.Dar tendința clar asta va fi.

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, Method said:

Dar tendința clar asta va fi.

 

Au mers pe filosofia asta (nu atât de extremă) și până acum: de cel puțin câțiva ani încoace au cea mai compactă parte posterioară. Nu i-a prea copiat nimeni în afară de Force India/Aston Martin. Nu aș fi deci atât de sigur. Nu doar pentru că ceea ce funcționează pentru ei nu funcționează neapărat pentru alții, ci și pentru faptul că pot fi filosofii aero diferite care per total să fie la fel de eficiente, cu varii avantaje și dezavantaje.

 

image.thumb.png.24587d540ebf2ddacf50e8bb9ce4fc04.png

Link to comment
Share on other sites

Nu am fost niciodată pe premiza ca 2 soluții diferite pot aduce aceleași avantaje.

Nu sunt de părere ca exista mai multe răspunsuri corecte ci dimpotrivă exista un singur răspuns corect și o varietate de răspunsuri greșite.

Exemplul cel mai grăitor e split-turbo....am zis din 2015 de când s.a aflat de el ca e o solutie geniala și ca TOTI vor ajunge pana la urma sa o copieze,ceea ce s.a și întâmplat.Aaa,poate o echipa sa aibă alte avantaje pe alte componente care sa ii permită sa se apropie de performantele AMG cum iată ca s.a întâmplat în 2021,dar soluția cea câștigătoare pe partea de motor a fost split turbo no question about it.

La fel și cu aero.

 

Rămâne sa vedem ce echipă va avea the right ideea.

 

Interesant e ca si ideile celor de la RB cu aducerea aerului pe sub sidepods cât și a Ferrari cu canalizarea aerului peste ei prin acele...adancituri? pot da rezultate bune.

Dar pana una alta sunt de părere ca Mercedes are the right ideea.Dupa 2 3 curse vom vedea.

Cert e ca deocamdată echipele mari își țin cărțile ascunse în materie de performanță si timpi pe tur și testează doar fiabilitatea și funcționarea sa fie conforma cu simulările pe calc și în tunel.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Method said:

Nu am fost niciodată pe premiza ca 2 soluții diferite pot aduce aceleași avantaje. Nu sunt de părere ca exista mai multe răspunsuri corecte ci dimpotrivă exista un singur răspuns corect și o varietate de răspunsuri greșite.

 

Anul trecut, echipele (și piloții) care au terminat pe primele două două locuri în campionat au folosit soluții aerodinamice diferite (pentru că despre aero vorbim aici). Au fost elemente convergente (nasul îngust de exemplu), dar filosofia generală a fost diferită, monopostul Mercedes având probabil cel mai redus rake iar Red Bull cel mai pronunțat.

 

Din contră, sunt de părere că soluții diferite, fiecare cu avantaje și dezavantaje specifice, vor ajunge să fie comparabile ca performanță. În timp, numărul lor se va reduce și vor ajunge la o anumită convergență, împrumutând unii de la alții cele mai eficiente abordări în diferite aspecte (am văzut asta ani la rând în F1). Nu cred însă că pe partea de aerodinamică vom avea o singură soluție predominantă și o cale unică pe care o vor urma toți. Asta se întâmplă doar dacă cineva găsește un mare "loophole" în regulament (vezi double diffuser în 2009) dar nu va mai fi cazul de așa ceva: Brawn a spus deja că orice element care exploatează o "portiță" din regulament va fi interzis. 

 

Pe partea tehnică este altceva pentru că regulile sunt mult mai stricte și bine definite.

 

23 minutes ago, Method said:

Cert e ca deocamdată echipele mari își țin cărțile ascunse în materie de performanță si timpi pe tur și testează doar fiabilitatea și funcționarea sa fie conforma cu simulările pe calc și în tunel.

 

Iar din acest punct de vedere, echipe precum Ferrari sau McLaren sunt oarecum avantajate, venind cu un pachet aproape identic cu cel de la Barcelona: învață, eficientizează și scot mai multă performanță din ceea ce au. Echipe precum Red Bull sau Mercedes au doar 2-3 zile pentru a eficientiza noul pachet.

Link to comment
Share on other sites

Eu spuneam de o solutie in special.Aa,ca pana la urma o masina per total poate ajunge la perfromante apropiate de alta (desi daca ajunge dupa 7-8 ani s-a dus dracului tot),da - poate ajunge.Dar pt ca RB a ajuns sa se bata cu Mercedes in 2021,asta nu inseamna ca RB a avut solutii care,desi diferite de ale lui Mercedes - au dat acelasi randament.Nu.RB a avut unele solutii mai bune si altele mai proaste.Mercedes la fel.Eu vorbeam punctual - nu exista 2 solutii care sa dea aceleasi rezultate - si prin urmare nu exista 2-3 rezultate bune.Exista unul bun si o multitudine de altele mai slabe.

 

Va fi interesant oricum sa vedem cine are the right ideea.

Repet - ideea celor de la RB cu sidepods sculptati si pe sub ei aducerea aerului e f misto.Chestia e ca nu pot sa o faca precum ar fi vrut pt ca sunt destul de mari acei sidepods.Si la Ferrari e f interesant.Dar cred ca Mercedes e (iarasi) in avantaj.

Acum 10 ore, PzKpfW a spus:

Iar din acest punct de vedere, echipe precum Ferrari sau McLaren sunt oarecum avantajate, venind cu un pachet aproape identic cu cel de la Barcelona: învață, eficientizează și scot mai multă performanță din ceea ce au. Echipe precum Red Bull sau Mercedes au doar 2-3 zile pentru a eficientiza noul pachet.

Delooc.

Se va vedea in primele curse.

Echipe precum Mercedes si RB sunt la alt nivel - au descoperit alte inovatii care le permit sa duca performantele pe alta treapta.

Ferrari si McLaren probabil vor fi mai well sorted cand incepe sezonul dar probabil deja au ramas deja in urma.

 

Si aici in F1 nu e ca in motogp sa se balbaie astia la primele etape sa nu gimbeasca setupul...nu exista asa ceva.Vor fi tzipla de la prima etapa.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 minute, Method a spus:

Eu spuneam de o solutie in special.Aa,ca pana la urma o masina per total poate ajunge la perfromante apropiate de alta (desi daca ajunge dupa 7-8 ani s-a dus dracului tot),da - poate ajunge.Dar pt ca RB a ajuns sa se bata cu Mercedes in 2021,asta nu inseamna ca RB a avut solutii care,desi diferite de ale lui Mercedes - au dat acelasi randament.Nu.RB a avut unele solutii mai bune si altele mai proaste.Mercedes la fel.Eu vorbeam punctual - nu exista 2 solutii care sa dea aceleasi rezultate - si prin urmare nu exista 2-3 rezultate bune.Exista unul bun si o multitudine de altele mai slabe.

 

Va fi interesant oricum sa vedem cine are the right ideea.

Repet - ideea celor de la RB cu sidepods sculptati si pe sub ei aducerea aerului e f misto.Chestia e ca nu pot sa o faca precum ar fi vrut pt ca sunt destul de mari acei sidepods.Si la Ferrari e f interesant.Dar cred ca Mercedes e (iarasi) in avantaj.

Delooc.

Se va vedea in primele curse.

Echipe precum Mercedes si RB sunt la alt nivel - au descoperit alte inovatii care le permit sa duca performantele pe alta treapta.

Ferrari si McLaren probabil vor fi mai well sorted cand incepe sezonul dar probabil deja au ramas deja in urma.

 

Si aici in F1 nu e ca in motogp sa se balbaie astia la primele etape sa nu gimbeasca setupul...nu exista asa ceva.Vor fi tzipla de la prima etapa.

 

Nu cred ca exista nimic in lumea asta inovativ care sa fie tipla la prima implementare.

Cu atat mai mult in F1 unde lucrurile sunt de o complexitate dusa la extrem.

Cea mai complexa piesa din puzzle este pilotul, asa ca sansele ca sa fie bine/rau la prima etapa sunt 50%-50%.

Simulatoarele sunt f bune, dar realitatea este un pic diferita.

Parerea mea...dar na, daca o sa mearga Mercedes bine, o sa zici ca ai avut dreptate, daca nu o sa mearga bine, o sa se gaseasca niste scuze :)....as always.

Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, Method said:

Si aici in F1 nu e ca in motogp sa se balbaie astia la primele etape sa nu gimbeasca setupul...nu exista asa ceva.

 

De unde ai ideea asta? :) Până și echipele mari au nevoie de cel puțin câteva curse pentru a eficientiza pachetul pe care-l au la dispoziție la început de sezon. Cu atât mai mult acum, când tot monopostul este nou. Și Wolff spunea ieri că încă experimentează și că sunt entuziasmați să vadă cum reacționează mașina. La fel ca și Anthony Davidson, sunt de părere că vom avea nevoie de cel puțin câteva curse pentru a vedea o ordine reală și cât de cât stabilă.

 

29 minutes ago, damager said:

daca o sa mearga Mercedes bine, o sa zici ca ai avut dreptate

 

Nu cred că vor fi slabi, cel puțin ca performanță pură. Dificultatea va fi exploatarea eficientă a pachetului pe care-l au, plus eventuale probleme de fiabilitate. Este clar că au cel mai compact pachet motor, dar aici pot interveni probleme cu răcirea și implicit fiabilitatea. Dar deja mă hazardez.

 

21 hours ago, PzKpfW said:

Sper să reușească cineva să "fure" o poză a monopostului fără capota motor.

 

N-a durat mult, deși nu se vede mare lucru. În afara radiatoarelor montate foarte înspre interior (practic intră în spațiul rezervorului) se vede și aici că au mutat anumite elemente mai sus pentru a reduce lățimea.

 

image.thumb.png.b703d160a9e65572164b7310d7a55e9d.png

 

Poza de mai jos mi se pare relevantă - se observă bine cum Mercedes-ul este mai voluminos în partea de sus. În afară de partea mediană mai lată (sub airbox), priza de aer motor este și ea mult mai voluminoasă decât la Ferrari; este evident că folosesc priza aia de aer și pentru răcire (pe stilul Alpine anul trecut, dar nu la fel de extrem), pe când italienii au o secțiune foarte redusă și o folosesc exclusiv ca intake pentru motor, toată răcirea făcându-se în sidepods.

 

12 hours ago, PzKpfW said:

image.thumb.png.24587d540ebf2ddacf50e8bb9ce4fc04.png

 

La fel de interesantă abordarea aripii față, mult mai cambrată (mai multă apăsare) la Mercedes.

 

Fundul plat al celor de la Williams (Latifi s-a oprit pe circuit după o problemă tehnică, monopostul fiind recuperat de o platformă)

 

image.thumb.png.7b9617da43f88a65ef5cee2ba2499598.png

 

Noi elemente aero la Ferrari (inspirate de McLaren)

 

image.thumb.png.35709815d0071d7c8d279a8e55b46788.png

 

20 minutes ago, ENEOS said:

Începe țircu' weekendul ăsta

 

Săptămâna viitoare este prima etapă. Asta este ultima sesiune de teste înainte de prima cursă, pe același circuit.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, damager a spus:

Nu cred ca exista nimic in lumea asta inovativ care sa fie tipla la prima implementare.

Cu atat mai mult in F1 unde lucrurile sunt de o complexitate dusa la extrem.

Cea mai complexa piesa din puzzle este pilotul, asa ca sansele ca sa fie bine/rau la prima etapa sunt 50%-50%.

Mda,te contrazic cu absolut tot ce ai zis acolo.

- sunt o gramada de inovatii care sunt tzipla la prima implementare,mai ales in acest sport.Sunt n exemple - alege-ti tu de unde vrei : KERS,blown diff,blown exhausts,1.6 hibrids,split turbos HIKS sau cum naiba se numea,sistemul ala de schimba unghiul rotilor in functie de manevrarea volanului pe adancime si altele si altele.Da - nu merg tipla la toate echipele insa la echipele de top nu prea dau balbe.De ce?Pentru ca pregatire maxima in prealabil,ca au bani sa faca asta...mai ales in F1 unde nimic nu e lasat la voia intamplarii si nimic nu ramane necalculat si netestat la extrem.

- depinde de pilot...dar nu,nu e el.Cea mai complexa piesa din puzzle este neprevazutul dat de ceea ce se poate intampla in timpul cursei vis-a-vis de reactiile celorlalte echipe piloti etc,asta este si va fi intotdeauna problema si pt asta se fac n scenarii - chiar si asa ei incearca sa prevada totul.Pilotul lor e o constanta,teoretic cel putin.

- Iar sansele pt o echipa de varf sa se comporte "bine" sunt de peste 90%.

Acum 2 ore, damager a spus:

Parerea mea...dar na, daca o sa mearga Mercedes bine, o sa zici ca ai avut dreptate, daca nu o sa mearga bine, o sa se gaseasca niste scuze :)....as always.

Parerea ta...vad ca nu ai nici o parere,doar imi hateresti parerea mea nu?

As always.

Acum 1 oră, PzKpfW a spus:

De unde ai ideea asta? :) Până și echipele mari au nevoie de cel puțin câteva curse pentru a eficientiza pachetul pe care-l au la dispoziție la început de sezon. Cu atât mai mult acum, când tot monopostul este nou. Și Wolff spunea ieri că încă experimentează și că sunt entuziasmați să vadă cum reacționează mașina. La fel ca și Anthony Davidson, sunt de părere că vom avea nevoie de cel puțin câteva curse pentru a vedea o ordine reală și cât de cât stabilă.

Am zis de setup facand o paralela cu balbele Ducati si Yamaha din prima runda de gp unde unii au gresit presiunea in gume iar ceilalti au gresit electronica samd (cf lui Bagnaia).Asta ziceam,ca la F1 nu se poate intampla asa ceva.Aaa,ca vor trece mai multe etape pana vor eficientiza pachetul,clar da.

Asta am zis si eu de  o luna - ca dupa primele 2 3 curse abia ne vom face o idee.

Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, ENEOS a spus:

Merci. Deci weekendul ăsta n-am la ce adormi în fața tembelizator ului. :crack:

:crack:

Si in weekendul urmator va fi palpitant...prima jumatate de ora :)

ce colorit are McLaren :

bbfdab4a-4764-486e-8ceb-900a9f6d715d_ori

Pardon...pittura (facepalm),asa e la moda sa se spuna acum.

a se face abstractie de vopseaua verde de pe podea.

Link to comment
Share on other sites

O informație tehnică interesantă: se pare că Mercedes folosesc un "air-to-water" intercooler (scuze de englezism, limba română este săracă în termeni tehnici) - și asta de ceva timp deja. Pe scurt, pentru cei care nu sunt familiari cu sistemul, este mai complex ca un intercooler clasic ("air-to-air") și folosește două radiatoare în loc de unul, dar este mai eficient în ceea ce privește răcirea aerului și oferă mai multă flexibilitate în aranjament. În mod simplificat, radiatorul care răcește aerul pentru admisie este plasat direct lângă aceasta; în acest fel, aerul răcit intră direct în admisie și nu mai este plimbat prin tuburi și furtune (unde ar apuca să se mai încălzească puțin) - rezultă deci mai multă performanță. Pentru a ilustra diferențele între air-to-water și air-to-air:

 

image.thumb.png.41874c31825bc99a156ce263e07db0be.png image.thumb.png.06ef18636c3aba8370704a4b00aaea28.png

 

Motorul din imagini este unul de la Nissan, irelevant. Am studiat sistemul, având așa ceva pe mașina personală. Așadar:

  • dezavantaje: complexitate, greutate
  • avantaje: performanță, libertate în design (plasarea schimbătorului de căldură principal)

Este unul dintre motivele pentru care Mercedes au putut să eficientizeze mărimile fizice ale pachetului propulsor. Mai mult, se pare că au colaborat cu o firmă care este specializată în echipamente de răcire de înaltă tehnologie - Reaction Engines Ltd., pentru a eficientiza acest sistem de răcire mai complex.

 

O poză mai bună cu partea posterioară a "W13B-ului".

 

cpzq8qdhfrm81-1.thumb.png.fcc74f661ee06090553cb80656e94450.png

 

Nu doar "cocoașa" capotei motor este enormă, ci și aripa spate. Față de RB18 cel puțin.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, Method a spus:

Mda,te contrazic cu absolut tot ce ai zis acolo.

- sunt o gramada de inovatii care sunt tzipla la prima implementare,mai ales in acest sport.Sunt n exemple - alege-ti tu de unde vrei : KERS,blown diff,blown exhausts,1.6 hibrids,split turbos HIKS sau cum naiba se numea,sistemul ala de schimba unghiul rotilor in functie de manevrarea volanului pe adancime si altele si altele.Da - nu merg tipla la toate echipele insa la echipele de top nu prea dau balbe.De ce?Pentru ca pregatire maxima in prealabil,ca au bani sa faca asta...mai ales in F1 unde nimic nu e lasat la voia intamplarii si nimic nu ramane necalculat si netestat la extrem.

- depinde de pilot...dar nu,nu e el.Cea mai complexa piesa din puzzle este neprevazutul dat de ceea ce se poate intampla in timpul cursei vis-a-vis de reactiile celorlalte echipe piloti etc,asta este si va fi intotdeauna problema si pt asta se fac n scenarii - chiar si asa ei incearca sa prevada totul.Pilotul lor e o constanta,teoretic cel putin.

- Iar sansele pt o echipa de varf sa se comporte "bine" sunt de peste 90%.

Parerea ta...vad ca nu ai nici o parere,doar imi hateresti parerea mea nu?

As always.

Am zis de setup facand o paralela cu balbele Ducati si Yamaha din prima runda de gp unde unii au gresit presiunea in gume iar ceilalti au gresit electronica samd (cf lui Bagnaia).Asta ziceam,ca la F1 nu se poate intampla asa ceva.Aaa,ca vor trece mai multe etape pana vor eficientiza pachetul,clar da.

Asta am zis si eu de  o luna - ca dupa primele 2 3 curse abia ne vom face o idee.

Nu iti hateresc nimic, doar ideea asta ca sunt o gramada de invovatii care merge struna din prima. In rest you are the specialist. :). Stai linistit ca eu nu ma pricep asa bine la aerodina

ica si motoare, raciri si altele. De aia nu am o parere. Si nu am zis ca nu merg, am zis ca sunt 50% sanse sa nu mearga. Nu ai cum sa vi tu si sa zici ca 100% o sa mearga. In primul rand ca e invatie, deci nu ai de unde sa sti dc chiar merge, si in al doilea rand, nu cred ca ai tu know-how-ul sa zici ca 100% merge. Doar te dai cu parerea bazandu-te pe ce?

 

Btw, ce predecesor a avut sistemul kers?

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

 

De unde ai ideea asta? :) Până și echipele mari au nevoie de cel puțin câteva curse pentru a eficientiza pachetul pe care-l au la dispoziție la început de sezon. Cu atât mai mult acum, când tot monopostul este nou. Și Wolff spunea ieri că încă experimentează și că sunt entuziasmați să vadă cum reacționează mașina. La fel ca și Anthony Davidson, sunt de părere că vom avea nevoie de cel puțin câteva curse pentru a vedea o ordine reală și cât de cât stabilă.

 

 

Nu cred că vor fi slabi, cel puțin ca performanță pură. Dificultatea va fi exploatarea eficientă a pachetului pe care-l au, plus eventuale probleme de fiabilitate. Este clar că au cel mai compact pachet motor, dar aici pot interveni probleme cu răcirea și implicit fiabilitatea. Dar deja mă hazardez.

 

 

N-a durat mult, deși nu se vede mare lucru. În afara radiatoarelor montate foarte înspre interior (practic intră în spațiul rezervorului) se vede și aici că au mutat anumite elemente mai sus pentru a reduce lățimea.

 

image.thumb.png.b703d160a9e65572164b7310d7a55e9d.png

 

Poza de mai jos mi se pare relevantă - se observă bine cum Mercedes-ul este mai voluminos în partea de sus. În afară de partea mediană mai lată (sub airbox), priza de aer motor este și ea mult mai voluminoasă decât la Ferrari; este evident că folosesc priza aia de aer și pentru răcire (pe stilul Alpine anul trecut, dar nu la fel de extrem), pe când italienii au o secțiune foarte redusă și o folosesc exclusiv ca intake pentru motor, toată răcirea făcându-se în sidepods.

 

 

La fel de interesantă abordarea aripii față, mult mai cambrată (mai multă apăsare) la Mercedes.

 

Fundul plat al celor de la Williams (Latifi s-a oprit pe circuit după o problemă tehnică, monopostul fiind recuperat de o platformă)

 

image.thumb.png.7b9617da43f88a65ef5cee2ba2499598.png

 

Noi elemente aero la Ferrari (inspirate de McLaren)

 

image.thumb.png.35709815d0071d7c8d279a8e55b46788.png

 

 

Săptămâna viitoare este prima etapă. Asta este ultima sesiune de teste înainte de prima cursă, pe același circuit.


sunt convins ca o sa mearga bine, dar ce inseamna bine? Ca o sa castige? La 20 de sec de urmaritori? O sa fie din cauza inovatiilor lor? Sau a non-inovatiilor celorlalti? La cat de complexe sunt monoposturile astea, nu cred ca o singura chestie face diferenta. E un ansamblu care tre sa functioneze perfect in complexitatea lui nu? Ca orice inovatie se imbunatateste in timp, ca de aia sunt sute de ingineri pe langa echipele astea. 

Edited by damager
Link to comment
Share on other sites

Acum 14 ore, damager a spus:

Nu iti hateresc nimic, doar ideea asta ca sunt o gramada de invovatii care merge struna din prima. In rest you are the specialist. :). Stai linistit ca eu nu ma pricep asa bine la aerodina

ica si motoare, raciri si altele. De aia nu am o parere. Si nu am zis ca nu merg, am zis ca sunt 50% sanse sa nu mearga. Nu ai cum sa vi tu si sa zici ca 100% o sa mearga. In primul rand ca e invatie, deci nu ai de unde sa sti dc chiar merge, si in al doilea rand, nu cred ca ai tu know-how-ul sa zici ca 100% merge. Doar te dai cu parerea bazandu-te pe ce?

 

Btw, ce predecesor a avut sistemul kers?

Te-am contrazis in afirmatiile tale cu argumente : nu am afirmat ca toate inovatiile merg din prima 100%.Ci ca au fost o gramada de inovatii aduse de echipe care au functionat din prima.In concluzie e o sansa f mare ca inovatiile aduse de o echipa majora sa meaga atza.De ce?Pt ca nu sunt diletanti - ce aduc ei e tried and proved.

Am zis ca sansele ca o echipa de varf sa se comporte bine - astai insemnand tot - masina performanta,pilot echipa samd sunt de 90% - si sustin.

Ti-am contrazis fix acel procent de 50-50 care de fapt implica zarurile - norocul.Adica jumi-juma.NU.Nu e nici o intamplare acolo,nici un noroc - oamenii aia cand aduc ceva stiu ce fac.Fie  ca e AMG fie ca e RB samd.Daca ar fi asa la ghici 50-50 sansa sa mearga,n-ar mai fi unde sunt.Asta am contrazis.

 

Ba da,exact asta faci si acum : tu nu ai o parere bazata chiar si pe aer pe orice nu conteaza,uite de ex cum e colegul care da niste argumente,ci doar hate-uri la adresa mea.Citatul trecut a fost edificator - parerea ta era de fapt nimic despre masini o opinie ceva ci o opinie despre mine.

Acum 21 ore, damager a spus:

Parerea mea...dar na, daca o sa mearga Mercedes bine, o sa zici ca ai avut dreptate, daca nu o sa mearga bine, o sa se gaseasca niste scuze :)....as always.

Nu sunt interesat despre opiniile tale despre mine.Zero.

Nu mai incerca sa ma iei la zeflemea cu "specialistul",nu am pretins niciodata ca sunt specialist la nimic,si tot timpul am spus ca nimeni de aici nu stie nimic si toti ne dam cu parerea fara sa stim despre ce vorbim - daca am sti despre ce vorbim nu am mai activa pe formuri de dat cu parerea logic nu?Cred ca nu intelegi insusi scopul acestui forum - aici e despre dat cu parerea nu in ciuda faptului ca esti/sunt/suntem incompetenti in acest domeniu ci oarecum tocmai pentru ca suntem incompetenti in F1.Repet - cine are habar despre ce vorbeste in materie de F1 nu o sa intre NEVER aici.Aici toti suntem diletanti.Inclusiv eu inclusiv tu inclusiv colegul care pune poze samd.

 

Ce am zis eu e f simplu - e bazat pe recent history.E la mintea cocosului cu alte cuvinte - Mercedes va merge bine pt au un recent history al performantei impecabil,au finante f mari si o echipa f numeroasa,puternica,bine organizata si bine condusa si in concluzie sunt f mari sansele sa mearga bine in continuare - e ca la pariuri - pe ce se da cota unei echipe - pe baza lotului si pefromantelor anterioare.Daca te gandeai 2 min la ce am zis in loc sa hateresti iti dadeai seama ca eu am zis ceva similar cu apa e uda.

Si "btw" nu,nu stiu ce predecesor a avut sistemul kers,subiectul ma lasa rece...sau imi dai lucrare de control?Google it daca esti interesat,eu nu.Ideea este sa think ahead nu sa retii informatii despre nimic "btw".

 

Imi hateresti parerea - nici o problema,dar fa-o cu argumente.Iar faptul ca nu ma pricep nu e un argument viabil - nici unul din noi nu se pricepe aici.

Eu ti-am dat argumente de ce parerea ta cu 50-50 si pilotul care e asa un hazard e eronata,argumente bazate pe istoria recenta cu n inovatii care au functionat din prima.

Da-mi si tu argumente de ce crezi ca eu gresesc si ca Mercedes nu se va comporta bine si ca nu vor functiona inovatiile Mercedes.

Ascult.

Acum 16 ore, PzKpfW a spus:

O informație tehnică interesantă: se pare că Mercedes folosesc un "air-to-water" intercooler (scuze de englezism, limba română este săracă în termeni tehnici) - și asta de ceva timp deja. Pe scurt, pentru cei care nu sunt familiari cu sistemul, este mai complex ca un intercooler clasic ("air-to-air") și folosește două radiatoare în loc de unul, dar este mai eficient în ceea ce privește răcirea aerului și oferă mai multă flexibilitate în aranjament. În mod simplificat, radiatorul care răcește aerul pentru admisie este plasat direct lângă aceasta; în acest fel, aerul răcit intră direct în admisie și nu mai este plimbat prin tuburi și furtune (unde ar apuca să se mai încălzească puțin) - rezultă deci mai multă performanță. Pentru a ilustra diferențele între air-to-water și air-to-air:

- air-to-water intercooler e folosit masiv din 2014 incoace de (probabil) toate echipele no news there.Avantajele sunt clare - traseu mult mai scurt care da un lag aproape inexistent,controlul temperaturii aerului din intake mult mai bun,si aer mult mai rece.Dezavantaje ar fi greutatea si complexitatea.Si din cate mai tin eu minte AMG isi "imbraca" si airbox'ul cu apa pt racire.

- air-to-water intercooler e folosit deja pe scara larga la masinile de performanta de serie - vezi Bmw M5,dar si variantele de 3.0 turbo benzina,vezi Mercedes cu motorul ala de 2 litri si 420 de cai pus pe A Classe AMG samd samd.E deja common knowledge.

 

Cred ca secretul si punctul-cheie al acestui design "no-sidepods" al Mercedes care implica intradevar o racire exemplara facuta cu un aport de aer infim fata de celelalte echipe este dupa cum bine ai zis (tu parca ai zis nu?) - lichidul de racire.Care in mod clar nu e G12 :bounce: Asta ar fi interesant - sa intelegem cu ce naiba racesc ei motorul,uleiul si aerul din intake de le permit o racire eficienta cu niste prize de aer infime...

 

Horner a prins ideea si am inteles ca deja cauta sa le dea peste maini celor de la Mercedes cu regulamentul (Scarbs - Are Mercedes sidepods legal? - Scarbs subliniaza faptul ca cel mai bun flux pt racire e acela de langa corpul masinii si AMG a dus asta la rangul de arta).In prima instanta se pare ca ar fi bombanit prin presa ca nu sunt legali sidepod urile masinii AMG dar dupa aia si-a luat seama si punctul de vedere oficial al echipei e ca nu au declaratii in acest sens.

Acum 17 ore, PzKpfW a spus:

Nu doar "cocoașa" capotei motor este enormă, ci și aripa spate. Față de RB18 cel puțin.

Da - big ass bitch :D

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Method a spus:

Te-am contrazis in afirmatiile tale cu argumente : nu am afirmat ca toate inovatiile merg din prima 100%.Ci ca au fost o gramada de inovatii aduse de echipe care au functionat din prima.In concluzie e o sansa f mare ca inovatiile aduse de o echipa majora sa meaga atza.De ce?Pt ca nu sunt diletanti - ce aduc ei e tried and proved.

Am zis ca sansele ca o echipa de varf sa se comporte bine - astai insemnand tot - masina performanta,pilot echipa samd sunt de 90% - si sustin.

Ti-am contrazis fix acel procent de 50-50 care de fapt implica zarurile - norocul.Adica jumi-juma.NU.Nu e nici o intamplare acolo,nici un noroc - oamenii aia cand aduc ceva stiu ce fac.Fie  ca e AMG fie ca e RB samd.Daca ar fi asa la ghici 50-50 sansa sa mearga,n-ar mai fi unde sunt.Asta am contrazis.

 

Ba da,exact asta faci si acum : tu nu ai o parere bazata chiar si pe aer pe orice nu conteaza,uite de ex cum e colegul care da niste argumente,ci doar hate-uri la adresa mea.Citatul trecut a fost edificator - parerea ta era de fapt nimic despre masini o opinie ceva ci o opinie despre mine.

Nu sunt interesat despre opiniile tale despre mine.Zero.

Nu mai incerca sa ma iei la zeflemea cu "specialistul",nu am pretins niciodata ca sunt specialist la nimic,si tot timpul am spus ca nimeni de aici nu stie nimic si toti ne dam cu parerea fara sa stim despre ce vorbim - daca am sti despre ce vorbim nu am mai activa pe formuri de dat cu parerea logic nu?Cred ca nu intelegi insusi scopul acestui forum - aici e despre dat cu parerea nu in ciuda faptului ca esti/sunt/suntem incompetenti in acest domeniu ci oarecum tocmai pentru ca suntem incompetenti in F1.Repet - cine are habar despre ce vorbeste in materie de F1 nu o sa intre NEVER aici.Aici toti suntem diletanti.Inclusiv eu inclusiv tu inclusiv colegul care pune poze samd.

 

Ce am zis eu e f simplu - e bazat pe recent history.E la mintea cocosului cu alte cuvinte - Mercedes va merge bine pt au un recent history al performantei impecabil,au finante f mari si o echipa f numeroasa,puternica,bine organizata si bine condusa si in concluzie sunt f mari sansele sa mearga bine in continuare - e ca la pariuri - pe ce se da cota unei echipe - pe baza lotului si pefromantelor anterioare.Daca te gandeai 2 min la ce am zis in loc sa hateresti iti dadeai seama ca eu am zis ceva similar cu apa e uda.

Si "btw" nu,nu stiu ce predecesor a avut sistemul kers,subiectul ma lasa rece...sau imi dai lucrare de control?Google it daca esti interesat,eu nu.Ideea este sa think ahead nu sa retii informatii despre nimic "btw".

 

Imi hateresti parerea - nici o problema,dar fa-o cu argumente.Iar faptul ca nu ma pricep nu e un argument viabil - nici unul din noi nu se pricepe aici.

Eu ti-am dat argumente de ce parerea ta cu 50-50 si pilotul care e asa un hazard e eronata,argumente bazate pe istoria recenta cu n inovatii care au functionat din prima.

Da-mi si tu argumente de ce crezi ca eu gresesc si ca Mercedes nu se va comporta bine si ca nu vor functiona inovatiile Mercedes.

Ascult.

- air-to-water intercooler e folosit masiv din 2014 incoace de (probabil) toate echipele no news there.Avantajele sunt clare - traseu mult mai scurt care da un lag aproape inexistent,controlul temperaturii aerului din intake mult mai bun,si aer mult mai rece.Dezavantaje ar fi greutatea si complexitatea.Si din cate mai tin eu minte AMG isi "imbraca" si airbox'ul cu apa pt racire.

- air-to-water intercooler e folosit deja pe scara larga la masinile de performanta de serie - vezi Bmw M5,dar si variantele de 3.0 turbo benzina,vezi Mercedes cu motorul ala de 2 litri si 420 de cai pus pe A Classe AMG samd samd.E deja common knowledge.

 

Cred ca secretul si punctul-cheie al acestui design "no-sidepods" al Mercedes care implica intradevar o racire exemplara facuta cu un aport de aer infim fata de celelalte echipe este dupa cum bine ai zis (tu parca ai zis nu?) - lichidul de racire.Care in mod clar nu e G12 :bounce: Asta ar fi interesant - sa intelegem cu ce naiba racesc ei motorul,uleiul si aerul din intake de le permit o racire eficienta cu niste prize de aer infime...

 

Horner a prins ideea si am inteles ca deja cauta sa le dea peste maini celor de la Mercedes cu regulamentul (Scarbs - Are Mercedes sidepods legal? - Scarbs subliniaza faptul ca cel mai bun flux pt racire e acela de langa corpul masinii si AMG a dus asta la rangul de arta).In prima instanta se pare ca ar fi bombanit prin presa ca nu sunt legali sidepod urile masinii AMG dar dupa aia si-a luat seama si punctul de vedere oficial al echipei e ca nu au declaratii in acest sens.

Da - big ass bitch :D

 

 

 

U are the boss :)))))))))))))))))))...

ipocrizia ta ma lasa rece, noi sa fim sanatosi 

Link to comment
Share on other sites

Mda,alt atac alt hate și nici un argument în favoarea a ceea ce zici tu....de fapt nu cred ca știi nici tu ce zici....în afara de "sa moara capra vecinului"

De aia nici nu ma agit.

 

Aparte de prostiile noastre fără sens,nu vi se pare ca noile mașini (parca de anul asta au scos Mgu-H?) Suna mai bine?

https://fb.watch/bIiJyBWso6/

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Method said:

- air-to-water intercooler e folosit masiv din 2014 incoace de (probabil) toate echipele no news there.Avantajele sunt clare - traseu mult mai scurt care da un lag aproape inexistent,controlul temperaturii aerului din intake mult mai bun,si aer mult mai rece.Dezavantaje ar fi greutatea si complexitatea.Si din cate mai tin eu minte AMG isi "imbraca" si airbox'ul cu apa pt racire.

- air-to-water intercooler e folosit deja pe scara larga la masinile de performanta de serie - vezi Bmw M5,dar si variantele de 3.0 turbo benzina,vezi Mercedes cu motorul ala de 2 litri si 420 de cai pus pe A Classe AMG samd samd.E deja common knowledge.

 

Tot ce zici este adevărat; tehonologia nu este nouă și se folosește pe mașinile de serie de câțiva ani. Este însă un compromis: ceva mai multă performanță vine la pachet cu greutate și complexitate. Pe automobilele de stradă impactul greutății suplimentare este mult mai redus față de un monopost prototip de F1. Nu era deci deloc evident faptul că se folosește și în F1. Dealtfel deocamdată doar despre Mercedes s-a confirmat că folosesc metoda, nu sunt convins despre restul motoriștilor. Oricum, mi s-a părut interesant să abordez subiectul, nu cred că mulți useri de pe topic s-au interesat sau cunosc soluția.

 

1 hour ago, Method said:

Suna mai bine?

 

Personal mi se pare că sună fix la fel :) 

 

6 hours ago, Method said:

Horner a prins ideea si am inteles ca deja cauta sa le dea peste maini celor de la Mercedes cu regulamentul

 

A avut o răbufnire inițială, raportată de către cei de la AMuS. Între timp s-a calmat. Ferrari ar putea însă să protesteze în legătură cu paletele/aripioarele oglinzii:

 

image.thumb.png.494d002f0231ed0bf2f538f38649821d.png

 

Între timp, pe circuit:

  • Red Bull au venit cu o evoluție a sidepod-urilor (mai puțin dramatică decât mă așteptam)

ak50mqmmswm81.thumb.png.987df0e281148b07155c893844409977.png image.thumb.png.df636f2632a9bb5c5dd818a852eea743.png image.thumb.png.a6523bb46b554597a51e1fd61c71201e.png image.thumb.png.1ef2b27aca95eedb1354b4287e95744e.png

  • Ricciardo are covid - nu va mai participa la test, dar va fi disponibil pentru prima cursă
  • Probabil cel mai interesant, atât Red Bull cât și Mercedes rămân la părerea de la Barcelona: Ferrari sunt rapizi - probabil cei mai rapizi. Cei de la Mercedes spun chiar că "dacă s-ar ține mâine cursa, Ferrari ar obține dubla fără probleme". Cursa nu este mâine, iar Red Bull și Mercedes sunt "lenți" pentru că nu reușesc să-și facă să funcționeze monoposturile eficient (ce spuneam despre timpul avut la dispoziție).

image.thumb.png.40a6f7729075f6f714fa343cb9753a60.png

 

Mercedes pare să aibă cele mai mari probleme cu "țopăitul", ceea ce-i împiedică să testeze eficient. Red Bull au probleme de subvirare. McLaren au avut probleme recurente cu supraîncălzirea frânelor cu care au pierdut mult timp la standuri în ultimele două zile și pe care speră să le fi rezolvat abia astăzi. La polul opus, Ferrari merge strună, fără probleme de fiabilitate, își urmează cu succes programul de testare. Orice ar face restul, Ferrari va fi cel puțin la bătaie pentru victorii anul ăsta.

 

1t8lgboyswm81.thumb.jpg.e30e505ac8128e5696f24d6561f5cf4e.jpg

 

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...