Jorge Lorenzo Postat Martie 28, 2015 Autor Share Postat Martie 28, 2015 Sa nu uitati ca la noapte se schimba ora,se da ceasul cu o ora inapoi. Cursa e maine dim la ora 10 dupa ora noua,ora 9 dupa ora veche. Nope.. ceasul se da cu o ora inainte ! Exact asa cum spui in a doua fraza... dupa ora veche (daca uiti sa dai ceasul inainte) cursa incepe la 9. Daca dai ceasul dupa ora de vara, o sa fie ora 10. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Martie 29, 2015 Share Postat Martie 29, 2015 In sfarsit, un final fericit de cursa!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 29, 2015 Share Postat Martie 29, 2015 Faină cursă. Cine ar fi pariat pe o victorie Ferrari pe uscat? Au avut o strategie mai bună ce-i drept, dar a fost mai mult de atât. Unde e Toto să ne spună că în Malaysia vor fi mai rapizi ca în Australia? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 29, 2015 Share Postat Martie 29, 2015 (editat) Vettel Nu credeam vreodata ca ma voi bucura cand va castiga Vettel,dar iata ca... Mi-a adus aminte de Schumacher,a mers ca pe sine. Si mai important decat Vettel,Ferrari a mers ca pe sine. Si iata ca pt prima oara de la inceputul lui 2014,cineva a reusit sa-i bata pe cei de la AMG "fair and square" dupa cum bine zise Vettel. Cred ca pt toata treaba asta trebuie de fapt sa-i multumim lui Sergio Marchionne pt ca i-a facut Vant maestrului Montezemolo si i-a zis sa-si ia cu el si prietenul care avea o cariera stralucitoare in vanzarea de masini in SUA si pe care-l pusese sef la Ferrari,si care l-a pus la conducerea Scuderiei pe acest vultur,Arivabene,care iata ce rezultate a reusit sa produca intr-o iarna,.Jos palaria. Stiu sigur ca motoarele AMG au suferit de un oarecare scadere de putere in Malayesia datorita temp si umiditatii crescute.Anul trecut ei se plangeau foarte mult de treaba asta datorita arhitecturii acelei split tubine erau mai afectati. Dar speram ca si la urmatoarele curse Ferrari sa-i poata provoca pe cei de la AMG,sa nu fie acesta doar un foc de paie.Sper ca aceasta cursa sa marcheze sfarsitul dominatiei AMG.Si sper ca acum Primadona (stiti la cine ma refer) plange de ciuda.Si probabil da vina pe Rosberg pt ca nu a castigat. Fingers-crossed Editat Martie 29, 2015 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Martie 30, 2015 Autor Share Postat Martie 30, 2015 Am mai văzut asta undeva... » Post actualizat in 21 Mar 2015 14:26 S-a intamplat din nou acum cateva zile pe Nordschleife. Din nefericire, un spectator a fost accidentat mortal. https://www.youtube.com/watch?v=5quxhNEio_g ____________________________________ Inapoi la F1, ma bucur pentru victoria lui Vettel. O sa descarc si eu cursa sa o vad, sau poate o dau astia pe Dolcesport in reluare. Alonso cred ca e foarte fericit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 31, 2015 Share Postat Martie 31, 2015 Da bate din palme Alonso declara ca e foarte fericit ca a reusit sa mearga la nivelul celor din pluton (Toro Rosso,Force India,etc) pana sa-i crape iar masina.Era deasemenea fercit pt ca Button era gata-gata sa termine cursa.Acum bine,baby-steps,dar eu ma intreb,McLaren chiar nu a invatat nimic?Adica nu au furat nimic anul trecut din motorul Mercedes?Pt ca draq,ar trebui sa fie profesori. Privind logic,Alonso nu a judecat-o rau,s-a gandit ca nu s-a intamplat nimic bun la Ferrari din 2008 parca de cand Kimi a castigat campionatul cu Ferrari doar pt ca i-a fost simpatic lui Dumnezeu si prin urmare i s-au aliniat stelele in fata pt a castiga.Ferrari era tot praf si atunci.Drept urmare Alonso as zice ca nu a luat o decizie proasta. Problema insa e faptul ca,dupa cum am mai spus,McLaren e o echipa prin traditie incapabila.Speram ca Honda sa tina totusi stacheta sus. Privind retrospectiv insa,da,probabil Alonso isi da palme ca a plecat de la Ferrari si acestia au ajuns sa se bata la victorie in 2 curse,in timp ce masina lui nu reuseste nici macar sa termine o cursa. Dar de unde era sa stie ca acest Arivabene va fi atat de capabil si va electriza in acest fel echipa? Bine,un indiciu exista,si anume promisiunea lui Sergio Marchionne de a revitaliza Ferrari.Iar baiatul ala chiar ca nu vorbeste prostii. Dar deh,asta e norocul omului,Hamilton a plecat "in orb" la AMG si a iesit campion mondial instant,Alonso a plecat spre un nume de legenda - McLaren - Honda - si de-abia termina cate o cursa.Plus ca l-au mai si bagat in priza.La propriu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Martie 31, 2015 Share Postat Martie 31, 2015 (...) nu s-a intamplat nimic bun la Ferrari din 2008 parca de cand Kimi a castigat campionatul cu Ferrari doar pt ca i-a fost simpatic lui Dumnezeu si prin urmare i s-au aliniat stelele in fata pt a castiga.Ferrari era tot praf si atunci. Nu era chiar praf Ferrari în 2007 (când a câștigat Kimi campionatul). În cel mai rău caz aveau a 2-a cea mai competitivă mașină, după McLaren. Kimi a reușit totuși să câștige 6 curse în acel an, mai multe decât au câștigat Hamilton (4) și Alonso (tot 4) la McLaren. Și per echipă au ieșit mai bine: 9 victorii în total, față de 8 pentru McLaren. În 2008 au avut o mașină chiar mai bună, altfel nu ar fi reușit un pilot de duzină (Massa) să câștige cele mai multe curse (6 la număr) și să se bată pentru titlu până în ultimul tur al ultimei curse. Dar deh,asta e norocul omului,Hamilton a plecat "in orb" la AMG si a iesit campion mondial instant,Alonso a plecat spre un nume de legenda - McLaren - Honda - si de-abia termina cate o cursa.Plus ca l-au mai si bagat in priza.La propriu Nici Hamilton nu a câștigat din primul an la AMG, deși e adevărat ca a avut noroc de o mașină ceva mai bună (și mai fiabilă!) în 2013 față de ce are Alonso acum. Și da, e cam inacceptabil nivelul la care sunt Honda, având în vedere că nu au intrat chiar în necunoscut (cum au făcut-o ceilalți în 2014) și comparând cu nivelul de fiabilitate la care ajunseseră mașinile anul trecut în același moment al sezonului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Martie 31, 2015 Share Postat Martie 31, 2015 (editat) Nu era chiar praf Ferrari în 2007 (când a câștigat Kimi campionatul). În cel mai rău caz aveau a 2-a cea mai competitivă mașină, după McLaren. Kimi a reușit totuși să câștige 6 curse în acel an, mai multe decât au câștigat Hamilton (4) și Alonso (tot 4) la McLaren. Și per echipă au ieșit mai bine: 9 victorii în total, față de 8 pentru McLaren. În 2008 au avut o mașină chiar mai bună, altfel nu ar fi reușit un pilot de duzină (Massa) să câștige cele mai multe curse (6 la număr) și să se bată pentru titlu până în ultimul tur al ultimei curse. Ai dreptate,desi m-am uitat la acele curse,au trecut anii si nu imi mai aduc aminte bine.Am uitat si de maestrul Massa care era gata-gata sa ajunga campion mondial. Poate impresia de harababura de la Ferrari mi-a fost data de Domenicali si de diferenta dintre Ferrari din perioada Kimi-Massa si cel din perioada Schumacher.Bine,si de faptul ca au construit un tunel de vant impresionant cu cateva sute de mil de euro care s-a dovedit a nu da rezultate reale,fiind deci degeaba Sa speram ca a aparut soarele si pe strada lor si totodata ca astfel vom avea si noi curse mai interesante. Walk of shame (nu stiu cum sa pun poza mare,ma enerveaza treaba asta) : Ce rad mecanicii de la Ferrari de saracul si curentatul Alonso... Un articol interesant,o analiza in detaliu din MP al Malaieziei : http://www.pitstops.ro/2015/03/31/mp-malaeziei-victorie-furata-sau-meritata/ Si totodata o teorie foarte interesanta cu privire la un "cheat" al celor de la AMG - teoria este ca acestia speculeaza o chichita din regulament : Senzorul de masurare al debitului de combustibil este la iesirea din pompa (Q max = 100 kg/h),dar este amplasat gresit as spune eu pt ca nu se masoara debitul la injector,prin urmare pompa poate baga debit maxim intr-una,si astfel,fara incalcarea literei regulamentului (dar cu incalcarea spiritului acestuia ca sa spun asa) se poate aduce mult mai mult combustibil im common-rail.Totodata daca supapa din capatul CR e a celor de la Mercedes si nu e data de FIA si precalibrata la 500 bar dupa cum prevede regulamentul,atunci se poate baga presiune in draci pe CR si poate creste si debitul injectoarelor peste 100kg/h.Si dimpotriva,chiar daca supapa respecta valoarea data de FIA si se deschide la 500 bar,CR poate fi mai voluminos si poate tine combustibil foarte mult,putandu-se astfel alimenta lejer cu peste debitul maxim de 100kg/h. Normal ar fi fost ca masurarea debitului si a presiunii sa fie facuta la injector.Ca asa,pe traseu degeaba masori debite si presiuni.Ei pot face "legal" un mic rezervor pe CR si sa bage debit cat vor ei cu conditia sa nu consume cele 100kg date pe cursa. Chiar si daca folosesc aceasta smecherie pe perioade mici de timp,va dati seama ce boost de putere au printr-un amestec mult mai bogat si o presiune crescuta ce inseamna atomizare mai buna si ardere mai completa.Deci minim 50 de cai la asemenea motoare. Iata datele "legale" ale celor de la AMG - http://www.mercedesamgf1.com/en/car/pu106a-hybrid/ Oricum,nu e ceva rusinos pt AMG,chestiile astea s-au facut dintotdeauna.E ceva rusinos pt FIA pt ca nu si-au dat seama de un lucru foarte simplu,si anume ca presiunea si debitul in injector pot fi simtitor mai mari decat la pompa. Pe de alta parte ar fi bine ca FIA sa reglementeze cat de repede treaba asta si poate asa va disparea ceva din avantajul celor de la AMG. Editat Martie 31, 2015 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Ai dreptate,desi m-am uitat la acele curse,au trecut anii si nu imi mai aduc aminte bine.Am uitat si de maestrul Massa care era gata-gata sa ajunga campion mondial. Poate impresia de harababura de la Ferrari mi-a fost data de Domenicali si de diferenta dintre Ferrari din perioada Kimi-Massa si cel din perioada Schumacher.Bine,si de faptul ca au construit un tunel de vant impresionant cu cateva sute de mil de euro care s-a dovedit a nu da rezultate reale,fiind deci degeaba Sa speram ca a aparut soarele si pe strada lor si totodata ca astfel vom avea si noi curse mai interesante. Walk of shame (nu stiu cum sa pun poza mare,ma enerveaza treaba asta) : 1123.jpg Ce rad mecanicii de la Ferrari de saracul si curentatul Alonso... Un articol interesant,o analiza in detaliu din MP al Malaieziei : http://www.pitstops.ro/2015/03/31/mp-malaeziei-victorie-furata-sau-meritata/ Si totodata o teorie foarte interesanta cu privire la un "cheat" al celor de la AMG - teoria este ca acestia speculeaza o chichita din regulament : 11083833_941503512549334_8037875873364620948_n.jpg Senzorul de masurare al debitului de combustibil este la iesirea din pompa (Q max = 100 kg/h),dar este amplasat gresit as spune eu pt ca nu se masoara debitul la injector,prin urmare pompa poate baga debit maxim intr-una,si astfel,fara incalcarea literei regulamentului (dar cu incalcarea spiritului acestuia ca sa spun asa) se poate aduce mult mai mult combustibil im common-rail.Totodata daca supapa din capatul CR e a celor de la Mercedes si nu e data de FIA si precalibrata la 500 bar dupa cum prevede regulamentul,atunci se poate baga presiune in draci pe CR si poate creste si debitul injectoarelor peste 100kg/h.Si dimpotriva,chiar daca supapa respecta valoarea data de FIA si se deschide la 500 bar,CR poate fi mai voluminos si poate tine combustibil foarte mult,putandu-se astfel alimenta lejer cu peste debitul maxim de 100kg/h. Normal ar fi fost ca masurarea debitului si a presiunii sa fie facuta la injector.Ca asa,pe traseu degeaba masori debite si presiuni.Ei pot face "legal" un mic rezervor pe CR si sa bage debit cat vor ei cu conditia sa nu consume cele 100kg date pe cursa. Chiar si daca folosesc aceasta smecherie pe perioade mici de timp,va dati seama ce boost de putere au printr-un amestec mult mai bogat si o presiune crescuta ce inseamna atomizare mai buna si ardere mai completa.Deci minim 50 de cai la asemenea motoare. Iata datele "legale" ale celor de la AMG - http://www.mercedesamgf1.com/en/car/pu106a-hybrid/ Oricum,nu e ceva rusinos pt AMG,chestiile astea s-au facut dintotdeauna.E ceva rusinos pt FIA pt ca nu si-au dat seama de un lucru foarte simplu,si anume ca presiunea si debitul in injector pot fi simtitor mai mari decat la pompa. Pe de alta parte ar fi bine ca FIA sa reglementeze cat de repede treaba asta si poate asa va disparea ceva din avantajul celor de la AMG. FIA deja a facut un pas pentru a verifica mai bine presiunea din sistemul de alimentare, au dat o directiva echipelor sa masoare presiunea in mai multe puncte ale sistemului de alimentare. Termenul de implementare este cursa din China de la inceputul lunii aprilie. http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066 Nu mai gasesc acum articolul, dar se pare ca totul a pornit de la faptul ca una dintre echipe(cel mai probabil AMG) folosea conducte de combustibil care se "umflau" in anumite conditii, actionand astfel ca un rezervor suplimentar amplasat dupa senzorul de presiune. Eu unul sunt curios daca asta se intampla si pe motoarele vandute catre alte echipe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 FIA deja a facut un pas pentru a verifica mai bine presiunea din sistemul de alimentare, au dat o directiva echipelor sa masoare presiunea in mai multe puncte ale sistemului de alimentare. Termenul de implementare este cursa din China de la inceputul lunii aprilie. http://www.autosport.com/news/report.php/id/118066 Nu mai gasesc acum articolul, dar se pare ca totul a pornit de la faptul ca una dintre echipe(cel mai probabil AMG) folosea conducte de combustibil care se "umflau" in anumite conditii, actionand astfel ca un rezervor suplimentar amplasat dupa senzorul de presiune. Eu unul sunt curios daca asta se intampla si pe motoarele vandute catre alte echipe. Va fi interesant sa vedem performantele AMG in China. Iti dai seama ca nu sunt prosti sa dea altor echipe solutia asta. FIA ar trebui sa nu mai umble dupa cai verzi pe pereti si sa masoare debitul si presiunea in injector,foarte simplu si curat.Poti sa ai flow rate cat vrei tu si presiune mii de bari,daca injectorul pulverizeaza cu debitul si pres care trebuie,aia e,regulile sunt respectate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Nu zici rău cu analiza asta. Dar nu mi se pare că avantajul motor (putere) al celor de la Mercedes este atât de evident în acest început de sezon precum a fost anul trecut. Față de Ferrari mai ales.Ceea ce rămâne în schimb, este avantajul consumului de carburant. Atât anul trecut cât și anul acesta, estimările grafice prezentate arată un motor Mercedes mai frugal - din nou, față de Ferrari cel puțin. Asta înseamnă ori că au un motor destul de puternic încât își permit să meargă cu el bine sub limită, fie pur și simplu motorul lor este mai economic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Nu zici rău cu analiza asta. Dar nu mi se pare că avantajul motor (putere) al celor de la Mercedes este atât de evident în acest început de sezon precum a fost anul trecut. Față de Ferrari mai ales. Ceea ce rămâne în schimb, este avantajul consumului de carburant. Atât anul trecut cât și anul acesta, estimările grafice prezentate arată un motor Mercedes mai frugal - din nou, față de Ferrari cel puțin. Asta înseamnă ori că au un motor destul de puternic încât își permit să meargă cu el bine sub limită, fie pur și simplu motorul lor este mai economic. De acord, Mercedes consuma mult mai putin. Pe la 75% din cursa au aratat un grafic in care Hamilton consumase cu 1.5 Kg mai putin in conditiile in care nu putem vorbi de mers economic in situatia in care era. Va fi interesant sa vedem performantele AMG in China. Iti dai seama ca nu sunt prosti sa dea altor echipe solutia asta. FIA ar trebui sa nu mai umble dupa cai verzi pe pereti si sa masoare debitul si presiunea in injector,foarte simplu si curat.Poti sa ai flow rate cat vrei tu si presiune mii de bari,daca injectorul pulverizeaza cu debitul si pres care trebuie,aia e,regulile sunt respectate. Exact asta vor face, presiunea va fi masurata in mai multe puncte. Ar fi interesant ca AMG sa se intoarca la veche lor problema legata de pneuri - degradarea accentuata si rapida - si asta nu e imposibil avand in vedere ca inca nu au ajuns cu puterea la nivelul vechilor motoare V8. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Ar fi interesant ca AMG sa se intoarca la veche lor problema legata de pneuri - degradarea accentuata si rapida - si asta nu e imposibil avand in vedere ca inca nu au ajuns cu puterea la nivelul vechilor motoare V8. Înclin să cred că nu s-au întors la problema asta, ci că nu au scăpat niciodată de ea - mai ales în condiții de temperaturi ridicate. Doar că anul trecut avantajul motor imens pe care îl aveau a reușit să mascheze acest handicap în cursele în care se putea manifesta vizibil. Apoi să nu uităm de unde a venit James Allison: Lotus. Care era principalul avantaj al monoposturilor pe care le-a creat acolo (Lotus E20 și Lotus E2)? Faptul că erau foarte clemente cu cauciucurile. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bmdbmw Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Înclin să cred că nu s-au întors la problema asta, ci că nu au scăpat niciodată de ea - mai ales în condiții de temperaturi ridicate. Doar că anul trecut avantajul motor imens pe care îl aveau a reușit să mascheze acest handicap în cursele în care se putea manifesta vizibil. Apoi să nu uităm de unde a venit James Allison: Lotus. Care era principalul avantaj al monoposturilor pe care le-a creat acolo (Lotus E20 și Lotus E2)? Faptul că erau foarte clemente cu cauciucurile. Exact, Allison imi pare exact ce le lipsea celor de la Ferrari: un inginer capabil sa construiasca o masina cap-coada. Desi teoretic suspensia pull-rod utilizata de Ferrari nu este asa performanta ca cea push-rod utilizata de restul echipelor, Allison a ales sa o utilizeze si pe masina de anul acesta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 Desi teoretic suspensia pull-rod utilizata de Ferrari nu este asa performanta ca cea push-rod utilizata de restul echipelor, Allison a ales sa o utilizeze si pe masina de anul acesta. Nu aș face judecăți de valoare în ceea ce privește diferența dintre cele două tipuri de suspensii. Sunt interpretări diferite, cu avantaje și dezavantaje specifice (explicație tehnică aici). Cert este însă faptul că (și) Alonso a fost în spatele trecerii la pull-rod: era probabil singurul pilot de pe grilă care mersese pe pull-rod în trecut. Allison nu a fost neapărat partizanul pull-rod-ului, dar nu i s-a părut că trecerea înapoi la push-rod ar merita investiția de timp și de resurse: Push-rod and pull-rod on the front has pros and cons on both. The pull-rod is probably harder to get light and stiff, but it is probably a bit easier to get aerodynamic performance from it. So it is swings and roundabouts and it was an area of the car that wasn’t felt to be a problem on last year’s car and therefore not an area that really merited investment in this time round. Sursa, aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 1, 2015 Share Postat Aprilie 1, 2015 (editat) Nu zici rău cu analiza asta. Dar nu mi se pare că avantajul motor (putere) al celor de la Mercedes este atât de evident în acest început de sezon precum a fost anul trecut. Față de Ferrari mai ales. Ceea ce rămâne în schimb, este avantajul consumului de carburant. Atât anul trecut cât și anul acesta, estimările grafice prezentate arată un motor Mercedes mai frugal - din nou, față de Ferrari cel puțin. Asta înseamnă ori că au un motor destul de puternic încât își permit să meargă cu el bine sub limită, fie pur și simplu motorul lor este mai economic. Dpdv consum - cred ca si arhitectura motorului (si aici ma refer la split turbo + mgu-h) ii ajuta foarte mult.Lag-ul mai mic si in general un motor mai responsive cred ca face treaba asta. Acum bine,mai e si capitolul downforce ori la ce putere de apasare au masinile astea cred ca un setup mai agresiv al aripilor iti va da un consum simtitor mai mare.Nu zic ca Ferrari are downforce mai mare decat AMG,dar sunt foarte multe necunoscute la acest capitol. Graining-ul intalnit in Malaiezia si deteriorarea accentuata care s-a vazut acolo - nu cred ca va fi cazul pe parcursul campionatului pt ca in Malaiezia sunt acele temp extreme,in rest e mai ok. Da,Ferrari e mai fin cu gumele si asta e intotdeauna un lucru bun la aceste kkturi de gume,dar trebuie impletita aceasta protejare a gumelor cu un setup al downforce-ului cat mai mare,ceea ce e foarte complicat.In Malaiezia au nimerit-o sa speram ca in China unde daca mai tin eu minte de anul trecut,e mult mai frig,o sa se comporte altfel. Despre pusrod vs pullrod - instictiv as inclina catre pushrod ca solutie mai buna.Dar nu ii vad sa se agite atat pe tema si impresia mea e ca diferenta de feeling si performanta e atat de mica incat nu e important.Kimi despre care se spune ca e un pilot ce trebuie sa simta foarte bine fata,iata ca mere foarte bine pe pullrod si scoate timpi ff buni.Ca e inconstant,asta e alta treaba,cred ca are mai degraba de a face cu stilul de pilotaj al lui Kimi,dar cert e ca viteza pe 1 tur e acolo si la Kimi. Din cate am vazut ei se concentreaza mult mai mult pe aero sacrificand iata,un feeling putin mai bun pe care l-ar fi avut pe pushrod si tinand solutia de pullrod datorita faptului ca acea bara care "trage" ansamblul arc-telescop (adica pullrod-ul) poate fi pozitionata diferit fata de pushrod fapt ce ii ajuta la un mai bun flux de aer in acele zone care sunt ff importante.Uitati-va si la AMG care prefera sa aiba wishbone-ul superior mai adunat ca sa zic asa in acea zona tocmai pt a canaliza aerul mai bine. Cred ca Ferrari a reusit in sfarsit o victorie in fata celor de la AMG datorita unui pachet competitiv (aero + motor+fiabilitate),un setup corect,clementa cu gumele care i-a avantajat enorm mai ales pe acest circuit si nu in ultimul rand o strategie perfecta. AMG n-a fost in nici un moment in pozitia de a se bate pt locul 1,dar mi-am dat seama de asta tarziu in cursa,la inceput chiar nu intelegeam de ce nu intrase si Vettel la boxe pe SC ca si ceilalti,chiar mi s-a parut o greseala.Dar dupa aia am inteles. A fost un cumul de factori ce i-au garantat victoria celor de la Ferrari dar factorul hotarator au fost gumele as zice eu.In timp ce la AMG guma principala a fost hard-ul,pt ca medium-ul il papau foarte rapid,la Ferrari au marsat pe medium,avand stint-uri mult mai lungi similare daca nu si mai lungi decat altii cu hard-uri,reusind timpi competitivi pana cu 1-2 ture inainte de a schimba.Rosberg a mers mai mult pe medium-uri decat Hamilton avand o strategie diferita,dar cu rezultate mai proaste,pilotul insa neavand nici o vina.Pur si simplu s-a vazut ca faceau 2-3 tururi ff rapide cu medium,dupa aceea timpi scadeau simtitor.Toate astea s-au tradus intr-un avantaj confortabil al lui Vettel de in jur de 10s pe ultimele tururi de unde a putut sa gestioneze victoria. Problema e ca nu stiu daca va mai fi cazul in cursa din China,unde sigur nu vor mai fi probleme de degradare la AMG.Iar fata in fata ca sa zic asa,AMG cred ca are linistit juma de sec/tur fata de Ferrari. Sa vedem,sper sa fie cu scandal si depasiri oricum ar fi.Problema e insa ca fata de anul trecut,cand in spatele AMG se dadeau batalii acerbe pt locurile 3-4,acum RB si Williams parca au involuat.Mai ales RB,saracul Ric se batea cu Toro Rosso in timp ce Williams care promitea foarte mult la inceputul anului se pare ca nu are downforce cat trebuie. OFF : Daca tot am discutat de suspensii,ce parere aveti de bascula spate a celor de la Ducati?Pe langa puterea care s-a vazut ca e monstruoasa,si faptul ca a reusit sa rezolve problema subvirarii,Gigel asta chiar are viziune : incearca o folosire timida a aero prin acele aripioare si insista in "sacrilegiu": bascula de CF La mai mare. Cand oi vedea si un rezervor (din kevlar - nu din kktu de Al) asezat jos in spatele motorului,pot dormi linistit Sunt convins insa ca va mai trece multa vreme.Pana atunci - Go Ducati. Bai nene,dar ce e cu puterea aia?Vedeam pe telemetrie,odata ce motoreta reusea sa se indrepte cat de cat la iesirea din curba,acceleratia era de-a dreptul salbatica,adica am vazut-o patinand clar,s-a si auzit pe filmare si cu toate astea ajungand la peste 250 dupa iesirea din curba intr-un timp ce mi s-a parut a fi 1-2s,pur si simplu Yamaha era speechless.De liniile drepte nu mai zic nimic,ca s-a vazut.Deci OMG - uitandu-ma la filmarile onboard - efectiv te ia groaza.Nu am mai vazut asa ceva pana acuma - e un monstru.Deci chiar ma lua frica cand ma uitam cum accelereaza - as spune ca are mult chiar si peste Honda.La COTA cred ca nu vor avea rival. Iarasi Go Ducati - devin fan.Acuma mai lipseste Stoner sa-i dea slide pe accel direct din apex. Editat Aprilie 1, 2015 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Am impresia că Ducati folosește avantajul celor 2L de carburant în plus (deși teoretic au dreptul la 24, sigur au mers cu vreo 22) pe accelerație, și nu pe viteza de vârf. Umblă vorba prin paddock de ani buni cum că au cel mai puternic motor. În ciuda acestui fapt, Honda pare să aibă cea mai mare viteză de vârf. O cutie seamless mai bună (față de Yamaha)? Flux mărit de carburant pentru accelerație și o limită de turații mai joasă (față de Honda)? Doar Gigi și inginerii lui știu.Apoi, chiar dacă e vorba de o soluție veche, supapele desmodromice chiar au eficiența lor. Față de supapele normale (acționate de arborele cu came), nu opun niciun fel de rezistență, închiderea și deschiderea fiind tot timpul controlate. Dacă este să ne luăm după 9fingers se pare că sunt mai eficiente și față de cele pneumatice, având în vedere că cele din urmă folosesc aceeași presiune pentru orice regim de turație.Rezervorul e tot din Al, dar l-au mutat mult mai în spate. De unde forma galeriilor sub coadă: » Post actualizat in 02 Apr 2015 11:16Și ceva on-topic - cele mai bune mesaje radio din MP al Malaysiei: "Can I pass these people because they are not even trying to catch up to the safety car?" - Kimi Räikkönen "I'm a little bit surprised - we seem to be catching cars! Quite a few cars." - Jenson Button "Say it to me simpler - so if he goes by me, then he's won? I mean, has he beaten me then?" - Nico Rosberg "-Checo, your deg is still good, your deg is still good." "-Yeah, but I'm so slow man!" - Force India & Sergio Perez "This is the wrong tyre, man!" - Hamilton "-Should we stop Lewis again?" "-Paddy, I can hear you." - Mercedes & Lewis Hamilton "Numero uno is back! Ferrari is back!" - Ferrari "Woooooohoooo! Grazie mille, ragazzi. Grazie, grazie, grazie! Dai! Forza Ferrari!" - Sebastian Vettel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Da,frumoasa motocicleta. Dupa cum am zis,este prima oara cand efectiv m-a luat teama uitandu-ma la tv,impresia de accel era imensa.Nu am mai vazut asa ceva la nici o motoreta pana acum,nici chiar la marea Honda.Reiterez,cred ca la COTA o sa rupa tot italienii. Apoi, chiar dacă e vorba de o soluție veche, supapele desmodromice chiar au eficiența lor. Față de supapele normale (acționate de arborele cu came), nu opun niciun fel de rezistență, închiderea și deschiderea fiind tot timpul controlate. Dacă este să ne luăm după 9fingers se pare că sunt mai eficiente și față de cele pneumatice, având în vedere că cele din urmă folosesc aceeași presiune pentru orice regim de turație.Rezervorul e tot din Al, dar l-au mutat mult mai în spate. Nu pot sa nu fiu de acord cu aceste supape.Pare foarte logica treaba.Nu papa din lucrul mecanic al motorului.Bine,in MotoGp mai exista supape cu arbore cu came,dar astia de top au pneumatice.Acum intre pneumatice si desmo,chiar nu as sti care ar fi mai bune,nu m-am gandit niciodata la asta.Iar supapele pneumatice sunt foarte invaluite in mister,pt ca nu se fol la productie in masa,deci nu poti vedea never asa ceva. Asa cea mai buna solutie mi se pare cea cu supape controlate electronic(adica fiecare supapa e actionata de un motoras electric si controlata de ecu),am citit ca Koenigsegg facea experimente cu asa ceva si experiementele s-au dovedit mai mult decat de succes. Precizie perfecta,iar ca cifre se avansa un cuplu cu pana la 30% mai mare si un consum mult mai redus.Acolo cred ca ar fi ceva de experimentat. Cand om scapa de Al asta pe motoarele de competitie nu stiu...de aia ma bucur ca macar bascula au facut-o din CF.Stai ca peste vreo 3-4 ani isi dau seama ca pot face si rezervorul,apoi paharele furcilor fata din CF,apoi si triple-clamp-ul,si jugul,si pasul hotarator- cadrul.Baby-steps. Alta intrebare,oare sunt obligati de regulament sa fol inj indirecta si wet sump?Sau sunt zgarciti? Și ceva on-topic - cele mai bune mesaje radio din MP al Malaysiei: "Can I pass these people because they are not even trying to catch up to the safety car?" - Kimi Räikkönen "I'm a little bit surprised - we seem to be catching cars! Quite a few cars." - Jenson Button "-Checo, your deg is still good, your deg is still good." "-Yeah, but I'm so slow man!" - Force India & Sergio Perez Kimi e ca de obicei,dar Button da o replica tipica de umor englezesc observational. Si saracul Checo care chiar e un pilot bun... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 Asa cea mai buna solutie mi se pare cea cu supape controlate electronic(adica fiecare supapa e actionata de un motoras electric si controlata de ecu),am citit ca Koenigsegg facea experimente cu asa ceva si experiementele s-au dovedit mai mult decat de succes. Precizie perfecta,iar ca cifre se avansa un cuplu cu pana la 30% mai mare si un consum mult mai redus.Acolo cred ca ar fi ceva de experimentat. Știu ce zici, și sunt de acord. Problema cea mai mare pe care trebuie s-o rezolve cu alea însă este fiabilitatea (în timp). Problemă pe care suspectez că o au și cu supapele pneumatice. Dacă rezolva problema asta, a doua problemă (costurile de producție) se rezolva "de la sine", în timp. Cand om scapa de Al asta pe motoarele de competitie nu stiu...de aia ma bucur ca macar bascula au facut-o din CF.Stai ca peste vreo 3-4 ani isi dau seama ca pot face si rezervorul,apoi paharele furcilor fata din CF,apoi si triple-clamp-ul,si jugul,si pasul hotarator- cadrul.Baby-steps. Ducati au avut "cadru" din CF, dar "datorită" lui VR46 s-au descotorosit de el. Btw, vezi cine le furnizează senzorul de viteză? (se vede în poză dacă o mărești) Alta intrebare,oare sunt obligati de regulament sa fol inj indirecta si wet sump?Sau sunt zgarciti? Nu am găsit în regulament nimic legat de elementele astea. Doar presiunea combustibilului văd că este controlată: 2.4.3.6 Fuel System 1. In the MotoGP class the maximum permitted relative fuel pressure is 10 Bar, at a re-circulated flow rate of 50 litres/hour. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 2, 2015 Share Postat Aprilie 2, 2015 (editat) Ducati au avut "cadru" din CF, dar "datorită" lui VR46 s-au descotorosit de el. Btw, vezi cine le furnizează senzorul de viteză? (se vede în poză dacă o mărești) Da,stiu.Am citit un interviu cu Hayden mi se pare (uit orice foarte repede,parca el era coechipierul lui Rossi la Ducati in acea era?) care spunea ca cadrul din CF merita incercat si testat mult mai in amanunt,nu dat la o parte din prima.Iarasi,cu acel flex care le trebuie lor,aia spunea Rossi ca nu flexeaza ca Al,pai eu nu inteleg,cu CF te poti juca la nesfarsit,poti s-o faci sa aiba ce rigiditate vrei tu in functie de compozitie,sunt convins ca un ing bun poate s-o faca identica ca rigiditate cu Al,deci nu mi se pare un motiv plauzibil acela. Heh,McLaren,nici prin cap nu mi-ar fi trecut...noroc ca mai fac bani si din alte treburi in afara de F1 si bursa,ca mureau de foame... 2.4.3.6 Fuel System 1. In the MotoGP class the maximum permitted relative fuel pressure is 10 Bar, at a re-circulated flow rate of 50 litres/hour. Foarte ambiguu,foarte permisiv.Poate fi exploatat major acest regulament. Poate avea presiune de 10 bar pe rail si prin vechiul si anticul pompe-duse sa scoata 2000 bar in camera de ardere.Asta asa,la prima strigare. Cu toate ca e foarte misto MotoGp,prim comparatie ca si spectacol F1 e praf,tot timpul am avut un sentiment de respect si admiratie pt F1 tocmai din aceasta cauza : orice fel de avantaj,orice fel de edge e cautat si exploatat la maxim,orice solutie tehnica e speculata la mm,spre deosebire de Motogp. Poate am mai zis,dar o repet,dpdv al tehnicii sunt ani lumina intre ei.Ani-lumina.Le trebuie un Newey Editat Aprilie 2, 2015 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Aprilie 3, 2015 Share Postat Aprilie 3, 2015 Vorbeam acum ceva timp despre sigla Alfa Romeo pe o mașină de curse Ferrari și despre cum, pe vremuri, lucrurile stăteau invers... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 4, 2015 Share Postat Aprilie 4, 2015 Se pare ca m-am inselat cu privire la tyre degradation in China - e si mai nasol decat in Malaiezia : http://www.planetf1.com/driver/55667788/40958/Dan-You-need-to-drive-like-grandma Inseamna ca iarasi Ferrari va avea o sansa daca uzeaza mai putin gumele.Fingers-crossed. » Post actualizat in 04 Apr 2015 10:01Lotus a angajat un pilot de development foarte "talentat" : Carmen Jorda Probabil s-au cam plictisit mecanicii de fata lui Grosjean (ca Maldonado nu ai cum sa te plictisesti de el ) si au facut un sondaj pe cine vor pilot (inspirandu-se si din nelipsitele postere din Playboy care se gasesc in orice atelier respectabil) si a iesit fata asta castigatoare. Bravo,ne mai clatim si noi ochii : ten: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorge Lorenzo Postat Aprilie 6, 2015 Autor Share Postat Aprilie 6, 2015 Cei de la Motor Trend Channel au facut un test comparativ intre McLaren P1 si Porsche 918 Spyder pe circuitul Laguna Seca. Evident, a fost invitat si un LaFerrari, dar italienii au refuzat sa ia parte la acest test. E super tare testul, mi se pare foarte obiectiv. Va recomand sa va uitati la el cu atentie, si o sa vedeti doua masini atat de apropiate ca si performante, si totusi atat de diferite... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kawazaki Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Cica Renault a cumparat echipa Toro Rosso si va intra in F1 cu un model Dacia (pe gaz eco ) din 2016. http://www.topgear.ro/masini/proiecte-speciale/breaking-news-renault-intra-cu-dacia-in-formula-1-7665.html Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Aprilie 8, 2015 Share Postat Aprilie 8, 2015 Da,vezi ca da stirii e dubioasa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.