Sari la conținut

Formula 1


Jorge Lorenzo

Postări Recomandate

"The Ferrari looking OK. Vettel seems to have a level of grip that is similar to Hamilton. So that's promising for Ferrari, as the car certainly wasn't running out of grip. Still early days but from what we are seeing right now, which is only a few laps at Turn 3, Ferrari could be on a position to give Mercedes a bit of a fight."

Gary Anderson

 

:mexicanwave:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 6,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Very early laps aș zice. Nici nu s-a ajuns la timpul de pole a lui Hamilton de anul trecut (1:22.0). Ce să mai zicem de cele 5s/tur despre care s-a tot vorbit :)

 

Dar da, e bine că măcar o echipă (în afară de Mercedes) are o mașină rapidă out-of-the-box și nu are probleme de fiabilitate - vezi McLaren sau RBR. Dar Merc se detașează la turele parcurse: au peste 100 deja, față de 73 pentru Ferrari care sunt pe doi. Altfel spus: Bottas a făcut în jumătate de zi mai multe ture decât a făcut Vettel toată ziua până acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes își văd de program și acumulează ture. La fel cum au făcut și anul trecut, și acum doi ani... :)

 

S-ar putea ca priza de aer din față să nu ducă nicăieri - adică să aibă ieșirea fix sub nas:

 

C5qJbo_WgAEjEQy.jpg

 

Williams a testat un dublu T-wing:

 

58b443d9c19e7b88f713dc37fba34fb1a29fed01

 

Sharkfin-ul de la Mercedes are un "horn" de evacuare a căldurii probabil:

 

C5rSYMEWMAY9q_w.jpg

 

Interesant că Mercedes pare să păstreze avantajele unui sharkfin "normal" folosind unul cu o suprafață cu 50% mai mică :)

 

Și (nu că ar conta la performanță) cele mai arătoase monoposturi din 2017: Renault RS17 și Toro Rosso STR 12.

 

C5qKcdlWAAAh03y.jpg

 

2017-toro-rosso-str12-f1-car.jpg


» Post actualizat in 27 Feb 2017 17:57

Clasament și cu numărul de ture:

  1. Lewis Hamilton GBR Mercedes-Mercedes 1m 21.765s (73 laps)**
  2. Sebastian Vettel GER Ferrari-Ferrari 1m 21.878s (127)
  3. Felipe Massa BRZ Williams-Mercedes 1m 22.076s (103)
  4. Kevin Magnussen DEN Haas-Ferrari 1m 24.946s (50)
  5. Daniel Ricciardo AUS Red Bull-TAG 1m 23.372s (48)
  6. Valtteri Bottas FIN Mercedes-Mercedes 1m 23.169s (79)*
  7. Sergio Perez MEX Force India-Mercedes 1m 23.709s (39)
  8. Carlos Sainz SPA Toro Rosso-Renault 1m 24.494s (51)
  9. Nico Hulkenberg GER Renault-Renault 1m 25.966s (57)
  10. Fernando Alonso ESP McLaren-Honda 1m 25.821s (29)
  11. Marcus Ericsson SWE Sauber-Ferrari 1m 26.076s (72)

Alonso a apucat până la urmă aproape 30 de ture, dar McLaren este departe. La fel și Renault, la peste 4s de Hamilton. Destul de slab și Force India: timp lent, ture puține. KMag a băgat-o în zid dar a făcut un timp ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes își văd de program și acumulează ture. La fel cum au făcut și anul trecut, și acum doi ani...

 

S-ar putea ca priza de aer din față să nu ducă nicăieri - adică să aibă ieșirea fix sub nas:

 

 

Interesant că Mercedes pare să păstreze avantajele unui sharkfin "normal" folosind unul cu o suprafață cu 50% mai mică

 

Și (nu că ar conta la performanță) cele mai arătoase monoposturi din 2017: Renault RS17 și Toro Rosso STR 12.

Da,dar nimeni nu a fost in apropierea AMG,si pe gume mai slabe pana acuma.NIMENI.

Oricum e intradevar devreme sa ne pronuntam,eu preconizez nu 5s,ci peste 7 pe tur fata de 2016.Deci timpii astia sunt la relanti asa...dar treaba ramane,cineva e aproape de AMG.

 

E un candidat surpriza Ferrari,ma asteptam la RB.Dar probabil motorul ala e inca foarte deficitar.Repet ca o moara stricata - split turbo.Le va da split-turbo asta in cap pana vor intelege.Ferrari totusi a despartit-o si sper sa fie de bun augur.

Sper,dupa cum am mai spus,ca cineva sa le faca concurenta,sa nu ii lase sa defileze,asa cum e de 3 ani incoace.

De fapt asta e si scopul noilor regulamente - shift-ul de pe motor pe aero.Unde RB ar avea cel putin teoretic un avantaj.Dar poate Ferrari care se pupa pe gura cu Bernie o fi primit regulamentele din 2015 si lucra la masina de anul trecut,ca prea prost a mers in 2016,mai stii pacatul..si de aia sunt in vana acuma.Oricum ar fi si chiar daca nu imi place de Vettel si consider ca a luat muuult prea multe campionate fata de talentul sau (si mi-a confirmat treaba asta cu varf si indesat mai ales in 2014 si 2016),as vrea sa ii incalece pe cei de la AMG.

 

S-ar putea intradevar ca acea priza sa fie pur si simplu un culoar drept.

 

Nu,AMG nu prea avea mare nevoie de sharkfin,de aceea initial au venit fara.Si de aia,probabil au aerul din jurul masinii mai sorted out fata de restul.ceea ce e un lucru naspa pt noi.Inseamna ca si-au facut temele super bine.

 

Am zis de la inceput :Renault si acum mai nou STR12.Fara tagada

 

 

Aprpopo de laba trista de la oscaruri,un video funny - Oscarurile F1/2016 : https://www.facebook.com/Formula1/?hc_ref=NEWSFEED&fref=nf

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ferrari totusi a despartit-o si sper sa fie de bun augur.

 

...Ești sigur? Din câte știu doar Mercedes și Honda au arhitectura asta.

 

RedBull au venit la teste cu prelata care se închide cu fermoar pe sub mașină. Nici în cazul incidentelor/accidentelor numai vedem nimic :)

 

eea27af4-4727-4e6d-bf68-ac2316ef581f.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

...Ești sigur? Din câte știu doar Mercedes și Honda au arhitectura asta.

 

Eu asa imi aduc aminte,ca Ferrari au pus mgu-h'ul intre turbina si compresor,deci sistemul e tot split-turbo,desi e tot in cwrul motorului,in timp ce la AMG turbina e in spate,mgu-h e in V-ul motorului iar compresorul e in fata cu toate conductele de aer si intercooler,etc.

 

first warning signs of F1 2017 overtaking fears

Hamilton spune ca acum va fi mai greu de depasit pt ca daca stai in spatele altui monopost,perturbarea aero va fi mult mai mare.

Deasemnea mai spune un lucru important - "much less tyre degradation" (ceea ce eu spun ca e un lucru bun,el spune ca nu).

Personal sunt de parere ca orice e fake nu ajuta spectacolul si la un moment dar se va sparge.La fel ca drs si la fel si gumele fast degrading care de fapt ii faceau pe piloti sa mearga "pe varfuri",neputand sa mearga la limita decat cateva tururi cu un set,pt ca se supraincalzeau rapid si pierdeau aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda a copiat arhitectura Mercedes pt 2017, Ferrari citisem ca au si ei split turbo dar cu toate componentele in partea din spate a motorului.

 

Rezultatele din prima parte a zilei. Mercedes incearca supersoft, Ferrari tot pe medii.

Asa stiam si eu.

 

E bun faptul ca Ferrari sta tot pe medii.Asa facea si AMG in 2016.E semn ca sunt siguri pe ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Urmatoarele 3 echipe au timpi putin mai slabi dar sunt pe soft-uri. Ca tot ma vaicaream acum doua zile ca Ferrari nu face nimic nici anul asta, sper ca ei sa fie surpriza de anul asta.

 

Mercedes tot testeaza gumele mai moi, am impresia ca le e frica de degradarea prea rapida. Au avut probeme cu gumele fix in 2012-2013, cand accentul era pe aerodinamica. In interviurile de ieri ca stau f bine la capitolul asta, dar una e un test la 15 grade temp aerului / 28 grade temp la nivelul pistei si alta e o cursa in Malaezia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E bun faptul ca Ferrari sta tot pe medii.Asa facea si AMG in 2016.E semn ca sunt siguri pe ei.

 

...Sau vor să aibă o referință stabilă pentru a vedea mai ușor diferențele pe care le aduc diferitele setup-uri sau configurații aero :)

 

Personal cred că sunt pur și simplu abordări diferite ale testelor între Ferrari și Mercedes. Până la urmă tot Mercedes acumulează turele cele mai multe. Iar la Ferrari este presiune mare: echipa nu are voie să comunice cu presa până la sfârșitul testelor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si finlandezul facu timpi mai bun pe soft decat primadona pe supersoft : 1.20.960 Ferrari soft vs 1.20.983 AMG ssoft

 

Stiu ca nu inseamna mare branza,dupa cum ati spus,sunt foarte multe variabile in joc la ora actuala,dar parca sunt promisiuni totusi.

Mai bine asa decat sa vad iar AMG la o sec de toti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Și anul trecut Ferrari a avut cel mai bun timp în 2 dintre cele 3 zile de teste de la Barcelona. A urmat un sezon foarte slab cu doar câteva locuri 3 și nicio victorie :)

 

Singurul lucru încurajator pentru ei este că au strâns destul de multe ture fără probleme de fiabilitate. Din acest punct de vedere sunt mai aproape de Mercedes decât au fost anul trecut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mercedes a încercat un dublu T-wing:

 

f1-barcelona-pre-season-testing-i-2017-l

 

Iar Stroll a scăpat-o în pietriș după doar 12 ture. Lipsa pieselor de schimb i-a făcut pe cei de la Williams să renunțe la ziua de astăzi cu totul.

Astia pregatesc formula 1 electrica! Din aia cu plasa deasupra, ca la masinile de balci care se ciocnesc, zici ca e pantograf ala :P

Claire n-o fi vrut sa arda benzina prea multa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cam unde sunt echipele față de testele de anul trecut:

 

SyAO3Ye.png

 

 

Eh,aici e smecheria (smecherie pe care mi-o aduceam eu aminte vag dar uite,tu ai improspatat-o) - anul asta situatia mi se pare total diferita :

 

In timp ce anul trecut Ferrari era la 2s/tur fata de AMG,dar pe ultrasoft,ba mai mult,AMG erau atat de siguri de viteza lor incat nici macar nu s-au sinchisit de fast runs,ci au preferat sa isi faca programele de long runs,anul asta mi se pare situatia inversa : Ferrari sta pe mediumuri,iar pe mediumuri e la ac nivel ba chiar putin mai rapida decat AMG pe softs.

E o diferenta zic eu.E adevarat ca,dupa cum am mai spus,e si wishful thinking,mi-as dori sa fie stopata suprematia AMG,dar cred ca e si o oarecare farama de adevar aici.

 

Interesanta janta aia,oare de ce are palele alea mici?(btw,omg ce pneu monstruos...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, e altceva fata de anul trecut. Cu toate astea opinia generala e ca Mercedes a mers cu 60-70kg de benzina fata de Ferrari cu 30-40kg.

 

Nici in Q3 din Australia nu o sa vedem exact cine cum sta, degeaba ai o masina rapida pe un tur daca nu poate mentine ritmul de cursa.

 

In prima zi nu au avut probleme cu degradarea pneurilor, ieri au cam avut probleme. Aparent au cam aceeasi aderenta pana la un anumit punct si dupa aia degradarea e imensa si trebuiesc schimbate cat mai repede.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Draq sa le fwta Pirelli si prostiile lor.

 

Ziua a 3-a si cica un famous fan in tribune :

 

9c7084bb-e19f-4882-a395-1c7889d5feae_800


» Post actualizat in 01 Mar 2017 08:46

Hamilton zice ca masinile astea noi "i-au dat de l-au julit" - link

 

Foarte interesant articolul pt ca pe langa faptul ca Ham spune,pe buna dreptate ma gandesc,ca noile masini sunt mult mai solicitante decat cele vechi,exista deasemenea discutia despre depasiri (Verst spune ca lui nu i se pare ca se va depasi mai greu,dar na),si se pare ca datorita aero imbunatatite,viteza de varf nu va mai fi la cotele dinainte.

 

Si din nou aceeiasi observatie - "much less tyre degradation - 1 stop races",ceea ce as spune eu ca e un lucru bun totusi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu urmaresc F1 prea mult dar nu inteleg ceva. De ce nu baga astia o regula ca la, sa zicem 0.5m in spatele masinii sa ai o anumita valoare a turbulentelor? Sa te poti apropia si sa poti depasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o cred pe asta cu less degradation, in cursa se schimba treaba cand o sa fie in spatele altei masini.

Sunt perfect convins ca au umblat la gume.

Prea canta toti acelasi refren.

Daca au umblat la gume,asta inseamna ca au modif temp de overheat.Asta ar insemna ca nu ar mai avea probleme in spatele altei masini.Teoretic.

 

Eu nu urmaresc F1 prea mult dar nu inteleg ceva. De ce nu baga astia o regula ca la, sa zicem 0.5m in spatele masinii sa ai o anumita valoare a turbulentelor? Sa te poti apropia si sa poti depasi.

 

Asa ceva cred ca ar fi efectiv imposibil.

Turbulentele masive ale unei masini de F1 sunt date de toate acele elemente aero care "strica" curentul de aer cu care vin in contact si il fac sa lucreze pentru a crea downforce.Mai ales eleronul spate rupe.

Sa luam in considerare ca ceva in genul unui tir are un Cx=1,o masina de serie actuala performante pe aero gen Prius,Bmw 3'er,etc au un Cx=0.26-0.28,iar o masina de F1 are un Cx=0.7.

Nu ai ce face,nu ai cum contracara asa ceva.Singura varianta ar fi scaderea acestui Cx,asta inseamna masini streamlined gen W196.Adica renuntarea la 60 de ani de progres.

 

La 0.5m in spatele masinii nu as crede ca exista turbulente,acolo la aspiratie,pentru ca toate suprafetele acelea arunca aerul in sus.Dar ca sa ajungi acolo,la 0,5m...pffff

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Red Bull spune că a găsit motivația super-performanței Mercedes în calificări: folosesc ulei ca aditiv în benzină. Mai precis, pistoanele ar putea trage ulei în sus în cilindru, spre camera de ardere. Lucru bineînțeles interzis și negat vehement de Mercedes :)

 

Și ce făcea Vettel aseară la 8 și 10.

 

C5xkqTGWYAAHUhK.jpg

 

 

Eu nu urmaresc F1 prea mult dar nu inteleg ceva. De ce nu baga astia o regula ca la, sa zicem 0.5m in spatele masinii sa ai o anumita valoare a turbulentelor? Sa te poti apropia si sa poti depasi.

 

Exact ce zice Method. Suprafețele aero se folosesc de fluxul de aer pentru a genera apăsare. În spatele eleroanelor vor fi invariabil turbulențe, oricât de simple ar fi ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Red Bull spune că a găsit motivația super-performanței Mercedes în calificări: folosesc ulei ca aditiv în benzină. Mai precis, pistoanele ar putea trage ulei în sus în cilindru, spre camera de ardere. Lucru bineînțeles interzis și negat vehement de Mercedes

Nu cred.

Pff...e foarte simplu sunt convins sa "lasi" ulei in cam de ardere,dar ar mere doar in quali dupa cum spun si RB.Da nu inteleg smecheria - uleiul are cifra octanica atat de mare incat e asa un mare gain?

 

RB insa "uita" un lucru clar : AMG e puternica overwall.Si masiv.Nu e vreun quali wonder.Deci nu as pune multa baza in treaba asta.

Si revin iar si iar la un lucru pe cat de simplu pe atat de eficient : RB vorbeste dar pana acum nimeni nu a copiat la linie split-turbo Mercedes.Acolo e castigul continui eu la nsefarsit.

Sa vina RB cu un motor similar AMG,aceeiasi arhitectura,acelasi sistem de split-turbo,aceleasi recuperari electrice si daca si atunci Mercedes e cu 50 de cai mai puternic,e alta poveste.

Dar cand ei vin cu trompetinele alea de la Renault cu turbina cu arhitectura de 1.9tdi,eu as spune ca nu prea au dreptul sa se mire si sa se planga atata ca Mercedes scoate mai multa putere,sau sa caute explicatia acestei puteri in cine stie ce elucubratii neregulamentare.

Explicatia eu spun ca e simpla si e sub ochii lor,sa ne aducem aminte ca AMG a incercat foarte mult sa ascunda aceasta arhitectura in 2014 pentru a nu fi imitata.Mi se pare ca in mod parsiveste,au fost PRIMII care au dat poze si simulari cad cu arhitectura motorului lor special pentru a arunca concurenta pe o pista gresita.De ce?Pai probabil pentru ca stiau ce au pe mana si ce avantaj are.

 

Repet,e bine si cum zice RB,dar ce te faci in timpul cursei?Ca si acolo ii omoara pe toti AMG.Si doar nu consuma tot uleiul din baie,sa de putere in timpul unei curse,ba pe deasupra,cum a zis si Totto,chiar ei au venit cu prop sa limiteze oil tank-ul la 5L?!

» Post actualizat in 01 Mar 2017 10:28

Treaba insa cred ca e totusi uzitata,sa nu uitam ca vedeam mai ales la V10-3L dar si la V8-uri si chiar la astea noi pe turul de formare si inainte de start (si probabil in primul tur,dar nu suntem noi atenti) jerbe masive de fum blue ridicandu-se in sus de la mai toate masinile.De ce?Pai pt ca papa ulei.Deci e o oarecare manevra.

Dar cred ca e practicata la scara larga de toti dar ,repet,nu aici e explicatia suprematiei AMG,ci in split-turbo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...