marian.herciu Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Salut! Am scos de curand mobra din service(schimbat segmentii, lantul de distributie, garnitura de chiulasa si garnitura de capac). A functiona impecabil motorul, ca nou daca ma intrebi pe mine, cu exceptia unor mici probleme.. Picura ulei sau antigel pe la capacul de la alternator. Nu stiu daca era ulei sau antigel ca amandoua sunt uleioase. Un prieten mi-a spus ca la 929 si 954 e clasica problema cu picuratul daca ai mastic la capacul de alternator si nu garnitura. Nu m-am ingrijorat pt ca nici pata de ulei/antigel nu era mare si dupa ce o opream, nu mai picura, plus ca am dat comanda de garnitura. Duminica seara am plecat foarte fericit cu mobra, pana la primul semafor.. asteptand la semafor m-am uitat in jos.. iesea destul de mult fum de sub motor. Am mers incet cu ea spre casa, cam 1km si am remarcat pe langa faptul ca curgea destul de mult antigel/ulei si o bataie la motor.. costant rapid si clar (tacatacataca). La cateva minute dupa ce opream motorul, nu mai picura si nici nu mai curgea.. cum il porneam, cum incepea sa curga ca la balamuc.. Am dus motorul inapoi la service si mi s-a zis ca picura din cauza garniturilor 1. garnitura de la alternator, 2. garnitura de la pompa de apa. Intrebarea mea cea mare este: DAR BATAIA CE O AUZEAM DE LA CE ERA?!!? Ei n-au remarcat nici o bataie.. Este posibil ca bataia sa fi fost de la pompa de apa? Ce alte explicatii ar mai fi? Pe mine ma sperie posibilitatea sa fi incins prea tare motorul sau sa se fi rupt altceva prin el.. Multumesc anticipat pentru parerile voastre. PS. n-am vazut mai mult de 107 grade nici in seara aia, nici alta data.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 du-o inapoi la service...cum poti sa te iei dupa ce zice cineva pe forum??? orice se zice va incepe cu poate sa fie de la......sau de la....sau de la...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 deocamdata, inca este la service si ei pretind ca nu se aude nici un zgomot. Eu sper nici sa nu se auda dar totusi am o teama ca imi va pica cand imi va fi lumea mai draga.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Poate esti tu prea perfectionist...din ce an este motoreta....daca e mai veche este normal sa fie ceva zgomote prin ea...nu neaparat sa fie ceva problema..doar sa se auda:)) daca intetelgi ce vrea sa spun:)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 din 2003 dar eu consider ca orice echipament indiferent de cat de vechi este, poate functiona ca nou, la fel de silentios adica, daca ii schimbi/ungi ce trebuie prin el. Si am pretentia asta! S-ar putea financiar sa coste dar e clar ca ceva nu functioneaza corect daca se aude in plus.. si nu se auzea asa ceva inainte sa o duc la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Du-te la service, ia-o si alearg-o si vezi daca mai face. Oricum, mecanicul cu princina minte de ingheata apele, daca se strica si la mine ceva in motor il dau in fapt. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 din 2003 dar eu consider ca orice echipament indiferent de cat de vechi este, poate functiona ca nou, la fel de silentios adica, daca ii schimbi/ungi ce trebuie prin el. Si am pretentia asta! S-ar putea financiar sa coste dar e clar ca ceva nu functioneaza corect daca se aude in plus.. si nu se auzea asa ceva inainte sa o duc la service. Nu poate functiona ca nou niciodata indiferent cum il ungi sau ce schimbi....odata motorul uzat.....in fine....daca se auze ceva tare atunci sigur e ceva problema in el..dar se va rezolva la service.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 Uleiul nu a scazut ca nivel din ce mi-am dat eu seama si mai avea pana la minim destul, antigelul nu l-am verificat dar in mod cert a scazut simtitor. Azi am sa trec pe la service sa duc garnitura de capac si voi afla mai multe. Sper sa plec calare de acolo. Va tin la curent. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 (editat) Esti sigur ca nu e garnitura de chiulasa?Mai ales ca zici ca ai schimbat-o. Nu mere aia cu "motor vechi,etc",954 sunt motoare foarte bune. Ce cred eu e ca garnitura de chuilasa nu e pusa coresp-ciupita.Vezi in radiator ai ulei?Sus pe buson. Antigelul are gust dulce specific.Gusta acel ulei,etc,ce-o fi,daca are gust dulce,e clar ca s-a amestecat antigelul cu uleiul = garnitura de chiulasa.Mai ales daca iti bate motorul e cam clar ce s-a intamplat. Editat Septembrie 18, 2013 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Bataile pot fi de la: cuzineti - biela sau vilbrochen supape lantul de distributie zornaie - ca orice lant - dar daca lantul e nou nu are cum sa zornaie oala de ambreiaj - troncane esential la ce ai servisat tu la moto, este sa alegi corect cuzinetii dupa codurile stantate pe carter, vilbrochen si biele. poti deosebi relativ usor antigelul de ulei. in primul rand nu sunt miscibile. Antigelul e mai limpede decat uleiul si daca nu ti-e sila sa il gusti, pui pe limba si tebuie sa fie dulce. Sa speram ca se rezolva. Sa speram ca se rezolva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 N-a schimbat cuzineti, a schimbat segmenti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 (editat) Eu nu stiu ce a schimbat. Dar daca a desfacut si motorul bate, alea pot sa fie problemele. Alea mai grave... A-propos Marian, la testul de compresie de dupa segmentare, ce valori au iesit? Chiulasa a fost si ea servisata complet sau a ramas asa? Jocurile la supape cum sunt? Editat Septembrie 18, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 El nu a zis nimic de cuzineti, de-aia spuneam ca nu a umblat acolo. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
art Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Bataile pot fi de la: cuzineti - biela sau vilbrochen supape lantul de distributie zornaie - ca orice lant - dar daca lantul e nou nu are cum sa zornaie oala de ambreiaj - troncane esential la ce ai servisat tu la moto, este sa alegi corect cuzinetii dupa codurile stantate pe carter, vilbrochen si biele. poti deosebi relativ usor antigelul de ulei. in primul rand nu sunt miscibile. Antigelul e mai limpede decat uleiul si daca nu ti-e sila sa il gusti, pui pe limba si tebuie sa fie dulce. Sa speram ca se rezolva. Sa speram ca se rezolva. +1..sincer mi-a fost lene sa scriu asa de mult...dar...deacord cu Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 N-a schimbat cuzineti, a schimbat segmenti. La 954 daca vrei sa schimbi secmenti vei demonta si vibrokenul ...deci se scot si cuzineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 (editat) Am luat mobra din service, Antigel/apa nu mai curge deocamdata, oricum am dat comanda de garnitura pomba de apa. Uleiul inca mai picura timid, sa vedem daca va mai picura maine dupa ce se aplica garnitura nou achizitionata. Cuzinetii erau in regula, doar segmentii i-am schimbat. Acum n-am mai auzit nici bataia desi am ajuns la 102 grade.. mai sus nu urca temperatura cand racirea functioneaza corect.. doar cu apa insa. Pentru un plus de liniste si stabilitate, schimb si kitul de lant. N-am facut test de compresie, desi am mai citit despre el nimeni nu a propus asta.. iar eu... invat din greseli se pare Nici despre jocul la supape nu stiu nimic. In teorie, kitul de pistoane ar trebui sa dea o compresie de 13.5:1. N-am facut testul niciodata dar oricum se simtea mai bine compresia decat inainte sa o bag in service. Chiulasa a ramas asa. In primele doua zile de test nu am auzit lantul zornaind.. azi insa l-am auzit de doua ori.. oricum e un progres faptul ca nu se mai aude la fiecare decelerare dar probabil am sa schimb si intinzatorul de lant cand voi da din nou peste niste bani. Editat Septembrie 18, 2013 de marian.herciu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Septembrie 19, 2013 Share Postat Septembrie 19, 2013 La 954 daca vrei sa schimbi secmenti vei demonta si vibrokenul ...deci se scot si cuzineti. Da, corect, uitasem... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
JAGI Postat Septembrie 20, 2013 Share Postat Septembrie 20, 2013 Si cum toti mecanicii stiu perfect sa schimbe cuzinetii, la orice tip de moto, si lucreaza cu scule profi, s sint toba de cunostinte teoretice si practice.... Te duci pt o problema si din cauza ca mecanicul nu a stiut dinainte ca tre sa dea jos si cuzinetii, a mers pe brinci. La pariu ca daca omul nostru nu auzea la timp zgomotele, ii ieseau bielele prin blocul motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 26, 2013 Autor Share Postat Septembrie 26, 2013 Si cum toti mecanicii stiu perfect sa schimbe cuzinetii, la orice tip de moto, si lucreaza cu scule profi, s sint toba de cunostinte teoretice si practice.... Te duci pt o problema si din cauza ca mecanicul nu a stiut dinainte ca tre sa dea jos si cuzinetii, a mers pe brinci. La pariu ca daca omul nostru nu auzea la timp zgomotele, ii ieseau bielele prin blocul motor. da.. de astfel de mecanici mi-e frica frica si mie. De asta prefer ca motorul sa se auda ca nou.. din pacate motorul meu e departe de asa ceva. Am scos motorul din service, schimbat: lant distributie, segmenti, garnitura chiulasa, garnitura capac, garnitura alternator, kit de lant. Am facut 700 km. Inca mai aud lantul de distributie in vitezele inferioare 1-2 cand intra compresia si motorul e incalzit dar nu se mai aude la fel de urat ca inainte. Credeti ca daca schimb si intinzatorul de lant, nu se va mai auzi deloc lantul de distributie? In rest, nu mai curge nimic. Nu se mai aude acea bataie la motor, nu mai scoate fum albastru. Uneori aleator mai aud cate un croncanit ca cel de la ambreiaj dar doar unul.. nu stiu de la ce este... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Septembrie 26, 2013 Share Postat Septembrie 26, 2013 in vitezele inferioare 1-2 cand intra compresia si motorul e incalzit Ce ai vrut, mai exact, sa zici cu lucrul asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Septembrie 26, 2013 Share Postat Septembrie 26, 2013 Marian, cat te-au costat asa in mare operatiunile de cand ai inceput sa umbli in motor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 26, 2013 Share Postat Septembrie 26, 2013 Intinzatorul ar fi trebuit sa fie luat primul in calcul la distributie,pe urma lant,patine etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marian.herciu Postat Septembrie 26, 2013 Autor Share Postat Septembrie 26, 2013 (editat) Marian, cat te-au costat asa in mare operatiunile de cand ai inceput sa umbli in motor? Lant distributie 3,2 mil aftermarket cu za de legatura. Garnitura chiulasa 3,5 mil Garnitura capac 2,5 mil Segmenti 7,5 mil din care vama 24% si transport din sua 57 dolari manopera motor 13,5 mil ulei 1,33 mil pt rodaj 1000 KM in timp de cand umblu prin service-uri m-au 3 schimburi de ulei 6 mil 2 antigel 3 mil cred.. alta manopera 3 mil. mai pus kit de lant nou 5,3 mil garnitura alternator capac 20 lei manopera pt cele doua 1,5 mil Cesar vreau sa zic ca aud lantul de distributie in prima viteza cel mai tare si mai putin in a doua viteza. in a treia nu-l aud mai deloc. il aud in cele doua viteze cand inchid gazul. Poate aud altceva decat lant de distributie.. cine stie. TNG mersi, am sa-l iau in calcul pt achizitie. Editat Septembrie 26, 2013 de marian.herciu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Septembrie 26, 2013 Share Postat Septembrie 26, 2013 Ai,sa-mi trag ceasu'! 1200E asa la prima adunare fugara...plus ce ti-a scapat din vedere, groaznic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Ady_R_001 Postat Septembrie 26, 2013 Share Postat Septembrie 26, 2013 Ar trebui sa mergi si alti mecanici, pt a ti asculta motorul. Poate sunetele pe care le auzi, sunt normale, dar tie ti se par suspecte. La cati bani ai bagat in ea, eu zic ca se merita sa platesti o verificare la un mecanic bun (sunt destui prin 'zona'), sa ti asculte si/sau sa mearga cu ea la o proba. Asta pt linistea ta sufleteasca. Cat despre mecanicii care ti au lucrat la mobra, daca sunt neseriosi, ar trebui sa i 'bagi pe teava', poate scutesti pe altii de problemele pe care le ai avut tu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.