AlbaCaZapada Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Neatza lume! Sunt mandra posesoare a unui FZ6 (2004) si problema mea este urmatoarea: daca trec de 8000 rpm mi se aprinde martorul de "engine trouble warning light". Daca scade turatia, se stinge si becul. Motocicleta functioneaza impecabil, cu sau fara bec aprins. Totusi... as vrea sa rezolv misterul becului.. Povestea pe scurt e asa: 1. - cumparat mobra in aprilie 2013 din Tg. Mures. Pe drumul catre Bucuresti, am observat ca becul se aprindea de fiecare data cand acceleram brusc sau luam mana din gaz brusc. 2. - imediat am pornit operatiunea surubarit la mobra: - schimbat ulei (15w50 Bel-Ray) +filtru de ulei - schimbat filtru de aer - schimbat antigel - schimbat bujii - schimbat baterie - verificat contacte - verficat sigurante - curatat/verficat cablu ambreiaj - verificat cabluri acceleratie - cauciucuri noi - schimbat lichid de frana, aerisit/curatat franele fatza/spate (inlocuit una bucata etrier fatza) - si alte cele..(diverse operatiuni de pudrat/cosmetizat) 3.- testat mobra pana la mare si inapoi. Rezultatul a fost ca nu se mai aprindea cand acceleram sau luam mana din gaz brusc, dar tot s-a aprins becul. (Pe drum spre mare dupa ~100 de km de mers pe la 9000/10000 rpm fara probleme, s-a aprins dintr-o data becul.. de data asta insa, se aprindea dupa 7000 rpm. Daca o tineam pana in 7000, uneori 7500 rpm nu se aprindea becul, cum treceam de 7000/7500 rpm - aparea becul!.) Nu si-a pierdut din putere, nu s-a intamplat nimic, ci pur si simplu se aprinde becul si sta aprins cat timp stau la turatiile respective. 4. - facut spume, intrebat in stanga si-n dreapta - nimeni nu s-a mai lovit de asemenea problema. Au mai trecut vreo 3000 de km, dar becul inca se aprindea. 5. - ignorat problema cu becul si plecat in tura cu mobra prin Europa. 6. - intors cu mobra din tura prin Europa dupa vreo 6000 de km in care vacutza s-a comportat impecabil (chiar daca am mers constant cu becul de "engine trouble warning light" aprins). 7. - sesizat probleme cu acceleratia. 8. - dus in service Yamaha, schimbat TPS (problema cu TPS-ul din fabrica - un recall campaign deoarece toate FZ6 din 2004 au avut probleme din fabrica cu senzorul de acceleratie). 9. - acceleratia ok acum, "Becul" inca se aprinde. 10. - schimbat uleiul (LiquiMoly 10w40) + filtrul de ulei + filtrul de aer 11. - iesit la o tura mica de control (500 km) sa verific daca se mai aprinde becul. Primii 100 de km la turatii de 8000/9000 - nicio problema. Dupa 109 km, iar s-a aprins becul. 12. - (multe injuraturi). Am deschis si un topic pe forumul international FZ6 cu problema mea..asa ca, pentru cei care au chef/stare sa citeasca 5 pagini de forum (in engleza) pe problema mea si cu diverse sfaturi si pareri, linkul AICI. Important: - becul se aprinde chiar daca este sau nu in sarcina. - nu imi apare eroare pe bord cand pun contacul dupa ce se aprinde "Becul" sau in timp ce se aprinde "Becul" Ce n-am verificat: pompa de benzina Intre timp mi s-a mai sugerat sa verific si intake air temperature sensor... Iar eu incep sa cred din ce in ce mai mult ca e o problema legate de contacte. Totusi, orice idee e binevenita...asa ca: ...Idei, sugestii, reclamatii? Multzam frumos! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Grip Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Se poate sa faca un contact aiurea de la vibratii, poate e slabit contactul la senzor / s-a desfacut ceva de la vibratii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 din moment ce becul ala nu e un simplu senzor de presiune a uleiului sau simillar - inseamna ca se aprinde datorita unui cod de eroare. Ar trebui vazut ce cod de eroare apare la momentul respectiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
disabled_Cata Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Ca sa afli codul de eroare : 1 cheia pe OFF , butonul de comanda pe OFF 2 scoti mufa de la pompa de benzina 3 tii apasate simultan butoanele SELECT si RESET de pe bord si pui cheia pe ON . Continui sa le tii apasate inca minim 8 secunde. Iti apare DiAG pe bord. ca sa selectezi DiAG , apesi 2 secunde simultan SELECT si RESET. O sa iti apara un cod de eroare (sau nu). Poate motocicleta are stocate mai multe. Ca sa le vezi apesi Select (ca sa urci numarul) sau Reset (sa ca cobori). Fz6 are 70 coduri de eroare. Succes. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlbaCaZapada Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 Eh, aici e buba...ca nu apare niciun cod de eroare pe bord..nici dupa ce se aprinde becul, nici in timp ce se aprinde becul si nici dupa ce pornesc motocicleta. Tocmai ce am venit de la drum...evident ca s-a aprins iar becul..si am mers cu el aprins. Acum am verificat cu procedura descrisa mai sus daca e vreun cod de eroare inregistrat, si nu e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 (editat) La pozitia 62 sau 72 din diagnoza ai nr erorilor. Daca s-a aprins eroarea este stokata in ecu. Editat Septembrie 18, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlbaCaZapada Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 update: nu ma uitasem la d61..unde se inregistreaza erorile. Intr-adevar, e un cod: 46..care e legat de Fuel Injection system. Ce am mai observat : - dupa schimbarea TPS-ului, consumul a revenit oarecum la normal, dar doar in afara orasului - inca mai consuma exagerat de mult in oras, dar deoarece cei din service au intins si cablurile de acceleratie, s-ar putea sa fie legat consumul foarte mare de cablurile de acceleratie (in sarcina, acceleratia ramanea oarecum blocata la retur. Dupa un timp, isi revenea ea. Am mai ajustat eu jocul...am mai curatat/uns cablurile..si o sa mai vad zilele astea cum se comporta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 update: nu ma uitasem la d61..unde se inregistreaza erorile. Intr-adevar, e un cod: 46..care e legat de Fuel Injection system. Ce am mai observat : - dupa schimbarea TPS-ului, consumul a revenit oarecum la normal, dar doar in afara orasului - inca mai consuma exagerat de mult in oras, dar deoarece cei din service au intins si cablurile de acceleratie, s-ar putea sa fie legat consumul foarte mare de cablurile de acceleratie (in sarcina, acceleratia ramanea oarecum blocata la retur. Dupa un timp, isi revenea ea. Am mai ajustat eu jocul...am mai curatat/uns cablurile..si o sa mai vad zilele astea cum se comporta). La 62 ai nr de erori inregistrate La 61 codurile ca si nr Cod 46 ai probleme cu alimentarea ecu poate fi baterie tensiune scazuta,contact cu chei,buton rosu,instalatie electrica, Verifica si incarcarea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AlbaCaZapada Postat Septembrie 18, 2013 Autor Share Postat Septembrie 18, 2013 La 62 ai nr de erori inregistrate La 61 codurile ca si nr Cod 46 ai probleme cu alimentarea ecu poate fi baterie tensiune scazuta,contact cu chei,buton rosu,instalatie electrica, Verifica si incarcarea Bateria e proaspata, are cateva luni. Cand am schimbat-o am verificat incarcarea, bornele, contactele, sigurantele..deci varianta cu bateria scazuta si incarcarea pica. De pornit porneste din prima, fara probleme..si nu-mi aduc aminte sa-mi fi facut vreodata butonul roshu probleme..de verificat totusi. Contactul cu chei, hm...aici merge mai greu uneori cheia, cand vreau sa pun contactul ON are doar o anumita pozitie in care merge. In afara de asta, n-am avut niciodata probleme cu contactul cu chei. In ceea ce priveste instalatia electrica...mai mult de inspectia vizuala si verificat mufele, cablurile...eventual masurat diverse lucruri..nu stiu ce as putea sa-i fac, ca sigur imi prind urechile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danim Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 ar merge un curatat de injectoare... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Eu cred ca e o problema pe partea de calcul al amestecului carburant.Consumul mare de benzina este argumentul meu. Este posibil sa ai o problema in catalizator si sonda lambda sa nu functioneze corect. Eu as incerca sa folosesc alta sonda de proba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 (editat) Personal imi suna a lipsa presiune ulei.. Si a aruncat cineva vreun ochi la pompa de ulei? Esti sigur ca sorbul e curat si toate filtrele ok? Editat Septembrie 18, 2013 de ZaiR Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Septembrie 18, 2013 Share Postat Septembrie 18, 2013 Eu cred ca e o problema pe partea de calcul al amestecului carburant.Consumul mare de benzina este argumentul meu. Este posibil sa ai o problema in catalizator si sonda lambda sa nu functioneze corect. Eu as incerca sa folosesc alta sonda de proba. n-are lambda... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.