alexdx09 Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) Sa va prezint problema Am un Suzuki Bandit de 600 an 2000 si m.am gandit sa.i fac jocul la tacheti....toate bune pana la montat capacul chiuloasei mai exact la ultimul surub care mai era de strans complet(deja ma gandeam maine il pornesc si nu mai tacane:) ) cand poc sa dus filetul mai exact la piesa asta. Eu baiat destept sun pe cineva care dezmembra un motor gsxf 600 (acelasi motor) imi vinde piesa si sa ma laud pe forum ce problema am avut si rezolvat. Norocul a fost ca un cunoscator si anume gn77b mi.a explicat ca daca montez piesa de pe alta chiuloasa risc sa stric motorul...lucru care defapt asa e. Acum ca rezolvare ar fi: 1) Marit filetul si facut surub 'custom' care ma costa 30ron 2) Folosit insertie time sert care m.ar costa 240 chitul + 60 ron bucsele Insertia asta se monteaza asa si o poza Pro ar fi ca cica e facuta pentru astfel de treburi si ca deja multi producatori auto o folosesc pentru piesele de aluminiu, are 1mm grosime plus ca niste motociclisti din afara se lauda ca ei cand isi cumpara motor asta fac primul lucru isi monteaza din astea. Contra sa descentrez filetul Acum eu as da 300 ron sa fac toate cele 8 piese si sa scap de grija fiindca nu cred ca o sa vand motorul.....vreodata:)) Voi ce credeti? Editat Noiembrie 8, 2013 de alexdx09 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TNG Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) Insertia metalica de filet este o rezolvare profesionala a problemei tale.Da, costa ceva mai mult dar se justifica mai ales cand trebuie sa cuperi o chiuloasa pentru o "gluma proasta" ca asta. Acum normal nu trebuie sa se intample asta,asa ca trebuie sa te gandesti destul de bine cand strangi suruburile. Daca tot vrei sa mesteresti la moto, ar fi bine sa cumperi o dinamometrica,pentru ca acel filet a cedat pentru ca ai depasit 11Nm... PS.Nu cred ca trebuie sa faci asta la toate suruburile, asta doar daca nu ai strans la fel de tare si pe ele. Editat Noiembrie 8, 2013 de TNG Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
kwy Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 insertia metalica este de actualitate,am bagat la cineva la filet bujie chiuloasa bmw ,singura problema este gasirea de tarod pt.filet la diametrul ext.al insertiei metalice,depinde de pasul de filet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) Salut, am folosit bucsa filetata pentru un filet stricat la o gaura de bujie si este ok, dar daca peretele este subtire iti recomand sistemul "helicoil" Editat Noiembrie 8, 2013 de free runner Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Pot sa ti-o fac eu. Detalii pe PM. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 dar daca peretele este subtire iti recomand sistemul "helicoil"de asta am insistat sa deschida un topic, pt. ca peretele e subtire si aluminiul ala e moale. e irelevant ca a functionat la o gaura de bujie, acolo e altceva. chiar si cu Helicoil/V-coil/Timesert tot maninca cel putin 1 mm din perete. asa arata piesa mai in detaliu: Pot sa ti-o fac eu. Detalii pe PM. pai zi-ne si noua cum, e secret? eu ii recomand ca daca nu face treaba singur, sa o faca doar cu factura si garantie. fara suparare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Repararea cu insertie e o treaba serioasa. Practic, dupa reparare, filetul nou va fi mai rezistent. Ramane suficent material ca sa nu fie problema cu piesa "mama". Fara trusa Helicoil in service, as fi mort Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
georgem Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Pai cum sa faca... eu presupun ca are un kit de reparatie filete prin insertie metalica la el la service. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 1. repara doar capacul stricat , e inutil sa repari in avans lucruri functionale. 2. helicoil necesita oricum majorarea gaurii , eu as pune surub mai mare 3. foarte important , indiferent ce procedura alegi, gaurirea/taierea filetului nou sa se faca pe freza/masina de gaurit, daca-l vezi pe Alex_en cu bormasina in mana FUGI! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Cel mai cinstit, si asta o zic din experienta, e sa duci motorul sau piesa daca poti, la un mester, lacatus de ex. . Ala o sa iti puna acolo o bucsa de bronz, o sa refaca filetul si o sa fie totul ca nou. De asemenea, ducand piesa la mester, beneficiezi si de experienta lui, lucru care multa lume il trece cu vederea. Dar nu e deloc de neglijat. Un mester cu experienta e mare lucru, si din pacate, astia is tot mai putini pe zi ce trece... Helicoil-ul e si aia o solutie, dar eu personal nu am avut succes cu ea, asa ca am renuntat. E intradevar la indemana, insa mai multa incredere as avea intr-o bucsa de bronz facuta de un priceput intr-ale metalelor decat in arcul ala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Dane, fix pe capacul ala n-as pune bucsa de bronz, cu cat il chinui mai putin cu atat mai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) Bronzul e fragil (friabil). Bucsare apoi filetare in bronz ... not good! Editat Noiembrie 8, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Helicoil-ul e si aia o solutie, dar eu personal nu am avut succes cu ea, asa ca am renuntat. E intradevar la indemana, insa mai multa incredere as avea intr-o bucsa de bronz facuta de un priceput intr-ale metalelor decat in arcul ala in ce sens n-ai avut succes? eu cred ca facuta cum trebuie, treaba e mai buna decit filetul original. din cite stiu, la spirala aia ideea e ca parte din efortul axial se duce in efort radial la stringere, si de asta sta teapana in suport. personal n-as pune bucsa acolo decit daca as avea o chiulasa de rezerva linga mine dar ma bazez doar pe instinct cind zic asta. pe de alta parte, efort radial in zona aia tot nu suna bine. aluminiul ala chiar e f moale si se vede-n poze cit de gros e peretele. in locul lui m-as duce musai la un service care a mai facut operatiunea, nu la un mecanic "generic". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 de asta am insistat sa deschida un topic, pt. ca peretele e subtire si aluminiul ala e moale. e irelevant ca a functionat la o gaura de bujie, acolo e altceva. chiar si cu Helicoil/V-coil/Timesert tot maninca cel putin 1 mm din perete. asa arata piesa mai in detaliu: pai zi-ne si noua cum, e secret? eu ii recomand ca daca nu face treaba singur, sa o faca doar cu factura si garantie. fara suparare. Nu e secret. Sunt doua variante: - cu helicoil; - umpluta gaura cu aluminiu si regaurit/filetat; Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) - umpluta gaura cu aluminiu si regaurit/filetat; Nu recomand. Sudura de obicei iese poroasa si nu poti ajunge cu ea pe toata lungimea gaurii. In plus e foarte greu sa te centrezi inapoi pe gaura cand vrei sa faci re-filetarea si trebuie si planata suprafata de asezare. Editat Noiembrie 8, 2013 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Nu recomand. Sudura de obicei iese poroasa si nu poti ajunge cu ea pe toata lungimea gaurii. In plus e foarte greu sa te centrezi inapoi pe gaura cand vrei sa faci re-filetarea si trebuie si planata suprafata de asezare. Si ce daca iese poroasa? Sare capacu ala de pe loc? ) Stai linistit ca cine face gaura aia stie sa faca gauri, fix in locul unde au fost, nu pe langa. Hai ca esti nostim ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 daca sudezi capacul ala poti sa-l si arunci...si nu are legatura cu porozitatea gizas !!!!!!!! ALEXEN OPRESTE-TE !!!!!!!!!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Si ce daca iese poroasa? Sare capacu ala de pe loc? ) Stai linistit ca cine face gaura aia stie sa faca gauri, fix in locul unde au fost, nu pe langa. Hai ca esti nostim ) Ma tem ca nu prea intelegi ce am vrut sa zic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 daca sudezi capacul ala poti sa-l si arunci...si nu are legatura cu porozitatea gizas !!!!!!!! ALEXEN OPRESTE-TE !!!!!!!!!!!!!!! eu spun sa mergeti pe calea safe si sa credeti ce a scris aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 Promit ca intr-o zi cand o sa am mai mult timp liber(nush cand a fi aia), o sa fac un test Pe o bucata de aluminiu, o gauresc si filetez in vreo cateva locuri. Apoi cu un surub sanatos si o parghie si mai sanatoasa, o sa distrug filetele alea. Apoi o sa le repar, toate prin alta metoda. Apoi, ca sa tragem concluziile, o sa incerc reparatiile filetelor astfel: tot cu cheia dinamometrica, o sa iau din 2 in 2 Nm, sa strang tot mai tare, sa vad care metoda tine cel mai bine. Poate ca la helicoil o sa cedeze la 18Nm, la bucsa la 30Nm, etc. Acuma... stiu ca nu e neaparat elocvent testul, dar ne putem face macar o parere. Un top5 al reparatiilor filetelor in aluminiu daca vreti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 alex_en, ai mai facut vreodata exact aceeasi operatie? adica umplut cu sudura fix la acea piesa? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Noiembrie 8, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2013 (editat) Heli Coil nu ma atrage fiinca este un arc care cand strangi surubul se umfla si apasa pe pereti...adica poate sa sparga piesa de asta cred ca time sert.ul e mai bun fiind o piesa solida. Am intrebat acum la Kawasaki si cica ei folosesc heli coi si nuau avut plangeri...si au curtea mereu plina de motoare Editat Noiembrie 8, 2013 de alexdx09 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Noiembrie 8, 2013 Share Postat Noiembrie 8, 2013 helicoil nu umfla peretii piesei, dar daca vreti un material care sa umple golul si sa nu se dilate diferit cum ar face o bucsa de bronz , puteti folosi "devcon" metal lichid, o rasina ce se foloseste cu succes la reparatii navale http://www.devcon.com/products/products.cfm?brand=Devcon&cat=Metal%20Repair Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alexdx09 Postat Noiembrie 8, 2013 Autor Share Postat Noiembrie 8, 2013 Interesant Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Micul Printz Postat Noiembrie 10, 2013 Share Postat Noiembrie 10, 2013 stiti careva in bucuresti service-uri unde se pot faca asemenea reparatii la filete si la chiuloase in special??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.