Sari la conținut

Filet piesa chiuloasa stricat


alexdx09
 Share

Postări Recomandate

Sa va prezint problema

 

Am un Suzuki Bandit de 600 an 2000 si m.am gandit sa.i fac jocul la tacheti....toate bune pana la montat capacul chiuloasei mai exact la ultimul surub care mai era de strans complet(deja ma gandeam maine il pornesc si nu mai tacane:) ) cand poc sa dus filetul mai exact la piesa asta.

post-73620-0-37009800-1383511340_thumb.jpg

 

Eu baiat destept sun pe cineva care dezmembra un motor gsxf 600 (acelasi motor) imi vinde piesa si sa ma laud pe forum ce problema am avut si rezolvat.

 

Norocul a fost ca un cunoscator si anume gn77b mi.a explicat ca daca montez piesa de pe alta chiuloasa risc sa stric motorul...lucru care defapt asa e.

 

Acum ca rezolvare ar fi:

 

1) Marit filetul si facut surub 'custom' care ma costa 30ron

2) Folosit insertie time sert care m.ar costa 240 chitul + 60 ron bucsele

 

Insertia asta se monteaza asa

si o poza
post-73620-0-59093700-1383674008_thumb.jpg

Pro ar fi ca cica e facuta pentru astfel de treburi si ca deja multi producatori auto o folosesc pentru piesele de aluminiu, are 1mm grosime plus ca niste motociclisti din afara se lauda ca ei cand isi cumpara motor asta fac primul lucru isi monteaza din astea.

Contra sa descentrez filetul

 

Acum eu as da 300 ron sa fac toate cele 8 piese si sa scap de grija fiindca nu cred ca o sa vand motorul.....vreodata:))

 

Voi ce credeti?

Editat de alexdx09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insertia metalica de filet este o rezolvare profesionala a problemei tale.Da, costa ceva mai mult dar se justifica mai ales cand trebuie sa cuperi o chiuloasa pentru o "gluma proasta" ca asta.

Acum normal nu trebuie sa se intample asta,asa ca trebuie sa te gandesti destul de bine cand strangi suruburile.

Daca tot vrei sa mesteresti la moto, ar fi bine sa cumperi o dinamometrica,pentru ca acel filet a cedat pentru ca ai depasit 11Nm...

PS.Nu cred ca trebuie sa faci asta la toate suruburile, asta doar daca nu ai strans la fel de tare si pe ele.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

insertia metalica este de actualitate,am bagat la cineva la filet bujie chiuloasa bmw ,singura problema este gasirea de tarod pt.filet la diametrul ext.al insertiei metalice,depinde de pasul de filet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, am folosit bucsa filetata pentru un filet stricat la o gaura de bujie si este ok, dar daca peretele este subtire iti recomand sistemul "helicoil"

Editat de free runner
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar daca peretele este subtire iti recomand sistemul "helicoil"

de asta am insistat sa deschida un topic, pt. ca peretele e subtire si aluminiul ala e moale. e irelevant ca a functionat la o gaura de bujie, acolo e altceva.

chiar si cu Helicoil/V-coil/Timesert tot maninca cel putin 1 mm din perete.

asa arata piesa mai in detaliu:

P1310017.JPGP1310014.JPG

Pot sa ti-o fac eu.

Detalii pe PM.

pai zi-ne si noua cum, e secret?

 

eu ii recomand ca daca nu face treaba singur, sa o faca doar cu factura si garantie. fara suparare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Repararea cu insertie e o treaba serioasa. Practic, dupa reparare, filetul nou va fi mai rezistent.

Ramane suficent material ca sa nu fie problema cu piesa "mama".

 

Fara trusa Helicoil in service, as fi mort :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. repara doar capacul stricat , e inutil sa repari in avans lucruri functionale.

2. helicoil necesita oricum majorarea gaurii , eu as pune surub mai mare

3. foarte important , indiferent ce procedura alegi, gaurirea/taierea filetului nou sa se faca pe freza/masina de gaurit, daca-l vezi pe Alex_en cu bormasina in mana FUGI!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai cinstit, si asta o zic din experienta, e sa duci motorul sau piesa daca poti, la un mester, lacatus de ex. . Ala o sa iti puna acolo o bucsa de bronz, o sa refaca filetul si o sa fie totul ca nou.

 

De asemenea, ducand piesa la mester, beneficiezi si de experienta lui, lucru care multa lume il trece cu vederea. Dar nu e deloc de neglijat. Un mester cu experienta e mare lucru, si din pacate, astia is tot mai putini pe zi ce trece...

 

Helicoil-ul e si aia o solutie, dar eu personal nu am avut succes cu ea, asa ca am renuntat. E intradevar la indemana, insa mai multa incredere as avea intr-o bucsa de bronz facuta de un priceput intr-ale metalelor decat in arcul ala :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Helicoil-ul e si aia o solutie, dar eu personal nu am avut succes cu ea, asa ca am renuntat. E intradevar la indemana, insa mai multa incredere as avea intr-o bucsa de bronz facuta de un priceput intr-ale metalelor decat in arcul ala :)

in ce sens n-ai avut succes? eu cred ca facuta cum trebuie, treaba e mai buna decit filetul original. din cite stiu, la spirala aia ideea e ca parte din efortul axial se duce in efort radial la stringere, si de asta sta teapana in suport. personal n-as pune bucsa acolo decit daca as avea o chiulasa de rezerva linga mine dar ma bazez doar pe instinct cind zic asta. pe de alta parte, efort radial in zona aia tot nu suna bine. aluminiul ala chiar e f moale si se vede-n poze cit de gros e peretele.

in locul lui m-as duce musai la un service care a mai facut operatiunea, nu la un mecanic "generic".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de asta am insistat sa deschida un topic, pt. ca peretele e subtire si aluminiul ala e moale. e irelevant ca a functionat la o gaura de bujie, acolo e altceva.

chiar si cu Helicoil/V-coil/Timesert tot maninca cel putin 1 mm din perete.

asa arata piesa mai in detaliu:

P1310017.JPGP1310014.JPG

pai zi-ne si noua cum, e secret?

 

eu ii recomand ca daca nu face treaba singur, sa o faca doar cu factura si garantie. fara suparare.

 

Nu e secret.

Sunt doua variante:

- cu helicoil;

- umpluta gaura cu aluminiu si regaurit/filetat;

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- umpluta gaura cu aluminiu si regaurit/filetat;

 

Nu recomand. Sudura de obicei iese poroasa si nu poti ajunge cu ea pe toata lungimea gaurii.

In plus e foarte greu sa te centrezi inapoi pe gaura cand vrei sa faci re-filetarea si trebuie si planata suprafata de asezare.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu recomand. Sudura de obicei iese poroasa si nu poti ajunge cu ea pe toata lungimea gaurii.

In plus e foarte greu sa te centrezi inapoi pe gaura cand vrei sa faci re-filetarea si trebuie si planata suprafata de asezare.

Si ce daca iese poroasa?

Sare capacu ala de pe loc? :))

Stai linistit ca cine face gaura aia stie sa faca gauri, fix in locul unde au fost, nu pe langa. Hai ca esti nostim :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si ce daca iese poroasa?

Sare capacu ala de pe loc? :))

Stai linistit ca cine face gaura aia stie sa faca gauri, fix in locul unde au fost, nu pe langa. Hai ca esti nostim :))

 

Ma tem ca nu prea intelegi ce am vrut sa zic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca sudezi capacul ala poti sa-l si arunci...si nu are legatura cu porozitatea

 

gizas !!!!!!!!

 

ALEXEN OPRESTE-TE !!!!!!!!!!!!!!!

eu spun sa mergeti pe calea safe si sa credeti ce a scris aici.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Promit ca intr-o zi cand o sa am mai mult timp liber(nush cand a fi aia), o sa fac un test :)

 

Pe o bucata de aluminiu, o gauresc si filetez in vreo cateva locuri. Apoi cu un surub sanatos si o parghie si mai sanatoasa, o sa distrug filetele alea.

 

Apoi o sa le repar, toate prin alta metoda.

 

Apoi, ca sa tragem concluziile, o sa incerc reparatiile filetelor astfel: tot cu cheia dinamometrica, o sa iau din 2 in 2 Nm, sa strang tot mai tare, sa vad care metoda tine cel mai bine. Poate ca la helicoil o sa cedeze la 18Nm, la bucsa la 30Nm, etc.

 

Acuma... stiu ca nu e neaparat elocvent testul, dar ne putem face macar o parere. Un top5 al reparatiilor filetelor in aluminiu daca vreti :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Heli Coil nu ma atrage fiinca este un arc care cand strangi surubul se umfla si apasa pe pereti...adica poate sa sparga piesa de asta cred ca time sert.ul e mai bun fiind o piesa solida.

Am intrebat acum la Kawasaki si cica ei folosesc heli coi si nuau avut plangeri...si au curtea mereu plina de motoare

Editat de alexdx09
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

helicoil nu umfla peretii piesei, dar daca vreti un material care sa umple golul si sa nu se dilate diferit cum ar face o bucsa de bronz , puteti folosi "devcon" metal lichid, o rasina ce se foloseste cu succes la reparatii navale

 

http://www.devcon.com/products/products.cfm?brand=Devcon&cat=Metal%20Repair

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...