Sari la conținut

Postări Recomandate

Cuplul la turatii mici e una din multele caracteristici ale unui motor. Ea nu apare in specificatii asa ca mi se pare normal sa cauti sa o testezi cumva. Cam asta ar fi faza. Ca pe tine te intereseaza sau nu aceasta caracteristica sau ca esti dispus sau nu sa o testezi este alta poveste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Este vorba de a testa cuplul la turatii mici, nicidecum de a utiliza astfel mobra in viata de zi cu zi.

 

sper.

 

Cuplul la turatii mici e una din multele caracteristici ale unui motor. Ea nu apare in specificatii asa ca mi se pare normal sa cauti sa o testezi cumva. Cam asta ar fi faza. Ca pe tine te intereseaza sau nu aceasta caracteristica sau ca esti dispus sau nu sa o testezi este alta poveste.

 

hm. si daca-ti zic ca pe 4L mergi in a 6-a cu viteza mai mica fara sa se balbaie decat pe mono de 650 intr-a 5-a ma crezi? inseamna ca are mai mult cuplu la ture mici?

 

Probabil ai vrut sa fii caustic

 

da

 

in lipsa de alte argumente

 

mergeam pe modelul "De data asta polul este inutil. Vstromul-ul 1000 ABS lider incontestabil."

 

dar mersul cu viteza mica intr-a sasea este singurul test pe care orice utilizator il poate face pt a verifica zicerea "trage de jos".

 

merge != trage

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cuplul la turatii mici e una din multele caracteristici ale unui motor. Ea nu apare in specificatii asa ca mi se pare normal sa cauti sa o testezi cumva. Cam asta ar fi faza. Ca pe tine te intereseaza sau nu aceasta caracteristica sau ca esti dispus sau nu sa o testezi este alta poveste.

 

Ok mersi, acum inteleg sau nu :P .....pana acum nu m-a interesat, dar is curios ce inseamna daca pe a mea bag in vit 6 pe la 115-120 face urat...nici nu pot sa-mi imaginez sa bag pe la 80-90 d-apai la 30-50.

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu m-am revoltat, serios, pur si simplu nu prea inteleg care-i faza cu testarea cuplului la turatii mici.

 

 

Nu e nici o faza. E o prostie, care a plecat de la Harea, asa evalueaza el puterea la turatii mici.

 

La actuala mea mobra cum spuneam, motorul trage de la 2000 RPM insa in off, as prefera oricand motorul de la vechea mobra care la 2000 RPM se oprea in diverse viteze. Da na' acu fiecare cat se pricepe si ce intelege prin cuplu de jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bineinteles ca poti merge liniar, in ultima treapta, cu viteza mica, pe teren plat, eventual si cu vantul in spate. Ideea e de a accelera pornind de la o viteza mica (in ultima treapta) sau de a merge la deal. Monocilindrul face urat cand e subturat, dar tot trage, acolo unde un multicilindru pur si simplu s-ar opri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ok mersi, acum inteleg sau nu :P .....pana acum nu m-a interesat, dar is curios ce inseamna daca pe a mea bag in vit 6 pe la 115-120 face urat...nici nu pot sa-mi imaginez sa bag pe la 80-90 d-apai la 30-50.

In limbaj profan inseamna ca motorul tau nu are cuplu la turatii mici, deci nici elasticitate, rezultand necesitatea de a rontai in cutia de viteze la greu odata cu variatia vitezei de deplasare. Sincer nu ma asteptam de la KTM. Cam acelasi comportament slabut are si Vstromul vechi de 1000 care nu suporta a sasea decat peste 80 sau chiar mai sus, si este una dintre caracteristicile care-l trageau in jos la aprecieri. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ideea e de a accelera pornind de la o viteza mica (in ultima treapta) sau de a merge la deal.

 

ihi. cheia ar fi "accelera" … nu "merge". nu stau sa caut post-uri dar sunt destule in care sensul era "merge la viteza mai mica intr-a 6-a decat […] deci are cuplu mai mare"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In limbaj profan inseamna ca motorul tau nu are cuplu la turatii mici, deci nici elasticitate, rezultand necesitatea de a rontai in cutia de viteze la greu odata cu variatia vitezei de deplasare. Sincer nu ma asteptam de la KTM. Cam acelasi comportament slabut are si Vstromul vechi de 1000 care nu suporta a sasea decat peste 80 sau chiar mai sus, si este una dintre caracteristicile care-l trageau in jos la aprecieri.

Orice V mare se va balbai cand este subturat. O sa faca urat si cu a 4a la 50 la ora si va trebui patinat ambreiajul. Nu vad insa nicio relevanta pentru cuplul real in ture mici. Un 4 in linie va merge mult mai smooth la viteze mici in treapta mare. Dar asta nu inseamna ca are cuplu acolo. De asemenea sa depunctezi o mobra ca nu merge cu a 6a la 50kmph mi se pare de rasul curcilor, fiind o caracteristica cu utilitate aproape nula in real life. Teste din alea de geeks... Cred ca ai putea merge in stilul asta daca vrei neaparat sa scoti un consum astronomic la viteze mici.

Dar cred ca iar divagam maxim de la ideea initiala a topicului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Nu e nici o faza. E o prostie, care a plecat de la Harea, asa evalueaza el puterea la turatii mici.

 

La actuala mea mobra cum spuneam, motorul trage de la 2000 RPM insa in off, as prefera oricand motorul de la vechea mobra care la 2000 RPM se oprea in diverse viteze. Da na' acu fiecare cat se pricepe si ce intelege prin cuplu de jos.

Uite ca si marele BMW a preluat ideea prezentand K1600 ca "motorul suprem" , accelereaza de la 50 la max direct in vit 6.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Na ca am avut ceva success - cateva exemple dintr-un topic de p-aici in ordine cronologica:

 

"Astazi am facut prima tura, numai 85 km pe autostrada. Comportament conform asteptarilor. Pleaca de pe loc la turatia de ralanti, iar in viteza 6 se poate merge incepand de la 55 km/h." (06 July 2010)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2507534

 

"Practic de la 50km/h pana la max ( deocamdata 170km/h) poti merge numai cu vit 6" (15 July 2010)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2514517

 

"Si ca o mica completare, de cateva ori pe an fac "testul" cu viteza minima posibila in treapta 6, cateva sute de metri. La cea mai mica diferenta fata de limita gasita anterior (45km/h pt ST, 55km/h pt V-Strom, 60km/h pt F650) schimb bujiile. Daca nici asa nu-si revine, reglaj clapete. La mine a functionat de fiecare data." (17 January 2011)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2724717

 

asta asa… cautare rapida, superficiala si nonexhaustiva… nicaieri in sens de acceleratie. doar ca "merge".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice V mare se va balbai cand este subturat. O sa faca urat si cu a 4a la 50 la ora si va trebui patinat ambreiajul. Nu vad insa nicio relevanta pentru cuplul real in ture mici. Un 4 in linie va merge mult mai smooth la viteze mici in treapta mare. Dar asta nu inseamna ca are cuplu acolo. De asemenea sa depunctezi o mobra ca nu merge cu a 6a la 50kmph mi se pare de rasul curcilor, fiind o caracteristica cu utilitate aproape nula in real life. Teste din alea de geeks... Cred ca ai putea merge in stilul asta daca vrei neaparat sa scoti un consum astronomic la viteze mici.

Dar cred ca iar divagam maxim de la ideea initiala a topicului

Este doar un test. Nu merge nimeni asa, dar motorul care se descurca bine la viteze de deplasare mici in 6, automat este mai elastic si poate fi utilizat mai usor in oras, necesitand mai putine schimbari de viteze in trafic si posibilitatea ca pe distante mai mari sa mergi in ultima treapta, dar cu viteza cat de cat legala, rezultand si in oras un consum decent.

 

Na ca am avut ceva success - cateva exemple dintr-un topic de p-aici in ordine cronologica:

 

"Astazi am facut prima tura, numai 85 km pe autostrada. Comportament conform asteptarilor. Pleaca de pe loc la turatia de ralanti, iar in viteza 6 se poate merge incepand de la 55 km/h." (06 July 2010)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2507534

 

"Practic de la 50km/h pana la max ( deocamdata 170km/h) poti merge numai cu vit 6" (15 July 2010)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2514517

 

"Si ca o mica completare, de cateva ori pe an fac "testul" cu viteza minima posibila in treapta 6, cateva sute de metri. La cea mai mica diferenta fata de limita gasita anterior (45km/h pt ST, 55km/h pt V-Strom, 60km/h pt F650) schimb bujiile. Daca nici asa nu-si revine, reglaj clapete. La mine a functionat de fiecare data." (17 January 2011)

 

link: /index.php?/topic/549633-xt-1200-z-super-tenere/?p=2724717

 

asta asa… cautare rapida, superficiala si nonexhaustiva… nicaieri in sens de acceleratie. doar ca "merge".

Este foarte adevarat. La inceput fiind motorul in rodaj era mai strans si nu putea tot. Cam dupa 10000 km pot spune ca "s-a rotunjit" complet si am ajuns la cca 45 mers constant pe drum drept, si apoi accelerat usor, fara balbaieli pana la max. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un test. Nu merge nimeni asa, dar motorul care se descurca bine la viteze de deplasare mici in 6, automat este mai elastic si poate fi utilizat mai usor in oras, necesitand mai putine schimbari de viteze in trafic si posibilitatea ca pe distante mai mari sa mergi in ultima treapta, dar cu viteza cat de cat legala, rezultand si in oras un consum decent.

 

 

 

Bine m-ati lamurit, pe mine nu prea ma afecteaza, pt ca nu imi place sa ma plimb in oras

 

In schimb imi place sa ma dau in afara orasului.

 

Salutari cu farul din viteza 6 sau 4 sau 2 habar n-am!!! :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=sVz2BJA87F8&feature=youtu.be

Editat de Hosszu Toll
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate ca m-am exprimat un pic gresit pt ca in proportie de peste 95% puterea la turatie e cam pe acolo cu cuplul si cu ceea ce simte utilizatorul si anume " trage de jos".

Testul ramane in continuare o prostie. Vezi comportamentul unui monocilndru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este doar un test. Nu merge nimeni asa, dar motorul care se descurca bine la viteze de deplasare mici in 6, automat este mai elastic si poate fi utilizat mai usor in oras, necesitand mai putine schimbari de viteze in trafic si posibilitatea ca pe distante mai mari sa mergi in ultima treapta, dar cu viteza cat de cat legala, rezultand si in oras un consum decent.

 

Eu am inteles ca este doar un test. Numai ca este un test care nu este relevant pt nimic, asta e problema :)

Tu ziceai ca vstromul era depunctat ca nu mergea bine la 50 cu a 6a. Cum ai putea depuncta pt ceva ce nu faci niciodata in mod normal.

 

Prostia este ca se "testeaza" cuplul, nu puterea.

Nu testezi cuplul. Testezi doar care este turatia de la care incepe sa nu se mai balbaie (intr-a 6a). Pot sa am cuplu 150 Nm si motorul sa mearga optim peste 3000 rpm, sau pot sa am 50 Nm si sa mearga de la 1500. Sau invers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Unele raspunsuri pe forum sunt pt mine un mister. S-a spus si mai sus apropos de monocilindru. Ce este atat de extraordinar la monocilindru ca eu nu vad nimic. Notiunea empirica "trage de jos" nu inseamna nimic daca nu este insotita de o cifra, respective turatia cea mai mica de la care functioneaza cat de cat rotund. Dupa stiinta mea la monocilindru sub 2500 ture nu ai ce cauta indifferent de producator sau cilindrie. Despre bicilindrice se poate spune ca trag de jos daca incep sa "traga" de pe la 1500 ture, indifferent de configuratie. La 4 cilindrii,sau mai multi, se poate intampla sa "traga" si de mai jos. Asa ca monocilindricele sunt pe afara in discutia asta. Ca sunt mai explosive odata ajunse la turatia de cuplu max, sau in acea zona, este alta mancare de peste.

Eu am inteles ca este doar un test. Numai ca este un test care nu este relevant pt nimic, asta e problema :)

Tu ziceai ca vstromul era depunctat ca nu mergea bine la 50 cu a 6a. Cum ai putea depuncta pt ceva ce nu faci niciodata in mod normal.

 

Nu testezi cuplul. Testezi doar care este turatia de la care incepe sa nu se mai balbaie (intr-a 6a). Pot sa am cuplu 150 Nm si motorul sa mearga optim peste 3000 rpm, sau pot sa am 50 Nm si sa mearga de la 1500. Sau invers.

Vstromul vechi de 1000 merge rezonabil in vit 6 incepand de la 80(nu 50) unii spun chiar de la 100. Notiunea de "trage de jos" este strans legata de turatia de cuplu maxim care in teorie pt clasa enduro-turing ar trebui sa fie cat mai jos undeva spre 4-5000 ture. Repet Vstromul vechi avea turatie de cuplu max la cca 6500, cel nou s-a anuntat la 4500 si toata lumea se asteapta sa "traga mai de jos", adica sa poti merge in oras cu 6 la 50-60, sau cand intri intr-o localitate pe DN sa nu mai trebuiasca sa retrogradezi. Editat de bogdan_harea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu testezi cuplul. Testezi doar care este turatia de la care incepe sa nu se mai balbaie (intr-a 6a). Pot sa am cuplu 150 Nm si motorul sa mearga optim peste 3000 rpm, sau pot sa am 50 Nm si sa mearga de la 1500. Sau invers.

 

AI exprimat mult mai coerent, ceea ce aveam in cap dar nu-mi iesea din taste. +1

 

Unele raspunsuri pe forum sunt pt mine un mister. S-a spus si mai sus apropos de monocilindru. Ce este atat de extraordinar la monocilindru ca eu nu vad nimic. Notiunea empirica "trage de jos" nu inseamna nimic daca nu este insotita de o cifra, respective turatia cea mai mica de la care functioneaza cat de cat rotund. Dupa stiinta mea la monocilindru sub 2500 ture nu ai ce cauta indifferent de producator sau cilindrie. Despre bicilindrice se poate spune ca trag de jos daca incep sa "traga" de pe la 1500 ture, indifferent de configuratie. La 4 cilindrii,sau mai multi, se poate intampla sa "traga" si de mai jos. Asa ca monocilindricele sunt pe afara in discutia asta. Ca sunt mai explosive odata ajunse la turatia de cuplu max, sau in acea zona, este alta mancare de peste.

 

 

 

Nu ai cum sa intelegi pana nu mergi pe offroad.

As putea incerca sa-ti explic insa nu cred ca sunt atat de dibac cu scrisul. Mai bine iti dau un fapt concret. 800-le trage mai de jos decat 650-ul anterior, dar cand lovesti un obstacol de genul unui mal de pamant, sleau, sau chiar un bolovan pe o sectiune tehnica la viteza mica, automat scade si turatia, 800-le se opreste brusc si sec, monocilindrul se balbaie dar reuseste sa treaca de obstacol fara sa se opreasca motorul.

Si asta e doar un exemplu, diferentele sunt mult mai ample de atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdan, pe tine te intereseaza turatia joasa strict dpdv al consumului redus. Notiunea de "a trage de jos" presupune acceleratia masei motor+calaret, nu deplasare cu viteza constanta unde motorul trebuie sa invinga doar forta de frecare si rezistenta aerului. Cum a spus si eru, monocilindrul se balbaie dar nu se opreste, mai ales in noroaie, radacini, bolovani, sleauri, eventual aflate pe o panta ascendenta. In noroi monocilindrul trage "ca tractorul", multicilindrul (inclusiv boxer, Vtwin) fie se opreste, fie rupe aderenta. Doar in nisip s-ar descurca pt ca acolo se merge span.

Altfel, pe sosea, monocilindrul nu e asa "elastic", are o plaja mica de turatie unde functioneaza optim, trebuie sa mesteci mult in viteze. Dar testul tau e bun in sensul ca de la acea viteza mica in treapta cea mai de sus, deschizi brusc gazul si vezi ce se intampla. Nu mereu ai ocazia sa testezi intr-un offroad adecvat o mobra si atunci poti incerca testul asta pe strada unde faci proba mobrei respective.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am inteles, comportamentul monocilindrului in off transcede dincolo de cifre, date, valori masurabile. Este o chimie mai aparte si DA are mare legatura cu ruperea aderentei. Eu insa fac testul rar, fara sa fie legat de consum, pt ca este scurt si numai pe sosea dreapta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta am inteles, comportamentul monocilindrului in off transcede dincolo de cifre, date, valori masurabile. Este o chimie mai aparte si DA are mare legatura cu ruperea aderentei. Eu insa fac testul rar, fara sa fie legat de consum, pt ca este scurt si numai pe sosea dreapta.

 

Un mono cilindru are suprafata pistonului mai mare decat a oricarui multicilindru, deci o explozie (forta) mai mare la un moment de timp dat. Inmultit cu manetoul (manivela) mai lung al arborelui cotit, rezulta un cuplu instantaneu mai mare. Efectul cuplului imens generat se pierde din cauza faptului ca explozia se petrece la fiecare doua ture ale arborelui cotit, spre deosebire de multicilindre unde au loc mai multe explozii pt fiecare tura. Ca sa nu se opreasca, arborele cotit al monocilindrului este dotat si cu o contra-greutate mult mai mare decat al unui multicilindru. Cuplul maxim este mai mare la multicilindru dar este obtinut la turatii mari. Orice grafic de cuplu ar trebui sa arate valoarea superioara a cuplului monocilindrului in zona de turatii mici. Monocilindrul se balbaie la turatii mici dar nu se opreste (contragreutate/volanta/flywheel mare).

Din nou: "a trage" inseamna a accelera, nicidecum a rula.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 KTM 990

2 BMW F800GS

3 Triumph Tiger XC

4 V-Strom 1000

 

Eu unul astept si sper sa intre si japonezii pe felia bicilindru de 600 - 800. Dar avand in vedere cat de mult le-a luat sa scoata mobre de 1200 si ce mobre au scos, nu am asteptari prea mari.

Tocmai mi-am adus aminte ca Honda are Transalpul, dar nu cred ca poate pretinde cineva ca e un concurent pentru 800gs. De stroama nici nu mai zic. Deci ramane Yamaha.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Efectul cuplului imens generat se pierde din cauza faptului ca explozia se petrece la fiecare doua ture ale arborelui cotit, spre deosebire de multicilindre unde au loc mai multe explozii pt fiecare tura.

 

Asta e un lucru pozitiv. E exact chestia care "transcede dincolo de cifre, date, valori masurabile".

 

Eu unul astept si sper sa intre si japonezii pe felia bicilindru de 600 - 800. Dar avand in vedere cat de mult le-a luat sa scoata mobre de 1200 si ce mobre au scos, nu am asteptari prea mari.

 

pai sunt cam toti. doar yamaha nu are propulsor bicilindru in zona respectiva. honda, kawa, suzuki au propulsoare. ma rog, cam atat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...