twingoo Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Salutare! In aceasta prima postare va voi prezenta prima mea motocicleta restaurata si anume un Kovrovets K175 din anul 1960. Nu vreau sa va plictisesc cu lectii de istorie inca de la inceput, dar tin neaparat sa precizez povestea acestei motociclete. K-ul a fost cumparat de catre bunicul meu de la o unitate militara din zona Alexandriei in anul in care s-a nascut tata, 1961. Vreme de 20 si ceva de ani "Iepurasul" (aceasta este traducerea din limba rusa)a fost dat uitarii de catre stapani, chiar daca a invatat 3 generatii sa "motocicleasca": bunicul si bunica(!), tata si unchiul meu si...eu. In vara acestui an l-am scos la lumina si, in gluma, m-am apucat sa surubaresc cate ceva la el pana am ajuns sa ii dau jos motorul ca sa il curat. Odata dat jos motorul si avand un spray cu vopsea neagra la indemana am zis de ce sa nu ii vopsesc putin cadrul, sa imi mai omor timpul. Atunci am avut o "revelatie" si i-am spus tatalui meu "Hai sa inviem Iepurasu'!". Eram sigur ca o sa ii surada ideea, asa ca ne-am apucat de demontat absolut tot de pe motocicleta, pana a ramas doar cadrul. A urmat o sesiune destul de lunga de spalat cu wap-ul si de periat cu motorina, pentru a indeparta "urmele" de praf,noroi si rugina de pe piese dupa care le-am trimis la vopsit, din lipsa de "talent" din partea noastra... Dupa ce am desfacut motorul complet, am spalat cu motorina fiecare componenta in parte, am refacut toata instalatia electrica. Cat timp am asteptat piesele de la vopsit, ne-am apucat de cea mai grea parte a intregii operatiuni: vopsirea numarului "custom" si incercarea de a trasa dungi albe pe jante, operatiune care "a esuat cu succes". In saptamana in care urma sa aibe loc "Intalnirea de socialiste si comuniste" de la Siriu, luni am luat piesele de la vopsit iar pana joi motocicleta era gata de ITP. Acolo un domn, care din intamplare statea la coada, ne intreaba, la misto am crezut, daca nu suntem interesati de fratele K-ului. Cand am ajuns la garajul acestuia am ramas pur si simplu blocati si veti vedea si de ce... L-am suit intr-o remorca si gaz cat se poate spre "Iepurasul" nostru. Abia asteptam sa le vedem una langa alta! Dupa o scurta insepctie ne-am dat seama ca acest K se tine mult mai bine decat al nostru din muuulte puncte de vedere, si cu atat mai mult am fost impresionat ca a pornit dupa 2-3 pedale (chiar daca pare mai mult decat o poveste pescareasca, nu am nici un motiv sa infloresc). Asadar vineri a fost o zi plina de surubarit si schimbat cam tot ce tine de motor, frane furca, far, comenzi. Ce a fost cel mai incitant a fost munca contra cronometru, intrucat sambata dimineata trebuia sa pornim la drum. A fost una dintre cele mai obositoare zile, dar pe la 9 seara a iesit fum! Si fum d-ala bun de miroase a ulei ars! Inceputurile... Ce se ascundea in inima Iepurasului nostru Cricul la care am frecat juma' de zi cu peria de sarma si motorina Manualul original al motocicletei Varianta BETA Rezultatul final Celor carora li se pare cunoscut, nu, nu ati exagerat cu lichidele de Craciun, l-ati vazut la Siriu A trebuit sa improvizam si la echipament "socialist"... Casca la care am kituit o saptamana si care te face sa simti cu adevarat ce e aia mers pe motocicleta! Aruncati un ochi la semnatura, iar in primavara reveniti la acest topic pentru o supriza (sa speram!). Daca aveti orice informatii legate de K-uri (motoare, piese, motociclete complete sau mai putin) va rog sa nu ezitati sa dai un mesaj. Sarbatori fericite!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 foarte, foarte misto proiect! bravo! hai cu vestile noi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ady_nsr Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 foarte frumos proiect,insa pentru un plus de imagine cred ca ar trebui sa cauti niste amortizoare pe spate in stare mai buna ca aspect si sa tapitezi saua,sunt multi pe forum care se ocupa cu tapitari(ai de unde alege)..asta e parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) sa tapitezi saua,sunt multi pe forum care se ocupa cu tapitari(ai de unde alege). eu l-as alege pe dan, de la timisoara... serios, atent cum si cu ce lucreaza, de cuvant, scump si bun! Editat Decembrie 26, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) Daca ti-aduci aminte de acest desen animat, "zaieţ" era numele lighioanei cu urechiKovrovets e numele gamei de motociclete fabricata la fabrica ZID (Zavod imeni Degtiariova) din orasul Kovrov.Datorita siglei i se spunea la noi "2 iepurasi"Excelenta treaba cu pusul pe soselei a acestei motociclete. Editat Decembrie 26, 2013 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tavibasca Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 (editat) Felicitari bv pt proiectul de restaurare si ca ai adus la viata din nou ceva ce era dat uitarii,tine-o tot asa....sarbatori fericite! apropo dan de la timisoara cu seile nu este scump daca stai sa calculezi material.ore de lucru etc.vezi pe ebay la seile de moto pe diferite modele de motociclete cat costa si iti vei dea seama ca lucra chiar ieftin.... Editat Decembrie 26, 2013 de tavibasca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 26, 2013 Share Postat Decembrie 26, 2013 Eu ştiu că modelul de 125cc avea iepuraşi, cel de 175 avea o stea sau cometă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Decembrie 27, 2013 Autor Share Postat Decembrie 27, 2013 In primul rand vreau sa va multumesc pentru aprecieri si sfaturi. Pentru acest sfarsit de sezon unul din planuri este sa tapitez seaua si din fericire am gasit pe cineva in zona Brasovului. Imi mai ramane problema cromarii (prefer tot in zona Brasovului sau imprejurimi) In ceea ce priveste sigla trebuie sa va contrazic: sigla de mai sus cu 2 iepuri fata in fata a fost pusa pe primele modele, apoi au facut cea de-a doua sigla care se pare ca pe multi ii baga in ceata. Sunt tot 2 iepuri dar ceva mai stilizati (am auzit si pareri ca ar fi un tanc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 salut twingoo ma intereseaza unde ai gasit sa tapitezi in Brasov (eu sunt din Ghimbav ) si la ce pret. cat tine de cromat singuri care cromeaza in brasov sunt cei de la fabrica de scule IUS insa trebuie sa le duci piesele decromate si cu suprafata lustruita si gata de a fi bagate in baile de cromare. citez: "suprafata trebuie sa fie decromata si perfect oglinda ca sa iti iasa bine si mai ieftin". mai sunt si alte locuri in care exista bai de cromare gen IAR (unde nu recomand sub nici o forma deoarece mi-au stricat piesele. zici k au pus cromul cu mana) sau Mecanica Zarnesti unde din discutiile avute cu ei mi-au spus k au acele bai dar ca ma costa foarte scump (motiv de a scapa de mine , cred). in concluzie cu toti cu care am vb mi-au recomandat IUS-ul iar din discutiile avute cu doamna ANCA Muresan inginer in cadrul sectiei de cromare mi s-a parut o persoana pasionata de ce face si careia ii plac lucrurile bine facute. aceasta fiind intrebata de ce trebuie sa ii duc piesele decromate mi-a spus k tehnica de cromare veche este urmatoarea: cuprare nichelare si cromare intre aceste operatiuni tehnice fiind nevoie de lustruire dupa fiecare etapa pe cand cu utilajele pe care le au acum in dotare fac doar nichelare si cromare iar daca incearca sa faca pe suprafata cromata prin vechea tehnica nu prinde se exfoliaza. cat tine de pret mi-a spus sa nu imi fac probleme k daca le aduc gata pregatite pretul este undeva pe la 0,6-0,8 centi pe dm patrat. ieftin zic eu in comparatie cu domnu Bratu din Bucuresti care ia 3 euro pe dm patrat insa singura diferenta este k lui ii trimiti piesa asa cum este si o primesti oglinda. cred k nu te-am plictisit si te-am ajutat cat am putut acum u alegi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Decembrie 27, 2013 Autor Share Postat Decembrie 27, 2013 Salut! Cel la care am vopsit motocicleta mi-a recomandat un batran din Sfantu Gheorghe si din cate mi-a spus omul e foarte priceput, o sa merg zilele astea sa vorbesc cu el si o sa iti trimit niste date de contact daca reusesc sa ajung. De IUS auzisem si eu cate ceva si am vazut cateva imagini cu linia de cromare, dar sincer imi era si frica sa intreb de pret, merci de pont! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 am observat ca tobele sunt vopsite in culoarea motocicletei. intrebare: cum de nu se intampla, fratilor, sa se duca dreaqului vopseaua de pe ele? stiu ca de vanzare sunt doua tipuri de vopsea pentru temperatura, negru si argintiu. din cel negru am folosit si eu insa nu pe tobe... sunt mai multe nuante/culori de vanzare si rezistente la temperatura? sau altul e secretul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Decembrie 27, 2013 Autor Share Postat Decembrie 27, 2013 Cred ca asta ar fi explicatia: Pare ciudat, dar tobele nu se incing atat de tare. Iar vopseaua nu este termorezistenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 27, 2013 Share Postat Decembrie 27, 2013 Salut! Cel la care am vopsit motocicleta mi-a recomandat un batran din Sfantu Gheorghe si din cate mi-a spus omul e foarte priceput, o sa merg zilele astea sa vorbesc cu el si o sa iti trimit niste date de contact daca reusesc sa ajung. De IUS auzisem si eu cate ceva si am vazut cateva imagini cu linia de cromare, dar sincer imi era si frica sa intreb de pret, merci de pont! cel mai mare pret intalnit pe piata din romania (si credema am cautat) a fost de 3,5 euro pe decimetru patrat dar tot asa trimisa piasa in starea in care e si intoarsa ok. nu am vazut nici o piasa ctomata la acea persoana dar asa mi s-a spus. sti acum deinde si de tine ce vrei si daca ai chef si rabdare sa freci diecare piesa in parte cu hartie abraziva pana la metalul de baza si crede-ma chiar nu e usor deloc. eu am facut la un ghidon de jupiter 3 si am muncit o saptamana cate 3 ore pe zi si inca nu e gata. dar daca ai spatiu si un plizor de banc cu piatra fina si turatie mica (nu flex k am incercat si am stricat un ghidon) merge si ala dar tot trebuie luata la mana piesa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dr_krl Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 cat tine de pret mi-a spus sa nu imi fac probleme k daca le aduc gata pregatite pretul este undeva pe la 0,6-0,8 centi pe dm patrat. ieftin zic eu in comparatie cu domnu Bratu din Bucuresti care ia 3 euro pe dm patrat insa singura diferenta este k lui ii trimiti piesa asa cum este si o primesti oglinda. Am eu o nelămurire. Nu cumva ai vrut să scrii 0,6-0,8 euro/dm2 ? Adică 60-80 eurocenţi/dm2. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Am fost în eroare, steaua cu coadă pe rezervor era la modelul K-125, iepuraşii la 175. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cornelilinca84 Postat Decembrie 28, 2013 Share Postat Decembrie 28, 2013 Am eu o nelămurire. Nu cumva ai vrut să scrii 0,6-0,8 euro/dm2 ? Adică 60-80 eurocenţi/dm2. ba da 60-80 euro centi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Postat Decembrie 29, 2013 Share Postat Decembrie 29, 2013 Am fost în eroare, steaua cu coadă pe rezervor era la modelul K-125, iepuraşii la 175. Mai exact la K 125 si la K 125 M ( a nu se confunda modelele astea doua cu K 55 sau K 58 ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Ianuarie 3, 2014 Autor Share Postat Ianuarie 3, 2014 Ne-am innoit de anul nou! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Martie 22, 2014 Autor Share Postat Martie 22, 2014 Salutare! Asa cum am promis, am revenit cu un nou proiect pastrand numele topicului intact Zilele acestea am inceput pregatirile pentru restaurarea celui de-al doilea K, care sa speram ca va iesi cel putin la fel de bine cu cel de mai sus Victima este un K175 din 1961, procopsit cu un motor de Voshod cu aprindere electronica (si care, trebuie sa recunosc, merge de bubuie: nepornit de prin 2001 cel putin, "conectat" la un pet cu benzina a fumegat dupa 3 pedale!) si cu cel mai mare atuu: are acte! (in sfarist) Uratania! Dezastru ce a putut sa fie in motorul asta... Dupa o zi intreaga de dat la smirghel si tocit degetele, eu zic ca a iesit treaba buna Si asa se incheie probabil partea cea mai usoara a proiectului Urmeaza o bine meritata pauza dupa care incepem adevarata provocare... Sper ca nu v-am plictisit si va astept cu sfaturi Numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Magic4Ce Postat Martie 23, 2014 Share Postat Martie 23, 2014 Spor. Poate reușești să cromezi unele elemente. La cea verde amortizoarele alea nu-i fac cinste nicicum. dacă nu ai posibilitate de cromare atunci macar capacele de la amortizoare merg șlefuite și vopsite in ton cu motocicleta. În rest, răbdare și valută. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Mai 12, 2014 Autor Share Postat Mai 12, 2014 Revin cu cateva poze din stadiul in care ne aflam cu cei 2 Iepurasi Momentan am pus motorul de Voshod (este cel din acte-pentru RAR) si sa speram ca la sfarsitul lunii mai suntem gata de intruniri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian M Postat Mai 26, 2014 Share Postat Mai 26, 2014 Foarte frumos colegu! felicitarile mele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vrsv Gunoier Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 Lone Wolfo e tare! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
twingoo Postat Mai 30, 2014 Autor Share Postat Mai 30, 2014 Multumim pentru aprecieri! Intre timp am reusit sa inscriem si cel de-al doilea K, urmand sa ii punem si acestuia un motor original de K, motorul de Voshod fiind sub orice critica... Cateva poze de la expozitia la care luam parte in acest weekend: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Mai 31, 2014 Share Postat Mai 31, 2014 foarte frumos... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.