Sari la conținut

Dakar 2014 - cine-o iesi ?


Postări Recomandate

Avand in vedere ca sta sa inceapa cel mai "tare" eveniment, care ziceti ca are cele mai mari sanse sa iasa castigator ?

Evident, ma refer la clasa moto, dar nici celelalte clase nu-s de neglijat .

Personal, sunt foarte curios sa vad cum va iesi Despres si-a lui Yamaha.

Cat despre participare romaneasca, nici anul asta se pare ca nu au fost bani, zic eu ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 97
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cel putin pe hartie, lupta se va da tot intre Coma si Despres. Este clar ca cei doi sunt ca skill si navigatie peste restul plutonului. Despes mi se pare mai cerebral, mai bun navigator decat Coma. Coma, in schimb, isi impinge mai mult limitele, isi asuma mai multe riscuri. Ambii au strategii foarte bine puse la punct. Cel care va gresi mai putin, are prima sansa la victorie.

Din pdvd al materialului, va avea castig de cauza motocicleta mai manevrabila si mai ales mai fiabila (sa nu uitam ca sunt doua etape maraton de peste 1000 km, in care pilotii nu vor avea asistenta) si din acest punct de vedere eu merg pe mana Yamaha. Totusi Dakarul este Dakar si orice este posibil. Apropo de fiabilitate, nu am citit regulamentul pentru 2014, dar nu cred ca s-a schimbat prea mult, asa incat sunt foarte curios daca KTM are si anul asta in strategie schimbarea motorului, cu asumarea unei penalizari.



si cam cand incepe competitia?

Daca nu ma inseala memoria, pe 5 ianuarie.

http://www.dakar.com/

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Oricare poate sa crape. Intrebarea corecta este: va castiga motoreta care va crapa mai rar sau cea care are remorca cu piese de schimb mai mare? La capitolul cu remorca, KTM sta cel mai bine. Stiu ei de ce. :bounce: Sunt curios cum va sta Honda, anul asta... anul trecut nu a facut mare branza.

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu imi este frica prea mare pentru fiabilitatea motorului. Yamaha nu prea a avut probleme de felul asta niciodata si asta in conditiile unei logistici la nivel de echipa privata. Mai multe semne de intrebare ridica puterea motorului, viteza de top, stiut fiind ca atat Despres cat si Coma merg la limita. Acolo s-ar putea face diferenta, in ceea ce priveste materialul de concurs. Restul depinde de cei doi... Despres se declara multumit de motocicleta: spunea ca motorul este suficient de puternic, ca livreaza puterea lin si ca este foarte agila. Mai spunea ca motocicleta este foarte bine adaptata la conditiile din America de Sud si la actualele reglementari.

http://www.youtube.com/watch?v=h3FovBBlOtw

 

si aici o prezentare Kawasaki KLX 450Rally:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hm, as zice ca in ultimii ani (peste 12?) KTM-ul a fost cel mai fiabil. Majoritatea concurentilor ce nu fac parte din vreo echipa ("privati") aleg KTM. Yamaha are cea mai mare experienta cu motoarele de 450cc si tot n-a facut mare lucru cand 450cc a devenit obligatoriu. Mai bine s-a descurcat Aprilia.

 

Am remarcat ca toate au rezervoare mult mai mici. Nu mai sunt asa masive. Seamana mai mult a capre decat a vaci, ca in trecut. E vreo noua reglementare in privinta cantitatii maxime de benzina?

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic ca Dakarul a fost castigat de piloti, nu de motociclete...

 

 

Ca in orice motosport: 80% masinaria, 20% pilotul. Spre deosebire de ciclism, de ex, unde e 5% masinaria si 95% sportivul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La Dakar, pilotul conteaza cel putin 60%. Oricum, mai mult de jumatate. Nu e doar performanta in stare pura, cine are viteza de top mai mare, etc, este vorba de stiinta competitiei: indemanare in pilotaj, capacitatea de a merge tare pe suprafete extrem de variate, stiinta navigatiei, felul in care stie pilotul sa "citeasca" terenul, strategie etc. Dakarul a fost castigat de KTM de 12 ori, datorita faptului ca a avut la dispozitie doi piloti exceptionali, mult peste ceilalti si cea mai buna logistica de competitie (fiecare pilot avea inclusiv maseur personal, dormeau la hotel, masini de asistenta cat incape.. deh, erau echipa oficiala de uzina. Pana la reglementarile de acu 2 ani??, schimbau baietii motorul aproape dupa fiecare etapa. Dupa ce a fost introdusa interdictia de a schimba motorul / componentele motor, au schimbat strategia... trageau tare in prima jumatate, ca sa isi asigure un avans confortabil, dupa care schimbau motorul si incasau penalizarea de 30 min. Numa' ca strategia asta o puteau aplica doar pentru ca ii aveau pe cei mai buni piloti din lume. Cam asta este "legendara fiabilitate" KTM. Cat despre pilotii privati, care merg pe KTM, astia nu se pun... cei mai multi, merg ca la plimbare, ca a isi conserve motocicletele, ajungand la finis de etapa la 5-10 ore dupa lider. Iar daca te uiti la final, la abandonuri, statistic vorbind, KTM sunt cele mai multe. ;)



Ca in orice motosport: 80% masinaria, 20% pilotul. Spre deosebire de ciclism, de ex, unde e 5% masinaria si 95% sportivul.

Te inseli, in ciclism chiar conteaza daca mergi in Tour de France, cu jucarica de 1000 euro sau de 10000 euro..

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Una peste alta, intradevar, conteaza implicarea echipei. Aceeasi strategie de schimbat motoarele, de masat piloti, etc. a avut-o si Yamaha in perioada ei de dominatie. Honda la fel. Cel mai bun exemplu e BMW F650: s-au implicat, au castigat de doua ori, au disparut. Si-au atins scopul comercial. KTM au zbarcit-o la inceputuri: modelele LC4 pt public au avut probleme de fiabilitate si asta e o tinichea care si in zilele noastre atarna de coada firmei. Poate cele mai frumoase victorii, cu o echipa mai slaba, au fost ale Cagivei - semi-surprize la vremea respectiva.

 

PS. In Turul Frantei, o competitie de 21de etape, aia 5% fac diferenta intre Top 10 si Top 100. Pt o cursa de o singura etapa, cei 5% fac diferenta intre Top 10 si Top 20 as zice. De aceea echipele profesioniste investesc in biciclete de peste 7000 euro. Restul de 95% e antrenament, masaj, recuperare, cantonamente, alimentatie si....bineinteles doping.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare cu ce-l doare..

aprilia a dezamagit,suficient.. kama3-ul in schimb,toceste podiumul de peste 10 ani,sper,din tot sufletul,sa n-o faca nici acum. la ce piloti deplasati au,si le ce riscuri isi asuma,ma indoiesc ca ar dezamagi,dar.. atat echipele man,iveco,cat si tatra nu sunt deloc de neglijat. urmarim cu mare interes asadar,si desfasurarea editiei 2014.

 

scuzele mele pentru of topic

 

:cheers:

 

Pt aceste afirmatii ar trebui sa fi trimis in gulag, tovarasu' Balsoi :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare tuturor

aici se pot viiziona acum imagini de la dakar 2014

aveti nevoie de o antena parabolica =lnb si un receptor satelit

 

rally dakar 2014
11189 H 6666 10°E
CW: 03 01 CE D2 23 EC 94 A3

 

vizionare placuta tuturor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

estes ma, ai descoperit si tu rally-raidul, esti pasionat clar dar nu de rally, poate de Anna :)

 

ps: e sustinut de casa de filme Marc Dorcell iar duduia e doar imaginea sponsorului, frumoasa imagine, n-am ce reprosa :)))

Editat de stulewa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

estes ma, ai descoperit si tu rally-raidul, esti pasionat clar dar nu de rally, poate de Anna :)

 

apare topic "cum s-o asigur pe Anna" :D

 

ps: e sustinut de casa de filme Marc Dorcell iar duduia e doar imaginea sponsorului, frumoasa imagine, n-am ce reprosa :)))

 

si la cate videochat-uri sunt pe la noi nu iese nimic de-un maroc, o grecie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...