Sari la conținut

yamaha fz6 curatare lant ! spray de , discuri ?


Postări Recomandate

Nu demult mi-am cumparat motocicleta( este prima ) si am fost la un magazin moto sa-mi iau spray pentru (curatare , uns .. ) mi-am cumparat un spray motul pt strada de uns iar pentru degresare nu au avut momentan ... si mi-au spus niste motociclisti ce erau inauntru ca ei isi curata lantul cu spray pentru curatat discuri ( ceva de genu la masina ) si apoi sa dau cu jet de la spalatorie.. . |Am mers sa-mi cumpar si doamana de la care am cumparat a zis ca este k .

 

O intrebare as avea : chiar este bun si daca este bun cum se aplica dau pe lant , las 5 10 minute apoi cu jet , il sters apoi dau cu spray de uns .La cati kilometrii ar fi k sa-l curat + uns ? .

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu deobicei cand il vad ca este plin de praf ,mici particule etc etc il spal cu jet de apa sa dispara orice impuritate de pe el , il las sa se usuce bine dupa il dau cu o pelicula de ulei si iar il las cateva minute sa adere uleiul bine pe el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aha... ms da eu vreau sa stiu daca afecteaza lantul cu ceva spray pt discuri daca dau cu el pe lant ? ( si trebuie sa-mi iau special pt lant )

 

spray-ul de discuri nu afecteaza cu nimic lantul, dar poti sa-l speli foarte bine si cu motorina sau petrol (o varianta mai ieftina) si dupa aia sa-i dai cu jet-ul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu demult mi-am cumparat motocicleta( este prima ) si am fost la un magazin moto sa-mi iau spray pentru (curatare , uns .. ) mi-am cumparat un spray motul pt strada de uns iar pentru degresare nu au avut momentan ... si mi-au spus niste motociclisti ce erau inauntru ca ei isi curata lantul cu spray pentru curatat discuri ( ceva de genu la masina ) si apoi sa dau cu jet de la spalatorie.. . |Am mers sa-mi cumpar si doamana de la care am cumparat a zis ca este k .

 

O intrebare as avea : chiar este bun si daca este bun cum se aplica dau pe lant , las 5 10 minute apoi cu jet , il sters apoi dau cu spray de uns .La cati kilometrii ar fi k sa-l curat + uns ? .

 

Lantul il cureti de lubrifiantul vechi si mizeria adunata cu motorina sau benzina. Sunt oameni care se oripileaza atunci cand aud de curatarea lantului cu benzina petru ca au senzatia ca benzina distruge o-ringurile dar nu este chiar asa. Ca sa speli un lant cu benzina iti ia 10-15 minute. In timpul asta nu se intampla absolut nimic cu oringurile lantului. Obligatoriu dupa ce l-ai curatat cu benzina, il clatesti bine cu spray degresant (spray-ul de frane este acelasi lucru). ideal ar fi sa il poti sufla cu aer de la un compresor. Daca nu ai il stergi bine cu o carpa si il alsi sa se usuce.

Daca folosesti motorina vei avea mai mult de furca sa o dai jos de pe lant pentru ca e uleioasa si daca nu o clatesti bine, cand ungi lantul va dizolva sprayul de lant. In scurt timp n-o sa mai ai lubrifiant pe lant ci pe roata spate si pe carene.

Lantul nu se spala cu apa. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gaz lampant din Carrefour :peace: Cam la 3 mii de km dar depinde si de mediul inconjurator, se poate si la intervale mai mici, te uiti la el si-ti zice el singur "spala-ma!". Avand in vedere ce drumuri avem, as recomanda pe la 1500 - 2000 km sa-l speli.

Editat de mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu cit mai des, cu atit mai bine. Eu folosesc o metoda mai simpla. Ung lantul cu ulei de lantz de drujba, care e mai viscos, merge si cu ulei de cutie de viteza. La 2-300km, trebuie sa mai dau cu periutza de dinti inca citeva picaturi, dupa care sterg cu hirtie de sters pe miini excesul de ulei. Cu ocazia asta, mizeria adunata e dizolvata de ulei si ramine pe hirtie. Dureaza maxim 10 minute, daca fumezi , 5 minute daca esti mai dibaci. Si costa exact 0 lei. Un l de ulei de drujba costa 20ron , dar te tine mai mult de 10 ani. Pui intr-o sticluta citeva zeci de mililitri de ulei, si bagi sticla sub shea, in caz ca pleci la drumuri mai lungi. Cu metoda asta, ai mereu lantul curat. Nu se aduna turturi de grasime cu praf intariti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu il curat la 500-700 km(asa si scrie in cartea tehnica). Cea mai ieftina si buna metoda zic eu ca este sa il cureti cu motorina si o pensula de vopsit, freci bine cu pensula si dupa aceea dai cu un jet de apa puternic si il faci ca si nou. Lasi sa se usuce bine lantul si dupa aceea aplici un strat uniform, nu prea gros, cu spray de uns. De preferat e sa il dai cu spray seara sa lasi sa isi faca efect peste noapte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu merg acum, dar am mers pe sistemul asta in 2008, vreo 3 000km pe strada, cu CBR 954.Mai am si altii care merg asa, pe strada. Si pe mine m-au speriat multi inainte sa adopt metoda, am zis, hai sa vedem ce iese, tocmai imi pusesem un lant nou.Am si specificat: maxim 200-300km, dupa care citeva picaturi de ulei si sters noroiul de ulei cu praf.



Jetul de apa puternic poate patrunde sub (O, X,W)ringuri si scoate vaselina din ele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

`tu`i mama ei de treaba :)) si eu m`am gandit intr`o zi sa`mi spal lantu cu motorina de jeg... ii drept l`am spalat... da dupa mintiuca mea am zis ca las motorina acolo, ca doar ce o pati .. amu` ma crucesc cand vad ca ziceti ca ataca oringurile... si are deja o saptamana lantu de cand l`am spalat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

`tu`i mama ei de treaba :)) si eu m`am gandit intr`o zi sa`mi spal lantu cu motorina de jeg... ii drept l`am spalat... da dupa mintiuca mea am zis ca las motorina acolo, ca doar ce o pati .. amu` ma crucesc cand vad ca ziceti ca ataca oringurile... si are deja o saptamana lantu de cand l`am spalat :)

 

Oamenii ziceau de benzina, nu de motorina,. sau nu sesizezi diferenta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era motorina sau benzina.. si ca ar trebui indepartata de pe lant ... da m`ai luminat tu .. daca nu imi ziceai tu ca e diferenta ramaneam prost...

 

Se vede cum ai ramas. In tot topicul doar Cesar se refera la BENZINA ca ar umbla vorba ca ataca o-ringurile si ca trebuie indepartata, atat. Cei care ziceau de motorina, petrol etc. nu au zis nimic de asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici benzina nu ataca nimic stati linistiti,

Toate motocicletele mele au avut lantul spalat cu benzina.

Am dat xx-ul la 43000 cu lantul original...

Prima hayabusa are acum aproape 30000 lant original.

Si eu spal lantul aproape la fiecare drum mai lung de 300km...deci?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kevin de aia ziceam .. m`ai lamurit tu .. acum inteleg.. yeee!

 

 

Userul TNG a stiut sa lamureasca problema mea .. dar tu ai venit cu o idee de clasa a 2-a :) ne bagam aiurea`n tramvai fara sa stim unde merge.. da ne bagam..

Editat de SkyWay
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici benzina nu ataca nimic stati linistiti,

Toate motocicletele mele au avut lantul spalat cu benzina.

Am dat xx-ul la 43000 cu lantul original...

Prima hayabusa are acum aproape 30000 lant original.

Si eu spal lantul aproape la fiecare drum mai lung de 300km...deci?

 

Benzina spala mai bine decat motorina? Sau doar e putin mai ieftina? Sau ti e mai la indemana?

 

@kevin de aia ziceam .. m`ai lamurit tu ..

:cheers:

Nu are rost sa ne cocosim inutil pe aici, doar motosticlisti suntem!

Eu motorina folosesc, dar astept sa aflu parerea lui TNG legat de benzina si poate schimb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot pe undeva pe`aci cred se zicea ca ar fi mai ok doar din punctul de vedere al evaporarii, motorina o speli mai greu, si benzina se evapora si nu ai de sters atata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai a spus si Cesar.

Benzina spala mult mai bine si ramane uscat.Motorina ramane mai gras locul daca nu degresezi ,si ori cat de bun ar fi adezivul din spray nu o sa faca prindere pe ceva unsuros.

Eu am pus la imuiat" oring de lant in benzina, l-am lasat 5 zile nu a suferit nici o deformare/dizolvare.

Este drept depinde mult si de materialele folosite la constructia unui lant si de producator.

Un producatot de top va folosi o-rog x-ring etc cu cauciug de calitate care nu se va degrada.

Lanturile le metru dzeu stie unde este cauciugul original din acel oring!

Asta imi aduce aminte de burdufele de planetara de la dacie,schimbam 4 pe luna ca se unflau de la vaselina.

Am pus pe urma un burduf de la un renault si m-a tinut ani de zile.

Editat de TNG
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A facut cineva un mic studiu, insa nu stiu cat de relevant e:

 

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=345397

 

Am facut testul cu Xring DID si dupa doua zile nu a avut nici o problema.

 

 

Benzina spala mult mai bine si ramane uscat.Motorina ramane mai gras locul

Pe cati cititori de internet m-am chinuit si eu sa-i conving de treaba asta.... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...