gms245 Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Ceva de genul am patit si eu, cand mi s-a topit o mufa de pe cablul dintre alternator si releul de incarcare. Am sesizat de cand am plecat de acasa ca este o mica problema, dar nu mi-am dat seama ce e. Am ramas fara curent la 4 km de casa. Era o duminica insorita de aprilie, o multime de motoare pe strada si eu impingeam 230 de kg la deal. A doua zi mi-am cumparat voltmetru, dar de atunci nu am mai avut probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Am ramas in ploaie si frig in drum asteptand duba.. nu mai putin de 4-5 ori. Deci, eu unul, stiu despre ce vorbesc... in cazul meu un voltmetru nu m-ar fi ajutat cu nimic. Daca stii ca ai probleme: 1 - stai acasa 2- iti iei piesa respectiva de rezerva cu tine Voltmetrul asta e ca tichia de margaritar ce-i lipsea magarului. Cum am mai zis, cand iti crapa iti crapa, cu voltmeru sau fara. Singura situatie avantajoasa e atunci cand se strica partea de regulator pe +, incarca prea mult si in modul asta eviti distrugerea bateriei. Dar daca esti la mama dracu ce faci, stai acolo sa nu strici bateria, sau pleci acasa asa cum o fi? Salutari,ce ti s-a stricat cand nu ai putut sa mergi cu ea? Sa nu spui ca nu mai aveai curent in baterie. De cate ori imi iau diverse piese cu mine nu mi se defecteaza nimic.Le apuca defectatul cand n-am luat nimic in valiza.Fac pana de obicei cand nu am sprayul la mine. Daca incarca prea mult il faci sa nu mai incarce deloc .Dar tre sa ai voltmetru ca sa stii cat incarca.Tu daca nu ai ,nu stii cum incarca. Esti chiar expus la probleme tehnice Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Exact asa patesc si eu. Cand am jumatate de garaj in bagaje, nu se intampla nimic niciodata. Eh, era o motoreta distrusa complet, o data ambreiajul, o data motorul - niciodata nimic electric. Electric am patit cu transalpul, a bubuit un CDI in mers, exact sub fund + fum, dar nu eram departe de casa, maxim 20km si am mers intr-un cilindru pana acasa. Cel mai misto a fost acum 3 ani, cand mi-am luat VFR-ul - am luat-o si in 3 zile am plecat intr-o excursie de 3300km prin Europa, pana in Olanda, prin Austria, etc. Bagaje cat cuprinde, pasager, NICI O SCULA in afara de trusa motocicletei si fara sa am habar de istoricul motocicletei. Nimic, nada. O aveam de 3 zile. Bineinteles ca nu am avut nici o problema pe drum, in afara de stricat vreo doua incarcatoare de GPS din cauza ploii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Sa nu razi dar paranoia incepe sa se instaleze de la o varsta incolo ,nu sunt convins daca a inceput si la mine.Tre sa plecam in mai la Capadocia.ma gandesc daca sa iau cu mine ;cdi,bobina ,pompa apa,pompa si cilindru receptor ambreiaj,camera ,truse lipit ,compresor micut umflat ,sprai pana ,kit pana,sufita tractare,o bucatica lant plus presa lant,bujii,doua bucatele de teava pe sectiunile furtunelor plus coliere.Ar mai fi dar mai umplu un rand.Si pana atunci sa cumpar voltmetru. Si sarma ,multa sarma. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Eu am cel putin 2 situatii in care ma putea ajuta un voltmetru: - se bulise releul si cand se incingea nu mai baga curent asa ca mergeam pe baterie, plecam de acasa masuram incarcarea perfect, dupa 15-20 de minute de mers nu mai incarca. Daca mergeam mult prin oras cu ventilatorul, numai ce se oprea motorul la semafor. - Am mers pe baterie pana in Galati unde a murit si m-a lasat in drum. Am reusit sa gasesc o baterie de scuter sa revin acasa. Singurele probleme pe care le am la Hornet sunt cu incarcarea, deci voltmetrul a fost cea mai buna investitie. Singurul lucru care nu imi place e ca nu indica chiar cat e incarcarea la baterie. Ar trebui sa trag un fir de la baterie+intrerupator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Ia si tu cum ti-au spus baietii mai sus un plus imediat dupa contact si o masa ,vezi ce indica ala micu ,masoara cu un voltmetru bun la baterie ,vezi diferenta si o adaugi la citirea celui mic. Se stige bordul se stinge si voltmetrul. Nu mai insira sarme suplimentare intre sasiu si ghidon ,la un moment dat pot crea probleme. Tre sa le lasi joc,se freaca pe acolo Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 (editat) Dom'le, luati-va Bandit sau GSXR racit pe ulei Am impresia ca si GSX1400 are alternator cu excitatie. De fapt si XJR 1300 se pare, probabil astea mai dintr-o bucata. Daca voi dati de GSXR sau Bandit racxit pe ulei cu probleme de incarcare, sinteti tari. Editat Martie 5, 2014 de gn77b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Ia si tu cum ti-au spus baietii mai sus un plus imediat dupa contact si o masa ,vezi ce indica ala micu ,masoara cu un voltmetru bun la baterie ,vezi diferenta si o adaugi la citirea celui mic. Se stige bordul se stinge si voltmetrul. Nu mai insira sarme suplimentare intre sasiu si ghidon ,la un moment dat pot crea probleme. Tre sa le lasi joc,se freaca pe acolo Fix asa fac acum..am o eroare de ~1V Ma gandeam ca poate e altceva mai elegant. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gms245 Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 Am incercat sa alimentez voltmetrul de dupa contact ca sa functioneze doar cand pun contactul, dar imi indica 10,2V pe cand in baterie aveam 12,6V. Ca sa-mi indice corect a trebuit sa montez un releu care sa-mi inchida circuitul intre un fir care vine direct de la baterie si voltmetru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nflt Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 (editat) 1. Dezvoltă: 10.2 cu contact pus? 12.6 pe baterie, fără consumatori? 2. Dacă măsurătorile se fac concomitent, rezultă contacte imperfecte, cu c[deri tensionale ca urmare a rezistenței pe circuit (firul de alimentare generală, mediat de contact general, este direct, relativ scurt, are secțiune suficientă, care să suporte consumatorii normali: aprindere, lumini ....spălător parbriz, la modelele sofisticate ). 3. Soluția cu releu se folosește în caz de circuite comandate de mare intensitate, prin contacte de intensitate mică - vezi claxoane, faruri. În cazul de față este ca și cum ai folosi obuzier de 120 mm, fără recul, pentru pleznit țânțaru' pe tavan. Parol! Editat Martie 5, 2014 de nflt Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Martie 5, 2014 Share Postat Martie 5, 2014 vezi ca unele modele de motociclete au integrate in contact o rezistenta care se intoarce la cdi daca ai nimrit exact acea rezistenta e posibil sa iti dea diferenta asta de tensiune. cel mai bine incearca sa te legi cu plusul la o siguranta din blocul de sigurante care e alimentata doar cand e contactul pus. poti verifica asta cu aparatul de masura. eu asa m-am legat iar diferenta de tensiune e de 0.1v Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabriel03 Postat Martie 6, 2014 Autor Share Postat Martie 6, 2014 (editat) eu am avut probleme cu mufa de la releleul de incarcare. am oprit si am simtit un miros puternic de plastic ars. mirosul venea din spatele motoretei de sub sub carena coditei. am desfacut si toate cele 3sau4 fire care vin de alternator erau sudate. a trebuit sa le tai sa pun papuci noi din comert ,dar se pare ca tot se topeau. asa ca am cumparat o instalatie electrica completa si am pus mufa originala cu papuci originali. de atunci nu am mai avut probleme. nu vreau sa ma gandesc daca plecam la drum si se intampla chestia asta. cine stie de cand mergeam pe baterie.deci in acel moment daca aveam un voltmetru puteam sa imi dau seama de problema fara a avea atatea consecinte. in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv. cred ca aici se potrivesc urmatoarele cuvinte :'SUNT 2 TIPURI DE BARBATI; CARE DAU LIMBI SI CARE NU RECUNOSC;; ROG UN MODERATOR SA IMI CORECTEZE TITLUL. (VOLTMETRU).VA MULTUMESC Editat Martie 6, 2014 de gabriel03 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 vezi ca unele modele de motociclete au integrate in contact o rezistenta care se intoarce la cdi daca ai nimrit exact acea rezistenta e posibil sa iti dea diferenta asta de tensiune. cel mai bine incearca sa te legi cu plusul la o siguranta din blocul de sigurante care e alimentata doar cand e contactul pus. poti verifica asta cu aparatul de masura. eu asa m-am legat iar diferenta de tensiune e de 0.1v Merci de pont. in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv. Mai bine mai tarziu decat niciodata nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Martie 6, 2014 Share Postat Martie 6, 2014 eu am avut probleme cu mufa de la releleul de incarcare. am oprit si am simtit un miros puternic de plastic ars. mirosul venea din spatele motoretei de sub sub carena coditei. am desfacut si toate cele 3sau4 fire care vin de alternator erau sudate. a trebuit sa le tai sa pun papuci noi din comert ,dar se pare ca tot se topeau. asa ca am cumparat o instalatie electrica completa si am pus mufa originala cu papuci originali. de atunci nu am mai avut probleme. nu vreau sa ma gandesc daca plecam la drum si se intampla chestia asta. cine stie de cand mergeam pe baterie.deci in acel moment daca aveam un voltmetru puteam sa imi dau seama de problema fara a avea atatea consecinte. in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv. cred ca aici se potrivesc urmatoarele cuvinte :'SUNT 2 TIPURI DE BARBATI; CARE DAU LIMBI SI CARE NU RECUNOSC;; ROG UN MODERATOR SA IMI CORECTEZE TITLUL. (VOLTMETRU).VA MULTUMESC :10: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Salutare, postez aici la colegu' sa nu mai deschid alt topic, avand Honda, vreau sa-mi cumpar voltmetru de asta: http://www.okazii.ro/electronice-altele/voltmetru-auto-sau-motocicleta-la-3-30v-led-albastru-rezistent-la-apa--a154480273 , are careva modelul acesta, merita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 seamana cu ce am eu. ziua nu vezi mai nimic pe el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 OK, asta nu ar fi o problema pt mine, daca am mufa de accesorii (bricheta) il pot lega direct pe firele ei, fara relee, sigurante, etc,? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dark_lord86 Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 teoretic da. priza ar trebui sa fie protejata prin siguranta si sa aiba alimentarea oprita cand e contactul pe off. masaoara sa nu ai surprize. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 OK, asta nu ar fi o problema pt mine, daca am mufa de accesorii (bricheta) il pot lega direct pe firele ei, fara relee, sigurante, etc,? Daca ai bricheta legata pe direct, o sa fie alimentat tot timpul. Daca ai bricheta legata de fire din bord, fara + sanatos, o sa iti arate gresit, sub 12V. I-ati un releu si suport de releu, 2 fire mai calumea, leaga la baterie releul si la un + pe contact, ascunzi frumos firele si e gata. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cooler Postat Mai 19, 2014 Share Postat Mai 19, 2014 Va recomand: http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_6433_voltmetru_auto_termometru_si_ceas_cu_mufa_de_bricheta Pe langa functia de voltmetru o mai are si pe cea de ceas, care cel putin pt mine e utila cand merg la drum lung; functia de temperatura luati-o ca "bonus". Am mai luat si http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_6432_voltmetru_auto_cu_mufa_de_bricheta pe vremea cand costa mai mult. La a 2-a varianta pe langa pretul mai mic ai si avantajul de a vedea tensiunea la pornire; dezavantajul ar fi marimea.Tatal meu foloseste de ceva vreme var a 2-a la Solenza lui si e foarte incantat. Exista pe site-ul respectiv si variante simple de voltmetre: http://www.tehnoelectric.ro/195-voltmetre_digitale Preturile de pe site nu includ TVA. Referitor la cei ce zic de ca trebuie legat direct la bornele bateriei nu e nevoie; eroarea de masurare ORICUM exista.. am testat modelele de mai sus pe o sursa de laborator si valorile indicate diferau cu pana la 0,2 V fata de cele reale (diferenta de tensiune NU era constanta). Puteti masura pe bornele bateriei cu un aparat de masura bun si apoi facut un anumit tabel (mental) de echivalente daca diferentele sunt mari. Si pt cei cu baterii slabe poate prezenta un avantaj... functie de voltajul indicat stii daca mai dai o cheie sau mai astepti sa-si revina bateria Asfalt uscat si bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Mai 30, 2014 Share Postat Mai 30, 2014 Daca ai bricheta legata pe direct, o sa fie alimentat tot timpul. Daca ai bricheta legata de fire din bord, fara + sanatos, o sa iti arate gresit, sub 12V. I-ati un releu si suport de releu, 2 fire mai calumea, leaga la baterie releul si la un + pe contact, ascunzi frumos firele si e gata. Ai avut dreptate, imi arata sub 12V, poate o sa apelez la vreun cunoscut care se pricepe la instalatia electrica daca vreau voltmetru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vlad314 Postat Mai 14, 2018 Share Postat Mai 14, 2018 Foarte multi mancatori de c***t intradevar Am si eu o problema la seveu, m-a lasat in drum odata pentru ca nu mai incarca releul si a mancat bateria. Din cate am inteles eu problema asta este de la releul de incarcare si cu un voltmetru iti dai seama daca e busit sau nu pentru ca problema poate aparea oricand, am masurat cu multimetru si totul era ok 4/5 verificari:) Sper sa strang bani de un releu de cbr 1000 ca se potriveste perfect la mine din cate m-am documentat. Vad ca ultima postare a fost in 2014 dar poate mai sunt si altii cu probleme asemanatoare in 2018 si ar trebui sa stie ca problema este de la releul de incarcare ( va rog sa ma corectati daca gresesc ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danny_nt Postat Mai 15, 2018 Share Postat Mai 15, 2018 Eu inca il am pe motor si n-am mai ramas fara curent, deci pot sa zic ca a fost util. Doar ca am mai simplificat putin montajul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chv Postat Mai 16, 2018 Share Postat Mai 16, 2018 https://www.louis.eu/artikel/koso-multifunctional-instrument/10034905?filter_article_number=10034905&list=30d1bc7a40dd43160fca6604aeb7430b Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.