Sari la conținut

montare voltmetru


Postări Recomandate

Ceva de genul am patit si eu, cand mi s-a topit o mufa de pe cablul dintre alternator si releul de incarcare. Am sesizat de cand am plecat de acasa ca este o mica problema, dar nu mi-am dat seama ce e. Am ramas fara curent la 4 km de casa. Era o duminica insorita de aprilie, o multime de motoare pe strada si eu impingeam 230 de kg la deal. A doua zi mi-am cumparat voltmetru, dar de atunci nu am mai avut probleme.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 73
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am ramas in ploaie si frig in drum asteptand duba.. nu mai putin de 4-5 ori. :D

 

Deci, eu unul, stiu despre ce vorbesc... in cazul meu un voltmetru nu m-ar fi ajutat cu nimic.

 

Daca stii ca ai probleme:

1 - stai acasa

2- iti iei piesa respectiva de rezerva cu tine

 

Voltmetrul asta e ca tichia de margaritar ce-i lipsea magarului. Cum am mai zis, cand iti crapa iti crapa, cu voltmeru sau fara.

Singura situatie avantajoasa e atunci cand se strica partea de regulator pe +, incarca prea mult si in modul asta eviti distrugerea bateriei. Dar daca esti la mama dracu ce faci, stai acolo sa nu strici bateria, sau pleci acasa asa cum o fi?

Salutari,ce ti s-a stricat cand nu ai putut sa mergi cu ea? Sa nu spui ca nu mai aveai curent in baterie.

 

De cate ori imi iau diverse piese cu mine nu mi se defecteaza nimic.Le apuca defectatul cand n-am luat nimic in valiza.Fac pana de obicei cand nu am sprayul la mine.

 

Daca incarca prea mult il faci sa nu mai incarce deloc .Dar tre sa ai voltmetru ca sa stii cat incarca.Tu daca nu ai ,nu stii cum incarca.

 

Esti chiar expus la probleme tehnice

 

:hug:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa patesc si eu. Cand am jumatate de garaj in bagaje, nu se intampla nimic niciodata. :D

 

Eh, era o motoreta distrusa complet, o data ambreiajul, o data motorul - niciodata nimic electric.

 

Electric am patit cu transalpul, a bubuit un CDI in mers, exact sub fund + fum, dar nu eram departe de casa, maxim 20km si am mers intr-un cilindru pana acasa.



Cel mai misto a fost acum 3 ani, cand mi-am luat VFR-ul - am luat-o si in 3 zile am plecat intr-o excursie de 3300km prin Europa, pana in Olanda, prin Austria, etc.

Bagaje cat cuprinde, pasager, NICI O SCULA in afara de trusa motocicletei si fara sa am habar de istoricul motocicletei. Nimic, nada. O aveam de 3 zile.

 

Bineinteles ca nu am avut nici o problema pe drum, in afara de stricat vreo doua incarcatoare de GPS din cauza ploii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu razi dar paranoia incepe sa se instaleze de la o varsta incolo ,nu sunt convins daca a inceput si la mine.Tre sa plecam in mai la Capadocia.ma gandesc daca sa iau cu mine ;cdi,bobina ,pompa apa,pompa si cilindru receptor ambreiaj,camera ,truse lipit ,compresor micut umflat ,sprai pana ,kit pana,sufita tractare,o bucatica lant plus presa lant,bujii,doua bucatele de teava pe sectiunile furtunelor plus coliere.Ar mai fi dar mai umplu un rand.Si pana atunci sa cumpar voltmetru.



Si sarma ,multa sarma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cel putin 2 situatii in care ma putea ajuta un voltmetru:

- se bulise releul si cand se incingea nu mai baga curent asa ca mergeam pe baterie, plecam de acasa masuram incarcarea perfect, dupa 15-20 de minute de mers nu mai incarca. Daca mergeam mult prin oras cu ventilatorul, numai ce se oprea motorul la semafor.

- Am mers pe baterie pana in Galati unde a murit si m-a lasat in drum. Am reusit sa gasesc o baterie de scuter sa revin acasa.

Singurele probleme pe care le am la Hornet sunt cu incarcarea, deci voltmetrul a fost cea mai buna investitie.

Singurul lucru care nu imi place e ca nu indica chiar cat e incarcarea la baterie. Ar trebui sa trag un fir de la baterie+intrerupator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia si tu cum ti-au spus baietii mai sus un plus imediat dupa contact si o masa ,vezi ce indica ala micu ,masoara cu un voltmetru bun la baterie ,vezi diferenta si o adaugi la citirea celui mic.



Se stige bordul se stinge si voltmetrul.



Nu mai insira sarme suplimentare intre sasiu si ghidon ,la un moment dat pot crea probleme.



Tre sa le lasi joc,se freaca pe acolo

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dom'le, luati-va Bandit sau GSXR racit pe ulei :D Am impresia ca si GSX1400 are alternator cu excitatie. De fapt si XJR 1300 se pare, probabil astea mai dintr-o bucata. Daca voi dati de GSXR sau Bandit racxit pe ulei cu probleme de incarcare, sinteti tari.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia si tu cum ti-au spus baietii mai sus un plus imediat dupa contact si o masa ,vezi ce indica ala micu ,masoara cu un voltmetru bun la baterie ,vezi diferenta si o adaugi la citirea celui mic.

 

Se stige bordul se stinge si voltmetrul.

 

Nu mai insira sarme suplimentare intre sasiu si ghidon ,la un moment dat pot crea probleme.

 

Tre sa le lasi joc,se freaca pe acolo

 

Fix asa fac acum..am o eroare de ~1V :)

 

Ma gandeam ca poate e altceva mai elegant.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat sa alimentez voltmetrul de dupa contact ca sa functioneze doar cand pun contactul, dar imi indica 10,2V pe cand in baterie aveam 12,6V. Ca sa-mi indice corect a trebuit sa montez un releu care sa-mi inchida circuitul intre un fir care vine direct de la baterie si voltmetru.

 


post-66511-0-48384800-1394040719_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Dezvoltă: 10.2 cu contact pus? 12.6 pe baterie, fără consumatori?

2. Dacă măsurătorile se fac concomitent, rezultă contacte imperfecte, cu c[deri tensionale ca urmare a rezistenței pe circuit (firul de alimentare generală, mediat de contact general, este direct, relativ scurt, are secțiune suficientă, care să suporte consumatorii normali: aprindere, lumini ....spălător parbriz, la modelele sofisticate :D ).

3. Soluția cu releu se folosește în caz de circuite comandate de mare intensitate, prin contacte de intensitate mică - vezi claxoane, faruri. În cazul de față este ca și cum ai folosi obuzier de 120 mm, fără recul, pentru pleznit țânțaru' pe tavan. Parol!

Editat de nflt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca unele modele de motociclete au integrate in contact o rezistenta care se intoarce la cdi

daca ai nimrit exact acea rezistenta e posibil sa iti dea diferenta asta de tensiune.

cel mai bine incearca sa te legi cu plusul la o siguranta din blocul de sigurante care e alimentata doar cand e contactul pus. poti verifica asta cu aparatul de masura.

 

eu asa m-am legat iar diferenta de tensiune e de 0.1v

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

eu am avut probleme cu mufa de la releleul de incarcare. am oprit si am simtit un miros puternic de plastic ars. mirosul venea din spatele motoretei de sub sub carena coditei. am desfacut si toate cele 3sau4 fire care vin de alternator erau sudate. a trebuit sa le tai sa pun papuci noi din comert ,dar se pare ca tot se topeau. asa ca am cumparat o instalatie electrica completa si am pus mufa originala cu papuci originali. de atunci nu am mai avut probleme. nu vreau sa ma gandesc daca plecam la drum si se intampla chestia asta. cine stie de cand mergeam pe baterie.deci in acel moment daca aveam un voltmetru puteam sa imi dau seama de problema fara a avea atatea consecinte.

in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv.

cred ca aici se potrivesc urmatoarele cuvinte :'SUNT 2 TIPURI DE BARBATI; CARE DAU LIMBI SI CARE NU RECUNOSC;; :alcy:

ROG UN MODERATOR SA IMI CORECTEZE TITLUL. (VOLTMETRU).VA MULTUMESC

Editat de gabriel03
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vezi ca unele modele de motociclete au integrate in contact o rezistenta care se intoarce la cdi

daca ai nimrit exact acea rezistenta e posibil sa iti dea diferenta asta de tensiune.

cel mai bine incearca sa te legi cu plusul la o siguranta din blocul de sigurante care e alimentata doar cand e contactul pus. poti verifica asta cu aparatul de masura.

 

eu asa m-am legat iar diferenta de tensiune e de 0.1v

Merci de pont.

 

in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv.

Mai bine mai tarziu decat niciodata nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am avut probleme cu mufa de la releleul de incarcare. am oprit si am simtit un miros puternic de plastic ars. mirosul venea din spatele motoretei de sub sub carena coditei. am desfacut si toate cele 3sau4 fire care vin de alternator erau sudate. a trebuit sa le tai sa pun papuci noi din comert ,dar se pare ca tot se topeau. asa ca am cumparat o instalatie electrica completa si am pus mufa originala cu papuci originali. de atunci nu am mai avut probleme. nu vreau sa ma gandesc daca plecam la drum si se intampla chestia asta. cine stie de cand mergeam pe baterie.deci in acel moment daca aveam un voltmetru puteam sa imi dau seama de problema fara a avea atatea consecinte.

in acest topic am fost luat in ras, aratat cu degetul ca imi pun nu stiu ce sf-uri pe motor,dar pana la urma vad ca tuturor ne-ar fi fost de folos un asemenea dispozitiv.

cred ca aici se potrivesc urmatoarele cuvinte :'SUNT 2 TIPURI DE BARBATI; CARE DAU LIMBI SI CARE NU RECUNOSC;; :alcy:

ROG UN MODERATOR SA IMI CORECTEZE TITLUL. (VOLTMETRU).VA MULTUMESC

:10: :10:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

OK, asta nu ar fi o problema pt mine, daca am mufa de accesorii (bricheta) il pot lega direct pe firele ei, fara relee, sigurante, etc,?

Daca ai bricheta legata pe direct, o sa fie alimentat tot timpul. Daca ai bricheta legata de fire din bord, fara + sanatos, o sa iti arate gresit, sub 12V. I-ati un releu si suport de releu, 2 fire mai calumea, leaga la baterie releul si la un + pe contact, ascunzi frumos firele si e gata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va recomand: http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_6433_voltmetru_auto_termometru_si_ceas_cu_mufa_de_bricheta

Pe langa functia de voltmetru o mai are si pe cea de ceas, care cel putin pt mine e utila cand merg la drum lung; functia de temperatura luati-o ca "bonus". Am mai luat si http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_6432_voltmetru_auto_cu_mufa_de_bricheta pe vremea cand costa mai mult. La a 2-a varianta pe langa pretul mai mic ai si avantajul de a vedea tensiunea la pornire; dezavantajul ar fi marimea.Tatal meu foloseste de ceva vreme var a 2-a la Solenza lui si e foarte incantat. Exista pe site-ul respectiv si variante simple de voltmetre: http://www.tehnoelectric.ro/195-voltmetre_digitale Preturile de pe site nu includ TVA.

Referitor la cei ce zic de ca trebuie legat direct la bornele bateriei nu e nevoie; eroarea de masurare ORICUM exista.. am testat modelele de mai sus pe o sursa de laborator si valorile indicate diferau cu pana la 0,2 V fata de cele reale (diferenta de tensiune NU era constanta). Puteti masura pe bornele bateriei cu un aparat de masura bun si apoi facut un anumit tabel (mental) de echivalente daca diferentele sunt mari.

Si pt cei cu baterii slabe poate prezenta un avantaj... functie de voltajul indicat stii daca mai dai o cheie sau mai astepti sa-si revina bateria ;)

Asfalt uscat si bun!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Daca ai bricheta legata pe direct, o sa fie alimentat tot timpul. Daca ai bricheta legata de fire din bord, fara + sanatos, o sa iti arate gresit, sub 12V. I-ati un releu si suport de releu, 2 fire mai calumea, leaga la baterie releul si la un + pe contact, ascunzi frumos firele si e gata.

Ai avut dreptate, imi arata sub 12V, poate o sa apelez la vreun cunoscut care se pricepe la instalatia electrica daca vreau voltmetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Foarte multi mancatori de c***t intradevar :)

Am si eu o problema la seveu, m-a lasat in drum odata pentru ca nu mai incarca releul si a mancat bateria.

Din cate am inteles eu problema asta este de la releul de incarcare si cu un voltmetru iti dai seama daca e busit sau nu pentru ca problema poate aparea oricand, am masurat cu multimetru si totul era ok 4/5 verificari:)

Sper sa strang bani de un releu de cbr 1000 ca se potriveste perfect la mine din cate m-am documentat.

Vad ca ultima postare a fost in 2014 dar poate mai sunt si altii cu probleme asemanatoare in 2018 si ar trebui sa stie ca problema este de la releul de incarcare ( va rog sa ma corectati daca gresesc )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...