Sari la conținut

pinion atac R6


Postări Recomandate

mi s-a intamplat acum 2 zile,eram in mers,maxim 120km/h.dupa ce am iesit dintr-o curba usoara,am redus putin iar in momentul cand am inceput sa accelerez motorul a inceput sa se tureze ca si cum ar fi fost scos pe liber.Am oprit,initial am crezut ca este ambreaiajul,dar s-a dovedit a fi cu totul altceva! Cand am desfacut sa vad pinionul de atac,era cazut in protectia de plastic...nici urma de piuluta sau saiba! A mai intampinat cineva problema asta?

post-59661-0-25903300-1394880998_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

quick fix,ii dai un punct de sudura :)).

 

eu unu nu am mai auzit de asa ceva,cine stie ce Nea Nelu a pus pinionul ala de atac inainte sa ajunga la tine..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se mai intampla la R6..

 

Se intampla pentru ca atunci cand se strange acea piulita nu este folosita saiba de siguranta,care se turteste peste piulita la strangere.

Pentru siguranta se mai foloseste si solutie de blocaj pe filet.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Filetul ala nu prea cred ca merge refacut pe pozitie.

Ai putea incerca altceva, sa filetezi gaura de pe mijlocul axului , eventual sa o adancesti in prealabil daca e nevoie apoi facuta la strung o saiba care sa mentina pinionul in pozitia corecta , iar saiba sa fie fixata de un surub infiletat in acea gaura din ax. Operatia asta cu indemanare si atentie se poate realiza pe pozitie.

Sunt unele moto la care se foloseste solutia asta din fabrica.

In mod normal daca lantul nu este uzat excesiv pinionul nu are voie sa cada de pe ax chiar daca nu are piulita aia , dar evident nu recomand sa mergi asa :)



Mergi la un strungar, cred ca se poate fara sa dea jos, dar e foarte tare materialul.

Ce ar putea face strungarul fara sa demonteze axul? Sau mai bine zis ce legatura exista intre reparatia sugerata de tine fara demontarea axului si meseria de strungar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu is sceptic ca se poate da in otelul ala filet cu filiera, mai ales la acel diametru.

La motorul meu, solutia cu gaura in mijlocul axului (e de 6) e suplimentara, peste piulita mare, in locul saibei indoite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

gaura de pe mijlocul axului a fost facuta atunci cand a centrat axul la strung. sudata nu merge pentru ca se duce imediat de la vibratii , iar filet o sa iti faca la strung cu siguranta dar trebuie dat axul jos 100% nu e de joaca cu alea... bafta ! inca ai timp, oricum sezonul abia a inceput.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt 2 solutii.Cea ideala este desfacerea motorului si inlocuirea axului respectiv sau montarea altei piulite si punctarea prin sudura electrica a piulitei pe ax(solutie provizorie)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belita situatia... nu te juca cu improvizatii de moment, nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa raman fara tractiune in depasirea unui tir in panta.

 

Rampa domnule, ca de era panta o mai dregeai cumva ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi s-a intamplat acum 2 zile,eram in mers,maxim 120km/h.dupa ce am iesit dintr-o curba usoara,am redus putin iar in momentul cand am inceput sa accelerez motorul a inceput sa se tureze ca si cum ar fi fost scos pe liber.Am oprit,initial am crezut ca este ambreaiajul,dar s-a dovedit a fi cu totul altceva! Cand am desfacut sa vad pinionul de atac,era cazut in protectia de plastic...nici urma de piuluta sau saiba! A mai intampinat cineva problema asta?

 

A cazut pentru ca ciobanul care la montat :

 

1.n-a curatat si folosit prolock pe filet&piulita

2.nu a strans piulita dupa specificatiile date de producator

3.nu a asigurat piulita cu siguranta din dotare

 

Cam astea sunt pasii cand montezi un pinion..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Belita situatia... nu te juca cu improvizatii de moment, nici nu vreau sa ma gandesc cum ar fi sa raman fara tractiune in depasirea unui tir in panta.

ce iprovizatii ?

 

 

fa`i filet mai mic sigur si merge. .si merge fara sa il dai jos, cu o filiera buna faci treaba . . . decat sa il sudezi si sa nu il mai dai jos niciodata:))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la un nene strungar,la inceput a zis ca ma rezolva imediat...dupa ce a masurat si a vazut ca diametrul axului este de 15 s-au schimbat lucrurile! La el,singura solutie ar fi sa dau axul jos si ma rezolva.. i-am zis sa.mi faca un filet pe interiorul axului dar zice ca otelul e tratat si nu are nici o sansa! cat despre sudura...nu se baga pt ca motorul e pe benzina si e periculos! Acum nu stiu daca am mers la un nene strungar fara chef de treaba sau chiar asa stau lucrurile!

Editat de alexdnny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De sudat gasesti sigur pe cineva sa-ti sudeze pinionul acolo dar e aiurea din cel putin doua motive:

- acolo ai un simering care are sanse mari sa se strice cand sudezi pe ax

- nu-l vei mai putea schimba fara batai de cap, si ala trebuie schimbat cam la fiecare schimb de lant

 

Eu as incerca totusi sa filetez interiorul axului, mai mult de un tarod rupt in gaura care nu te va incurca n-ai ce pierde...

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu te-a pacalit strungarul sa stii.

Axul are un tratament foarte dur,chiar si pe strung este foarte greu de filetat scoate span albastru chiar cu cutit vidia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu asa ceva la alta mobra am rezolvat-o tragand un canal pe circumfarinta axului cu o minifreza cu disc de taiere dupa care am bagat pipionul, o saiba plata la dimensiunea axului si in canalul realizat o siguranta seeger. Daca tu nu ai mana sa faci asa ceva dute la strungarul respective spunei solutia si cred ca te rezolva poate eventual face un suport pentru flex si reuseste sa-ti traga canalul fara sa mai dai jos axul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sigur trebuie demontat axul si facut alt filet si alta piulita ,asta daca vrei sa faci un lucru bun.....altfel X-( .Singurul loc unde nu m-am uitat cind mi-am cumparat motorul in 2009 (pt ca am mers cu el si nu mi s-a parut nimic suspect ) si am patit la fel dupa cateva sute de km :eek: . Motorul este tot un r6 din 2004.

P.S. Asculta ce zice TNG pt ca este unul din putinii care stie si ce spune (acelas lucru mi-a spus si strungarul despre ax.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mi s-a intamplat acum 2 zile,eram in mers,maxim 120km/h.dupa ce am iesit dintr-o curba usoara,am redus putin iar in momentul cand am inceput sa accelerez motorul a inceput sa se tureze ca si cum ar fi fost scos pe liber.Am oprit,initial am crezut ca este ambreaiajul,dar s-a dovedit a fi cu totul altceva! Cand am desfacut sa vad pinionul de atac,era cazut in protectia de plastic...nici urma de piuluta sau saiba! A mai intampinat cineva problema asta?

 

R6 si FZ6 patesc cateodata necazul asta.

 

Singura solutie profi este refiletarea portiunii afectate cu axul dat jos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Solutie profi este si prinderea pinionului cu o siguranta seeger caci acolo daca lantul ete bine centrat ai impingere laterala 0.Oricum chiar daca fierul ar fi OL37 ar rezista la 120kg forta de forfecare deci smulgere a pinionului ceea ce sunt sigur ca nu apare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

O sa incerc cu siguranta seeger,momentan am dat comanda de pinion nou si saiba! o sa revin cu detalii...

 

Dupa cum am zis,revin cu detalii,sper sa si tina acum!

post-59661-0-41030900-1396376567_thumb.jpg

Editat de alexdnny
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Vizitator locked this topic
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...