Sari la conținut

Inca un mortal off-road Brasov


Error
 Share

Postări Recomandate

Daca drumul pe care s-a produs accidentul,nu intra in categoria drumurilor publice,atunci nu tine de competenta politiei rutiere...se ocupa criminalistica si in consecinta nu ii intereseaza permisul de conducere.Lipsa permisului intra in discutie doar la capitolul "diverse"...

RIP

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A murit pentru ca umbla SINGUR si fara ECHIPAMENT. Doua greseli cumulate care nu trebuie facute in regim enduro. Faptul ca avea sau nu permis este irelevant, la scoala moto nu inveti enduro, enduro e ca si circuitul de viteza, alt nivel. Sper sa citeasca asta toti enduristii incepatori talentati sau nu. In enduro se merge in grup cat mai omogen ca performanta, grup de colegi capabili sa nu impinga competitia la extrem in zona pericolului vital. Iar daca umbli singur, mai ales in zone neacoperite GSM, umbli prudent si complet echipat, indiferent de varsta si experienta. In nici un caz baut sau "rupt" de oboseala.

 

Se pot intampla multe, poti sa ai mult ghinion. Sa te ratacesti sau sa te blochezi intr-o viroaga, sau sa-ti inamolesti motorul atat de tare incat sa nu-l poti scoate singur. Acestea sunt cele mai nevinovate patanii cand mergi singur.O creanga te poate oricand izbi violent la cap sau sa intri in plin intr-o stanca sau intr-un copac si sa-ti crapi capatana. Sau sa te prabusesti intr-o rapa. N-a sti nimeni ca te-ai dus! Inclusiv sa ti se faca rau din senin. Imi amintesc de drama din 2009 din Timisoara unde cei din Timisoara Bikers au pierdut un coleg care venise cu ei la o plimbare in teren. Omul s-a razletit de grup fara geaca (acte si GSM). L-au gasit dupa cateva zile tot asa, mort ascuns intre niste tufe, zacand prins sub motor.

 

RIP!

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A murit pentru ca umbla SINGUR si fara ECHIPAMENT. Doua greseli cumulate care nu trebuie facute in regim enduro. Faptul ca avea sau nu permis este irelevant, la scoala moto nu inveti enduro, enduro e ca si circuitul de viteza, alt nivel. Sper sa citeasca asta toti enduristii incepatori talentati sau nu. In enduro se merge in grup cat mai omogen ca performanta, grup de colegi capabili sa nu impinga competitia la extrem in zona pericolului vital. Iar daca umbli singur, mai ales in zone neacoperite GSM, umbli prudent si complet echipat, indiferent de varsta si experienta. In nici un caz baut sau "rupt" de oboseala.

 

Se pot intampla multe, poti sa ai mult ghinion. Sa te ratacesti sau sa te blochezi intr-o viroaga, sau sa-ti inamolesti motorul atat de tare incat sa nu-l poti scoate singur. Acestea sunt cele mai nevinovate patanii cand mergi singur.O creanga te poate oricand izbi violent la cap sau sa intri in plin intr-o stanca sau intr-un copac si sa-ti crapi capatana. Sau sa te prabusesti intr-o rapa. N-a sti nimeni ca te-ai dus! Inclusiv sa ti se faca rau din senin. Imi amintesc de drama din 2009 din Timisoara unde cei din Timisoara Bikers au pierdut un coleg care venise cu ei la o plimbare in teren. Omul s-a razletit de grup fara geaca (acte si GSM). L-au gasit dupa cateva zile tot asa, mort ascuns intre niste tufe, zacand prins sub motor.

 

RIP!

Mersul pe motocicleta , este in sine o aventura . Este bine sa se evitati actele de eroism cand sunteti singuri ptr ca o motocicleta are foarte putine sanse sa fie observata in afara carosabilului ( cazul celor cu TDM-ul ce au sfarsit intr-un sant cu apa ) . Daca vorbim de off road , simplul fapt ca pleci singur este deja un risc asumat prea mare . Echipamentul , in astfel de conditii este mai mult decat obligatoriu . Chiar daca nu te salveaza de la fracturi , macar iti mai da o sansa , sansa care poate face diferenta intre a fi sau a nu mai fi . Este pacat ca se duc in floarea varstei dar poate fi o lectie ptr altii . Condoleante .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate spun prieteni de-ai baiatului, era rupt in seara aia, fusese la chef, pe urma s-a dus acasa, a mai baut ceva, s-a urcat pe motor si a plecat - l-au gasit dimineata mort pe o vale.

Dumnezeu sa-l ierte.

 

poate nu ii erau chiar "prieteni" de l-au lasat de capul lui ,dar asta e alta discutie. nu cred ca era la mai mult de 3-4km de sat unde a cazut. acolo drumul inca e pietruit(cei drept sunt si gropi) nu e inca forestier probabil a derapat si din cauza vitezei.. in concluzie hai sa nu fim Dumnezei atunci cand bem si sa evitam sa ne urcam chiar si pe biciclete neechipati corespunzator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar fara permis iti pare a fi ok? Pe bune?

 

Da, pe bune. Permisul este pentru DRUMURILE PUBLICE. La fel si numarul de inmatriculare:

 

Art.85. - (1) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseste cu închisoare de la unu la 3 ani.

 

Art. 85 (2) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu numar fals de înmatriculare sau de înregistrare se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Art.86. - (1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul ori a unui tramvai de catre o persoana care nu poseda permis de conducere se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Daca vreau sa dau cu mobra in gard la mine in curte sau sa ma duc in padure sa fugaresc ursu', nu-mi trebuie permis. Pana la padure car mobra pe platforma, care e problema ? Si ma enerveaza idiotii cu radar in cap care zic ca "avea viteza". Las-o dracu, cata viteza poti sa ai pe forestier. Si daca avea viteza, CE ? Incalca vreo lege ?

Editat de Mein Herz brennt
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator suzuki_fan

 

Da, pe bune. Permisul este pentru DRUMURILE PUBLICE. La fel si numarul de inmatriculare:

 

Art.85. - (1) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseste cu închisoare de la unu la 3 ani.

 

Art. 85 (2) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu numar fals de înmatriculare sau de înregistrare se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Art.86. - (1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul ori a unui tramvai de catre o persoana care nu poseda permis de conducere se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Daca vreau sa dau cu mobra in gard la mine in curte sau sa ma duc in padure sa fugaresc ursu', nu-mi trebuie permis. Pana la padure car mobra pe platforma, care e problema ? Si ma enerveaza idiotii cu radar in cap care zic ca "avea viteza". Las-o dracu, cata viteza poti sa ai pe forestier. Si daca avea viteza, CE ? Incalca vreo lege ?

Bine punctat! Păcat, poate avea vreo șansă dacă purta cască și mai era cu cineva...

Foarte bine au spus unii băieți în postările lor!

Sincere condoleanțe familiei!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, pe bune. Permisul este pentru DRUMURILE PUBLICE. La fel si numarul de inmatriculare:

 

Art.85. - (1) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseste cu închisoare de la unu la 3 ani.

 

Art. 85 (2) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu numar fals de înmatriculare sau de înregistrare se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Art.86. - (1) Conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul ori a unui tramvai de catre o persoana care nu poseda permis de conducere se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.

 

Daca vreau sa dau cu mobra in gard la mine in curte sau sa ma duc in padure sa fugaresc ursu', nu-mi trebuie permis. Pana la padure car mobra pe platforma, care e problema ? Si ma enerveaza idiotii cu radar in cap care zic ca "avea viteza". Las-o dracu, cata viteza poti sa ai pe forestier. Si daca avea viteza, CE ? Incalca vreo lege ?

Daca tot ai cautat prin lege, de ce nu cauti si definitia drumului public. Si dupa aia vezi daca drumul unde s-a produs accidentul se incadreaza acolo. Apoi mai vorbim.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ART.6 pct.14 drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt închise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile.

 

O zi buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Desteptii de la stiri nu au indicat locatia unde s-a intamplat tragedia. Asa ca pana nu stim sigur daca a fost drum public sau nu, nu are rost sa va certati degeaba.

 

Singurul lucru care ar trebui retinut este sa purtati echipament de protectie adecvat traseului.

 

Dumnezeu sa-l odihneasca pe baiat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu chiar vorbesti serios? Inteleg la off road de ce nu este atat de necesara inmatricularea,dar fara permis iti pare a fi ok? Pe bune?Adica basic-ul mersului pe motor ti se pare atat de ierelevant? Vara tu esti genul care merge in slarfi si sort de baie pe motor? Si off road fara echipament de protectie....este prea mult, deja se numeste selectie naturala , nu accident mortal. Nu vreau sa jignesc pe nimeni,dar si eu sunt pe doua roti, la fel ca voi,trecut prin suficiente ca sa-mi dau seama cat de importante sunt unele aspecte "minore" precum permisul, echipamentul...... pacat de el, probabil era un baiat de treaba. RIP

 

maistre esti pe langa total, multi din rideri d offroad nu au permis sau au si l-au dobandit dupa ce stiau sa mearga bine pe motocicleta. vorbesti din carti... cand imi vine cineva sa il invat sa mearga la enduro primul lucru pe care il spun este : UITA TOT CE AI INVATAT IN SCOALA DE SOFERI (asta referitor la conducerea motocicletei nu la regulile de circulatie).

omu' nostru a facut doua greseli capitale: 1: a mers singur, 2: nu a purtat echipament.

celelalte cu permisul si inmatricularea sunt doar minore contraventii in comparatie cu pretul platit. Din pacate la offroad sanctiunile nu sunt pe puncte de penalizare si amenda la jumate in 24ore...

 

Potoliti-va copii,baieti,barbati sau ce sunteti. A avea permis, inseamna ( sau cel putin ar trebuii sa insemne) ca ai habar de ce implica un motor sub poponeata. Altfel spus orice Gheorghe de la tara isi ia o mobra cu 200 euroi si ii da bice. Nu are semna de circulatie, nu il intreaba ursu de permis, dar nici habar nu are despre ce implica o mobra, ce sa mai vorbim despre echipament de protectie. Sunt copii de enduro sub 18 ani clar. Campioni clar, dar copii aia au n ani de experienta. Nu as promova motociclismul fara permis. Pe bune, ce sau cat te costa sa ai permis?

 

dupa ce iesi din scoala de soferi esti praf-pilaf la capitolul control motoreta. Eu nu as promova circulatia pe drumurile publice fara permis dar asta e o alta treaba ;) Nu comfunda motociclismul sportiv cu circulatia cu motocicleta ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ART.6 pct.14 drum public – orice cale de comunicatie terestra, cu exceptia cailor ferate, special amenajata pentru traficul pietonal sau rutier, deschisa circulatiei publice; drumurile care sunt închise circulatiei publice sunt semnalizate la intrare cu inscriptii vizibile.

 

O zi buna.

deci...

 

16224_46251_9.jpg

trebuie permis?

nu cumva si rovigneta? ca de au platit sa intretina drumul ala, nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci...

rebuie permis?

nu cumva si rovigneta? ca de au platit sa intretina drumul ala, nu?

De unde sa stiu omule? ar trebui planurile zonale. Daca este sa-mi dau cu parerea, este o simpla "poteca" de munte :)

 

On: Putere familiei sa treaca peste necaz!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inteleg la off road de ce nu este atat de necesara inmatricularea,dar fara permis iti pare a fi ok? Pe bune?Adica basic-ul mersului pe motor ti se pare atat de ierelevant?

 

Permisul n-are nici o legatra cu basicul mersului pe motor. E plin in offroad de copii incepind de la 5 ani, inlusiv la competitii de cross. Ba unii se dau si pe circuite de viteza. Evident nu au permis, desi unii sint deja campioni.

 

Acum daca forestierul pe domeniu public e "off road" e alta poveste... probabil ca e considerat drum public.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca un drum este incadrat la categoria "drum public" sau nu, face diferenta intre infractiune sau nu ,in cazul nostru.Cale de comunicatie terestra este,destinat traficului rutier si pietonal este,deschis circulatiei publice este,(cu conditia sa nu fie interzis accesul prin indicatoare) singurul lucru pe care nu-l vad fiind "amenajarea speciala" si in ce consta ea la acest tip de drum? Daca nu este amenajat special atunci nu este drum public,zic eu.



Si mai era una mai veche care pomenea de "se afla in administrarea ......."



N-are administrator ,nu apartine nimanui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca un drum este incadrat la categoria "drum public" sau nu, face diferenta intre infractiune sau nu ,in cazul nostru.Cale de comunicatie terestra este,destinat traficului rutier si pietonal este,deschis circulatiei publice este,(cu conditia sa nu fie interzis accesul prin indicatoare) singurul lucru pe care nu-l vad fiind "amenajarea speciala" si in ce consta ea la acest tip de drum? Daca nu este amenajat special atunci nu este drum public,zic eu.

 

Si mai era una mai veche care pomenea de "se afla in administrarea ......."

 

N-are administrator ,nu apartine nimanui.

 

Daca nu are semn la intrare ca este interzisa circulatie, atunci e drum public. De amenajat este amenajat, ca nu este asa cum l-a lasat mama natura. Au venit oamenii si au facut drum pentru autovehicule.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De obicei un drum in padure apare cand unul gaseste o scurtatura pe care incape caruta sau ims-ul si care incepe sa fie folosit frecvent cu piciorul sau roata.Dupa cum spui tu orice drumeag care cu timpul se lateste este drum public chiar daca nu este treaba cuiva ,daca exista sau nu.Unele sunt mai noi ,altele mai vechi dar asta nu le schimba denumirea.Sunt publice doar pt ca le foloseste cineva si atat?Nu mai pomenesc de indicatoare si reglementari ale circulatiei pe acel drum.



Daca n-are nici denumire atunci nu este drum public.



Pt ca nu se afla in evidenta nimanui.



Zic si eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...