last Postat Aprilie 15, 2014 Share Postat Aprilie 15, 2014 Si mobrele vechi care aveau pornire pe pedala si nu aveau acumulator de unde aveau curent pentru bobina / scanteie? Raspuns: din magnetou, cu conditia ca si ala sa fie in parametri. Mobrele noi sau vechi care nu au baterie, au magnetoul legat altfel la instalatie. Daca vrei neaparat iti pot detalia. Mobrele la care magnetoul este legat doar la regulator au obligatoriu nevoie de baterie in circuit iar acea baterie trebuie sa fie incarcata pentru a functiona corect. regulatorul nu are suficienta putere sa iti incarce si bateria si sa tina si instalatia mobrei. De asemenea daca bateria este moarta regulatorul va fi suprasolicitat si va face poc daca este folosit pe termen lung. E am scapat intreg. Nu putem spune acelasi lucru si despre regulatorul tau decat daca esti un om norocos. Bateria motocicletei pe langa rolul de a porni motorul mai are si rol de tampon pentru tensiuni de varf. De exemplu in momentul in care motorul este oprit din cheie acesta mai are cateva rotatii, moment in care magnetoul generaza curent ce trece de 20 de volti. Contactul taie legatura cu instalatia asa ca cei peste 20 de volti se duc in regulator dar nu mai au unde sa se descarce si regulatorul face poc. Asa ca eu opresc mobra din buton care imi taie doar aprinderea lasand restul circuitului deschis, astfel incat regulatorul sa se poata descarca in becuri si in baterie. Ma gandesc ca un bec este mai ieftin iar bateriei nu ii strica nicodata niste curent in plus. Deci nici deconectarea bateriei in timpul functionarii motorului nu e o manevra inteligenta. La conectare si deconectare apar socuri mari in instalatie si riscul de a praji ceva pe acolo e foarte mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Aprilie 15, 2014 Share Postat Aprilie 15, 2014 Dac ai bandit din primele 3 generatii ai alternator cu excitatie, ca mine... Golanie Eu am facut manevra la oha si a mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bucsaadi Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 (editat) Mobrele noi sau vechi care nu au baterie, au magnetoul legat altfel la instalatie. Daca vrei neaparat iti pot detalia. Mobrele la care magnetoul este legat doar la regulator au obligatoriu nevoie de baterie in circuit iar acea baterie trebuie sa fie incarcata pentru a functiona corect. regulatorul nu are suficienta putere sa iti incarce si bateria si sa tina si instalatia mobrei. De asemenea daca bateria este moarta regulatorul va fi suprasolicitat si va face poc daca este folosit pe termen lung. Au fost multe cazuri in care, si din intamplari personale iti spun, mobra se pornea impinsa si dupa 100 km rulati cu motocicleta, deci iti dai seama cat de praf era bateria. Iar de incarcare nu se punea problema pentru ca altfel nu se mai puteau face acei multi km. Corect, acele mobre la care magnetoul este legat la un regulator, au neaparata nevoie de baterie legata, dar bateria nu are absolut nici o treaba in ceea ce spunea colegul de mai sus cum ca : ' motor-ul moare deoarece bateria nu retine tensiunea...fara tensiune de unde vrei scanteie sa poata exploda benzina din camera de ardere (explozie)? '. Eu referitor la ce spunea el am zis ce am zis. Editat Aprilie 16, 2014 de bucsaadi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 La mobrele care au CDI-ul legat direct la magnetou (la mobra 50 si multe altele, ca s-a dat exemplu, direct bobina si platina)aprinderea nu are nicio legatura cu bateria, la cele care se alimenteaza dupa regulatorul de tensiune sunt 2 cazuri: 1 CDI cu invertor care ia putin curent si merge si cu o baterie mai slaba 2 TCI care practic este echivalent cu aprinderile vechi cu bobina si platina numai ca platina e inlocuita cu un tranzistor de putere la care socurile de curent sunt foarte mari iar bateria fiind moarta cu rezistenta interna mare nu face fata. Teoretic daca scoti bateria in mers la un regulator electronic nu ar trebui sa fie socuri de supracurent acesta comportanduse ca un stabilizator de tensiune dar nefiltrata ceea ce nu-i prea place restului instalatiiei electrice mai ales daca are si electronica si releistica dar repet nu ar trebui sa se arda nimic. Vechile regulatoare electromecanice aveau 2 trepte de putere si exista posibilitatea ca si pe cea mai mica treapta neavand un consumator tensiunea sa creasca. Am un 125 cu CDI din magnetou si nu s-a intamplat nimic cand am circulat 2 saptamani fara baterie dar nu prea aveam claxon si semnalizarea abia mergea la turatii mici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
silver_yamaha Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 zicea unu mai sus ca nu e bine sa opresti din contact motorul ca 20 volti plm..eu niciodata nu al opresc din boton` ci doar din contact..si ce sa vezi, merge ok de ceva ani! oricum la fz6 in carte scrie mentenace free for life...la aprindere! yamaha all the way! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 zicea unu mai sus ca nu e bine sa opresti din contact motorul ca 20 volti plm..eu niciodata nu al opresc din boton` ci doar din contact..si ce sa vezi, merge ok de ceva ani! oricum la fz6 in carte scrie mentenace free for life...la aprindere! yamaha all the way! Se referea la un anumit tip de sistem de incarcare, dar in fine, e forum, fiecare e liber sa scrie ce-l taie capul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 Si fiecare e liber sa filtreaza informatie obtinuta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andutzu_85 Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 si eu mai pateam ....cateodata...din mers se oprea motorul si ramaneam fara gram de curent,exact ca si cum ai trage heblul la o masina...si surpriza a venit de la mufa aia ce e in partea stanga a carcasei de baterie si are o borna si o siguranta pe ea..era oxidata! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Aprilie 16, 2014 Share Postat Aprilie 16, 2014 si eu mai pateam ....cateodata...din mers se oprea motorul si ramaneam fara gram de curent,exact ca si cum ai trage heblul la o masina...si surpriza a venit de la mufa aia ce e in partea stanga a carcasei de baterie si are o borna si o siguranta pe ea..era oxidata! Mufa releului de pornire. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free runner Postat Mai 6, 2014 Share Postat Mai 6, 2014 s-a rezolvat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
spartacu Postat Mai 8, 2014 Autor Share Postat Mai 8, 2014 MULTUMESC BAIETI PENTRU SFATUTI, SA REZOLVAT. AM SCHIMBAT BATERIA CU UNA NOUA SI RELEU LA FEL.TOT NOU. NU MAI ARE MOMENTAN NICI O PROBLEMA. MULTAM FRUMOS, ASFALT USCAT Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Salut tuturor! Am si eu o problema legata de pornirea electrica la un scuter. Treaba sta in felul urmator: scuterul l am luat acum o sapt second hand, si fostul proprietar mi a zis ca nu are habar de la ce poate fi de nu porneste la buton. La pedala o ia din prima si la rece si la cald. treaba e ca atunci cand pun contactu si apas butonul de start nu se aude/schiteaza nimic. E ca si cum acel buton ar fi pus degeaba. in prima faza am verificat firele si conexiunea lor la buton (totul este ok), de aici o sa verific tot traseul firelor ca nu cumva sa fie vreo unul ciupit sau chiar rupt. dupa acrasta etapa ce ma sfatuiti sa fac? Unde ar putea fi problema daca firele sunt ok ? Ce trebuie verificat si in ce ordine si eventual cum as putea sa verific (anumite piese pe care probabil ma veti sfatui sa verific)? Si eventual cum pot remedia aceasta problema? Am uitat sa specific un amanunt foarte important. Este vorba de un scuter 49cc in 4T fabricat sub numele de jonway. Bateria este foarte buna. Problema bateriei se exclude oricum deoarece am facut proba si cu una identica luata imprumut de la un vecin. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G B V Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Salut tuturor! Am si eu o problema legata de pornirea electrica la un scuter. Treaba sta in felul urmator: scuterul l am luat acum o sapt second hand, si fostul proprietar mi a zis ca nu are habar de la ce poate fi de nu porneste la buton. La pedala o ia din prima si la rece si la cald. treaba e ca atunci cand pun contactu si apas butonul de start nu se aude/schiteaza nimic. E ca si cum acel buton ar fi pus degeaba. in prima faza am verificat firele si conexiunea lor la buton (totul este ok), de aici o sa verific tot traseul firelor ca nu cumva sa fie vreo unul ciupit sau chiar rupt. dupa acrasta etapa ce ma sfatuiti sa fac? Unde ar putea fi problema daca firele sunt ok ? Ce trebuie verificat si in ce ordine si eventual cum as putea sa verific (anumite piese pe care probabil ma veti sfatui sa verific)? Si eventual cum pot remedia aceasta problema? Am uitat sa specific un amanunt foarte important. Este vorba de un scuter 49cc in 4T fabricat sub numele de jonway. Vezi daca iti vine curent la electromotor.Ar putea ca el sa fie problema.Deasemenea ar putea fi sistemul care il face sa cupleze. Scrie eventual si despre ce model de scuter e vorba:cm3,marca,model. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Scuterul este chinezesc cred. In carte scrie jonway si nu mai stiu exact modelul (o sa ma uit) este de 49 cm in 4 timpi cu racire pe aer. Poate cumva sa fie de la una din urmatoarele: CDI, releu de pornire sau cumva de la bobina de inductie? Poate ma repet dar cand pun contactu si apas pe butonul de pornire nu da niciun semn pe nicaieri (nu da sa invarta, nu caraie, nu maraie, este mort). Am gasit piesele specificate mai sus si as vrea sa fac comanda dar nu vreau sa le comand pe toate, doar ce as avea nevoie. Pareri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 De la cdi si bobina nu poate fi ca n-ar porni nici la pedala. De la releul de pornire e posibil. AI incercat sa apesi frana cand dai la buton? Nu am experienta cu scuterele astea mici dar la cele mari trebuie apasata o maneta de frana ca sa porneasca. Daca nici cu maneta apasata nu merge mai poti verifica intrerupatoarele de la maneta, asta e simplu e suficient sa vezi daca se aprinde stopul de frana cand apesi pe manete. Mai verifica si intrerupatorul de la cricul lateral, daca are asa ceva.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 De la cdi si bobina nu poate fi ca n-ar porni nici la pedala. De la releul de pornire e posibil. AI incercat sa apesi frana cand dai la buton? Nu am experienta cu scuterele astea mici dar la cele mari trebuie apasata o maneta de frana ca sa porneasca. Daca nici cu maneta apasata nu merge mai poti verifica intrerupatoarele de la maneta, asta e simplu e suficient sa vezi daca se aprinde stopul de frana cand apesi pe manete. Mai verifica si intrerupatorul de la cricul lateral, daca are asa ceva.... Salut Binox. Am incercat ce mi-ai recomandat tu, respectiv: am pus contactu (am semnalizari, claxon si stop pe frana / n-am lumini pozitie si ceasurile iluminate) Daca dau la pedala le am pe toate lumini, faza lunga/scurta, etc. Am apasat butonul cu fiecare frana in parte si apoi concomitent apasate, dar nimic. Am incercat si cu cricul lateral pus si ridicat, lafel... Deci tu zici ca CDI-ul si bobina de inductie sunt excluse. Ai cumva ideie cum pot verifica releul de pornire? Sau altcineva cu pareri/idei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Cu motorul pornit simte ceva la buton? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 Cu motorul pornit simte ceva la buton? Am incercat sa apas butonul si cu motorul pornit si nu se simte nicio diferenta... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 am pus contactu (am semnalizari, claxon si stop pe frana / n-am lumini pozitie si ceasurile iluminate) Daca dau la pedala le am pe toate lumini, faza lunga/scurta, etc. Ciudat, unele pe baterie, altele pe alternativ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 28, 2014 Share Postat Mai 28, 2014 In primul rand daca scuterul tau este cu schimbator de viteze trebuie sa tragi ambreiajul ca sa actionezi starterul.Daca nu treci sa faci niste verificari. 1. Ia un conductor mai gros (fy 1,5 ar ajunge) si adu + de la batrie la electromotor (electromotorul are un singur contact cu surub) daca invarte problema nu e din el 2. Ai releul de start si aici treaba se complica pentru ca sunt mai multe tipuri unele avand inclusiv o siguranta (o poza ma-ar ajuta) in principiu are doua contacte groase cu piulita cu un fir care vine de la + baterie si unul care se duce la electromotor acestea doua daca le suntezi cu o surubelnita trebuie sa invarta motorul, mai ai 2 conuctoare unul masa si unul pe care ar trebui sa vina comanda, daca la acesta aplici +baterie ar trebui sa cupleze releul sau invers daca comanda se face pe masa. Vezi cu un multimetru ce fir ai ca referinta + sau masa (bineinteles ca masuratoarea se face in cupla scoasa) Daca in final ai si + si - pe releul de pornire dar acesta nu actioneaza inseamna ca e stricat. Nu stiu daca ma-am facut inteles eventual mai cere detalii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 In primul rand daca scuterul tau este cu schimbator de viteze trebuie sa tragi ambreiajul ca sa actionezi starterul.Daca nu treci sa faci niste verificari. 1. Ia un conductor mai gros (fy 1,5 ar ajunge) si adu + de la batrie la electromotor (electromotorul are un singur contact cu surub) daca invarte problema nu e din el 2. Ai releul de start si aici treaba se complica pentru ca sunt mai multe tipuri unele avand inclusiv o siguranta (o poza ma-ar ajuta) in principiu are doua contacte groase cu piulita cu un fir care vine de la + baterie si unul care se duce la electromotor acestea doua daca le suntezi cu o surubelnita trebuie sa invarta motorul, mai ai 2 conuctoare unul masa si unul pe care ar trebui sa vina comanda, daca la acesta aplici +baterie ar trebui sa cupleze releul sau invers daca comanda se face pe masa. Vezi cu un multimetru ce fir ai ca referinta + sau masa (bineinteles ca masuratoarea se face in cupla scoasa) Daca in final ai si + si - pe releul de pornire dar acesta nu actioneaza inseamna ca e stricat. Nu stiu daca ma-am facut inteles eventual mai cere detalii. Scuterul este automat. Mi-ai dat niste sfaturi bune si importante. Maine o sa fac prima verificare, cea cu electromotorul (deoarece la el ma gandeam cel mai mult). Dupa ce voi face verificarea electromotorului si daca voi avea un rezultat negativ revin cu cateva poze ale releului de start. Am inteles in totalitate mesajul. Multumesc pentru sfaturi (de foarte mare folos). Voi reveni cu noutati imediat dupa aceste verificari. Salutare! Astazi i-am facut proba la electromotor si pare a fi ok. Cand ating cu un fir + de la baterie cu + de la electromotor invarte. as vrea sa-i fac proba si la releul de start dar nu stiu unde se poate situa acest releu pe scuter. problema e ca nu am trusa de scule acasa si nu prea pot desface carena fata ca sa il pot cauta (presupun ca in carena ar trebui sa fie). Si inca o chestie care mi-a atras atentia, scuterul asta nu are tablou de sigurante? M-am uitat peste tot (mai putin in carena fata) si n am gasit nici releu de start si nici tablou de sigurante! Pareri? Sfaturi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Releul de pornire ar trebui sa fie in apropierea bateriei. Panoul de sigurante daca exista s-ar putea sa fie tot pe langa baterie, sau s-ar putea sa ai o singura siguranta care sa fie fix pe releul de pornire. Ca sa gasesti releul e suficient sa urmaresti firul gros de + de la baterie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Cum ti-a spus si binox urmareste firul gros de + de la baterie sau daca iti este mai usor firul + de la electromotor de asemenea siguranta s-ar putea sa fie pe releu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nokian89 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 Ok. Cand imi aduce trusa de scule azi, voi desface plasticaraia si voi lua la mana tot traseul electric de la borna + a bateriei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vlad58 Postat Mai 29, 2014 Share Postat Mai 29, 2014 (editat) Daca ai un contact pe cric acesta la motociclete actioneaza in principal asupra cdi-ului la scuter nu stiu dar daca este legat de starter el trebuie cand e sus sa faca un contact deci ai 2 variante de verificat 1 daca ajunge un singur fir da-l la masa si incearca sa pornesti 2 dac ai doua fire fa strap cu un conductor (vezi sa nu atingi masa) si incearca sa pornesti In ambele variante daca merge ori desfaci contactul si-l cureti ori iei altul Editat Mai 29, 2014 de vlad58 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.