Sari la conținut

NAS - Not a Statistic.


lionx1987
 Share

Postări Recomandate

nu am vazut pe nimeni sa te urechesca ai primit sfaturi mai mult sau mai putin incurajatoare

poate nu ai inteles sfaturile, adica sunt sigur

daca cineva iti explica cum sa franezi in curba si tu cand o sa experimentezi ce ti-a zis ala dar in curba o sa gasesti o balega ce faci??? opresti timpu si intrebi pe forum?

fa kilometrii si nu astepta sa vina cineva sa-ti arate cand si cum sa pui frana fata sau spate

 

 

dar hai sa nu comparam enduro cu strada si ursu' cu prostu'...

nu ai inteles exemplul meu cu enduro (nu ar fi rau sa iei niste lectii si cand o sa te sui pe motorul de strada o sa vezi altfel treaba)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 126
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

O chestie pe care ar trebui sa o stii iar daca nu o stii o inveti de la batrani - cei din spate ii 'pazesc' pe cei din fata si nu invers. Nu vorbesc doar de partea legala - in caz de poc vinovat e cel din spate - ci de o regula (nescrisa) a mersului in grup. Niciodata nu iti faci 'planul' in functie de cel din spate, intotdeauna DOAR de ce ai in fata.

 

Grup de incepatori - cum a zis cineva mai sus, suna periculos. Nu stii pe cine ai in spate si nu stii cat de atent e la ce se intampla in fata lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

In alta ordine de idei, am vazut nume vechi pe forumul asta care m-au "urecheat", dar nici unu dintre ei nu a dat si un sfat.

:what:

Mie mi s-a parut mai mult decat decent nivelul discutiilor.

Atat eu cat si @cristivlk ti-am recomandat sa mergi la cursuri de conducere a motocicletei.

El pe scurt, eu mai cu povesti si cu precizarea ca dupa ce faci cursul sa amenajezi un poligon in care sa impartasesti experienta ta celorlalti prieteni din grup.

Daca tot ti s-a parut fain"Twist of a wrist", ia si exerseaza singur element cu element din el. Eu asta as face.

Inainte de asta descarca manualul de intretinere al motocicletei tale de pe internet (nu cel de service) si verific-o sa fie in parametrii de functionare. Acolo vei gasi informatii despre intinderea lantului, nivelul lichidului de frana, cum sa reglezi ambreiajul, cum sa reglezi franele, ce sa remediezi in caz ca nu se aprinde stopul de frana, cum sa schimbi becuri, ulei, antigel, placute de frana, etc, etc.

Exista pe forum si o sectiune denumita "Incepatori" pe care eu am petrecut mai bine de jumatate de an la inceputurile mele pe forum - materiale downloadate, printate, citite, etc. Chiar si acum am documentele respective salvate in computer - mersul in grup, mersul pe ploaie, conducerea in siguranta a motocicletei, conducerea pe off-road. Geniale. Au fost cativa forumisti vechi ce au muncit zile sau saptamani intregi la traducerea lor, pe vremea cand forumul acesta de-abia isi incepuse existenta.

Daca va dati numai voi intre voi incepatori veti progres foarte lent.

Confirm si eu ce ti-a mai spus un antevorbitor - un sezon pe enduro turism este egal cu cel putin doua pe sosea.

Cu alte cuvinte - "Rome wasn`t built in a day". Foarte mult vei invata si din greselile proprii + cele ale prietenilor de grupa. Asa ca, pentru a invata, trebuie sa te dai.

Dijn cauza asta m-am bucurat sincer cand s-a schimbat legislatia si au fost introduse categoriile multiple si treptele de putere in functie de vechime. Ca sa te bucuri de experienta dobandita din greseli, trebuie sa cazi decent. Cu un patru in linie si experienta zero, sansa asta este rara.

 

@Sergiu_KB Sunt curios, primii motociclisti de la cine au cerut sfaturi ? Si daca tot n-au avut de la cine, s-au plafonat ? Daca da, au dat sfaturi plafonate ? Sfaturile alea au fost preluate si transmise ? Serios acuma, regandeste situatia. Tot respectul, te salut.

La inceputul inceputurilor? De la nimeni.

Mi-am luat Simsonul, mi-am desenat cu o bucata de caramida poligonul pe un teren de beton si am bobinat ca orbul doua zile acolo, langa bloc.

Seara urcam pasager cu tata pe motor si mergeam de faceam plinul.

Dupa care in w-e imi ducea motorul la tara si ma dadeam pe camp ca nebunul, singur, cat era ziua de lunga.

Cele mai frumoase amintiri de la inceputurile mele de motociclit.

El a considerat ca daca trebuie sa ma incurajeze, atunci nu am ce cauta pe motor.

Pe vremea mea nici nu exista scoala moto inainte de examen.

Invatai singur, dupa care iti faceai dosarul si te prezentai la examen. Daca aveai motor, bine, daca nu, imprumutai de la un prieten sau plateai la bisnitari.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun!

 

Invat singur inseamna ma documentez, citesc, ma interesez. Din trante nu e misto sa inveti, si poti sa inveti muuulte citind.

 

Tu si toti care vor sa invete, va recomand sa cititi in primul rand Biblia: Proficient Motorcycling(David Hough). Dupa ce ati citit cartea asta din scoarta in scoarta, urmeaza Sport riding techniques(Nick Ienatsch) si Twist of a Wrist II(cartea). Mai exista si More Proficient Motorcycling tot a primului autor.

 

Toate se gasesc pe net mai usor sau mai greu, dar te invata multe despre pilotaj si despre atitudinea pe care trebuie sa o ai pe strada, pericole care te urmaresc si te ajuta sa iti formezi o gandire corecta pentru atunci cand te urci in sa. Incepe cu Proficient Motorcycling, e cea mai valoroasa dintre ele cel putin pt mine.

Exersati franari de urgenta cu fiecare ocazie. In parcari, pe drum cand aveti spatele liber, etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Serios acuma oameni buni, vorbesc eu rusa sau doar ma exprim prost ?

Toata lumea a inteles de la mine ca nu vreau sfaturi bune. Toata lumea a inteles gresit. Am citit topicuri de la Incepatori de mi-a venit acru, dar am invatat constant cate ceva deacolo. Eu nu asta caut aici, prin topicul asta. Teorie stiu destula, si sunt destul de capabil sa ies la plimbari lungi sau scurte, tot ceea ce caut e un anturaj care sa nu reactioneze .... cam cum ati reactionat voi mai sus. Ce a inteles un incepator din ultimele 20 posturi ?

1. Grup de incepatori de periculos = True.

2.Te plafonezi daca nu ceri sfaturi = Half-True.

3. Trebuie cursuri de pilotaj = Very True (Doamne-ajuta).

4.Risti sau ceri un sfat = Consider fiecare plimbare un risc calculat, deci.... Semi-True.

5. Sfaturile bune ajuta = Corect, daca are cineva de dat, sunt numai ochi si urechi

6. Enduro face Strada = Nu ma indoiesc, dar nici nu ma pasioneaza.

7 (scuze, trebuie Highlight, e primul sfat bun, chiar daca il stiam) Pe strada mergi ca si cum ai fi invizibil = Cine nu stie asta, ar trebui sa bage la cap.

8 Niciodata nu iti faci 'planul' in functie de cel din spate, intotdeauna DOAR de ce ai in fata=Sfat bun, si ai dreptate, e nescris.

9. Cu un patru in linie si experienta zero, sansa (de a cadea decent) este rara = Nu si daca ai cap pe umeri. Iti explic in PM.

10. Trebuie sa mi-l adaug la prieteni pe hardKnot, se pare ca omul stie ce vorbeste. Ms de sfaturi.

 

Tot e bun la ceva topicul meu, starneste discutii, si discutiile starnesc sfaturi. Sincer, eu vroiam colegi de drum, dar ma multumesc si cu sfaturi. Keep up the good work, chiar daca inca ma simt urecheat, binenteles la figurat.

Editat de lionx1987
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

Ca sa iti dau un exemplu ca nu tot ce scriu altii si te sfatuiesc ei este ok - din punctul meu de vedere.

O replica super uzitata si pe net si in viata reala, pe care eu nu dau foarte mult este cea cu mersul invizibil.

Si probabil o sa se starneasca un off-topic imens acum.

Eu mergeam stealth doar cand ii dadeam tare si f. tare (cu VFR-ul), adica cam 10% din situatii. Trebuie ca soferii sa realizeze ce a trecut pe langa doar cand tu esti la 50 de m in fata. Cu riscul asumat de a auzi replica foarte normala in situatia asta "nu l-am vazut"

Daca nu sar de 120-140 la drum intins atunci fac tot posibilul sa fiu cat de vizibil posibil - semnalizari folosite non-stop (ideal cu leduri in ele), xenon, toba sport, maneta frana fata piscata aiurea doar ca sa vada cel din spate ca intru in frana de motor care stiu ca este mai brusca decat cea de la masina lui, fara a imi aprinde stopul, etc.

Tot zic ca imi pun odata si odata proiectoare pe lateral.

 

Daca incerci sa faci pe vizibilul la 200kmh - panichezi soferii, reactioneaza brusc si te vor lua in plin fiindca ei nu stiu ca tu vii balistic si in 3 secunde esti langa oglinda lui.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa mergi ca si cum ai fi invizibil inseamna sa consideri ca nu te vede nimeni si ca nu-ti acorda nimeni prioritate sau mai rau: da peste tine. Si sa reactionezi ca atare. Sa fii paranoic de preventiv, adica.

 

Nu are nici o legatura cu ce ziceai tu mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

ma bag si eu .

Salut tuturor.

Deoarece a inceput lumea sa iasa la plimbari, si aici ma refer mai mult la incepatori ca si mine de altfel, am zis ca e timpul sa imi scriu ideea pe forum, poate se vor gasi doritori.

Treaba sta in felul urmator: as vrea sa infiintez un grup (ca nu e chiar club) de incepatori si nu numai, care sa aiba un scop destul de simplu, si anume de a nu deveni o statistica (victima a unui accident moto cu repercusiuni grave sau "definitive").

Ideea a plecat chiar din filmul Twist of the Wrist 2, in care protagonistul specifica faptul ca nu toate sfaturile sunt bune, si nu toti cei care dau sfaturi sunt cu adevarat cunoscatori si stiu ce vorbesc. De asta eu am decis ca imi voi da silinta sa invat arta pilotajului din propriile mele experiente, si cu propriile mele puteri. Poate nu toata lumea e deacord cu asta, dar eu consider ca in viata, fiecare trebuie sa invete in modul lui ce trebuie sa faca si cum anume trebuie sa o faca. E ca si cand ai facut sex prima data: habar n-aveai ce faci, dar era bine si pe zi/partida ce trecea, mai invatai cate ceva, si ai ajuns intr-un sfarsit sa faci ceva bine, dar binenteles, in masura puterilor tale.

Asa ca ideea acestui grup, pe care eu l-am numit NAS (Not A Statistic) e de a aduna incepatori care vor sa iasa la plimbari, care vor sa invete singuri ce si cum, si mai ales, care vor sa poata vorbi ca de la egal la egal, sa nu fie priviti de sus de ceilalti motociclisti. Prezenta nu este obligatorie, nu exista taxe de participare, nu exista un lider si mai ales, nu exista criterii de acceptare. Oricine vrea sa iasa la o plimbare simpla e binevenit, atat timp cat nu influenteaza negativ pe ceilalti, nu o ia ca pe o competitie si nu incearca sa devina noul V.Rossi. Eu personal nu simt nevoia sa prind 200+ cu motocicleta, nu consider ca o iesire trebuie sa insemne si exagerare cu viteza sau traseul plin de curbe periculoase. Mi-am cumparat moto pt placerea de a ma plimba, pentru libertatea pe care o traiesc in momentul in care merg pe ea, pentru a nu mai astepta in spatele cozii la semafor si mai ales pentru ca imi place ideea de a fi altfel decat majoritatea.

 

Asa ca, cine este interesat de conceptul NAS, sa lase un mesaj aici, si cand se vor aduna doritori stabilim o data/ora/locatie si iesim cu totii la o plimbare. Si cand zic plimbare nu inseamna neaparat 200 de km, poate fi si pana sus la aeroport, bem o cafea de la tonomat si inapoi. Sau oricare alt drum pe care il vreti, cum ziceam, nu exista lideri si nu exista criterii de acceptare.

 

Astept parerile voastre. Va salut, si asfalt uscat in continuare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mine a intervenit o problema mecanica, daca se rezolva pana duminica, si vremea tine cu noi (prognoza zice ca ploua in weekend), m-as baga pe ruta scurta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ea de mers merge bine, doar ca un trebuie sa fac prea multe opriri. Deci daca e frumos duminica, ramane de-un drum pana la cetate ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic as fi venit si eu maine, cel putin o parte din traseu, pentru ca la Cetatea Neamtului am fost chiar prea recent (cum zicea lionx pe privat, m-am grabit), deci maine programasem ceva pe la Piatra Neamt, in consecinta avand drum comun pana la Targul "Misto". Din pacate, plecarea la 1 e cam prea tarziu, pentru ca planuiesc sa mai stau si pe acolo "degeaba", asa ca poate ajung macar sa va cunosc la 12, sa stiu cu cine fac urmatoarea tura

 

Sper sa tina vremea cu noi..

 

P.S. Se poate urca cu motorul pana sus langa zidul cetatii intr-o mica parcare, pe drumul interzis (cu mentiunea ca nu ar trebui sa faceti asta :D), chiar daca e destul de abrupt, depinde cat de mult vreti sa stresati pietonii care folosesc acel drum ca alee.. Biletul de intrare e vreo 5 lei daca tin bine minte. Dupa ce vizitati, sa-mi ziceti daca v-a placut soricelul de plus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, viteza medie e cea care o va impune drumul, cea maxima va fi in functie de grup, discutam maine la o cafea...Oricum, cele mai pertinente raspunsuri le poti primi de la Geaorge M, el a organizat totul..

Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...