Sari la conținut

Garnitura etrier spate si patanii in service


Postări Recomandate

Salutare,

 

Am un FZS 600 din 2002 cu care-am fost recent pentru o revizie la un service din Bucuresti (nu conteaza care).

Mi-au schimbat placutele fata + spate si mi-au inlocuit lichidul de frana, printre altele.

 

Cateva zile si 400 de km mai tarziu m-am trezit ca am ramas fara frana spate, si tot lichidul mi s-a scurs pe la etrier.

O verificare facuta la alt service a relevat problema: garnitura pistonasului de la etrierul spate lasa lichidul sa se scurga pe langa ea.

 

Acuma, cei de la primul service mi-au zis ca nu e vina lor, ca ei n-au umblat la piston ci doar au inlocuit placutele si lichidul.

Si ca faptul ca mi s-a dus garnitura atat de repede dupa vizita in service e doar o coincidenta. Ca uneori garniturile pur si simplu se duc, mai ales daca sunt mai vechi.

Acea garnitura e acolo cel putin de cand am cumparat eu motorul in 2010.

 

Ce nelamuriri am eu:

 

1) acea garnitura este ceva ce in mod normal trebuie verificat la o revizie (nu ITP)?

2) daca nu este, exista posibilitatea sa fie afectata de o simpla schimbare a placutelor si lichidului?

3) ar trebui sa verific urgent si garniturile pe frana fata? Nu de alta dar a fost destul de neplacut sa raman fara frana spate pe serpentine, cu pasager si bagaje; nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi fost sa o patesc cu frana fata.

 

Multumesc,

Sorin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1) acea garnitura este ceva ce in mod normal trebuie verificat la o revizie (nu ITP)?

normal in functie de servis..

2) daca nu este, exista posibilitatea sa fie afectata de o simpla schimbare a placutelor si lichidului?

cand impingi pistonasele la loc sa pui placutele noi, partea expusa a pistonului e plina de mehlem... care strica garnitura ...

 

3) ar trebui sa verific urgent si garniturile pe frana fata? Nu de alta dar a fost destul de neplacut sa raman fara frana spate pe serpentine, cu pasager si bagaje; nu vreau sa-mi imaginez cum ar fi fost sa o patesc cu frana fata.

 

da, trebuie sa verifici garniturile si sa cureti pistonasele, in ultimii 4 ani nu prea te-a interesat treaba asta care se face la 2 ani...

Multumesc,

Sorin

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic, cel care iti schimba placutele, dupa ce le-a scos pe cele vechi trebuie sa impinga pistonasele pentru a face loc celor noi. Multi fac treaba asta cu surubelnita si daca nu sunt atenti ar putea ciupi garnitura care inconjoara pistonasul. Nu spun ca s-a intamplat asta. Tot teoretic acea garnitura se invecheste si schimbarea placutelor duce automat la schimbarea starii ei. Si daca e imbatranita poate crapa.

Garniturile ar trebui inspectate odata cu schimbarea placutelor (eu asa fac). Placutele se uzeaza mai repede decat garnitura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a impinge pistonasele alea inapoi este o practica buna curatarea intregului etrier, chiar cand se afla pe disc cu placutele vechi pentru a nu avea asemenea probleme. Ce poti face acum, ca sa vezi din ce cauza a survenit problema, este sa inspectezi vechiul semering. Cei ce au schimbat placutele nu au nici o vina ci doar au avut ghinion. Cel mai probabil erau imbatranite semeringurile. Acum daca tot te-ai luat de frane documenteaza-te si verifica si pinii flotanti, ai grija sa folosesti pasta de blocare la montarea etrierului inapoi si aminteste-ti ca niciodata sa nu ai incredere in frane :)

Editat de Grimstone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nucred ca au nici o vina aia de la service, erau imposibil de vazut garniturile .Hai ca pe cele de praf le poti vedea, dar pe cele de lichid trebuie dat pistonasul afara.Doar daca la schimbarea placutelor au dat pistonasele afara si le-au montat gresit si fara sa le curete.

Doua zile am frecat pistoanele si etrierele cu acetona pt a le curata, ca sa pot schimba garniturile.

 

 

Asta e, bine ca nu a fost mai rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se schimba placutele

-se da etrierul jos(in prealabil de la caz la caz se slabesc suruburile de tin placutele);

-se da jos surubul/pin-ul si siguranta si placutele;

-se dau un pic in afara pistoanele din etrier(dar sa nu sara afara din etrier) si te apuci sa freci cu periuta de dinti si cu spray de curatat frana pana cand toate pistoanele de jur imprejur sunt curate bec. Se curata si etrierul cu ocazia asta.

- se desface rezervorul de lichid de frana si se imping cu atentie pistoanele inapoi in etrier. In mod normal trebuie gasita o cale sa impingi doar un piston odata, adica sa le blochezi pe celelalte in aceeasi pozitie ca sa nu iti sara din etrier alt piston cand il impingi pe altul.Pentru asta exista niste scule speciale, dar cei mai multi baga un levier intre placutele vechi si asa baga inapoi pistoanele. Se verifica in timpul asta nivelul de lichid de frana din rezervor ca o sa creasca.

 

- se monteaza placutele, siguranta,pinii/suruburile, etrierul si capacul de la rezervorul de frana si se dau pompe la frana pana se reface distanta placutelor fata de disc.

 

-se mai verifica la final nivelul din rezervorul de lichid de frana

 

Problema ta poate sa survina ca urmare a vechimii garniturilor(in manual se precizeaza sa se schimbe la 4 ani), necuratarii pistoanelor cand au fost introduse din nou in etrier sau ciupirii lor in momentul introducerii pistoanele. Dar e o mica probabilitate sa le ciupeste deoarece sunt doua garnituri acolo pe fiecare piston, una de presiune care efectiv doar ea face toata treaba legate de etansare si inca o garnitura care are rol doar de protectie de praf. E acelasi mecanism ca la furca--semering de ulei--semering de praf.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se schimba placutele se observa cu usurinta si starea garniturii de praf care nu poate fi diferita de cea ce etanseaza etrierul.

Un service serios ar trebui sa observe asta si sa te atentioneze. Probabil era vineri si toata lumea era cu gandul la gratarul din weekend.

 

Eu schimb garniturile cand cea de praf nu mai culiseaza liber pe pistonas si tinde sa iasa afara odata cu pistonasul.

Bine ca n-ai patit nimic, verifica neaparat si pe fata, s-ar putea sa ai aceeasi surpriza.

Editat de marcone
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se schimba placutele se observa cu usurinta si starea garniturii de praf care nu poate fi diferita de cea ce etanseaza etrierul.

Ba poate sa fie, fix asa a fost la mine. Aia de praf era muci, iesita pe jumatate afara, aia de etansare cel putin parea intacta.

Acolo s-a intimplat evident ce-a zis bec, a fost impinsa inapoi cu toata mizeria abraziva acumulata pe piston.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand se schimba placutele

-se da etrierul jos(in prealabil de la caz la caz se slabesc suruburile de tin placutele);

-se da jos surubul/pin-ul si siguranta si placutele;

-se dau un pic in afara pistoanele din etrier(dar sa nu sara afara din etrier) si te apuci sa freci cu periuta de dinti si cu spray de curatat frana pana cand toate pistoanele de jur imprejur sunt curate bec. Se curata si etrierul cu ocazia asta.

- se desface rezervorul de lichid de frana si se imping cu atentie pistoanele inapoi in etrier. In mod normal trebuie gasita o cale sa impingi doar un piston odata, adica sa le blochezi pe celelalte in aceeasi pozitie ca sa nu iti sara din etrier alt piston cand il impingi pe altul.Pentru asta exista niste scule speciale, dar cei mai multi baga un levier intre placutele vechi si asa baga inapoi pistoanele. Se verifica in timpul asta nivelul de lichid de frana din rezervor ca o sa creasca.

 

- se monteaza placutele, siguranta,pinii/suruburile, etrierul si capacul de la rezervorul de frana si se dau pompe la frana pana se reface distanta placutelor fata de disc.

 

-se mai verifica la final nivelul din rezervorul de lichid de frana

 

Problema ta poate sa survina ca urmare a vechimii garniturilor(in manual se precizeaza sa se schimbe la 4 ani), necuratarii pistoanelor cand au fost introduse din nou in etrier sau ciupirii lor in momentul introducerii pistoanele. Dar e o mica probabilitate sa le ciupeste deoarece sunt doua garnituri acolo pe fiecare piston, una de presiune care efectiv doar ea face toata treaba legate de etansare si inca o garnitura care are rol doar de protectie de praf. E acelasi mecanism ca la furca--semering de ulei--semering de praf.

as completa oleaca la ce ai scris tu....intai te uiti la placute sa vezi daca au uzura neuniforma...daca da...atunci pistonasele nu lucreaza uniform....se scot afara clar!..se curata si se scot garniturile care se curata si ele +curatarea canalelor in care stau garniturile...in alea se aduna multa mizerie de la lichid..dupaia pui totul la loc...ungi putin pistonasele cu vaselina pentru asa ceva...si aerisesti sistemul etc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistoanele se ung doar cu lichid de frana cand le bagi inapoi in cazul in care le-ai scos de tot. Si dupaia se spala etrierul de lichidul de frana.

Editat de wawessh
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistoanele se ung doar cu lichid de frana cand le bagi inapoi in cazul in care le-ai scos de tot. Si dupaia se spala etrierul de lichidul de frana.

te inseli.......exista vaselina speciala pentru asa ceva...care se dizolva in contact cu lichidul de frana,..daca le ungi doar cu lichid de frana exista riscul sa pisti garnitura cand le bagi sau sa o impingi inauntru....

 

 

ca sa nu existe dubii...EU AM ASA CEVA SI CU ASA CEVA LE MONTEZ....

Editat de Bica
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, aia ti-au stricat garnitura.

 

NU, nu aveau cum sa o ciupeasca cu surubelnita. Zicea cineva aici ca daca impingi pistonasul cu surubelnita ciupesti garnitura. Ce legatura are?>??? Ca doar nu bagi surubelnita pe langa pistonas ca sa-l impingi.

 

Regula de baza (de care probabil i-a durut in fund) e sa cureti bine pistonasele inainte sa le impingi inapoi. Altfel, cum bine zicea SuperBec, bagi la garnituri toata mizeria.

Se spala cu apa, cu lichid degresant, etc, cu orice, numai sa le cureti. Cu carpa, cu o periuta, etc.

Pistonasul se impinge CU MANA - daca se poate. De obicei se poate, dar trebuie sa ai rabdare sa mentii o presiune constanta.

Daca nu merge cu mana, pui in etrier placutele vechi si bagi intre ele o surubelnita mare si formand o parghie departezi cele doua placute - asa faci sa intre pistonasul(le) la loc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

NU, nu aveau cum sa o ciupeasca cu surubelnita. Zicea cineva aici ca daca impingi pistonasul cu surubelnita ciupesti garnitura. Ce legatura are?>??? Ca doar nu bagi surubelnita pe langa pistonas ca sa-l impingi.

Corect, cum o julesti in zona aia? E drept ca-s moi, si eu am luat teapa cu surubelnita dar l-am polizat o tira cu dremelul si gata.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gindesc ca e ca aia cu care vin simeringurile.

 

Sincer nu vad cum poti sa iei inainte garniturile la montare si am facut operatia de vreo 3-4 ori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E si ca mine si ca tine. Da sa vada si ochiul meu ce "unsoare" ai tu. Cum se cheama?

 

attachicon.gifUntitled.png

nu se cheama nici cum...cand am cumparat kiturile de servizare pentru pompele de frana am primit vaselina pentru asa ceva....nu te arunca sa negi ceva daca nu stii...e plin comertul de asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de a impinge pistonasele alea inapoi este o practica buna curatarea intregului etrier, chiar cand se afla pe disc cu placutele vechi pentru a nu avea asemenea probleme. Ce poti face acum, ca sa vezi din ce cauza a survenit problema, este sa inspectezi vechiul semering. Cei ce au schimbat placutele nu au nici o vina ci doar au avut ghinion. Cel mai probabil erau imbatranite semeringurile. Acum daca tot te-ai luat de frane documenteaza-te si verifica si pinii flotanti, ai grija sa folosesti pasta de blocare la montarea etrierului inapoi si aminteste-ti ca niciodata sa nu ai incredere in frane :)

in frane si in femei !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vedeti cu vaselina aia care vine in chit trebuie dat un strat extrem de fin ,altfel oxideaza lacasul din etrier, cred ca am pus 5-6 seturi de garnituri dintr-o cutiuta de vaselina

 

nu-i nici o tragedie daca chitul nu a venit cu vaselina (kiturile OEM nu vin) dati cu lichid de frana (nou).

 

Doua zile am frecat pistoanele si etrierele cu acetona pt a le curata, ca sa pot schimba garniturile.

pentru ca acetona nu dizolva mehlemul de pe pistonase, degresant si UNGHIE neagra :), sau o bucata de plastic

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc pentru raspunsuri!

Mai am o intrebare: presupunand ca pun mana si curat bine pistonasele, e ok sa schimb doar garnitura dusa, sau ar trebui schimbate cu pistonas cu tot?

Pistonasele se schimba doar daca coroziunea de pe suprafata lor nu mai poae fi inlaturata, au capatat asperitati ce nu pot fi netezite si care vor uza prematur si garniturile noi.

Incearca intai sa le cureti bine de tot (nu cu peria de sarma sau smirghel pentru ca le vei zgaria) si apoi vezi cum se prezinta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pistonasele se curata cu o periuta si neofalina si se lustruiesc pe o bucata plana de lemn de brad sau pentru cine detine pe masina de lustruit metale,daca se observa pori dupa lustruire se inlocuiesc cu altele noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...