Jump to content

Review Honda Silverwing FJS400D 400cc 2008


Recommended Posts

Salut! Vineri si sambata am reusit si am schimbat statorul la modelul meu de maxiscuter. Ce pot sa spun, a fost o lucrare destul de dificila si "murdara" ca sa spun asa pentru ca totul e plin de ulei si trebuie degresat bine inainte de a aplica siliconul pe capac si a-l pune la loc. La statorul vechi cel putin o bobina e clar arsa (e neagra), restul par in stare buna. Dupa ce am montat statorul nou incarcarea a revenit la valoarea de 14,2-14,3 V (indiferent daca motorul e la ralanti sau in turatie), deci e bine. Am facut ceva km si se pare am montat totul bine la loc pentru ca nu se scurge deloc ulei pe langa capac sau prin alta parte. Cum am spus mai sus, poze nu am reusit sa fac pentru ca am fost mai mereu murdar pe maini dar se vede in video de mai sus (si in celelalte parti) cam ce trebuie facut. Am folosit silicon Victor Renz si cred ca am facut o alegere buna. Pentru cei care doresc sa se angajeze la aceasta lucrare e bine sa stie ca trebuie sa aiba chei "bune" (calitative) pentru ca toate suruburile sunt stranse foarte bine si ca trebuie sa mai aiba pe cineva care sa-i ajute. Nu am avut cheie dinamometrica dar am strans toate suruburile cu simt de raspundere. Ramane sa vedem cum voi mai decurge lucrurile si pe viitor.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 8 months later...

Intre timp maxi-ul meu a ajuns la 47000 km fara probleme. I-am inlocuit toate fluidele ca sa stau linistit precum si ambele anvelope (Dunlop Scootsmart). Functioneaza ireprosabil in continuare dar nu va sfatuiesc deloc sa iesiti in afara asfaltului pentru ca eu am patit-o. Eram la tara si cand am vrut sa-l intorc pe teren mai denivelat fiind asezat pe el, am calcat "in gol" cu piciorul drept, scuterul a cazut si mi l-a prins sub el rezultand o luxatie la laba piciorului (laba piciorului a ramas "indoita" spre interior pana am ajuns la spital unde mi-a fost pusa la loc "the hard and old way"). E adevarat ca e si vina mea pentru ca nu eram incaltat cu ghete moto ci cu o pereche de incaltaminte sport (ma intreb daca eram incaltat corespunzator, mai pateam asa ceva?). Acum trebuie sa stau cu piciorul in ghips vreo 45 de zile dupa care voi vedea. Scuterul n-a prea suferit pagube (ca doar mi-a cazut peste picior), doar mici zgarieturi pe oglinda si pe carena frontala. Asadar, nu iesiti de pe asfalt cu acest model, nu e facut pentru drumuri de piatra sau pamant iar greutatea e mare si se resimte din plin la mers incet sau pe loc.

Link to post
Share on other sites

Insanatosire grabnica!...da,e destul de greu de controlat pe drumuri accidentate la viteza relativ mica,45 de zile stiam ca se sta la fractura...Numai bine Razvan si la mai multi km fara incidente!

Link to post
Share on other sites
  • 5 months later...

De cand nu am mai scris pe aici m-am recuperat aproape complet la picior (resimt schimbarile de temperatura) si am mai bagat vreo 5000 km cu scuterul care a ajuns la 52100 km. I-am arata anul asta in concediu (1981 km parcursi) Cheile Bicazului, Transfagarasanul, Defileul Jiului si multe altele. S-a comportat exemplar in toate privintele. Chiar inainte sa-l bag la iernat am avut o mica neplacere in sensul ca atunci cand am vrut sa plec cu el undeva nu a vrut sa invarta electromotorul cu toate ca aveam suficient curent in baterie (peste 12,7 V). Se auzea doar un click puternic ceea ce inseamna ca releul de pornire lucreaza. Am verificat toate sigurantele care erau bune. Ciudat e ca i-am tras frana de mana (pe care de altfel n-o folosesc aproape niciodata) si dupa aia a invartit electromotorul si a pornit fara probleme. De aici deduc ca e posibil ca carbunii de la electromor sa fie dusi sau componentele acestuia sunt foarte murdare. O sa vad daca mai face figura asta (s-a intamplat doar o singura data) iar daca ea se va reperta voi verifica releul de pornire si eventual electromotorul. Sa ne vedem cu bine la drum!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Bai deci mi-am luat mobra asta anu trecut... SUPER FAINA! Am reusit sa inchid sezonul cu 10k km, 3 schimburi de ulei si tot spune ca sunt cu totul multumit de alegerea facuta.

 

IDEAL PT ORAS, FOARTE TARE PE MUNTE, dar cam plictisitoare pe autostrada la croaziera.

 

Cam cati posesori de Silver WING mai suntem pe aici?

Link to post
Share on other sites

Pana la urma s-a intamplat si inevitabilul - sambata dupa amiaza am iesit la a doua tura pe anul asta (vineri a fost prima) si m-a lasat pentru prima data in drum cum se spune. Am avut noroc ca s-a intamplat in oras treaba asta si nu am avut mult de impins (ajutat de un prieten chemat la datorie). Problema a fost de la electromotor, se auzea doar click-ul produs de releul de pornire si nimic altceva. Chiar daca i-am dat vreo doua suturi in roata si am incercat sa misc cat mai puternic ansamblul spate, electromotorul a ramas blocat, nu am putut sa-i mai fac nimic. Luni l-am deasamblat pentru a ajunge la electromotor (destul de multe piese de dat jos pentru o componenta care se poate defecta destul de frecvent) si dupa desfacere am gasit carbunii terminati si o piesa mica de plastic care izoleaza surubul de plus de carcasa electromotorului distrusa. Evident totul era foarte murdar in interior. M-am chinuit marti dimineata sa gasesc pe la piese auto la mine in oras carbuni macar asemenatori cu ce aveam eu dar nu am gasit si de aceea am comandat de aici http://www.piese.com.ro/perii-carbuni-electromotor-honda-cacbfforesighttransalptrxvtxl-kawasaki-yamaha-fzrmajestyxvyfmyzf-pret-per-bucata-piesa-3800.html doua bucati. Mi-au ajuns miercuri carbunii ca ii aveau pe stoc si tot miercuri mi i-a cositorit cineva pe platoul original (un platou original cu tot cu carbuni de la Honda costa peste 170 lei si dureaza cel putin 2 saptamani sa ajunga piesa). Acum sper sa tina, omul mi-a spus ca daca tin la auto trebuie sa tina si la moto. In fine, azi am remontat totul si dupa o prima incercare esuata de a reporni scuterul, in seara asta l-am si scos la o tura. Electromotorul invarte acum mult mai cu viata motorul, asta e clar. Chiar daca carbunii acestia nu vor tine ca cei originali, sper ca macar sa ajunga la jumatatea kilometrajului la care m-au lasat cei originali (52150 km).

Postez aici ce probleme mai intampin ca sa stie si altii la ce sa se astepte daca cumpara acest model de maxi-scuter.

Sa ne vedem cu bine la drum!

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

De la ultima postare am schimbat bateria (Exide) precum si uleiul din furca si rulmentii la jug. Bateria trebuia schimbata ca cea veche nu mai facea fata la prima pornire iar uleiul din furca nu il schimbasem de cand achizitionasem scuterul. Cu ocazia schimbarii uleiului am observat ca rumentii la jug trebuiau schimbati deoarece ghidonul nu se invartea deloc lin, ci in "trepte" ca sa spun asa, dar nu aveau joc deloc vechii rulmenti (rumentii la jug se uzeaza in principal de la drumurile rele cred). Am demontat rulmentii cu bile originali de la jug si doar cel inferior era uzat (bilele au "sapat" in camasa si se simt bine semnele). Am ales sa-i schimb pe amandoi si confirm pe acesta cale ca rulmentii aftermarket conici All Balls cod 22-1037 ((au incluse si protectiile de praf) - au costat enorm de mult 167 lei + 26 lei transportul dar nu am avut alta varianta pentru ca nu am gasit mai ieftin de atat) sunt compatibili si cu modelul Honda Silverwing 400 2006-2008 (pe site-uri apar ca fiind compatibili, pe langa alte modele, doar cu Honda Silverwing 600). Acum pot spune ca se manevreaza incomparabil mai bine ca inainte si cel mai important nu mai intra in voblaj nici macar la decelerare la 30-40 km/h unde se pare ca aproape toate au problema asta.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Daca initiatorul topicului este de acord, o sa aduc si eu pe parcursul timpului pareri si impresii despre acest maxi. Asadar in special datorita lui Sacarabel care a descris asa frumos acest model, mi-am luat inima in piept si am dat la buy-back Kymco din dotare si am pus o diferenta considerabila de bani si m-am "pricopsit" cu un exemplar de SilverWing, fabricatie 2007 cu 23000 km (pe care nu ii prea cred reali, dar trecem peste). Prima impresie (in comparatie cu Kymco): wow ! Alta pozitie in sa, alte frane, alta suspensie, toate in sensul bun. La prima vedere e greu, dar in mers pare o bicicleta. Pana acum am facut numai 300 de km si in afara de consunul mai mare decat la Kymco, nu am gasit nimic sa nu imi placa. Vedem pe parcurs.

P.S. Am "descopeirt" si eu voblajul la decelerare la 40-50 km/h si a fost infricosator. Apare doar daca iei mainile de pe ghidon in timpul decelerarii (neindicat, bineinteles).

post-69440-0-81564800-1500648465_thumb.jpg

post-69440-0-97002100-1500648478_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites

Salut! Nu am nimic impotriva sa scrii si tu si altii parerile despre acest model in acest topic, e chiar indicat pentru a-i ajuta pe altii sa se decida si sa stie la ce probleme sa se astepte. Arata foarte bine modelul tau, asa arata si al meu la inceput (le pregatesc bine pentru vanzare cel putin pe partea de estetic cei de la firmele care distribuie second-hand-uri, sa-ti ia ochii) dar intre timp am facut cam 36000 km de la achizitie si se mai vad pe ici pe colo. Cred ca ai facut bine ca ai ales acest model, e foarte reusit pe partea de motorizare si suspensie, bun la partea de electrica (nu-i pot oferi un calificativ mai bun dupa problemele pe care le-am avut) si prost la carene, cel putin la prinderi care se rup intr-un ritm alarmant mai aves daca circuli si pe drumuri mai putin bune. Daca spui ca ai si tu un oarecare voblaj, ai putea se verifici rulmentii la jug in felul urmator: suspenzi roata fata cu ajutorul cuiva care se poate aseza pe locul pasagerului in timp ce scuterul se afla pe cricul central sau eventual demontezi top-case-ul ca sa se poata lasa mai in spate (sa fie ridicata de tot de pe sol) si rotesti foarte usor ghidonul stanga dreapta (si de sus de la coarne ai apoi de jos de la jambe). Ar trebui sa nu simti deloc rezistenta la rotire, adica sa nu simti bilele ca "agata" si sa nu ai joc deloc. Daca se simte chiar si cel mai mic semn de rotire neuniforma, atunci rulmentul inferior e pe "moarte" ca sa spun asa si in timp voblajul se va amplifica incat si cu o singura mana pe ghidon va fi "scary". O alta chestiune careia ar trebui sa-i acorzi atentie e bateria - daca la rece invarte de mai multe ori ca sa porneasca sau uneori refuza sa porneasca atunci bateria e pe moarte (dar nu simti acum cand e cald, vara,ci mai la toamna sau cand temperatura va fi cu putine grade peste 0) si ar trebui s-o inlocuiesti imediat pentru ca altfel uzezi rapid carbunii la electromotor si daca nu gasesti carbuni separat un platou original de carbuni costa peste 150 lei si dureaza mult pana vina din afara. De asemenea, e esential ca bateria sa fie buna pentru ca e posibil ca si statorul sa fie afectat daca bateria nu e ok (nu e demonstrat ce spun eu dar asa banuiesc in urma experintele proprii). In rest consumabile bune sa ai si poti merge fara frica oriunde. Daca ai nevoie de Service Manual pentru Honda Silverwing 600 in limba engleza (care se gaseste cu plata pe Internet - cel in limba germana se gaseste relativ usor gratuit pe net),da-mi atunci pe privat e-mail-ul tau si ti-l pun la dispozitie gratuit. Modelul de 600 e similar in aproape toate privintele inclusiv la partea electrica si electronica cu modelul de 400 si intervalele de service de acolo sunt valabile si pentru modelul 400.

Ca sa stai linistit inlocuieste uleiurile daca nu stii cand au fost inlocuite ultima data si verifica filtrul de aer si filtrul de la transmisie. De asemenea, nu ar fi rau sa inspectezi cureaua si rolele. Curea mai ieftina sa cumperi de pe site-urile italiene ca de exemplu motointercom.eu sau carpimoto.it pentru ca e mai ieftina decat la noi si chiar daca tranportul costa undeva la 80 lei tot iesi mai ieftin ca in Romania, spre exemplu daca ai cumpara cureaua de la motomus. Tot de acolo poti sa mai cumperi si un filtru de aer in plus ca la fel e mai ieftin si altele daca tot dai comanda de curea.

La fel, ai grija sa ti se inchida bine scaunul "in spate" spre topcase pentru ca altfel risti sa ramai fara baterie (intrerupatorul pentru becul de sub sa se afla integrat in mecanismul de inchidere din spate si daca scaunul nu se inchide bine el ramane aprins si intr-o noapte iti consuma toata bateria - sunt patit si tocmai de aceea am pus eu un intrerupator manual pe un fir care merge la intrerupatorul integrat in mecanismul de inchidere si deschid lumina numai cand am nevoie, nu se mai aprinde becul de fiecare data cand deschizi scaunul).

Daca te mai pot ajuta si cu alte informatii, anunta-ma si iti spun in masura in care stiu.

In rest, sa ne vedem cu bine la drum!

Link to post
Share on other sites

Multumesc foarte mult pentru tot. Sa nu cumva sa ai drum prin SB si sa nu dai un semn sa bem o :cheers: .

Sambata si duminica am facut un traseu mai lung Transalpina + Transfagarasan. Am fost cu prietena + un bagaj lejer, de o zi. La drum intins SW se comporta exemplar, trage liniar si frumos, chiar si peste 100 km/h poti sa faci o depasire fara mari emotii. De asemena nu am simtit sa fie depasit pe nici o panta din traseu. Motorul trage. Am ramas surprins de confort. Dupa 370 km cand am ajuns acasa nu ma resimteam sub nici o forma. Cum scriu si cei de pe site-urile de afara, acest model te uimeste prin capacitatea de touring care o are. Din pacte in fiecare din cele 2 ture am avut si cate o neplacere. Desi nu imi doream sa iti dau dreptate asa devreme, prinderile carenelor nu sunt punctul sau forte. Pe Transalpina ne-am oprit sa admiram peisajul si cand am dat sa ies de pe asfalt, am calcat intr-o groapa si nu am mai putut sa-l tin (eram si virat maxim dreapta). L-am scapat jos si s-a ales cu cateva zgarieturi plus carena fata sus care sta la 2 mm de bord acum. Din fericire noi nu am patit nimic. Cine este interesat trebuie sa ia in calcul faptul ca acest maxiscuter este greu, si o mare parte din aceasta greutate este pe roata fata, fapt pentru care trebuie sa ti bine de ghidon atunci cand il manevrezi pe loc. A doua patanie si cea mai nepacuta a fost aproape de Lacul Balea (si aici tin neaparat sa dau o mare bila neagra celor de la MotoMus). In timpe ce coboram de la lac se tot auzea un zgomot metalic dinspre roata spate la fiecare groapa sau hop mai mare. Am oprit si am inceput sa caut sura cand, SURPRIZA: etrierul franei de mana nu avea nici unul din cele 2 suruburi cu care este prins de bascula spate. Mai bine zis, statea sprijinit pe discul de frana si la fiecare groapa se misca. Gandidndu-ma la toate momentele in care am circulat cu 100+ km/h si la faptul ca putea bloca roata spate, am desfacut etrierul din prinderile de pe bascula si chinuit l-m bagat sub sa, sa putem ajunge acasa. Sunt foarte suparat pe cei de la MotoMus pentru ca nu au facut o verificare de bun simt inaintea vanzarii si pentru faptul ca au scris in carte service ca au schimbat placutele cand ele sunt vizibil la jumatate de viata. CONCLUZIE: in momentul cumpararii unui maxi-scuter, acesta trebuie purecat pana la ultimul surub. Nu se stie de unde pot aparea probleme. A fost si vina mea pentru ca l-am comandat si platit fara sa il vad (mi l-au livrat acasa bazandu-ma pe experientele trecute pozitive cu ei). De asemene inaintea unei ture lungi, faceti verificari atente (eu am verificat numai uleiul, antigelul si presiunea in roti). O sa ii fac in viitorul apropiat o verificre mai amanuntita, inclusiv curea si role+slidere.

In concluzie, in ciuda micilor neplaceri, ma declar multumit de alegere, si il consider varianta ideala pentru cineva care are nevoie de un mijloc de transport pentru naveta + cateva ture mai lungi.

Asfalt uscat tuturor!

Link to post
Share on other sites

Am vizitat Sibiul acum 2 ani impreuna cu sotia pe Silverwing, am stat vreo 3-4 zile atunci, si ne-a placut tare mult, deci nu e exclus sa revenim. Oricum, am un priten la Ghimbav pe care intentionez sa-l vizitez si daca ajung anul asta in zona aceea te anunt, poate ne vedem. Apropo de confort, cel mai lung drum facut pana acum a fost Sibiu-Botosani cand am revenit din concediu acum 2 ani, am facut vreo 500 km in ziua aceea, si la fel ca tine nu m-am resimtit. Imi pare rau ca utilajul a facut asa repede cunostinta cu pamantul de cand e la tine, dar bine ca nu ati patit voi nimic. Iti spun din propria experienta ca asa statea si la mine carena dupa cazatura in urma careia mi-am luxat laba piciorului si s-a remediat mult situatia abia anul asta cand am demontat de tot fata ca sa schimb rulmentii la jug. Acum nu se mai cunoaste acel spatiu de care ai mentionat dar cu siguranta ca daca dai fata jos vei gasi si ceva prinderi rupte deci sa fii pregatit cu lipici ceva. E neplacuta si foarte periculoasa situatia cu etrierul franei de mana si ai tot dreaptul fii nemultumit si suparat pe cei de la Moto Mus. Vezi ca suruburi pentru acel etrier nu stiu daca o sa gasesti la fel in comert, am impresia ca merg doua suruburi cu cap de 13 avand lungimea apropiata cu cea a suruburilor originale (si la mine s-a rupt un surub la dar la etrierul franei pe spate la montaj pentru ca l-am strans prea tare si le-am inlocuit ambele suruburi cu suruburi din comert cu cap de 13 in loc de suruburi cu cap de 12 cum erau suruburile originale). Un alt sfat pe care pot sa ti-l dau e sa nu cumperi placute de frana marca Ferodo (ceramice), eu am avut pe fata si nu m-a tinut nici macar 12000 km avand in vedere ca frana fata nu am folosit-o excesiv. E bine sa cumperi placute de frana sinterizate.

Una peste alta, e bine ca esti multumit de ce ti-ai ales si ca ai impartasit cu noi experientele tale.

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Revin cu un update. La 61500 km am schimbat variatorul pentru imi crescusera turatiile foarte mult. Am constatat ca fuliile variatorului vechi sunt uzate (daca pun o rigla pe fulii, fanta de lumina care se vede e de peste 1 mm ceea ce e destul de mult dupa parerea mea) si prezinta santuri pronuntate. Am gasit variator complet de Honda Silverwing de 600 (second hand dar in stare incomparabil mai buna ca piesele demontate de mine si la un pret super ok) care se deosebeste intr-o oarecare masura de variatorul pentru Honda Silverwing de 400 in sensul ca distanta dintre fulii atunci cand cureaua se afla in pozitia cea mai de jos (cu motorul oprit sau la ralanti) e mai mica si cureaua urca mai sus pe fulii stunci cand e turat motorul. Unghiul fuliilor e la fel si ambreaiajele sunt identice din cate m-am informat si masurat. Pentru ca folosind cureaua de 400, ambreiajul ramane cuplat chiar si la ralanti (e mai scurta cu 2 cm decat cea de 600 dar e la fel ca latime), am cumparat o curea pentru modelul de 600 cu care functioneaza perfect. Am pierdut putin din demaraj si parca si frana de motor e putin mai slaba dar am castigat la turatii mai mici la o viteza data (acum la 100 km/h am cam 4800-4900 rpm fata de cat aveam inainte 5200-5300 rpm - cu slidere Dr. Pulley de 26 g montate). Mie imi convinde acest compromis pentru ca circul mai mult la drum lung. Nu am testat foarte mult (doar vreo 20 -30 km) acest ansamblu pentru e frig acum dar sper sa functioneze pe termen lung.

Mi-am montat si mansoane incalzite Oxford ca oricum cele vechi erau destul de uzate si acum se poate circula conditii bune si cand e mai rece.

Faptul ca variatorul s-a uzat destul de repede dupa parerea mea (am vazut pe forumuri straine ca acest model poate ajunge si la 160000 km cu variatorul original), cureaua pe care o schimbasem la 32000 km nu era Mitsuboshi cu care vine acest model din fabrica (ci una aftermarket marca Gates) si mansoanele care la fel nu erau originale ci Ariete ma fac sa cred ca cei 21000 km la care il achizitionasem nu sunt reali deloc...

Link to post
Share on other sites

Oricare varianta de mai sus e posibila, oricum nici la Motomus sau la alta firma de acest profil nu sunt sigur de km... in fine, eu am facut in 3,5 ani de cand e la mine cam 40000 km si motorul nu da semne de oboseala dar am schimbat in timpul asta, pe langa consumabilele obisnumite (curea, filtre de ulei si de aer, ulei, lichid racire, lichid frana, placute de frana, ulei din furca), rolele originale cu slidere Dr. Pulley (nu ca s-ar fi impus neaparat schimbarea acestora din cauza uzurii), stator, rulmenti jug, variator complet (plus curea pentru modelul de 600) si mansoane. In viitor, probabil se va impune schimbarea bac-urilor cu ferodouri de la ambreiaj si garnitura de ulei de la motor de pe partea variatorului care am vazut ca umezeste. Eu cred ca raportat la nr. de km parcursi si pe drumuri nu tocmai ok nu e un cost mare.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Intre timp m-am "aprovizionat" si cu un ambreaiaj complet de schimb (fara oala) provenit de pe un Honda Silverwing 600 la care sabotii cu ferodouri arata mult mai bine ca la mine (grosimea ferodourilor e de aproximativ 4-4,5 mm - 5 mm au cand sunt noi). Cel de la care am achizitionat ambreaiajul a adaugat si cateva piese de "tuning": contra-arc mare alb Malossi si arculete rosii Malossi. L-am cumparat la un pret de nerefuzat deci ma bucur. Va tin la curent despre cum se va modifica comportamentul scuter-ului dupa ce voi monta ambreaiajul... insa nu intentionez sa fac acest lucru decat atunci cand termin de tot ferodourile de la ambreaiajul care este acum montat pe atelaj.

In concluzie, transmisia de pe Honda Silverwing de 600 se poate "transplanta" pe modelul de 400 cu conditia sa se monteze neaparat si cureaua specifica modelului de 600... totul se va potrivi la fix fara alte modificari. Cei care doresc sa faca acest lucru trebuie sa se "impace" cu cateva compromisuri: demarajul va fi mai scazut la plecarea de pe loc si atunci cand bagi mana in gaz pentru o depasire spre exemplu iar frana de motor va fi putin diminuata din ce am observat. Pe de alta parte, turatia motorului la o anumita viteza data va fi mai mica decat cu configuratia stock, deci s-ar putea observa o reducere a consumului.

Fac aceste precizari ca si altii care se vor afla in situatia mea (adica vor avea variatorul si eventual ambreaiajul uzat) sa stie ca pot utiliza piese de SW 600 care se gasesc mult mai usor pe piata de second hand decat pentru modelul de 400 care e mai putin intalnit la dezmembrari.

Hai cu primavara!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ca sa nu patesc ca in topicul de aici http://silverwing-club.ru/forum/viewtopic.php?t=221, mi-am comandat 91201-MCT-003 - Oil seal - 60 lei, 91302-PC9-003 - O-Ring - 22 lei. O sa fie de lucru la dat transmisia jos de tot, cel mai greu va fi la desfacerea celor 6 suruburi cu cap imbus dar cu ajutorul unor chei bune sper sa reusesc. Se pare ca si aceasta este o defectiune des intalnita pentru modelele Honda Silverwing 600 si 400, asadar poate ajuta informatia de aici si pe altii. Riscul cel mai mare este ca uleiul sa ajunga pe curea si pe celelate componente si de aceea se impune acesta reparatie. O sa inlocuiesc cele 2 piese mentionate cand se incalzeste la primavara probabil nu inainte de a monitoriza indeaproape scurgerea (la mine se scurge foarte putin ulei, nu e nici pe departe ca in topicul mentionat).

Link to post
Share on other sites
  • 5 weeks later...

Salut colegi. Revin si eu cu niste pareri. Eu folosesc de catvea saptamani scuterul (atat cat permite vremea). Pornirea dupa iarna s-a facut fara nici o emotie. A trebuit totusi sa schimb bujiile. Daca sunt la sfarsit e viata scuterul refuza sa mai porneasca. Sfat: daca cumva se ineaca de la pre multe incercari de a-l porni, scuterul are un sistem de "uscat bujiile". Se da la automat timp de 5 secunde cu acceleratia la maxim, dupa care se reincerca o pornire normala. Este un sfat luat din manualul scuterului. Bujiile sunt destul de scumpe: 40 lei buc (CR8EH-9)

 

Prin bunavointa unor colegi, am urcat si pe un Burgman de 400 din 2008 si pe un Piaggio X-evo 400 si pot sa fac o mica comparatie:

 

Pro Burgman:

-ceasuri bord mai frumose

-putin mai mult loc la piciore

-putin mai mult loc sub sa (nu suficient cat sa ma impresioneze)

-frane mai puternice, dar mai sensibile

Con. Burgman:

-motorul e ok, dar sub cel de SW. Vibreaza mai tare, mai putina putere la viteza >80 km/h. SW pare mult mai rafinat

-suspensia si stabilitatea sub Honda. Desi arata mai urat cu cele 2 amortizoare spate la vedere, la Honda sunt mai usor de reglat si parca mai bune la gropi

-roti mai mici decat SW (fata)

-lipsa spatar pentru pasager

 

Pro Piaggio:

-deschiderea din butonul de pe cheie celor 2 portbagaje

-pozitionrea oglinzilor pe carene. Mie imi place mai mult

-este mai usor si mai compact

Con. Piaggio:

-aceesi problema la motor. Posibil sa am eu putin fite fiind invatat ci bi-cilindric

-inghesuit atat pentru pilot cat si pentru pasager

-design discutabil

-lipsa amortizor la sa

 

Pro SW:

-motorul, motorul si motorul

-suspensii

-calitatea fabricatiei. Senzatia de solid

 

Con:

-consum mai mare decat celelalte (dar si performante mai bune)

-forte greu (asa mi se pare mie)

-spatiul de sub sa se deschide doar cu cheia

 

Concluzie: din cele 3 scutere testate, SW se apropie cel mai mult de o motocicleta normala atat ca motor, cat mai ales tinuta de drum si suspensii. Burgamnul >2007 e parca totusi mai frumusel. Cred ca cel mai bun compromis este Honda SW-T 400 (cu ABS daca se poate) :crack: Va rog sa-mi scuzati subiectivismul. Piaggio nu mi-a plaut deloc.

 

P.S. Pentru cine are nevoie, pot sa pun la dispozitie atat manualul de utilizare cat si cel de reparatii (in germana sau engleza)

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Cred ca se impune sa scriu din nou in acest "jurnal". Am incheiat sezonul asta cu 71500 km. Probleme majore nu am avut in afara de faptul ca a trebuit sa mai dau drumul la piulita care strange rulmentii la jug (pe care i-am schimbat anul trecut cu AllBalls conici) ca iar ghidonul vira greu si rula "ca pe sine" - adica unde voia el. Acum merge bine.

Am inlocuit ambreiajul original de SW400 cu ambreiajul de SW600 pe care il achizitioneasem mai demult (cu cateva priese aftermarket montate pe el) si e mult vioi scuterul in sensul ca demareaza mai repede de pe loc si la viteze mici daca trag de acceleratie mai tare. Dupa 90-100 se plafoneaza si trage ca la fel ca si cand avea montat ambreiajul original.

Am schimbat si cureaua de SW600 cu o alta aproape noua ca se largise, se simte si mana ca si-a piedut din "fermitate", probabil se si ingustase. Cu ocazia asta am observat ca variatorul de SW600 pe care l-am montat acum aproximativ 10000 km (care era practic "nou" la momentul instalarii) incepe iar sa faca "santuri" pe fulii, in special pe cea dinspre capac... parca au facut din "branza" variatoarele de Silverwing cei de la Honda, nu altceva. Cred ca se uzeaza din cauza aramidei (kevlarului) cu care sunt intarite (ranforsate) curelele ca sa nu se rupa, se observa destul de usor pe fulie ca santul a aparut aproape de marginea superioara (cand este "inchis" de tot variatorul), in dreptul "cusaturii" de pe curea (si da, cureaua pe care am montat-o anul trecut era originala Mitsuboshi, adica cea recomandata de producator). Nu patineaza cureaua pe variator pentru ca fulia variatorului care tine rolele nu prezinta acel sant asa pronuntat ca cealalta (chiar daca se simt si pe aceasta oarecare urme de uzura). Ideea este ca nu mi se pare normal ca variatorul de SW600 montat ca nou (original) sa se uzeze doar dupa 10000 km, fiind instalat pe modelul de Honda Silverwing 400 care evident e mai slab ca motorul de Honda Silverwing 600 cu aproximativ 11-12 cp.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Buna ziua tuturor colegilor. Dupa o experienta  neplacuta cu un scuter Yamaha Versity (a cedat motorul, rulmenti, ambielaj, pilitura in baia de ulei desi am schimbat uleiul la intervale de 1000km), m-am hotarit sa imi iau un SW. Am gasit unul in Carei la 1750euro care cica e ok. Miine vreau sa merg sa il vad. Ce imi recomandati sa vizualizez mai atent la el? Mai multe detalii se pot vedea in anunt. Va multumesc.

https://www.olx.ro/oferta/honda-silverwing-400-scuter-maxiscuter-roller-din-2007-IDblZr3.html#f248d83bb7

Link to post
Share on other sites

Salut! Pe langa verificarile generale pe care le faci la orice motor SH pe care vrei sa-l cumperi (aspect general exterior, pornire la rece, mers la cald, etc.), iti recomad sa verifici daca ghidonul se invarte lin, fara nici cel mai mic blocaj, cu roata fata ridicata complet de pe sol - daca simti ca ceva nu e in regula, de vina sunt rulmentii la jug la care manopera de inlocuire e destul de costisitoare fiind multe piese de dat jos pentru a ajunge la ei, pretul lor fiind cam de 200 lei (AllBalls), vezi sa nu existe scugeri de ulei mai ales pe langa firele care ies din motor de la stator, carenele sa fie prinse ferm, fara prinderi rupte sau lufturi suspecte, mai poti verifica incarcarea care ar trebui sa fie de peste 14 V la relanti si in sarcina, ar fi bine sa desfaci capacul de la transmisie sa vezi in ce stare se afla variatorul, cureaua si ambreiajul (daca ai cu ce, proprietarul ar trebui sa fie de acord daca nu are nimic de ascuns). Ca sa vezi daca ansamblul transmisiei este cat de cat ok, ar trebui ca la 100 km/h turometrul sa nu indice mai mult de 5500 rpm iar la 120 km/h - 6500 rpm. Viteza maxima ar trebui sa urce la peste 160 km/h (daca ai unde sa testezi acest lucru). Cam astea ar fi in mare. Indiferent de decizia ta de cumparare, ar trebui sa revii si sa scrii impresii despre maxi. Bafta!

Link to post
Share on other sites

Acu sigur nu o sa ma lase sa desfac capacul de la transmisie, dar cel putin o sa acult atent sa nu sune ceva subit.... Deci pe linga asta sa verific rotirea ghidonului, incarcarea bateriei si eventuale scurgeri de ulei. Evident ca o sa ies putin si in proba cu el sa vad cum se comporta in mers (am cu ce compara Versity...). Va multumesc de sfaturi si va tin la curent cu ce decizie o sa iau.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...